Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 04:29
tohle je evregreen, každý má svou značku, které důvěřuje. Ale repostovaný problém se seagate není o poruchovosti. Je o neochotě Seagate problém přiznat a řešit, na čemž jsou strašně biti majitelé jeho disků.
Westerny pri pouziti jineho file manageru nez Dopus 4.12 kurvily data pri kopirovani. Pak stejne odesly (3 kusy). Se seagatem no problem. Postupne jsem reklamoval po nekolika mesicich celkem 2 kusy IBM 30 GB Deathstary, 80 GB bezi dodnes. Seagate mi odesel jenh jeden 500 MB, plny vadnych sektoru po nekolika letech noseni v kapse Dale bez problemu 120, 250 2ks, 500 GB Seagate bezi po nekolik let bez problemu. Proste Westerny byly desne disky a Seagate me nezklamaly. btw FFS slabota, my jsme s uspechem pouzivali AFS.
Ty westerny byly 850 MB a 1,2 GB.
mykdo? celkem dost by mně to zajímalo... (už jen z nostalgickejch důvodů)
Ta chyba byla zpusobena velikosti kopirovaneho bloku. Dalo se natvrdo v HDtoolboxu do disku nastavit max velikost bloku, ale byla to berlicka a disk byl pri kopirovani velkych souboru zpomaleny.
My autori Dream Playeru (ja byl v about jako moral support ;).
Měli jsme 40, 60, 200 GB disky. První dva jsem po čtyřech letech otestoval a jako zcela funkční prodal. 200 prodávám právě teď, zase žádný problém (prohnal jsem to badblockem).
Smart (samotnému mu taky nevěřím, viz google analýza) nevykazoval u těchto disků žádné problémy, žádné realokované sektory...
O to přece nejde, že se nepovedly. Průser byl co následovalo potom. Nejdříve Seagate zapíralo, přestože velká část zákazníků reportovala problém. Pak, když už to narostlo do obrovských rozměrů vydali opravný firmware, který zabil do té doby fungující kusy. A stále lhali že se nic vlastně neděje.
A nakonec? Přišla kapitulace a nebývalá nabídka na obnovu dat zdarma pro všechny kteří přijdou o data. Vy by jste si koupil výrobek, u kterého vám výrobce bude lhát, místo aby vám v případě vady okmažitě a vstřícně pomohl?
V prosinci jsem dělal jeden projekt, kde budu používat 55 disků 1TB Seagate, samozřejmě že až potom co dorazily jsem našel na pctuningu krátkou zprávu o jejich velké poruchovosti, a samozřejmě se jedná o firmware SD15 a poruchovou sérii, takže teď jen očekávám kolik jich měsíčně odejde :(
Pro další část projektu jsem vybral WD GreenPower 1TB, ikdyž jsem k WD diskům měl vždy méně důvěru než k Seagate diskům, tak teď chvíli nebudu žádné Seagate disky kupovat.
Zajímavý, už asi 15 let používám tytéž značky a SG se vyhýbám.
Ne.
Stejně jako nedůvěřujeme WD, Samsungu, Hitachi, případně komukoliv dalšímu. Čas od času se všem výrobcům povede vyrobit sérii šmejdů a není zapotřebí kvůli tomu nad nimi lámat hůl.
P.S. Pracujte tak deset+ let v HW tech supportu a pak si povíme, co to udělá s vašimi názory na spolehlivost disků a ostatně nejen jich.
Konecne jeden rozumny komentar.
Nezlobte se, ale váš příspěvek je totálně mimo mísu.
Až zažijete tolik průserů s výrobci HDD jako já, tak se na to taky budete dívat s nadhledem a nebudete to přehnaně řešit. Prostě se určitá série nepovedla. No a? Takových už bylo a ještě bude. Kdybych se měl řídit jen špatnými zkušenostmi, tak nepoužívám žádné disky.
Ale chápu, že teď a tady vám to připadá jako strašná újma a že vám je každý, kdo nesdílí váš "spravedlivý hněv", z principu podezřelý. To je normální. Ale není to důvod k "lámání hole" nad celým výrobcem, resp. jeho produktovou linií.
Vaše argumentace vychází z naprostého nepochopení o čem jsem tady psal. Vy zde diskutujete o nepovedené sérii. Ano, já s tímto bez výhrad souhlasím. Ale toto není téma blogpostu!
Téma blogpostu je jiné. Každý výrobce občas vyrobí zmetky. Na tom jsme se shodli. Ale Až se to stane, co potom? Jak se k tomu postaví výrobce? Přizná chybu? informuje zákazníky? Nabídne řešení?
