Portál AbcLinuxu, 9. května 2024 17:24


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
vlastikroot avatar 3.7.2010 11:05 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co to namountit pod linuchem? Zašifrovaný to doufám nemáš.
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
danaketh avatar 3.7.2010 11:23 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Jj, pokud nenajdu jiný řešení, tak to tak dopadne... Data nešifruju. Na tom disku nic tajnýho není, jen pár filmů a různejch hovadin. Srandovní je, že ani Administrator nemá oprávnění. Netušil jsem, že MS při všem tom úžasně jednoduchém a skvělém ovládání implementuje funkci "uřízni si pod sebou větev" :)
H0ax avatar 3.7.2010 11:29 H0ax | skóre: 36 | blog: Odnikud_nikam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Co vím já, tak když si sebereš všechny práva, tak si je stejně můžeš zase přidat, když jsi admin.
uid=0(root) gid=0(root) skupiny=0(root)
=^..^= AmigaPower® avatar 3.7.2010 11:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Hele, ve widlích šlo myslim udělat něco jako start z nějakýho havarijního režimu, pak tam dát starej datum, nebo tak něco a odpálit z nějaký starší konfigurace... ;-)
Heron avatar 3.7.2010 11:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jako administrátor si tam ta práva můžeš přiřadit.
Heron
bazil avatar 3.7.2010 11:28 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ony ty oprávnění nejsou až tak na ho*no jen sou pro linuxáka trošku nepochopitelný.

Přihlaš se jako admin (stačí účet s administrátorským oprávněním).
(Nastav rozšířený práva, jestli ještě nemáš)
Do práv, tam je někde něco jako podrobnosti nebo "advanced", na to kliknout.
Objeví se další nastavení práv a na některé kartě se dá převzít oprávnění nad danou entitou, nad kterou to provádíš.
Převezmi oprávnění, nastav jak potřebuješ (zakázat users a everyone).
A potvrdit.

Doporučuju dělat na kořenovejch složkách a pak nechat zdědit oprávnění.
danaketh avatar 3.7.2010 11:34 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Blbě se zeptám... Kde to mám nastavovat? :) Protože když to zkusím přímo u disku, tak odtamtud úplně zmizela záložka pro oprávnění (není vidět ani pod Admin účtem).
Heron avatar 3.7.2010 11:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zlatej Linux - root prostě může vždycky.

Ještě poznámka k tomuto. To je k diskusi, jak by to mělo být. Jestliže má něco právo 000, tak to znamená, že se tam nedostane vlastník, člen skupiny ani nikdo další. A přesto, se tam někdo (root) dostane. Ve Windows je tohle IMHO logičtější. Pokud odebereš všechna práva, tak se tam nedostane nikdo (tedy ani admin). Právo přidat práva administrátor samozřejmě pořád má a tudíž si je tam může přidat a tedy se tam následně dostane.

Heron
=^..^= AmigaPower® avatar 3.7.2010 11:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
BTW: mam na disku takovou paseku, že ty soubory ani root nemůže smazat :-D (nějaká zmrvená diakritika z archyvu či co)
3.7.2010 11:54 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
To máš v pc nějakou umělou inteligenci ne? Si to radši spravuje sama, aby jsi nepojal podezření, dělá, že jsi root, ale stejně to nic nedovolí :).
Baník pyčo!
=^..^= AmigaPower® avatar 3.7.2010 13:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Já ti ten archiv najdu na netu a hezky si ho rozbalíš, budeš mně proklínat víc než já Kralyka po tom jeho scriptu... :-D
3.7.2010 13:43 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Tak do toho :-).
Baník pyčo!
3.7.2010 13:47 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Tohle se mi občas stane taky, Dolphin ani Nautilus mi to smazat nechtěl, ale zatím nic neodolalo lahodnému příkazu sudo rm -R pitomyarchiv :-)
=^..^= AmigaPower® avatar 3.7.2010 13:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
No, já to (marně) zkoušel v krusaderu s právama roota a nešlo to ani kopírovat, ani přejmenovat... :-D
kotyz avatar 3.7.2010 14:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
rm -rf pod rootem nerikej ze nefunguje! :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 3.7.2010 14:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Nevim, takový tlačítko v Mandrivě nemam. :-D :-D :-D
kotyz avatar 3.7.2010 14:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
lol, to musis votevrit konzoli a napsat to tam. a ted se podrz, rucne! na to tam zadna automatizovana klikatronika neni ... :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 3.7.2010 14:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
bavte se kluci ;-) asi je to tohle
kotyz avatar 3.7.2010 15:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Příloha:
to je ono? dyt to de normalne smazat v konqueroru pod userem! :-D asi tam mas neco rozbity, tohle by melo normalne fungovat vsude ;-)

