Portál AbcLinuxu, 27. dubna 2024 00:09


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
29.9.2010 13:49 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě dodám, že součástí tohoto projektu je i webové administrační rozhraní, které píšu. Je to postavené na Ruby on Rails a právě knihovně libvirt.
Koukám, že KVM je poměrně populární, něco podobného píšu (ale spíš pro domácí použití, příležitostně a bez libvirt) taky
Quando omni flunkus moritati
29.9.2010 14:27 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vypadá to trochu jako reklama, ale je přitom dost lákavá. Asi zkusím nahodit svou oblíbenou Mandrivu.
"Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
Shadow avatar 29.9.2010 14:57 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Fakt máte 4GB RAM pro každou VPS? A jenom za 400? To vypadá až příliš dobře. Nevejde se vám tam pak málo VPS? Nebo KVM udělalo větší pokrok, než jsem si myslel?:-)

Každopádně, jak jsem si tak pročítal váš web, bál bych se asi trafficu, resp. očekával bych, že mi bude sděleno, kolik si mohu dovolit vyčerpat, popřípadě kolik bych platil za data navíc, abych si mohl udělat představu. Takhle podle mne riskujete, že se buď člověk jako já zalekne a půjde jinam, i když by tolik trafficu negeneroval, protože si nebude jistý, nebo že naopak přilákáte nějakého těžkooděnce s masivním trafficem.

Pro produkční nasazení bych se pak bál vaší věty "Limity CPU nejsou nastaveny žádné" (už jenom z toho hlediska, co se stane, pokud někdo jiný vytíží celou mašinu a na tu mou nezbyde procesorový čas).

Btw, koukám, že Master je velmi populární.:-)
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
29.9.2010 15:04 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
už jenom z toho hlediska, co se stane, pokud někdo jiný vytíží celou mašinu a na tu mou nezbyde procesorový čas
Při stejně nastavených prioritách se čas CPU dělí rovnoměrně.
Quando omni flunkus moritati
Heron avatar 29.9.2010 15:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Fakt máte 4GB RAM pro každou VPS?

Já mám 4GB na svojí mašině. Nevidím na tom nic zvláštního. 24/4 = 6 (což je pro daný server tak akorát), KVM umí sdílení paměti, reálně se tam vleze více (na ESX se vleze o třetinu až polovinu více).

Pro produkční nasazení bych se pak bál vaší věty "Limity CPU nejsou nastaveny žádné" (už jenom z toho hlediska, co se stane, pokud někdo jiný vytíží celou mašinu a na tu mou nezbyde procesorový čas).

Neznám aktuální stav, ale IMHO plán byl takový, že každá virtuálka bude mít jen jeden procesor. Tedy stav "někdo jiný vytíží celou mašinu a na tu mou nezbyde procesorový čas" nenastane.

29.9.2010 15:43 Cervajz | skóre: 9 | blog: Cervajz | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Každopádně, jak jsem si tak pročítal váš web, bál bych se asi trafficu, resp. očekával bych, že mi bude sděleno, kolik si mohu dovolit vyčerpat, popřípadě kolik bych platil za data navíc, abych si mohl udělat představu. Takhle podle mne riskujete, že se buď člověk jako já zalekne a půjde jinam, i když by tolik trafficu negeneroval, protože si nebude jistý, nebo že naopak přilákáte nějakého těžkooděnce s masivním trafficem.
Protože nejste první kdo se na to ptá, tak jsem upravil informace na webu a uvedl alespoň hrubé odhady. Při současném tarifu, to vychází na 135 GB měsíčně do ČR a nějakých 15 GB do zahraničí. Ovšem pokud se budou tyto hodnoty nějak masivně překračovat (myslím globálně v rámci všech virtuálek), nemám problém s tím abych zvýšil tarif u serverhousingu.
Btw, koukám, že Master je velmi populární.:-)
Master Internet je třetí poskytovatel, kterého jsem měl možnost vyzkoušet. Prošel jsem si přes Coolhousing, Casablancu a nakonec skončil u nich. A musím říct, že to bylo dobré rozhodnutí, protože jednání je špičkové (na rozdíl od Casablancy) a ceny také nejsou nejhorší. A zázemí špičkové.
Výkonné VPS za rozumnou cenu: Virt.io
xkucf03 avatar 29.9.2010 15:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ahoj, koukal jsem na tvůj web už v souvislosti s tou zprávičkou o IPv6 tunelu, vypadá to zajímavě :-) Asi se zapojím jako tester, pokud bude trochu času na „hraní si“.
Celé jsem to postavil na technologii KVM a knihovně libvirt
Dobrá volba. Taky ho používám, akorát k tomu nemám takové pěkné klikátko jako ty (mám ten server jen pro sebe, takže ani není potřeba).
Tenhle projekt chci pak zveřejnit pod nějakou svobodnou licencí.
Super :-)

(vlastně ono to jinak ani nemá smysl)
Garantované 4 GB RAM
Tohle jediné mi trochu vrtá hlavou. Sice píšeš, že to nemusí být výdělečné, ale i tak. Se 4 GB na VPS se ti tam vejde při současné (maximální) RAM šest virtuálů (deduplikace RAM zase tolik neušetří a něco požere hostitelský systém). Zaplatí se ti z toho aspoň odpisy hardwaru (a samozřejmě hosting)?

