Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 20:08
Najskôr som chcel napísať gratulujem, ale potom som si prečítal blog.
A kup si nejake auto. ;)To je opravdu výborný nápad - bude mít hodinu práce za sebou ještě než se vůbec dostane do práce. Navíc za ni nedostane zaplaceno, naopak, bude muset vydržovat auto.
stvat slusne ridiceAspoň ty baity trošku víc kamufluj, trolle.
Takže ti, kterým se nelíbilo tohle, jsou vlastně také pitomci, když se jim nelíbilo, že mají s někým sdílet silnici, jen proto, že je pomalejší a zdržuje provoz.
Ne, nejsem nějaký militantní nepřítel silniční cyklistiky. Ale tvářit se, že cyklisté na silnicích provoz nijak neomezují a že pokud si snad někdo myslí že ano, je "pitomec", to je taky přehnané.
Je krásné kvůli pár pitomců považovat za pitomce i všechny ostatní.To tu někdo dělá? (možná kromě Odina)
Takže ti, kterým se nelíbilo tohle, jsou vlastně také pitomci, když se jim nelíbilo, že mají s někým sdílet silnici, jen proto, že je pomalejší a zdržuje provoz.
Ne, nejsem nějaký militantní nepřítel silniční cyklistiky. Ale tvářit se, že cyklisté na silnicích provoz nijak neomezují a že pokud si snad někdo myslí že ano, je "pitomec", to je taky přehnané.
Silnice je i pro pěší, cyklisty, traktory, dokonce i koňské potahy a organizované průvody. Stačí si vzpomenout na otázky z pravidel silničního provozu, když člověk dělal řidičák. Tyhle uživatelé se tam všichni musí spolu vejít a navzájem si umožnit komunikaci používat*. (Ba dokonce je tam třeba počítat i s ježkama, zajícema, prasatama, srnkama a tu a tam už i jelenem nebo losem, těm se člověk taky musí přizpůsobit a ne nadávat Pánu Bohu, že co tam ty svině lezou...)
Když je něčí internetovej post napsanej tak, že je z toho cítit přesvědčení, že silnice je pro auta a všechno ostatní tam překáží a omezuje vyvolenou třídu, tak lze usuzovat, že dotyčnej tohle nechápe.
*S výjimkou dálnic, kde je to upraveno jinak (upřesnění pro autisty).
Silnice je i pro pěší, cyklisty, traktory, dokonce i koňské potahy a organizované průvody. Stačí si vzpomenout na otázky z pravidel silničního provozu, když člověk dělal řidičák. Tyhle uživatelé se tam všichni musí spolu vejít a navzájem si umožnit komunikaci používat*.
Jeden koňský potah za rok překousnu, organizovaných průvodů potkávám asi tak stejně. Traktorů samozřejmě víc, ale taky to ještě jde. Kdyby čehokoli z toho na silnicích bylo tolik jako cyklistů, byl by to problém, který by bylo potřeba řešit, protože by silnice přestala plnit svůj účel. A stejné by to bylo, kdyby počet cyklistů narostl do hodnot, které si někteří automatisté představují. Ono je hezké vykřikovat "my máme právo", ale to je jen jedna strana mince. Kdyby každý důsledně využíval svých práv na doraz a nebral ohled na ostatní, společnost se zhroutí tak rychle, že se všichni ti mymámeprávisti nebudou stačit divit.
Vystavit slusny oblek zbytecnemu riziku poskozeni, stvat slusne ridice a jako bonus prijet pozde a upoceny na schuzku?Čekal bych, že člověk s takovou obsesí společenským statutem bude mít možnost se v práci převléknout a osprchovat...
Další možnost je stát se Asiatem.
Další možnost je stát se Asiatem.Stačí hodně říkat kawaii, psát divné smajlíky a čučet na anime? .. .. nemluvím nutně o tobě, Kolibáči
Psal o sprchování u klienta.Ok, tak to je jiná. Nicméně, mam pocit, že poslední dobou se cyklistický ohoz stává tak trochu bussiness casual, ve kterém je možné přijít téměř kamkoli a člověku to bude odpuštěno, protože přece sportuje a chová se ekologicky a vůbec je skvělej. Škoda jen, že je kvůli tomu potřeba mít na kolo ten cyklistickej ohoz
cyklistický ohozNemám cyklistický ohoz.
na letošním InstallFestu jsi se zadýchával při mluveníČástečně to tak může vypadat proto, že mám deformovanou nosní chrupavku a musím tak dýchat hlavně pusou. Myslím, že ani nejsem nejpomalejší (ale taky žádný závodník). Z Podolí na Pankrác to dám s vyplazeným jazykem za 8 minut (tj. výkon 230 W), na InstallFest mi to trvalo od řeky 18 minut, ale to jsem se právě nechtěl úplně zapotit, jinak bych to asi dal rychleji, Praha - Příbram (65 km) 4.3 hodiny a Praha - Mělník (45 km) 2.5 hodiny.
to s sebou vozíš na kole kyslíkovou masku?Ne, jezdím jen tak.
