Portál AbcLinuxu, 6. května 2024 08:48

Kterak si vybrat vysokou

12.12.2006 21:31 | Přečteno: 1619× | poslední úprava: 12.12.2006 21:32

Puvodne jsem chtel napsat jeste nekolik udernych clanku o "hošanech" z matfyzu. Ale uz me to nebavi. Mam jen par rad pro vyber vysoke a pak se vratim k blogovani o Irsku.

Takze rady cislo jedna: prednasky jsou verejne. To znamena ze __KAZDY__ muze prijit a prednasku si poslechnout. Mozna to neni ve skolnim radu, ale aktivne se proti tomu brani jen Filozoficka Fakulta UK. Rozvrhy prednasek jsou vetsinou na webu, nebo je lze vytahnout z potencinalnich spoluzaku. Take vyucujici muze byt vstricny a sdelit kdy a kde ma hodiny, obcas je rad ze na prednasce ma vubec nekoho. Po predchozi domluve se jde obcas zucastnit i cviceni.

Takze doporucuju hodit se na stredni marod a na dva tydny zasednout do lavic sve vysnene univerzity.

Rada cislo dve: zkuste si precist nejaka skripta z posledniho rocniku univerzity. Rika vam to alespon neco?

Rada cislo tri: od koho se chci ucit? Pokud nejste schopni vyjmenovat alespon tri profesory z dane skoly a necetli jste nektere jejich knihy, uz na stredni, mozna ten zajem nebude tak obrovsky.

Rada cislo ctyri: kolik je tam holek? Neni nic horsiho nez kdyz pocitacovi pubertak prijde do sveho vysneneho prostredi a svoji pubertu rozvine do netusenych rozmeru (bez urazky, myslim to vazne). Hodne holek kolem a hospoda dela zazraky.

Utecha na zaver: neni nic hloupeho zabalit skolu po prvnim semestru/rocniku. Blbost je to zabalit ve druhaku nebo tretaku.        

Hodnocení: 22 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

12.12.2006 21:41 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
První tři rady jsou naprosto nesmyslné. První. Co tak zjistím? Že se nechytám? No a, po dvou týdnech? Druhá. Aha takže obor si mám vybrat už na střední, hmm. Chytat se tentokrát nebudu docela určitě. Třetí. To jsem vůbec nepochopil :-(
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
12.12.2006 21:52 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
rady cislo jedna: plný souhlas, jen ne vždy to jde...:(

rada cislo dve: tady už je to horší... proč? Je mnoho témat, ke kterým se propracuju běhěm studia. Učím se mimo jiné také proto, abych se dozvěděl něco nového. Spíš bych koukal do skript pro prváky.

rada cislo tri: taky nesouhlas. Jde spíš o témata, obvzláště v technice je mnoho věcí danných. Tohle možná platí, pokud člověk chce studovat filosofii, teologii, či jinou vědu, která může být ovlivněna názorem.

rada cislo ctyri: WTF?? Proč chodím do školy? Abych se něco naučil, nebo abych potkával holky? Toho se dá dosáhnout jinak. Když někdo svůj život omezí jen na školu, tak je na tom IMHO špatně nezávisle na škole.
Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
12.12.2006 21:53 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podle me je nesmysl jit na vysokou skolu hned po maturite.
www.pcnews.cz
13.12.2006 13:02 ?
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
podle me je blbost jit na vysokou pred maturitou
15.1.2007 19:42 standa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
tak s tim souhlasim :)), ja jdu po ctyrech letech :-D
12.12.2006 22:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přidal bych radu č. 5: pokud si představujete, že si na vysoké škole sednete, oni vám nalijí do hlavy nějaké učivo, vy jim předvedete, že jste se ho naučil(a), a odejdete s diplomem, vykašlete se na to rovnou. Nedá se bohužel vyloučit, že byste takto pasivně skutečně dospěli až k promoci - ale bylo by to jen pět (či více) let ztraceného času…
12.12.2006 23:51 HS | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rada cislo jedna, naprosty souhlas, slysel jsem ji i od jinych lidi. Jenom ne vzdy to jde.

