Portál AbcLinuxu, 28. dubna 2024 11:42


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
23.6.2006 12:17 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mohl bys případné postřehy zapisovat též do FAQ?

Jak psát čínsky, japonsky, korejsky (cjk)?

Zdroje fontů (i komentáře k nim) jsou také zajímavé:

Kde najdu nelatinská písma (fonty)?

Protože je to menšinové téma, poměrně složitě se dávají dohromady informace. Dík.
nooneanymore avatar 23.6.2006 12:21 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
Jo, nějak dám ty informace dohromady. Nevím, ale jestli je to vhodné do FAQ, neboť v Opensuse třeba vůbec s japonštinou problém není a nic se tam tudíž nenastavuje, v ostatních distribucích jsem to nezkoušel. Navíc zatím v qt jsem to nerozchodil, takže až za nějaký čas případně do FAQ napíšu.
23.6.2006 12:26 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
Jo, nějak dám ty informace dohromady. Nevím, ale jestli je to vhodné do FAQ, neboť v Opensuse třeba vůbec s japonštinou problém není a nic se tam tudíž nenastavuje,
I tato informace je dost cenná ;)

v ostatních distribucích jsem to nezkoušel. Navíc zatím v qt jsem to nerozchodil, takže až za nějaký čas případně do FAQ napíšu.
Samozřejmě. Já jen, že o exotiku se snaží jen málo lidí a ačkoliv to tedy nebude nikdy v pravém slova smyslu "frequently asked", o to jsou takové informace cennější. A jen v blogu to časem zapadne.
23.6.2006 13:23 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
To me tesi, ze to funguje - v opensuse to za uzivatele delame my :-) Nekdy je to ohromna legrace, hlavne kdyz se clovek snazi prepnout si prostredi z nejake absurdni lokalizace zpet do anglictiny :-)
^D
23.6.2006 13:07 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
No, já bych třeba stál o informace, jak tyhle nesmysly ze systému vyházet.
Copak toho není dost?
Valoun avatar 23.6.2006 12:44 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co se Thunderbirdu a Firefoxu týče, v Debianu jsou to jen wrapper skripty, které si s lokalizací ještě hrají, zkus je prozkoumat. Taky je potřeba mít doinstalované japonské lokalizace k nim, ale to asi víš.

U TB jsem na to narazil když jsem chtěl mít anglické rozhraní, ale data v českém formátu.
23.6.2006 13:05 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Anatawa nihondžin des ka? :)
nooneanymore avatar 23.6.2006 14:00 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
iie, nihongo ga hanaseru dakedesu.
David Watzke avatar 23.6.2006 15:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
hanaseru? :-D
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
23.6.2006 15:44 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
watašiwa nihongoga skoši wakarimas, demo džodz dža arimasen

(a navyse viem zatial pisat len foneticky)
nooneanymore avatar 23.6.2006 19:17 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
watashi va shogakko to tyugakko wo sotugyou shitanode hanasemasu.

Vyšel jsem tam základní školu, takže japonsky umím.
kyknos avatar 23.6.2006 19:38 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
Proboha, jak se ti to stalo?
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
nooneanymore avatar 23.6.2006 20:58 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
Rodinné důvody. Dál se o tom šířit nebudu. Jistě to všichni chápete. Anonymitu Internetu musím využít.:-)
23.6.2006 20:54 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva
Prrrr... ved mam za sebou len tretiu lekciu, ale ja sa vratim a so mnou pride zakon :)
24.6.2006 04:17 Ooaniki
Rozbalit Rozbalit vše programek na japonstinu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a nejaka rada ohledne dobreho vyukoveho programu pod linuxem by nebyla? :) kdyz uz tu resime tohle tema ...
martink avatar 24.6.2006 12:20 martink | skóre: 10 | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva 3
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nezkoušel jsem to, ale v návodu http://www.h4.dion.ne.jp/~apricots/scim-anthy/howto.html píšou

"In order to use SCIM input methods in Qt/KDE applications without scim-qtimm being installed, QT_IM_MODULE should be set to xim"

Takže

export QT_IM_MODULE="xim"
nooneanymore avatar 24.6.2006 13:06 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva 3
Výborně, funguje to. Měním text!
26.6.2006 16:29 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdyz se tu nakousla japonstina, tak se podelim s cinstinou.

Existuje nekolik projektu, z nichz jsem pokousel a rozchodil pouze xcin.

do .xinitrc si prihodte:
(export LANG=zh_CN.gb2312; xcin -x xcin&)
export XMODIFIERS='@im=xcin'
a do .Xresources
*international: True
*shellext.inputMethod:    xcin
Az budete chtit psat cinsky, nastavte si locale na zh_CN.gb2312 a stisknete ^Space (nebo co jste si nastavili v /etc/xcinrc). Zobrazi se pak specialni vstupni pole, v kterem si muzete vybrat z nekolika vstupnich metod (mne je nejblizsi zapis pres pinyin).

Funguje to jak s cistymi X aplikacemi (napr. xterm), tak i s GTK2.

Z fontu se mi libi AR PL SungtiL GB, skoda ze mu tam obcas nejaky symbol chybi.

Problem je taky v tom, ze to nejede v UTF-8. To by mohl umet moloch zvany IIIMF, ale na nej ted nemam silu.
nooneanymore avatar 26.6.2006 21:54 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva 4
Scim s čínštinou by měl také fungovat, a to úplně stejným způsobem jako japonština, ale samozřejmě s jinou lokalizací a fonty.
29.6.2006 19:11 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva 4
Tak jsem to vyzkousel a funguje to i v UTF8. Hura! Ale z nejakeho duvodu se xterm pak spousti strasne dlouho.

Vlastne nechapu, proc k tomu musim mit nastaveny spravny LC_CTYPE? Proc nemuzu mit ceske collation a pritom psat treba japonsky?
nooneanymore avatar 29.6.2006 19:28 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva 4
Stačí zkusit a říct mi pak, zda to bylo nutné nastavovat, nebo ne. Já doopravdu guru nejsem. :-)
nooneanymore avatar 25.8.2006 15:17 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Japonština v Debian testingu - průběžná zpráva 4
Četl jsem, že u starších verzí openoffice se LC_CTYPE musí nastavit, aby bylo možno psát japonsky.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.