Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 00:43

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
5.6.2005 21:17 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Ajajaj
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jen pockej, az prijdou Gentooisti. Ty dostanes sadu... ;-)
5.6.2005 21:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajajaj
Já když viděl první komentář, tak jsem si říkal: ,,a jéje, gentooisti tady!`` :-)
Copak toho není dost?
5.6.2005 21:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajajaj
No nevím, mě google na tento problém vyhodil celkem 3 (!) stránky. Jediné co mě napadlo, že změnil CHOST a neinstaloval ze stage1. Ale handbook před tím varuje, takže tam by problém snad být neměl.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Luboš Doležel (Doli) avatar 5.6.2005 21:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajajaj
Tak to jsem fakt neudělal. Ta kompilace jela asi hodinu v pohodě a pak se náhle podělala...
5.6.2005 23:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajajaj
Já nevěděl o tom nepříjemném bugu. Tohle bylo to jediné, co mě napadlo.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
6.6.2005 10:11 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajajaj
Bug opraven, emerge sync ;-)
5.6.2005 21:22 lukipuki | skóre: 4 | blog: | Štokholm
Rozbalit Rozbalit vše Máš pravdu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neviem, čím to je, ale tento problém je v Gentoo už dosť dlho a nie je vyriešený. Už asi dvakrát som musel robiť linku v /usr/lib/gcc-lib, vždy po inštalácii nového gcc.
/dev/null: Permission denied
5.6.2005 21:24 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Máš pravdu
Tenhle bug je tam fakt dost dlouho - asi tak dva dny...
5.6.2005 21:33 lukipuki | skóre: 4 | blog: | Štokholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Máš pravdu
Dobre, tak to moje bolo celkom podobné. Stalo sa to určite už aspoň dvakrát. V /usr/lib/gcc-lib mám symlinky i386-pc-linux-gnu/3.3.3 a potom i686-pc-linux-gnu/3.3.4, v skutočnosti je tam iba i686-pc-linux-gnu/3.3.5-20050130. Je pravda, že som sa to ani nesnažil riešiť, tak teraz na to idem.
/dev/null: Permission denied
5.6.2005 21:51 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Máš pravdu
To je tvoje blbost - nemas menit CHOST, pokud neinstalujes ze stage 1. :-P
5.6.2005 22:15 lukipuki | skóre: 4 | blog: | Štokholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Máš pravdu
CHOST som určite nemenil. Jediná možnosť je, že som zo začiatku inštaloval binárne balíky pre i386, ale to podľa mňa na veci nič nemení.
/dev/null: Permission denied
5.6.2005 22:23 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Máš pravdu
Tvuj problem naprosto nesouvisi s tim, o cem je tady rec. emerge -e system, ale doporucuju az pote, co bude opraven o neco nize odkazovany bug.
5.6.2005 21:23 jm
Rozbalit Rozbalit vše jm
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sorry, momentalne tam je nepochopitelnej bug jako krava, musis zeditovat ld.so.conf, pak spustit ldconfig a potom gcc-config a pak to zacne fungovat. Nejak jsem nepochopil, co kdo presne zmrvil. :-(
5.6.2005 21:51 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše zacatecnikum...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja treba Gentoo doporucuji zacatecnikum. Ale takovym zacatecnikum, kteri maji chut poznat neco vic. A uz vubec se u me zacatecnik nerovna "naivnimu lenochovi" (pls brat s rezervou, neni to mineno osobne :) Bohuzel kazdy upgrade je urcite riziko - u vsech distribuci. Spolehlivost distribuce pak bude asi v tom, jak se podari vybalancovat aktualitu a vychytavky bugu, a kdo chce porad vsechno nejnovejsi, tak s tim rizikem musi zit. Ostatne rad bych videl nejakou distribuci, kde se nemusite obavat nejake takove ci jine chyby. Ze vsech diskusi treba jen na abclinuxu je zrejme, ze neco takoveho neexistuje.
5.6.2005 23:07 Triton
Rozbalit Rozbalit vše Re: zacatecnikum...
Pravda, u žádné distribuce si nikdo nemůže být jistý bezproblémovostí při upgradech, ale u source-based distribucí navíc se systémem rolling aktualizací je to riziko už z principu o dost větší než např. u binárních se systémem pouze bezpečnostních aktualizací.
5.6.2005 22:53 Pmx
Rozbalit Rozbalit vše Taky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dneska jsem to taky řešil. Pomohlo mi přenastavení default profilu v souboru /etc/env.d/gcc/config: "CURRENT=i686-pc-linux-gnu-3.3.5-20050130". Pak jsem odjinud sehnal libstdc++.so.5 a hodil ho do /lib. Reemergnul jsem gcc-config, pro jistotu glibc (nevím jestli má vliv, asi to bylo zbytečný, ale pro dobrý pocit:)), a vše bylo zase OK i po odstranění toho libstdc++.so.5 v /lib (pomocí equery jsem se ujistil, že k ničemu nepatří). Systém mám OK, čistý, stabilní, plně updatovaný...
5.6.2005 23:13 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
Rozbalit Rozbalit vše první pohledy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Poslední dobou se rojí blogy "gentoo první pohled", zajímavé, že většinou je to negativní příspěvek. Kdo je s gentoo spokojenej nic nepíše, včetně mě a velké spousty dalších lidí co znám a používají gentoo.

