Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 11:43


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
progdan avatar 21.2.2010 00:33 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Diky za par dobrych postrehu...ja mam N900 sice jen od stredy, ale zatim jsem nenarazil na zadny problem. Vlastne na jeden...nedokazu dostat SMSky z 9300i do N900 :-( Kontakty a vsechno ostatni jsem prenesl tak, ze jsem v PC Suite udelal zalohu z 9300i a naimportoval ji do N900, ale SMSKy jsou nejake nekompatibilni, tak mi je to nepreneslo a zatim jsem neobjevil jiny zpusob jak je tam dostat...ne, ze by mi to nejak extra vadilo, ale mam jich tam par, ktere bych rad zachoval....

Hodne me potesil program Hermes, ktery umi stahovat dodatecna data (fotky,IM,narozeniny...) ke kontaktum z Facebooku a Twitteru, takze se mi konecne splnily hned 2 sny: mam u kontaktu fotky a mam ulozene narozeniny vetsiny pratel :-)

Moje osobni hodnoceni N900 po tech par dnech: SUPRRRRREEEER! :-) :-)

 

 

Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
Salamek avatar 21.2.2010 01:39 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ah lehci opiceni v nazvu ? :-D http://www.abclinuxu.cz/blog/salamovo/2010/1/nokia-n900-po-dvoutydennim-pouzivani
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
21.2.2010 05:01 äm1gäpøw€r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
opíčení... .. . :-D :-D :-D
21.2.2010 07:57 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
heej, tak opiceni to urcite byt nemelo:-) proste se v predchozim zapisku v dizkuzi nekdo zajimal, jestli neco napisu o pouzivani, tak jsem napsal, a s tim nadpisem je to opravdu jen nahoda, chtel jsem to napsat opravdu puvodne po tydnu, ale nebyl cas. ale koukal jsem, ze popisujeme nektery veci oba a nektery veci, co jsem psal, jsou zminene v dizkuzi, takze to vypada, jako bych objevoval kolo, ale proste lip si zapamatuju a pochopim veci, na ktere prijdu sam.

a urcite je dobre, ze je hodne clanku o N900
Salamek avatar 21.2.2010 13:59 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
jj vsak ok :-D
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
21.2.2010 01:53 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zatím jsem nenašel znak ampersand, ale nevadí to.
AltGr+C nejde?
Quando omni flunkus moritati
21.2.2010 08:02 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
v ceskem rozlozeni je AltGr(symbolshift)+C znak backslash, v anglickem je tam zase znak euro. ono to neni klasicke altgr jako na 105 znakove PC klavesnici. ale ja si ho do bashe nekam namapuju.
21.2.2010 19:42 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
v ceskem rozlozeni je AltGr(symbolshift)+C znak backslash,
Pfuj. Ten telefon se mi přestává líbit.
Quando omni flunkus moritati
Salamek avatar 21.2.2010 21:02 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
jedine co by se ti nemelo libit je ceske rozlozeni klavesnice
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
21.2.2010 23:06 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Hm, takže telefon je super, jenom se na něm nebude dát dobře psát... abych pravdu řekl, radši budu posuzovat systém jako celek.

Btw. v českém rozložení klávesnice lze pomocí AltGr+něco sehnat téměř všechny "divné" znaky vcelku standardně; zajímalo by mě, co Nokii vedlo k tomu udělat to po svém a mapovat je na jiné klávesy, než je obvyklé.

Království za slušnej telefon, na kterej půjde nainstalovat normální systém.
Quando omni flunkus moritati
Salamek avatar 22.2.2010 01:23 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
jako tu klavesnici si muzes prehazet jak chces :-)
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
22.2.2010 06:55 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Presne jak napsal salamek. Na rozdil od jinych systemu v telefonech, si na N900 muzes klavesnici prematovat kompletne znak po znaku tak, jak budes chtit. To, myslim, nemuzes udelat ani na PC s Windows. Zatimco mapovani klavesnice je na Linuxu (vcetne N900) uprava textovyho souboru, na ostatnich nelinux-telefonech to asi nezvladnes a na windows to budes muset resit zrejme v nejakym binarnim balastu.
kotyz avatar 22.2.2010 08:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
a tlacitka prelepit samolepkama na kterejch budu mit napsany co to ted vlastne dela ... :-D
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
22.2.2010 10:05 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Ja osobne doufam, ze si to zapamatuju:-) Kdyz jsem si koupil prvni 486 z Nemecka, tak jsem mel taky nemeckou klavesnici a pritom anglicky primarni rozlozeni a sekundarni cesky a popisky jsem taky nepotreboval. I ted muzu psat na nemeckej klavesnici s anglickym rozlozenim a klavesy nehledam, spis naopak, s nemeckym rozlozenim hledam pismenka a symboly i na nemeckej klavesnici:-)

