Portál AbcLinuxu, 20. dubna 2024 05:37


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
12.12.2014 20:05 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jestli na tom zůstane ChromeOS, tak asi OK. Jestli je plán tam švihnout normální OS, tak bych si to rozmyslel. IIRC to sice jde, ale je tam nestandardní firmware, který to povolí jenom po přepnutí do vývojářského režimu, což znamená mačkat při každém bootu ctrl-D nebo něco takového (pěkněj opruz IMHO). A taky mají nestandardní klávesnici, takže pokud je plán přeinstalovat, tak bych se porozhlídl po normálním netbooku/subnotebooku/konvertiblu.

(Já bych tedy stroj stavěný čistě na blbé webové aplikace fakt nechtěl, ale očividně to některým lidem nevadí, tak nevím.)
12.12.2014 20:10 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Jinak jsem se díval na minitest tady, a divil jsem se, že to moc nezdrbali: http://www.cnews.cz/recenze/acer-c720p-chromebook-je-lepsi-nez-tablet-s-klavesnici-recenze Doufám, že Google Cnews nějak nepodmazává :)

Ale píše se tam třeba, že ten kousek nemá české popisky na klávesnici (na začátku se zmiňuje CZC tak je to asi od nich), takže na to taky bacha. No, jsem rád, že mám místo toho Transformera (T100TA), asi tak :)
Václav 13.12.2014 10:43 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Nemá teď někdy Chrome OS získat podporu Android aplikací?
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
13.12.2014 14:56 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Jo, něco takového jsem slyšel, ale podrobnosti už nevím.
Bystroushaak avatar 16.12.2014 11:42 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Co jsem tak nedávno četl, tak se tam dá nainstalovat normální linuxová distribuce, jen je nutné si přeložit coreboot, nebo něco takového.
16.12.2014 22:52 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
No kdyby se dalo zbavit i toho otravování s vývojářským režimem, to by bylo fajn. I když přeflashovávat BIOS (a ještě si ho sám kompilovat), tomu bych se asi radši vyhnul.
Jendа avatar 12.12.2014 22:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bál bych se, že to bude podobně debilní systém jako mobily s Androidem. Takže tam dáš normální Linux a to si pak můžeš koupit obyčejný notebook.
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
18.12.2014 00:57 BFU
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Narozdil od tebe chromebook mam a cros jsem pouzival. Pro BFU je to idealni google terminal a pokud od toho BFU neocekava vice, tak to dobre plni svuj ucel.
12.12.2014 23:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taky mi "žena" sebrala Thinkpad. Prej už bez něj nemůže kojit. Vyřešil jsem to koupí dalího Thinkpadu.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
13.12.2014 12:49 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Připojuji se další klasický notes repas Dell nebo Thinkpad. Cena skoro srovnatelná, dopředu víš co od toho múžeš čekat.

Nechci dělat reklamu, ale tady je taky docela výběr http://www.levnapc.cz/ibm-thinkpad.html
13.12.2014 14:58 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Jedinej problém je pak ale baterka. I když pořídíte novou, tak tyhle starší kusy neměly moc dobrou výdrž, pokud to nebude něco na bázi Sandy Bridge a novější, což v těch repasech ještě asi moc levné není.

Taky jsme chtěl původně nějakej Latitude kvůli klávesnici, ale nakonec jsem to vzdal, protože 3-4 hodiny po nákupu nové baterky (a potom to samozřejmě jde dolů) mi už přišlo málo.
13.12.2014 18:40 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Zrovna jsem si pořídil Thinkpad X201 s Core i5 za cenu lepšího telefonu, k tomu nová originální (!) devítičlánková baterka od Lenova za 2400 (!!) a myslím, že nelze pořídit líp
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
13.12.2014 20:19 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Jo, ono to vždycky záleží na konkrétní ceně a požadavcích. U mě třeba nemusel být hardware silný, ale nelíbilo se mi, že tyhle starší stroje mají zásadně displeje TN. Pak tu byla otázka záruky a zase jsem za to chtěl dát o dost míň než dejme tomu deset tisíc, proto jsem nakonec sáhnul o netbooku s Bay Trailem, protože za 6-8 tisíc už je ten výběr repasů horší.