Co by to taky bylo za blog, že?
<začátek blogu>
Dnes jsem naistaloval gentoo, vše bezvadně funguje, jsem spokojen
</konec blogu>

nuda

jen taková malá poznámka na okraj :-)
V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
Luboš Doležel (Doli) avatar 5.6.2005 23:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: první pohledy
Tohle napíšu, až se všechno stáhne, zkompiluje...a bude to fungovat :-)
6.6.2005 00:20 hates | skóre: 30 | blog: Jak_jsem_se_dostal_k_linuxu
Rozbalit Rozbalit vše Re: první pohledy
Taky jsem nekolikrat tekl s Gentoo, ale pokud clovek cte tak na to prijde. Posledni emerge world jsem delal asi 2 dny jenom kvuli tomu ze se mi spatne zkompilovalo gcc, ale co, pak jsem to rozchodil a spokojenej jak zelva. Jenom muzu doporucit. Ale jak bylo psano vyse urcite ne pro lidi, kteri jsou lini.
6.6.2005 08:45 Voidless
Rozbalit Rozbalit vše Taky jsem zacatecnik
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
[off-topic]

a taky jsem se rozhodl pro Gentoo. Musim rict ze jsem ho na novy notebook instaloval kvuli (tehdy aktualni) chybe v ebuildu Glibc naseskrat, jak jsem zkousel ruzne figle z bugzilly Gentoo, a ze se mi Glibc kompiluje vzdy aspon hodku, byl jsem docela dobre vytocenej... :)

Ale naucilo me to par veci

1) poradne hledat v Bugzille

2) divat se poradne na chybovy hlasky emerge

3) jeste lepe hledat v Bugzille

4) v urcitych pripadech i neco o tom, jak vlastne linuxovy system funguje :)

A hlavne, ten hrejivy pocit, kdyz si opravim spatny ebuild, byt jenom tim, ze v systemu dodelam chybejici symlink... k nezaplaceni

[/off-topic]
Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2005 18:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše KDE 3.4(.1)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pletu se anebo v Portage opravdu ještě není KDE 3.4 ani KDE 3.4.1?
6.6.2005 18:13 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
Pletes, ebuildy napr. pro 3.4.1 byly v portage par dni pred ofic. vydanim.

BTW. Prave jsem emergnul amaroK-1.3beta :-)
Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2005 18:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
Hmm, RTFM: http://gentoo-wiki.com/TIP_Dealing_with_masked_packages
6.6.2005 18:55 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
moznosti je samozrejme vice

jinak nez zacnes emergovat kde, podiv se na http://www.gentoo.org/doc/en/kde-split-ebuilds.xml
Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2005 19:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
Díky. Teď už jen přesvědčit ISP, aby udělal lokální Gentoo mirror, ze kterého by se dalo stahovat rychleji, než normálně z netu... :-)
6.6.2005 21:43 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
Tak uz emergujes?
Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2005 21:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
jj.

Akorát jsem chtěl taky vyzkoušet betu AmaroKu. Unmasknul jsem amarok a přesto jsem přes emerge -s viděl jenom amaroK 1.2.4 (předtím byl 1.2.3). Tak jsem to emergnul přimo přes jméno souboru...
6.6.2005 22:11 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
na vyhledavani balicku vyzkousej eix - je to mnohem rychlejsi a ukaze vsechny dostupne verze s barevnym rozlisenim, je-li stable, masked by package.keywords nebo masked by package.mask

a emergujes-li napr. kdelibs, muzes si stahnout dalsi velke baliky ala kdebase kdeartwork at nejsou zbytecne prostoje

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.