A jak je to s konektivitou? Jsou nějaké limity? Vadilo by ti, kdybych tam třeba provozoval Tor? (zablokovaný odchozí SMTP kvůli spamu, povolené HTTP a HTTPS, SSH…) Nebo třeba torrenty? (samozřejmě jen legální obsah, ale celkem dost dat).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
29.9.2010 16:15 Cervajz | skóre: 9 | blog: Cervajz | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Se 4 GB na VPS se ti tam vejde při současné (maximální) RAM šest virtuálů (deduplikace RAM zase tolik neušetří a něco požere hostitelský systém).
Doporučuji prostudovat keynote (PDF) z letošního KVM fóra. Jinak serveru je nasazené nové jádro s technologíí KSM. Že rýpu - podíval jste se někdo na vpsFree kolik mají guestů na jednom hostiteli a kolik fyz. RAM na to připadá? :)
Zaplatí se ti z toho aspoň odpisy hardwaru (a samozřejmě hosting)?
Raději se ni neptej... :) Jinak částečné odpisy dělat nebudu, protože hw není koupený "najednou", tzn., že to dám do nákladů jako celek.
A jak je to s konektivitou? Jsou nějaké limity? Vadilo by ti, kdybych tam třeba provozoval Tor? (zablokovaný odchozí SMTP kvůli spamu, povolené HTTP a HTTPS, SSH…) Nebo třeba torrenty? (samozřejmě jen legální obsah, ale celkem dost dat).
Limity viz. komentář o něco výše (a nově informace na webu). Co si tam rozběháš za služby je zcela na tobě - podmínkou je abys neporušoval zákony a nadměrně nevytěžoval, jak pásmo sítě tak CPU. Přeci jen - je to sdílené a pokud nasadíš torrenty s tím, že budeš využívat celou šířku pásma tak to výrazně omezí ostatní. V tom případě viz. podmínky.
Výkonné VPS za rozumnou cenu: Virt.io
Heron avatar 29.9.2010 18:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Vadilo by ti, kdybych tam třeba provozoval Tor?

Hádej ;-) PS: Podařilo.

30.9.2010 10:15 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS

Tak to abych se pridal s freenetem ;-)

Heron avatar 30.9.2010 10:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
IMHO bychom mohli udělat jeden server s vlastní IP apod. a tam to všechno dát. Nebo je to špatný nápad (snadná blokace všech služeb)?

Totiž po nastartování toho exit nodu trvalo asi 2 dny, než jsem skončil na blacklistu. To by mi ani tak nevadilo (kdo nebyl na blacklistu, tak v podstatě ani nežil), kdyby kokoti admini mail serverů ty blacklisty nepoužívali a neblokovali mi tak moji poštu. Takže jsem to musel bohužel trochu zpacifikovat.
30.9.2010 11:21 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Totiž po nastartování toho exit nodu trvalo asi 2 dny, než jsem skončil na blacklistu. To by mi ani tak nevadilo (kdo nebyl na blacklistu, tak v podstatě ani nežil), kdyby kokoti admini mail serverů ty blacklisty nepoužívali
Přesně. Oškliví a hloupí admini mailserverů, kteří nechtějí, aby jim od tebe chodily spamy...
Quando omni flunkus moritati
xkucf03 avatar 30.9.2010 11:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Mně např. chodí spamy ze serveru Hotmail.com nebo Gmail.com. Mám je taky zablokovat? :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
30.9.2010 11:49 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
spamy ze serveru Hotmail.com nebo Gmail.com
Co podle tebe znamená "ze serveru"?
Quando omni flunkus moritati
xkucf03 avatar 30.9.2010 11:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Nemyslím tím doménu za zavináčem, ale skutečně IP adresu, která navázala spojení s mým SMTP serverem a která se reverzně přeloží na *.hotmail.com. Pravděpodobně asi: zavirované windows → ukradené přihlašovací údaje (nebo zavirovaný Outlook) → rozesílání spamu.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
30.9.2010 12:37 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
A jak často se tohle děje? Silně pochybuju, že je to alespoň vzdáleně srovnatelné s tím, co leze z exit nodů toru (obzvlášť co se poměru SPAM/HAM týče)
Quando omni flunkus moritati
30.9.2010 13:03 Jakub
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Z exit nodu toru toho moc neleze, mivaji zakazany odchozi port 25.
xkucf03 avatar 30.9.2010 13:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Moc často ne – ale mně obecně chodí málo spamu, takže to není zrovna reprezentativní vzorek.

