Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 08:53


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Max avatar 19.11.2020 21:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pobavilo :D
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
19.11.2020 21:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
prostor kolem jednoho zákazníka vyznačíme šesti rovnostrannými trojúhelníky (šedá barva)

Odborně se tomu říká "pravidelný šestiúhelník". :-)

pushkin avatar 20.11.2020 07:04 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Směrnice o maximální šírce uliček v obchodech a supermarketech
Neblbni, to už je látka střední školy ;-)
David Ježek avatar 20.11.2020 10:43 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Včely tomu neříkaj nijak a narozdíl od nás to uměj precizně už milióny let.
20.11.2020 11:05 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Někde jsem o tom četl, že včela to umí jen kulaté a až potom působením ostatních dutinek se pokroutí do šestiúhelníku.
.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
20.11.2020 11:58 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Popravdě řečeno, včely typicky staví nové dílo na mezistěnách kde mají šestiúhleníky již připraveny. ;-)
20.11.2020 12:09 Evzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Jasne, divokym vcelam to pripravuji medvedi. :D
20.11.2020 15:51 abp
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
gclid = CjwKCAiA7939BRBMEiwA-hX5J_8wpNisXCyshA0oIB-ds2YbHJ2klaUlpCwIUJyx5gckaMJePXh0ZhoCpkMQAvD_BwE
z tvého webu?
Gréta avatar 20.11.2020 16:03 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana

videjko hele ;D

Jendа avatar 20.11.2020 20:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Tohle je lepší, navíc ušetříte za psychedelika.
Gréta avatar 22.11.2020 13:04 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
23.11.2020 20:58 kotyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
NIC to dělá teprve pár let pod názvem Turris;-)
19.11.2020 22:05 kvr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ehm, a přemýšlel autor nad tím, jak se v takovém prostředí z hexagonů budou lidi pohybovat?

PS: Vždycky mi přijde vtipné, když někdo začne článek kritikou toho, jak jsou ostatní pitomci a poté nedomyslí základní důsledky nad rámec jednoduchého vzorečku...
Jendа avatar 20.11.2020 02:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Centrálně koordinovaně. Už se vyvíjí plánovač, který vyřeší, jak tu hexagonální síť přeskládávat, aby všichni prošli obchodem a nikdo se nepřiblížil.
pushkin avatar 20.11.2020 06:55 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Úplně stejně jako nyní. První fronta bude u pečiva (všichni berou rohlíky), druhá u uzenin (všichni berou salámy nebo klobásy), třetí u mléčných výrobků (všichni kupujou mlíko, jogurty nebo sýry) a poslední u kasy. No a podle toho, co je zrovna fakci ještě v tý či oný uličce po cestě.

A to ti povim i bez vzorečku...
Gréta avatar 20.11.2020 16:09 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana

mit vobchoďák tak bych teďko slevila máslo na pětikačku :D :D :D :D

19.11.2020 23:27 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vsechna ta narizeni jsou statni zvule na svobodnych a svepravnych lidech.
19.11.2020 23:28 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já myslím, že těch 15m2 vychází ze Směrnice o maximální šírce uliček v obchodech a supermarketech. Zatímco u obchodů do plochy 200m2 (sociální zařízení se nezapočítává) mohou mít uličky maximálně 1,5m, u obchodů s plochou nad 400m2 je tato max. šířka 3m. Zákazník tak udrží bezpečný odstup v malých obchodech s distancí pět metrů v uličce oběma směry, kdežto v supermarketech mu stačí pouze 2,5m na každou stranu. Pokud snad někoho zaráží, že směrnice neřeší obchody o výměře 200 až 400m2, důvod je jednoduchý podle průzkumu jež probíhal v členských a přidružených zemích EU v letech 2007-2016 je takových to obchodů minimum. Občané členských tak nemusí být zatěžováni zbytečnou legislativou.
19.11.2020 23:32 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Prasarna. Laissez faire!
19.11.2020 23:42 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pojďme se nyní podívat na to, odkud se toto číslo mohlo vzít.
Udalosti, cas 9:40 :-)
20.11.2020 00:13 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
OMFG!
pushkin avatar 20.11.2020 06:57 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
20.11.2020 00:52 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Lze to dobře ilustovat na obruči kolem těla. Kdyby nikdo jiný nedodržoval rozestupy, museli bychom se vybavit obručí o průměru dvou metrů. Pokud by ale každý začal nosit takovou obruč, stačil by poloviční průměr.

Vzhledem k tomu, že z toho vysvětlení na ČT linkovaného výše jasně vyplývá, že žádné další aspekty v potaz nebrali (umožnění efektivního pohybu po typickém obchodě při dodržování rozestupů, počet kontaktů, …), tak pro těch 15 m² neexistuje absolutně žádné opodstatnění a je to fakt jen další příklad do nebe volající neschopnosti a diletanství.
20.11.2020 00:56 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Obchody, které mají plochu menší než 15m musí zavřít. Nebo mohou zůstat otevřené, ale nepříjímat zákazníky.
20.11.2020 01:10 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Omyl, soudruhu! Zákazník do takového obchodu vstoupit může, ale ne celý. Občané s prostetickou končetinou v tomto směru mají jistou výhodu, ti ostatní musí být kreativní.
Jendа avatar 20.11.2020 02:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tohle je ještě dobrý. Ale co takové Slovensko!
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
pushkin avatar 20.11.2020 07:02 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Jo, zhruba takhle bych čekal, že k tomu došli...
Gréta avatar 20.11.2020 16:40 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Petr Tomášek avatar 22.11.2020 13:45 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
LOOOL, 10x10m=10m2, hahaha....
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
20.11.2020 06:33 SKK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
aké matematické dôkazy vám treba?... stačí zdravý sedliacky rozum... jasné, že je to šikana... na nás aj na vás skúšajú techniky zaháňania do ohrady... dali ste súdruhom politikom do ruky bičík, tak sa ním učia práskať... moc má svoju moc:-))

krásne ráno prajem, a serte na rúška na čerstvom vzduchu
20.11.2020 06:34 SKK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
aké matematické dôkazy vám treba?... stačí zdravý sedliacky rozum... jasné, že je to šikana... na nás aj na vás skúšajú techniky zaháňania do ohrady... dali ste súdruhom politikom do ruky bičík, tak sa ním učia práskať... moc má svoju moc:-))

krásne ráno prajem, a se:te na rúška na čerstvom vzduchu
⧠ A = 0 avatar 20.11.2020 07:02 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Lidi, naučte se správně používat jednotky. Tohle je fakt bída – je vidět, že jste produkt českého školství.
Nevolte zmrdy.
20.11.2020 11:44 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nielen matematiku, ale treba aj epidemiologiu a vediet, co je to virus (tj. rozdiel medzi virusom, bakteriou a plesnou), ako dlho vydrzi v roznom prostredi alebo na povrchu akeho materialu, a kolko "davok" virusu treba, aby infekcne napadol organizmus. A nasledne to opatrenie ma zmysel.
debian.plus@protonmail.com
pushkin avatar 20.11.2020 12:02 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
A v čem se tedy chování viru změnilo, že má smysl takovouhle kravinu zavádět až po třech měsících od nástupu druhé vlny?
20.11.2020 12:13 X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Spis tesne pred nastupem treti vlny.
20.11.2020 13:55 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslím, že tam je velké zjednodušení v tom, že uvažujete člověka jako nehmotný bod. Pokud byste provedl řez člověkem pohledem z půdorysu, tak vám vznikne ve středu té kružnice plocha nezanedbatelného obsahu, která navíc rozhodně nebude kruhová a bude kolísat. Pokud například 2 lidé v sousedních segmentech roztáhnou ruce, tak pro garanci zachování minimálního rozestupu 2 metry budete potřebovat daleko větší plochu.
pushkin avatar 20.11.2020 18:23 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Předpokládáme-li, že dýchají rukama, proč ne...
20.11.2020 15:37 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
4 x 4 = 16 m2

Takže na každou stranu má člověk bezmála 2 metry, při dvou lidech necelé čtyři metry, což se rovná další vládní píčovině.
20.11.2020 15:50 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Píčovina je, pokud si někdo myslí, že jsou lidi v krámu rozprostřeni rovnoměrně. Těch 15 m2 je spíš málo, než moc, aby tam ty rozestupy skutečně reálně byl možno dodržovat.
20.11.2020 16:06 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
PS: Setkáme se u rohlíků.
20.11.2020 16:09 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
A ze se najde negramotnych volu, vcetne teda toho poctare v clanecku ....

Volove, vite ze zcela jiste 50 mozna spis 70% ty plochy je regal se zbozim? Pro pohyb osob tutiz zbejva ten zbytek.

Mno a kdyz zredukujeme 15 na polovinu, tak mame 7,5 coz je neco kolem 1,3m na kazdou stranu. Takze realne to mame nejakych +- 2,5 od osoby k osobe, spis min.

Jinak receno, to vy retardi prakticky dokonale odpovida tem doporucovanym 2m rozestupu.

A ano, je to picovina, stejne jako vsechno kolem, ale vy retardi jen ukazujete, ze pocty prvni tridy jsou neco, co nejste schopny pobrat!

---

Dete s tim guuglem dopice!
20.11.2020 16:18 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Tak ono jde hlavně o to, aby se venku netvořily fronty a lidé nemuseli stát na mrazu.
20.11.2020 16:35 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
To je naopak plus, spousta lidi si zbytecny nakup odpusti.
20.11.2020 16:46 kvr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Je to marné, je to marné, oni to nepochopili, ani když jsem to naznačil už včera...

Před měsícem tu byla výzva, ať se sebezvaní experti nevyjadřují aspoň veřejně. Naprosto chápu. Nedávno lekce ze statistiky, teď aplikace matematiky do reálného světa. Ale hlavně, že je to slyšet. Zcela nejhorší je to, že to na první pohled vypadá věrohodně, takže to ti ještě mdlejšího rozumu převezmou s důvěrou a šíří dál. Výsledky na sebe nenechají dlouho čekat...
pushkin avatar 20.11.2020 18:35 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana

Bohužel jsou 3,14oviny, ke kterým se nedá nevyjádřit. Tohle je společně se zákazem nedělního prodeje a otevřením škol absolutní špička vládních nesmyslů. Stačí už jenom kontrast mezi otevřením škol a přiškrcením obchodů. Děti, které jsou ve škole dlouhodobě v prostředí, ve kterém nemají šanci udržet 2 metry odstup, o 15 m2 na žáka ani nemluvě, při vstupu do sámošky povinně obdrží košík, aby se udrželo virtuálních 15 m2 na zákazníka, aby se při náhodném krátkodobém kontaktu nenakazily.

O tom, že dětem ani není kde koupit školní potřeby, jelikož jsou papírnictví a knihkupectví zavřená ani nemluvě.

Já osobně jenom čekám, kdy někomu rupne v bedně a před nějakym obchoďákem začne střílet, případně si otevře dveře autem, protože k tomuhle nutně při současné frustraci z nesmyslných nařízení musí dojít.