Pro me osobne je vyhoda si klavesy premapovat tak, jak jsem zvyklej z PC, protoze i potom ty klavesy budu hledat snaz, nez s vychozim mapovanim.
kotyz avatar 22.2.2010 10:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
to ja bych si nezapamatoval ...
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
22.2.2010 10:30 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Hmmm, to moc nechapu. Kdyz denne pisu na klavesnici, tak mi ty prsty automaticky jedou, ze ani nepremyslim "chci napsat prikas ls, tak najdu pismenko l, pak najdu pismenko s a pak enter", proste mi prsty uz po klavesnici pisou sami, ale na druhou stranu dokazu taky bez koukani na klavesnici rict pismena, jak jdou za sebou. Problem ovsem nastava, kdyz prijdu ke klavesnici, kde je HW rozlozeni trosku jine, napr. misto jednoradkoveho enteru je velky dvouradkovy a backslash neni nad enterem v radce "iop", ale vedle enteru v radce "jkl" - to pak misto backslash dost casto mackam enter:-) Nebo kdyz je kratkej levej shit, nebo backspace. A nejvic me prave stve, jak Logitech mrsi Ins/Del/Home/End/PgUp/PgDown - proste jsem zvyklej, jak to je klasicky a pak se casto pletu, kdyz jsem na takovej Logitech klavesnici.
22.2.2010 06:48 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
jenom se na něm nebude dát dobře psát
Rekl bych, ze vzhledem k velikosti se da na psani zvyknout a da se psat slusne rychle a kvalitne. Nerekl bych, ze na jinych telefonech se bude psat vyrazne lip. Mne treba vic stvou nove klavesnice od Logitechu, kde je kompletne rozjebany ten ostruvek Ins/Del/Home/End/PgUp/PgDown. Doufam, ze tyhle klavesnice prestanou jit na odbyt a Logitech se vrati ke klasickemu rozlozeni.

Myslim, ze dost prehanis. Na to, ze je N900 telefon, je skvele udelanej. Pokud bys nekomu udelal ssh pristup, tak si bude myslet, ze je nejakym Debianu, pak mozna zjisti, ze to je N900, prakticky to bude moct pouzivat jako klasicky PC s linuxem.
zajímalo by mě, co Nokii vedlo k tomu udělat to po svém a mapovat je na jiné klávesy, než je obvyklé.
To je ale opravdu jednoducha odpoved. Vedlo je k tomu 38 klaves. Proste ten rozdil 105 a 38 je dost velkej, takze zatimco na PC si vystacis s vetsinou znaku pristupnych bez nebo s normalnim shiftem a par znaky pres AltGr, na N900 musis vmestnat stejny pocet znaku, ale jenom na skoro 1/3 klaves, takze je logicke, ze budes muset vic vyuzivat AltGr a budes muset udelat i radikalni zmeny oproti PC. Pokud vim, tak na PC105 rozlozeni je AltGr+E znak pro euro. To na N900 nemuzes nechat, protoze na prvni radu klaves jsou s AltGr namapovany cisla.
Království za slušnej telefon, na kterej půjde nainstalovat normální systém.
No nevim, co normalnejsiho by sis predstavoval:-) To rozlozeni klaves neni o SW, ale o HW. Proste neni mozny zachovat rozlozeni. A nerekl bych, ze u jinych telefonu by to mozne bylo. IMHO ma N900 nejvetsi mozny pocet klaves. Vetsina telefonu bude mit min, mozna jeden nebo dva o par klaves vic, pokud to bude mit lehce pod 100, tak uz to bude netbook/notebook.
22.2.2010 21:52 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
No nevim, co normalnejsiho by sis predstavoval:-)
V podstatě něco, na čem výrobce udělal co nejmenší množství odchylek od standardní distribuce. (Jen tak ze zvědavosti - když je backslash na AltGr+C, co je na AltGr+Q? ;-))
Quando omni flunkus moritati
22.2.2010 23:03 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Ale to neni o distribuci, to je o HW. Kdyz mas proste malo tlacitek, tak nemuzes udelat stejnou konfiguraci jako s plnym poctem tlacitek.

