Portál AbcLinuxu, 19. dubna 2024 06:46


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
4.1.2013 16:00 Teyras
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zvláštní, že spoustu zemí vylučuješ bez důvodu souvisejícího s kvalitou školství... Na Dánsku by ti mohlo vadit, že je tam draho, na Švédsku prohibice.
4.1.2013 16:07 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Osobně totiž moc na "kvalitu školství" nevěřím, a spíš dám přednost pohodové zemi s pěknou přírodou kde nebudu mít strach o život, protože stejně sem se většinu věcí naučil sám.

4.1.2013 16:49 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Myslim, ze to Svedsko to pekne splnuje ;-)
4.1.2013 16:08 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Co se tyka prohibice tak to mi vubec nevadi (jestli to teda nema negativni dopady na lidi, coz teda asi nebude mit horsi dopady nez alkohol :-D)

4.1.2013 16:04 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vychazej z toho jakyma jazykama se domluvis.

Jestli eng a neches do UK nebo Irska, tak Finsko nebo vubec Skandinavie nebo Holandsko bude fajn. Co treba Island (i kdyz otazka jestli je jeste v Evrope :-) )?

Jinak Spanelsko nebo Nemecko by taky bylo fajn, pokud se domluvis.
4.1.2013 16:06 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Zajimave by taky mohlo byt Slovinsko - tam se domluvis jak anglicky, tak za chvilu pochytis i tu Slovinstinu. Akorat v posledni dobe na tom taky nejsou uplne nejlip ;-)
4.1.2013 16:13 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Slovinsko bych ještě tak rok zpátky bral, ale jak píšeš, nejsou na tom v poslední době nejlíp a bojím se že to bude jenom horší. Co se jazyků týká, tak asi nemám problém (Angličtina, Němčina, trochu Španělština, slovanský jazyky taky celkem ok). Ale co se týká španělštiny, tak s tím bych asi spíš jel na poznávačku jižní Ameriky, to by mohlo být zajímavý.

4.1.2013 16:24 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Jasne - ja se tam planuju aspon v lete podivat - laka me hostel Celica v Ljubljani, predelany z byvaleho vezeni a navic ve ctvrti plne squatu :-). Jinak z osobni zkusenosti ja delal bakalare v Irsku a na rok jsem byl ve Finsku a ... muzu severni evropu doporucit :-). Co se tyka nakladu, tak toho ctvrt milionu na rok tak odpovida, kdyz budes setrit.
4.1.2013 16:27 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Severni evropou jsem myslel Finsko a Skandinavii, Irsko a UK fakt ne.
4.1.2013 16:31 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Ten hostel vypadá moc zajímavě :-). Co se týká ceny, tak tam mám asi trochu zkreslenou představu. Byl sem rok ve Skotsku za cca 60k Kč. Je pravda že žádnej luxus, ale přežil sem :-D

4.1.2013 16:17 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Island by byl dost hardcore asi :-D ale je v širším výběru. Asi bych se tam bál jestli bude práce (abych zaplatil školný)

4.1.2013 16:25 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Prace tam nebude :'( snad jedine EVE Online, ale prej tam stoji za to zit ;-)
6.1.2013 23:46 Pilgrim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Vychazej z toho jakyma jazykama se domluvis.

Pod tohle bych se podepsal.

Jazyk je IMO naprosto zakladni (a byt na Tvem miste, tak dost mozna i jediny) predpoklad. Tam kde se jsi schopny domluvit si vetsinou jsi schopny dostat se i na skolu a mel bys byt schopny si tam najit praci (cimz se dostanes na uroven mistnich a v podstate muzes prestat resit rozdily typu ze "tam je draho").

IMO vsechny body (snad krom "totalitni zeme") co byly v puvodnim zapisku jsou zalozene na stereotypech a informacich typu "rikali to ve zpravach na TV Nova". Zkus nejdriv vyloucit jenom zeme o kterych na 100% vis ze tam nechces, napis jakym jazykem se na jake urovni domluvis a pak se ptej.

