Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 07:00

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
27.2.2009 11:04 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nemusíš ani chodit do školy ani pracovat. Můžeš přece do třiceti sockovat u rodičů ne?
Jardík avatar 27.2.2009 11:21 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Mě nenechaj :-) Ale nejradši bych u nich sockoval do smrti (né do jejich, ale do mý :-))
Věřím v jednoho Boha.
27.2.2009 11:50 ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.

né do jejich, ale do mý

Neni problem - daj miesto a cas

27.2.2009 11:06 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Pokud se ty obvody I. od tý doby, co jsem byl v prváku, moc nezměnili, tak je se to dá nadrtit (podobně jako mnoho jiných věcí na FELu), pač jsou na to typový příklady. Jedinej problém jsem měl to stihnou spočítat - bylo na to strašně málo času.

Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
27.2.2009 11:54 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.

tak je se to dá nadrtit (podobně jako mnoho jiných věcí na FELu),

dnes nemaji ty skoly s universitou nic spolecneho. Jeden spolupracovnik studoval matematiku v Nemecku a rikal, ze zkousky se konaly formou vedecke diskuze s profesorem. A na zaver vyslovil prof svuj usudek ve forme znamky. Tomu rikam vysoka skola.

27.2.2009 12:07 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Alespoň na fyzice na matfyzu je to tak dodnes.
27.2.2009 12:35 michal | skóre: 24 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.

na fjfi taky, když profesor vidí že to mu rozumíš tak je to pěkné pokecání a o fyzice, když ale zjistí že nevíš o co jde, tak chce alespon nějakou znalost, pokud není ani to tak tě vyhodí.

27.2.2009 14:35 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Mě nejvíc bavila zkouška z Lineární algebry II. u Zahradníka. Měl jsem mu popsat svojí představu hyperboloidu v sedmirozměrném prostoru. Nakonec jsem tam u něj strávil debatou čtyři hodiny, další dva co měli jít po mně poslal domů že to budeme mít na dýl. Večer řekl že si rád popovídal, dal mi za jedna a šlo se domů. Tak to má být :-)
27.2.2009 17:48 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.

..hyperboloidu v sedmirozměrném prostoru ....    Nakonec jsem tam u něj strávil debatou čtyři hodiny, ...

no jeste ze chtel jen sedmirozmerny prostor ...

27.2.2009 12:07 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
sestav 2 obvodové rovnice nebo použij (teď jsem zapomněl jak se to jmenuje, to zkratování jednoho zdroje a odebrání druhého ... možná dispozice??). Jenže on tam byl proudový zdroj a s tím já to neumim
Jmenuje se to superpozice a proudový zdroj se (IIRC) nahrazuje tím, že ho prostě dáš pryč.
Quando omni flunkus moritati
27.2.2009 12:27 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Spis popremyslej, co te bavi a co chces jednou v budoucnu delat. Pokud elektroniku, tak to holt budes muset srotit. Jestli pocitace, tak jdi nekam jinam. Sam jsem skoncil po 2 letech a porad lituju, ze jsem spis nesel zkusit FAV do Plzne nebo MUNI. Nakonec jsem si udelal na jednom pedaku neucitelskej Bc (zakoncenej, jen tri roky), takze to zabralo stejne jako Ing. na FAV/FEL. Z toho, co jsem mel na FELu i tej PF jsem zatim nic nepouzil, resp. pouzivam pouze to, co jsme delali v predmetu, kde se ucil linux, ale to jsem umel uz predtim. Proste kdyz jsem hledal zamestnani, tak jsem moh do CV napsat VS: Bc. Pokud jsi dobrej a dokazes presvedcit zamestnavatele, ze to co umis, umis opravdu skvele a dokazes na tom vytriskat prachy, tak te vezme i bez titulu (neplati pro statni organizace - tam se nehraje na minimalizaci nakladu a maximalizaci zisku).
27.2.2009 14:24 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Počítače lze dělat i na FELu. První semestr VŠ má všude stejnej problém, kterej nesouvisí s obsahem přednášek, ale spíše se schopností plánování osobního času a vůli k práci. Tahle schopnost pak člověku zůstane i po úspěšném vychození všech semestrů, a IMHO je to právě tahle schopnost, kterou zaměstnavatelé vidí za titulem.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
27.2.2009 14:45 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Krom toho, FEL je o dost vic prakticky zamereny nez matfyz (nevim jak muni). Predmety jako DSA, TIN nebo APS jsou dobre zpracovane, a kdyz pak clovek vidi magistra informatiky z matfyzu jak nevi co je hash tabulka, nebo co znamena cache miss pro procesor, protoze je to neucili ... uf.
27.2.2009 15:33 Stevko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Hash tabulka? To sa uci na povinnom predmete na matfyze (povinnom pre magistrov a dokonca aj povinnom pre bakalarov). Tak to snad budu vediet. A cache miss? Hm, tak to neviem. Ale podla nazvu nieco ako page fault. A podla wikipedie tiez, akurat "o uroven vyssie". Aj to na MFF je.