20.11.2020 18:59 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
O tom, že dětem ani není kde koupit školní potřeby, jelikož jsou papírnictví a knihkupectví zavřená ani nemluvě
.

Nejhorsi jsou hysterky, co v krizi vytvareji takoveto pseudoproblemy. Skolnich pomucek mas plne eshopy i supermarkety. Vlastne me ani nenapada,kdy jsme naposledy kupovali skolni pomucky jinde nez na internetu, nejspis to bylo tak pred peti lety.

A omezeni poctu lidi v kramech povazuji za jedno z tech nejrozumnejsich opatreni.
pushkin avatar 20.11.2020 19:39 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Skolnich pomucek mas plne eshopy i supermarkety.

Máš na mysli ty eshopy, které posílají přes doručovatelské služby, které nedoručují?

Nebo ty supermarkety, do kterých se kvůli omezení na počet přítomných máš pouze omezenou šanci dostat?

Bohužel i toto jsou problémy člověka, který nemá ve městě nákupní centrum a doma prvňáka a třeťáka...

20.11.2020 19:42 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
jen dnes mi dorazily tri balicky z eshopu a bez problemu jsem se 2x dostal do supermarketu
20.11.2020 23:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
A co třeba zimní boty pro děti? Boty dětem si v e-shopu kupovat netroufnu (a na zneužívání práva na vrácení bez udání důvodu ke zkoušení velikosti nemám žaludek) a to, co mají v hypermarketu, stojí vesměs za houby. A pak je tu samozřejmě spousta drobností, bez kterých se dá vydržet měsíc nebo dva, ale s každým dalším už je to čím dál větší opruz. Mne už to třeba po třech měsících od ostříhání dohnalo k tomu, že jsem si radši koupil strojek na vlasy. Ale takové kalhoty si opravdu sám neušiju - a v hypermarketu je nekoupím ani za normálních okolností. Jediné štěstí je, že teď stejně chodím jen do školky a jednou týdně na nákup.
21.11.2020 00:11 logik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Sorry, ale zrovna právě zkoušení velikostí je důvod, proč to bylo zavedeno. To není zneužívání. Zneužívání je, když si z toho uděláš půjčovnu.
21.11.2020 02:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Ne, zavedeno to bylo kvůli možnosti snadno vrátit zboží bez nutnosti absolvovat zdlouhavé a náročné řízení v případech, kdy zákazník naletěl na neúplný, nepřesný nebo zavádějící popis nebo obrázek, protože při nákupu z e-shopu nemá možnost si důkladně prohlédnout, jak zboží opravdu vypadá a jaké má vlastnosti. Někomu možná připadá adekvátní zkoušet velikosti formou korespondenčního ping-pongu, ale já mezi ty lidi rozhodně nepatřím. Nemluvě o tom, že kdyby to měli takhle dělat všichni, tak to přestane škálovat hodně rychle.
21.11.2020 04:16 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Nesmysl, je to náhrada za plnohodnotné zkoušení/předvádění v obchodě.

A zatím jsem nenarazil na obchod s oblečením/botami, který by s tím měl problém. Je úplně normální, že si objednám 4 páry bot, s tím, že je od začátku jasné, že minimálně 3 z nich budu vracet. Žádný slušný obchod s tím nemá problém. Dokonce ani tak levný krám jako lidlshop. A i ten hradí zpáteční poštovné. O luxusních obchodech ani nemluvě.
20.11.2020 23:56 kvr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Tak určitě jsou věci, ke kterým se vyjádřit dá a které nedávají logiku (i když třeba jen na první pohled). Ale napsat na to ještě větší 3.14ovinu, která se zastaví na základním vzorečku, není příliš konstruktivní řešení. To pak skončí na diskuzi, kdo je větší blbec a tím ještě nikdo nic nevyřešil.

15 m2 na člověka mi smysl celkem dává, s ohledem na to, že část prostoru je obsazena vybavením a lidi se potřebují hýbat. Samozřejmě to vyžaduje nějakou podporu lidí samotných, aby si to sami pohlídali. Cílem toho opatření je ale poskytnout těm lidem podmínky, nikoliv vyřešit hloupost či sabotáž některých z nich. Proč jsou otevřeny jen některé obchody a jiné ne - to pravidlo by mělo fungovat všude (pokud funguje), nejspíš by se hůř aplikovalo a vynucovalo u menších obchodů, které nemají ochranku nebo adekvátní obsluhu. Bohužel je to spíš v důsledku snahy eliminovat ty hloupé a sabotéry, taky se mi to nelíbí, ale z dost velké části je to spíš vizitka některých občanů než vlády. Nedávno jsem (mimo ČR) kupoval dětské boty - pravidlo 15 minut na zákazníka a maximálně 5 lidí vevnitř - všichni to respektovali a fungovalo to (samozřejmě byla naštvaná menší fronta venku).

Ohledně toho, proč školy ano a obchody ne - je třeba taky vzít v úvahu následky těch omezení. Evidentně nejsme schopni vyřešit pandemii rozumně rychle a zastavit školství na rok či víc by bylo devastující pro celou generaci. Nehledě na to, že to značně omezuje možnosti práce i těch kritických složek. Taky byla kdysi teorie, že děti jsou proti tomu mnohem imunnější, nevím, zda to ještě platí.

Takže z hlediska big picture mi to smysluplné rámcově přijde, i když to nesleduju dopodrobna, takže se nevyjadřuju úplně ke všemu.
21.11.2020 02:35 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Na tom není co nepochopit. Ty důvody, proč tohle nejde řešit jako optimalizační problém ve stylu „rozmístěte lidi na danou plochu tak, aby…“ a v praxi ten limit bude muset být přísnější, jsou celkem zjevné. Jenže Roman Chlíbek v tom živém vstupu na dotaz, proč je to právě 15 m² a zda to není příliš přísné, když třeba v Německu je to 10 m², odpověděl, že to prostě počítali jako 2²π.

Já nevím, jestli má být jeden zákazník na 5, 10, 15 nebo 20 metrů čtverečních, ale zcela určitě vím, že pokud někdo zvolí těch 15, měl by k tomu mít nějaké lepší důvody než spočítat si (teoretické) čtyřmetrové rozestupy v domnění, že počítá dvoumetrové rozestupy.

Další věc je, že když omezuji počet lidí, měl bych zvážit prodloužení prodejní doby a to pokud možno o víc než jednu hodinu a pokud možno tak, aby ve stejnou hodinu nezačínal platit zákaz vycházení a nebylo nutné spoléhat se na toleranci ze strany policie.

Mně by se zrovna tenhle týden asi hodilo sjet si o víkendu nakoupit, ale v neděli je zavřeno (jestli mi neutekla nějaká změna, upřímně už mě přestává bavit to sledovat) a v sobotu se tam mačkat nechci.
21.11.2020 04:20 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Jake jenze, to je korektni postup. Proste na jednu stranu zanedbam prekryvani, na druhou zanedbam nerovnomerne rozlozeni a nutnost prostoru navic pro pohyb. Rozumny postup, rozumny vysledek. Jen clovek nesmi byt autista, no.
21.11.2020 10:39 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Ne, fakt to není rozumný a už vůbec ne korektní postup. Existuje mnoho rozumných způsobů, jak dojít zrovna k 15 m² („v Německu je to 10 m² a kolaps se při podobných otevíracích dobách jako máme my nekonal, ale protože máme horší epidemiologickou situaci a lidi jsou méně disciplinovaní, tak jsme to zpřísnili“), ale oni si zvolili ten naprosto nejstupidnější. Ten blog mi přijel ujetý přesně do okamžiku, kdy jsem viděl to Chlíbkovo vyjádření a zjistil, že ano, opravdu to počítali takhle. Udělat chybu v tak primitivní početní úloze mou důvěru ve vládu opravdu nezvyšuje.
21.11.2020 11:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana

Ono je nakonec jedno, jestli je to 10, 15, nebo 20 m². Podstatný problém je, že tím zase dali najevo, že se nedá věřit ničemu, co vyhlásí. Nejdřív se řekne, že až "magický koeficient er" klesne na 0.8, začne se s opatrným uvolňováním, fajn. Oficiálně prezentovaný koeficient klesl na 0.8…nic, OK, nechceme to uspěchat… pak klesl na 0.7… a bum ho, místo opatrného uvolnění přijde další přitvrzení, a to dokonce takové, které jsme tu neměli ani na jaře.

Tohle je ten největší průšvih. Měsíce se novináři a veřejnost marně snažili z vlády dostat nějaká jasná pravidla, podle kterých se budou opatření řídit. Prymula to tvrdošíjně odmítal, ale aspoň slíbil, že se budou změny vyhlašovat pravidelně jednou týdně - ale porušil to ještě tentýž den a pak už se ani nesnažil něco předstírat. Blatný konečně nějaká pravidla dal na papír - a stejně je při první příležitosti porušil.

Ono se pořád opakuje, jak jsou Češi nezodpovědní a nic nedodržují, tak je potřeba vzít je víc u huby. Jenže není to spíš obráceně? V zemích, kde je dopravních značek pár a jsou tam, kde opravdu dávají smysl, je lidi respektují (nebo aspoň většina). U nás je přeznačkováno a když je řidiči porovnají se zdravým rozumem, přestanou je brát vážně. No a když vidí, že přesně ta nejabsurdnější omezení jsou místa, kde dopravní policie provádí svou "preventivní činnost", ztratí jakýkoli respekt k ní a ochotu spolupracovat. S těmi opatřeními je to úplně stejný princip. Když lidé vidí, že z nich vláda celou dobu systematicky dělá blbce, věší jim bulíky na nos a vydává opatření, která nejen ničemu nepomáhají, ale dokonce škodí (zákaz nedělního prodeje je asi nejnázornější příklad), tak už toho prostě mají dost.

21.11.2020 12:52 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
+1
pushkin avatar 22.11.2020 08:51 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
22.11.2020 09:27 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Jenže není to spíš obráceně?
Ale není to spíš obrácně?

Zrovna tady bych řekl, že to je problém slepice - vejce. Na jednu stranu je tu dneska vláda s praštěnými opatřeními. Na druhou stranu jsou tu lidi, co v březnu - kdy se o tom viru a jeho následcích vědělo fakt málo - nedodržovali nic. A to na dnešní opatření, která nepomáhají nebo dokonce škodí, svést nepůjde.

