Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 02:32


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
19.6.2006 19:37 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkný :o)
19.6.2006 19:45 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě že je už na cestě do politické žumpy. :-)
19.6.2006 22:33 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Považuješ Parlament ČR za žumpu?
Quando omni flunkus moritati
19.6.2006 22:45 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Ne, to je jen odpadní roura, která do té žumpy vede. :-)
19.6.2006 23:36 Ondřej Čečák | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Vezmemeli to v prumeru ... tak ano. :)
-- "Ja vim, on vi, ty pico!"
19.6.2006 23:42 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co vlastně máš proti Rathovi? Něco konkrétního a nebo si se nechal zatáhnout do politických hrátek kdy protistrana jednoduše manipuluje s lidmi jako ty aby dělali takovýhle obrázky. :-) Aneb nejlepší je si najít protivníka a pak už máš proti komu bojovat. :-))))
Dalibor Smolík avatar 20.6.2006 10:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
V sobotu jsem byl v nemocnici v jednom okresním městě s 80 letým pánem, kterého pokousal pes. To, že jsme čekali na příjem půl hodiny, pak další na rentgen, na odevzdání snímku, na převaz, ... celkem 4 hodiny, patří k běžnému koloritu. S tím jsem počítal. Ale byla tam babička na vozíčku, křičící bolestí, které si nikdo nevšímal, protože prostě nestíhali. Těch několik zdravotníků bylonaprosto vyčerpáno, přetaženo - nikoliv, že by byli neochotni nebo líní! Naopak. Jeden z lékařů řekl, že děkují panu ministrovi, který tímto způsobem šetří. Úroveň proti vůli těchto doktorů šla prudce dolu. Chyba není v těch doktorech nebo personálu. Ti dělali, co mohli. Ale toho Ratha bych skutečně chytil za límec a vyhodil na mráz ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
20.6.2006 10:32 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Jeden z lékařů řekl, že děkují panu ministrovi, který tímto způsobem šetří. Úroveň proti vůli těchto doktorů šla prudce dolu. Chyba není v těch doktorech nebo personálu. Ti dělali, co mohli. Ale toho Ratha bych skutečně chytil za límec a vyhodil na mráz ..
Skutečně jste tak naivní, že dokážete přijmout za svůj názor, že ministr několik měsíců ve funkci takto zásadním způsobem ovlivní chod zdravotnického zařízení či úroveň zdravotní péče? BTW majitel nemocnice je buď soukromý nebo kraj, nikoliv ministerstvo nebo stát. Nemocnice má svůj management. Pláčete na špatném hrobě.

Jsem zvědav, jak budete komentovat stejnou situaci, až bude v křesle půl roku sedět jeho nástupce... Aniž bych kroky či politiku těchto pánů nějak obhajoval (moje ideální představy jsou určitě radikálnější než populistické lavírování ODS), skutečně mě zaráží primitivismus útoků na Ratha i na Paroubka.

