Portál AbcLinuxu, 25. listopadu 2025 08:12
) bez pilotů zvládl jak start, oblet země, tak aj přistáni...
Ale je to o něčem jiném.
Vy věříte, počítačům, počítačovým programům??? Věříte někdo natolik strojům aby jste jim dali do rukou lidský život???
Já ač jsem fanda počítačů a technického pokroku všeobecně, tak první co vás naučí ve vyšší matematice, technice je to, aby jste nebaštili všechno co vám počítač vyblije...
)
Chce to vykoumat opravdu dobře. Metro je samozřejmě jednodušší záležitost než letadla...
Ale jde tu o princip. Počítačům se může stát spousta věcí, včetně toho že počítač někdo nabourá a nebo se deaktivuje. Prostě takto je riziko rozděleno na řidiče a cestující. Čímž je řidič dán v podstatě do role potenciální oběti. Tento fakt dokáže vybičovat řidiče k neuvěřitelným kouskům aby se zachránil a zachránil tak i cestující.
Programovat totiž lidské nevypočitatelné myšlení je dost těžká věc. Když si představím že lidé programují operační systémy a pořád jsou tam bezpečnostní chyby.... To je tak prostě nepujde....
ale nemyslím, že zrovna u 737 je na takové úrovni, aby za ně startovala a přistávala úplně sama.Takže můj názor je jasný, přes všechnu automatiku si myslím, že piloti jsou důležití. I když pokrok se nedá zastavit. Na ČT2 byl dokument o Volvu a bezpečnosti aut. Tam vyvíjejí systémy, které dokáží, v případě nebezpečí, převzít kontrolu nad autem. Je možné, že za pár let budeme mít bezpilotní letadla, auta bez řidičů, ... .
.Je to pravda, ze letadla dnes letaji a pristavaji prakticky automaticky, ale pilot je tam od reseni krizovych (a nestandardnich) situaci.Asi tak nejak. Za spatneho pocasi ridi letadlo automaticky pilot a za pekneho si rizeni letadla uzivaji jeho piloti. Piloti tam musi byt, uz jen proto, aby na vsechnu tu autimatiku dohlizeli ...
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.