Co se týče Toru a SMTP – jsem celkem pro zablokování odchozího SMTP – protože on když bude chtít někdo poslat důvěrný tajný mail, tak si přes Tor založí účet na nějakém freemailu a pošle tu zprávu přes web nebo přes port 465. Takže tím zablokováním žádní disidenti trpět (snad) nebudou a spamu trochu ubude.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Heron avatar 30.9.2010 13:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Mě také chodí velmi málo spamu, jsou toho jednotky procent z celkového objemu pošty. A nijak jej neblokuji.
xkucf03 avatar 30.9.2010 13:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
A to mi právě nějak nejde dohromady s těmi „statistikami“, podle kterých je 99% e-mailů spam a strašně to zahlcuje sítě – někdy si říkám, jestli to není trochu fáma, aby se prodalo víc antivirů/antispamů a různých „appliance“ krabiček, případně aby se mohly nasadit přísnější monitorovací a filtrovací technologie…
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
30.9.2010 13:40 Jakub
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Tak s tim zahlcovanim je to jednoduche -- cim slozitejsi analyza, tim narocnejsi na prostredky. Takze cim lepsi monitorovaci technologie, tim vic ji to zahlcuje :)
Heron avatar 30.9.2010 13:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
(A to jsem ještě zapomněl na takový nepodstatný detail, že tu mám doménový koš a tedy mi chodí veškerá pošta směrovaná na danou doménu.)

JJ, něco na tom bude, stačí se mrknout, kdo takové statistiky zveřejňuje.
30.9.2010 14:14 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
A to mi právě nějak nejde dohromady s těmi „statistikami“, podle kterých je 99% e-mailů spam
99% je možná moc, ale co tak koukám tady do statistik, tak 90% je vcelku reálný odhad.
Quando omni flunkus moritati
xkucf03 avatar 30.9.2010 14:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Moje nebo Heronovy servery jsou možná trochu atypické, ale když se podívám na ten náš školní, tak ten se dá považovat za celkem běžný poštovní server. Je tam greylisting, který toho odrazí docela dost, ale to co projde se už nefiltruje, pouze se označuje a mazání/zahazování zpráv je věc uživatele* – a rozhodně to není tak, že by do schránek uživatelů putovalo 90% nevyžádaných zpráv.

*) nikdo si pak nemůže stěžovat, že mu poštovní server ztratil důležitou zprávu.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Heron avatar 30.9.2010 15:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Moje nebo Heronovy servery jsou možná trochu atypické

No já se tak trochu vrtám ještě do pár dalších serverů v práci a kamarádům a tak různě. ;-) Takže to není zkušenost z jednoho malého soukromého, ale naopak z provozu komerčních produkčních.

Je tam greylisting, který toho odrazí docela dost, ale to co projde se už nefiltruje, pouze se označuje a mazání/zahazování zpráv je věc uživatele* – a rozhodně to není tak, že by do schránek uživatelů putovalo 90% nevyžádaných zpráv.

Přesně tak, přijmout vše a je pak na uživateli, zda-li to považuje za spam. Má k disposici označovadlo (které si může naučit podle svého gusta) a fitrovadlo. Jestli si to sám pošle do koše, je to jeho problém.

30.9.2010 15:29 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
a rozhodně to není tak, že by do schránek uživatelů putovalo 90% nevyžádaných zpráv
Nic takového, že by uživatelům přišlo do schránky 90% nevyžádaných zpráv, jsem nepsal. Za nevyžádanou zprávu považuju (a do celkového poměru započítávám) i to, co odrazí RBL blacklist/greylist/antivir/apod.
Quando omni flunkus moritati
xkucf03 avatar 30.9.2010 15:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Jo, to jsem pochopil :-) Ale u nás je jen ten greylisting. Zkusím sehnat nějakou statistiku, ale nepřijde mi, že by odrážel 90% pošty.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
30.9.2010 16:14 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Koukám kousek vedle - na serveru, kde se blacklisty nepoužívají, odmítne greylisting 25% e-mailů z celkového počtu pokusů (nicméně ještě předtím se odmítne dalších 50%, protože schránka neexistuje)