A abyste věděl, přesně kvůli takovým výlevům vám i ODS tu vládu přeju a proto se na ni těším. Není totiž nad to pozorovat, jak dav křiklounů vševědů ztrácí iluze při léčbě šokem ;)
20.6.2006 11:52 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
MUDr. Rath byl dalším ministrem v řadě, který vedl zdravotnictví ještě hůře, než všichni před ním. Mnoho dobrého toho neudělal, spíše pokazil, na co sáhl. Nejhorší je, že své zlé skutky vydával za dlouho neuskutečňované důležité reformy a obelhával tak voliče více, než je v tomto kraji zvykem.
20.6.2006 15:02 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
tesi me, ze urcita uroven lhani je normalni.
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
Dalibor Smolík avatar 20.6.2006 13:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Zklamu vás. Není se na co těšit - vláda ODS neudělá nic, co by neschválila sociální demokracie. Při poměru 100:100 se může udělat jen to, na čem se dohodnou všichni. To je sice nekonfliktní, ale nic se nikam neposune. Jinak ten doktor za několik měsíců změny poznal. Nejsem odborník přes zdravotnictví, tak to možná vidím zkresleně. Ale jsem ekonom. Jestliže systém umožní, aby měli lidé léky na rýmu zdarma (těch lidí je pár milionů - dobrých voličů třeba ČSSD), pak vážně postižení lidé (těch je jen pár z hlediska voličské masy) ať hezky platí za léky, za všechno .. To mi nepřipadá fér, ale populistické a naprosto socialistické. Jinak si myslím, že za nadstandardní péči v nemocnici by se připlácet mělo (samostatný pokoj s televizí a videem :-)), ale základní péče by měl být dostupná opravdu každému - i diabetikům, kteří si musejí za léky tvrdě připlácet. Abychom byli objektivní: nástupce Rátha zdravotnictví nevyléčí. Ale něco by se udělat mohlo.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
20.6.2006 13:20 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Za připlácení v nemocnicích zvedám také ruku, u těch léků jsem také pro, ale musíme si nalít čistého vína. Co chtěli ODS? zavíst poviné doplatky u lékaře, u rentgenu, defakto rovnou daní se vám i zdraží léky, protože rovná daň je opravdu rovná a nakonec se muže jet podívat na slovensko jak to tam vypadá. Pokud nemáte u sebe 50kč tak vás ani nevpustí do ordinace. Sorry tohleto já opravdu nechci. Ale jinak věřím že na spoustě ekonomickych záleřitostí bychom se schodli.
Dalibor Smolík avatar 20.6.2006 13:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Teď taky váhám - s doplatky u lékaře. Jedná-li se o 50 Kč, většina lidí na to má. Ale nevím, zda všichni, případně neměl-li někdo být osvobozen. To opravdu nevím. Ale 99% lidí bez problémů nechá tu padesátikorunu za pivo .. Další věc je nemocnost české populace a spotřeba léků - přesnou statistiku nemám, ale jsme na dost "předních" místech v Evropě. Pokud je si to třeba alespoň symbolicky hradit, lidé by se chovali ekonomičtěji. Pro kritiky mého příspěvku: Nevím, zda by to nepostihlo ty nejpotřebnější a do jaké míry. Aby někdo nešel k doktorovi, protože na to skutečně objektivně nemá a nemá šanci to změnit, bych nechtěl.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
20.6.2006 13:36 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Myslím, že rozumná cesta je zavést poplatky za návštěvu lékaře, za recept atd., ale s nějakým ročním stropem, řekněme 3000 Kč. Dnešní realita socanského "bezplatného" zdravotnictví je taková, že nejvíce peněz doplácejí právě ti sociálně nejslabší, tj. hlavně důchodci.
vencour avatar 20.6.2006 17:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města