Rada cislo dve - nedporucoval bych, protoze tomu uchazec nebude rozumet a spise ho to odradi.

Rada cislo tri - dulezite kriterium, ale byl bych tu opatrny, protoze meialni znamost take dela sve.

Rada cislo ctyri - kolektiv ti zprijemnuje zivot okolo, ale neni zarukou uspechu nebo neuspechu. Bral bych to jen jako pomocne kriterium.

Jinak k utese nazaver : Pokud to trochu jde, doporucoval bych to dotahnout do leta, kvuli socialnim vyhodam. Vzhledem k tomu, jake jsou kriteria postupu do 2. semestru, vetsinou je chybou vzdani to hned behem prvniho semestru. Je lepsi byt veden jako student nez jako nezmestnany .
parazit
12.12.2006 23:58 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
ad 2: ja bych to take nedoporucoval, protoze mnohokrat by se ten nebozak ve skriptech z posledniho rocniku docetl daleko rozumejsi a zajimavejsi veci nez jake by byl nucen se ucit v predchozich 4 letech na one skole.
13.12.2006 00:14 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Ano, chodit dva týdny na přednášky na školu tři sta kilometrů daleko je velmi jednoduché a prostinké a müže to udělat každý.
13.12.2006 10:34 nula | skóre: 22 | blog: archaic
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
K radě číslo 2: univerzita, kde jsou se i v posledním ročníku musejí vydávat skripta, velmi pravděpodobně není univerzitou (svědčí to nejspíše o neschopnosti studentů pracovat s běžnou odbornou literaturou, i když důvody mohou být různé).

K radě číslo 3: pokud nejde čistě o IT, tak je ta rada dost na houby - spousta lidí zjistí až během studia, co jim vlastně nejvíc sedí, takže těžko předtím studuje knihy z dané oblasti...

A k radě 4: na skoro jakékoli technické škole, která není zaměřená čistě na IT (a takové v ČR není) je děvčat dost. I na ČVUT, VUT, nebo VŠB-TU budete určitě potkávat dost studentek, minimálně z jiných fakult. Naopak není od věci, když máte čas i na jiné věci, než jsou spolužačky a hospody, technické školy mají i tak zhruba 50% ztráty studentů...
13.12.2006 11:14 student FIT VUT
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
na skoro jakékoli technické škole, která není zaměřená čistě na IT (a takové v ČR není) je děvčat dost. I na ČVUT, VUT, nebo VŠB-TU budete určitě potkávat dost studentek, minimálně z jiných fakult.

To byl vtip, zejo ????
13.12.2006 13:08 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Ale prd vtip.

Je to tak, sem na FELu a holky se tu potkat daj, v menze se daj občas vidět i docela pěkný kousky :-)

Ale našťestí jsem zadanej a spokojenej, takže tohle řešit nemusim :-)
Free your mind and the ass will follow...
Josef Kufner avatar 13.12.2006 13:15 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Jo dají, ale je jich málo. Moc málo. Takže to chce i nějaký jiný "zdroj" :-D Ale jaký? :-(
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
13.12.2006 13:42 ?
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
projít chodbou na strojárnu? ;-)
xxx avatar 13.12.2006 15:12 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Jdou dve holky po FELu. Jedna je oskliva a ta druha je taky ze strojarny. :-)
Please rise for the Futurama theme song.
13.12.2006 13:52 nula | skóre: 22 | blog: archaic
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Ne, nebyl. IT obory jsou výjimka, protože jinde je jich až moc (stavárna, strojárna,...). Ono to taky není nic moc veselého, snažit se něco vysvětlovat ve skupině, kde je polovina přírodních a polovina mentálních blondýnek....
13.12.2006 19:19 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
To Ti tedy za vsechny slecny pekne dekuju :-/
^D
13.12.2006 19:48 nula | skóre: 22 | blog: archaic
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Ale no tak. Já jsem to nijak špatně nemyslel...
13.12.2006 15:25 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdybych si měl vybírat podle těch tvých rad, tak kromě značných rozpaků a pocitu, že na to nemám, bych nejspíš nic nezískal.

