Portál AbcLinuxu, 23. dubna 2024 12:33


Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Luboš Doležel (Doli) avatar 20.1.2007 17:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dělám DVDRipy do kombinace Mastroska Video / x264 / Vorbis OGG a je to super. Mám pocit, že Matroska pack pro Widle instaluje i podporu oggu a x264, ale neručím za to.
David Ježek avatar 20.1.2007 17:28 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
afaik pro ne instaluje mozna tak podporu ve splitteru. ale na to ja radsi pouzivam haali splitter (i na mp4 a avi)
Conyx avatar 20.1.2007 19:24 Conyx | skóre: 5 | blog: c-blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?

ripy delam stejne, akorat na video pouzivam stary dobry xvid

jinak matroska pack uz se nevyviji, nahradil ho CCCP intaluju ho vsude kde sou winy, je tam vazne vsechno pro prehravani videa, neco jako pro me yum install mplayer

Max avatar 21.1.2007 10:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Jenomže toto si dovolit nemohu :(. V rodině se docela hodně používá dvd přehrávač a ten jaksi matrosku nepojme a ani x264 ripy apod. věci :(. Je to taková malá past, tenhle přehrávač
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
21.1.2007 13:03 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Tak si kupte jinou malou past. ;-)
9.4.2007 20:29 tom.is
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Ano H.264 je opravdu výborný kodek. Pro přehrávíní na WMP 11 doporučuju zkusit K-lite codec pack poslední verzi. Pokud někomu vadí čas strávený nad ripováním DVD v PAL kvalitě do H.264, tak ať zkusí ultrarychlý MPEG1 (352x288) :-).
David Ježek avatar 20.1.2007 17:27 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ach jak me srdce nad timto blogpostem zaplesalo :-). x264 take chvalim kudy chodim. od dob, kdy jsem jej objevil, stal se pro mne xvid mrtvou zalezitosti (mozna az dokonceji avc implementaci, tak si provedu srovnani). jinak x264 jako takove se ve ffdshow chova normalne, stejne tak je mozne je do windows pridat nekterym z uzivatelskych vfw buildu. sami autori vsak od kompilovani x264 jakozto klasickeho vfw kodeku upustili, protoze vfw ma jista nepekna omezeni a tak se x264 muselo pro vfw nepekne hackovat a rada veci se tam ani neda rozchodit. rozhodne tedy doporucuji vydlabnout se na rozchazeni ve WMP, ale radsi k videu pribalit VLC, ktere mam pocit existuje i v portable variante a vse zakoncit napsanim prislusneho autorun.inf. jinak pokud by byl problem s nedostatecnym vykonem pc pro prehravani h264 videa obecne, pak BRUTALNE rychlejsim dekoderem nez x264 je CoreAVC. da se bud koupit za asi 200kc nebo "ehm ... vsak vite".
20.1.2007 17:36 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
:) Diky za drobné info, na Core AVC jsem narazil, ale tohle měl být projekt stremování televizních záznamů po internetu, neočekávám, že by si kvuli tomu každý posluchač kupoval tento kodek (případně ho získal jinak), ale hlavně neočekávám, že by si instalovali VLC, sám osobně mam proti VLC dost velkou averzi, takže ho sice mam, ale moc nepoužívám, ikdyž mohu říct, že některé věci v něm jsou udělané mnohem lépe než jinde a jiné zase hůř (můj WM má jednu nepříjemnou chybu, VLC nemohu pouštět ve Fullscreenu, okamžitě po přepnutí se mi zasekne).
20.1.2007 17:38 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Jinak jedná se o toto: http://www.rta.cz/ Uživatelé tam mají možnost shlédnout jednotlivá regionální televizní vysílání.
stativ avatar 20.1.2007 17:36 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Pro h.264 se ve windows dá použít QuickTime.

Jinak bych Vás ještě kapičku opravil. ffmpeg x264 není implementace h.264 ve ffmpegu, ale je to zcela samostatná implementace. ffmpeg obsahuje vlastní implementaci tohoto kodeku - ffh264. Tato implementace funguje ale jen pro dekódování videa. Pro fukční enkoding a větší výkon při dekódování se ffmpeg linkuje s x264 která se potom používá místo interního ffh264.

Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
20.1.2007 17:44 Michal Růžička
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?

Použití QuickTime Playeru mě taky napadlo a hned jsem to vyzkoušel. Bohužel, na vystavených vzorcích se (alesopoň na mém systému) přehrávač ještě před začátkem přehrávání zasekl a bylo nutné ho odstřelit násilím. Nevylučuju ale, že je to jen chyba na mém systému. QTP skoro nepoužívám.

20.1.2007 18:12 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Ta videa co tam jsou nejsou ve standardu pro QTP, musel bych použít jiný kodek pro zvuk a jiný formát (mov), dnes večer to zkusím.
21.1.2007 00:44 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
http://10.93.48.2/Mirek/x.264/quicktime/1.mp4 Tento by měl jít bez problémů přehrát QuickTime playerem, je to formát mov, jen jsem mu dal jinou koncovku, bohužel proto abych mohl použít formát mov nemohu používat zvuk v mp3, ale v acc, takže je kvalita zvuku výrazně horší.
21.1.2007 00:51 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
S koncovkou mp4 se Quicktime nějak nepopral, takže jsem změnil koncovku a už to jede (dost ujetý, ale co se dá dělat) http://10.93.48.2/Mirek/x.264/quicktime/1.mov
.. avatar 21.1.2007 01:42 .. | skóre: 4 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Je to zajimave ale ten soubor nejde stahnout, ze by to bylo IP? ;)
stativ avatar 21.1.2007 09:52 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
A co použít na zvuk aac, je podstatně kvalitnější než mp3. Předpokládám, že by to QuickTime měl přehrát vzhledem k tomu že obsahuje jeho doposud nepřekonanou implementaci. Navíc mp4 byl od začátku plánován tak, aby obsahoval aac zvuk.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
21.1.2007 12:25 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
No toto poslední je s AAC zvukem, ale ten je prostě při stejném datovém toku výrazně horší než MP3.
20.1.2007 17:41 Michal Růžička
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jo, H.264 (což je mimochodem jen jiný název pro MPEG-4 Part 10, tedy MPEG-4 AVC profile) je pravděpodobně budoucnost. Hlavně pro HD video, které je při jeho datových tocích potřeba komprimovat skutečně hodně.

K H.264 bych měl možná ještě jednu podstatnější nevýhodu – náročnost dekódování. Na svém postarším Athlonu XP 2500+ s 512 MB RAM a Ati Radeonem 9600 mám problémy i s přehráváním 720p videa v H.264. O 1080p se mi může tak maximálně zdát.

Pro zájemce o ukázky HD videa v H.264 doporučuju galerii na stránkách Applu.

Mimochodem, docela mě tohle nastavení zaujalo (pro archivaci DVB-T nahrávek). Má ale rád MPlayer/MEncoder. Nebyl by někdo ochoten to nastavení přepsat pro použití s MEncoderem. Jsem na to moc línej. ;-)

20.1.2007 17:43 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Mencoder stejně využívá ffmpeg, ale nastavení používá uplně jiné, já to používám také pro kompresi nahrávek z DVB-T a DVB-S (VDR), o VDR ale až v dalším blogu :)
20.1.2007 17:46 Michal Růžička
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Pokud máte odladěné nastavení MEncoderu pro převod DVB-T nahrávky, tak bych jeho vystavení velmi ocenil. Dejte prosím potom vědět, kde je k dispozici.
Jiří Poláček avatar 22.1.2007 13:22 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Svůj postup jsem sepsal zde.
Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
David Ježek avatar 20.1.2007 19:21 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?

Jo, H.264 (což je mimochodem jen jiný název pro MPEG-4 Part 10, tedy MPEG-4 AVC profile) je pravděpodobně budoucnost. Hlavně pro HD video, které je při jeho datových tocích potřeba komprimovat skutečně hodně.

H264 alias MPEG4 Part10 alias MPEG4 AVC JE budoucnost a nikdo se bez nej v nadchazejicich letech neobejde ani omylem. krome zjevne vyhodnosti diky kompresnimu pomeru a nevyhodnosti s ohledem na pozadavky na vykon pri dec/enc je tu neprehlednutelny fakt, ze H264 je spolu s VC1 a MPEG2 jednim z formatu povinnych pro prehravace HD DVD/Blu-ray.