Krásná ukázka kladné zpětné vazby, pár pitomců nedodržuje to, co dává smysl, tak se vyhlásí přísnější pitomosti, které mají ovšem problém dodržovat i lidé se zdravým rozumem, tak se udělá ještě přísnější kolečko... jestli máte nápad, jak z toho ven, rád si ho přečtu.
Quando omni flunkus moritati
pushkin avatar 22.11.2020 09:42 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Jediná cesta ven je nezavádět zjevné kraviny a pokud možno systém opatření zjednodušit. Když se ale kouknu na tabulku, která vysvětluje různé úrovně PES, tak aby na to měl člověk ne jednu, ale možná tři univerzity.
22.11.2020 12:13 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Jediná cesta ven je nezavádět zjevné kraviny
Je omezení rychlosti na 70 v ostré zatáčce do viaduktu pod kolejemi zjevná kravina? Je dvojitá plná na dvouproudé silnici v nepřehledné zatáčce zjevná kravina? Je zákaz vjezdu na železniční přejezd ve výstraze, ke kterému se blíží vlak s Vmax 160km/h, zjevná kravina? Ani jedno není a ve všech případech se najde někdo, kdo to poruší. Takže nezavádět zjevné kraviny zjevně cestou ven není.
Quando omni flunkus moritati
Jendа avatar 22.11.2020 13:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Nemohlo by to být právě zaváděním těch zjevných kravin všude okolo? Lidi vidí třicítku „škola“ platnou v sobotu ve tři ráno, lidi vidí buzerační semafory, lidi vidí přejezdy které pět minut blikají a závorují i když vlak stojí na zastávce, lidi vidí čáry navádějící do zúžení i když se vpravo od nich dá v pohodě jet… tak když pak jedou k vámi popsaným objektům, tak si taky řeknou, že to je nějaká blbost?
22.11.2020 15:08 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Nemohlo by to být právě zaváděním těch zjevných kravin všude okolo?
Ano, mohlo. Ale taky nemuslo. Závěr platný pro všechny problémy typu slepice-vejce :-)
Lidi vidí třicítku „škola“ platnou v sobotu ve tři ráno
Zrovna nad tou by se IMO nikdo nepozastavil, kdyby si tam jednou za čas nestoupli policajti nebo v té době nefotila kamera s radarem. Tj. kdyby se všichni - jak řidiči, tak zákon - tvářili, že tam ta značka není.

(Přejezd nechávám stranou, na to už tady debata proběhla a průměrný řidič beztak neví ani to, kdy se na přejezdu má zastavit/přibrzdit a rozhlédnout, natož aby věděl, jak se řídí jeho zabezpečovací zařízení.)
Quando omni flunkus moritati
Jendа avatar 22.11.2020 17:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
FYI jako prázdninový projekt jsem si dal trochu si s tím pohrát, a skoro všechny protiargumenty, které zazněly v té diskuzi o přejezdech, se mi podařilo experimentálně vyvrátit. Viz moje komentáře úplně dole.
22.11.2020 19:43 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
skoro všechny protiargumenty, které zazněly v té diskuzi o přejezdech, se mi podařilo experimentálně vyvrátit.
No, nepodařilo. Nebo teda nevidím, co těmi "experimenty" mělo být vyvráceno. Taky koukám, že v té diskuzi chybí moje odpověď na #424, takže
Čemuž bych já řekl naplánování.
To byste řekl špatně. Vlak odjede ze stanice podle jízdního řádu - ideálně - a přes přejezd projede tak, jak to vyjde, tedy podle toho, jaká je výchozí rychlost a jaké má zrychlení. Pokud narážíte na to, že se nikdo nezaobírá tím, kdy vlak přes ten přejezd přejede, to máte skutečně pravdu. Tím se zaobírali jiní a pokud by to pro silniční provoz vyšlo příliš negativně, přejezd by tam nebyl. Ostatně jsem tam také psal, že za tu dobu chtělo na pozemní komunikaci přejezd využít méně lidí, než kolik tam projelo jen strojvedoucích - o cestujících nemluvě.
OK, jenom doufám, že to funguje i opačně.
Mám pocit, že jsem tenkrát psal něco ve smyslu, že by to bylo srovnatelné s železničním přejezdem nějaké lokálky přes D1.
Vlak jel stovkou, přesto se 1:11 blikalo a následně 2:14 závorovalo, což je taky doba, po kterou tam byl uvázlý a nikdo si ničeho nevšiml.
Nevím, co tím chce básník říci. Závory spuštěné po dobu 2:14 jsou okolnost daná tím, že dotyčný vlak zastavil na zastávce v přibližovacím úseku přejezdu, to se v té diskuzi řešilo vcelku dalekosáhle a bylo tam uvedeno, proč to tak je.
Řidič náklaďáku pokládal za samozřejmé, že tam je kamera, která ho detekuje a vlak zastaví.
Ano, lidi toho napovídají opravdu hodně, když jim jde o kriminál. Konkrétně tvrdil, že si to myslel, protože v Srbsku to tak je - jenže to není pravda. Je to uvedeno přímo v té zprávě, kterou jste odkazoval. (Četl jste ji celou? :-) )
DI a SŽDC prokázaly nulovou sebereflexi, jako obvykle, a všechno je chyba řidiče.
A nebyla snad? Řidič prokazatelně vjel na přejezd v době, kdy bylo PZZ ve výstraze, navíc ze silnice, kde vůbec nesměl být. O tom, že jediná možná reflexe je zrušit ten přejezd - což SŽzz chtěla, ale místní samospráva zablokovala - se v té diskuzi taky vedla řeč.

Mimo jiné - prostudujte si víc než jednu zprávu od DI, než na ně budete plivat ohledně sebereflexe. Když zjistí problém, tak to v té zprávě taky je. V odkazované diskuzi se třeba řešila nehoda u Mariánských Lázní, kde DI sice zavinění dala strojvedoucímu, ale také napsali, že mu SŽzz namazalo schody.
V Lázních Kynžvart vyjel motorák proti pendolinu a vykolejil, sedm lidí se zranilo. Projeli návěstidlo a neexistuje zařízení, které by to zastavilo. ...
"Moderní Regionova" pobavilo, i když jsem byl v pokušení se zeptat, jestli jste blázen :-) Moderní Regionova je upravené vozidlo řady 810, tedy řady, jejíž výroba byla ukončena roku 1982. Zařízení, které by to zastavilo, samozřejmě existuje, jmenuje se ETCS a jeho cena včetně instalace (a s tím spojeného papírování) se AFAIK momentálně pohybuje někde mezi 15 a 20MKč per hnací vozidlo. Řekněte, kde na to u jednotek 814, které se blíží ke konci životnosti, vezmete, podle wikipedie jich jezdí cca 200. A abyste to neměl tak jednoduché, tak připomínám, že to potřebujete dát na oba konce (protože AFAIK zatím není možné využít jeden "počítač" s více senzory.)
České dráhy zkouší novou aplikaci pro strojvedoucí, má je varovat před jiným vlakem.
"České dráhy něco zkouší" neznamená, že to bude fungovat, tím nic nedokazujete. Ostatně mi neříkejte, že věříte, že za ty tři týdny dokázali spíchnout něco, co se dokáže vyrovnat s nedostatky GPS signálu (chybějící signál, odrazy) a rozpoznat stav vlaku. Protože k čemu je dobré varování, že se blížíte k jinému vlaku, když se s ním máte křížit? U té nehody, kvůli které to vyrobili, došlo ke střetu těsně po rozjezdu, tj. v místě, kde vás ta aplikace bude varovat na přítomnost jiného vlaku, i když je to v pořádku.

Jinak zařízení, které není ve smartphonu, ale zabudované do vlaku, tedy s možností aktivně zasáhnout do řízení v případě chyby strojvedoucího, taky existuje: jmenuje se radioblok a jeho instalace na síti SŽzz je zakázána, prý aby to neodčerpávalo peníze na ETCS.
Na vlečce ve Mstěticích ujelo 32 odstavených vozů, které při své jízdě projely... S tím „přejezd bliká i když vlak stojí v zastávce protože je spínán obsazeným obvodem a tak s tím nejde nic dělat“ to tedy taky zjevně není tak žhavé.
Jestli jste tím chtěl něco říct - jako třeba co by s tím šlo dělat - chtělo by to víc se rozepsat. Než začnete, tak připomenu, že tenhle konkrétní přejezd je ovládán místně, tedy člověkem, kterého je potřeba platit. Aby mi někdo zase nevynadal, že jsem něco nevyspecifikoval, tak se - doufám - bavíme o realizovatelných řešeních, mezi které určitě nepatří mzdové náklady ~ 2.5MKč ročně za přejezd.
Nicméně ve vyšetřovací zprávě se určitě zase dozvíme, že za to může řidič, protože když tam není pozitivka, tak to je přece jeho problém
A není snad? Zákon o provozu na pozemních komunikacích neobsahuje žádné výjimky týkající se toho, jakým způsobem se vozy na ten přejezd dostaly - povinnost přesvědčit se, že se neblíží železniční vozidla, je stanovena vždy. Ano, fakt, že jsou tam závory a že to ujetí vozidel je mimořádná událost, je docela významná polehčující okolnost, ale z porušení zákona ze strany řidiče dostane jenom to, že objektivně nemohl zákonnou povinnost splnit

Což asi u případného soudu nebude tak jednoduché uhrát, protože pokud dobře vidím z fotky, tak tohle je výhled, který řidič měl s tím, že vozy přijely z vlečky na té nejvzdálenější koleji.

(Postup úvahy: dostal to zleva od vozů, které jely směrem do nádraží, tj. jel ze strany, odkud kouká to street view. Na fotografii je kolej, kterou před tím přejel, tj. vozy, se kterými se srazil, musely být na té nejvzdálenější koleji od místa, ze kterého na přejezd vjel.)
Quando omni flunkus moritati
Jendа avatar 22.11.2020 21:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Pokud narážíte na to, že se nikdo nezaobírá tím, kdy vlak přes ten přejezd přejede, to máte skutečně pravdu. Tím se zaobírali jiní a pokud by to pro silniční provoz vyšlo příliš negativně, přejezd by tam nebyl.
Takže všechno proběhlo v pořádku, chyba se nestala, ale na přejezdu čekají 35 minut lidi.
OK, jenom doufám, že to funguje i opačně.
Mám pocit, že jsem tenkrát psal něco ve smyslu, že by to bylo srovnatelné s železničním přejezdem nějaké lokálky přes D1.
Ne, myslel jsem tím přechod s půlhodinovými intervaly, pokud jezdí podstatně víc řidičů než chce přejít chodců, což byla věc, na kterou jste si tu mám pocit konkrétně vy někde stěžoval.
Nevím, co tím chce básník říci. Závory spuštěné po dobu 2:14 jsou okolnost daná tím, že dotyčný vlak zastavil na zastávce v přibližovacím úseku přejezdu
Fuck, tohle je to co jsem v té zprávě přehlídl.
to se v té diskuzi řešilo vcelku dalekosáhle a bylo tam uvedeno, proč to tak je
Já si z toho odnesl, že to tak je proto, že to před X lety nešlo z těch relátek udělat líp, a od té doby se to tak dělá.
jenže to není pravda. Je to uvedeno přímo v té zprávě, kterou jste odkazoval. (Četl jste ji celou? :-) )
Ano, to jsem se tam dočetl.
A nebyla snad?
#215
O tom, že jediná možná reflexe je zrušit ten přejezd - což SŽzz chtěla, ale místní samospráva zablokovala - se v té diskuzi taky vedla řeč.
Není jediná, například lokálně se dá dělat detekce překážky a systémově se dá přestat zvonit mnoho minut naprázdno.
"Moderní Regionova" pobavilo, i když jsem byl v pokušení se zeptat, jestli jste blázen :-) Moderní Regionova je upravené vozidlo řady 810, tedy řady, jejíž výroba byla ukončena roku 1982.
No elektrickou výzbroj to má novější (soudě podle interface pro strojvedoucího, kde jsem viděl nějakou fotku s displejema) a celé to vypadá rekonstruovaně.
a jeho cena včetně instalace (a s tím spojeného papírování) se AFAIK momentálně pohybuje někde mezi 15 a 20MKč per hnací vozidlo