To by vyšlo na 60 návštěv u lékaře - a pokud se to bere jako návštěva = začátek léčení, platím, konec léčení, tedy neplatím (?), tak mi takový strop přijde nesmyslný.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
20.6.2006 18:05 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Ten strop jsem myslel celkově i na doplatky za léky. Já když jdu jednou za rok k lékaři, tak si klidně stovku za návštěvu zaplatím. Docela je mi líto důchodců, kteří každý měsíc doplácejí několik set za léky, to už není legrace. Prostě stejný princip jako u pojistky na auto - když si odřu lak, tak si to zaplatím sám. Když auto rozmlátím na kusy, tak ať platí pojišťovna.
Dalibor Smolík avatar 20.6.2006 18:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
To je myslím ono. Běžný člověk (asi ne důchodce) je schopen si zaplatit pár stovek za ošetření a léky, ale když špatně šlápne a zlomí se nohu nadesetkráta léčení stojí tři čtvrtě miliónu, tak na to už nemá. A aby nemusel prodávat družstevní byt, na to by měla být právě ta pojišťovna.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
20.6.2006 13:44 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
No 50kč asi má u sebe každý, ale hnedka vám vysvětlím proč je to pitomost z mého pohledu a z ekonomického hlediska by tu udělalo zase další bordel... Za předpokladu že bude základní zdravotnictví zadarmo, tedy ve státní nemocnici, ve státním zařízení, tak je to pochopitelné že za vaše odevzdané nízké daně vám dají nízkou péči. Což znamená fronty, atd, atd. Prostě pokud na to stát nemá nemůže dávat. Oproti tomu dnešní systém je komplikovaný v tom že za státní peníze si velice dobře podnikají jednotlivci, tedy zubaři, praktičtí lékaři, kteří jsou v soukromu a tahají peníze ze státu. To je nepřípustné a je to v podstatě trafika. Mnou navrhovaný model spočívá v tom že se totálně oddělí soukromá a státní sekce zdravotnictví, takže protesty privátních lékařů už nikdy nebudou, protože budou placeni od soukromých pojištoven kam bude přispívat každý, který je clever a má na to. :-) A vy pokud budete chtít jít ke svému soukromému doktorovi tak se prostě pojistíte u některé ze soukromých pojištoven a budete využívat solidárního systému v komerčním prostředí.
20.6.2006 13:55 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Oproti tomu dnešní systém je komplikovaný v tom že za státní peníze si velice dobře podnikají jednotlivci, tedy zubaři, praktičtí lékaři, kteří jsou v soukromu a tahají peníze ze státu. To je nepřípustné a je to v podstatě trafika.
Toto není pravda. Tahají peníze ze zdravotních pojišťoven, kteří nejsou schopni dodržovat lhůtu splatnosti a mají skluz i několik měsíců.
20.6.2006 14:15 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
ale co je špatně je to že to kolik ty dáš ze svého platu soukromým zdravotním pojištovnám rozhoduje stát a to je špatně. A proto jsem pro aby bylo prostě z tvého platu ztrhnuta nějaká částka a stát se rozhodně kolik dá nemocnicím, a ty osobně se rozhodněš jestli se připojistíš a kolik soukromým pojištovnám dáš. Tomuhle se v ekonomice říká konkureční boj, ten dneska není a proto zdravotnictví nefunguje. Prostě chci aby měl člověk právo na to jestli pujde na standartní péči do státní nemocnice a nebo jestli má prachy prostě pujde do soukroímé nemocnice a soukromému praktickému lékaři. :-)
20.6.2006 14:48 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Mně se to celé nelíbí. Jak se nemocnice vybere, když někoho srazí auto? A placení příspěvků nemocnicím jenom tak též představuje nejštastnější řešení. Když si na sebe sama nevydělá (i jako státní), tak je to proto, že je špatná, nebo proto, že je její práce, či spíše práce zdravotníků obecně nedoceněna.
20.6.2006 14:57 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Právě to je ta otázka která nás trápí. Jestli totál soukromé zdravotnictví a nebo totál státní a nebo rozdělení si sektorů. Ale tím že že zaplatím ve státní nemocnici za vyšetření u státního lékaře poplatek mě přijde že jsem 2x zdaněn a to přeci není cílem ani pravicového ani levicového liberála... Samozřejmě jako technik si dokážu představit mnoho řešení jak pravicových tak levicových a dokážu se o tom bavit bez předsudků a tak si stejně myslím že vyhraje ideologiké(ať už na jakoukoli stranu) řešení a to z důvodu že je zdravotnicví prostě marast... A samozřejmě se přikláním ke státem řízenému zdravotnictví... :-)
20.6.2006 13:36 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Ale jsem ekonom. Jestliže systém umožní, aby měli lidé léky na rýmu zdarma (těch lidí je pár milionů - dobrých voličů třeba ČSSD), pak vážně postižení lidé (těch je jen pár z hlediska voličské masy) ať hezky platí za léky, za všechno ..
Co vy jako ekonom na tohle:

Lidé a pojišťovny zaplatili za léky v prvních třech měsících 14,02 miliardy korun, což je meziročně o téměř 18 procent méně. Počet balení dodaných do lékáren a dalších zdravotnických zařízení klesl o více než pětinu na 80,49 milionu kusů. Vyplývá to z údajů Státního ústavu pro kontrolu léčiv. Na poklesu se podílí mimo jiné také snížení obchodní přirážky, kterou navrhl ministr zdravotnictví David Rath. Od ledna marže distributorů a lékáren klesla na 29 procent z 32 procent. Podle Ratha mají lékárníci zisky dost vysoké, a mohou si tedy dovolit jejich pokles.

Počítám dobře, že jde o úsporu z veřejných prostředku ve výši cca 1 miliarda měsíčně? Tohle je podle mě hmatatelný výsledek. Samozřejmě, že někomu tyto tři miliardy obratu chybí... ja být na jeho místě, tak řvu jako lev.

