Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 20:29
jak rikam, netusim co se tam stalo, kristalovou kouli nemam, ani jsem nepatral po detailech ale pokud napriklad nefunguje rizeni (a v airbusu je tolik elektroniky, ze je mozne asi vsechno), tak se to proste osm minut snazim nejak vyresit a kazda sekunda ztracena na povidani si radiem je zbytecne ztracena, v tu chvili to nicemu nepomuze, ti piloti jsou tam na to sami a radiem jim muzou maximalne fanditUkaž mi jedinou jinou leteckou katastrofu, kde piloti byli při vědomí a věděli o problému a takto dlouho se dispečerovi neohlásili. Navíc, právě pokud by to byla nějaká chyba počítače, tak je pravděpodobné, že si zavolají o radu.
a riziko srazky s jinym letadlem, myslim, ze pokud byli pri vedomi a vedeli co se deje, bylo jim jasne, ze akutnejsi riziko jsou ty horyPokud o těch horách věděli...
navic clovek v takove situaci asi vnima cas jinak. letadlo jsem nikdy nepilotoval, ale lod v bource ano, a prestoze to bylo mnoho hodin, cas na povidani si radiem jsem opravdu nemelPředpokládám ovšem, že v tom případě nebyla tvoji trajektorií přímka...
ale pokud napriklad nefunguje rizeni (a v airbusu je tolik elektroniky, ze je mozne asi vsechno), tak se to proste osm minut snazim nejak vyresit a kazda sekunda ztracena na povidani si radiem je zbytecne ztracena, v tu chvili to nicemu nepomuze, ti piloti jsou tam na to sami a radiem jim muzou maximalne fanditNaopak, na druhé straně rádia jim mohou velmi rychle sehnat techniky z Airbusu nebo alespoň pozemní údržby, kteří mohou hned vědět, co dělat, než aby piloti listovali manuálem či se snažili něco rychle vymyslet (ono to taky může dopadnout ještě hůř), takže je divné, že nic nenahlásili, obzvlášť když klesali relativně pomalu. Další divná věc je, že by se alespoň nestočili zpět na moře nebo do Nice, kde mohou na rozdíl od hor zkusit nouzové přistání. Spíš to vypadá, že pokud to byla chyba řízení, tak o ní vůbec nevěděli.
a riziko srazky s jinym letadlem, myslim, ze pokud byli pri vedomi a vedeli co se deje, bylo jim jasne, ze akutnejsi riziko jsou ty horyLetadlo před vámi vidí palubní radar, hory moc ne. Většina pilotů velkých letadel navíc létá na přístroje. Nicméně opět je divné, kdyby ten manévr alespoň nenahlásili, přinejmenším aby to letadlo, kterému se vyhýbají, neudělalo stejný manévr, a změna letové hladiny je příliš velká jen pro vyhýbání se.
letadlo jsem nikdy nepilotoval, ale lod v bource ano, a prestoze to bylo mnoho hodin, cas na povidani si radiem jsem opravdu nemelProto jsou piloti nejméně dva
Proto jsou piloti nejméně dvano to my jsme byli u kormidla take dva
ale lod v bource ano, a prestoze to bylo mnoho hodin, cas na povidani si radiem jsem opravdu nemelJa kdyz jsem pilotoval vzducholod Hindenburg, tak jsem si taky myslel, ze nemuze nic prijit. No a pic bum a bylo to. Byla to proste rana a ani jsem si to neuvedomil, jak ten cas rychle utika.
Ovšem teď pozor: trosky letadla mají být rozprostřeny v horách na ploše cca 2km^2 v výšce cca 8.800ft.Na to jsi prisel jak? Z linkovaneho clanku:
mountains rise up to 8900 feet about 1nm north of the last reported aircraft position.A podle fotek to je v udoli...
Ovšem teď pozor: trosky letadla mají být rozprostřeny v horách na ploše cca 2km^2 v výšce cca 8.800ft.Na to jsi prisel jak?
„French Police reported two helicopter spotted the remains of the aircraft on the ground at about 2700 meters elevation (8800 feet).“ (článek na avherald) Ty 2km^2 se objevily v různých online médiích, už nevím kde.
Ale zdá se, že těch 8,800ft je chybná informace, objevují se hlasy, že že trosky se nacházejí přibližně na N 44.280 E 6.439 a to má být údajně v 5,200ft. Což by měnilo situaci...
Dokonce je Simon Hradecky (Němec, co ten web provozuje) tak paranoidní, že nechává z diskuzí automaticky odstraňovat...
...URL, aby se na web nedostala neověřená informace.
Pozor na převody FL (flight level) na nadmořskou výšku. FL je odvozená od atmosférického tlaku, viz http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_level .
