Portál AbcLinuxu, 21. května 2025 13:50

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Jezekus avatar 7.5.2010 16:25 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Zajímavé a něco pravdy na tom bude. Mne spíš zaráží jiný fakt a to ten, že přestože hry byly tvořeny pár programátory a neměly fotoralistickou grafiku bylo na nich něco, co lákalo je hrát (a hrát znovu a znovu a znovu) i po letech když se k některým člověk vrátí vtáhnou ho a nepustí.

Naopak na nových (neplatí 100% )graficky "dokonalých" titulech žádné takové kouzlo neschledávám. Je jeden jako druhý graficky krásný hratelnost, zábava 0.

Někde je podle mne chyba :-(

 

P.S Hraní na mobilech / touch nesmyslech me nikdy nijak nevtahlo krome jedine hry a to BikeOrDie :-D

Fluttershy, yay! avatar 7.5.2010 16:39 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Originální nápady se vyčerpají celkem rychle -- RTS (populární to žánr) mnoho změn od Dune 2 nedoznaly.

Netuším, jak jsou na tom dnešní hry s promakaností, třeba se občas něco objeví fakt na úrovni (na Sacred jsem docela čuměl jak puk, Final Fantasy jsou klasika). Třeba takové Diablo 2, Baldur's Gate, Fallout 2, Starcraft, Warcraft 3, série Command & Conquer, Age of Empires 2, Planescape Tournament,... byly fantastické hry. Ale možná je to ovlivněno tím, kdy a jak moc jsem je hrál, dnes už je to pro mě nostalgie. To samé platí pro jiné lidi ohledně her starších.

Ta grafika přeci jen jednu věc zlepšuje -- atmosféru. NFS Underground 2 byla paráda a fakt se to nedá srovnávat s tím, jak jsme se snažili na 486 pařit NFS 2.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
7.5.2010 18:50 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Nostalgie v tom určitě je, ale to co ty hry dělalo jedinečné funguje i teď. Třeba perfektní logická hra Lost Vikings z roku 1994. Té by možná i lepší grafika uškodila. Kdybych měl hromadu času, tak si znova zahraju nebo konečně dohraju (Baldur's gate) asi všechno z tvého seznamu. Na C&C sérii se mi líbí, že většina misí (kromě těch prvních seznamovacích) vyžaduje nějaký trik k vítězství a ne řešení ve stylu postav hromadu jednotek a znič nepřítele. Nevím jak je to s novějšími hrami (C&C Generals a dále), ale v těch starších to tak vždycky bylo. Kovaným stratégům doporučuju datadisk k první hře - Covert Ops. Tam jsou opravdové lahůdky jako, že nejsou peníze, všude okolo je nepřítel a jediné co je k dispozici je polorozbořená základna, pár jednotek a jedna atomová bomba.

Planescape Torment je pro mě zatím nepřekonaná RPG. Někomu může vadit, že se skoro celou hru s pořád mluví, ale mě tahle hra dostala svojí atmosférou a stylem vyprávění, skoro jako z knížky. Ovšem tady hráč příběh ovlivňuje přímo. Baldur's Gate je zhruba to samé, ale víc orientovaná na boj a Diablo je fajn mlátička, kterou novější hry můžou překonat asi jedině hezčí grafikou a příběhem, jinak se moc nového nedá vymyslet.
Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
Fluttershy, yay! avatar 7.5.2010 19:50 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Generals jsem ještě hrál, ale jen v multiplayeru a byla to sranda. Právě multiplayer byl třeba na Starcraftu nebo Warcraftu asi to nejlepší (ačkoliv kampaně byly taky dobré).

Ale třeba dneska jsou dobré hry, nevím. Takové Sacred už je v podstatě chvíli za mým hráčským obdobím, a je to klasická kvalitní diablovka se spoustou špeků. Fallout 3 taky prý není úplně špatný, totéž by mělo platit pro novější NFS (honičky s policajty apod.), NHL je tu pořád a pořád se pomalu zlepšuje, ovšem neslyšel jsem o ničem fenomenálním.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
9.5.2010 22:27 Bystroushaak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Fallout 3? Odpad. Kdyz to srovnam po jakekoliv strance krome grafiky s falloutem 2, tak fallout 2 vyhrava.
Fluttershy, yay! avatar 9.5.2010 22:51 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Fallout 2 je ovšem extrémně dobrý, s ním těžko co srovnávat. Ve trojce je zajímavý (ač omrzí) systém soubojů a i několik docela pěkných nápadů (třeba ten sen, atomovka), škoda.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
9.5.2010 22:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Problém Falloutu 3 je, že ho posunuli někam úplně jinam, než byly první dva. Tím ho sice možná přiblížili masám, ale zabili ho u těch, kteří si zamilovali první dva díly.
Fluttershy, yay! avatar 9.5.2010 23:23 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Hlavně v něm nejde hrát po konci příběhu...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
10.5.2010 23:38 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Neřekl bych, že by ho posunuli tak moc. Základní princip Fallouta 2 zůstal - pořád je tam nějaká hlavní příběhová linie, pořád je tam spousta vedlejších úkolů, víceméně stejné interakce s prostředím.