Osobne jsem poslednich par let v Parizi a prijde mi to v pohode. Jo, jsou tu predmesti kde na Novy Rok misto ohnostroju hori auta, ale to jeste neznamena, ze cela Pariz vypada jako Bronx 80. let. Je to drahy mesto, ale kdyz jsi najdes praci, tak je to v klidu. Navic skolstvi je tu z velke casti statni, zadarmo a na vcelku slusne urovni. Oboji (jak statni / neplacena skola, tak prace) ovsem predpoklada ze se aspon domluvis Francouzsky. Uroven nemusi byt super - IMO dobry test (jakehokoliv jazyka) je jestli jsi schopny zvladnout prvni vstupni pohovor do prace po telefonu v danem jazyce.
Petr Tomášek avatar 8.1.2013 00:26 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Tak jazyk se snad při troše snahy člověk naučí jakýkoliv, ne?
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
9.1.2013 14:25 Pilgrim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Naucis, ale trva to. A pokud mas studovat skolu a pracovat v jazyce, ktery neznas, je to dost na pytel.

Osobne jsem mel to stesti, ze moje prvni prace ve Francii byla v anglictine (a nez jsem hledal dalsi, uz jsem se naucil jazyk), ale bylo to vylozene stesti - nechtel bych na to spolehat dneska.

Neco jineho to samozrejme je v pripade ze vis co budes delat jeste nez odjedes (Erasmus, diplomka, staz, pripadne nejaky presun v ramci nadnarodni firmy, atd). Potom jsi stejny pripad a jazyk se naucis az na miste i kdyby to byla Finstina.
Petr Tomášek avatar 10.1.2013 14:55 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Naucis, ale trva to. A pokud mas studovat skolu a pracovat v jazyce, ktery neznas, je to dost na pytel.

No dobře, ale na to ti stačí při mírně intenzivnějším učení tak rok, rok a půl maximálně. Pokud by se člověk dost snažil, dalo by se to zvládnout i rychleji. To snad není žádná trága...

multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
17.1.2013 12:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
No dobře, ale na to ti stačí při mírně intenzivnějším učení tak rok, rok a půl maximálně. Pokud by se člověk dost snažil, dalo by se to zvládnout i rychleji. To snad není žádná trága...
Takhle mluví akorát lidi, kteří se tu Finštinu nikdy neučili, ala perkele!
20.1.2013 13:08 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Takhle mluví akorát lidi, kteří se tu Finštinu nikdy neučili, ala perkele!
Suomea ei ole vaikea kieli. Ja ihmiset Erasmussa se tietävät.
Kryptoměny a bločenka.
11.1.2013 15:45 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Takovej namistrovanej kec. Zajimalo by me kolik jazyku ovladas.

Ja se snazim naucit spanelsky uz asi pet let a porad nic moc. Anglictina pro me taky neni 100% samozrejmost a casto hledam slovicka a to ziju v anglicky mluvicich zemi vic jak 4 roky, a uz pred tim jsem dal IELTS na 7.5 ... to je realita uceni se jazyku.
Petr Tomášek avatar 17.1.2013 22:21 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Takovej namistrovanej kec. Zajimalo by me kolik jazyku ovladas.

Jestli to není jen rétorická otázka, pošli mail (přes formulář v profilu - ty tam bohužel žádný nemáš).

Jestli moje příspěvky vyzněly jako frajerování, tak sorry, to nebyl úmysl. Spíš údiv nad tím, že by měl být problém naučit se cizí jazyk ve chvíli, kdy to člověk skutečně

Ja se snazim naucit spanelsky uz asi pet let a porad nic moc.

A žiješ tam, nebo jsi někde jinde a chodíš někam 1x týdně na hodinu? Jakým způsobem se učíš?

Anglictina pro me taky neni 100% samozrejmost a casto hledam slovicka a to ziju v anglicky mluvicich zemi vic jak 4 roky, a uz pred tim jsem dal IELTS na 7.5 ... to je realita uceni se jazyku.