K H.264 bych měl možná ještě jednu podstatnější nevýhodu – náročnost dekódování. Na svém postarším Athlonu XP 2500+ s 512 MB RAM a Ati Radeonem 9600 mám problémy i s přehráváním 720p videa v H.264. O 1080p se mi může tak maximálně zdát.

Ano, narocnost je svinstvo. Ja s P4-3,6G zkousel film 1920x816 (tedy progressive). s x264 kodekem nebo ve VLC to bylo zcela bez sance, CoreAVC naproti tomu plynule (ale v akcnejsich scenach jen tak tak, vytizenost cpu se dostavala az na 100% :-)).

Pro zájemce o ukázky HD videa v H.264 doporučuju galerii na stránkách Applu.

galerii ma i mrkvosoft, ono to jejich WMV9 je vicemene totez jako VC1, takze za vyzkouseni to take stoji

Luboš Doležel (Doli) avatar 20.1.2007 19:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
WMV9 je pro HD strašné. Viděl jsem 5 HDTV (1080i) filmů ve WMV9 a ten kodek používá odporné praktiky - příklad: hýbe se kamera, vepředu jsou lidi a za nimi zeď.

Co udělá WMV? Udělá povrch zdi naprosto nehybný - zeď se ve scéně posouvá, ale její povrch zůstává na obrazovce bez změny jediného pixelu . To už je lepší, aby byl rozmazaný a trochu se při pohybu kamery měnil.
20.1.2007 19:44 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
VLC obecně není dobré pro vysoké rozlišení, například ani DVB-S HD kanály mi to nepřehraje dobře i po zvětšení cache, používám Xine a při přehrávání x.264 v rozlišení 720x576 mi užírá asi 3% jednoho jádra a druhé je prázdné (Core 2 Duo 3600MHz).
stativ avatar 21.1.2007 09:56 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Ano, narocnost je svinstvo. Ja s P4-3,6G zkousel film 1920x816 (tedy progressive). s x264 kodekem nebo ve VLC to bylo zcela bez sance, CoreAVC naproti tomu plynule (ale v akcnejsich scenach jen tak tak, vytizenost cpu se dostavala az na 100% :-)).

Zajímavý, na mym P4@2GHz jede v mplayeru s x264 kodekem naprosto bezproblémově i video 1920 x 1080

Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
David Ježek avatar 21.1.2007 11:30 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
no tak to ti neverim ani omylem :-) mozna tka s nejakym brutalnejsim frame-droppem
stativ avatar 21.1.2007 12:47 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Nevěříte? Veřte! Musím ale poznamenat, že s využitím nativního kodeku ffh264 z ffmpeg se to už trošičku trhá pokud se obraz navíc škáluje. Taky to dost závisí na výstupu - gl a obvzvláště gl2 se trhají, nejlepší je použít xv nebo sdl.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
20.1.2007 20:21 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hm, tak koukám, že asi po dlouhých letech přejdu z Xvidu na x264, když ho tu tak všichni chválíte :-) Problém vidím jen v tom, že se mi jaksi nedostává železa, co by tenhle kodek zvládlo. Už tak trvá převod do Xvidu nechutně dlouho (o reálném čase si můžu nechat jen zdát)... Nejlepší by byla nějaká externí krabička, třeba na firewire, do které bych nasypal zdrojové video a vypadl mi z něj komprimát v tomhle kodeku. Nepochybuji, že něco takového existuje, ale cena tohoto zařízení bude nepochybně převyšovat cenu nového PC s třígigovým dual Opteronem :-)