Co se změnilo, je a) nemožnost hrát po splnění hlavního questu - co to je za nápad postavu na konci zabít??? (A ještě způsobem scénář to chtěl - nadopovanej pilulkama pro odolnost vůči radiaci a v protiradiačním obleku jsem na tom v té místnosti byl jenom o trochu hůř, než kdybych plaval ve vodě)

b) svět je přece jenom o něco méně rozsáhlý, respektive úkolů není tolik.

c) na konci jsem očekával zhodnocení toho, co jsem napáchal. Ve Falloutu 2 bylo naprosto úžasné třeba to, že člověk jako dobrák pomohl zvýšit výkon ghoulské elektrárny, aby na konci zjistil, že kvůli tomu všechny ghouly pozabíjeli. Ve Falloutu 3 je akorát stupidní byl dobrák/byl padouch/nic a nechal se zabít/nenechal se zabít
Quando omni flunkus moritati
10.5.2010 23:40 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Ve trojce je zajímavý (ač omrzí) systém soubojů
VATS, střílet na hlavu, dokud jsou AP, když nepřítel přežije, krejt se a schovávat, dokud se AP nedobijou. Takhle jsem od začátku v podstatě neměl problém vyhrávat přestřelky i s postavou s endurance 3
Quando omni flunkus moritati
Václav 8.5.2010 09:43 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Planescape Torment, když už :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Fluttershy, yay! avatar 8.5.2010 09:53 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Jo, sorry, mám pocit, že jsem tam chtěl hodit ještě UT, protože mělo skvělé modifikace, ale doplantalo se mi to.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
kotyz avatar 8.5.2010 10:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
OT: ty si me koukej autorizovat na jabberu, nahanim te tam uz 4 dny a nic. jednou si v diskuzi slibil ze pomuzes s organizaci campu kernel ultras, tak se ted neschovavej pred povinnosti! :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Fluttershy, yay! avatar 8.5.2010 10:44 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Kdy to teda bude? To bych se možná i stavil, jak tak pozoruju ten vývoj.

Chceš teda něco z toho bazaru? AT skříně, he?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
kotyz avatar 8.5.2010 11:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
skrin nechci, deda ma uz tech plechu z pc dost :-D

kdy to bude se nevi, ale nekdy v lete (cervenec, srpen). to uz bude po zkouskovym a amigapowerovi povyrostou kotata z vrhu D takze uz nebudou potrebovat neustalej dohled. no ale hlavne nam darmonlor musi udelat seznam clenu KU a kolik z nich prislibilo ucast. slibil to v diskuzi pod jednim blogem, myslim ze to bylo o jehovistech, takze dokud to neudela (nebo nenajdem nahradnika), nemuzeme pokracovat.

jinak podminky budou polni, kdo bude chtit elektriku a net, bude si muset natahnout kabel sam. pivo obstarame s amigapowerem (rikal ze ma dva soudky, jen je naplnit), stan jeden na pude mam (stary socialisticky acko, tak tri tlusty nebo ctyri hubeny by se do nej vesli), ale lepsi bude kdyz si privezou lidi vlastni (tohle nepreju nikomu stavet, je to pekna fuska a ja to stavet nehodlam).
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Fluttershy, yay! avatar 8.5.2010 11:53 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Mrkni do toho bazaru, nemůžeš to tam minout. Skříně jsou fakt kvalitní, kdybych to vyvezl do sběrného dvora, měl bych celý rok za co chlastat. Ale doprava na radnici asi nebude ideální.

Léto je v pohodě, ale chtělo by to znát datum, ať si to jde naplánovat (třeba já určitě pojedu stopem někam a vrátím se nevímjak).

Kabel máš předpokládám v baráku -- prodlužka by neměla být problém a místo ethernetu poslouží wifina.

Mám gemu pro dva lidi, ale vejde se do ní lidí aspoň pět, pak to začíná být zajímavé (ale raději bych v tom případě lidi opačného pohlaví ^_^).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
kotyz avatar 8.5.2010 12:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
mozna tak dva AT zdroje (na wattazi nezalezi, pohanelo by to jen cd mechaniku, s reprackama od pc je to nejlevnejsi cd prehravac) a jeden ATX (aspon tak 300W, jako rezervni pro vsechny pripady) by se mi hodili. jinak uz to fakt nemam kam davat a kdyz to dam na chodbu tak to deda sbali a rozebrere si to na soucastky do tech svejch vynalezu ...

jo, kabely tam naky sou, v kralikarne je dost dlouhej na bubnu, kterej se pouziva k sekacce. pripojit se da odkudkoliv - z dilny, ze sklepa, z kralikarny. s netem to bude horsi, jestli se ze zahrady pude s notebookem pripojit na mestskou wi-fi netusim, v routeru mam jeden volnej ethernet port (dva kdyz odpojim tiskarnu), ale chtelo by to hodne dlouhej kabel aby to dosahlo az na zahradu. jak rikam, kdo si co neudela, tak to nebude mit ...

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Fluttershy, yay! avatar 8.5.2010 12:13 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Za pivo a poštovné jsou tvé!

Hodí se vědět, co očekávat -- pak se na to lze připravit. Třeba umýt se tam jde?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
kotyz avatar 8.5.2010 12:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
jasne, mame dve koupelny, dole je sprchac a nahore vana. ale kdyz se bude nekdo cachtat pul hodiny, tak vytoci vsechnu teplou vodu a ten co pude po nem, bude muset cekat pul hodiny nez ji bojler zase ohreje. ale kdo by se v lete, v dobe kdy je 30 ve stinu, chtel mejt v teply vode? :-D jinak do lednice se vejdou do tech dvou supliku dole, akorat dva maly petilitrovy soudky piva (vyzkouseno). a lahvacu, kdyz se vyklidi vsechno jidlo, by se tam mohla vejit cela basa. zazemi tu je, vo to se bat netreba. doufam jenom ze neprijede kazdej autem, to by nemel kam dat (k tem dvoum nasim tak maximalne dalsi dve). jo a v baraku se nekouri, venku je to jedno.

jeste nejaky zbytecny otazky? zkazis si vsechno prekvapeni! :-D

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
vlastikroot avatar 8.5.2010 15:08 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Tak vemu wifi AP a nějakej ethernetovej kabel a je to.
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
kotyz avatar 8.5.2010 15:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
to by bylo vod tebe hezky. taky by to chtelo nejaky pc repracky (jedny sem tu mel, ale nekam zmizeli). abysme u toho chlastani a kompilovani mohli taky delat nejakej ten ramus :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
otasomil avatar 7.5.2010 19:16 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč

To mate jako s filmama. sic mame bluray, HD 1920x1080 ale to je asi tak vsechno.

