Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 11:39
Víc mi vadí, že počítače dělají z mladé generace asociályA nebude to spíš naopak? Tedy že jako asociálové se rodí a díky tomu se k počítači dostanou (kde se aspoň následně virtuálně socializují)?
I see no hope for the future of our people if they are dependent on frivolous youth of today, for certainly all youth are reckless beyond words... When I was young, we were taught to be discreet and respectful of elders, but the present youth are exceedingly disrespectful and impatient of restraint.
- Hesiod, 700 BC
Our earth is degenerate in these latter days; there are signs that the world is speedily coming to an end; bribery and corruption are common; children no longer obey their parents; every man wants to write a book and the end of the world is evidently approaching.
- Assyrian tablet, 2800 BC
We live in a decaying age. Young people no longer respect their parents. They are rude and impatient. They frequently inhabit taverns and have no self control.
- Egyptian tomb, 4000 BC
http://www.youtube.com/user/Spomocnik/videosPřednáška o budoucnosti vzdělávacích technologií a slajdy jsou v comic sansu (*waving fist*), ó ta ironie
PS: Mimochodem najdes i par serioznich clanku ze jakekoliv "krok za krokem" navody ohlupuji lidi.To je pravda. Jenže u videonávodu je jediná možnost, protože ty je opravdu nutné téměř slepě následovat krok za krokem stylem "Opice vidí, opice udělá", tak u návodu tvořeného strukturovaným textem (případně plus obrázky), který je dobře naspaný, je možné vidět všechny kroky globálně včetně podrobností, tudíž si je můžete upravit, vypustit či přeházet podle toho, jak uznáte za vhodné (tedy pokud víte, co děláte). A občas se stačí kouknou jen na to, jak má vypadat výsledek a kroky z něj vyplynou už automaticky (a číslovaný návod typu krok za krokem použije ten, komu to automaticky nevyplyne
Nastupující generace digitálních dětí bude daleko nevzdělanější a tupější než ty předchozíS tim je mozno souhlasit. Nebude to ovsem nikovu vadit, protoze dovednosti a inteligence bude v zivote prisich generaci odpovidat pozadavkum, ktere ta budouci doba bude na 'sve' aktualni obcany klast. Spolecensky system, ktery budouci generace zaziji (jiste nejaka totalitni forma postkapitalistickeho systemu) nebude potrebovat prilis mnoho 'chytrych' lidi, spise lidi povolne ci manipulovatelne. Tech par inteligentnich naprogramuje ty roboty a manipulatory, kteri vsechno vyrobi a obstaraji a vestina lidstva se bude nudit u televize. Problem bude jako vzdy s tou malou skupinou lidi, kteri maji nejake vize a chteji neceho dosahnout. Tito lide budou opet jak za socialismu na obtiz a patrne pro takove lidi vyhradi zbytek lidstva nejaky ostrov, kde se budou tito moci vyradit. Nemam to z me hlavy, cetl jsem to v nejake knizce, nebo to byl nejaky vzkumny projekt, uz presne nevim.
Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?Kdyz neco, tak opravdu nesoustredena, ale oni najdou workaround, jak s tim zit, jako kazda generace, o ktere se tvrdilo ze bude mit XY negativum a pujde to s nimi nekam...
Kdo bude autorem materiálů pro onu "tupou konzumaci", když podle tebe nebudou tvůrci?
Kdo bude autorem materiálů pro onu "tupou konzumaci",stroje ...
Kdo bude autorem materiálů pro onu "tupou konzumaci", když podle tebe nebudou tvůrci?Já bych jen dodal, že tupí konzumenti jsou prostě tupí, ale producenti „tupého konzumu“ jsou z mého pohledu ještě tupější, protože většinou žijí v iluzi, že něco tvoří a ještě ke všemu jsou touhle iluzí opilí nad snesitelnou míru.
Pomatuji doby kdy se běžne programovalo v asemleru, pak se to dělalo jen na mikročipech. Dnes je programátor asembleru exot.Programování v assembleru se minimálně pro jednočipy úplně běžně učí. Vtip je v tom, že dnes to prostě je něco doplňkového, co 99% času běžný programátor nepotřebuje.
Zrejme vidia vo vzdelavaní zbytočne stratený čas. Je možné, že vidia v tvorivej práci niečo čo je zbytočné, že lepšie je sedieť na dobrom mieste a nevykazovať reálnu činnosť. Iná možnosť je splývanie s väčšinou, pretože akákoľvek iná aktivita vyvoláva vo väčšine pohoršenie alebo odhováranie od danej činnosti. Napríklad, že je to zbytočne a že lepšie je ísť na zábavu a iné činnosti nevyžadujúce duchovnú činnosť.