No a já občas nevím, co znamená nějaké slovíčko v češtině :-). Život není černobílý :-).

multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
rADOn avatar 4.1.2013 16:20 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zajimalo by me kolik z tech vyloucenych zemi skutecne znas. Nektere uvadene duvody mi pripadaji spis jako medialni fantazie.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
4.1.2013 16:26 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Většinu ano. Je pravda, že u Irska a Itálie sem trochu váhal jestli na tom sou fakt hůř než Česká republika.

Sešívaný avatar 4.1.2013 18:34 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Nechci ti do toho kecat, ale trošku pochybuji o tvém přehledu. 1. Jsi do zemí horším než ČR zařadil Španělsko, ale Portugalsko ti tam nespadlo. Portugalsko je zasažené krizí mnohem více než Španělsko, v HDP už jsou pod námi a brzo budou i platově, zatím Šp je jak HDP, tak platy pořád výrazně nad námi. Veřejné finance v Irsku a Itálii můžou mít problémy, ale pořád jsou to ekonomiky, které mají mnohem větší výkon (Irsko jedno z nejvyšších DPH v Evropě) a taky několikanásobně vyšší platy a životní úroveň tomu odpovídá.

No a hlavně nechápu, proč se rozhodovat o škole právě na základě těchto kritérií. Vyspělost země ještě neznamená kvalitní školy. Např. v Rusku jsou v některých oborech jedny z nejlepších škol na světě. Osobně by mě spíš zajímal rozsah anglických programů v daných zemích a jazyková bariéra. Zatímco standardní programy v národních jazycích jsou často bezplatné, anglické programy jsou placené. Školné taky není jediný náklad. Celkové životní náklady např. v Dánsku můžou být ve výsledku dražší než životní náklady+školné v nějaké méně drahé zemi.

4.1.2013 19:25 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Ne, krize mi az tak nevadi, hledel sem hlavne na problemy se svobodou projevu, cenzurou a dalsi.

Sešívaný avatar 4.1.2013 22:18 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
V tom případě doporučuju asi Švédsko. Tam je to z tohoto pohledu asi nejvíc v pohodě. Jinak proč to omezovat jen na Evropu? Co třeba Severní Amerika? Já nějaký čas studoval v Kanadě a bylo to tam super. Školné tam je, ale na některých univerzitách je oproti USA minimální a rozhodně se tam hledá lépe práce než ve většině Evropy. Hustota zalidnění malá, je tam ještě relativně bezpečno, nádherná příroda,...
4.1.2013 21:13 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Severní Itálie je v pohodě.
4.1.2013 18:32 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taky mne překvapilo, jak radikálně dokážeš některé země vytřídit ze seznamu možných. Záleží na jazyku, který ovládáš, a kolik jsi schopen investovat do pobytu. Pokud potřebuješ angličtinu, tak je z mých zkušeností výborné Holandsko, a docela v pohodě i Skandinávie. Tam ale zase nepočítej s možností výdělku, protože chtějí místní jazyk. A v Anglii záleží, kam se dostaneš, jsou to také pěkné vidlákovy a kolem tebe jenom přistěhovalci, nebo týpci stylu Rooneyho.
Nobody can give you as much as I can promise you
Bystroushaak avatar 4.1.2013 18:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co se IT sec týče, docela na mě zapůsobila přednáška Milking the Digital Cash Cow z 29c3, kde přednášející udělal imho velmi dobrou reklamu univerzitě v Bochumu v Německu, kde podle všeho mají přímo katedru věnující se IT secu.
blog.rfox.eu
4.1.2013 18:46 Miriam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
v Německu by nemohl přehrát ani jednu blbou písničku na youtube...
4.1.2013 19:54 Wex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Ale zase mají last.fm radio.
Bystroushaak avatar 4.1.2013 20:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Ne, v německu by sis ty nemohla přehrát ani jednu blbou písničku na youtube, u zájemce o ITsec si troufám tvrdit, že by mu použití proxy nemělo dělat problém.
Petr Tomášek avatar 5.1.2013 11:12 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
To je takovej problém si zařídit VPN do ČR?
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
4.1.2013 21:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co Skotsko nebo Wales? Tam to jako ve vězení, na rozdíl od Anglie nevypadá.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
4.1.2013 21:26 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Nevim jak Wales, ale Skotsko je dost dost oploceny. Leda nejakej severozapad by prichazel v uvahu, ale tam krom par ovci nic neni :-/

4.1.2013 21:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Jasně, ale je to tam zlatý proti Anglii. Aspoň tomu tedy věřím, protože ve Skotsku jsem ještě nebyl neb pořád jezdím jenom do Anglie.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
4.1.2013 21:58 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Kdyz se vyhnes vychodnimu pobrezi tak snad jo. Ale je pravda ze ja zas nemuzu porovnavat s Anglii, tou sem jenom projizdel autobusem.