A co je to DSA, TIN alebo APS?
28.2.2009 00:52 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
A cache miss? Hm, tak to neviem. Ale podla nazvu nieco ako page fault.
Při hodně volné definici "něco jako" máš pravdu.
Quando omni flunkus moritati
27.2.2009 15:47 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
kdyz pak clovek vidi magistra informatiky z matfyzu jak nevi co je hash tabulka, nebo co znamena cache miss pro procesor, protoze je to neucili
:-D Ten byl dobrej, znáš ještě nějakej?
27.2.2009 15:52 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Jsem teprve ve třeťáku, různých typů hashů už jsem ve škole potkal víc, než by mi bylo milé (od úvodu v Algoritmech a strukturách, po Organizaci a zpracování dat), a co je cache miss samozřejmě taky vím (nevím v čem tady měl spočívat "chyták", ale možná je to tím, že jsem jenom mrzký teoretický informatik a cache mě obvykle až tak moc nepálí :-)).
27.2.2009 21:08 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Takove pocity jsem mel na FELu 3 roky a to mi furt jeste chybela spousta povinych predmetu. A pristup vetsiny "profesoru", no hruza... A pak jsem zkusil prijmacky na FI MUNI a uz u nich mi bylo jasny, ze to je neco jineho. A s malymi vyjimkami jsem byl velice spokojen. Sice zkouska formou pokecani s profesorem byla snad jedna jedina, ale zase jich vetsina byla typu rozumis tomu=no problem. A kdyz pridam prednasky nahravane na sit, vetsina domacich ukolu odevzdavana elektronicky, a ja nevim, co vsechno.... Jednu prednasku dokonce oducil profesor, ktery byl cely semestr na stazi v Cambridgi :-) A to prijemne studijni, zadna okynka jak na poste a jeste velice mile referentky, se kterymi se dalo komunikovat i po ICQ...

28.2.2009 09:41 sorrow_soul
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Fakt nechapu, nad cim vsichni fnukate. FEL mam uz cca rok za sebou (EaI VT), ale na zkousku z EO1 si pamatuju velice jasne. Daval jsem ji az napotreti a vim proc. Tenhle predmet (podobne jako rada dalsich) je o tom, ze pro jeho dokonceni se bud musis nazpamet nadrtit sbirku prikladu (coz je podle me spatne reseni) nebo se naucit myslet trochu jinym zpusobem, coz je podle me velice uzitecna schopnost (mimochodem PARy jsou v tom dost podobne, ale tam musis udelat oboji). A pokud kvuli tomuhle odejdes nekam jinam, kde tohle nebude, dle meho nazoru se o neco dost duleziteho pripravis. Protoze hlavni prinos VS studia IMO netkvi v sume informaci kterou nacerpas (ta se, obzvlaste v IT, da nabrat i jinak a rycheji), ale v tom, ze se naucis urcitymi zpusoby premyslet a pristupovat k reseni problemu.