Co se týče praktického chodu nemocnic, tak pokud je na vině zhoršení ministerstvo, mělo by se týkat všech. Pokud se netýká všech, je to záležitost majitele a managementu nemocnice.
20.6.2006 13:37 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
oops, ještě zdroj (iHned.cz)
Dalibor Smolík avatar 20.6.2006 14:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Nevím, ale jsou tu dva faktory. Snížení objemu léků do lékáren a snížemí marže. Jedno s druhým určitě nesouvisí. Problém je ale ještě jinde: Snížení marží možná zmenší zisky velkým lékárnám, ale bude znamenat likvidaci malých lékáren v menších obcích. Výsledkem je to, že lidé budou muset dojíždět. Myslím, že tenhle problém ministr přenesl na kraje a tak se ho elegantně zbavil. Pokud se mýlím, opravte mě.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
20.6.2006 14:31 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Otázkou zůstává jestli dotovat či nedotovat... Protože ponechávat vysoké zisky lékárnám ve velkých městech kuli tomu že ty malé lékarny se neuživí mě přijde trochu ujeté a pro stát ekonomicky-ziskově nevýhodné. Přijde mi to, nezlobte e na mě, že jste příznivec tržního hospodářství, přitom nabízíte téměř socialisticko-kapitalistické řešení. :-)
Dalibor Smolík avatar 20.6.2006 14:54 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Nenabízím socialisticko-kapitalistiacké řešení - jde jen o to, jak dostat léky i do menších obcí. To v řadě zemí funguje normálně. Další věc je, zda např. prodávat vitamíny, aspirin a řadu volně dostupných léků i v jiných řetězcích, než jsou lékárny, ale tohle nepomůže u "náročnějších" léků, které musí vydat lékárník. Možná i ceny léků v malé lékárně a ve velké by mohly být rozdílné: je to tak i u pečiva v supermarketu a malém krámku. Buď koupím dráž nebo si dojedu do větší vzdálenosti .. Ale mám na výběr.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
20.6.2006 15:02 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
já s vámi ohledně nákupu levných léků souhlasím, otázkou zůstává jak dostat léky do malých vesnic kde se ty lékárny neuživí. Jenže také vám musím namítnout že žijeme trochu v tržním hospodářství a z tohoto důvodu nemužeme dotovat všechno. A spíše bych na malých vesnicích uvítal praktického lékaře než z prominutím posranou lékárnu, a spíše bych uvítal jeden obchod na vesnici než jednu posranou lékárnu, a spíše bych uvítal na vesnici podporu venkova a zemědělství aby lidi měli jak ty prachy vydělávat než jednu posranou lékárnu. A omlouvám se za můj slovník, nemyslím to proti vám nijak zle. :-)
Dalibor Smolík avatar 20.6.2006 15:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Ale já vám rozumím. Já píšu pod čerstvými dojmy anabáze z nemocnice. Vezl jsem na ošetření starého pána, který po propuštění z nemocnice měl recept na léky. V okresním (!) městě. Byla sobota 2 hodiny odpoledne, do nejbližší lékárny (z nemocnice) to byly asi 3 kilometry. Chudák, kdyby to měl jít pěšky ..A bylo jich daleko víc. Určitě by si i on připlatil něco navíc, aby tu lékárnu měl blíže.
A spíše bych na malých vesnicích uvítal praktického lékaře než z prominutím posranou lékárnu
Ten lékař přece většinou vystaví recept! A kampak s ním? To jsem nějak nepochopil ....:-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
20.6.2006 15:53 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
No ono jde o to že někde třebas nemusí být lékař, ale je tam lékárna... :-) Takže bych byl pro aby tam byl hlavně lékař který rovnou léky vydá a dědeček nebude muset stát dvě fronty. Jednu u doktora a tu druhou v lékárně. :-)
Dalibor Smolík avatar 20.6.2006 16:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Nojo, kombinace lékař+lékárna dohromady, to je něco jiného ..:-)
Ale nevím, jestli je to realizovatelné. Možná v určitém sortimentu, nejčastěji předepisované léky ..Pro doktora by to byla možná zátěž, záleží na množství pacientů.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
20.6.2006 13:44 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
BTW majitel nemocnice je buď soukromý nebo kraj, nikoliv ministerstvo nebo stát. Nemocnice má svůj management. Pláčete na špatném hrobě.
a) to víš jak? Zrovna tak to může být státní nemocnice