Jak jsem psal, cela prvni radka (pismena qwertzuiop) maji s AltGr vyznam cislic (tedy 1234567890).
22.2.2010 23:16 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Aha, to jsem přehlídl, sorry.
Quando omni flunkus moritati
21.2.2010 06:31 Cervajz | skóre: 9 | blog: Cervajz | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ahoj, pěkný článek. K tomu zarovnání ikon a editaci URL. Na obé můžeš použít aplikaci s názvem Tweakr (tuším, že je z repa devel). Umožní ti mimo jiné nastavit i velikost mřížky, podle které se ikony budou rovnat - při "tažení" ikony se pak bude přichytávat k této mřížce.

N900 je super stroj, nedám na ní dopustit :)
Výkonné VPS za rozumnou cenu: Virt.io
21.2.2010 08:10 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
ha, diky moc, uz to jdu nainstalovat:-)

N900 je opravdu super, akorat me mrzi, ze chce Nokia opustit maemo(debian) a chteji dal pouzivat ten meego, coz je tusim symbian (nebo se pletu?)
21.2.2010 10:15 Roger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
MeeGo je vicemene Moblin s vrskem z Qt. Nekde tu byla i aktualitka s odkazem na clanek o architekture.

To opusteni Debianu me taky dost mrzi :/
22.2.2010 09:25 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky za informace, které člověka posunují k rozhodnutí si N900 koupit.
Mám dotaz k takové drobnosti: funguje bezproblémově odesílání událostí z kalendáře apod. přes Bluetooth ven?

Co mně ale dělá starosti největší je obava, zda má N900 vůbec nějakou perspektivu, když se teď Nokia dala na vymýšlení obskurních názvů typu MeeGo a najednou to vypadá, že se k Maemu skoro přestává hlásit. Bojím se, že uživatele N900 hodí přes palubu a že vlastně vedení té firmy ani vlastně neví co chce...Dát poměrně dost peněz za zařízení, jehož OS bude za chvíli "mrtvý" bez podpory a oprav chyb... no trochu se bojím :-(
22.2.2010 10:26 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Díky za informace, které člověka posunují k rozhodnutí si N900 koupit.
Tak nejak jsem to psal. Proste pohled z pouzivani.
Mám dotaz k takové drobnosti: funguje bezproblémově odesílání událostí z kalendáře apod. přes Bluetooth ven?
Tak tohle jsem jeste nezkousel, ale muzu zkusit, mam doma ten SE W910i. Ale rekl bych, ze to pujde. Udalosti z kalendare W910i jsem na N900 prijal do souboru (format VCALENDAR/VTODO nebo VCALENDAR/VEVENT) a pak naimportoval do Kalendare, takze by to snad jit melo v pohode i obracene. Akorat W910i pouziva na poznamky VNOTE, kdezto N900 bud obyc. text/html soubory nebo VCALENDAR/VJOURNAL.
Co mně ale dělá starosti největší je obava, zda má N900 vůbec nějakou perspektivu, když se teď Nokia dala na vymýšlení obskurních názvů typu MeeGo a najednou to vypadá, že se k Maemu skoro přestává hlásit. Bojím se, že uživatele N900 hodí přes palubu a že vlastně vedení té firmy ani vlastně neví co chce...Dát poměrně dost peněz za zařízení, jehož OS bude za chvíli "mrtvý" bez podpory a oprav chyb... no trochu se bojím
Jo, tak tohle me taky docela dostalo, kdyz se hned po vydani N900 zacala orientovat jinam. Opravdu by me zajimalo, jestli jim Maemo prinasi takovy ztraty nebo proc ho chteji zrusit.