Scenar, namet ... slabota a cimdal slabejsi.

Mnozstvi "zabavy a informaci" jez jsou ty moderni strojky schopny poskytnout cloveku je tak vysoke ze neni v silach nikoho toto vstrebat.

Pred 40 - 50 lety byla akorat televize s jednim programem, radio s nekolika stanicema, obcas kotoucak ci gramo .... ale dnes?

Mega moc vseho a lidi jsou porad stejni, nedokazou "sezrat" vic zabavy, informaci stejne tak jako nedokazou prijmout vic potravy.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
Fluttershy, yay! avatar 7.5.2010 19:57 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Nevěřím. Tohle je pozérství. Ano, mainstream se orientuje na produkci dobrou leda tak k nahnání diváků do kina, ale nepochybuji o tom, že se točí i dobré filmy. V posledních letech jsem viděl hned několik nových, navíc českých filmů a snad všechny výborné. A to na hrané věci prakticky nekoukám a ani na to anime už nemám moc čas.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
7.5.2010 22:05 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Nevěřím. Tohle je pozérství.
Dobře děláš. Před pár dny jsme tohle řešili v hospodě. Vzpomněl jsem si, jak jsem četl Danse Macabre od Stephena Kinga. Není to román nebo vůbec beletrie, ale spíš něco jako monografie o hororu jako žánru ve všech jeho podobách, tzn. film, literatura, rádio, comics, atd. Velkou část věnuje filmům na které chodil jako malý kluk do kina, což byl konec 50. let. Když to člověk čte, tak si uvědomí jak strašné sračky se tehdy taky točily (a King to samozřejmě podotýká).

V každém období maji lidi pocit, že dřív to bylo lepší, a dnes to už nestojí za nic. Houby. Poměr dobrých věcí a odpadu zůstává víceméně konstatní, odpad samozřejmě vede, ale časem se vytřídí, a budoucí generace si budou většinou pamatovat jen ty dobré (nebo zapamatováníhodné) věci. Platí to pro film, platí to pro muziku (dnes se natáčí spousta skvělo hudby, ale člověk musí aktivně hledat, ne poslouchat těch deset hitů, co se točí pořád dokola v rádiu), platí to i pro hry.
7.5.2010 22:46 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Ano, přesně tak. Jak říka (druhý) Sturgeonův zákon "Devadesát procen všeho jsou s**ky". A protože množství produkovaných děl (hudby, filmů, her ...) narůstá, je pro nás stále težší těch dobrých 10% najít ...
7.5.2010 23:24 grim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
heh, tohle je přece nesmysl, ne? Ať těch 100% tvoří 100 jednotek nebo milion, těch 10% "kvality" se tam dá najít v obou/všech případech se stejnou pravděpodobností.
7.5.2010 23:53 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Není to nesmysl. Pokud např. chcete najít deset dobrých her ze sta, musíte získat informaci o stovce her (recenze, dema a pod.) a každé rohodnutí (patří/nepatří do 10% dobrých) znamená jisté úsilý. Ale pokud je těch her 1000, tak je v nich sice desetkrát více dobrých her, ale musíte kvůli tomu projít desetkrát více dat.

V ideálním světě by za předpokaldu stejnoměrného rozložení stačilo projít zase jen sto her, jenže v praxi se stejnoměrná rozložení nevyskytují, takže se klidně stane, že všechny hry z té stovky budou patřit do oněch 90% špatných (pravděpodobnopst takovéhoto rozložení si mohou čtenáři spočítat jako domácí úkol :-) ).

Navíc hodnocení je subjektivní, takže pokud se váš vkus neshoduje se vkusem většiny, je velmi pravděpodobné, že rozložení bude ve váš neprospěch - hry jsou komerční záležitosti a ty jsou nastavené tak, aby fungovaly pro většinový vkus.

A protože recenze se dělají pro maximální čtenost, tak budou ovlivněné také - pokud se recenzenti rozhodují mezi obskurní nezávislou hrou, která je sice skvělá, ale jen pro přesně definovanou skupinu přízniců (pro ostaní to bude naprostá blbost), nebo komerční hrou velkého studia, která sice není tak skvělá, ale nejspíš si jí zahraje většina čtenářů, tak se rozhodnou pro druhou možnost, jinak jim čtenýří budou nadávat jak špačci ...

BTW: U filmu, hudby a literatury je to podobné, ale u nich je mnohem jednodušší odhadnou kvalitu podle předchozí kvality děl tvůrců, u filmu nejméně, u literaturý nejvíce (čím méně lidí se do toho plete, tím lépe).

Fluttershy, yay! avatar 7.5.2010 23:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Třeba Black Isle nebo Blizzard jsou docela slušnou zárukou kvality.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Václav 8.5.2010 09:46 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
S klidem bych ještě přihodil Bethesdu.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
7.5.2010 21:30 Lord Vetinari
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč

Pamatam sa (slonia pamat: ) na komentare z cca polovice 90 rokov - score/excalibur v ktorych pisali to iste: proste pred tym to bolo lepsie a hratelnejsie, dnes (teda ta polovica 90 rokov :P ) ide len o peniaze a graficku stranku hry.