b) Parlament ČR schválil zákon, který státu umožňuje řídit soukromé nemocnice. Takže ten hrob nebude tak špatný.
Quando omni flunkus moritati
20.6.2006 14:49 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
a) to víš jak? Zrovna tak to může být státní nemocnice
Příklad "státní nemocnice", jejímž zřizovatelem není kraj?
b) Parlament ČR schválil zákon, který státu umožňuje řídit soukromé nemocnice. Takže ten hrob nebude tak špatný.
Tak ten zákon bych rád viděl.
20.6.2006 15:49 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
a) to víš jak? Zrovna tak to může být státní nemocnice
Příklad "státní nemocnice", jejímž zřizovatelem není kraj?
Asi jsou míněny fakultní nemocnice.
msk avatar 20.6.2006 17:22 msk | skóre: 27 | blog: msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Skutečně jste tak naivní, že dokážete přijmout za svůj názor, že ministr několik měsíců ve funkci takto zásadním způsobem ovlivní chod zdravotnického zařízení či úroveň zdravotní péče?

ANO! Priatelke vseobecna doktorka nemohla spravit predoperacne vysetrenia, pretoze vycerpala (pocas chripkovej epidemie) limity, ktore mudrb Rath stanovil. Keby tie vysetrenia spravila, nie ze by jej ich nepreplatili, ale este by dostala tucnu pokutu. Takze ano, pan Rath dojebal co mohol ...
Luk avatar 20.6.2006 18:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Ovšem pozor - ty limity tu byly už dřív, za Ratha se jen "upravily" (směrem dolů). I dřív se ale běžně stávalo, že např. limit na určitý druh vyšetření nemocnice (kvůli většímu výskytu nějakého onemocnění) vyčerpala dříve a proplacení každého jednotlivého výkonu pak musel schvalovat revizní lékař.

Samozřejmě, pokud by limity nebyly, povede to (a v letech 1993-95 vedlo) k honbě za body, zbytečnému vyšetřování nebo dokonce vykazování množství neprovedených výkonů (z vlastní zkušenosti: ORL klinika VFN na mě takto vykázala neprovedené výkony za víc než 7000 Kč).