jmenuje se radioblok a jeho instalace na síti SŽzz je zakázána, prý aby to neodčerpávalo peníze na ETCS
Jestli tohle nejsou právě ty problémy, o které mi jde…
Řekněte, kde na to u jednotek 814, které se blíží ke konci životnosti
Ta technologie je tu od doby, kdy tyhle jednotky ještě nebyly na konci životnosti.
Protože k čemu je dobré varování, že se blížíte k jinému vlaku, když se s ním máte křížit? U té nehody, kvůli které to vyrobili, došlo ke střetu těsně po rozjezdu, tj. v místě, kde vás ta aplikace bude varovat na přítomnost jiného vlaku, i když je to v pořádku.
Dunno, bych čekal, že tohle budou nějak řešit, jinak by to přece bylo úplně k ničemu.
co se dokáže vyrovnat s nedostatky GPS signálu (chybějící signál, odrazy)
Vymýšlíme zařízení, které se vychytá co nejvíc zbylých průšvihů, když všechno ostatní selhalo. Nemusí být 100% spolehlivé, ani nemá být fail-safe. (a já fakt neříkám, že smártfoun je řešení)
Než začnete, tak připomenu, že tenhle konkrétní přejezd je ovládán místně, tedy člověkem, kterého je potřeba platit.
Aha, to jsem netušil. Jak se taková věc dá zjistit? A to tam jako normálně fakt sedí 20/7 (podle jízdního řádu tam jezdí vlaky od 5 od rána do 1 v noci) člověk, který párkrát za hodinu sundá šraňky? To je bizarní.
A není snad?
OK, jestli to jelo z té strany kde to bylo vidět, tak asi jo. Ale jinak to slovo bylo v původním komentáři odkaz na report, kde vidět moc nebylo. Co by podle vás měl řidič na přejezdu očekávat? Má, pokud je tam zatáčka, třeba poslat pozorovatele, protože co kdyby vyjel vlak čtyřnásobkem povolené rychlosti?
23.11.2020 01:58 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Takže všechno proběhlo v pořádku, chyba se nestala, ale na přejezdu čekají 35 minut lidi.
6 lidí. Budu se opakovat, ale pokud na to dáte peníze, není problém pro ně postavit most. Do té doby je holt potřeba vzít do úvahy, že těch 6 lidí - pokud si pamatuju, byli to cyklisti a jedno auto - má k dispozici snadno (pro cyklisty a auto) dostupnou objízdnou trasu a že tam za tu dobu projelo několik tisíc tun nákladu a asi tak 1000 lidí.
přechod s půlhodinovými intervaly, pokud jezdí podstatně víc řidičů než chce přejít chodců, což byla věc, na kterou jste si tu mám pocit konkrétně vy někde stěžoval.
Je to možné, ale přechody pro chodce sem nemotejte, nejsou k tématu. Automobil i chodec dokážou zastavit tak snadno, že nemá cenu o tom mluvit. Vlak zastavuje a rozjíždí se několik minut na úseku několik kilometrů dlouhém, což stojí hromadu peněz a není to tedy totéž.

Pusťte si tohle od 23:22 na pět minut. Na rychloměr je vidět (čísla jsou po 20km/h) a čas máte v tom videu. Je to krásná ilustrace toho, proč nechcete vlaky brzdit.
Já si z toho odnesl, že to tak je proto, že to před X lety nešlo z těch relátek udělat líp, a od té doby se to tak dělá.
Je to proto, že přejezd neví a nemá možnost zjistit, jaký vlak se k němu blíží a kde bude stavět. A i kdyby to věděl, nemůžete se spolehnout na to, že to taky udělá, tj. pokud byste bezpečně chtěl mít vlak v přibližovacím úseku a nemít přitom přejezd ve výstraze, musel byste tam doplnit nějaké krycí návěstidlo (nebo jiné, který ten přejezd bude krýt, ve stanicích jsou to typicky odjezdová.) A to by musel někdo nebo něco ovládat. Někdo by to musel dělat ručně na desítky sekund přesně (zkuste si to), něco momentálně neexistuje ani v ETCS.
Ano, to jsem se tam dočetl.
V tom případě proč o té kameře mluvíte?
A nebyla snad?
#215
Příspěvek #215 je debata o trollujících přejezdech, které člověka uvězní tím, že se zvedají závory, ale znovu se spustí. To je chyba řidiče, ať už kvůli neznalosti předpisů, nebo kvůli chybě (může se stát, ale furt je to chyba řidiče.) Ano, bylo by to řešitelné, ale musel byste pro všechny vlaky prodloužit dobu, o kterou jsou spuštěné závory, zařízení okolo železnice budoucnost předpovídat neumí

A navíc - v tomto konkrétním případě se toto nestalo.
Není jediná, například lokálně se dá dělat detekce překážky
Jo, v brmlabu za ideálních podmínek. Zkuste to sestavit s požadovaným počtem devítek, aby to v obou směrech (detekuje problémy, nedetekuje, co není problém) fungovalo za mlhy, deště, sněhu, v noci, protisvětle a zaprášené v Ostravě. Plus - a to v té debatě taky zaznělo - pokud chcete dělat detekci překážky, musíte navýšit dobu, po kterou je ten přejezd zavřený závorami před průjezdem vlaku, o nějakou minutu a něco. Jak jsem psal už tenkrát - některé přejezdy takhle zavřete na 50 minut z hodiny.
systémově se dá přestat zvonit mnoho minut naprázdno.
Vizte výše, nedá. (Se současnou technikou samozřejmě, aby mě někdo náhodou neobvinil, že tvrdím, že to nikdy a nijak nepůjde.)
No elektrickou výzbroj to má novější
To je možný, ale kromě interiéru a řídícího stanoviště je to stejný autobus jako předtím. I když teď koukám do wikipedie a tam píšou, že to dostalo nový motor... no, nedá se říct, že by to bylo poznat. Každopádně na osazení mobilní části ETCS se příprava rozhodně nedělala.
Jestli tohle nejsou právě ty problémy, o které mi jde…
No tak jestli tu mobilní část dokážete vyrobit levněji, směle do toho, utrhnou vám ruce. Co se radiobloku týče, tak do reálného provozu byl nasazen roku 2011 a v té době už se vědělo, že ETCS bude, takže částečně ten zákaz dává smysl.
Ta technologie je tu od doby, kdy tyhle jednotky ještě nebyly na konci životnosti.
Jo? A jak dlouho si představujete, že tu ta technologie je? A nebudeme se, doufám, bavit o ETCS L1, což je věc, která snižuje propustnost tratí, je to vývojová slepá ulička a je dobře, že jsme se jí vyhnuli.
Dunno, bych čekal, že tohle budou nějak řešit, jinak by to přece bylo úplně k ničemu.
Ehm... vážně? Byste čekal, že nějak? Za tři týdny? A že by to jinak bylo k ničemu? Ale kdepak, svůj účel to splnilo: veřejnosti se dalo jasně najevo, že se něco udělalo. A jestli jste na to skočil i vy, tak je ta appka účinnější, než jsem čekal.
Nemusí být 100% spolehlivé, ani nemá být fail-safe
Musí. Jakmile to bude dávat chybné varování, strojvedoucí to budou ignorovat. Což pro začátek znamená, že musíte poznat, že se vlak nehýbe, a máte k tomu data, která za méně než ideálních okolností ukazují pohyb vždy.
Jak se taková věc dá zjistit?
Psali to v novinách :-) Přejezd se v případě, že se jede z té vlečky, ovládá z nádraží, takže to bude dělat výpravčí. Pro jízdu vlaků tipuju, že přejezd má stejnou automatiku, jako všechny ostatní. A jinak jo, v ČR existuje asi 6 přejezdů, kde na směny někdo sedí v budce a hýbe závorami. https://zdopravy.cz/posledni-jihoceska-zavorarka-kdyz-jdou-zavory-dolu-tak-se-nedaji-zastavit-5726/

Jinak se to nedá zjistit nijak, SŽzz tají v podstatě všechno kromě základních předpisů, musíte mít oprávněný zájem to vědět (např. být dopravce)
Ale jinak to slovo bylo v původním komentáři odkaz na report, kde vidět moc nebylo.
Podle zprávy řidič měl teoreticky možnost zastavit před přejezdem a neměl povinnost jet maximální dovolenou rychlostí 30km/h. Ze zákona opět chyba řidiče. Zní to blbě, ale je to tak. Samozřejmě se opět můžeme bavit o míře zavinění a o tom, jestli řidič měl možnost své zákonné povinnosti splnit, i kdyby jel pomaleji. Samozřejmě k chybě strojvedoucího došlo taky a co jsem našel, dostal 5.5 roku do tepláků.

Mimo jiné - to k té kritice DI - všimněte si, že v té zprávě vydali doporučení, aby přejezdy s vypnutým PZZ byly pro řidiče extra označeny (strana 39) - to je všechno, co můžou dělat.
Co by podle vás měl řidič na přejezdu očekávat?
Co vám na to mám říct, než že jsou případy, kdy si pro vás zubatá přijde. Jinou odpověď pro vás nemám - když tam přijede souprava čtyřnásobkem povolené rychlosti, zabije vás. Jediný způsob, jak dosáhnout 100% bezpečnosti na přejezdu, je zrušit všechny přejezdy. (Individuálně pak vyhnout se všem přejezdům.)

A jasně, existují přejezdy, které jsou skutečně nebezpečné - třeba přejezdy bez PZZ v tak nepřehledném oblouku, že pokud dle zákona zastavíte, abyste se mohl rozhlédnout, jestli nejede vlak, neexistuje možnost, jak s tím autem zrychlit dost rychle na to, aby vás netrefil vlak, který právě vyjel do místa, kde je na něj z té silnice vidět. Dobrá zpráva je, že se postupně vylepšují aspoň tím PZZ
Quando omni flunkus moritati
22.11.2020 09:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Na druhou stranu jsou tu lidi, co v březnu - kdy se o tom viru a jeho následcích vědělo fakt málo - nedodržovali nic.

Byli - ale nebylo jich moc a nějací takoví budou vždycky. Teď je jich mnohem víc.

