Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 11:38

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
David Watzke avatar 16.10.2010 15:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdyžtak do toho zdrojáku doplň(te) licenci.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
16.10.2010 17:27 František Bártík | blog: pracovni_zapisnik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Je to drobný neodzkoušený neefektivní demonstrační kód, takže jej uvolňuji jako public domain. Hodí se jen pro "přečtení".
17.10.2010 21:27 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Označení public domain nepatří licenci. Jde o stav, kdy dílo není vůbec chráněno. Pokud rozhodným právem bude právo ČR, pak nejde dílo žádným právním úkonem zbavit autorskoprávní ochrany (majetkové). Ta uplyne za 70 let od prvního dne roku následujícího po vaší smrti.

Nemám žádný zájem na užití demonstračního kódu, jen upozorňuju na rozšířený omyl. Jinak hezký první zápisek blogu. Přeju hodně tvůrčího elánu :-)
Only Sith deals in absolutes.
18.10.2010 09:11 František Bártík | blog: pracovni_zapisnik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Myslím, že takto lze udělit licenci. Předcházejícím komentářem jsem projevil vůli umožnit komukoli užívat dílo v rozsahu užívání děl v režimu volného díla public domain. Tento srozumitelný projev vůle ustanovil licenci k libovolnému užívání díla a posktl ji bezúplatně každému.

(Z hlediska některých cizích právních řádů jsem se tím vzdal majetkových autorských práv.)
Jakub Lucký avatar 18.10.2010 18:16 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
V česku public domain opravdu nejde... Podle autorského zákona se prostě nejde těch práv vzdát...

Neumím to teď doložit (resp. jsem líný se hrabat v zákoně), ale vysvětlovali nám to na mediálním právu...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
18.10.2010 20:01 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?

Na to není třeba složité hledání. Český autorský zákon rozděluje práva autorská a majetková. Těch autorských (= já jsem autor) se vzdát nelze.

Předřečník by mohl argumentovat tím, že ta část „licence public domain“, která se týká autorského práva je prostě neplatná, což nemá vliv její na ostatní ustanovení (udělení majetkových práv). Ale jestli by mu to soudce spolkl, to nevím.

Jakub Lucký avatar 18.10.2010 22:20 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
No, to je rozepsané to, co jsem psal, já myslel doložení (odkazem na příslušný paragraf třeba)

Co se toho soudu týče, nejsem si moc jistý, jak by to dopadlo...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
19.10.2010 09:43 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Odstavec 4 § 11.
19.10.2010 07:49 František Bártík | blog: pracovni_zapisnik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Pokud tomu správně rozumím (nejsem právník). Autorská práva se dělí na osobnostní a majetková. Z hlediska majetkových se neliší public domain dílo a dílo, ke kterému je každému udělena bezúplatná licence na libovolné používání.

Osobnostní práva jsou nepřenositelná, ale autor může osobnostní práv využít; což jsem učinil:
  • právo na pseudonym : při zveřejnění jsem jej nevyužil
  • právo udělit svolení změnit či zásahovat do díla : toto svolení jsem udělil každému
  • a tak dále
Podle mě ani v osobnostních právech není žádný problém.
19.10.2010 09:55 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Z hlediska majetkových se neliší public domain dílo a dílo, ke kterému je každému udělena bezúplatná licence na libovolné používání.

Efektivně ano, ale z hlediska formulace tu rozdíl je. Podle českého práva musíte v licenci právo na libovolné užití udělit. Podle amerického stačí říct, že se práva vzdáváte (což není udělení licence).

Spor by mohl nastat, když byste na dílo jen přilepil značku „public domain“. Zatímco jedna strana by tvrdila, že dá rozum, co tím básník chtěl říci, druhá strana by mohla tvrdit, že to básník ale neřekl.

Nicméně úvaha je to zřejmě jen teoretická, protože v praxi se autor nebude s příjemcem díla o smysl své public domain „licence“ soudit a nikdo jiný takový proces nemůže zahájit, protože se jedná o občanskoprávní záležitost, kde nikomu jinému než těmto dvěma stranám do věci nic není.