USE="brain google" || rftm -vv
28.2.2009 12:14 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Tenhle predmet (podobne jako rada dalsich) je o tom, ze pro jeho dokonceni se bud musis nazpamet nadrtit sbirku prikladu (coz je podle me spatne reseni) nebo se naucit myslet trochu jinym zpusobem
To by mě zajímalo, o jak trochu jiný způsob jde. Podle mě EO1 nebylo o ničem jiném, než o troše představivosti a o tom, že si člověk zapamatoval, že U = I . R
Quando omni flunkus moritati
28.2.2009 16:00 sorrow_soul
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.

Trocha predstavivosti a U=R.I je dost eufemismus, zkus si tu zkousku jenom s timto (je pravdou, ze uroven naroku zkousejicich se mohla snizit od te doby, co jsem ji delal ja a potom uz to mysleni jinym zpusobem neni potreba). A pokud to z eufemismu posunes do reality, ziskas presne to, o cem jsem psal, proste mindset odlisny od toho, jak mysli lidi pred tim, nez ten predmet daji. A propos, ty jsi EO1 delal/dal? A PARy? ;)

USE="brain google" || rftm -vv
28.2.2009 16:32 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Trocha predstavivosti a U=R.I je dost eufemismus, zkus si tu zkousku jenom s timto
Všechno ostatní se od tohohle odvíjí. No dobrá, možná ještě součet napětí ve smyčce a součet proudů uzlem.
A pokud to z eufemismu posunes do reality, ziskas presne to, o cem jsem psal, proste mindset odlisny od toho, jak mysli lidi pred tim, nez ten predmet daji.
Nepozoroval jsem žádnou změnu.
A propos, ty jsi EO1 delal/dal?
Za jedna na první pokus bez větších problémů - co si budeme povídat, EO1 není o ničem jiném než o sčítání odporů (vlastně nebylo, ten předmět, pokud vím, končí)

PARy ne, od prvního semestru na mě katedra počítačů udělala dojem, že její předměty jsou ztráta času, takže jsem se pro jistotu dal na jiný obor (přesto nám tam povinně nanutili předměty KP a překvapivě to opravdu byla ztráta času)
Quando omni flunkus moritati
1.3.2009 13:40 sorrow_soul
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.

Me poskytly EO1 novy nahled na skupinu problemu. Pokud tobe ne (ja netvrdim, ze to nutne musi platiti pro kazdeho), tak uz jsi takovy pohled na vec ovladal, nebo ho nejsi schopen. Mozna ti takovy pohled poskytnul jiny predmet. Pokud ne, VS pro tebe asi nebylo to prave.

To ze VT odsuzujes podle jednoho predmetu, ktery navic ve vetsine pripadu necvici lidi z katedry pocitacu je tvuj problem a doporucuji se nad tim zamyslet. A ktere ostatni predmety *36* a s kym jsi studoval?

USE="brain google" || rftm -vv
1.3.2009 23:54 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
To ze VT odsuzujes podle jednoho predmetu, ktery navic ve vetsine pripadu necvici lidi z katedry pocitacu je tvuj problem a doporucuji se nad tim zamyslet.
1. neodsuzuju (tvůj výraz, ne můj) VT jako takovou, ale spíš katedru počítačů.

2. v mém případě byl cvičící z KP a on jediný byl něco, s čím jsem ohledně toho předmětu neměl problém (se Soláriem, přednášejícím a celkové koncepci toho předmětu už jsem ovšem problém měl)

Můj názor je takový, že učit lidi algoritimizaci v Javě, kde je mate spousta věcí, je nesmysl. Navíc vzhledem k tomu, že šlo o základy programování, tak jsem celý tenhle předmět mohl vynechat a nic by se nestalo

3. nesoudím jenom podle jednoho předmětu, ale i podle dalších, které jsem s KP povinně absolvoval: Programování v C (to teda bylo povinně volitelné, ale další možnosti byly Java a pak ještě Java) - opět v Soláriu a tentokrát to ještě bylo vtipné v tom, že co jsem udělal doma, to obvykle nezkousl překladač ve škole a obráceně. (Poznamenávám, že vývojové prostředí bylo stejné v obou případech). O tom, že jsem najezdil třikrát 200km jenom kvůli tomu, abych dostal podpis do indexu aniž bych přitom dělal jakoukoliv zkoušku, ani nemluvím.