22.11.2020 12:07 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
nějací takoví budou vždycky.
Jenže to je problém, protože ti jsou nejvíc vidět (za celou cestu autem potkáte tisíc jiných aut, ale pamatovat si budete jen toho jednoho debila, co předjížděl na dvojité plné a málem to do vás napálil čelně) a vypadá to blbě. Teda hlavně to, že s tím nic neděláte.
Quando omni flunkus moritati
22.11.2020 14:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana

A dát třicítku tam, kde se dá zcela bezpečně jet sedmdesát, je "něco s tím dělat"? Ne, není. Ti, kdo dělají takové prasárny, je budou dělat dál, jen se naštvou ti, kdo by rozumná omezení dodržovali. Podobnost s koronavirem není vůbec náhodná, jde o úplně stejný princip. Tam už jsme taky dávno ve stavu, kdy jsou problémem především ti, kdo opatření nedodržují, ne ti, kdo je dodržují, takže ještě více přitvrdit těm, kdo dodržují, je ve výsledku spíš kontraproduktivní.

Skutečně s tím něco dělat by znamenalo přimět dopravní policii, aby se přednostně věnovala právě takovým nebezpečným manévrům místo soustředění výhradně (nebo téměř výhradně) na přestupky typu "hodně muziky za málo peněz", tj. maximální výtěžnost při minimální námaze. Určitě by nevybrali tolik pokut, ale pro bezpečnost na silnicích by to bylo mnohem přínosnější a respekt (většiny) řidičů by byl taky někde úplně jinde. Steně tak, kdyby se informace, kde se nejvíc překračuje rychlost, nepoužívaly jen jako tip pro umístění radaru, ale taky jako námět k zamyšlení, jestli ta povolená rychlost je adekvátní.

22.11.2020 15:14 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
A dát třicítku tam, kde se dá zcela bezpečně jet sedmdesát, je "něco s tím dělat"?
Ano, je. Zcela podle logiky mělo by se tu jezdit padesát, tak tam dáme třicítku, aby lidi jezdili aspoň těch padesát.
Podobnost s koronavirem není vůbec náhodná, jde o úplně stejný princip. ...

Hm, jestli jsem náhodou přesně tohle nepsal v #67
Skutečně s tím něco dělat by znamenalo přimět dopravní policii, aby se přednostně věnovala právě takovým nebezpečným manévrům místo soustředění výhradně (nebo téměř výhradně) na přestupky typu "hodně muziky za málo peněz", tj. maximální výtěžnost při minimální námaze.

Samozřejmě. A moje oblíbená otázka: jak to uděláte? Páky na ně nemáte a ti, kdo je mají, tlačí na to, aby se vybíraly peníze do obecního rozpočtu.
Quando omni flunkus moritati
22.11.2020 17:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Páky na ně nemáte a ti, kdo je mají, tlačí na to, aby se vybíraly peníze do obecního rozpočtu.

A to je přesně ten problém, který je potřeba změnit. Dokud budou hodnoceni podle toho, kolik vyberou, bude to vypadat přesně tak, jak to vypadá.

22.11.2020 17:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Zcela podle logiky mělo by se tu jezdit padesát, tak tam dáme třicítku, aby lidi jezdili aspoň těch padesát.

I kdyby to řešilo tu padesátku, jak to řeší idiota, který předjíždí na dvojité plné čáře, o kterém byla ve vašem příspěvku řeč? Jak to řeší jiného, který se na dálnici devadesátkou vrhne (často i bez blinkru) do levého pruhu před rychlejší auto? Jak toho, který při nájezdu na dálnici najede rovnou do levého pruhu, protože se mu zdá, že ten před ním je moc pomalý? Jak toho, který si to za deště valí po dálnici na denní světla bez zadních obrysovek? (Teď ve středu jsem na 16 km takové předjel tři.)

To je právě ten průšvih. Veškerá preventivní aktivita dopravní policie se smrskla na měření rychlosti (dnes už většinou "od stolu") a hlídání dálničních známek, prošlých lékárniček a technických kontrol, občas aspoň ještě nějaká ta jízda na červenou (opět od stolu) a alkohol.

22.11.2020 18:09 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
I kdyby to řešilo tu padesátku, jak to řeší idiota, který předjíždí na dvojité plné čáře, o kterém byla ve vašem příspěvku řeč?
No, jak asi? Nijak, samozřejmě. Což ovšem nevyvrací to, že nedělat nic vypadá blbě, tudíž je potřeba něco udělat a tohle bylo něco.

Co jste čekal, že ten úředník (politik) bude nějak vyhodnocovat, jestli opatření v něčem pomohlo? U toho morvidu bych jim uznal, že je to docela obtížné, ale nedělají to ani na té silnici, kde by to šlo velice jednoduše.
A to je přesně ten problém, který je potřeba změnit. Dokud budou hodnoceni podle toho, kolik vyberou, bude to vypadat přesně tak, jak to vypadá.
A já se ptám: jak?
Quando omni flunkus moritati
22.11.2020 20:06 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
A já se ptám: jak?
Mozna by byl dobry zacatek se shodnout, ze tohle je naprosto spatny pristup, pravidel by melo byt pokud mozno co nejmin, mela by davat smysl, ale o to prisneji by mela by vymahana. A pak sam se nechovat jako idiot a vyzadovat to i po svem okoli, pripadne se nebat na to upozornit i cizi lidi (slusne, ne tim, ze je budu vybrzdovat na dalnici:-)). Tohle pochopitelne aktualni problem neresi (pridavani nesmyslnych opatreni, ktera se budou obchazet ale taky ne), ale treba se aspon nase deti doziji toho, ze budou zit v normalnejsi spolecnosti a s lepe fungujici statni spravou.
22.11.2020 20:38 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
No já si myslím, že se na tom shodneme. Ale já se přiznám, že nejsem ani starosta obce, ani nejsem zaměstnán u PČR, ani nejsem zákonodárce, takže já oprávnění ta pravidla měnit nemám a ze současného stavu nebenefituji. Vy asi také ne. Na druhou stranu ti, co v takové pozici jsou, z nich benefitují... proto jsem se ptal jak
Quando omni flunkus moritati
22.11.2020 21:50 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
IMHO se to musi zmenit odspoda v mysleni lidi. Kdyz si nemala cast lidi mysli (nebo spis chce verit), ze vetsinu problemu za ne vyresi nekdo jiny, aniz by oni museli neco moc delat (Babisovi marketeri to krystalicky jasne vystihli ve sloganu "proste to zaridime") a nebo (ne nutne ta sama cast) ze pravidla jsou hlavne pro ty druhe, ale oni maji pro kazdou prilezitost dobry duvod, proc je porusit a je to tak v poradku, tak je uplne jedno, jaka ta pravidla budou a kolik jich bude. Takovi lide budou vzdy a v kazde spolecnosti, ale jde o to, abych jich byl dostatecne maly pocet. Do jite miry to je problem slepice-vejce, ale protoze taky nejsu v pozici, kde bych mohl menit nebo ovlivnovat nejaka pravidla, tak se snazim aspon sam nechovat jako idiot a aspon obcas se v tomto smeru snazi ovlivnit lidi ve svem okoli. Nic lepsiho me zatim nenapadlo.
23.11.2020 07:52 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Kdyz si nemala cast lidi mysli (nebo spis chce verit), ze vetsinu problemu za ne vyresi nekdo jiny, aniz by oni museli neco moc delat
Hm, mne to prijde jako rozumne ocekavani, v praxi to tak prece funguje. Cela nase civilizace je postavena na tom, ze problemy resi prislusny odbornik.

Zkus byt konkretni, co presne se snazis na tech lidech zmenit.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
23.11.2020 12:47 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Zkus byt konkretni, co presne se snazis na tech lidech zmenit.
hlavne to, aby lidi prijali odpovednost za to, kdo a jak nam vladne a jak funguje statni sprava (obecne za vetsinu veci, napr. zivotni prostredi atd.). Typicky postoj teto skupiny lidi k vlade a statni sprave je, ze oni s tim nic delat nemuzou, protoze to ti nahore. Jejich postoj IMHO perfektne vystihl Babis, kdyz se hajil tim, ze "ti, co meli prijit, neprisli". I kdyby kvuli nicemu jinemu, tak po priznani takove neschopnosti (to jako sedel na Uradu vlady a cekal, jestli nekdo z ulice prijde a rekne mu, co ma delat??) by mel rezignovat a lidi, zejmena jeho volici (! - ti prece volili a tudiz chteli nekoho, kdo to proste zaridi), by na nej meli tlacit, aby to udelal. Ze Ano ma v pruzkumech porad kolem 30% jen svedci o tom, ze nemala cast lidi na tom nevidi nic divneho. O tom, ze by vlada citila nejaky silny tlak zezdola, aby zavedla smyspuplna opatreni, mela dlouhodoby plan atd. ani nemluve.
24.11.2020 09:37 podlesh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
IMHO ten skutečný problém je v tom, že lidi nechtějí (nebo nedokáží) akceptovat že neexistují perfektní magická řešení, jen kompromisy. A že je na nich (tedy, v demokratické společnosti), aby zvolili jaký kompromis se má zvolit, co se má obětovat. Ti odborníci mohou jen nabídnout různé varianty.

Jenomže, zvažovat a vybírat varianty je nepěkná práce do které se nikomu nechce... Tak se to hodí na někoho jiného. A pak se nadává. Případně se hledá viník.

Tohle určitě změnit lze. Ale... proč by to kdo měnil?
Gréta avatar 20.11.2020 15:54 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

jako vim že to je děsně težký zlášť jestli ste třeba navíc chytrý protože k pochopení co vládní experty k tomudle vedlo je potřeba klesnout na jejich přemejšlecí úroveň a přemejšlet stejně vomezeně jako voni :O :O :D :D ;D ;D

nóó takže voni ty experťy uplně nejdřiv došli k závěru že koronaviruse jakoby šíří v populaci mobilita obyvatelsta. žeto je kravinka a žeto měřej předevšim erouškou kterou nemá ani polovička lidí teďko neřešte :D ;D  skoro všecko zakázali a furt tady ten koronavirus někde číhal. nóóó tak se experťy podivali na ty vyšmírovaný data a zistili že nejvíc nejvěčí možství novejch unikátních potkání dvou eroušek se děje různě po celý republice dycky v nějakým velikánským vobchoďáku. kde taky jinde když je všecko jiný zakázaný žejo taky :D ;D
takže naši experťy dali hlavy dohromady překonali se a vymysleli faktže geniální řešení ato zákaz nedělního prodeje s najivním vočekáváním že to pandemii pomuže zmírnit.