v priloze sem zabalil screenshoty toho jak to de normalne rozbalit a smazat, prejmenovat by to taky slo, ale na to sem byl uz linej (stejnou vec mi to dela kdyz kopiruju data z cd vypalenejch pod widlema s diakritikou, to sem vzdycky nasranej ze to musim vsechno prejmenovavat).

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
3.7.2010 14:25 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Dolphin má pěkně na pikaču bug, že pokud má soubor zmršenou diakritiku, tak ho prostě nepřekopíruje, nesmaže, atd.. což pěkně nasere pokud člověk kopíruje třeba složku s mp3jkami a teď to nějaké vynechá. Naštěstí já na tohle používám jenom konzoli, ale jednou sem nějak z lenosti... nevím proč, ještě teď se kaji, zkusil Dolphin a musel to pak stejně rsyncovat :).

Jinak pokud ten znak nedokážu napsat a nedá se to doplnit tabem (na začátku souboru, atd..), tak rm -r pi*chiv.rar trebas (misto * je ta cast, ktera obsahuje ty paznaky)
Baník pyčo!
3.7.2010 16:06 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
právě... nechápu v čem je problém, ale už mě všechny ty prolémy ohledně kódování pěkně serøu (bohužel mě nenapadá žádný hezký Pokémon, jež by to vystihnul)... Zrovna včera jsem se trápil s titulkama u Muži, kteří nenávidí film, protože jsem to stáhnul ve švédštině a titulky proto byly nutnost :-)
xxxs avatar 3.7.2010 14:17 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
pozri kamo. obaja vieme, ze greebo ma roota, tak sa mu do jeho zaheslovanych suborov neser. minule mi pisal, ze ak s tebou strati trpezlivost, odmaze ti pornace.
3.7.2010 15:29 marvn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
pokud je tam zmrvena dia, tak z prikazovy radky "rm ./souborsezmrvenoudiakritikou". popripade mc si umel se zmrvenou dia poradit...
kotyz avatar 3.7.2010 15:33 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
nevim v cem je problem, me sice konqueror ukazuje ctverecky ale normalne s tim pracuje - otevrit, presunout, prejmenovat, smazat ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 3.7.2010 15:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Přílohy:
dukaz misto slibu - otevirani a prejmenovavani tech souboru v akci!
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
3.7.2010 16:45 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Já měl tehdy problémy s Dolphinem. Konqueror sem nezkoušel.
Baník pyčo!
3.7.2010 17:04 perun | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
ja na zmrvene nazvy souboru pouzivam

rename -v 's/[^A-Za-z0-9. -]+/_/g' *

a misto ctverecku a otazniku mam podtrzitka;-)
3.7.2010 18:45 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
a kam dáš ten soubor do toho příkazu? Vím, ptám se jako lama, ale teď jsem na jeden podobnej archiv narazil a neumím si s tím poradit, rád bych se dostal k obsahu, ne jen ho smazal...
3.7.2010 19:18 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Ten jeho prikaz zmeni vsechny soubory s nevyhovujicim nazvem v aktualnim adresari. Ten nastavis pomoci prikazu cd. Takto:
1. spustit konzoli
2. cd /nejaka/cesta/do/nejakeho/adresare/s/debilnima/souborama
3. rename -v 's/[^A-Za-z0-9. -]+/_/g' * 
Kdybys chtel konkretni soubor tak
rename -v 's/[^A-Za-z0-9. -]+/_/g' /cesta/debilní_soubor
Aneb ta hvezdicka v prvni variante prikazu je zastupny (zolikovy) znak za vsechny soubory.
Baník pyčo!
3.7.2010 22:43 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
nefunguje to. Zkoušel jsem to předtím stejně, jako jste mi právě poradil, ale nejde to... Učinil jsem ale objev i pro takové klikače jako je Amigapower, kupodivu starý dobrý nautilus to zvládne přejmenovat a sám hezky pozná neplatné kodování, takže jsem to vyřešil.. přesto nechápu, proč to dolphin ani krusader neumí, ani konqeror... Zajímavé ovšem je, že nautilus ukazuje jméno stylem:

Jméno pokažený znak.přípona (neplatné kódování)

A poznámka o neplatném kódování se objeví ve jméně. Dolphin ukazuje jméno jen po příponu, bez té poznámky, která je součástí jména a soubor bez té závorky na konci asi doopravdy neexistuje...
danaketh avatar 3.7.2010 22:48 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Dolphin je strašnej. Nevím čí pitomej nápad to byl. Že to nezvládne Krusader mě ale překvapuje. S ním jsem zatím vyřešil všechno, včetně zmatku s rozsypaným čajem na disku (cestou mezi Windows a Linuxem se nějak pojebaly názvy souborů a měl jsem je v tradiční čínštině) :)
3.7.2010 23:24 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Mně Dolphin tolik nevadí, má přibližně tolik funkcí, kolik jich využiju. Jen mi chybí hezké koláčové grafy obsazení místa na disku jako má Krusader, kterého uznávám jako krále na poli správců souborů. Ale v tomhle směru mě překvapilo, že mě nakonec zachrání předpotopní nautilus :-)
=^..^= AmigaPower® avatar 4.7.2010 12:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Ale aspoň kucí vidíte, že nekecám ;-)
3.7.2010 23:24 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Příloha:
Aha, asi tuším. Ony existují dvě ulitky rename. Jedna je nějaký perl skript a druhá nějaká unix ulita. Ta první s tím příkazem pracuje dobře, druhá se používá pro hromadné očíslování souboru (img0, img1, img2, img3)... A právě debiání distribuce (i ubuntu, jinak by mi to nešlo) mají jako defaultní ulitku právě to perlové rename. Ale jiné distra (vím určitě aspoň kdysi o gentoo) mají tu druhou, se kterou to nejde. Ta druhá jde do ubuntu doinstalovat (renameutils) a jmenuje se pak rename.ul.

Jak opačně doinstalovat to perlové rename do jiných dister netuším (koukni do repa, hledej rename). Kdybys nic nenašel, tak jsem ten skript hodil do přílohy, asi bude stačit ho nakopírovat do /usr/bin jako třeba rename2 (ať si nepřepíšeš to současné rename) a dát mu spouštěcí práva, pak si ten příkaz uprav na
rename2 -v 's/[^A-Za-z0-9. -]+/_/g' /cesta/debilní_soubor
Možná to půjde (potřebuješ mít nainstalovaný perl).
Baník pyčo!
4.7.2010 11:55 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Díky moc za rozšíření obzorů :-) Už jsem to nainstaloval, díky moc za radu, tohle by mě vážně nenapadlo, koukal jsem i do manuálovejch stránek rename a tam o těchhle možnostech nic nebylo, tak mě to mátlo, díky moc :-)
kotyz avatar 3.7.2010 23:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
muj konqueror (z kde 3.5.10) to normalne umi ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
4.7.2010 11:56 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
no jo, tak konqueror (jak já to jméno nesnáším, vždycky to napíšu jinak (už jen to je důvod, aby ten prohlížeč pošel:-) ) ) z KDE 4.5.1-1 to hold nezvládne :-)
kotyz avatar 4.7.2010 12:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
4.5.1 jeste ani nevyslo :-D aktualni stabilni verze je 4.4.5 :-P a to bych se na to podival ze by to nezvlad ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 4.7.2010 12:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Přílohy:
tyvole von to ten kreten fakt neumi! dalsi duvod proc kde4 stoji za vylizprdel - co v kde3 fungovalo v kde4 nefunguje :-(
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
4.7.2010 13:18 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Njo... posli bugreport, ja jsem na to moc liny, navic kopiruju v konzoli
Baník pyčo!
kotyz avatar 4.7.2010 13:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
ja to ani nepouzivam a sem jeste linejsi ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
4.7.2010 13:48 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
sakra, myslel jsem 4.4.5-1 :-)
danaketh avatar 3.7.2010 11:37 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
To je tak, když se blbec hrabe v něčem, čemu nerozumí :) Blbý je, že nevím kde ty práva přidat, protože nejlogičtější místo (Vlastnosti disku) o tu záložku s nastavením oprávnění úplně přišlo.
danaketh avatar 3.7.2010 11:43 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Logičtější to je ale člověk navyklý na Linux to nečeká. Nj, mělo mě napadnout, že pod Authenticated users zahrnou prostě všechno.
=^..^= AmigaPower® avatar 3.7.2010 11:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Ne u disku voe! V nějakym tom ovládacim centru, jak se tam dělaj nový useři a tak ;-) adminitrátorův panel, nebo tak nějak :-D
3.7.2010 11:56 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Baník pyčo!
=^..^= AmigaPower® avatar 3.7.2010 13:30 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
No tam je něco jako "administrační panel" nebo tak něco, já viděl windows jednou z vlaku... :-D
kotyz avatar 3.7.2010 14:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
zasady spravy skupin? start -> spustit -> gpedit.msc?