Myslim ze co sa zmenilo su hraci samotny. Proste zostarli. A fakt dobrych hier vychadza aj dnes viac nez dost. Len uz mame o 10-20 rokov viac :-)
7.5.2010 21:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
IMHO jde také o to, že v první polovině začátku 90. let byly počítače a i hry na nich záležitostí spíš nadšenců. To byli lidé, kteří byli schopni několik měsíců strávit nad Wizardry VII a podobnými kousky. Dnešní cílová skupina je úplně jiná a oslovují ji úplně jiné hry.
Fluttershy, yay! avatar 7.5.2010 23:03 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
To si také myslím.

Stojí za to se podívat, jak se měnila popularita žánrů. Kde jsou ty úžasné adventury ze začátku 90. let? Přišel mor -- interaktivní filmy -- a pak adventury téměř zmizely. Tahové strategie, klasické dungeony, bojovky (jako z automatů) -- totéž. Mám pocit, že už i pominulo období ultrarozsáhlých mlátiček á la Diablo. Obecně řečeno, co není FPS/RTS/MMORPG (+ nějaká auta a klasické sporty), to nevydělá, a tudíž ani není. Jo a ještě hry na webu, to je děs-běs. Akorát se mi líbí, jak se objevily nějaké ty promakané taktické válečné simulátory.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
8.5.2010 09:05 Lord Vetinari
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč

Nuz kto chce nove dobre hry si vo svojom zanri najde. Co sa tyka light rpg ala diablo tych je dnes tiez dost Mass efect, torchlight, za chvilu diablo 3....

A uprimne: Wizardy 7 malo peknu vga grafiku a oproti dajme tomu 5-6 bolo celkom dohratelne :). Nehovoriac ze ak by sme si vtedy mali vybrat medzi dajme tomu w7 a dragon age ...bohvie ako by to dopadlo.

gtz avatar 7.5.2010 16:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Wolfenstein-3D, Doom, Doom-II, HERETIC, HEXEN a spousta dobrých her u kterých se dalo odreagovat. Pamatuji si i hry na XT, to bylo tak v roce 1991 (PC XT, 640 MB RAM,10 GB HDD MFM, EGA monitor, 2x 5.25" FDD 360 kB). Tehdy také jsem potkal první NC.

Spousta výborných her byla i předtím na 8bitech.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 7.5.2010 16:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Přesně jak píšu. Každý má jiné nostalgické období. Já s láskou vzpomínám na hry z let 1998-2003. (Ale ty starší jsem taky hrál a líbily se mi. Naopak později už nic extra...)
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Darth Phantom avatar 7.5.2010 16:49 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
1991 (PC XT, 640 MB RAM,10 GB HDD
A nepopletl jste si trochu ty parametry? V roce 1991 PC s 640 MB RAM a 10 GB hard diskem snad neexistoval ani v laboratořích. To byl spíš PC s 650 kB RAM a 10 MB hard diskem :P
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Fluttershy, yay! avatar 7.5.2010 16:52 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Možná ho trošku vytunil. Já tu mám vylepšenou hromadu šrotu zhruba z roku 2000 -- tehdy se taky málokomu byť jen zdálo o mašině s 60GB diskem a 768MB RAM.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Darth Phantom avatar 7.5.2010 17:06 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
No u mě ta nostalgie třeba u her je taky někde v období Wolfensteina 3D :-). Nové hry jsou opravdu vizuálně velice působivé, ale jaksi už chybí nějaký nápad a hratelnost se taky nic moc.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Jezekus avatar 7.5.2010 16:55 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
640 MB RAM a 10GB HDD v XTcku? - nebylo tam jen 640kB ram a 10MB HDD?
DEC 3000/600 z 93 mel 128MB RAM a 2+9GB HDD a byl za jiny peniz nez XT :-)
gtz avatar 7.5.2010 17:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Však jsem se upsal, již jsem to uvedl jak to bylo. 640 kB + 10MB HDD a byl tam tuším i nějaká Hard-Drive z RAM.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
kotyz avatar 7.5.2010 17:29 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
trochu ses netrefil s jednotkama - 640MB RAM a 10GB HDD to fakt v ty dobe nehrozilo ;-)

ale laskavy ctenar pochopi a promine ...

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 7.5.2010 17:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
hmm, zas mi to trvalo napsat hodinu a 3 lidi me predbehli. i soudruh strasidlo :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
gtz avatar 7.5.2010 17:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Však jsem se omluvil, kdo si na to má vzpomenout, to je nějaká doba (skoro 20 let). Myslím, že jak jsem psal tam byl nějaký Seagate 10MB + 11MB hard-drive. Některé modely měly 1x 5.25" 360 KB a ty co došly o rok měly již i 1.2 MB FDD.

10GB HDD jsem se fakt upsal, v roce 1994-5 jsem kupoval nějakého WD 850MB a WD 1050MB za celkem slušný peníz (tehdy ta 1050MB stála kolem 10000,-).
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
kotyz avatar 7.5.2010 17:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
kdyz sem to zacal cist (a odepisovat) tak to opraveny jeste nebylo ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
gtz avatar 7.5.2010 17:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Sakra možná jsem se trochu upsal, to byl nějaký Olivetti systém, přesně si to nepamatuji, byl tam nějaký MFM-HDD velký jako kráva, tuším, že to byl jak HDD klasický tak i jako HDD- z Ram. Tehdy jsme to dostali na testy z Ministerstva a je pravda, že ta mašina tehdy stála kolem 450 000,-

640MB to jsem se opravdu upsal, bylo tam 640kB a HDD byl myslím 10MB.