todleto vedlo k děsně překvapivý situaci která asi ale jako překvapí jenom vládní experty :D :D :D :D zaprvý se nedělní lidi rozptýlili na zbylejch šest nakupovacích dní a zadruhý vyletěla exkluzivita zboží protože najednou nemusí bejt ždycky dostupný noa když si někdo nenakoupí tak třeba jako vubec nebude mit v neděli co žrát leda tak rozbředlou tatranku vod benzínky nebo cucavý bombóny z lékárny který sou hnusný protože sou zdravý. noa kdo jako ví s čim jako přídou experťy zejtra když se dějou takový věci :O :O je přece lepší si nakoupit a vědět že jakoby nechcípnem hlady :D :D

takže navzdory vočekávání experťů že klesne tamta 'mobilita vobyvatelstva' se stal přesnej vopak a počet unikátních potkáních děsně vylít nahoru. navíc taky jakoby exponencionálně protože  při počítání kontaktu každej s každým pro dvojásobný množství lidí je mnóóóóóhem víc kontaktů než dvojnásobek pochopytelně :O :D a protože nepraktický úředíci uplně votržený vod reality všedního dne uměj řešit problémy vyvolaný hloupejma zákazama jenom dalšíma hloupejma zákazama nóó tak se rozhodli vomezit maximální počet lidí který mužou uvnitř vobchoďáku najednou nakupovat a vymlouvaj se na bezpečnou zdálenost mezi lidmama navíc střelenou uplně vod boku :O :/
kdyby jim jako šlo vo to co nejvíc lidi rozmělnit na časoploše :D tak nejvíc nejlepší řešení by bylo votevřit všecky vobchody se stejným sortimentem jako maj velký vobchoďáky a povolit nedělní/sváteční prodeje a prodloužit votevírací dobu. a protože se podobný úvahy vod nich nevozívaj tak asi jako todle veskutečnosti neni sledovanej parametr ;D nebo to nejsou schopný mimo vobchoďáky hlídat nebo protože chytrá karanténa + erouška nefugujou a při nízkým absolutním počtu erouškařů v celkovým počtu nakupovacích lidí se v nějakým mrňavým vobchůdku s malou plochou vyskytuje uplně minimální množství unikátních kontaktů :O :D btw by to jako mohlo taky znamenat že původní rozhodnutí o zákazu nedělního prodeje bylo postavený nohama blátě. teda na blatech :D :D

noa aby to nevypadalo že jenom zakazujou tak povolili psí kadeřnictví 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ ale možná toje jenom mediální kouřová clona protože jenom uplnej úřednickej pitoma by si neuvědomil že předtim uďál chybu která stojí milióny miliónů + možná lický zdraví/životy. kromě toho čim víc podobnejch pitomin budou experťy vymejšlet tim víc jim lidi budou na vopatření kašlat všecko má svý hranice. jeto totiž trošičku jako s tim pasákem co furt křičel 'šťára!!!!' noa když dovopravdy policajti přišli udělat šťáru tak už mu kamarádi nevěřili. bude třeba zachvilku fakt jako nutný zavíst nějaký důležitý vopatření který věčině lidem nebude dávat smysl noa protože budou zvyknutý na zavádění nesmyslů tak nato budou kašlat :O :O :/ :/

jeto všecko uplně nahlavu a si myslim že až vo dnešní době budem vyprávět lidem který ji neprožili asi nám jako vubec nebudou věřit uplně stejně jako my nechcem věřit rodičům a prarodičům když nám vyprávěj vo komunistech a mafiánech a co všecko se dělo za divný věci :D :D

oslavná píseň na pana soudruha generalisima prezidentčíka Petra Pavla Pávka 🎶🫡🦚🎶
20.11.2020 17:08 pavele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Měl by to někdo začít sepisovat, mohl by to být bestseller. :-)
21.11.2020 13:56 pavele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Přidávám ať to nezapadne:

Od pondělí se budou moci konat koncerty a další hudební, divadelní, filmová a jiná umělecká představení, ovšem výhradně bez přítomnosti diváků. Povoleny budou i vzdělávací akce hasičů a zkoušky nutné pro výkon určité činnosti, například v autoškole → https://t.co/onIN8uMso9 — Úřad vlády ČR (@strakovka) November 20, 2020

22.11.2020 20:24 SKK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
tiež si myslím, že je to talent a že by to mohol byť trhák, podobne, ako to bolo u nás, keď sa zčista jasna vynoril Pišťanek... ja si pamätám, ako som sa pohádala s našou matikárkou (nás humanitných mala za debilov), že ten jeho štýl e skvelý a humor jedinečný... má talent, tento Grétohonza:-)) ... škoda, že veľa talentov sa neuplatní len preto, lebo čakajú, aý ich niekto objaví... musia sa objaviť sami!
Gréta avatar 25.11.2020 13:13 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana

zas tak supr to teda zase jako neni si myslim :D ;D

btw pavele myslel sepisovat výplody našich hlavních epidemiologickejch myslitelů ;D noa to by fakt jako dalo na tragikomickej katastrofickej román :D :D :D :D

joa fakt jako nejsem jenda jedna :D ;D

pushkin avatar 20.11.2020 18:24 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Tohle už chce spisovatelskej talent :-)
Max avatar 20.11.2020 19:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Jo, talent má, protože když si něco od Gréty přečtu, tak mé podvědomí občas někam jednu z těch zkomolenin přebere a pástne. Gréta je v tomhle jako virus, občas nasadím firewall, ale jsou chvilky, kdy si nějaký komentář přečtu a pak se začnou dít věci :)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
20.11.2020 20:15 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
tomu se nerika talent ale oligofrenie
pushkin avatar 20.11.2020 20:34 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Rozhodně lepší než oligarchie :-) Alespoň povzbudí :-)
Gréta avatar 25.11.2020 13:15 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Gréta avatar 25.11.2020 13:14 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
20.11.2020 23:03 xxx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Muze se o tom jit pohadat se spoluautorem: https://boundedlyrational.substack.com/p/k-omezenm-potu-lid-na-plochu
pushkin avatar 22.11.2020 08:52 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Díky za odkaz, mrknu na to.
pushkin avatar 22.11.2020 09:45 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Tak tam má odpověď. Jsem zvědav, jak dlouho tam vydrží, než jí smázne/smáznou.
Gréta avatar 25.11.2020 13:10 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana

nějak se k vodpovědi zatim nemá ten pan kuvajt :D :D

pushkin avatar 25.11.2020 15:53 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
To ne, no. Pod jinej zápisek jsem mu položil pár přímých otázek k věci, tak uvidíme, jak se pochlapí tam.
Gréta avatar 22.11.2020 12:42 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
21.11.2020 23:02 Tomáš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Byl jsem dneska v Kauflandu a měli očíslované košíky, takže počítám, že jich měli přesně na dovolený počet.

Obchod docela plný, parkoviště plné, a košíky zdaleka nebyly rozebrané. Takže za mě docela zbytečné nařízení, protože tam, kde se lze nejvíc obávat přenosu (jakékoliv) nemoci na více lidí, byly fyzické kapacity naplněné bez překročení nařízení. Naopak v malém obchodě to může způsobit problémy, když si rodič vezme do obchodu dvě děti.
PepaSFI avatar 22.11.2020 09:39 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
do Kaufu pokud možno nechodím, je to tam strašný.Ale byl jsem v jeho předsálí kde je řeznictví a trafika. Vystartoval po mně černooděnec neurčitého věku a poněkud zastřeného pohledu a asi i intelektu, že prý mám mít vozík. Ale já nejdu do Kaufu, jen do trafiky pro místní drbnu a do salámovny! Tak prý aspoň košík jednoručák. Takže jsem si pro nákup který jsem stejně hodil do své osvědčené EDC síťovky, musel vzít zbytečně ohmataný košík.

A samozřejmě, pokud jsem viděl, Kauf byl zcela standardně přecpaný a to zdaleka nebyly použité všecky Supermarketové útočné vozíky. Jestli ono to třeba nebude tím, že se prý ty počty stanoví z prodejní plochy, která vůbec nesouvisí se skutečně volnou plochou.

Na závěr trocha matematiky k tématu
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
pushkin avatar 22.11.2020 09:44 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Jo, to je trefný.
23.11.2020 21:20 Alf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Ano, a plynou z toho dvě věci:
1) Ty košíky by se měly povinně dezinfikovat. Jenže to by taky bylo utlačování živnostníků.
2) Norma na plochu by měla být nastavena přísněji.
22.11.2020 12:15 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
zbytečně ohmataný košík
Já u sebe nosím lahvičku od takového toho spreje na brýle, kterou si plním technickým lihem, tak tím to madlo vždycky postříkám a setřu to papírovým kapesníkem.

Ale jasně, neřeší to ten primární problém – že tě nutí brát si vozík úplně zbytečně. Navíc si vůbec nedělám iluze, že když tam nastříkám cca pár mililitrů a utřu hlavně ty rukojeti a zbytkem trochu prostředek tyče, tak že by ta účinnost byla nějak závratně vysoká. Kontaminované to pořád být může a je nutné to kombinovat s dalšími opatřeními (snažím se dezinfikovat si ruce před každým použitím mobilu, pokud jsem se mezitím dotknul něčeho „špinavého“, a doma mobil oplachuju mýdlem a vodou atd. atd).

Zrovna hygienické otázky kolem madel vozíků se řešily ještě před pandemií a některé obchoďáky začaly umožňovat si je před nákupem vyčistit poté, co se v médiích objevily články, že tam byly nalezeny fekální bakterie.
22.11.2020 12:50 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Ale jasně, neřeší to ten primární problém – že tě nutí brát si vozík úplně zbytečně
Tady od vás chybí nějaký rozbor na téma, že by se do dveří nainstalovalo počítadlo s umělou inteligencí, které by samo zjišťovalo, kolik je na prodejně lidí.
Quando omni flunkus moritati
23.11.2020 21:21 Alf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Našla by se spousta idiotů, kteří by křičeli něco o ochraně soukromí, tak se to halt dělá jinak.. :)
PepaSFI avatar 22.11.2020 13:41 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
zrovna Kauf tohle řešil ještě před epidemií, u vchodu mají takový náhrobeček kde je bezkontaktní špricna s desinfekcí na ruce a vytahovací desinfekční ubrousky na rukodržadla.

Ono jaksi není jasné jak ten vymezený prostor platí, jestli je to jen prostor obchoďáku a obchody v předsálí se řeší zvlášť nebo je to vcelku, když to má společný vchod. Holt při stavbě nepočítali s tím že někdo bude řešit kolik lidí smí do kvelbu.

Mimochodem, s tou pečlivou hygienou bych si hlavu moc nelámal. Ono to nebude tak zlý s tou nakažlivostí, to by pak všichni co jsou v intenzivním kontaktu s jinými lidmi, museli už dávno ležet našponovaný. Typicky ty prodavačky.

