Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 12:14
Bohužel klasické automaty budou mít vždycky poměrně značné ztráty....O kolik? Nejak jste se nikdo nevyjadrili k tomu, o kolik je vyssi spotreba trebas u Fordu Focus SE, ktery jsem mel loni par tydnu pujceny ve statech a projel jsem s nim Colorado, New Mexico, Arizonu a Nevadu (celkem asi 5000 mil) proti naprosto totoznemu autu s manualem. Je ta spotreba vyssi o 1 litr na sto, o 3 deci na sto, nebo o 3-4 litry na sto?
Bohužel, pro malé výkony jsou zatím ztráty příliš velké, tak se to používá jen u lokomotiv.No, i pro malé výkony (řádově desítky kW) se měnič dá udělat tak, že s poměrnými ztrátami na tom nebude o moc jinak než měnič do lokomotivy, potíž je hlavně v tom, že tam ty ztráty vždycky jsou a navíc to u auta (zatím) nemá takový přínos, který by vyvážil podstatné zvýšení ceny. Až budou superkondenzátory za pár kaček, pak to bude asi jiné kafe...
Potom, co jsem zazil tady si myslim, ze automaticka prevodovka kazi styl jizdy. Proste na to hamtnou a ono se to celkem slusne (ale s odpichem) rozjede. Pak jedou a dost tesne pred mistem zastaveni prudce brzdi.Jenže to není výsadou řidičů s automaty, ale špatných řidičů. Pokud je někdo tele, je úplně jedno, jestli řídí manuál nebo automat. Někdy si všimni, kolik lidí před semaforem postupně podřazuje - spousta lidí i s manuálem totiž dolétne až ke křižovatce na pětku a tam šlápnou na brzdu.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.