O podporu se tolik nebojim. Rekl bych, ze spousta linuxovych nadsencu si N900 koupila, navic je to cele postavene na linuxu, FOSS/GPL, debianu, k vetsine veci jsou zdrojaky a/nebo dokumentace, takze aktualizace by snad nemusely byt pro komunitu problem.

Nerek bych, ze OS na N900 bude za chvili mrtvy. Mozna prijdou novejsi, ale diky otevrenosti by snad mohla N900 zustat dost dlouho aktivni.
22.2.2010 10:59 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
To odesílání přes BT z PIM ven by mě opravdu docela zajímalo. Je to pro mě náhražka synchronizace s PC - opravdová synchronizace s Linuxovým desktopem přes SyncML je v případě většiny podobných zařízení sci-fi, tak si aspoň posílám PIM data do PC takto...
Co se týče podpory, asi nějaká neoficiální bude, ale ta asi nevyřeší opravy bezpečnostních chyb třeba ve Webovém prohlížeči, chyb v mapách atd...a bojím se, že ani Mozilla nebude vydávat další verze Firefoxu pro Maemo. Jinak je to ale krásné zařízení. Škoda, že Nokia nejde tím směrem v jaký jsem doufal - univerzální kapesní počítač s otevřenou architekturou a možností upgradů OS tak jako na PC.
22.2.2010 15:50 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Tak posilani do PC urcite nevyzkousim. Rekl bych, ze by to opravdu nemelo jit, ale radsi si zajdi s notebookem do obchodu a tam jim rekni, jestli to muzes vyzkouset.

Naopak myslim, ze podpora kritickych a bezpecnostnich chyb bude. Prohlizec uz se da tusim pouzivat i Fenec od Mozilly. Samozrejme, co bude uzavrene, to asi bude komunita tezko aktualizovat, ale zbytek by mohl byt OK. Mapy snad moc bezpecnostnich chyb obsahovat nebudou, takze leda podklady, ale zda se mi, ze mapy potrebujou internet i pro vyhledani adresy, takze to pak uz bude jedno, jestli ovi maps nebo google maps.
23.2.2010 08:21 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Stačí přece vyzkoušet poslání něčeho z kalendáře přes BT do jiného telefonu. Pokud to jde, pak nemůže být problém to poslat i do PC, kde běží třeba kdebluetooth.
Jde tedy poslat z N900 třeba událost z kalendáře přes BT ven? Jestli je na druhé straně PC není vůbec podstatné. Díky...
23.2.2010 21:29 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Tak jsem ted na to koukal. V kontaktech je mozne prenest konkretni udaj nebo kompletni vizitku pres BT, email nebo SMS. Tohle v kalendari nejde vubec (snad jenom zatim, cetl jsem to na seznamu pozadavku z nejakyho maemo brainstormingu).

Krome toho je v Nastaveni polozka Prenos a synchronizace, kde jde zvolit Odeslat data, Nacist data a Synchronizovat data pres BT. Z dat se daji vybrat Kontakty, Ukoly a udalosti kalendare a Poznamky kalendare (u objektu kalendare se da vybrat skupina kalendare). Bohuzel tohle s mym SE W910i ani s mazelcinym iPhonem nefunguje. Muzu to zkusit jeste s nejakym pocitacem.

Ale to me privedlo na napad zkusit pres tuhle volbu zkopirovat kontakty do hand-free v aute. A ten system v aute ma taky kalendar, tak tam zkusim zitra poslat i veci z kalendare.
24.2.2010 08:06 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Hmm..., tak opět klasický nedodělek :-(
Ale nechci to vzdát a mám ještě poslední dotaz: dá se obsah kalendáře alespoň vyexportovat do souboru? Pak bych se k němu třeba dostal přes USB mass storage a mohl jej naimportovat na desktopu do Korganizeru...Děkuji.
24.2.2010 10:06 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
jojo, tak ten BT pres/export/import dat me taky dost zklamal. Vcera se mi povedlo akorat poslat z N900 na W910i kontakt (vizitku nebo jednotlive detaily) pres BT. Pres synchronizaci odeslat/prijmout/synchronizovat sice N900 nasla W910i, ale nedokazala na W910i nic odeslat.