uz nevim jak se tomu celymu nadava, neco jako ovladaci panely, ale detailnejsi a lip schovany. spravujou se pres to uzivatele, skupiny, disky a ja nevim co jeste. naposledy sem to otviral nekdy predloni a nemam tuseni jestli to neni na vista a 7 zase uplne jinak ...

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 3.7.2010 14:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
uz sem si vzpomel! nastroje pro spravu se to jmenuje. pod tim by to melo bejt. pres ovladaci panely nebo start menu by se k tomu melo dat dostat (ikdyz zrovna v tom menu se to myslim by default ani neukazuje, dokud se to nepovoli v nastavenich (aby to lamy nemeli na ocich a nesvadelo je to vrtat se v tom a zkurvit cely win do nebootovatelna)).
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
3.7.2010 14:23 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Ano, oba systémy v tom mají svou odlišnou filosofii: zatímco v klasických unixech je root, uživatel s nejvyšším oprávněním, opravdu tím, kdo/co má vůbec nejvyšší oprávnění (tj. jako vnitřnosti systému a jádro), je ve Windows administrátor jen a pouze uživatel s nejvyšším oprávněním (myšleno mezi ostatnímy uživateli), ale to vůbec nejvyšší oprávnění nemá - to má "uživatel" System, pod kterým běží vnitrnosti systému a jádro.
3.7.2010 12:19 neal_cz | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
takeown /F c:\ /A /R ??
danaketh avatar 3.7.2010 12:30 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Chyba: Přístup odepřen

Ani Administrator nic nezmůže...
3.7.2010 14:47 peter
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pusti si explorer prikazom at. Takto by sa mal pustit ako system. Prevezmi ownership. Zmen prava. Ak sa vies prihlasit ako admin, tak vzdy sa daju ziskat opravnenia s5.
3.7.2010 16:39 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mno, takže:

Pravým myšítkem na disk, v menu vybrat "Vlastnosti" a dál na kartě "Zabezpečení" klepnout na čudlík "Upřesnit", v nově otevřeném okně na kartu "Vlastník", ze seznamu vybrat "Administrators", dole případně zaškrtnout "Nahradit vlastníka v podřízených kontejnerech a objektech" (pokud máte nedostupné i podadresáře s přerušenou dědičností práv), klepnout na OK, počkat až si to dochroupe a pak zavřít okno s vlastnostmi disku. A pak znova pravá myš -> Vlasnosti -> Zabezpečení a už by to mělo jít měnit...

A pamatujte si: odepřená práva mají přednost před povolenými, takže pokud do nějakého adresáře někomu povolíte přístup a všem ho zároveň explicitně odepřete, nedostane se tam nikdo.
3.7.2010 16:40 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
PS: Na tohle všechno samozřejmě musíte být přihlášený jako admin.
danaketh avatar 3.7.2010 20:30 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Ano, jsem pod Adminem, karta Zabezpečení tam ale není :)
3.7.2010 20:33 VSi | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
To bude zapnutá úžasná funkce "Zjednodušené sdílení souborů". Jak to vyřešit: Tento počítač > nahoře Nástroje > Možnosti složky > Zobrazení > odškrtnout Použít zjednodušené sdílení souborů (u mě je to 5. položka). Pak by měla být karta Zabezpečení už vidět.
danaketh avatar 3.7.2010 20:46 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Bože, co to mám za verzi Windows? Tohle tam vůbec není! Našel jsem sice Možnosti složky (ono to totiž vypadá úplně jinak než jsem zvyklý z XP) ale tam byl jen Průvodce sdílením, kterého jsem zrušil. Bez efektu. Zjednodušené sdílení tam není.