Opět považuju těch 75% za jistý spam, podíl z toho zbytku je otázka, protože teprve pak to dostává Spamassassin.
Quando omni flunkus moritati
Jendа avatar 1.10.2010 01:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Mně chodí spamu tak 30 %, ale z toho má půlka v odesilateli „MaleTablets“, „Male Meds“, „Viagra“ nebo „Pfizer“, takže filtruji jenom podle těchto slov v odesilateli. Ale co jsem si začal občas dopisovat i v angličtině, není už tak jednoduché určit okometricky, co je a co není spam :-).
30.9.2010 13:40 Jakub
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
S tim emailem uz to neni tak horke. Treba ucet na gmailu uz se neda zalozit bez toho, aby jim clovek dal funkcni mobilni telefonni cislo (a stavajicim uzivatelum taky nadsene vnucuji ze by ho meli vyplnit).
Jendа avatar 1.10.2010 01:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
A to číslo se nějak ověřuje (aktivační SMS kód)?
1.10.2010 10:40 Milan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Co jsem se registroval na Google Apps tak po me chteli mobilni cislo a na to mi poslali SMS s aktivacnim kodem...
Heron avatar 30.9.2010 12:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS

No podle blacklistátorů ano :-D

To si takhle někdo stěžoval, že mu chodí spam a že to mám vyřešit. Tak jsem to vyřešil: service postfix stop. Spam mu skutečně přestal chodit.

AsciiWolf avatar 30.9.2010 17:27 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Tak jsem to vyřešil: service postfix stop. Spam mu skutečně přestal chodit.
lol :-D
Heron avatar 30.9.2010 12:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Ty emaily nebyly ode mě.
30.9.2010 12:56 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Podle IP jo. A vzhledem k tomu, že SMTP nemá žádný "toto jsem opravdu poslal já, Heron, nikoliv spambot přes Tor", tak nezbývá než blokovat IP.
Quando omni flunkus moritati
xkucf03 avatar 30.9.2010 13:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
že SMTP nemá žádný "toto jsem opravdu poslal já, Heron, nikoliv spambot přes Tor"
Má – DKIM a ADSP :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
30.9.2010 14:22 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Nemá. DKIM podepisuje mail, nikoliv IP adresu, ze které pochází.
Quando omni flunkus moritati
Shadow avatar 30.9.2010 13:32 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Mne štve, že řada exit nodů odchozí SMTP blokuje, a přesto IMHO skončí na blacklistu. Kdyby blokovali kvůli tomu, že z toho serveru chodí spamy, tak neřeknu ani popel, jenomže oni blokují paušálně všechny exit nody, i když z nich spam nechodí (možná i všechny Tor nody obecně).
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
30.9.2010 17:06 Noname
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Ja uz nekolik let provozuju Tor Exit. SMTP je v konfiguraci defaultne blokovane a tak jsem to i nechal.

Na zadnem spamlistu nejsem.

Jsem pouze na seznamech tor exitu, ale jeste jsem se nesetkal s tim, ze by nekdo tyto seznamy pouzival pro blokovani posty na spamfiltrech.

Provozuju na stejne IP adrese bez problemu SMTP server...
Shadow avatar 30.9.2010 19:28 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Zajímavé. Já měl pocit, že některé blacklisty zahrnují Tor (exit) nody automaticky a přímo z jejich veřejného seznamu (dokonce je zařazují mezi open proxy). Ale to už je nějaký čas zpět, kdy jsem to zjišťoval, a třeba jsem to jen nepochopil.

If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
30.9.2010 13:00 Jakub
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Vlastni server by byla urcite fajn. Ale krom konektivity nepotrebuje tor snad nic, freenet trochu procesoru a par gigabajtu mista (cim vic tim lip, ale koho dneska zajima dvacet giga), takze mi prislo zbytecne na to "plytvat" skutecnym strojem, kdyz tohle virtual spokojene zvladne, a vlastni IP aby neskoncily na blacklistu jine sluzby ma.
30.9.2010 13:06 Cervajz | skóre: 9 | blog: Cervajz | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Na co je potřeba ty GB místa? Tam se to co se sdílí skladuje? Nebo na jakém principu to funguje?
Výkonné VPS za rozumnou cenu: Virt.io
30.9.2010 13:38 Jakub
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
V zasade.

Freenet je (zjednodusene) sit urcena k obchazeni cenzury. Kazdy kus dat je opatreny klicem, nejaka jsou verejne dostupna, nejaka jsou sifrovana. Pokud chces nejaka data, zeptas se uzlu kolem sebe, a oni ti je poslou, pokud je maji, jinak se ptaji dal. Cokoli co projde uzlem se v nem skladuje, dokud nedojde misto, pak se odmazavaji nejstarsi. Pochopitelne stejna data se posunou na zacatek seznamu pokud je nekdo chce.