Stačí malý výbuch který jen naruší těsnost.
...a ve zlomku sekundy následuje explozivní dekomprese...
Chemické generátory sú pekná vec. Ale bol prípad, keď ich nesprávna preprava vyrobila pekné podmienky na horenie. Pri testoch v laborátoriu, tieto veci vyrobili veľmi intenzívny požiar s extrémním zvukovým prejavom (kvílenie ?). Neviem ako sa im to podarilo zastaviť aby nespálili laborátorium.
Pilotná kabina by mala byť hermetický uzatvorená a mať nezavisli zdroj tlakovania a kyslíka.
tady nejde o to zabranit katastrofe, ale vedet co se stalo a kde skoncilo letadlo v pripade, ze ke katastrofe dojdeJenže v letectví se uvažuje přesně obráceně. Spíš než do vámi navrhovaného zařízení se vyplatí investovat do takových, které riziko nehody aktivně sníží.
Nebylo by tedy snadnější jen zabránit vypnutí transpondérů?I to má svá negativa
Dal je vzhledem k symptomum hypoxie problem si ji nejen uvedomit, ale vubec neco delat.Od toho bych právě čekal, že tam bude tlakoměr napojený na nějaký alarm, který na to piloty jasně a zřetelně včas upozorní, že došlo k poklesu tlaku (a hrozí jim tedy hypoxie). Jestli tam něco takového není, tak to je fakt špatně...
desetkrat vic nez prumerny ajtakA to je hodně nebo málo? S průměrnými ajťáky se moc nepotkávám, tak nevím.
to teda nemuze, protoze propasovat pistoli do letadla je uz takrka nemozne.
Smejdi arabacky maj utrum, takze tady debatujete o hovne, panoveNavic je to na kube samy negr. Neskodilo by trochu to tam pocukrovat par bombama. Vycistil by se tak nepatrne genofond. Fidel s tim brachou jsou sice commies, ale jsou aspon bili. Valka je prirozena a prospesna a odtranuje prelidnenost.
Jenze Obama to je jedna velka tragedie. Je to negr a navic jeste komunista a to je snad nejhorsi kombinace. On snad s tema kubanskejma komousema bude navazovat diplomaticke styky! Kdyby byl u kormidla takovy pan Bush jr., tak ten by vedel jak se zachovat. Takhle se tam nakvartyrujou zapraskani rusaci s namorni zakladnou (to psali na Fox news) s fasistou Putlerem, pakaz jedna mongoloidni asiatska. Takhle to ten cerny komunista vede, no hruza!
snad jen, ze by mu to rozmluvila
nj, ale když je někdo psychicky labilní, tak by domluva mohla být případně účinná. No, ale stejně si myslím, že s tím zamykáním těch dveří je to přehnané. Co když omdlí celá posádka, ale třeba zůstane nějaký pasažér při vědomí, který by byl schopen letadlo zachránit? Přijde mi padlé na hlavu, že v takovémto případě bez bezpečnostního kódu není šance...
kdyz dojde k dekompresi, maji nejvetsi sanci lidi, co jsou na vyssi polohy zvykli - Peruánci z hor, horolezci atd - a ti budou nejspíše mezi pasažéry, ne mezi letuškamiA urcite mezi nimi bude spousta pilotu, co? Nastavit kurz a vysku pomoci autopilota by mohl clovek s alespon nejakou inteligenci a asistenci pomoci radia dat. Pokud teda prijde na to jak zapnout to radio :) Ale pristat s tim? No nevim...
proste by mackala cudliky
Proč ty čudlíky nemůže na dálku mačkat ten, kdo jí to radí? Jako to letadlo umí automaticky letět, přistát (což je asi to nejtěžší), ale nemá dálkové ovládání? Stejně se všechno ovládá elektronicky, tak by to v nouzi mohlo jít i dálkově ovládat.
to by si nebol Ty, kralyk, aby si si nerypol do RuskaTo nebyl rýp do Ruska, ale do vaší skupiny komentátorů ábíčka
Na někoho to svést musejí a proto obvinili pilota, jak jeden tak druhý.Pochybuji , ze nebyl před odletem na WC ! A prostata ho jistě nezlobila.Mladeho naprogramovali a je to jednoduhe nez prevazet semtex. Ovládání mysli na dálku se uz dávno děje.Amici to běžně delaji už od atentátu na presidenta JFK atd.... Jsme ve válce a je to daleko složitější zde vysvětlovat.Neni to jen z tohoto světa...