Řešením by mohl být např. systém DRG, který se snažila prosadit ministryně Součková, nicméně ho pak sama odložila, aby ho pozdější ministři úplně pohřbili. Škoda.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
20.6.2006 12:04 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
No nevím. Cítím se býti socialistou, ale vaše představy o zdravotnictví se mi zdají ještě více levicové než moje. Má představa spočívá v jedné věci: Zdravotnictví(státní) zadarmo a zadarmo znamená že bude fungovat dle toho kolik tam bude peněz. Tedy pokud budeme chtít nižší daně bude i horší zdravotnictví atd... Co je ale potřeba zajistit je aby tu byla základní sít Neziskových nemocnic a to opravdu základní kde vás ošetří vždycky a ostatní nemocnice zprivatizovat a nechat soukromníky vydělávat na lidehc co nechtějí čekat fronty ve státních a kteří budou chtít si platit připojištění u soukromých pojištoven. Ale díky za názor.
20.6.2006 12:21 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Myslím si, že takový luxus, jako rozdělení nemocnic na státní neziskové ošetřující zdarma a soukromé ziskové ošetřující jen ty, kteří na to mají, si dovolit nemůžeme. Jednodušší by bylo toto rozvrstvení provést pomocí zdravotního pojištění – kdo víc dá, ten víc bere.
20.6.2006 12:33 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
S tím zase nesouhlasím já a to z ideologických důvodů. Pro mě je nevyhovující už i ten fakt že existují vedele sebe státní a soukromé pojišťovny kteří si mají konkurovat ale nekonkurují. Lepe by bylo když by se zrušila komplet VZP, a peníze na zdravotnictví by se rovnou rozdělovali z rozpočtu, dle toho kolik se vybere daní a soukromé pojištovny by měli nastarost skutečné připojištění a začali by si konečně konkurovat...
20.6.2006 13:43 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Co je ale potřeba zajistit je aby tu byla základní sít Neziskových nemocnic a to opravdu základní kde vás ošetří vždycky...
Co tě vede k přesvědčení, že v soukromé nemocnici tě neošetří vždycky?
Quando omni flunkus moritati
20.6.2006 13:48 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
proč by měli? Já chcti totální oddělení. Proastě pokud na to máš tak se pojistíš u soukromé pojištovny a budeš využívat služeb soukrokmníků, kdežto pokud máš hluboko do kapsy tak bež do státní kde tě ošetří vždycky. Ale nechápu proč ba mě měli přijímat do soukromé nemocnice když ta nemocnice slouží k vydělávání peněz, a apropo nechápu že to říkám já zatvrzelý levičák. :-)))) Jednoduše obchodf je obchod a stát je stát, a každý by se měl starat o něco jiného a nekonkurovat si. Protože dnešní stav nahrává akorát lidem kteří z toho systému sosaj prachy. :-)
Dalibor Smolík avatar 20.6.2006 14:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Totální oddělení si myslím asi nejde. Nedovedu si představit dvě nemocnice vedle sebe, jednu chudší pro základní ošetření, druhou bohatší pro ty, co si připlatí..asi takhle to fungovat nebude. Spíš jde o úkony, ale to už funguje dneska: Moje máma měla operaci očí a mohla si vybrat čočky zdarma nebo za příplatek. Připlatila si a nemocnice to vykázala jako sponzorský dar :-). Vše bylo OK. Sousedka si vybrala čočky zdarma, horší, nesedly jí a téměř nevidí ...musí znovu na operaci. Vtip je ale v tom, že tyhle platby jsou načerno - nikoiv oficiální ceník.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
20.6.2006 15:10 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
samozřejmě s tím souhlasím. Já jsme to myslel za podmínek sítě neziskových nemocnic kde by soukromých nemocnic asi až zas tolik nebylo. Jinak máte pravdu s tím že dneska není definována pořádně co to je základní péče, od které by se mohlo nastartovat tzv. příplatkování na místě a to i ve státní nemocnici.
20.6.2006 14:50 Davule | skóre: 11 | blog: BANANOVI_TUCNACI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města

Co mi vadí na Rathovi?

normálně nepřispívám do politických debat na stránkách o linuxu, ale na Rátha jsem tak alergický, že si to pro jednou neodpustím :

1) Jeho chování, arogance, ignorace a diktátorské chování - to bych ale dokázal pominout, pokud by něco dobrého udělal.

2) Na moji nemoc, která se nedá vyléčit mi byl nasazen lék bez doplatku, který beru už 15let. Mé tělo je na něj zvyklé a přechod na jiný (bez doplatku), skoro stejný, je velice riskantní. Před asi půl rokem mě to začalo stát něco přes 500,-/měsíc; pak 300,- pak dokonce 900,- a předevčírem 600,-. Tyto léky jsem bral z jedné lékárny, ve které dělá vedoucí moje sestřenice. Nedávám Ráthovi za vinu doplatky, ale systém, který má něco stabilizovat a mění se cena +/- 700? Lékárna pouze dodržovala nařízení shora a je v našem okolí nejlevnější!!! (osobně jsem to obešel a někde chtěli 1270,-Kč) O mně nejde - já na to zatím mám, ale co mají lékaři dlouhodobě předepisovat jiným, když je v tom najednou takový zmathek!!!!! Teď máte tento lék zadarmo a za týden si připlaťte 100000,-měsíčně, nebo ho jenom tak ze dne na den vyměnte => ZHOVADILOST A TOTÁLNÍ NEÚCTA K NEMOCNÝM !!!!!