Sešívaný avatar 4.1.2013 22:14 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
I v Anglii se najdou pěkná místa. Např. hrabství Somerset, Devon a Cornwall. Klid a nejlepší počasí z celé Anglie. I Bristol jako město je pěkný. Není to takové peklo jako Londýn.
4.1.2013 22:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Přesně do těchto míst jezdím :-).
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
pavlix avatar 4.1.2013 23:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Nejvíc jsem se pohyboval v Somersetu a zrovna tam jsou ploty všude a není tam úplně moc přírodní vyžití, maximálně tak Quantock Hills a Bristol Channel.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
4.1.2013 23:15 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Můžu mluvit o Bangoru ve Walesu, záleží na povaze. Pokud jsi samotář a rád vyrážíš do panenské přírody, pak asi ideální. Pokud jsi společenský a máš rád zábavu, akce, prostě činnost, tak je to prdel světa
Nobody can give you as much as I can promise you
5.1.2013 12:23 Stevko | skóre: 3 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Ja dúfam, že sa Škótom podarí v dohľadnej dobe odtrhnúť, referendum už snáď majú naplánované.
Príspevok nemá byť ukončený spojením „môj názor“.
4.1.2013 21:23 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Paříž a zbytek Francie jsou dvě různé věci. Každopádně bys ale musel umět francouzsky. Znám lidi, kteří si hodně pochvalovali Španělsko, ale dneska je to tam horší a zase ten jazyk. Severní Itálie může být taky v pohodě, ale skoro o ní nic nevím, akorát že tam studovali/pracovali nějací docela dobří hackeři z několika projektů.

Osobně bych si vybíral podle podmínek, jaké na škole panují (poslechni si, co říká Day9 o Harvey Mudd College). V tomhle ohledu je mi asi nejbližší Finsko.
4.1.2013 21:26 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A Německo je náhodou docela příjemná země.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Sešívaný avatar 4.1.2013 22:09 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Pokud mu jde o svobodu projevu a podobné věci, jak říká, tak Německo bych moc nedoporučoval. Co jsem se bavil s kolegy z Německa, tak třeba vynucování autorského monopolu tam je dost brutální. Nejenže tam nejede polovina YouTube, jak už tady někdo zmiňoval, ale už nemají ani právo na kopii pro vlastní potřebu (nebo je toto právo velmi silně omezeno) a jde se tam i po malých rybách. Dcera kolegy si stáhla film a on za ni musel platit pokutu 400 eur. Do té doby mě na Německu odrazovala jen jazyková bariéra, ale do takového policejního státu bych už dnes fakt nechtěl.
4.1.2013 22:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
To vím, že tam mají zákony na prd, jako leckde jinde, ale že to tam lidé pociťují tak silně, to jsem teda netušil. Když jsem tam jel naposled, tak jsem si u kamaráda stáhnul přes torrent nějakou hudbu na cestu zpátky, lol, tak doufám, že ho za to nezruinujou, :-).
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
4.1.2013 23:10 pako
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Ale prd. Mě se tu žije dobře.