obavam se ze hrani si na soucit s uplne cizimi lidmi, kteri se odlisuji jen tim, ze se stali svou smrti medialne zajimavymi, je pekne pokrytectviPrečo by to malo byť pokrytectvo? Stačí si uvedomiť, že sú to takí istí ľudia, ako tí blízki a ako by sa človek cítil na ich mieste, alebo na mieste ich blízkych. Je rozdiel dívať sa na nich ako na čísla, ako na nejakú beztvarú masu, alebo ako na jednotlivé osoby a stotožniť sa s nimi. Človek, čo so sebou vezme 150 ľudí, lebo sa mu nechce žiť, má okrem depresie aj iné osobnostné charakteristiky, potenciálne rizikové pre druhých ľudí, ale nečudo, ak si to nikto nevšimol, keď ľudia bežne pokladajú neschopnosť "odosobniť sa od cudzích ľudí" za emocionálnu poruchu a naopak, súcit s nimi za obyčajné pokrytectvo. ...A ak obyčajní ľudia umierajú tak ako na Donbase po ukradnutej revolúcii vinou zločineckej oligarchomafie, pokrytecky podporovanej západnými držiteľmi moci v dôsledku geopolitických hier, nie je ťažké si predstaviť seba a svojich blízkych v ich koži a súcitiť s nimi je samozrejmosť.
normalni clovek jaksi rozlisuje mezi realitou kolem sebe a tou zprostredkovanou medii... české ofic. médiá preberá obraz reality vytváranej mediálnymi expertami "Západu"... nie je oveľa menej dôveryhodný, ako napr. jej obraz v čínskych alebo severokórejských médiách :), najmä v posledných mesiacoch, rozdiel je len v rétorike a v netransparentnosti cenzúry
médiá preberajú
bud je ten soucit jen pokrytectvi a kecy, nebo to ten clovek proziva skutecne, a v tom pripade brzy skonci na uzavrenem oddeleni psychiatricke lecebny ve stavu pripominajicim hrdiny lovecraftovych povidek, nebo sebevrazdouTypický mladícky extrémizmus:). Pre veľkou neznámou mimozemskí exoti ako ten pán Kalousek, Kocáb alebo Schwrazenberg:), každý z iného dôvodu. Začínam tieto fenomény skúmať
zbytek nebudu komentovat, protoze je bud projevem dusevni choroby nebo zlocinne spoluprace s nepritelema potom sa tu niečo hovorte o konšpirátoroch pani Procházková zase v úlohy expertky na Rusko na ČT... nebude on skôr epertka na Gruzíncov?
Nebo je to stejný typ, jako ten co postřílel lidi v hospodě v Uherském Brodě.To je prosím jaký typ?
proč to dokládaš odkazy na jasně nedůvěryhodné weby...Taky nechapu, proc sem dava odkazy na takove zrudne bolsevicke platky. Sleduju Fox news, semtam CNN a jsem ve vsem v obraze..
A čo tak zakázať leteckú dopravu?Spíš bych ji personalizoval. Docela mě štve že Babetta nemá křídla. Kdo to má furt objíždět po silnicích když jsou plné výmolů?
Kdo to má furt objíždět po silnicích když jsou plné výmolů?Daj si tam pásy.
Do té kapsle musí přelézet a musí ji odpálit - budeš na to mít dost času?Spíš by to vyžadovalo kompletně předělání z klasického trupu na něco hodně experimentálního. Ono naskládat do letadla kapsle pro 150 a více pasažérů + něco pro posádku, to by bylo potřeba asi dvakrát tak větší letadlo.
Existují snadnější řešeníTřeba?
podívej se na velín Černobylu.Co mám vidět?
Ve Space Shuttle se až do havárie Challengeru lítalo v teplákách a možnost úniku byla poněkud sporná.Spíš žádná než sporná. Ale stačí pár mediálně propraných incidentů a už se na tom pracuje i přes veškeré náklady. Ono taky cpát lidi do kabin bez únikových možností s tím, že pokud chcou tak si můžou do kufru zabalit vlastní rogalo, to se může stát jen na téhle planetě.
Mohu se optat, ktere ze zeny delaly ty namorni objevy? Mohly bychom prijmout tezi, ze to byla Isabela kastilska, ktera poslala Kolumba. Nekde jsem vsak cetl, ze mela nejakou zvlastni vzacnou poruchu a mela i koule. Mela normalne frndu, ale koule taky (bez ptaka). Takto bych si nejak predstavoval dnesni idealne genderove vyvazenou osobnost v duchu unijnich soutezi, jako je treba Conchita Wurst a tak podobne.
Nicmene jsem chtel hlavne podotknout, ze hlavni zasluhy Isabely (at uz byla zena nebo muz), spocivaji v tom, ze vypraskala ze Spanelska posledni zbytky zavsivenych musulmanu, to je mnohem vetsi zasluha nez objev Ameriky.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.