Omluva upsal jsem se
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
7.5.2010 18:26 Veterán
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Takové XT bych v té době taky chtěl. Já tm měl 640 kB RAM a 20 MB HDD. Stejně je zajímavé, že už si tak malé hodnoty ani nedovedeme představit.
gtz avatar 7.5.2010 18:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Však já taky, nějak jsem zapomenul na to co bylo a prostě jsem se upsal jak jsem psal již výše. Bohužel je to tak, v dnešních kapacitách disků si nikdo nedovede představit, jak musel hospodařit s mistem a co to bylo za problém někam něco odzálohovat.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 7.5.2010 18:38 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Jenže data také nebyla tak roztahaná. Používaly se (binární) konfiguráky, nebo konfiguráky v XML? Filmy? Hudba? Ne-e.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
gtz avatar 7.5.2010 18:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Konfiguráky v CFG,INI a to je tak celé. Tehdy pod Dosem toho moc nic jiného nešlo. Tehdy to byly stroje hlavně na práci, my jsme to měli na mzdy a obchodní věci. Ale i tak, dělaly se mzdy na PC a baby dělaly duplicitně vše po starém (co kdyby se to seklo). Hry těch bylo pomálu, tehdy na EGA toho taky moc nešlo. Občas byl nějaký klon z 8 bitů a to bylo tak celé.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
7.5.2010 20:00 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
DOSové hry vetšinou textové konfiguráky neměly, jen binární soubor, který byl většinou prostým dumpem paměťové struktury s konfigurací. Nebylo to většinou z důvodů velikosti, protože většina her tehdy potřebovala jen pár údajů (typ zvukové karty, port, IRQ, DMA, typ grafiky CGA/EGA/VGA, rozlišení, vstupní zařízení klávesnice/myš/joystick, zvukové efekty zapnuto/vypnuto, hudba zapnuto/vypnuto - tohle všechno se dá nacpat do cca. 8 bytů), ale z důvodů snadnějšího programování - načtení binární struktury jsou tři I/O volání, kdežto plnohodnotný, blbovdroný hiearchický INI parser, to může být pěkných pár set řádků ...
gtz avatar 8.5.2010 00:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
No nemluvil jsem v konfigurácích ani o hrách, ale o aplikacích. Tehdejší aplikace - aspoň u nás měly jak cfg tak i ini soubor, kam si program ukládal svoje věci. Tehdy to byly mzdy psané v C pro nás na zakázku (nevzpomenu si na firmu a vím, jen, že cena to byla palba). Ostatní hry ano, savegame do .exe a vše. U spousty her byl nutný nějaký "léčitel", který vše vyléčil a hru spustil.

Sakra jak se jmenovala ta hra - SOP? takový malý letadlo co shazovalo bomby apod. BW grafika, jedna z prvních her co jsem viděl.

Pak již nastala éra her Accolade, jistě netřeba mluvit o F1 apod.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 7.5.2010 23:05 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Však to byla řečnická otázka -- vím zhruba, jak to chodilo. Měli jsme to doma.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
7.5.2010 20:31 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Hudba byla - MOD a MID. Konfiguraky binarni, par bajtu, jak rika Kvakor. To same savegame do her, par kB.
7.5.2010 19:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
No jo, když má člověk 8 GB paměti a 10 MB má jedna fotka, tak se snadno zapomene na hard disky o velikosti 10 MB. :-)
Heron avatar 7.5.2010 23:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Stačí se podívat, jak to vypadá s herní scénou dnes.

Tohle nemám rád. Ano, můžeme tady zavzpomínat na spoustu pecek, nebo si je i zahrát. Ale co ty haldy špatných her, které pokryl prach a nevíme o nich? Paměť je filtr a pamatujeme si to dobré. I dnes vycházejí skvělé hry. Jsou skvělé jiným způsobem. První 3D hra může být jen jedna, první RTS také. Další věcí je, že pokud jsme tedy měli na jednu hru dlouhé měsíce, čas prozkoumat vše co nabízí a být v ní skutečně dobrý a rozvíjet různé fantazie, tak dnes je titulů daleko více a vnímáme je povrchněji. Proto je dobré si někdy dát na čas, zahrát si to vícekrát. Dnes to tedy podle mě vypadá s herní scénou stejně dobře jako kdykoliv dříve.

Heron
Fluttershy, yay! avatar 7.5.2010 23:51 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Pozoruhodné ovšem je, že za posledních několik let mi nikdo neukázal (pomyslným) prstem "tahle hra je fakt dobrá, tak dobrá tu už dlouho nebyla". I před těmi třeba deseti lety vycházela kvanta her, stačí si projít ty časopisy. I tehdy jsem hrál prakticky jen ty dobré hry, třeba s ročním odstupem. Jenže pak, nevím, čím to bylo, těch her ubývalo. Score jsem četl pořád, herní PC jsem měl, scénu jsem celkem sledoval, hrál jsem aspoň demoverze, chodil jsem do herní haly na Invexu. Bylo to samé "žádná současná grafická karta tomu nestačí" apod. Nic, čeho by se šlo chytit, co do hratelnosti. Několik stříleček a MMORPG, relativně slušná pokračování TES a Falloutu. Co ostatní žánry?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Heron avatar 8.5.2010 00:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
A není tohle spíše věkem? Když je člověku 12 stále je pro něj spousta věcí nová a i ty hry jsou fascinujícím novým světem.
Pozoruhodné ovšem je, že za posledních několik let mi nikdo neukázal (pomyslným) prstem "tahle hra je fakt dobrá, tak dobrá tu už dlouho nebyla".