Velký Obsah je tu pravda trochu otravnější, ale zase Němec dost pracuje na ochraně soukromí obecně.
4.1.2013 23:37 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
A hlavně má dobré silnice. Poslední dobou si říkám, že bych vyměnil ledvinu za dobré silnice.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
5.1.2013 17:25 heh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Pokud bych současně nemusel platit OSA výpalné, tak mi to přijde fér. Skoro bych to zavedl i u nás. :-D
4.1.2013 22:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rád bych zůstal v Evropě. Jednak kvůli vzdálenosti, jednak kvůli jazyku (čímž teda vyřazuji Finsko, Maďarsko a Pobaltský země).
Ve Finsku umí každý Anglicky a programy na magistra jsou tam taky v Angličtině.
5.1.2013 10:21 heh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
programy na magistra jsou v angličtině dneska všude, včetně ČR.
Sešívaný avatar 5.1.2013 13:03 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Ano, jsou všude, ale jejich nabídka a kvalita se velmi liší a zrovna ČR nabídkou kvalitních programů v angličtině příliš neoplývá. Např. v IT existuje AFAIK jediný: na MatFyze teď rozjíždějí plnohodnotný program v angličtině a nemají to zadarmo -> 3-5 tisíc eur ročně.
5.1.2013 17:27 heh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Tím jsem chtěl říct, že jsou dneska asi všude, né že zrovna v ČR jsou perektní. :-)

A platí se myslím všude.
xxx avatar 5.1.2013 18:25 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Ani v Nemecku to neni zadna slava. Casto se vyuka v anglictine tyka jen nekterych programu, a navic se casto anglicka verze programu neotvira kazdy rok. Takze to chce dost hledat. Co jsem slysel od Erazmaku, tak nejlepe jsou na tom s anglictinou univerzity v seveskych zemich.
Please rise for the Futurama theme song.
4.1.2013 22:09 Ivorne | blog: Ivorne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pozapoměl jsi na Estonsko Lotyšsko a Litvu
4.1.2013 22:12 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Sou tam, je pravda ze mozna neopravnene sem je vyradil na zaklade jazyka (precejenom pokud bych nekam emigroval tak bych se rad tamni jazyk naucil). Ale treba Estonsko by mohla byt dobra volba.

11.1.2013 21:49 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Finština se učí dobře, estonština mi subjektivně přijde krapet komplikovanější (kamarád zase tvrdí opak, tak si vyber ;c)), ale oba jazyky jsou si hodně podobné. Jako pozitivum vnímám, že jsou pro nás naprosto odlišné, takže si je nemáme s čím plést.

Lotyština mi přijde jako celkem jednoduchý jazyk, narozdíl od litevštiny má jen pár pádů a vzorů, které se dobře učí. Je to jazyk k češtině už příbuzný, takže jde hledat a uplatňovat paralely při překládání například. Jinak je lotyština v mnohém podobná litevštině, která mi osobně přijde těžší (košatý systém vzorů a k tomu plných 7 pádů, ovšem pořád je to jednodušší než v češtině). Rozhodně to ale není nic, co by zakládalo důvody pro odmítnutí se ji učit. ;c)
Kryptoměny a bločenka.
5.1.2013 00:45 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jsi hlupak, jestli zavrhujes Nemecko.. A jestli kvuli prelidnenosti, tak to uz je nejvetsi hloupost... Byl jsem pracovne skoro 4 roky u Dortmundu, dobra oblast, u Mnichova je to taky pekny.
5.1.2013 02:55 SKK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je pochopiteľné, že každý by chcel niekam, kde nie sú v s.ačkách, ale kde sa žije naopak, vďaka tomu, čo si vybudovali a udržali, na slušnej úrovni. Len je zaujímavé, že ak by sa príliš takto začali hrnúť do vlastnej krajiny cudzinci z tých krajín, ktoré sú vo väčších s.ačkách, len pre to, že chcú ísť "do lepšieho", ozvali by sa hlasy, nech pekne sedia v tom, čo si vybudovali a udržali:). A nezaberajú životný priestor domácim.