No a korunu tomu nasadil předmět Úvod do počítačových systémů, o kterém soudím, že jsme ho jako ne-VT měli jenom proto, že v komisi, která sestavovala skladbu povinných předmětů, seděl někdo z Katedry Počítačů a bylo potřeba přihodit jim kšeft, aby měli peníze. Ten předmět byl naprosto zbytečný, většina látky se probírala o semestr později znova, ale tentokrát i pořádně. Ovšem to už měla na starosti jiná katedra.

Jediný předmět KP, který mi přišel zajímavý, bylo kolem 5. semestru Připojování periferií k osobním počítačům - nepovinný předmět, kde se člověk opravdu něco dozvěděl. (Narozdíl od těch předchozích, které byly povinné, ale nedozvěděl jsem se nic.)
Quando omni flunkus moritati
2.3.2009 08:29 sorrow_soul
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
od prvního semestru na mě katedra počítačů udělala dojem, že její předměty jsou ztráta času
- presne timhle katedru pocitacu odsuzujes, ale chapu ze ti vadi nazyvani veci pravymi jmeny..

algoritmizace - tenhle predmet by se mel predelat, prednasejici mi taky nesedela (pokud jsi potkal tutez, co ja).. stale to pro me neni duvod oznacit vsechny predmety jedne katedry za ztratu casu, prijde mi to dost kratkozrake (ale to je tvoje vec)

a za nekompatibilitu prekladacu na ruznych platformach muze KP, proto jsou jeji predmety ztrata casu :-D (omluv mirnou demagogii, ale tohle mi prislo extra vtipne)

UPS jsem nemel, nemuzu slouzit, to ze se vetsina latky probirala dalsi semestr znova je problem studijniho programu, ktery pro obory mimo VT fakt nesestavuji lidi z KP, ale jejich predmety jsou stejne ztrata casu tak proc se jimi zabyvat. BTW opakovani je matka moudrosti :-P
Jediný předmět KP, který mi přišel zajímavý, bylo kolem 5. semestru..
mozna kdybys mel tech pozdejsich predmetu vic.. ale asi marno diskutovat
USE="brain google" || rftm -vv
2.3.2009 08:45 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
algoritmizace - tenhle predmet by se mel predelat, prednasejici mi taky nesedela (pokud jsi potkal tutez, co ja)
Ne, nepotkal.
stale to pro me neni duvod oznacit vsechny predmety jedne katedry za ztratu casu, prijde mi to dost kratkozrake
Pokud všechny povinné předměty, které jsem na KP musel absolvovat, pro mě byly ztráta času, pak je to dostatečný důvod pro označení všech povinných předmětů KP pro ostatní/společné obory za ztrátu času.
UPS jsem nemel, nemuzu slouzit, to ze se vetsina latky probirala dalsi semestr znova je problem studijniho programu, ktery pro obory mimo VT fakt nesestavuji lidi z KP
Pokud vím, tak v dané komisi tenkrát seděla paní Kubátová, takže tě to možná překvapí, ale minimálně jeden člověk z KP se na tom programu s největší pravděpodobností podílel.
Quando omni flunkus moritati
2.3.2009 09:10 sorrow_soul
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
od prvního semestru na mě katedra počítačů udělala dojem, že její předměty jsou ztráta času
kontra
označení všech povinných předmětů KP pro ostatní/společné obory za ztrátu času
tady ti ale vypadlo cca 90% predmetu, ktere KP uci, ale nejsou povinne pro ostatni studijni programy, a presto je v prvni sentenci oznacujes za ztratu casu. Proc?

(coz je vse o co mi jde, platnost druhe sentence nepopiram)
USE="brain google" || rftm -vv
28.2.2009 16:45 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.