Zkusím to najít Googlíkem. Dík za snahu pomoct :) Začínám mít pocit, že bych na Windows jako linuxák vůbec neměl sahat :D
3.7.2010 20:56 VSi | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Možná jestli to jsou Windows XP Home nebo nějaká novější ořezaná verze, tak tohle neumí. Nevím, nikdy jsem je nepoužíval. V tom případě by to šlo opravit asi jedině přes nějaký nástroj na příkazovém řádku (jo, i ve Windows jde všecho udělat z cmdline, jen to používá málo lidí, takže se o tom těžko shání informace). Ale přesný postup neporadím.

Pokud jde o nějakou nižší verzi Vista / Win 7, tak je ještě šance, že se tohle zobrazování Zabezpeční zapíná jinde, ale to také neporadím.
danaketh avatar 3.7.2010 21:17 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Windows 7 Ultimate
3.7.2010 22:26 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Aha, tak to příště raději rovnou napište verzi, od Visty výš jsou tam nové úžasné bezpečnostní vymoženosti, které otravují život třikrát více než ty původní pod XP. Takže nahodím pro změnu virtuál se sedmičkama a co nevidím:

Pravé myšítko na disku -> Vlastnosti -> záložka Zabezpečení -> dole čudlík Upřesnit -> záložka Vlastník -> čudlík Upravit -> vybrat Administrators, případně zase zaškrtnout nahrazení vlastníka v podřízených objektech -> OK -> mnoho dalších OK dokud nebudou všechna okna zavřena. Pak zase pravé myšítko -> Vlastnosti -> Zabezpečení -> Upravit...

Netestoval jsem naostro, ale pokud se nepletu, Visty se v tomhle chovají stejně jako XP...
3.7.2010 22:31 VSi | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
On tam tu záložku Zabezpečená právě nemá (ve vlastnostech disku). Takhle se chovaly XP v tom režimu "Zjednodušené sdílení". Win 7 neznám, ale pravděpodobně tam bude nějaká podobná vymoženost, jen se bude pro změnu vypínat jinde než jak je to na XP.
3.7.2010 22:45 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Nojo, ale ať hledám jak hledám, ve svých virtuálních Vistách nic podobného jako "Zjednodušené sdílení" nevidím, zkoušel jsem přepínat všechno možné a záložka "Zabezpečení" je tam furt...
danaketh avatar 3.7.2010 22:51 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Ona hlavně chybí jen u tohohle disku. U ostatních je. Ostatně, Windows u toho disku ani nezjistí velikost a obsazené místo, ukazuje 0. Prostě jako by systém úplně ztratil práva k disku - ani ve správci HW to nedokáže zjistit velikost.
3.7.2010 22:55 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Příloha:
Jo, velikost nezjistíte, na to potřebujete mít právo pro přístup. U mně to vypadá jako v příloze, ve Vlastnostech jsem klepnul na Pokračovat...
danaketh avatar 3.7.2010 23:01 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Příloha:
No a tohle tam mám já :/
3.7.2010 23:08 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Hmm, tak to bohužel, zkouším tady různá nastavení, ale tohohle stavu se mi prostě nedaří dosáhnout. :-(