Taky proto, že je to prťavé, lehké, skladné a tak, což bylo v momentě, kdy jsem to kupoval, důležité. Zase proti by pak mluvila možnost rozšířit RAM/SSD, málo USB - určitě by to moc nefungovalo jako primární počítač, narozdíl od většího notebooku.
13.12.2014 20:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
I to dává to smysl. Mám štěstí, že mi na práci s textem kódem a internetem stačí skromnější panel, ale zase smůlu, že se neobejdu bez trackpointu. Život je halt umění kompromisu. Mimochodem, X201 se ale dá koupit i za 5000.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
13.12.2014 23:29 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Ty jo, ty ceny jdou dolů (no jo, vždyť čas taky letí).
pavlix avatar 14.12.2014 13:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Já jsem za X201 dával docela dost peněz :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
14.12.2014 17:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Chystám se dát hodně peněz za Thinkpad X290s až bude, případně první stroj, který bude výrazně lepší než to co už existuje.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
pavlix avatar 14.12.2014 19:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
No já ještě uvažuju, že časem někde získám x230.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
14.12.2014 20:15 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Těším se až uvedou X250.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Max avatar 14.12.2014 20:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
A jaké to má výhody oproti X240? Dívám se na screenshoty a vypadá to stejně jako X240 (nepoužitelný touchpad, žádné informační diody, ultrabook se vším všudy, možná odstraní další tlačítka...)
Jediné, co zbývá, je klávesnice, ta mi u thinkpadu přijde stále dost dobrá.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
14.12.2014 20:31 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
X250 ještě neuvedli. Prý bude mít zpátky tlačítka pro trackpoint.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Josef Kufner avatar 15.12.2014 01:10 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Já se právě z tohoto důvodu těším na Thinkpad Yoga 2. Doufám v tlačítka u trackpointu, Wacom digitizer & stylus a nepříliš zmršenou klávesnici. Moje T61 už dosluhuje …
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
18.12.2014 00:54 BFU
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Cekam na gen. 6 intel core (cili thinkpad W560?), since nebude mit pokazene TSX.
pavlix avatar 14.12.2014 20:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Na první pohled to vypadá, že vrátili myší tlačítka. Jenom škoda, že jsem teď musel objednat pracovní *40, který budu mít na krku možná po celou záruku.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
pavlix avatar 14.12.2014 20:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Vzhledem k situaci to vnímám jako vyhozené peníze, naštěstí ne moje.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.12.2014 23:42 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechtel bych to, radsi bezny lowcost notas a normalni OS.
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
Max avatar 13.12.2014 11:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kup jí repas Thinkpada z "www.importpc.cz".
Zkušenosti s nimi jsou velmi dobré, viz : 397924#4 a ta cena, lepší starší Thinkpad, než super nový plastový bůh ví co ...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Max avatar 13.12.2014 11:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Jinak s normálním diskem to sviští dobře, ale s Crucial MX100 128GB ještě líp :)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
13.12.2014 16:03 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Do klasického PC se mi nechce. Líbí se mi představa, že to vydrží celý večer na baterky a že se na něm nedá co zkazit. Výkon klasických notebooků se po pár letech často začne výrazně zhoršovat.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
13.12.2014 20:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Jak se může po pár letech začít výrazně zhoršovat výkon?
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Max avatar 14.12.2014 20:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Jednoduše, Takový tablet apod. má stále stejnou neaktuální verzi Androidu (ani Google snad nepodporuje zařízení dva roky, tady je na tom nejlépe Apple s iOS), kdežto PC aktualizuješ, sw je náročnější a náročnější, takže tak. Nicméně u Windows je trochu opačnější tendence. Vista nahodila obrovskou náročnost, Windows 7 jí snížil, Windows 8 trochu snížil, Windows 8.1 opět trochu snížil, Windows 10 velmi snížil.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
14.12.2014 20:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Výkon klasických notebooků se po pár letech často začne výrazně zhoršovat.
To je co mi vrtá v hlavě. Klasické notebooky nemají Android.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
15.12.2014 06:22 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Také mně to bylo divné, co tím autor(kdysi snad zakladatel tohoto webu!) myslí. Ale pak jsem tomu, předpokládám, porozuměl. Asi by to odborně vysvětlila sociologická studie pod názvem: "Vliv hypotékářství na rozvoj mladých inteligentních mužů a predikce dalšího vlivu tohoto fenoménu na tvořivost a samostatnost zasažených generací."
15.12.2014 08:14 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Dva roky starý Samsung NB, docela kvalitní (iCore 7, nejmíň 4 GB RAM, HDD s 8 GB SSD). Na začátku s Windows 8 startoval během pár sekund. Teď má 8.1 a čekám několik minut. HDD je neustále na 100%, přepínání aplikací zabere několik minut. Podezřívám hw závad disku.