Tak nejde z freenetu nejaka informace odstranit (jinak nez vypnutim cele site), dokud ji nekdo chce, zatimco veci o ktere nikdo nestoji zmizi samy. A ten usek na disku kam freenet uklada data se da jeste klientsky sifrovat heslem, kterek se zada pri startu freenetu, aby nemohl nekdo prijit a rict "ty mas na disku nelegalni matros, pac ho pres tebe nekdo tahal". Standardni instlace chce 2 GB, ale jelikoz zrovna sedim u 640 GB notebookoveho disku, proc nedat vic?
Heron avatar 30.9.2010 13:13 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Já nemyslel vlastní server (jako HW) ale jeden vyhrazený server na i-tux VPS pro tyto služby.
Jendа avatar 1.10.2010 01:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Tys nechal z exitu otevřený port 25?
Heron avatar 1.10.2010 10:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
No samozřejmě.
1.10.2010 14:21 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Ale kokoti jsou podle tebe admini, kteří zablokovali IP, ze které chodil spam.

Nebýt to k pláči, je to k smíchu.
Quando omni flunkus moritati
Heron avatar 1.10.2010 14:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS

Dobrá, mám podle tebe zablokovat každou IP, ze které chodí i spam? Není pak už jednodušší skutečně vypnout celý mail server? Když na něj po té blokaci už nikdy nic nepřijde.

Nebýt to k pláči, je to k smíchu.

Souhlasím.

1.10.2010 14:52 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Dobrá, mám podle tebe zablokovat každou IP, ze které chodí i spam?
Slyšel jsi někdy o RBL? Silně pochybuju, že správci serverů všechny IP blokují ručně, prostě používají nějaký veřejný blacklist. A ty blacklisty (aspoň ty rouzmnější) blokování zruší, když spam chodit přestane.

Btw. viděl jsi někdy spamovacího bota na zavirovaných moftech v akci? Tam se nedá říct, že by z dané IP chodil "i spam". To je naopak, že odtud občas přijde i mail, který není spam. Taková IP na blacklistu končí naprosto oprávněně.
Není pak už jednodušší skutečně vypnout celý mail server? Když na něj po té blokaci už nikdy nic nepřijde.
Nebudeš tomu věřit, ale i s blokováním spamujících IP přijde těch zpráv docela dost. A s podstatně menším podílem spamu. (Ono to možná bude tím, že admini většiny poštovních serverů mají dost rozumu a když z dané IP posílají svoji poštu, nenechají tam zároveň kohokoliv posílat cokoliv.)
Quando omni flunkus moritati
Heron avatar 1.10.2010 15:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Slyšel jsi někdy o RBL?

Jistě. To je taková prestižní listina: kdo nebyl na blacklistu, tak v podstatě ani nežil.

A s podstatně menším podílem spamu.

O tom nepochybuji. A prosím kolik přesně nespamových správ to také zahodilo? Ještě jsem neviděl antispamové řešení, které by s sebou nevzalo i korektní emaily.

1.10.2010 15:16 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
A prosím kolik přesně nespamových správ to také zahodilo?
Zahodilo? Ani jednu. Je možné, že to nějaké takové zprávy odmítlo, ale o tom se odesílatel má dozvědět (pokud ne - jeho chyba - špatné hlavičky nebo blbě nakonfigurovaný mailserver) a může se to dál řešit.
Quando omni flunkus moritati
Heron avatar 1.10.2010 15:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
s blokováním spamujících IP
Ani jednu.

Aha

1.10.2010 15:34 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Nějaký problém? Podotýkám, že ses ptal na to, kolik zpráv to zahodilo.
Quando omni flunkus moritati
Heron avatar 1.10.2010 15:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Ano, budeme si hrát se slovíčky, to ti jde dobře. Zahodilo, blokovalo, nedoručilo. To je úplně jedno.

Pokud někdo pošle korektní email (a už to je skoro zázrak) tak ten zablokuješ a pošleš dotyčnému info, že on má něco špatně. Ty ten email můžeš samozřejmě doručit a (domnělý spam označit), ale místo toho jen na základě stupidního RBL začneš otravovat daného uživatele. Bezva.
1.10.2010 16:50 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Ano, budeme si hrát se slovíčky, to ti jde dobře. Zahodilo, blokovalo, nedoručilo. To je úplně jedno.

To teda není. Jestli se někdo dozví, nebo nedozví, že jeho mail nedorazil, v tom je hodně velký rozdíl.
Ty ten email můžeš samozřejmě doručit a (domnělý spam označit)
Můžu se zeptat, komu (nebo spíš kterému chudákovi) děláš správce poštovních služeb? Kdyby se mělo takhle doručit - i označené - všechno, tak ve schránkách uživatelů skončí asi tak čtyřnásobné množství mailů, z toho tři čtvrtiny budou spamy. (Co se minulého týdne týče, tak to bude spíš sedminásobek a 6/7) Silně pochybuju o tom, že by za tohle někdo poděkoval.
ale místo toho jen na základě stupidního RBL začneš otravovat daného uživatele.
Daný uživatel je v 99.99999% případů spamovací bot. Spamovací bot dostane chybu a tím jeho pokusy o doručení končí.