Myslím že by stačilo dodržet nějaký ten odstup a základní hygienu, což teda když vidím co se v těch obchodech děje, moc nefunguje. Sahám do regálu pro sejra a najednou Darth Vader mi chroptí za uchem. Ohlídnu se a ona baba se mi přes rameno sápe do regálu, kontakt asi na 15cm a kdybych neuhnul, asi mi vleze na záda. Čuňata hmatají po ovoci, po pečivu, zásadně nekupuju běžné rohlíky a chleba tahám zezadu. A nasírají mě s těma hygienickýma krytama na dražším pečivu. Zatímco dřív bych prostě dvěma prstama, eventuelně v rukavici uchopil housku a druhou rukou sáček, teď musím třetí rukou (?!) držet dekl na který sahal kdovíkdo kdovíčím.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Gréta avatar 22.11.2020 12:47 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana

co sem koukala tak lidi to tak v polovině případech řešej tak že si teda jako ten košik vemou ale nechaj ho hnedka za vstupem někde válet :D :D

btw žádný takový nařízení že musíš mit košik neexistuje toje jenom důsledek toho že experťy neřekli vobchoďákům včas že se jakoby něco takovýho chystá a nemohli se líp na počitání lidí připravit :O :/

pushkin avatar 22.11.2020 13:03 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Jo, třeba Plzeňský Téčko má klasický počítadlo, takže není problém jít nakoupit bez košíku. Ale taky je o jedinej obchod, kterej to má, jinde prostě odpočítali košíky a myslí, že mají vyřešeno.
23.11.2020 10:39 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
A kolik lidí chodí nakupovat do nějakýho Téčka v Plzni? V Plzni jsem několik let bydlel, ale ten obchod ani neznám.
Jendа avatar 22.11.2020 13:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
LOL to mě nenapadlo že to vlastně teď vyžaduje šahat na vozík/košík místo vlastní tašky.
paul2no avatar 22.11.2020 19:51 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to hlavně nesmysl. Máme přece roušky, které rozestupy nahrazují. Buď jedno nebo druhé.
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
22.11.2020 22:18 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
rouska urcite nenahrazuje rozestupy
23.11.2020 00:21 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Rouska je univerzalni vseobjimajici dobro a lek na vsechno. :-D A i kdyby nebyla, je to dogma dnesni doby. :-D
pushkin avatar 23.11.2020 08:22 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Rouška by nahradila rozestupy v případě, že by i zachytila minimálně 90 % částic viru. Pak by ti kleslo riziko nákazy i v přímém kontaktu k jednomu procentu, což už je akceptovatelné. Ale ruku na srdce - kolik lidí má podomácku vyrobenou roušku roušku s neměřitelnou účinností, kolik lidí chodí s jednorázovou rouškou, kterou si neumí upravit tak, aby skutečně těsnila a kolik lidí chodí s respirátorem nasazeným přes plnovous. Už jenom tohle ti dělá desítky procent populace, které jako by roušku vůbec neměly.
23.11.2020 08:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Už jenom tohle ti dělá desítky procent populace, které jako by roušku vůbec neměly.

Sebehorší a sebehůř těsnící rouška nasazená aspoň tak, aby zakrývala nos a ústa, zcela zásadně omezí množství kapének odletujících do větší vzdálenosti, což je z hlediska šíření ten největší problém.

23.11.2020 10:36 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
To je

1) demagogická lež

2) i kdyby, stále to nenahrazuje rozestupy

23.11.2020 11:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Ad 1: Nějaký argument by nebyl? Ad 2: netvrdím že ano, reagoval jsem na tu větu, kterou jsem ocitoval.
23.11.2020 11:20 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Šmarjá, už se to tu rozebíáralo snad stokrát. Ale odhlédnu-li od obecné neefektivnosti roušek, tak tvoje výroky o "Sebehorší a sebehůř těsnící rouška" tomu dávají korunu - sebehorší a/nebo sebehůř nasazená rouška má samozřejmě nulovou účinnost.
23.11.2020 16:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Tak jinak: rouška samozřejmě není náhrada rozestupů, jsou to dvě různá opatření, která mají snížit pravděpodobnost přenosu při kontaktu. Na druhou stranu je stejně tak nesmysl tvrdit, že nedokonale těsnící rouška, rouška z běžné bavlny nebo respirátor nasazený přes plnovous je "jako by (ti lidé) roušku vůbec neměli". To, že se teoreticky dá vymyslet "rouška", pro kterou by to tak opravdu bylo (třeba z pletiva na králíkárnu), na tom nic nemění.
23.11.2020 19:30 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Sebehorší a sebehůř těsnící rouška nasazená aspoň tak, aby zakrývala nos a ústa, zcela zásadně omezí množství kapének odletujících do větší vzdálenosti, což je z hlediska šíření ten největší problém.
Je prostě nesmysl.

A o tom, že umolousaná týden nošená zavirovaná rouška virus spíš šíří, než před ním chrání, jsme se už také bavili. A kolik lidí používá roušky skutečně jednorázově (tzn. minimálně 2 kusy denně, pokud jedou pouze do práce a pak zpátky a v práci ji nepotřebují)? Minimum.
23.11.2020 22:45 Roknerok
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Takze jste to tu probiral stokrat a doted neprisel na to, ze jen dobytek si rousky k veceru nezaleje vrouci vodou (okamzita terminace prakticky vsech zachycenych viru) a pak nehodi do pracky (dodatecna likvidace COVID - ten ma lipidovou ochranu, snad neni treba vysvetlovet, co se mu stane v pracce)?

A uplne to samy plati o hygiene - ano, kazdej picus si muze jit po prichodu domu umejt ruce, ale pak mu uz vubec nedojde, ze chvilku na to si hraje s mobilem, co osmatlaval celej den venku, nebo se hrabe v penezence. Tyto veci si nezadaj s "mastnou tyci", ale co cekat od narodu, kde velej coklove. :-D

#povesklickynahacek , #copaksekoupusmobilem (predrecnik bude tusit)
24.11.2020 00:51 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
co se asi tak stane s jednorazovou rouskou, kdyz ji zalejes horkou vodou a pak das do pracky?

ty tyden nosene jednorazove rousky byly v pruzkumu prumer, nekteri jedinci meli jeden kus od zavedeni rousek
Jendа avatar 24.11.2020 03:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
No hlavně se z té vnitřní vrstvy začnou uvolňovat chlupy a pak je máš v nose a v puse, ne? Teda alespoň moje jednorázová rouška to dělá, když se používá moc dlouho a ještě se mechanicky namáhá (zmuchlá se v batohu).
24.11.2020 12:27 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
nevim, kondomy ani rousky nerecykluju ani opakovane nenasazuju
24.11.2020 14:16 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Mám obyčejné jednorázové roušky z lékárny koupené za cca 4 Kč za kus někdy koncem ledna. Používám vždy max. 1 den, po použití odložím na určené místo. Když se mi jich tam nastřádá víc, hodím je do umyvadla, zaleju vařící vodou a nechám chvíli odstát. Pak si dám do ruky tekuté mýdlo a každou roušku promnu. Pak je jen opláchnu ve vodě a dám ven usušit.

Opakováno už několikrát, změn vlastností nebo textury jsem si zatím nevšiml. Už dlouho ale roušku mám jen jako doplněk k respirátoru, abych zlepšil filtrační vlastnosti při výdechu (tj. směrem ven). Kdybych na ně spoléhal jako na primární ochranu, tak bych si na ten vrchol epidemie přinejmenším pořídil nové. I když to není vidět, ta vlákna tím mechanickým namáháním a praním nutně musí slábnout a třepit se. Pořád to ale bude výrazně lepší než nic. Jen to holt nezachytí šestinu, ale třeba jen desetinu.
24.11.2020 14:36 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
To je fakt prasarna, nepouzival jsem zadnou rousku dele nez 20 minut. A pokud ji sundam, uz ji znovu nepouziji, i kdybych ji na sobe mel sekundu.

Ale tak nedavno tu byl clanek o prani a prodeji pouzitych sprcek, tak vlastne proc ne...
24.11.2020 17:33 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Samozřejmě, že je to prasárna. Po té kombinaci 100 °C, mechanického očištění s mýdlem a několikahodinové expozici UV záření (na jaře a v létě) se to různými zabijáckými mikroorganismy jen hemží. S rouškami je to jako se spodním prádlem – po použití vyhodit.
24.11.2020 17:56 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Ono se stačí v MHD rozhlédnout, jak taková typická rouška vypadá - místo bílé šedohnědožlutý mokrý kekel. Asi jako spoďáry inkontinentního bezdomovce s Alzheimerem. Naprosto nechutné.

Kolikrát během dne zvládneš to několikahodinové praní? A jaký to más smysl, když to musí být dražší než nová rouška?
24.11.2020 19:01 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Ono se stačí v MHD rozhlédnout, jak taková typická rouška vypadá - místo bílé šedohnědožlutý mokrý kekel.
Protože to neperou dostatečně často, nebo vůbec.
Kolikrát během dne zvládneš to několikahodinové praní?
Dělám to vždycky jednou za čas. Samotné praní je na pár minut, pak jen nesmím zapomenout, že jsem to dal ven usušit.
A jaký to más smysl, když to musí být dražší než nová rouška?
Přišlo by mi to jako plýtvání. Dražší to není, ekonomicky ani ekologicky (po započtení dopravy atd). Za normální situace jasně, je to jednorázová hygienická pomůcka a ten čas a zdroje investované do snahy uměle jí prodloužit životnost nestojí za to. Ale v době, kdy je toho buď přímo nedostatek, nebo se jakž takž daří uspokojit poptávku, mi to přijde zbytečné. Největší poptávka po těch jednorázových rouškách je ve zdravotnictví a akorát bych jim šponoval cenu nahoru. Já už nějaké měl a vyhovovaly mi víc než ty textilní, jinak bych nosil ty.
24.11.2020 20:12 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Nebud prasatko. Ta rouska je navrzena pro jedno kratkodobe pouziti. Fertig.
25.11.2020 01:34 Roknerok
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
+1

Akorat bych opravdu doporucil spis prani (v ochranne sitce), nez rucni myti (mnuti je mnohem destruktivnejsi). Pak asi ani netreba resit tu UV sterilizaci, ktery zas tak moc v domacim meritku az tak moc neverim. Combo cca 100C + staci kratkej praci program s praskem (v sitce), klidne setrnej, tak by mel v podstate vratit rousce klidne i 99% puvodni vlastnosti. A jeste zanechat one spekulativni vakcinacni RNA. :-D (viz nize)

No a ted uz si jen pockat na Odina a jeho nenazor. ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA ROUSKA
24.11.2020 19:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Ne déle než 20 minut… takže člověk, který musí mít roušku 8 hodin denně v práci a k tomu ještě dojet do práce a z práce MHD, by měl spotřebovat nějakých třicet roušek denně?
24.11.2020 20:10 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Ano, mel by. Mozna ne 30, ale 15 za den urcite. Vlhka rouska nefunguje. Naopak funguje kontraproduktivne jako kultivator pro vse mozne.

Jednorazovka je proste pro jednou a hotovo. Tak je navrzena. Prasata, ktere ji pouzivaji dele nez pul hodiny ci ji dokonce perou, jsou proste prasata. :D Kdyz zde delate z rousek samozrejmozt a svaty gral, laskave je alespon pouzivejte spravne.
25.11.2020 01:26 Roknerok
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Ano, mel by. Mozna ne 30, ale 15 za den urcite. Vlhka rouska nefunguje. Naopak funguje kontraproduktivne jako kultivator pro vse mozne.

Souhlas, stridat za nove, do cista zabalene urcite. Ale evidentne porad nekomu neni jasny jaka je funkce tech rousek.