Jenom škoda toho odladěného nastavení mencoderu na MiniDV-> Xvid :-)
David Ježek avatar 20.1.2007 20:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
ja zacal prechazet cca pred dvema lety, kratce pote jsem presel definitivne (a to byl este x264 celkem v plenkach, ne jako dnes) a spokojenost nejvyssi. pravda, jen ten encoding trva hodne dlouho. kdyz k tomu fullpal filmu obcas prihodim par filtru, tak treba 2hodinovy film zpracovavam i 30hodin v kuse (2 pruchody) na P4-3,6G :-(
21.1.2007 23:28 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No a ktory ze DVD player to uz dokaze prehravat? 264 som skusal uz minuly rok a spokojnost nadovsetko, no musim zatial robit bud DVD alebo xvid, ine mi prehravac neprehra :(
*** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
22.1.2007 03:47 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já tvoje soubory ve Windows Media Playeru bez problému přehraju. Zkus si třeba přes Gspot nechat vyrenderovat, čim to vůbec prolejzá, jestli se to náhodou nepokouší dekódovat špatnej kodek. Jinak s FFDshow jsem taky měl jistý problémy, nejnovější verze mi nešly nainstalovat (žádnej přehrávač o nich nevěděl, GSpot taky ne), ale našel jsem tušim na Slunečnici verzi, která mi chodí (můžu poslat).
22.1.2007 10:59 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Už vím kde je problém, Windows Media Player nezkousne AAC zvuk, který je ve verzi, kterou streamuju, pokud je tam MP3 (ty verze co jsem dal na web mimo adresáře quicktime), tak to přehraje.
27.2.2007 22:01 JIMI
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
brej den....chtel bych se vas,co o tom vite mnohem vic nez ja(ja vim houby,zeptat,jestli se toto video da nejak rozmune prekonvertovat z ostatnich.....uvazuju totiz o koupi i podu a ten podporuje toto video.tak me zajima jestli muzu sve WMA prekonvertovat nejakym programem na tyto H264....pripadne prosim o nejake vlastni zkusenosti. predem dekuji za odpoveda preji dobry den
9.3.2007 22:17 Milan
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Dělám s x264 už rok a půl, ripuju video už od roku 2000 a otestoval jsem kvanta kodeků i jejich nastavení a dneska už dělám jenom buď x264 v MKV s OGG DTS multiaudio nebo místo x264 někdy dám VC-1, i když za stejného bitového toku dává trochu horší výsledky. Zato je VC-1 tak o 20% rychlejší na encoding. Všem rýpačům s 64bitovým čipem doporučuji pořídit si WinXP 64 nebo nové Visty 64 a stáhnout z netu 64-bitovou verzi VirtualDubu (je to pro mě za ta léta ideální nástroj na rýpání a střih videa) a pak povolit v nastaveních VirtualDubu 64-bitové instrukční zpracování. Uvidíte, že se vám encoding zrychlí téměř na dvojnásobek. Já teď např. přerýpával HDTV Pána prstenů 3 (3h12m), jel jsem to dvojpasově, parametry: (zdroj) 1280x720 / 25fps / avg 17,65 Mbit MPEG-2 + AC3-5.1, na (výsledek) 1280x720 / 25 fps / avg 2,871 Mbit H.264 a na oba pasy mi to jelo 20-30 fps (plus mínus real-time encoding), s nastavením 2 mezisnímků (B-frames) a kvalita u obou pasů Fastest (u dvoupasu je to stejně jedno -- znám ze zkušenosti, kromě případů extra nízkého toku). Vlastně dneska se vyplatí použít VC-1 nebo jeho trochu chudšího brášku WMV-3 jen tehdy, když mám méně času a potřebuju něco zchroustat dost rychle. XviD i DivX jsou minulost a to čím dál hůř. XviD tým oznámil, že uvažuje o implementaci některých prvků H.264 (hlavně transformace 4x4, 16x8 a 8x16), což by mu hodně pomohlo v kvalitě/nutnosti datového toku proti DivX, ale pak už by videa enkódovaná do tohohle nového standardu XviD nebyly kompatibilní se standardem MPEG-4 ASP part 2-4, čili by taková videa už nepřečetly stolní mašiny, co umí DivX (a tím pádem dneska i o něco kvalitnější XviD = stejný standard). Takže DivX i XviD budou na tom v porovnání s HDTV ve VC-1 a H.264 hůř a hůř.
4.2.2010 16:44 Anonym
Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 (kodek X.264), nejlepší z nejlepších?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
já ripuju DVD do x.264 do HDTV s ac3 zvukem (video 2100kb/s a zvuk 448kb/s) pri uspore prevadim zvuk do AAC

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.