V tom výjimečném případě, že je takhle zablokován skutečný mail a uživatel o tom dostane zprávu... podle tebe je upozornění na to, že má v síti/na svém počítači bordel, který rozesílá spamy, "otravování"? Pokud bych si toho nevšiml sám, tak bych byl za takové upozornění vcelku vděčný.

Ale ok, ty zjevně spamy odcházející z tvé sítě nepovažuješ za tak velký problém... pak se ale nemůžeš divit následkům

Quando omni flunkus moritati
Heron avatar 1.10.2010 17:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Silně pochybuju o tom, že by za tohle někdo poděkoval.

Neuplyne týden, abych někomu nedoporučil se podívat do spamového koše (zejména a nejčastěji na gmailu), aby tam pak skutečně nalezl co potřeboval. Takže ano, děkují mi. Sice to není tak úplně to o čem se bavíme, ale se spamem to souvisí. Pokud bych jim řekl, "no víte, ono se to tomu odesílateli možná vrátí jako nedoručené a on vám to možná pošle znovu", tak to by mě skutečně rádi neměli.

Můžu se zeptat, komu (nebo spíš kterému chudákovi) děláš správce poštovních služeb?

Můžeš! Za svého VIP klienta považuji sebe :-D. A jsem se svými službami skutečně spokojen. Minimum spamu (do 10% z objemu zpráv a z toho jen 10% neoznačeno, takže nějakých maximálně 5 neoznačených spamů denně). Ne, vážně zákazníci si nestěžují. Jsou spokojení. Spíše by mě zajímal názor tvých klientů (tedy pokud vůbec laskavě přijmeš jejich zprávu).

Ale ok, ty zjevně spamy odcházející z tvé sítě nepovažuješ za tak velký problém... pak se ale nemůžeš divit následkům

Které máš na mysli? Z mé sítě nic neodchází. A do packetů ze sítě, kterou de fakto jen routuji, opravdu nijak zasahovat nehodlám.

V tom výjimečném případě, že je takhle zablokován skutečný mail a uživatel o tom dostane zprávu

Opakuji ještě jednou, neznám síť, která by se někdy nedostala na BL. Skutečně ne. To k té výjimečnosti. A sorry, řešení takové, že se tam každý někdy dostane a pak buď počká nebo někam pošle žádost (proč mu jako neposlali žádost, jestli chce být na tom listu?) já opravdu za řešení nepokládám.

Jendа avatar 1.10.2010 17:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Neuplyne týden, abych někomu nedoporučil se podívat do spamového koše (zejména a nejčastěji na gmailu), aby tam pak skutečně nalezl co potřeboval.
A na základě čeho označují spamy ty servery, které takto zazdí i vyžádaný mail? Osobně si myslím, že konjunkce, že někdo má zavirovaná okna a zároveň provozuje na stejné IP adrese vlastní mailserver, nastává maximálně třikrát za deset let.
1.10.2010 22:47 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Neuplyne týden, abych někomu nedoporučil se podívat do spamového koše (zejména a nejčastěji na gmailu), aby tam pak skutečně nalezl co potřeboval. Takže ano, děkují mi. Sice to není tak úplně to o čem se bavíme,...
... ale něco úplně jiného. Sice to opravdu souvisí se spamem, ale vůbec to nesouvisí s tím, jak by ti někdo poděkoval za znásobení počtu doručených spamů za den.
Minimum spamu (do 10% z objemu zpráv a z toho jen 10% neoznačeno, takže nějakých maximálně 5 neoznačených spamů denně)
Asi nebudeš ten typ člověka, který svůj mail ochotně vyplní kamkoliv, kde ho požádají. Pokud jo, tak ok, pokud ne, jsi v tomhle případě špatný příklad.
Spíše by mě zajímal názor tvých klientů
Nejsou přímo moji a mají možnost odmítání mailů podle IP vypnout. Pokud dobře počítám, tak to udělalo jenom minimum z nich. Těm chodí do schránek průměrně šestkrát víc zpráv než ostatním, takže jsou buď výjimečně korespondenčně aktivní, nebo jim tam padá podstatně víc spamu.

Mám tady k dispozici průběhy doručených zpráv, pokusů o doručení zprávy a další údaje v čase. Pomocí metody kouknu a vidím je jasné, že ty zprávy navíc jsou spam.
Které máš na mysli? Z mé sítě nic neodchází. A do packetů ze sítě, kterou de fakto jen routuji, opravdu nijak zasahovat nehodlám.
Vzhledem k tomu, že ty pakety routuješ (a NATuješ na svoji IP), zjevně to z tvé sítě odchází. Nebo ten router už součástí tvé sítě není?
Opakuji ještě jednou, neznám síť, která by se někdy nedostala na BL. Skutečně ne. To k té výjimečnosti.
Nezáleží na tom, jestli se ta síť (IP adresa) dostala na BL někdy, ale jestli je tam ve chvíli, kdy se z ní někdo pokouší zaslat e-mail. A druhé vcelku důležité kritérium - jestli v té době z té IP náhodou nechodil spam, protože pak je ta IP na BL zcela oprávněně. (Blacklist spamujících IP adres, které nikdy nespamovaly, je jaksi k ničemu a moc lidí ho používat nebude.)