Jednorazovka je proste pro jednou a hotovo. Tak je navrzena. Prasata, ktere ji pouzivaji dele nez pul hodiny ci ji dokonce perou, jsou proste prasata. :D Kdyz zde delate z rousek samozrejmozt a svaty gral, laskave je alespon pouzivejte spravne.

Je samozrejme lehke opakovat, to co od vas vyrobce chce. Pak je taky moznost se zamyslet, z ceho se ten vir sklada a co mu vrouci voda a prani v tenzidech udela + jak tu ROUSKU (to slovo mate evidentne rad) setrne sterilizovat, aniz by dochazelo k nejakemu znehodnocujicimu poskozeni materialu.

Kdybych byl konspiracni teoretik, tak bych klidne zacal tvrdit, ze ta mrtva RNA zbavena ochraneho obalu vlastne funguje jako lehci forma vakcinace. A porad bych byl mene skodlivej, nez troll, co k tematu nema vlastne vubec nic. Ale co cekat od cloveka, co dava sebe na prvni misto a hned v zavesu svuj majetek pred svoji rodinou. Nebo uz jste aspon z tohoto blaboleni vyrostl?
25.11.2020 05:13 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Nevim, co zde blabolis a utocis na mou osobu. Veci se maji pouzivat tak, jak jsou navrzeny. Pohadky o vakcinaci fragmenty rna si nech pro lampasaka. :-) Klidne si per rousku na 90 v pracce, ale ze je to prasarna, nezmeni.
26.11.2020 00:54 Roknerok
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Nejsem sam, kdo si to pamatuje. Napr. https://www.abclinuxu.cz/blog/sekblog/2015/8/obcan-pravicovy-linuxak-a-abickar-slavi-zivotni-jubileum/diskuse#91

Hned nad tim vas uhybacny prispevek https://www.abclinuxu.cz/blog/sekblog/2015/8/obcan-pravicovy-linuxak-a-abickar-slavi-zivotni-jubileum/diskuse#89

Ale dal jsem tomu 5 minut ale nenasel ten konkretni post, ale nekde tam bude. Uz je pozde a na tohle samo dnes kaslu.

S tou pohadkou mate pravdu, proto jsem psal, ze kdybych veril v pohadky..., ale to je velkostatkari k nepochopeni, ze. Tady jste asi nikoho nepresvedcil, ale zjistil jsem, ze trollit trolla muze obcas bejt i zabava.

Bezhlavemu utraceni Zdar, Soudruhu!
pushkin avatar 26.11.2020 08:18 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
...na tohle samo dnes kaslu.
Na ty hle fráze pozor, ať neskončíš se špejlí v nose :-D
28.11.2020 11:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Vlhka rouska nefunguje.
Není žádný důvod, proč by vlhká rouška měla fungovat míň než suchá. Tady si asi zase někdo plete roušku s filtrem. Rouška je pouze bariéra proti prskání kapének, nic víc, nic míň. Vlhká rouška nepropouští kapénky o nic víc než suchá.

Co se týče hygieny, pokud nejsi schopen udržet svou roušku (ať už vyrobenou jakkoli) v čistotě, pak je to pouze tvoje vlastní neschopnost a není důvod, proč by na ni měli doplácet ostatní lidé.

Pro začátek doporučuju si alespoň čistit zuby.
23.11.2020 10:37 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Kapénky většinou vznikají při mluvení, kýchání, smrkání a kašlání. A při těchto činostech si většina lidí roušku pochopitelně dočasně sundavá.
23.11.2020 10:45 Zpc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tohle opatření podle mě není proti nákaze jako takové, ale je regulační. Je tady velká sorta lidí, co jdou do obchodu každý den a udělají tam nákup za pár desítek korun. Tohle opatření má tuhle praxi znepříjemnit, aby tihle lidé chodili do obchodu jen dvakrát do týdne a nakoupili si pořádně.
pushkin avatar 23.11.2020 15:18 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Tohle je právě otázka. Co je lepší - jít víckrát pro pár věcí s tím, že to vezmeš a vypadneš, nebo jít jednou a trávit tam hodinu. Pro mojí psychiku je rozhodně lepší varianta a) :-) Porovnání rizikovosti je pak jedním velkým otazníkem.
23.11.2020 15:56 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Myslim ze je jednoznacne lepsi tam byt jednou dele - uz jen proto, ze cast navstevy a cesta je proste rezie, ktera se opakuje s poctem nakupu, ale nic behem ni nenakupujes.
paul2no avatar 23.11.2020 16:17 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Já také chodím nakupovat téměř každý den (teď obden). A to jste opravdu všichni pořád zavření doma? Já chodím ven úplně normálně.
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
23.11.2020 16:20 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Ven ano ale do prirody, ne na nakupy :)
23.11.2020 16:32 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
BTW nakupovat jsem nebyl vic nez mesic, nemma to rad ani normalne a ted uz vubec

vse resi eshopy, vcetne jidla
paul2no avatar 23.11.2020 16:39 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Mně to nevadí. A jídlo v e-shopech je obvykle dražší než v normálních obchodech.
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
23.11.2020 16:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
To beru jako daň za pohodlí. Když do toho navíc započítám i náklady na cestu, tak už ten rozdíl až tak zásadní není, a to nemluvím o ušetřeném čase.
paul2no avatar 23.11.2020 16:52 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Tak je fakt že času mám dost (pracuji na dvanáctky, takže v průměru mám každý druhý den volný) a náklady na cestu mám pouze fixní (lítačka), auto nevlastním.
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
23.11.2020 19:24 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Tak jeste se mi nestalo, ani o vikendech, dovolene, karantenach apod., ze bych mel vice casu nez napadu jak s nim nalozit. Nakupovani je zbytecne plytvani casem vzdy.
23.11.2020 19:26 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
BTW kdyz nakupuju na rohliku neprijde mi to drazsi nez treba v albertu nebo bille. Je to drazsi nez v lidlu, ale ten mam tak jako tak moc daleko.
Jendа avatar 23.11.2020 22:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Ceny v eshopu Tesca jsou AFAIK stejné jako v kamenném obchodě; platíš jenom těch 59-99 Kč za dovoz.
Gréta avatar 25.11.2020 13:08 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana

se ale zase jako nemužeš podivat jestli neni ovoce/zelenina nahnilá stará nebo zvadlá jestli se mouka/cukr nesype z pytliku nebo jestli někdo neudělal v rohliku ďůlek prstem :O :O nebo jak třeba skladujou maso. třeba v drůbežím mase se prej rychlejc množej nebezpečný bakterie když je trochu víc v teple a proto se ždycky musí upíct na věčí vnitřní teplotu než ty jiný druhy masa :O :O

25.11.2020 14:34 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
nevim jak na tescu, ale na rohliku cokoliv reklamuji jako nevyhovujici, je vzdy odecteno z objednavky. jeste nikdy jsem nemel problem. kolikrat na tom jeste vydelam, naposledy jsem reklamoval avokado ready to eat jako nezrale, penize za nej vraceny v plne vysi, ale jako avokado na dozrani mi zustalo
23.11.2020 20:35 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
At s timto jde stat a vsichni schvalujici etatiste s prominutim do hajzlu. Je ma vec, kde a kdy a jak casto chci utracet sve krvave zdanene penize. Uz mne stvou vsichni, kteri maji misto mozku a vlastni vule rousku. Pokud chcete, izolujte se a noste si pres hlavu klidne pytel, ale nenutte to ostatnim. Chceme zpet svou svobodu.
25.11.2020 16:27 P
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Souhlasím. Založ si vlastní stát.
26.11.2020 23:57 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Nezalozim. Spise je treba omezit moc lidi, jako jsi ty. Z me domoviny mne nikdo vyhazovat nebude. Ani masaryk, ani benes a ani ty bezzemku.
27.11.2020 02:43 Roknerok
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Cece, v tomhle s tebou souhlasim. Ale pouze do te miry, ze mi nema co kdo kecat do meho zivota, pokud, na to vsak ma rozum a ja mu neskodim.

Plosna demokracie je abosultni debilita. Zavedl bych, ze voolit by mohl pouze ten, ktery by zvadal dosti narocne hostoricko-politicke zkousky. A aby ani hovno nepindalo, tak bych zavedl, ze je se treba naucit aspon 4 verze te same pravdy. Ja bych to zvlad, 50% mistniho osazenstva s prehledem tez, mozna i vic. Odin by stal smutny s volebnim listkem a udelal by o tom klip, v jake ze totalite, ze zijem,

Jsem porad pro pluralitu, diky tomu ani takova hovna jako Sladek, Tomio nebo Odin moc sanci nemaj, ale ja bych to stejne filtroval no... Anebo pak jak mohu jen a pouze reagovat na kamarada (asi klona Odina), ze tu budeme mit StarTrek Communism (coz je prakticky skoro to samy chtej anarchousi a libretousi). Nastavena pravidla od zacatku a vlada cini pouze v soudnich rizenich a zaminy. (tak to stejne za par set bude, vy hovna :-) )
25.11.2020 19:27 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Jestli se ti tenhle stát nelíbí, tak jdi do hajzlu ty. Třeba do tvého milovaného Reichu, kde Makrela chce pětadvacet metrů čtverečních na osobu.
26.11.2020 23:55 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Ty mne odtud vyhazovat nebudes prase. Toto je moje domovina. Jen s chovanim vlady a uradu nesouhlasim.
27.11.2020 02:32 Roknerok
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Spis to vypada, ze TY sem nepatris a bez si za Urzou, nebo kde to na ty ricni hranici utonul. ;-)
28.11.2020 11:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Toto je moje domovina. Jen s chovanim vlady a uradu nesouhlasim.
Tu vládu a úřady ale zvolili ostatní lidé v 'tvé domovině'. Je to sice tvoje domovina, ale zároveň je to domovina dalších 10M lidí, což ti asi nedochází. Ať chceš nebo ne, musíš se s nima domluvit na pravidlech chování. A pokud ostatní chtějí, aby v těch pravidlech bylo nošení roušky, tak máš prostě smůlu.
pushkin avatar 25.11.2020 16:28 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
A šaškárna pokračuje:

Odbrzdíme a uvidíme. Od pondělí zmírníme restrikce, říká ministr Blatný

Dva parametry se zhoršily. Není jasné, zda rozvolníme opatření, řekl Hamáček

Pro jistotu přikládám i screenshot, protože TOMUHLE by časem nejspíš nikdo neuvěřil.
🇺🇦 Pomoc pro obranu Ukrajiny | SOS Ukrajina | Web4Ukrajina | Web4Ukraine 🇺🇦
25.11.2020 16:58 pavele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Jen bych chtěl dodat, že počet nakažených je přibližně poloviční za poslední 2 týdny, protože počet provedených testů je také poloviční.

Vidím to tak: Na vánoce všechno otevřem a v lednu zase všechno zavřem. :-)

26.11.2020 19:42 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Příloha:
pushkin avatar 27.11.2020 06:53 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Matematický důkaz toho, že 15 m2 na zákazníka je šikana
Jo, to je správnej politickej chameloid. Prymula se holt politicky nepovedl, tak byla třeba plnohodnotná náhrada.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.