Bohužel, Seagate v minuých měsících názorně předvedl, jak si takvou situaci představuje. Lže zákazníkům do očí, mlží a zatlouká, čímž jim způsobil naprosto zbytečnou a násobně vyšší skodu. Proto se ptám, budete příště důvěřovat výrobci, který takto řeší problémy a takto si "váží" zákazníků? je úplně jedno jestli se jedná o HDD nabo automatickou pračku.
Proto se ptám, budete příště důvěřovat výrobci, který takto řeší problémyNe.
osobne dlhu dobu uprednostnujem Hitachi a najnovsie WD.
Nejprve mi odesla (zrejme kvuli udajnemu problemu s logovanim) Barracuda ES.2 1TB. Pak na zaklade emailu od SG jsem nestastne updatoval i systemovy 0.5TB vadnym firmwarem. Ted mam data v zrcadle dvou SG 1.5T a doufam, ze to bude reseni, na ktery dlouho nesahnu. Spis me mrzi, ze dodavatel posilal disky rovnou do Holandska, kde by mela sidlit firma i365 urcena na bezplatnou rekonstrukci dat, a presto jsem dostal skoro po 30 dnech disk uplne novy - bez dat samozrejme. Ale to uz je pase.
A jeste poznamku. U fi abcdata (dodavatel pro czc) jsem se ptal, jak je to s procenty reklamovanych kusu u kazdeho vyrobce na nasem trhu. Jeden clovek z teto fi mi odpovedel, ze i pres tuto aferu se SG drzi tesne pod 3%, 2.8%, pak je WD s 3.6% - takze jsou docela blizko. Pak rikal, ze dlouho dlouho nic, a pak na 5% a neco zacina Hitachi a nekde kolem 6% je Samsung. Tak asi, takhle.
Zato na CZC mají Samsung a WD pod 3%, Seagate se pohybuje u inkriminovaných modelů až kolem 9%.
Za svůj život jsem měl asi 7 pevnejch disků od Seagate a všechny krásně šlapaly. Od WD jsem měl dva disky a oba šly rychle do kytek.
Prostě Seagate má horší období, ale to se spraví. Já mu pořád důvěřuju.
Důvěřujete, že vyrobí dobrý disk?
Nebo důvěřujete, že až přijde problém nebude vám lhát a mlžit?. Nebude vám tvrdit, že se nic neděje, zatím co vy pak kvůli tomu přijdete o data.
Čemu důvěřujete?
Věřím, že teď přechodně je Seagate na tom špatně. Věřím, že tohle byla výjimka a bude dál vyrábět dobrý disky.
To já taky. Bohužel ale nemám důvěru ve výrobce, který mě nechá spadnout do průseru a bude mi lhát že se nic neděje. Když to dělá opakovaně, důvěra se těžko hledá.
DOTAZ:
Tak mě napadá. Když se podíváte na spodní stranu disků, je tam vidět, kolik kabelů vede k motorku. Všichni výrobci mají 4, ale Seagate jediný má jen 3.
Jaký je v tom rozdíl? K čemu konkrétně slouží?
Takze jestli to chapu spravne tak Seagate, podle obrázku, muze mit zapojeni do trojuhelnika nebo do hvezdy ( k oboum staci 3 vodice), ostatni vyrobci maji zapojeni do hvezdy, protoze 4 vodice nejde pouzit pro zapojeni do trojuhelnika.
Lisi se tyto dva koncepty z funkcniho hlediska v necem? Maji nejake vyhody? Nebo to vyrobci pouzivaji napriklad z historickych duvodu? (kazdy zacal jinak)
asi se moc ptam
Tak mi to nedá a přispěji svou subjektivní zkušeností, protože právě řeším také problémy s disky. Za poslední rok mi postupně v práci odešly tři disky WesternDigital WD5000YS RE2 (Raidova edice), zítra nesu na reklamaci třetí disk, dva již úspěšně vyreklamovány. Jednalo se prý o vadnou serii a nemám teď zrovna příliš velku důvěru ve WD. Mimochodem mi smart hlásí vadné bloky na WD3200 ale ten už asi nevyreklamuji . Jinak za spostu let mi ještě Seagate neodešel, ale jak již jsem řekl, jsem si vědom, že je to subjektivní a můj empirický vzorek je nereprezentativní.
No na vadnou serii to nesvádím, prostě to vadná serie byla když do roku a půl odejdou tři stéjné disky ze tří, navíc disky které by měli mít delší životnost a jsou utrčené pro servery do raidu.
Mimochodem zde má někdo podobnou zkušenost přesně s těmito disky: https://www.czechcomputer.cz/disc_doc-P92EEDB4BE70FD7A5C125712C000C52E2.html?ansid=7
pred 14dny jsem kupoval 1,5TB 7200.11, naflashoval novej FW a zatim slape ...
Data tam jsou celkem dulezita, ale snad to pofrci jak ma (do doby nez nasetrim na druhej do raidu ;) )
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.