Z vlastní zkušenosti vím, že na slušných* blacklistech se IP objeví jenom v případě, že z ní chodí spam (a to poměrně hodně spamu), a když je to pořešeno, zmizí během několika hodin. Naopak vytrvalí spammeři - tj. zavirované stanice - tam jsou furt (protože nikdo nic neřeší a antiviry jsou neschopné)

* Za slušný blacklist například nepovažuju sorbs - šmahem blokují celé subnety a za delisting chtějí platit
A sorry, řešení takové, že se tam každý někdy dostane a pak buď počká nebo někam pošle žádost ... já opravdu za řešení nepokládám.
A máš lepší? Realizovatelné a bez několikanásobného nárůstu počtu doručených spamů? Sem s ním.
Quando omni flunkus moritati
Heron avatar 2.10.2010 08:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Realizovatelné a bez několikanásobného nárůstu počtu doručených spamů?

No jenomže v tom je právě to jablko sváru. Já raději doručím víc* s vědomím, že pustím i pár spamů. Opačný způsob, tedy snažím se nedoručit žádný spam, s sebou vždy nese (a z mých zkušeností stoprocentní) riziko, že se nedoručí i ham. Pro mě osobně je ta druhá možnost neakceptovatelná.

Asi bych to neměl zveřejňovat, ale diskuse s jedním klientem (který akceptovat právě nula spamů) skutečně dopadla: service postfix stop. A skutečně mu žádný spam nechodil. Z přísně logického hlediska byl problém vyřešen.

Další problém je v určení, co je to spam. Někteří lidé uvítají (papírové) letáky do schránek, jiní je hned vyhazují / lepí si cosi na schránku. Totéž v emailech. Ty zprávy evidentně někdo čte a reaguje na ně, jinak by nebyly rozesílány. A můžu já si dovolit to blokovat? No já si to nedovolím.

Takže IMHO nejlepší řešení je dát uživatelům do ruky označovadlo, které si sami mohou naučit a potom filter. Já mám jistotu, že jsem doručil vše a daný člověk, pokud sám chce, si sám určí co je pro něj spam a s tím už něco udělá.

*) V limitě tedy úplně všechno, co technicky doručit lze.

2.10.2010 11:45 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
No jenomže v tom je právě to jablko sváru. Já raději doručím víc* s vědomím, že pustím i pár spamů.
No a to je právě to. Těch "pár" spamů může docela snadno představovat dvoj- až trojnásobný počet přijatých zpráv. (A všechno to budou spamy, protože aby se najednou z ničeho nic ztrojnásobil počet vyžádaných zpráv, to je dost nepravděpodobné)

A tohle právě RBL řeší krásně - spamery vyblokuje, dokud toho nenechají, a je (o něco větší) klid. Ano, někdo může mít tu smůlu, že se nedoručí jeho vyžádaný mail, ale když se o tom dozví, tak v tom nevidím problém.

A btw.: pro tebe je neakceptovatelná možnost nedoručit ham, ale pak s klidem vypneš postfix? To si trochu odporuje. A bejt ten tvůj klient, tak tě pošlu do prdele a najdu si serióznějšího poskytovatele služeb.
Quando omni flunkus moritati
Heron avatar 2.10.2010 12:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Těch "pár" spamů může docela snadno představovat dvoj- až trojnásobný počet přijatých zpráv.

No a?

aby se najednou z ničeho nic ztrojnásobil počet vyžádaných zpráv, to je dost nepravděpodobné

To jsem ale nikdy netvrdil. Já celou dobu tvrdím, že v tom trojnásobku (když už použiju tento tvůj nesmysl) vysoce pravděpodobně bude i vyžádaná zpráva.

A bejt ten tvůj klient, tak tě pošlu do prdele a najdu si serióznějšího poskytovatele služeb.

Ano, zde je vidět tvůj smysl pro humor :-D Opravdu si myslíš, že ten klient přišel o nějaké zprávy?

Jendа avatar 2.10.2010 12:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
To jsem ale nikdy netvrdil. Já celou dobu tvrdím, že v tom trojnásobku (když už použiju tento tvůj nesmysl) vysoce pravděpodobně bude i vyžádaná zpráva.
Skutečně si myslíš, že často běží na stejné IP spamovací bot (tj. okenní červ nebo open relay) a zároveň mailserver, ze kterého se odesílá regulérní pošta?
Heron avatar 2.10.2010 15:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Skutečně si myslíš, že často běží na stejné IP spamovací bot (tj. okenní červ nebo open relay) a zároveň mailserver, ze kterého se odesílá regulérní pošta?