Jak dlouho už na kole jezdíš?Od září 2010, přičemž první tři zimy jsem moc nejezdil, ale od 2012 jezdím celoročně. Nejdřív odhadem tak 2500-3000 km ročně (neměřil jsem), za 2014 4500 km a za 2015 4300 km. Letos mám zatím jenom 700, protože mám tento semestr rozvrh, který nevyžaduje takové přesuny.
Používáš nějaké doplňující aplikace či internetové služby?Ne. Chvíli jsem si psal kilometry do Gnumericu, pak mě to přestalo bavit a koupil jsem si na ebay nejlevnější cyclocomputer. Cesty do neznáma (moc jich není, za 2015 Brno - Trnava, Praha - Příbram a Mělník) nakreslím na mapy.cz nebo v gpsprune, vyrobím z toho .gpx a nahraju ho do stařičkého Garminu a pak jedu podle něj.
Jak to děláš v zimě?Jak bych to dělal? Dlouhé kalhoty, rukavice a mikina… Zimy v Praze jsou dost mírné.
Holíš si nohy?Ne.
tj. výkon 230 WČim měří ten výkon?
Nicméně, mam pocit, že poslední dobou se cyklistický ohoz stává tak trochu bussiness casualJo, jo. Ale zajímavé že špinavé montérky takhle nefungujou nikde.
Oblek nenosímTo je chyba. Popravdě jsem přemýšlel že bych si koupil nějaké šik hadry a přišil na to reflexní prvky abych i na cestách oslňoval svým vzhledem, no bohužel jsem zatím nepřišel na žádný kreativní design
tedy pokud je neštve samotný fakt, že jsem si dovolil jet na koleTak jsem dostal „sprchu“. Úžasný zážitek.
Tohle je ten problém.Co nějakej elektromotor ať to dá ty nejhorší krpály za tebe?
A muj oblek? Obleceni je mou vasni a ver mi, ze stav meho obleku je pro mne o hodne dulezitejsi nez treba tvuj zbytecny zivot.Metrosexuál?
Ano, je to vyborny napad. Bez auta je clovek silne omezen v pohybu a moznostech.S tímhle souhlasim, nicméně to ještě zdaleka neznamená, že se vyplatí každý den jezdit autem do práce. Spíše naopak - auto tím trpí a člověk tím trpí taky. Takže pokud je jiná možnost, je IMHO lepší se cestování autem do práce vyhnout.
Take je svata pravda, ze saty a auto delaji cloveka.Hm, tohle je humorná poznámka. Myslímže v tomhle ohledu se lidé dělí na zhruba tři kategorie. Lidem v té první je to celkem jedno a auto je pro ně prostě akorát dopravní prostředek a kupují/nekupují si ho čistě podle potřeby, pragmaticky. Druhá kategorie má auto jako hobby v různé formě - zajímají se o tu problematiku ze všelijakých úhlů. Třetí kategorie dělá z auta odznak statusu a snaží se na ostatní zapůsobit cenou, rychlostí, "vytuněností", "terénností" nebo nějakou jinou fíčurou svého miláčka. Jedná se v podstatě o symptom problému se sebevědomím. Samozřejmě, že mezi těmi skupinami je určitý přesah, hodně lidí je někde mezi první a druhou. Ty jsi ale vzhledem k tvým poznámkám celkem jednoznačně v té třetí. Já doufám, že si z toho Jardík nebude brát příklad, ale nemyslím si, že bude
takze jsem se rozhodl jim alespon zneprijemnovat jejich mrzke zivotyVelmi dospělé.
Ted jsem se na par vterin opravdu zamyslel, zda zde hledam uznani. Uznani rozhodne nehledam.Hahah... tak to ses zamyslel dost blbě, nebo strašně dobře umíš přetvařovat. Protože, zatímco tvoje údajná intence je prejže jiná, tak skutečněj projev sedí na 100 %. :tyvoe:
Ale neni to o tom, ze bych chtel delat ramena na majitele fabii a octavii tim, ze mam lepsi auto. Takove pocity vubec nemam, protoze zivoty i nazory tech lidi jsou mi ukradeny.Jasně, že to je o dělání ramen na lidi s levnějším autem. A ukradení ti tak úplně nejsou - kdyby oni všichni měli stejný auto jako ty, ten pocit "mam něco lepšího" by tam logicky nemohl vzniknout a potřeboval bys něco víc. Třeba ještě lepší a dražší auto anebo rovnou osobní jet, jako někteří lidi.
Jsem stastny kvuli tomu, ze proste mam neco lepsiho a mohu si to dovolit.Tohle mi připadá jako jedna z největších osobních tragédií, o které jsem slyšel za dlouhou dobu - potřebovat ke štěstí horší stav okolních lidí. Nevěřim, že tohle není patologický.