Syn sa nakoniec( Erasmus) rozhodol pre ľubľanu. Kvôli výhľadu na krajinu:).
5.1.2013 10:20 heh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bez důvodů, proč nezůstat v ČR, jen těžko dostaneš uspokojivou odpověď, protože nikdo neví co konkrétně ti vadí (divil by ses, ale většina problémů je všude). Stejně tak důvody vyloučení vyjmenovaných zemí jsou poněkud "diskutabilní" a se vzděláním nesouvisející.
Petr Tomášek avatar 5.1.2013 11:15 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechápu to s tím Německem. Je sice pravda, že hustota obyvatel je v DE řádově větší než u nás, nicméně to taky hodně záleží na oblasti, kde se člověk zrovna nachází. Každopádně hezké přírody mají Němci dost a dají se najít kouty, kde máš univerzitní městečko a přitom kolem hezkou pahorkatinu. Např. Tübingen není špatné, nebo Heidelberg...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
5.1.2013 12:04 Karel, Strakonicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
je sice pravda, ze ta mensi mestecka maji neco do sebe, ale je tu porad jedna vec, co se zde kupodivu vubec nediskutuje a tou jsou studentky a zeny vubec. A v teto oblasti myslim je studium v Nemecku v nevyhode. Budto se clovek smiri s tim, ze bude spat s nejakou Gertrudou a nebo bude mit stesti a natrefi na nejakou zahranicni studentku. Kolik takovych tam v Nemecku je nemam poneti.

Co ja mam zkusenosti, tak studium je jedan vec, ale zenskly jsou jeste dulezitejsi. A proto bych doporucoval zustat v Cechach.
Sešívaný avatar 5.1.2013 13:06 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Z tohoto pohledu musím opět doporučit Švédsko. Byl jsem na valborgu (taková obdoba majálesu) v Uppsale a musel jsem uznat, že i my jim máme co závidět :-)
5.1.2013 13:27 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Co jsem měl možnost vidět, tak poměr úžasných, pěkných, průměrných, podprůměrných, ošklivých a morbidně ošklivých ženských je v Německu podobný jako u nás (při odfiltrování cizinek). Výrazně horší je to v Holandsku.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Petr Tomášek avatar 5.1.2013 22:21 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Nezdá se mi, že by v Německu bylo výrazně víc ošklivek, než v ČR. A osobně jsem zatím v Německu nepotkal Gertrudu mladší 45 let :-).
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
5.1.2013 12:16 pako
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Hustota není řádově vyšší. S přimhouřeným okem by šlo říci, že je dvojnásobná, ale pořád se pohybujeme v řádu stovek. ;)

Hustota je velmi nerovnoměrná, takže v NRW je lidí opravdu hodně. Jih je o něco volnější. Bývalý Ost často taky.
pavlix avatar 5.1.2013 12:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Nejspíš měl na mysli binární řády :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
5.1.2013 14:41 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak pak dej vedet jak sis vybral a kam jdes!

Uz mas dost na case to resit, budes potrebovat certifikat jazykovych schopnosti - pro studium v anglictine IELTS nebo CAE (a to uz bys fakt mel resit ted, jestli jeste nemas ze Skotska). Ten jazykovy certifikat budes potrebovat mit v ruce uz kdyz budes vyplnovat prihlasku. Do UK staci pres web pres UCAS a hotovo, obdobne Irsko pres CAO - to je velka vyhoda, kdyz zustanes v Evrope, ze je adminstracni overhead na minimu a navic ti musi umoznit studovat za stejnych podminek jako mistni.
5.1.2013 21:28 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Určitě pak dám vědět. Se zkouškou z angličtiny počítám (zatím výhledově na únor, momentálně dodělávání zápočtů a zkouškový :-/)

5.1.2013 21:46 Bhua
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co takhle se vykaslat na magistra uplne?
Agent avatar 5.1.2013 22:36 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
A nabrnknout si nějakou magistru :-)
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
6.1.2013 17:53 tydyt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechapu proc to nemuze byt v CR, je uplne jedno na jake skole budes studovat, hlavni je, aby ses neco naucil a dostal k tomu i papir. Jde ti snad o prestiz? Chces se chovat povysene a honit triko?
6.1.2013 18:57 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Az se naucis cist a rozumnet textu, tak s tebou klidne budu diskutovat ;-)