V době NATu (bohužel), je to velmi častý jev.

Jendа avatar 2.10.2010 15:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
BFU@home posílají maily přes webmail a ve firmách bývá bezpečnost pracovních počítačů alespoň minimálně ošetřena a případně firewall (blokující TCP/25) na hraničním routeru.
Heron avatar 2.10.2010 15:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Toto je krásná teorie. Když tak to někdy proberem u pivka na nějakém srazu a dám ti přímo příklady z praxe.

Končím s touto diskusí a přeji pěkný víkend.
2.10.2010 12:58 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Já celou dobu tvrdím, že v tom trojnásobku (když už použiju tento tvůj nesmysl)
Není to nesmysl. Je to z reálných dat z produkčního mailserveru cca z minulého úterý, kdy se spameři snažili opravdu intenzivně. V ostatních případech je to cca dvojnásobně.
Ano, zde je vidět tvůj smysl pro humor
Smysl pro humor s tím nemá co dělat. Jestli to byl opravdu klient ve vší vážnosti (a ne nějaký známý, se kterým si málem tykáš), tak to bylo asi tak stejně profesionální, jako když pinky na jabbimu zablokoval S2S z jiného serveru.
Opravdu si myslíš, že ten klient přišel o nějaké zprávy?
Asi tak stejně jako když se mail odmítá podle IP. Buď se nedoručilo a odesílatel se o tom dozvěděl, nebo se doručilo později.

A ještě něco - zkusme si představit situaci protaženou do extrému - tzn. všichni budou souhlasit se mnou a mimo jiné blokovat podle IP z RBL. Pak se velká část (60-80%) spamu vyblokuje už během SMTP relace a odskáče si to jenom (v poměru k celkovému počtu zpráv) minimum lidí (kde odskáče znamená dostanou informaci, že se zpráva nedoručila, takže mají možnost poslat ji později, z jiného mailu atd... v podstatě žádná újma)

A teď podle tebe: všechno budeme přijímat, takže bude potřeba větší (a rychlejší) úložiště pro maily, podstatně víc výpočetního výkonu pro spamassassin, spam nebude blokovat prakticky nic, takže se s klidem budou šířit viry, BFU budou klikat jako zběsilí na miláček zákazník a spameři budou vydělávat na naše náklady (jak za silnější HW, tak za náhrady, které platí banka idiotům.) Děkuji, nechci.
Quando omni flunkus moritati
Jendа avatar 2.10.2010 12:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Takže IMHO nejlepší řešení je dát uživatelům do ruky označovadlo, které si sami mohou naučit a potom filter.
A to označovadlo pak filtruje podle obsahu (což je práce nevděčná a často zablokuje i ham) nebo podle adres serveru, ze kterého mail přišel, a zároveň ho odmítne už během SMTP relace, takže je o tom odesilatel informován a může na to reagovat?
pavlix avatar 1.10.2010 19:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Tvoje znalosti v některých oblastech obdivuju, ale tady jsi mimo.
Ano, budeme si hrát se slovíčky, to ti jde dobře. Zahodilo, blokovalo, nedoručilo. To je úplně jedno.
Z praktického hlediska má zahození a odmítnutí pro uživatele mailu (jak odesílatele, tak příjemce) diametrálně odlišné důsledky.

Zbytek nehodnotím, ale rozlišení těchto pojmů je klíčové.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
30.9.2010 11:43 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
S KVM sme mali problemy kvoli otrasnemu vykonu IO. Ked zacal guest robit nieco narocnejsie s diskami, host bol uplne odpaleny.
30.9.2010 11:49 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Viz testy odkazované výše. S novějším KVM a jádrem by to nemuselo být tak zlé.
Quando omni flunkus moritati
xkucf03 avatar 30.9.2010 11:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
S použitím virtio sběrnice nebo bez?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
30.9.2010 13:17 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Bez ale problem nevznikal v guestovi ale hostovi. Proste kernel dovolil guestovi vyuzivat prilis vela IO.
pele avatar 30.9.2010 17:54 pele | skóre: 28 | blog: Bleabr | UH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ahoj

docela by me zajimalo mas-li nejak automatizovanou instalaci novych VM. Nebo to delas rucne? Podotykam, ze jsem jeste necetl stranky hostingu.
Pravda má jednu velkou výhodu: člověk si nemusí pamatovat, co řekl.
1.10.2010 05:07 Cervajz | skóre: 9 | blog: Cervajz | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledám testery VPS
Žádnou automaticku instalaci nemám. Pouze mám předpřipravené image některých systémů.
Výkonné VPS za rozumnou cenu: Virt.io

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.