Můj předchozí nb, starý Asus, taky byl střední střída. Před 2 roky reinstalace Vist, aktuálně je to zdechlina.

Bráchův HP notebook, lowend. Aktuálně přepínání tabů v prohlížeči zabere 4 minuty. Po čerstvé reinstalaci a přechodu na Windows 7 už jenom 2 minuty.

Tři různé notebooky různých značek a spojuje je stejná degradace (a Windows). Na tom Asusu jsem zkoušel spustit Ubuntu z CD a běhalo krásně rychle. Akorát jsem neměl čas a možnost provést reinstalaci a zaškolení. Možná o Vánocích.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
Max avatar 15.12.2014 09:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Ad 1) Třeba Intel má nástroj, jak používat malý SSD disk jako cache ke klasickému HDD (Intel® Smart Response), je to klikátko, kde se dá nastavit, jakým způsobem se SSD disk použije. Docela dost to urychluje diskové operace. Toto je také dost závislé na verzích, třeba upgradem na Win8.1 vznikla sw nekompatibilita a přestalo to fungovat. Nebo je poškozen HDD, viz např. GSmartControl pro windows.

Ad 2) Vista je ta nejhorší volba, PC s tímto OS šel vždy výkonově do háje, jak už jsem někde psal, Win7 je méně náročnější jak Vista, Win8 méně náročnější jak win7, Win8.1 je ještě rychlejší jak Win8 a Win10 je ohledně náročnosti opravdu pěkný kousek (náběh během pár vteřin, vystačí si s jedním jádrem a skoro ho nevyužije, po startu 500MiB sežráno - 64bit verze, prostě parádička ...)

Ad 3) HP nbotebook lowend, tak tady je to tragedie, specifikacema to může být nablískané sebevíc, ale je to šrot, už jsem se setkal s několika lowend ntb a bída. Ta nízká cena se sama nevyčaruje a musí se na něčem projevit.
Zdar Max
PS: další nejběžnější způsob zpomalování je zanesený větrák ntb, který v některých případech nejde jinak odhalit, než rozebráním a podíváním se (někdy je hw tak navržen, že se ani znatelněji nehřeje, ani znatelněji nehlučí, ale i tak se přehřívá)
Měl jsem sen ... :(
15.12.2014 14:32 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Ad Samsung - kouknu, mám v plánu sehnat nějakou diagnostiku. SU

Ad Vista - o Vánocích zkusím nainstalovat Linux v dual boot. Přes Ubuntu Live CD byl výkon solidní. Ale neměl jsem čas si s tím hrát a zaškolovat. Jaké dsitro, ať jsou tam všechny kodeky a DRM pro přehrávání seriálů Nova a Prima? Asi bych začal s Ubuntu, i když mi přišlo nepohodlné na ovládání (holt jsem zvyklý na KDE).
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
Bedňa avatar 18.12.2014 21:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Win8 méně náročnější jak win7
Jak už som pár rokov od Win, tak mi teraz zrovna sused doniesol NTB s Win8 a USB Huawei E3131 a prestal mu ísť internet. Hovoril som nenos mi to :) Jako pozrieš si podporu posťahuješ tie ich sračky nič nevyriešiš a netuším čo s tým robiť. Keď modem reklamoval u Tmobile tak oni si to pichli do svojho NTB a im to ide, tým to pre nich končí.

To si stále hovorím zlatý Linux a diagnostické nástroje.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 18.12.2014 22:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
To si stále hovorím zlatý Linux a diagnostické nástroje.
+1

Windows řešit jen za velmi slušné peníze (po započítání různých slev a odpuštěných plateb v případě, že se něco nepovedlo). Je to taková přijatelnější forma prostituce.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 18.12.2014 23:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Hlavne je to všetko closed, teda určite sú aj nejaké slobodné riešenia, ale nieje to "out-of-box", na tomto aj zakapú.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Jendа avatar 18.12.2014 22:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
To si stále hovorím zlatý Linux a diagnostické nástroje.
Ve světě systemd a podobných? Ha ha. Zrovna teď řeším úžasný problém - upgradoval jsem na Debian Jessie, samozřejmě se systemd.
root@raspberryspy:~# /etc/init.d/dbus start
Starting system message bus: dbus.
root@raspberryspy:~# systemctl
Failed to get D-Bus connection: Unknown error -1
root@raspberryspy:~# dbus-monitor --system
signal sender=org.freedesktop.DBus -> dest=:1.0 serial=2 path=/org/freedesktop/DBus; interface=org.freedesktop.DBus; member=NameAcquired
   string ":1.0"
Bedňa avatar 18.12.2014 23:33 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Však to nedávno Lennart písal že dbus je zabugovaný a hláška "unknow error" hovorí za všetko a ešte keď tam vlastne nieje pretože je mínus jedna :)