Já bych ti tedy doporučil serii STALKER. Ovšem za určitých podmínek. Pro mě to je naprosto dokonalá hra - od mládí se zajímám o havárii, viděl jsem snad všechny dokumenty dostupné na internetu a moc rád bych se tam jednou podíval. A tuto serii her naprosto žeru, protože je pro mě ztělesněním některých fantazií, které mám již od dětství. Jenže pro člověka, který o tom problému, knížce bratrů Štrugalských a Tarkovského filmu nic neví, to je obyčejná zabugovaná střílečka.

Bylo to samé "žádná současná grafická karta tomu nestačí"

A není to naopak? Na původní gk ta hra nejela a proto byla blbá. Dnes jeden herní novinář říká (nebudu uvádět jeho jméno, je to v podstatě uznání vlastního selhání): když si zahraju Crysis na max detaily a ono to jede plynule, tak to nakonec není tak blbá hra (v rámci žánru) a navíc je na co koukat.

Co ostatní žánry?

Jsou možná na idie scéně.

gtz avatar 8.5.2010 00:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
od mládí se zajímám o havárii, viděl jsem snad všechny dokumenty dostupné na internetu a moc rád bych se tam jednou podíval.

No vím dobře co to tehdy bylo, jak nám to bylo presentováno, V těch letech mi bylo něco kolem 22 a vím jaký to byl humbuk. Na ORF bylo jasně řečeno, co se děje, ale u nás pendrek.

podívat se tam, nesmysl, spálená země, nic tam není a vstup pouze na povolení.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Heron avatar 8.5.2010 00:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
No vím dobře co to tehdy bylo, jak nám to bylo presentováno, V těch letech mi bylo něco kolem 22 a vím jaký to byl humbuk. Na ORF bylo jasně řečeno, co se děje, ale u nás pendrek.

Njn. Propaganda z obou stran. Ze strany východu o nic nešlo a ze straně západu to byla katastrofa planetární úrovně. Studená válka.

podívat se tam, nesmysl, spálená země, nic tam není a vstup pouze na povolení.

No tak. To povolení platí, ale není to nemožné. Spálená země? Hehe, zvířata se tam bez lidí mají fajn a elektrárna (poslední blok) samotná do roku 2001 vyráběla elektřinu a lidi tam normálně pracovali a ani dnes to není továrna duchů. V 2006 byla výprava do sarkofágu na místo 4 reaktoru. Tam se sice asi nedostanu, ale i taková dostupnější Pripjat mě láká.

gtz avatar 8.5.2010 00:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
zde je odkaz na cestovku co to pořádá tourkiev, konečně jsem to našel někde v poznámkách.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
8.5.2010 01:06 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Mimo nejbližšího okolí sarkofágu a hororózně vypadajích opuštěných měst je na tom okolní příroda paradoxně lépe (minimálně v oblasti biodiverzity) než byla před tím, viz např. článek Ekosystémy v Černobylu jsou pozoruhodně „zdravé“ na Oslu.
9.5.2010 17:24 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
ale i taková dostupnější Pripjat mě láká.
Call of Pripyat ;-)
Quando omni flunkus moritati
8.5.2010 10:11 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
gtz avatar 8.5.2010 00:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
tyto fotky možná znáte cernobyl fotogalerie 2007 , cesta je možná jen speciálním autem tuším někde kolem 200€ za den.

dobré stránky jsou ucoz.ua a přímo pripyat. vše v ruštině, zde galerie ze zakázané zony reactor
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 8.5.2010 09:36 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Valte do mě, lidi, doporučení. Stavím si normální desktop a nejspíš na tom půjde i hrát hry -- rád se kulturně vzdělám.

Ten STALKER mi takhle zní podobně jako spousta her ze světa Star Wars. Často průměrné střílečky/simulátory/strategie, ale pro nadšence fantastická věc, protože tam prostě byly příslušné postavy apod. (Ovšem se světelným mečem v KOTOR byla docela sranda.) Něco jako Civilization (původní, ty nové už byly takové divné, navíc hrozně rozvleklé), tam se jeden i něco dozvěděl z historie.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
8.5.2010 10:12 Lord Vetinari
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Galactic civilization 2, seria Total war, Anno 1710( Anno 1404)....
belisarivs avatar 9.5.2010 12:39 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Na Total War bacha.

Mam docela solidni komp (Phenom II, 4 GB RAM, GTX 275) a jde mi jenom na mizerne rozliseni. A vykonem to neni. Proste nejde zvysit.

Respektive, nastavit to jde, ale tim to hasne.
IRC is just multiplayer notepad.
belisarivs avatar 9.5.2010 12:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
STALKER pri pripadne strasne spatne. Tam to vubec neni o tom, ze jsou tam znami lide.

Prave naopak. Je to survival FPS.

Objevis se v zone, nevericne kolem sebe hledis na nevis ktera bije. A co? No nic. Vsichni na tebe pecou. Starej se. Cili, jestli chces hry, ktere tevedou za rucicku, tak si dej radsi serii tunelovek CoD.

Ale bez te odkazovane modifikace to nehraj. Respektive, kousek si zahraj, ale pak si nahraj ten odkazovany mod. Alespon ocenis zmeny.

A az se poplizis podzemim s nic moc vybavou a detektor (to je takoa vychytavka, co ti hlasi lidi pobliz) sem tam pipne a ty vis, ze to neni pipnuti oznamujici spratelene postavy, a jeste k tomu sem tam zaslechnes podezrele zvuky, pochopis.

Nebo az ti obchodnik nabidne (za peknou palbu) Sa58 OSW, SCAR-L a dalsi, budes docela vrnet.