Dneska jsem zkousel jeste handsfree v aute. Odeslani kontaktu nefunguje (nedari se pripojit) a pri synchronizaci vubec N900 nenajde handsfree v aute. Jinak handsfree (mikrofon a sluchatka/repro) funguje normalne a dokonce jde v aute prehravat hudbu z N900. Ale prenos kontaktu nejde. Pritom z W910i si auto dokazalo stahnout vsechny kontakty a myslim, ze jsem jednotlive kontakty mohl i poslat z W910i rucne.

Protoze me tohle docela nakrklo, tak bych to chtel otestovat poradne, vcetne odesilani a potvrzovani udalosti z N900 na PC (Novell Groupwise a Thunderbird) a z PC na N900, a napsat to jako zvlast zapisek.

S tim exportovanim te snad trosku potesim. V kalendari si muzes nadefinovat ruzne skupiny kalendaru. Je tam jeden vychozi N900 a pak "inteligentni" s nazvem Narozeniny. Ja si pridal jeste dalsi 3 (Work, osobni a vyroci). Do toho automatickeho Narozeniny se vkladaji zaznamy podle toho, jak zadas datum narozeni u kontaktu (tahle integrace je docela prijemna). Chtel jsem napsat, ze muzes exportovat celou skupinu kalendare, nenasel jsem moznost exportovat pouze jeden konkretni zaznam (udalost/ukol/poznamku) a nenasel jsem moznost exportovat kompletne vsechny skupiny. Ale po tech skupinach to staci. Exportovany soubor se sklada z jednotlivych zaznamu, kde kazdy zaznam (VEVENT, VTODO nebo VJOURNAL) ma vlastni obalku VCALENDAR). Importovat jsem zkousel do Novell Groupwise. Bohuzel Groupwise dokaze zpracovat pouze jeden VCALENDAR ze souboru, takze z N900 souboru naimportuje pouze prvni objekt. Pokud ale clovek rucne spoji vsechny objekty do jednoho VCALENDAR, tak Groupwise naimportuje vsechny spravne. Thunderbird 3.0.1 s rozsirenim lightning 1.0b1 nema problem se tim originalnim souborem s vice VCALENDAR objekty. Pokud udelas zmenu na N900, vyexportujes a naimportujes znovu do TB, tak se neopravi puvodni ukoly a udalosti, ale vytvori se nove. Takze menit pouze na jednom zarizeni a pak na druhem zarizeni smazat kompletne a naimportovat kalendar kompletne znovu. Osobne ale pouzivam na kalendar pouze mobil prave proto, ze ten mam vzdy pri sobe, kdezto pocitac s TB nebo Groupwisem nemam.

Ted jsem jeste chtel zkusit pres USB kabel pripojit N900. Sice mi to nahodi sdb a sdc, ale fdisk -l hlasi no medium found. Trosku jsem googlil a ... fuck, tenhle clanek je prvni na hledani slov "mount n900 linux". Tak to jsme si moc nepomohl:-) Tak ted jsem si vsimnul, ze pri aktivaci Velkokapacitniho zarizeni to hlasi, ze zarizeni je pouzivano. Az ted, kdyz jsem se chtel ted podivat pres ssh pomoci lsof, kterej proces to pouziva, tak mi doslo, ze to je shell v tom sshcku:-) Po odpojeni ssh to samozrejme pripojit jako USB disk jde.
24.2.2010 11:36 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
No sláva. Aspoň přes ten export to půjde obejít :-) Děkuji za informace. Ještě poslední dotaz: kde jste N900 koupil?
Typická Nokia. Udělá výborný komunikátor ale se vším zůstane tak nějak na půli cesty. Komunikátor běží na Linuxu, ale Nokia počítá s tím, že jej budou používat pouze uživatelé Windows - jak jinak si vysvětlit, že k tomu nedají alespoň nějakou zjednodušenou verzi PCsuite pro Linux - stačilo by klidně pro příkazovou řádku...:-(
Salamek avatar 24.2.2010 11:58 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
alspon ze flasher je pro linux(bouzel jen 32bit) kdyz se podivate na maemo.org najdete tam hromadu navodu jak si poradit s kalendarem(nainstalovat jiny kalnedar,atd) a praci n900 vs lin PS:k n900 musite pristupovat jako k normalnimu lin PC ne jako k mobilu ;-)
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
24.2.2010 13:32 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Kdybych k tomu přistupoval jako k mobilu, nenapadlo by mě exportovat kalendář do souboru :-). Obávám se, že ty alternativní kalendáře budou snad ještě horší než ten který tam je. Ale jestli mně někdo potvrdí, že bez neustálého připojení do Internetu (GPRS, WiFi atd...) to nabité vydrží alespoň 2 dny, tak do toho půjdu. Jako kapesní SSH terminál to vypadá velmi použitelně, Web browser téměř jak na PC, možnost provozovat Midnight Commander :-), bash atd... a jako mobil je to v podstatě použitelné také.
24.2.2010 15:12 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
No, ta vydrz. Bez pripojeni do inetu to myslim vydrzi dva dny, mozna i dyl, ale to se mi zatim nepodarilo, protoze mam porad wifi zapnutou:-) bud wifi nebo video:-)