Pokud tam nemáte moc dat, asi bych volil cestu jejich vykopírování přes ntfs-3g, zformátování disku a jejich opětovného nakopírování...
danaketh avatar 3.7.2010 23:10 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Je skoro plnej ale disků mám celkem dost... Takže to tak zítra pořeším.
4.7.2010 12:14 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Mimochodem, co zkusit ten disk připojit pod XP? Tam by se to výše popsaným způsobem nechytlo? I kdyby to znamenalo hodit na nějaký disk čistou instalaci XP (nebo ještě lépe použít nějaké livecd typu BartPE), nejspíš by to bylo rychlejší než kopírovat stovky giga data tam a zpátky...
Jardík avatar 4.7.2010 18:22 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Bych se ani nedivil, že tam máš nějakou virózní šmejďárnu, už jenom proto, že jsi přepsal systémový uxtheme a spol. Úmyslně "patchuješ" systémové knihovny šmejďárnama a pak se divíš, že to to nefunguje.
Pokud neumíš zacházet s právy, zřejmě bys je neměl modifikovat a zřejmě bys neměl mít oprávnění spravovat systém. Pokud přesto oprávnění měníš, můžeš si za problémy sám.
Navíc tam tu kartu máš a pouze si ji smazal ze screenshotu a všechny tady vodíš za nos.
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 4.7.2010 18:36 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
BTW pokudsi přece jen nevymýšlíš, tak ti nebude vadit, když ti naprogramuju program, co bude požadovat spuštění pod admin účtem, automaticky otevře properties okno, udělá screen a automaticky mi ho pošle na můj počítač přes net...
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 4.7.2010 18:45 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
BTW vytvářím jen 64bit aplikace, takže jestli nepoužíváš 64bit systém, tak na tebe kašlu a je mi jedno, jestli kecáš, nebo ne :-)
Věřím v jednoho Boha.
4.7.2010 23:09 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Lol, zajdi si na terapii k nějakému psychoterapeutovi (nikoho nenaznačuji :P), tohle je těžká paranoia :-). Anebo jinak: proč by to ksakru dělal (upravoval screen)?
Baník pyčo!
Jardík avatar 4.7.2010 23:12 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Aby nás přesvědčil, jak je windows naho*no. Osobně jsem odepřel přístup úplně všem, ta karta tam stále je, akorát je pak na ní napsáno, že pro zobrazení a změnu zabezpečení je nutné mít admin práva a je tam tlačítko, které aktivuje UAC pro jejich získání, po zadání admin hesla to ukáže další dialog a tam to jde nastavit.
Věřím v jednoho Boha.
danaketh avatar 5.7.2010 00:11 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Měl bys přestat čichat vlastní ponožky, nedělá ti to dobře :)

Stejný problém řešilo víc lidí co jsem tak koukal přes strejdu Googla. Ostatně, vedle na compu jsem to s prázdným diskem zkusil a záložka tam pořád je. Tady prostě zmizela. Navíc tady nemusím nikoho přesvědčovat... Většina lidí tady to dávno ví :P
5.7.2010 01:11 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
LOL. Myslím že jsou jednodušší metody jak přesvědčovat. Konstruktivně: průměrně znalému uživateli windows je daný problém šumák (např.: nevím jak se to má chovat, je mi to jedno, zmizel mu disk? a? to se stává ne?... ;-)). Pokročilý uživatel windows zná natolik, aby si udělal názor sám. Uživatel co miluje každou pohanu widlí, má už stejně názor utvrzen a nijak ho blog neovlivní. Tak co by ksakru dosáhl?

Anebo jinak: nebylo by jednodušší prostě odmazat ze screenu widlí nabídku start a tvrdit, že najednou z ničeho nic zmizela než nějaké zašité nastavení oprávnění, co skoro nikomu nic neřekne?
Baník pyčo!
3.7.2010 22:51 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
A dokonce když jsem si tam teď přidal další virtuální disk a zakázal na něj přístup pro skupinu Authenticated Users (čili jsem udělal to, co bylo popsáno v blogpostu), na kartě Zabezpečení mi to rovnou nabízí čudlík pro přebrání vlastníka. Pan kolega to má asi nějaké rozbité... :-/
danaketh avatar 3.7.2010 22:53 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
I po tom, co zavřeš okno vlastností a znovu ho otevřeš? Asi to mám fakt nějaký jebnutý.
danaketh avatar 3.7.2010 22:34 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Problém je v tom, že ta záložka Zabezpečení po té mojí pitomé akci prostě zmizela. Jinak bych si s tím poradil :) Zkoušel jsem přidávat hodnoty do registrů a šaškovat s kdečím a nic. Zatím jsem nezkusil restart.