Chtel jsem tam dostat Magpul Masada, ale zatim nic moc.

http://img27.imageshack.us/img27/8678/masada.png
IRC is just multiplayer notepad.
Fluttershy, yay! avatar 9.5.2010 13:09 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Objevis se v zone, nevericne kolem sebe hledis na nevis ktera bije. A co? No nic. Vsichni na tebe pecou. Starej se. Cili, jestli chces hry, ktere tevedou za rucicku, tak si dej radsi serii tunelovek CoD.

Tunely ne! (Užil jsem si Vietcong, ehm.) S tím přirovnáním k SW jsi to asi nepochopil... Prostě fenomén a lidi žerou všechno kolem něj. Nepochopil jsem nikdy, jak někdo může číst třeba ty knížky k Diablu nebo SW -- vždyť jsou to sračky (a dotyční to uznávají, ale prostě žerou ten fenomén).

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
belisarivs avatar 8.5.2010 06:59 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Mluvis mi z duse.

Navic, ono to pionyrstvi tu porad je. Sice to neni o vyvoji her samotnych ale jeste jsou tu modifikace, ktere umi puvodni hru posunout uplne jinam a original proti nim vypada jako demoverze.

Ted napr. ujizdim na S.T.A.L.K.E.R.ovi. V puvodni verzi jsem ho nikdy poradne nehral.

Proc taky, kdyz tu mame tohle.

Treba na tohohle sokolika se nejde netesit.

Nebo kdyz si vzpomenu na Medieval Total War s modifikaci Fall of Rome. To byla teprve spicka. Kdo nezazil nepochopi.

Dat si to za Zapadni Rimany kolem roku 400 n.l. na nejtezsi. Napadeni 5 narody hned v prvnim tahu, bleskove postavit ve vsech provinciich hostince abys mohl rychle naverbovat zoldnere ve velkych poctech, protoze se proste domacimu obyvatelstvu do valky moc nechce. Ale pak musis udrzet rozpocet a snazit se vyhravat protoze jinak se ti zoldneri, kteri jsou proste neloajalni, vzbouri a taky potrebujes penize na rozvoj provincii.

Tohle byl takovy masakr, ze mi utkvi jeste dlouho v pameti. A to to neni hra vylozene z drevni doby.

To same dneska se zminovanym S.T.A.L.K.E.R.em.
IRC is just multiplayer notepad.
Fluttershy, yay! avatar 8.5.2010 09:21 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Jo tak modifikace, o tom žádná. Fascinovaně jsem čuměl, co dokázali nadšenci udělat z HL nebo UT. No a DOTA, to je klasika.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
8.5.2010 13:06 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Z určitého pohledu u všech záležitostí kolem technologií kvalita opravdu klesá. Jde o to, že zpočátku to dělají autoři kromě sebe sama také vpostatě pro lidi, kteři to dokáží ocenit a jsou autorům dost podobní. Pak následuje fáze komercionalizace a tedy podbízení se vkusu a "potřebám" většinové populace, která k technologii žádný vztah nemá a často ji ani nepotřebuje.
Proto nám připadá, že kdysi to bylo všechno lepší - svým způsobem opravdu bylo - bez pro nás nepotřebných blbostí, bez nutnosti přizpůsobovat to kdejakému blbci, kterému je počítač stejně vlastně k ničemu...
Elitářství? Ale ano, klidně. Mám jeho některé formy docela rád. Vůbec by mně nevadilo pokud by nákup těchto věcí mohli z cenových důvodů realizovat jen ti, kteří je skutečně potřebují a vědí co s nimi. Vývoj čehokoliv by pak byl daleko radostnější, protože pro lidi, kteří to ocení. Ano, je to neekonomická utopie, ale pro mě docela hezká.
Fluttershy, yay! avatar 8.5.2010 13:23 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
V tom částečně nesouhlasím. Dneska jsou na webu spousty studijních materiálů, počáteční investice jsou velice nízké -- dobrý nápad může mít kdokoliv a kdokoliv se může realizovat.

Mám tu rozpracovaný navigační software, baví mě na něm pracovat a vím, že se bude hodit nejen mně, ale i dalším lidem (dobrý pocit, taky motivace). Jenže kdyby ten kapesní počítač a GPS modul nevyšly do $200, mohl bych se na to vykašlat. Takhle to může přitáhnout více lidí, kteří jsou třeba v něčem dobří, ale jinak by je vůbec nenapadlo věnovat se tomu. Software díky tomu může být lepší (lokalizace, hlášení bugů, design atd.).

Je tu možnost pořídit si OpenMoko FreeRunner a vyvíjet si vlastní distribuci, případně něco ekvivalentního... A je tu možnost koupit si mainstreamový kus železa se softwarem od výrobce.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
gtz avatar 8.5.2010 16:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
$200, u ťamanů se dá sehnat za €80, navigační krám 5", sice na tom běží CE, ale když CE tam běží tak snad i Linux tam poběží.

Popř. známý si kupoval v Něměcku něco podobného do auta-TIR (7" LCD s GPS/DVB-T) za směšnou cenu €199.- Ano je to tamanské, ale spousta stejných krámů na trhu jsou odtama, ale stojí kolem 35 000.- a více.

Software na navigace je možno použít jakýkoliv co běží na CE jak placený tak i free třeba navicomputer, popř. pro Linux lze použít dobře tangoGPS
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 8.5.2010 17:12 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
U těch čínských krámů jsou problémy s podporou čipů -- bývá tam nějaká Via (ARM!), který nemá linuxovou podporu prakticky žádnou, u těch další to není o moc lepší. Aby se to dalo používat (mnou), musí to být něco úplně jiného. Teď mám objednané SmartQ V5, hrál jsem si s použitou symbianovou nokií, nejspíš by šel použít Palm Tungsten T3,... To všechno se vejde do $200 i s kvalitním modulem a dá se to pak i používat.