Kolega rikal, abych mel delsi vydrz, abych vypnul automaticke vyhledavani, coz jsem udelal uz driv. Jinak se da nastavit, aby se automaticky nepripojoval jak do GPRS, tak do Wifi. Takze pak by snad mohla byt vydrz dostatecne.

Dobre ale je, ze to nabiji i pres USB z PC a to se mi zda osobne dost rychle. Tuhle jsem mel v praci vybitou baterii a docela rychle se to zase nabila pres PC.

Jo, sshcko ven super, uz jsem takhle par veci zkousel. Neni to uplne super pohodlne jako nc 105 klavesove klavesnici, ale nejaky zasahy se na tom udelat daji. Mam taky ASUS MyPal 632N a tam se SSH pouzivat nedalo. Jednak pulku obrazovky zabrala klavesnice a pak i rozliseni bylo hrozne, takze to melo malo sloupcu a radek. Tusim i klavesnice nebyla kompletni, chybi tam klasicky shellovy znaky. Takze N900 je nekolikanasobne zlepseni.
24.2.2010 15:59 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Možná by šla i nějak vyřešit synchronizace s PC. Existuje open source synchronizační server Funambol a k němu cosi jako klient syncEvolution, který se dá provozovat nejen s Evolution na PC, ale už je i nějaká verze pro N900. Sice trochu zbytečně silný nástroj pro daný účel, ale fungovat to asi bude.
25.2.2010 20:23 ivan | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Ano tato moznost funguje mam ji vyzkousenou. SyncEvolution pro N900 je v repozitarich takze neni problem ji nainstalovat. Jen prvni synchronizace trvala trochu dele nez jsem byl zvykly z E90
24.2.2010 15:07 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
No, ja jsem ji kupoval v CH. Objednanou jsem ji mel uz asi od 13.12., ale prisla az nekdy zacatkem unora (viz muj predchozi zapisek).

Jojo, je to divny. V tom kalendari bych ocekaval, ze pujdou posilat take jednotlive polozky. A ze to pujde bez problemu posilat i na jine mobily. Alespon ty udalosti (vevent) a ukoly (vtodo), kdyz uz ne poznamky, ktere jsou v N900 jako vjournal, ale ve W910i jako vnote.

Nevim to sice presne, ale jestli je kalendar taky open-source a/nebo GPL, tak bychom se rozsireni funkci snad mohli v budoucnu dockat.
24.2.2010 19:48 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
se neopravi puvodni ukoly a udalosti, ale vytvori se nove. Takze menit pouze na jednom zarizeni a pak na druhem zarizeni smazat kompletne a naimportovat kalendar kompletne znovu.
To není úplně ideální řešení :-/ Můžu se zeptat na synchronizaci RSS čtečky? Nejlépe s Operou, ale klidně i jinou PC čtečkou.
25.2.2010 09:55 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Uch, tak ted presne netusim, co mas na mysli. Na PC pouzivam ctecku Liferea, na N900 je nejaka takova jednoducha. Obe ctecky stahuji feedy a zobrazuji nove objekty.