Kdoví, co se kde posralo. Hádám, že to Windows ukládá někam přímo do fs, takže si ani z linuxu nepomůžu. Kdyby stačilo poslat do háje takové ty zkouřené složky jako System Volume Information, tak by to bylo snadný :)
xxxs avatar 3.7.2010 22:39 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
a co body obnovenia?
danaketh avatar 3.7.2010 22:44 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
No, to je přesně věc, kterou jsem hned po instalaci vypnul :) XPčka mi tím kdysi zvládly zasrat půl disku a nikdy to k ničemu nevedlo.
xxxs avatar 3.7.2010 22:52 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
idem ti to asi otestovat. co presne si robil? iba si dal pristup len pre autentifikovanych? mozes pridat uzivatela do autentifikovanych?
danaketh avatar 3.7.2010 22:54 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Vlastnosti -> Zabezpečení -> Authenticated users -> odepřít (kompletně)

Potvrdil jsem, projelo to celej disk, zavřel jsem Vlastnosti a od tý doby se na disk nedostanu a karta Zabezpečení u něj chybí.
xxxs avatar 3.7.2010 23:05 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
ale zalozku zdielanie som na tvojom screenshote videl. skus to tade.
danaketh avatar 3.7.2010 23:10 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Tam nejde na nic kliknout :)
3.7.2010 23:15 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Jééžiš to je dlouhý. to bude rychlejší to v linuxovy překopírovat.
.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
danaketh avatar 3.7.2010 23:12 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No nic, děkuji všem za snahu pomoct. Zjevně mám opět naprosto exotický problém, takže ráno prostě z Debianu zálohuju a disk přeformátuju.
4.7.2010 11:28 Woknař
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Teď by se vám Woknařova rada hodila, co?
Václav 4.7.2010 11:41 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Woknař se předpokládám nějak vymluví, aby zakryl svou neznalost toho jediného a nejlepšího systému :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
4.7.2010 12:10 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
No, sám sice jedu na Linuxu, ale docela dost Wokenních počítačů po firmách spravuju (zatím zaplaťpříroda převážně XP), takže částečný woknař jsem. Ovšem ačkoli jsem s instalací ve virtuálu dělal psí kusy, stavu popsaného v blogu jsem prostě nedosáhnul. Možná bych něco vyšpekuloval při přímém přístupu k počítači, ale podle všeho asi vážně bude nejjednodušší metoda vystoupení a nastoupení...
danaketh avatar 4.7.2010 12:17 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Vzhledem k tomu, že nikdo z lidí tady nedokázal problém nasimulovat a v diskusích které jsem prošel nikdo tenhle problém nevyřešil (nejsem sám kdo na to narazil), tak hádám, že Woknařova rada by mi taky moc nepomohla. Ale jestli máš nějaké magické řešení, které to vyřeší, tak si koupím ještě licenci pro notebook :)
=^..^= AmigaPower® avatar 4.7.2010 12:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Co zkusit připojit ten disk přes PC0: v UAE?
=^..^= AmigaPower® avatar 4.7.2010 12:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Beru zpět, blbost, ono to totiž asi neumí NTFS. :-(
4.7.2010 16:04 luu2007
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Radu jsem mu dal - offline editor regu - ma ho každy druhý livko hkey users a hotovo.Varianta dvě v regu povolim administratora - tim myslim administratora a ne to co si doted myslel že administrator je pokud se pohybuje v seven...Mrknu se jak je na tom v offline a nezapomenout na upřesnit - auditování. Formatovaní je absolutně zbytečné.Mimochodem fakt by mně zajimalo proč nespustil rstrui.exe a nenapsal co se děje poté,spustit samozřejmě po f8.
4.7.2010 15:56 luu2007
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Protože jsi spiš linux klikač tak ti doporučuju stahnout si paragon rescue kit free a data poslat do bezpečí.Potom prostě vlez do registru klidně offline editorem a hkey users - jestli nevíš kdo je ten user taks neměl ze sebe dělat geeka a nasledně klik opravnění - full control.Hotovo akce na minutu.Existuje i cesta jak na to v shellu atd atd No a potom se user přihlasi s full control a děla co je mu libo.Vlastnosti-zabezpečení - upravit atd atd klidně myšitkem když to jinak neumí.
5.7.2010 10:48 Michal2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Problem je v tom, ze ani admin implicitne nespousti aplikace s admin pravy. Je to sice divne, ale je to tak.

Zmackni "windows tlacitko" na klvesnici, napis cmd, klik pravym a pak spustit jako spravce. A pak vyse zmineny takeown.

Problem solved.
danaketh avatar 5.7.2010 15:42 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windowsí oprávnění sajou
Ne :) Tohle jsem zkoušel jako první. Proste ani admin nemá oprávnění.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.