Jako ešte by mi niekto vysvetlil tie cesty ala "path=/org/freedesktop/DBus" som s linuxom už dosť dlho ale /org som tam ešte nevidel.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 18.12.2014 23:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Jedná se o virtuální cesty, něco jako ty v Javě, je to čistě dbusová věc.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 18.12.2014 23:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
OK chápem, máš po ruke odkaz na dokumentáciu aby som to nemusel hľadať, pretože som tiež videl len keď som mal asi tri mesiace Sabayon so systemd. Inak sa s tým človek asi nestretne.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 18.12.2014 23:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
pavlix avatar 18.12.2014 23:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Ve světě systemd a podobných? Ha ha. Zrovna teď řeším úžasný problém
Už jen tvůj optimismus, že problém řešíš, ukazuje na to, že je systemd sice komplikace, ale úplně jiného ražení než přehrabovat kupu binárních blobů.
upgradoval jsem na Debian Jessie, samozřejmě se systemd.
Nevím, že s tím Debiani alespoň nepočkali. Chápu systemd jako alternativu, ale měl k Debianu hodně velkou důvěru ohledně testování základního systému a myslím si, že default mohl klidně ještě na jeden release zůstat jak byl. Ke konkrétnímu problému ale nic nemám.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Jendа avatar 19.12.2014 00:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Už jen tvůj optimismus, že problém řešíš, ukazuje na to, že je systemd sice komplikace, ale úplně jiného ražení než přehrabovat kupu binárních blobů.
No ale asi to dopadne tak že zatím zůstanu u Wheezyho a počkám na oficiální podporu Jessieho od vývojářů RPi. Protože mě fakt nenapadá co s tím…
pavlix avatar 19.12.2014 10:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
A není to kolize mezi dbusem a kdbusem nebo nějaký takový shit?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
20.12.2014 20:06 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
A problém byl ve win, modem nebo operátor se vylučuje:-))
LL: OpenSUSE 13.1 ne? Yast má vyšší level nastavení, než Ovládací centrum KDE nebo GNOME. Ubuntu má libivé popředí, ale v pozadí se dají nastavit věci jen přes konzolu, jako v Debianu. Nástroj debconf téměř nic nastavit neumí.
15.12.2014 09:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Windows vždycky příšerně degradovaly, ale to nemá na výkon notebooku vliv.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
15.12.2014 16:09 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Lenost Windows 7 (64) pozoruju u Lenova, co má sestra, i když to není tak tragické jako popsáno výš. Moc mi to hlava nebere, protože u sebe na desktopu s tím problém nějak vůbec nemám (8.1 64), tak moc nevím, čím by to mohlo být :/ Přitom moje instalace je starší, ten notebook jsem asi před rokem obnovil do továrního stavu z instalačního oddílu.
15.12.2014 19:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Windows jsou prostě šunt a celý Windows ekosystém je defektní.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
15.12.2014 19:25 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
No dobře, ale to většinou (není-li to nějaká závada, např. disku, což ale ve většině případů, které jsem viděl, skutečně není) není vada samotného počítače, ale operačního systému a programů. Vím o mnoho lidech, kteří si kupovali nový počítač právě jen kvůli tomu, že se jim zpomalil start systému, programů apod., a starých se zbavovali, přitom to byly různé i5 s velkými disky a 4 GB RAM, které používali jen na facebook, přehrávání videí na youtube a občas nějaký ten word. Přijdou mi to naprosto vyhozené peníze, protože ten počítač by ještě několik let k tomuto účelu mohl bez problému sloužit, kdyby se na něj dal jiný operační systém nebo alespoň přeinstaloval (nebo nějak pročistil, je-li to možné) ten stávající.
15.12.2014 20:41 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Zásadní vada mého NB je, že je jen jeden.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
13.12.2014 15:39 Bhua
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja krombuka mam. Dobra vydrz na baterky, stranou jdou nainstalovat dalsi aplikace. Paradni alternativa k tabletu.