Agent avatar 6.1.2013 20:02 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Píšeš sice, že nechceš být v Čr, ale proč, to jsi nenapsal. Takže, proč to nemůže být v Čr, odpověď vlastně nevíme.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
15.1.2013 22:06 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Napr. jeden z duvodu proc jsem sel studovat do Irska byl, ze by me fakt stvalo ucit se ceskou IT terminologii, ktera se v praxi prakticky nepouziva a dost by me matla behem studii.
6.1.2013 22:35 jenicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevím proč si myslíš, že Dánsko nebo Švédsko na tom jsou s temnější částí populace líp. Vrzni do youtube něco jako "muslim riots sweden" a uvidíš. Ona je celá Evropa v prdeli. Nakonec představa, že i kdyby sem tam nějaká země nebyla, tak že se udrží proti tomu zbytku, je mimo. Takže když utíkat, tak jen mimo Evropu to má smysl. Ty dobrý místa v Asii jsou pekelně přelidněný, tak zbejvá možná Kanada nebo Austrálie, černý koně jsou pro mě část zemí Jižní Ameriky mimo Brazílie (zločinnost).
6.1.2013 23:10 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Švédsko má skoro třetinu obyvatelstva původních či druhogeneračních imigrantů, hlavně Balkán, Norsko i Dánsko zase Turky, Kurdy a Araby, soustředěné v ghettech (sídlištních oblastech, kam se každý bojí vejít) ve velkých městech. Takže bys v Norsku musel najít universitu na dalekém severu, nebo v Dánsku na maloměstě mimo Kodaň.
Nobody can give you as much as I can promise you
7.1.2013 00:26 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)

Predbezne sem si vyhlidl Lulea, myslim ze tam by vsichni cerni pomrzli :-). Ale nakonec trochu vaham, je tezky zhodnotit co by mi to prineslo a o co bych mohl prijit.

7.1.2013 01:01 jenicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
http://lulea-mosque.tripod.com/ifl/ tak ti nevím... :-P
7.1.2013 09:44 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Teda tam fakt dávaj lišky dobrou noc. Asi jsi introvert, a hodláš trávit půl roku zimních nocí ve svém pokojíčku na intru s dobrou depresívní četbou a domácky udělanou pálenkou :-).
Nobody can give you as much as I can promise you
7.1.2013 10:23 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslím, že klíčové kritérium je jazyk. Druhá věc pak je, že pokud nechceš být exotem v mezinárodním studijním programu s dětmi arabských šejků a izolovaný od místního prostředí, tak to musí místní jazyk. Třetí věc, že ta jazyková znalost musí být daleko za běžným českých průměrem. Takže ti toho asi moc nezbývá :-)

Jo, a až tam budeš, tak doporučuji po ukončení studií rovnou emigrovat...
7.1.2013 10:28 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Ještě můžu z vlastní zkušenosti poradit, že nejsnažší je takto vyjet na studijní pobyt v rámci programů české univerzity a pak se tam přímo domluvit na řádném studiu. Pokud nebudeš hňup a nějakému místnímu profesorovi budeš sympatický, tak ti odpadne řada idiotských požadavků na prokazování finanční přípravenosti, uznání předchozího vzdělání atd. A i nějaké to stipendium se třeba najde...
7.1.2013 10:32 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Jo, a až tam budeš, tak doporučuji po ukončení studií rovnou emigrovat...

:-)

Pokud konečně projde rozumný zákon parlamentem, tak bys od příštího roku mohl emigrovat a ponechat si i české občanství. Vůbec není špatná varianta.
Nobody can give you as much as I can promise you
7.1.2013 15:36 lecgou2dmol | blog: LecGou2DMol
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
otázka zní: na co je to dobré? myslím to ponechání českého občanství.

já bych taky emigroval, třetí říe je mým snem. nebo taky na sever od Flensburgu.
oné a yzé SÚ slová
7.1.2013 17:16 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Protože to zrovna řeším, tak třeba kvůli daním, případně dědickým věcem, atd. A sentimentálně třeba z patriotství.
Nobody can give you as much as I can promise you
7.1.2013 20:13 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

pro4 jsi nedal portugalsko do druhe skupiny ?

USE="-gnome -kde";turris
8.1.2013 01:56 alobalista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na magistra? (v Evropě)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
LOL, napada me jen: Vis co, jed do Pelhrimova...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.