Dokumentace je pro blbce!! Já jsem BLBEC!!
20.6.2006 01:17 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neboj, komunisti umožní Topolánkovi vládu a ten ti tam dosadí pana Julínka. Soudě dle jeho blekotavého výkonu v nedělní Sedmičce (TV Nova) bude arogantní panák nahrazen kašpárkem. Když se na to všechno tak koukám, tak se musím vrátit k mému původnímu názoru, že skuteční příznivci ODS si takovou vládu, jaká se momentálně rýsuje, snad ani nemůžou přát... :P
20.6.2006 02:02 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
jako já jsem se na tu 7mičku díval a koukal jsem na oba dva co vyplodí za argumenty. Ale jediné co jsem se od pana julínka dozvěděl bylo to že kritizuje něco co ještě není hotovo a o čem ani nemuže vědět jak vypadá. A celé to podtrhl tím že že za všechno muže Ráth a hotovo. Takže jestli na ministerský post usedne pan Julínek, tak se máme na co těšit... Ale to že nemám rád třebas pana Julínka, ještě neznamená že je to můj třídní nepřítel a že ho budu odsuzovat jako člověka. A poto bych voličům ODS spíše doporučoval učit se tolerantnosti a hlavně aby opustily komunistické praktiky proťi kterým tak horlivě bojují... :-)
20.6.2006 11:15 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
No, vy dva jste se sešli... Na to aby člověk neměl symatie vůči dr.Rathovi nemusí být zrovna propagátor ODS. Stačí si pamatovat jeho politickou kariéru před ministrováním.
20.6.2006 13:42 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to docela slušně rozjetá PR kampaň.. přesto mne překvapuje kolik relativně chytrých lidí se (i mezi zdejšími čtenáři) uspokojí s vysvětlením "rath je blbec a může za všechno". Doporučuju k přečtení tyto články (autor je lékař).

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006052301 http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006052401
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
20.6.2006 15:32 Feyd | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
Rath muze za vsechno a spoustu dalsich veci.
Dalibor Smolík avatar 21.6.2006 07:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inspekce v Nemocnici na kraji města
No prostě Rath je skutečně svatoušek.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
20.6.2006 19:19 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Zavolejte někdo Chocholouška! :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Náš výjimečný ministr zdravotnictví MUDr. David Rath spolu se svým ministerstvem vyhlásil, že lékaři musejí být v ordinaci nejméně 7 hodin denně...
20.6.2006 19:35 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zavolejte někdo Chocholouška! :-)
No to je právě problém. a víš v čem? Kdyby lékaři nebili placeni ze státem vybíraných peněz tak by jim mohl Ráth políbit prdel. Ale jelikož to tak není tak se bohužel musí přizpůsobit stejně jako každý zaměstanec jakékoli firmy. :-)))))
20.6.2006 19:36 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zavolejte někdo Chocholouška! :-)
nebyli... sorry..
20.6.2006 19:41 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zavolejte někdo Chocholouška! :-)
Je to podobně užitečné nařízení, jako kdyby někdo rozhodl, že městská hromadná doprava má jezdit v noci stejně jako v dne. :-)
Dalibor Smolík avatar 20.6.2006 21:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zavolejte někdo Chocholouška! :-)
Ano. Aby taxíky jezdily vpravo a autobusy vlevo :-D
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
20.6.2006 23:07 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zavolejte někdo Chocholouška! :-)
Pokud by taxíky jezdily po komunikacích které si sami zaplatí a postaví tak ano. :-)))))
20.6.2006 23:06 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zavolejte někdo Chocholouška! :-)
Nepochopil jsme reakci... Ale pokud znáš Brno tak MHD jezdí skoro stejně v noci jako ve dne. Takže se téměř vždy dostaneš domu ať už je jakákoliv hodina. Ps. vy Pražáci se máte ještě hodně co učit.... :-)))))
20.6.2006 23:19 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zavolejte někdo Chocholouška! :-)
Jasně, Brno znám už 22 let. ;-) Ale kdyby to v noci jezdilo stejně jako ve dne, jako třeba při ohňostroji, nemusel bych jít nikdy z hospody domů pěšky... Na druhou stranu procházka v chladné srpnové noci je docela příjemná. :-)
20.6.2006 23:23 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zavolejte někdo Chocholouška! :-)
A v Praze nemají rozjezdy?
msk avatar 21.6.2006 10:55 msk | skóre: 27 | blog: msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zavolejte někdo Chocholouška! :-)
Ono problem ale zvacsa je, ze oni tam tych 7 hodin aj tak su, ale zvysne 3 robia papierovacku, vopruzy s poistovnou, sem-tam chodia po pacientoch domov. Ale uznavam, ze 4 hod ordinacnych hodin je z pohladu pacienta trochu malo ...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.