13.12.2014 16:05 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Díky. Jakého máš? Kolik hodin vydrží přehrávat youtube? Co kompatibilita třeba s Voyo?
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
14.12.2014 13:19 Jindřich Makovička | skóre: 17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Voyo potřebuje Widevine DRM plugin, takže to zřejmě na ChromeOS nepřehrajete, viz https://tools.google.com/dlpage/widevine .
14.12.2014 14:26 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Ach jo. Viz http://tech.ihned.cz/c1-63175990-chrome-os-chromebook-navod-prvni-kroky-offline
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
18.12.2014 11:10 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Už mám jeden kousek doma a fungovala mi všechna možná videa: youtube, reklamy :-), Prima Play i Nova Plus. Ovládání bylo svižné.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
13.12.2014 18:10 Hovádko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Představa, že Google s ChromeOS provede časem to samý, co při přechodu z Androida 4.4 na 5.0 (tj. nefunkční aplikace, padá to, baterka se vybíjí rychleji, atd.), mě od koupě podobnýho krámu dost odrazuje (mám od nich tablet a už si nic od Googlu nikdy nekoupím).
14.12.2014 23:28 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
no taky jsem docela prekvapenej. Mam nexus 5, po par dnech jsem musel downgradovat zpatky na 4.4.4, byla tam jeste spousta chyb nebo nesmyslnych zabezpeceni (napr. vypnout/zapnout data jednim kliknutim) U chromebooku predpokladam podobne kulisarny.... Jen si stale rikam - tahle firma nas chce vozit autama bez ridice, to nedopadne dobre...
18.12.2014 00:55 BFU
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Cros dela uplne jiny team nez android, takze to neni problem ...
15.12.2014 09:31 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pouští si na něm písničky
Na přehrávání muziky (pokud se shodneme, co je muzika a co ne) slouží přehrávač s reproduktory. Nemusí být nahlas, ale musí to mít přednes. Pouštět si písničky na notebooku, který nemá výdrž, je potřeba ho nějak ovládat klávesami atd atd je prostě - nepraktické...
Jendа avatar 15.12.2014 15:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Na přehrávání muziky (pokud se shodneme, co je muzika a co ne) slouží přehrávač s reproduktory.
Nevím, jak tvůj notebook, ale ten můj má takový kulatý konektor, pomocí kterého se k němu připojuje zesilovač a použitelné reproduktory, případně sluchátka. Že ta integrovaná bzučítka jsou úplně k ničemu, na tom se shodneme.
Pouštět si písničky na notebooku, který nemá výdrž
Ještě má druhý konektor, do kterého se připojuje napájení :)
je potřeba ho nějak ovládat klávesami atd atd je prostě - nepraktické...
„Přehrávač“ nemá klávesy? Kromě toho je to další zařízení, místo toho abych jenom přepnul do terminálu s mplayerem.
15.12.2014 16:10 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Ono hlavně hodně lidí si tu hudbu pouští k jiné činnosti, na což je právě ten notebook dobrý.
19.12.2014 11:56 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Na pustanie hudby k inej cinnosti staci radio za 5 eur z bazaru :D
Bystroushaak avatar 16.12.2014 11:55 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já jsem si nedávno koupil ASUS X200MA-BING-KX453B, což docela jde, až na tu klávesnici, která je rozložením jiná než na fotkách a místy dost zkurvená (šipky o šířce shiftu).

Docela jsem uvažoval, jestli si nekoupit chromebook - ta verze s 4GB RAM a 32GB disku je na amazonu za cenu okolo 5 tisíc. Co jsem tak googlil, disk ani RAM se upgradovat nedá, je to všechno integrované na desce, ale kapacitou by mi to stačilo. Linux se tam dá rozjet a zas tak moc dat nepotřebuji, zdrojáky zas tak moc nezabírají a na filmy mám stolní počítač.

Pár odkazů ohledně Chromebooků a linuxu (ne nutně se vztahem k tomuhle modelu):
blog.rfox.eu
17.12.2014 10:26 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Oni se už dělají s x86 procesory? Jak jsou na tom s výdrží v porovnání s ARM? Mě ARM stroje vždycky odpuzovaly proprietární grafikou, která člověku znemožňuje aktualizovat jádro.
18.12.2014 14:01 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Chromebooky se dělaly na bázi Intelu od začátku, ty s ARMem jsou spíš výjimka. Jestli je v tom Bay Trail Atom a úložiště eMMC, tak by to na stejnou baterku mělo mít podobnou výdrž.