Navigační software mě nezajímá, píšu si vlastní, obdobný existuje leda jeden již neudržovaný pro Maemo 4.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
gtz avatar 8.5.2010 20:09 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
co vím, ty čínské krámy jsou z podobné fabriky kde vznikal Garmin. Dtto je to jeho klon, ale beží to celé na WM. Já jsem zkoušel port Linuxu pro HTC (Hermes,TouchPro) a situace je celkem hodně žalostná. Ani Android ani port Ubuntu není to pravé.. resp. podpora GPS třeba pro Touchpro ne-existuje ani v Androidu. Na baterku to jede do 6hod.

Ano pokud je integrovaná GPS pak jsou problémy větší s drivery apod. s BT je to již celkem rozumnější.

Když píšete vlastní navigaci : mapové podklady předpokládám budou OpenSource tedy nějaký OpenStreet? budou k vidění nějaké screenshoty nebo bych uvítal bližší info. Skoro všechny free navigace používají tento zdroj. TangoGPS také není k zahození.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 8.5.2010 20:23 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Vycházím z toho, co vím o těch třeba na Aukru prodávaných netboocích za dva tisíce -- spousta PND a tabletů běží na obdobném hardwaru. Nejlevnější použitelnou věcí je to SmartQ V5, resp. jeho stará verze... a pak ještě jakýsi androidí tablet. Jinak leda staré palmy, motoroly, ipaqy a možná sem tam něco.

Automaticky počítám s externím modulem připojeným přes BT, ještě jsem neviděl použitelný integrovaný (rušení s ostatními součástkami, šílené žraní baterie, dementní ovladače).

Mapové podklady nejsou. Takových navigací je všude jak nasr... To nemám zapotřebí. Zatím je to pre-alpha (x→0) s hotovým akorát návrhem jádra. Přes prázdniny to chci přepsat do C++ a přidat Qt front-end -- jako mapové podklady se budou používat uživatelem dodané obrázky (třeba fotky map). Jakmile to bude trošku použitelné, hodím to někam jako projekt, zatím jsem ani neuvažoval nad licencí.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
gtz avatar 8.5.2010 20:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Díky
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
gtz avatar 8.5.2010 22:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Pokud se neuvažuje o mapových podkladech, jak pak lze vypočítat trasu když neexistuje datová vrstva a databáze propojených bodů?

Bohužel mapy na rastru toto neumožnují, tedy bych asi pak předpokládal nějakou navigaci zahrnující kompas, směr, výšku, rychlost apod. To je také celkem použitelné.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 8.5.2010 22:50 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
No však o tom nejde (ačkoliv bych se rád pokusil o nějaký odhad na základě barviček v mapě). Člověk se umí navigovat sám, ten software mu k tomu jen poskytne pomůcku -- polohu na mapě a nějaký tracking. Vymyslel jsem to při motání se po Pompejích -- prostě aby se člověk snáze orientoval jen s nějakým plánkem.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
gtz avatar 9.5.2010 01:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
No já jsem i ty aplikace zkoušel a vždy byla nutná přesně zkalibrovaná mapa (zkoušel jsem to s mapou CZ 1:50000 a výsledek byl tehdy celkem uspokojivý). Takových aplikací je pro svět WM-PDA celkem hodně. Na Linuxu jsem se s tím moc nesetkal, I když Gpsdrive nebo RoadNav také nějak fungují, ale má to své pro a proti. Celkem schopný je roadmap.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 9.5.2010 08:04 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Z definice stačí tři body.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
8.5.2010 13:52 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Urcite by stalo za to ty stary rocniky Score a pLevelu naskenovat ;)

Fluttershy, yay! avatar 8.5.2010 14:12 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Na to nemám sílu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
kotyz avatar 8.5.2010 14:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
ale mas, jen ti chybi ta spravna motivace. spravilo by to 30 ran bicem? :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Fluttershy, yay! avatar 8.5.2010 14:27 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Zavalím tě šrotem!

Fotit ty tisíce stránek nehodlám, použitelný skener v současné době nemám. Byla by to práce tak na týden. Můžeš přijet, pokud se nudíš.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
kotyz avatar 8.5.2010 14:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
klidne zaval, my to zpracujem do tejdne. ale byla by skoda to vsechno rozebrat do srotu.

ti nikdo nerikal ze to musis naskenovat za tejden, treba vzdycky v nedeli vecer naskenuj jedno cislo. my mame cas ;-) na skeneru nezalezi (teda pokud to neni takovej ten protahovaci kterej zvladne jen jeden list A4), skenovat umi kazdej dostatecne.

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
10.5.2010 08:18 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pionyrske doby pryc a neni co zlepsovat? Dost povrchni... Akorat by dnes nemelo jit primarne o vykon a velikost, ale treba spis spotrebu. Duvod, proc se prosadila "eee-trida" je v tom, ze to bylo do ruky a vydrzelo to sest hodin.

A co se tyce her... loni jsem si sehnal Championship Manager 93 od Domarku. Genialne jednoducha potvora a pritom chytlava. Tech hodin, ktere jsem u ni v devadesatych letech stravil...
Fluttershy, yay! avatar 10.5.2010 17:37 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pionýrské doby jsou pryč
Pionyrske doby pryc a neni co zlepsovat? Dost povrchni... Akorat by dnes nemelo jit primarne o vykon a velikost, ale treba spis spotrebu. Duvod, proc se prosadila "eee-trida" je v tom, ze to bylo do ruky a vydrzelo to sest hodin.

Kam se jako posunout? SoC už jsou (přesto se tu ale místo ARMu pořád fest drží x86). Výrobní metody zanedlouho narazí na fyzikální limity. Akorát se těším na fermi...

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.