Portál AbcLinuxu, 2. listopadu 2025 08:18
Zdravím. To je mi líto, že to takhle dopadlo. Zažil jsem jednou pomstu za přechod jinam v podobě smazání DNS a MX záznamů a bylo to dost hrozné
.
Já mám s Radiokomunikacemi smíšené zkušenosti. Připojení funguje už několik let s jedním zaznamenaným (opravdu krátkým) výpadkem. Není to však ADSL, ale wifi. Důvod, proč jsme zvolili Radiokomunikace je ten, že jsme na tak neobvyklém místě, že jiná možnost tu nebyla. Kromě někdy výrazě snížené rychlosti jsem celkem spokojený. Ale souhlasím s tím, že mají v některých věcech asi docela "hokej":
Před již téměř rokem (!) jsem žádal o přidělení další IP adresy. V centru mne přesměrovali na člověka, který to má v našem regionu na starosti. Ten řekl, že to vyřeší. Ani přes urgence na centru nastalo jediné: "Ticho po pěšině". Asi zapomněl
Neměl jsem to dál čas řešit pro jiné věci, ale docela mne zaujalo, že nevědí, že nevyřídili požadavek zákazníka.
Kromě toho mi ale volal nějaký "obchoďák" s nabídkou rozšíření služeb. Protože jsem zrovna neměl čas řekl jsem mu, že bychom nejspíš měli zájem, ale že to právě v tuto chvíli nemohu řešit. Domluvili jsme se, že zavolá později... a už nezavolal.
Zajímavé. Takže jsem nabyl dojmu, že pravá ruka neví co dělá levá. Což je škoda, protože kromě těchto věcí jsme se spolehlivostí
spokojení...
Zažil jsem jednou pomstu za přechod jinam v podobě smazání DNS a MX záznamů a bylo to dost hroznéAno, na ten blogový zápis si vzpomínám. Ale v tomto případě to není přechod jinam, nýbrž přechod na službu, která pro ně bude výhodnější. O to je to nepochopitelnější.
).
Kdyby ses aspoň trochu zajímal o praktický průběh přechodu, určitě by ti informace o nutném výpadku ADSL služby po dobu až 30 dnů nikdo netajil, a to včetně případného vysvětlení. Každý prodejce tyto informace má a je povinen je zákazníkovi poskytnout.Snad jsem to napsal dostatečně jasně. Slečna z Radiokomunikací mě tehdy (po odeslání objednávky) ujistila, že o odstavení původní služby budu včas informován. Za což nepovažuji "informování" výpadkem samým. Proto znovu opakuji, nejde ani tak o výpadek samotný, jako o to, že jsem se to nedozvěděl předem. Tečka.
Nejsem zaměstnancem ani jedné diskutované společnosti, nicméně informace, které jsem tu napsal, nepocházejí z agentury JPP. Řekněme, že jsou velmi "interní" a bohužel se s jejich dopady potkávám osobně několikrát do měsíce. Opravdu není nic příjemného vysvětlovat klientům řídícím se zdravým selským rozumem, že byznys v tomto státě se bohužel tím ZSR tak úplně neřídí a že český telekomunikační trh se spíš podobá pískovišti s hašteřivými kluky, kteří se navzájem překřikují, kdo má větší péro a šlapou si přitom po bábovičkách...
Zaměstnanci ČRa mají zakázáno navážet se do konkurence, takže nečekej, že by ti "slečna" podala příslušnou informaci tak přímo, jako jsem to udělal jáČlověk, se kterým jsem mluvil bezprostředně po odpojení (a kterého volně cituji), se nicméně do konkurence (rozuměj "kyslíku") navezl. Tedy ne nějak tvrdě, ale přece. To jen pro upřesnění. Ale hlavně - očekával jsem, že Radiokomunikace dostojí svému slibu a o odpojení informují včas. Nejde o to, že by byla technická příčina u nich, ale právě o zmíněnou věc.
).
Produkt Classic ADSL je přeprodávaná služba ADSL od O2, která samozřejmě z principu trpí některými neduhy (ale aspoň člověk od ČRa i některých dalších ISP dostane opravdu pevnou IP, což u O2 není možné, a to ani za příplatek). Varianta Standard má agregaci 1:50 a FUP limity na pženášená data, varianta Profi má agregaci 1:20 a je bez limitů.
Čili u Classic ADSL se dostupnost ověřuje vždy u O2. Bohužel existují nejméně dvě různá rozhraní pro ověřování dostupnosti ADSL - pro velkoobchodní partnery (ČRa, GTS Novera...) a pro koncové zákazníky (na webu O2). Nebudu spekulovat, zda je to úmyslně (ať si každý udělá názor sám), ale v praxi je celkem často rozdíl v informacích, které tato rozhraní poskytují. Konkrétně např. rozhraní pro partnery tvrdí, že přípojku zřídit lze, ale po jejím objednání je po několika dnech od O2 vrácena hláška, že není dostupný volný DSLAM, takže pápá a máúcta. Každopádně (a to platí vždy!) - informace z webových "samoobslužných" rozhraní jsou pouze orientační a nelze na ně stoprocentně spoléhat. Relevantní je až konkrétní technické šetření (včetně měření vedení), které teprve ukáže, co lze a co ne. Ještě nutno dodat, že jsem opakovaně narazil u O2 (resp. ještě u bývalého Telekomu) na to, že se nenamáhají nic měřit, klidně spustí službu a je jim dost jedno, jestli to neustále padá ("problém musí být u zákazníka").
aspoň člověk od ČRa i některých dalších ISP dostane opravdu pevnou IPPokud vím, tak Radiokomunikace oficiální pevnou IP nenabízejí, člověk ji ovšem fakticky (automaticky) dostane.
Mluvíte oba o tomtéž?Samozřejmě. Oba mluvíme o Classic ADSL.
Jenom jestli tady nahodou nekdo nekeca ... Nebo si neplete dostupnost ADSL a LLU (ktera je pochopitelne ruzna)?
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.