Co presne myslis synchronizaci RSS ctecek? Jako ze jedna ctecka rekne druhe, co uz jsi precetl?
25.2.2010 11:35 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Jako ze jedna ctecka rekne druhe, co uz jsi precetl?
Jo, něco takového. Případně (ale to je detail) synchronizovat seznam stahovaných kanálů.
25.2.2010 12:42 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
No, v nastavenich ty default ctecky jsem to nikde nevidel, ale musim priznat, ze tohle jsem nevidel ani v Liferea. Existuje to vubec u nejake ctecky?

Ale krome default ctecky jsou v repech dalsi. Napisu si to do seznamu k vyzkouseni v tech dalsich cteckach, ale obavam se negativniho vysledku, protoze to vypada na jednoduche ctecky.
michich avatar 22.2.2010 11:46 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Zbytečné obavy. Přečti si třeba tento blogpost vývojáře Maemo a Mer.
For those too damn lazy to read the whole post, please read: You're in good hands. Stop worrying. Your N900 won't break when Maemo6 or MeeGo comes out, or be less useful. If you want details, read the post. [...]
22.2.2010 10:53 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky za pěkně shrnuté shrnutí, docela o N900 uvažuju. Měl bych ale dva dotazy. První věc je, že nějak naprosto nejsem schopen sehnat informace, zda je možné na N900 používat poštu s S/MIME šifrováním. Během chvíle, co jsem si s telefonem měl možnost hrát, tak jsem si stačil ověřit, že v "integrovaném" klientu to nějak snadno nastavit nejde. Je možné na telefonu nějak rozumně používat nějaký jiný emailový klient, který by to zvládl? Nejlépe samozřejmě Thunderbird, ale postačí i jakýkoliv alespoň trochu přívětivý klient :-).

Druhá věc se týká klávesnice, v české verzi má, pokud se nepletu, kurzorové šipky jenom dvě a druhé dvě se dělají přes fn. Chtěl bych se jen ujistii, že pokud přepnu klávesnici v OS na anglickou, pak mi jako šipky budou fungovat 4 tlačítka, jako na telefonu s anglickou verzí klávesnice.
22.2.2010 16:05 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Tak SMIME jsem taky zatim jeste nezkoumal ani thunderbird. Pouzivam zatim postu bez SMIME, takze me tahle otazka moc netrapila. TB pro N900 zrejme neni, nasel jsem zaznam o Sylpheed, ale ten je nepouzitelny kvuli UI. Proste ono preportovat GUI aplikaci na N900 neni jenom o prekompilovani, ale musi se upravit i chovani UI.

Na SMIME znam akorat alpine, ale to neni offline klient a je to textovy klient:-)

Ke klavesnici je to presne tak, jak pises. V xorg konfiguraci se ty klavesy jmenuji LEFT, RIGHT, UP, DOWN a konkretne v cz je takovahle konfigurace:
key <UP>    { [     dead_caron,     dead_caron,     dollar,         dollar          ] };
key <LEFT>  { [     period,         comma,          comma,          comma           ] };
a pak je tam specialni sekce pro rozlozeni klavesnic s sipkami na dvou klavesach, cili UP/DOWN s AltGr
xkb_symbols "arrows_2btns" {
    // rx-51 specific arrows mapping
    // normal 2nd level must not be enumerated to allow text selection with Shift key
    key <DOWN>  { type[Group1] = "PC_FN_LEVEL2", symbols[Group1] = [    Left,   Up      ] };
    key <RGHT>  { type[Group1] = "PC_FN_LEVEL2", symbols[Group1] = [    Right,  Down    ] };
};
A chova se to teda presne tak, ze kdyz si prepnes anglicke rozlozeni, tak mas 4 klasicke sipky, ikdyz na klavesach jsou jako popisky symboly.
22.2.2010 21:58 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Díky za tu klávesnici.

Co se týče toho překládání aplikací, tak samozřejmě chápu, že přizpůsobit UI je dost komplikovaná věc. Na druhou stranu, co se týče Thunderbirda (nebo třeba Kmailu), tak si dovedu představit, že oželím pravé myšítko, drag'n'drop a spoustu dalších věcí. Spíš mi půjde o funkcionalitu, takže nekomfortnost používání přežiju. Běžná práce, co dělám, je vlézt do složky, proscrollovat seznam zpráv, kliknout na zprávu, kliknout na reply/forward/new message, apod... To by nemělo být zas tak problematické.