Jakub Lucký avatar 19.10.2010 10:00 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Z hlediska majetkového se pro uživatele/přebiratele nic nemění (mezi public domain dílem a dílem, ke kterému je každému udělena bezúplatná licence na libovolné používání)

Bohužel právo mluví jinak. Pokud prohlásíte, že dílo prohlašujete za public domain, tak se tím (v souladu s public domain) zbavujete všech osobnostních i majetkových práv. Jenže tím vzniká spor s autorským zákonem, který říká, že "výlučná práva osobnostní" jsou nezrušitelná a nepřenositelná... A teoreticky, když něco zveřejníte pod public domain v ČR, tak byste pak mohl někoho žalovat za porušení vašich osobnostních práv...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
18.10.2010 20:13 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
=^..^= AmigaPower® avatar 16.10.2010 16:14 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
...nenene, já už nic spouštět nebudu, ten Kralykův skriptík mi stačil, neparalizoval mi jen aplikaci, ale celej system... :-D
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
16.10.2010 17:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
:-D geniální dvousmysl. Musím někdy vytvořit podmínky na to, abych mohl to slovo taky použít :-D.
Jardík avatar 17.10.2010 00:21 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Není v tom od slova paralýza tvrdé y?
Věřím v jednoho Boha.
17.10.2010 01:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Tak když to bereš jako grammar nazi, tak je to hlavně paralelizovat. Ale jinak dobrý...
xsubway avatar 17.10.2010 08:17 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
to by už ale nebylo tak vtipný ;-)
=^..^= AmigaPower® avatar 17.10.2010 12:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Rozhodně ne, jde o lízání parašutistů! :-D
kotyz avatar 17.10.2010 12:33 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
para-lízace? :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 17.10.2010 12:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Ano, jde o orální styk při volném pádu... :-D
kotyz avatar 17.10.2010 13:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
to musí bejt ultra žůžo :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
belisarivs avatar 17.10.2010 21:46 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Neni na to Rimmerova direktiva?

"Se zubni protezou se neoddavejte oralnimu sexu ve stavu beztize."
IRC is just multiplayer notepad.
Jakub Lucký avatar 18.10.2010 18:18 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
To nebyla Rimmerova direktiva, ale direktiva Vesmírného sboru #34124...

Ale jinak je to správně :-)
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
16.10.2010 18:00 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zajimave. Nejak mi ale neni jasne, ktere z kroku delal clovek a ktere program. Jestli to chapu dobre, tak ten rozklad na bloky, analyzu tech promennych a vytvoreni toho grafu delal clovek.

Druha vec, ktera by me zajimala, jak to fungovalo pri tom vykonavani. Pisete o Jave. Znamena to tedy, ze kazdy blok byl v samostatne metode tridy implementujici urcite rozhrani? Nebo jak to bylo technicky poresene?
16.10.2010 19:18 František Bártík | blog: pracovni_zapisnik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Ano, rozklad na bloky a analýzu proměnných dělal člověk. (Nebylo to těžké.)

Javu jsem použil k demonstrační příkladu jen proto, že mi přijde kód v ní dobře srozumitelný. Ve skutečnosti se jednalo o aplikaci v C/C++, bloky instrukcí byly definovány jako funkce a pracovalo se s ukazeteli na tyto funkce.

V případě Javy bych také volil bloky jako samostané třídy implementující určité rozhraní s jednou funkcí.
16.10.2010 18:11 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
> zvýšit rychlost desktopové aplikace
> v jazyce Java

<flamebait>Tam niekde som prestal čítať</flamebait>
16.10.2010 18:20 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Tak tos dočetl až na konec. Hurá!
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
16.10.2010 18:35 bubak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
me se dost osvedcil profiler
16.10.2010 19:01 Antares
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hlavně neudělat tu chybu a nezačínat si s Erlangem nebo Haskellem. O to víc pak, nejenom kvůli snadnosti paralelizace, skřípu zubama když v práci zasednu zpátky k Jave nebo C++ :-(
17.10.2010 20:37 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?

+1

USE="-gnome -kde";turris
18.10.2010 11:16 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
He, zkus Akka a Scala. Bezi to v JVM a boss vubec nemusi vedet ze v tom delas ;-)
16.10.2010 20:26 Bubak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dost bych se bal ze rozdeleni do bloku nebude 100% a nekde se zapomene nejaka vazba.
17.10.2010 02:33 zulu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Cha!
17.10.2010 18:49 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ja dovedu aplikaci jenom paralyzovat

kotyz avatar 17.10.2010 19:57 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
takovej je nas tu vic ... :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
17.10.2010 21:52 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
:-)
kotyz avatar 19.10.2010 12:11 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem paralelizoval aplikaci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jak jsem paralelne olizoval aplikace ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.