Ta věc, co jsem k ní linkoval recenzi úplně nahoře, má Celeron 2955U a při přehrávání videa vydrží přes 6 hodin - browsení nebo jiný typ zátěže tam ale změřenej nemají, svíčky...
30.12.2014 00:21 Jiří
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Líbí se mi ten Acer s Tegra K1 http://www.czc.cz/acer-chromebook-13-cb5-311-t5bs-bila/164108/produkt. Tablet Nvidia Shield má ten stejný procesor a s full hd rozlišením displeje nemá problém. Ale v recenzi se zmiňovali, že se může objevit zasekávání a lágování při načítání webu, apod. Takže bych asi nakonec šel do varianty s Intelem.

Chrome OS je dobrý systém pro každého, kdo si vystačí s prohlížečem, e-mailem a webovými aplikacemi. Tvoje žena asi nepotřebuje plný přístup do systému, aby si mohla po večerech hackovat jádro nebo bastlit pro radost nějaký program, takže je úplná blbost dát na ty "cvoky" v diskuzi přede mnou, kteří tě od toho systému zrazují. No, možná Google indexuje a předává NSA všechno co napíše do klávesnice. Možná se svým chováním nějak výrazně liší od 90% ostatních, takže by NSA nebo Google obohatila o nový vzorec chování, ale tak je potřeba se smířit s tím, že pak mohou znát recept na bábovku po mamince (když budou chtít).

Sám mám s Chrome OS jen krátkou zkušenost, ale rozhodně bych tam nedával běžnou distribuci. Nech tam Chrome OS a máš to bezúdržbové. Při poruše, ztrátě, výbuchu ... se žena prostě přihlásí na jiném zařízení. Máš to bez starostí a myslím, že máš lepší věci se kterými zabít čas, než si s tím po večerech hrát a cpát tam plnotučnou distribuci jen pro ten akt sám o sobě. Zvláště když to má sloužit na přehrávání youtube a prohlížení webu. Na ChromeOS taky běží některé aplikace z Androidu (dají se vyfiltrovat tady https://chrome.google.com/webstore/).

Jediné čeho bych se bál je kvalita zpracování, přeci jen je to Acer. Pokud bych tam chtěl plnotučný operační systém a přesto bych chtěl podobně kompaktní stroj, tak bych si připlatil za MacBook Air. Ale už by to nebylo úplně bezúdržbové a blbuvzdorné.

BTW: Ty Chromebooky Aceru jsou na trhu s požehnáním české pobočky Googlu (takže asi i té zahraniční), viz. http://google-cz.blogspot.cz/2014/11/bilancujeme-hudba-knihy-filmy-na-google.html
30.12.2014 01:22 pako
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
No, možná Google indexuje a předává NSA všechno co napíše do klávesnice.
Což o to, s tím se asi musí počítat. Ale na co by člověk neměl zapomenout je používat všechna data (Pokud to aplikace na ChromOS umí? Nemám žádnou osobní zkušenost.) pouze místně a nesynchronizovat je do Drive, protože tím udílíte Google licenci k jejich použití. To ještě nemusí být problém pro celou řadu soukromých aktivit (buď Vám to nevadí nebo je to pro Google jenom dost těžko uplatnitelné (mimo reklamy)), ale rozhodně může představovat problém, pokud byste na tom dělal něco do práce (i když to snad nikoho s Chromebookem nenapadne).
Josef Kufner avatar 30.12.2014 12:31 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Což o to, s tím se asi musí počítat.
Počítat se s tím musí zejména při výběru zařízení a obloukem se takovým vyhnout.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
30.12.2014 15:41 pako
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromebook?
Pokud chcete sledovat, jak se má spolužák Hynek a podělit se o to, že Janičce rostou zoubky nebo lyžovačka byla super, tak si myslím, že je to jedno.

Problém bych viděl ve chvíli, kdy např.: máte F/OSS (nebo třeba výtvarné) hobby a nechcete vedle zdrojů uvolněných pod GPL (resp. třeba CC BY-NC-SA) ještě paralelně udělovat jinou licenci Googlu nebo se jedná o věci pracovní, kde už se dostáváme na pole průmyslové špionáže.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.