Prahu mam rad, ale cely svet opravdu neni jen praha.Ale on řeší dopravu do Prahy. Podle předchozích blogpostů mi přijde, že spíš než vyjížďky autem ho láká chození po okolí. Asi není jediný, já taky na auta moc nejsem…
Ale od nich se v ranní špičce do Prahy fakt nedá dojet autem rychleji než vlakem, jediné dvě silnice, co obsluhují široké okolí, jsou naprosto beznadějně ucpané
Nevím, kde je "od nich", ale je-li ochoten vstávat v pět, až tak hrozné by to být nemuselo. Aspoň z našeho směru to do sedmi celkem jde, pak už je každých pět minut zatraceně znát.
pakárna s eskalátoramaPočkat to tam nejsou plošiny? Jak se potom dopravujou vozíčkáři?
ale DPPAha. No popravdě, pár vhodně umístěných držáků na kolo v prostředcích hromadné dopravy by mohlo ušetřit hodně starostí. Ale je fakt že hledat v podobných korporacích někoho s rozumem v hrsti je jak hledat Československou Superstár.
Já jsem na MHD zanevřel kvůli opencard a praseckému chování DPP.MHD jezdím v Prahe léta a OpenCard jsem nikdy neměl. Ale že DPP je všelijaký spolek, to souhlas...
třeba i do Soukenické,nevim, proc jste uvedl zrovna tuhle ulici jako priklad, ale protoze jsem stravil detstvi na Petrskem namesti, tak se mi zase vybavilo, zejmena kdyz v Soukenicke bydlela moje chlapecka laska - Zdenicka Hudcova.
Take je svata pravda, ze saty a auto delaji cloveka.Už som to tu spomínal, kámoš študoval jazyky a takýto nezmysel vznikol najskôr chybou prekladateľa. Ľuďom s jednoduchou morálkou a náhľadom na svet sa to veľmi zapáčilo a tak sa to ujalo. Podobných jazykových nezmyslov študovali viacero a robili sa na tom aj diplomové práce. Ako sa ten príbeh zrazu obráti, že?
pro ten jepro ten jev je
A víš proč všechny ty autobusy, trolejbusy a tramvaje a vlaky maj tak velký okna? ... Aby si každý mohl z auta pořádně prohlédnout ty socky co v nich jezdí.Tohle nechápu. Mam to přesně obráceně. A to přitom nejsem nijak antiautomobilový typ - řidičák mám a řidím rád, zejména třeba někde ve vyšších polohách, někjaký kopečky a zatáčky, k tomu malej provoz, to je super. Ale ve městě?!? Nechápu, jak to může někoho bavit, vždyť je to přískokem vpřed. To už se radši namáčknu do metra než se mačkat autem někde na D1 a co chvíli se muset bát o lak. Občas jsem taky okolnostmi nucen třeba v Praze řídit a je vždycky o nervy. To už daši vlezu do MHD a třeba si čtu knížku nebo noviny na telefonu nebo něco...
Ale ve městě?!? Nechápu, jak to může někoho bavitTřeba je do nebaví, ale něco vezou, MHD jim v daný čas na dané místo nejede, nebo tak něco. To je jak když se tu Marcela(?) kdysi divila, jak někoho může bavit jezdit po Praze na kole, že ona si radši vyjede někam za Prahu. No často nebaví, ale nějak se přemisťovat musím.
Jinak nedávno jsem také nastoupil do své první programátorské práce a zkušenosti podobné :) Všichni vytížení, takže po instalaci a nastavení vývojového prostředí celkem hození do vody, řešení prvních požadavků spočívalo v celodenním luštění kódu a následně napsání dvou řádků… Ale dost rychle se to zlepšuje :)Takže to stejné ... ukázali mi jejich bugzillu a něco oprav. Je tam nahlášených asi 6 chyb, takže výběr není velký. Když z 3 nevíte vůbec o co jde a co se chce, tak toho moc nezbyde. Celý den jsem zase luštil zdrojový kód a hledal, kde se to dá nejlépe dopsat. Je to samý adaptér, samé proxy, samý model a já v těhle abstrakcí moc dobrý nejsem. Vlastně ani nevím, proč vzali zrovna mě. Na pohovoru po mě skoro nic nechtěli, jen opravdové základy (pointer, třída, dědičnost, observer pattern, jak vložit položku do std::listu za danou položku) a hned se mnou podepsali smlouvu.
Vsak ty taky zestarnes
Jedná se o dlouhodobý vývoj jednoho programu.... IT klasika ...
Vitej mezi pracujicimi lidmi. Vstavat brzy, vracet se pozde a nemit z toho dne celkem nic je na beznem poradku. Je pomalu na case to zmenit...
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.