Ve firmě S/MIME používáme hodně, takže lepší email, kde je potřeba víc "klikat," než žádný :-) Konzolová aplikace je zas na druhou stranu už trochu extrém, takže, když to nepůjde jinak, tak snad mutt nebo něco takového zafunguje, ale to je přeci jen zase už trochu moc... Ikdyž kdo ví, třeba si to oblíbim, nikdy neříkej nikdy, že... :-)
Fluttershy, yay! avatar 22.2.2010 22:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Na PDA s WinCE a, co si vzpomínám, i na N800 to je/bylo tak, že když se stylus na displeji podrží, vyvolá se tím jakoby klik pravým myšítkem -- nejde to nějak nastavit třeba v xorg.conf?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
22.2.2010 23:25 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
No, je sice pravda, ze dlouhe podrzeni na LCD otevre obvykle kontextovou nabidku, ale to je zrejme resene jinak. Ted jsem zkousel drzeni kliku pres vnc a to znamena opravdu jenom dlouhy click.

Mozna by to opravdu nejak slo namapovat v xorgu.
24.2.2010 08:19 kayle
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
pri VNC sa da pouzivat vol+/vol- + tap ako kliknutie pravym, resp strednym tlacitkom
24.2.2010 09:02 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Wow, super, to jsem netusil:-)

Jinak vcera jsem zkousel x11vnc a na PC jsem si presmeroval obraz z N900. Funguje to skvele, akorat se to porad vypina, protoze N900 nedetekuje na LCD nebo klavesnici zadne akce:-)
22.2.2010 23:16 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
No, ten chlapik psal, ze kdyz vyskocil dialog pro heslo, tak heslo mohl napsat, ale potvrzeni hesla se muselo udelat nejak kliknutim. Enterm to neslo, to spravny misto na potvrzeni hesla nevidel a kdyz kliknul mimo to okno, tak to chtelo heslo znovu. Proste ta aplikace nebyla pripravena na to ovladani.

Pred nejakou chvilkou jsem nainstaloval Claws Mail. Ten sice taky neumi SMIME, ale mel by umet aspon GPG. Trosku jsem tef na nej koukal a vychozi mail N900 se mi zda hezci:-) Ten Claws ma dost male pismo na me.
22.2.2010 23:41 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Zajímavé problémy :-)

Jo, ten claws-mail jsem taky někde zahlédl, zapoměl jsem ho zmínit. Dle všeho by měl mít (alespoň v Debianu) plugin na podporu S/MIME. Ovšem dle http://www.claws-mail.org/faq/index.php/S/MIME_howto to nevypadá zrovna jednoduše. GPG je fajn, ale já potřebuju to S/MIME :-) Jinak budu jen smutně koukat na email s jednou velkou přílohou a GPG na mě bude kroutit hlavou, co to po něm chci... :-)
23.2.2010 08:55 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Ja vim, ze GPG neni SMIME:-) Osobne bych to pak v pripade nutnosti asi resil normalnim emailem a v CMD line SMIME, ale to je reseni pro jeden email za dlouhou dobu a ne pro beznou komunikaci (ikdyz by se mozna dalo sbastlit par skriptu, ktere by to ulehcily):-)

BTW: Asi mam vadnej jeden pixel. Na bilym pozadi neni videt, na cernym pozadi je videt takova tmave hneda tecka. Asi to nebude uplne mrtvej bod, ale asi nejaka slozka vadna bude. Ale prakticky to neni vubec videt, jak je ten pixel malinkej.
23.2.2010 19:35 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
To bych si ani nedovolil naznačovat, že nevíte, že S/MIME není GPG :-) Psal jsem to proto, že ač je to téměř to samé, tak z hlediska řešení problému mi to bohužel téměř nepomůže. Varianta s openssl v řádce je opravdu až poslední nouzovka, sem tam něco přečíst si dovedu ještě představit, ale třeba poslat přílohu, to už by asi bylo docela poskriptováníčko :-)
Fluttershy, yay! avatar 23.2.2010 08:03 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia N900 po dvou týdnech
Mně se na íčku taky občas dialog nevejde na displej, ale naštěstí existují akcelerátory...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.