Já zase slyšel zajímavou debatu o sluchátkách s optickým přenosem zvuku (v autobuse cestou do ČVUT). Po chvilce študákům došlo, že membránu světlem nerozpohybují a tak vymysleli "komplexní sluchátka" - membrána s měděnýma drátama bude reálná složka a optická vlákna budou imaginární
To já taky
Doma mám knížku s podobným názvem, několikrát pročtenou a je docela síla porovnávat co se psalo v knížkách tehdy a co dnes - moderní knížka má několik dílů, elektrotechnika končí blikačem s NE555 (pak už se programuje) a jsou toho stovky stran. Ta co mám doma má snad jen pár desítek stran, ale vysvětluje všechno od astabilního KO až po (snad se nepletu) CB vysílač s hrstkou elektronek
Můj dojem je zcela jiný: Zájem má daleko menší procento, stačí cestovat v MHD a koukat kolem sebe.No, to je opravdu skvělé místo, kde hledat nadějné mladé talenty. Hledáš je telepaticky, nebo máš nějakou ceduli a ptáš se lidí kolem sebe?
Většina nepřeslechnutelných hovorů v MHDPobavilo. Možná bych stejným principem mohl odvodit i neexistenci linuxu, protože jsem o něm nikdy v autobusu neslyšel mluvit zapálené linuxáky, ne?
- jak se vyhnout přítomnosti ve škole (velmi často doplněno spekulací, zda předchozí nepřítomnost nebude mít vliv na min. vyžadovanou docházku).Haha. Můj táta by ti mohl vyprávět, co všechno dělali oni, jen aby se vyhnuli škole. Není to nic nového, řekl bych, že je to naopak staré jako škola sama. To jen z tebe je oldfag, který zapomněl na vlastní dětství a idealizuje.
Můj táta by ti mohl vyprávět,ale my prece za tveho otce nemuzeme ...to si musite vyridit u vas v rodine ...
No, to je opravdu skvělé místo, kde hledat nadějné mladé talenty. Hledáš je telepaticky, nebo máš nějakou ceduli a ptáš se lidí kolem sebe? ... Pobavilo. Možná bych stejným principem mohl odvodit i neexistenci linuxu, protože jsem o něm nikdy v autobusu neslyšel mluvit zapálené linuxáky, ne?Opravdu zapálené linuxáky pozná člověk poměrně dobře
BTW jednou jsem jel busem a nějaká holka a kluk se tam o linuxu bavili (ale ne na hackerské úrovni zřejmě).Takže existují! :)
Schopni lide zpravidla mhd neuzivaji.Tak, tak. Schopní lidé místo MHD užívají kokain.
Schopni lide zpravidla mhd neuzivaji.No nevim, tohle tvrzení mi přijde takový trošku (víc)... nepravdivý. Přímá úměra mezi schopností (myšleno býti dobrý, úspěšný atp. v práci) a odmítáním jezdit sockou není. Spíš se setkávám s postojem tvoe, už jsem velkej kluk co si vydělává, voe, nebudu jezdit sockou jak nějakej študent. Stejnej velkej kluk pak kňourá, že v centru parkoval čtvrt hodiny a co utratí za beňál, kolik ho stála kdejaká volovina do jeho piksly z bazoše a jak mu nějakej sváteční řidič vobral jeho oktáfkuftédeýčkupyčo :) S VŠ školstvím - financování studia v nějaké formě by být zavedené mohlo, na stranu druhou, nesmí z toho být zase nějaký paskvil. Víme jak to v tomhle státě chodí. Co se oborů VŠ, a to platí pro státní i soukromé, týče - tam je to teda něco, to jeden žasne. Ale je poptávka... bez ohledu na to, jestli se pak absolovent uplatní, hlavně, že si prodlouží mládí. Zájem o humanitní vědy je obrovský bez ohledu na to, že nelze na trhu práce uplatnit "davy" odborníků v takových oborech, jako jsou např. gender-studies polárních medvědů, multimediální prezentace potěmkinových vesnic, sociálně-kulturní antropologie prvorepublikových komiksů nebo sociologie berušek dvaačtyřicetitečných*) *) jo, dělam si (_!_) :)
Dyskalkulie, leváctví, Aspergerův syndrom....mám očividně světlou budoucnost
Právě přicházející různorodé vizuální technologie stvoří o poznání více vizuální digitální svět, ve kterém se budou moci děti s vizuálními dary přirozeněji rozvíjet.
Blbost. Nový digitální svět upadne ještě do stokrát větší konformity, než jak tomu je ve světě „reálném“. Stačí se podívat na fejkbůk a podobné sračky... Všechny tyhle internety jen lidi ohlupují...
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.