 

Protoze hlavni prinos VS studia IMO netkvi v sume informaci kterou nacerpas (ta se, obzvlaste v IT, da nabrat i jinak a rycheji), ale v tom, ze se naucis urcitymi zpusoby premyslet a pristupovat k reseni problemu.

V tom se shodnem i neshodnem. Rozhodne je pravda, ze studium na VS neni o nashromazdeni velke sumy informaci, ale o nashromazdeni dostatku informaci a umeni je pouzivat/rozvijet atd...  Na druhou stranu se neshodnem v tom, ze na FELu to takhle funguje. Alespon v dobe, kdy jsem tam byl ja (a to neni tak davno), to tak nebylo. Napriklad jsem dostal plny pocet bodu za protokol z laborek, kde jsem mel u vypoctu chyby napsano neco ve stylu sqrt(2)=1.543456E-7 (coz se blizilo pozadovanemu vysledku), nebo zkouska z Matiky, kdy se mi dostalo odpovedi: "U prikladu 4 mate 0 bodu, vysledek je sice spravne, ale resil jste to pomoci Laplacovy transformace (nebo jak se to jmenovalo) a tou se mela resit uloha 6, to takhle nejde, to byste preskocil celou kapitolu ve skriptech...."

 

1.3.2009 13:32 sorrow_soul
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.

Eh.. pokud jsi testovan na schopnost pouzit nejaky matematicky postup k vyreseni ulohy, pak pokud ten postup nepouzijes, prijde mi logicke ze dostanes 0 bodu. To je jako bys do prikladu se zadanim naprogramujte quicksort napsal: zavolam knihovni funkci quicksort. Je to funkcni reseni, ale nijak jim neprokazujes svoje znalosti.

Laborky jsou dost obskurni zalezitost (nastesti jsem jich moc nepotkal), ty nehodlam obhajovat. A podle problemu v jednom predmetu nechces odsoudit cele studium, ze ne?

USE="brain google" || rftm -vv
Jardík avatar 1.3.2009 14:06 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Je to funkcni reseni, ale nijak jim neprokazujes svoje znalosti.
Ale prokazuje - prokazuje to, že ví, že tam ta funkce je a jak se má použít. A pokud udělá wrapper pro tu funkci, tak to i naprogramoval. Ale knihovní řešení je samozřejmě pomalejší, protože není optimalizované pro konkrétní data, volají se z toho porovnávací funkce atd. Nejrychlejší je to všechno napsat do jedné funkce. Někde jsem viděl quicksort (samozřejmě nerekurzivní) pomocí céčkových maker a ten byl sakra rychlý.
Věřím v jednoho Boha.
1.3.2009 14:27 sorrow_soul
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.

NEPROKAZUJE tim ze vi, jakym zpusobem naprogramovat quicksort, na coz byl tazan. Prokazuje tim, ze umi napsat wrapper a vi ze takovahle funkce je v nejake knihovne, coz je znacne irelerevantni. A o to, jak naprogramovat nejrychlejsi quicksort uz tu vubec nejde. Staci naprogramovat nejaky quicksort a uz tento pozadavek nebyl splnen.

USE="brain google" || rftm -vv
28.2.2009 20:41 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ABCDEF WTF?

28.2.2009 20:42 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
To ted mají všechny školy, nebo jen ČVUT? Nebo dokonce jen FEL?
Jardík avatar 28.2.2009 23:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
Nevím. Na FELu to zavedli tento školní rok.
Věřím v jednoho Boha.
1.3.2009 01:34 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.

V Brne na MUNI to zavedli cca pred 5-ti lety. A je to docela fajn, F jako Failed, jinak vsechno A-E, jen je problem, ze je toho vic nez 1-3, takze pokud chce nekdo A, tak potrebuje vic nez by mu stacilo na 1. Pro prevody a pocitani prumeru se pocita A=1,B=1.5,C=2,...

1.3.2009 11:53 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec I. semestru, začátek II.
je toho vic nez 1-3
Existují i 1- a 2-, akorát to skoro nikdo nepoužívá :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.