Ad 1) Aby to mělo smysl, musel bych přijít na některou z prvních přednášek mezi prváky (tj. už na v říjnu v oktávě/čtvrťáku) do nějakého toho úvodu. Nicméně tam bych se dozvěděl jen letmý úvod do jedné oblasti a prd z toho.

Tohle má smysl, když už studuješ a leze ti na mozek tvůj obor a chceš se podívat, co se dělá jinde (třeba na FSS, kde je spousta hezkých holek :-D).

Ad 2) Nevím, čo si predstavujete hen pod takým "posledním ročníkem univerzity", Kefalín. Pokud myslíš aktuální skripta pro prváky, tak není důvod to pročítat, protože to se teprve budeš učit a je tudíž pravděpodobné, že tomu zatím neporozumíš... Mnohem lepší bude naučit se na maturitu (třeba českou gramatiku ;-)). Pokud myslíš skripta z předmětů určených ke studiu před bc./mgr. zkouškou, tak to je totální hovadina.

Ad 3) Ne každý jde na školu proto, aby se tam setkal se svým vysněným vzorem, profesorem docentem doktorem Vochmelkou CSc. Jistě je dobré si vybrat školu, kde učí lidé, kteří ve svém oboru něco znamenají a ne jen učitelé, které vyhodili odjinud nebo kteří tam právě ukončili své nepříliš plodné doktorandské studium. Nicméně to, že neznáš zpaměti jména všech pedagogů neznamená, že by to byly nuly nebo že bys měl malý zájem o obor. A s odborníky se obvykle setkávášprávě až na vysoké.

Ad 4) Ačkoliv je jistě dobré mít kolem sebe i příjemnější zjevy než jsou ostatní páni kolegové, dá se to zvládnout i tak, že člověk navštěvuje různé mimoškolní aktivity (tj. koncerty, hospodu, studentské kluby apod.). Těžko říct, jestli množství hezkých slečen na fakultě má nějaký význam při výběru vhodného povolání...
θηριον ειμι
13.12.2006 19:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou

Mám pocit, že jste, stejně jako většina ostatních, body 1-3 nepochopil, nebo je aspoň pochopil jinak než já. Body 1 a 2 nebyly IMHO myšleny tak, že by na přednášce resp. ve skriptech rozumět všemu, ono to tak ostatně ne vždy je i v době, kdy člověk školu skutečně studuje, některé věci je prostě potřeba si pořádně "vysedět"*. Jde spíš o to, že rozdíl mezi vysokoškolským** a středoškolským studiem je propastný, řádově větší než mezi střední a základní školou. Člověk by měl mít aspoň trochu představu, co ho čeká. Pokud student čtvrtého ročníku absolutně netuší, která bije, je to výstražné znamení, že s jeho přístupem k oboru není něco v pořádku. To ostatně souvisí s bodem 3 nebo tím, co jsem výše označil jako bod 5: jdete-li na vysokou školu s představou, že nemusíte vyvíjet žádnou vlastní iniciativu, protože "oni jsou tu od toho, aby vás to naučili", pokud vás nezajímá nic nad rámec povinných osnov, nemá to smysl.


* - někdy s trochu nadsázky říkám, že člověk látce skutečně porozumí teprve ve chvíli, kdy ji vykládá někomu jinému

** - na skutečné vysoké škole hodné toho označení

13.12.2006 20:18 nula | skóre: 22 | blog: archaic
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě pár drobností - když už se chcete jít podívat na přednášku, tak na několik různých, ne jen na jednu. Na každé škole se najdou přednášející skvělí, průměrní, ale i podprůměrní(*) a může se stát, že si vyberete k návštěvě třeba toho nejhoršího na fakultě (a přitom ostatní můžou být vysoce nadprůměrní). Taky neposuzujte technické fakulty podle přednášek z matematiky, fyziky apod. pro první nebo druhý ročník - tihle lidé bývají často hodně odtržení jak od reality, tak od zbytku fakulty (výjimkám se hluboce omlouvám), proto byste si nemuseli udělat správný obrázek.

(*) Ono bohužel platí, že nikdo není dokonalý a tak se stává, že dotyčný je vynikající odborník (třeba špička v oboru), ale předávání vědomostí už mu nejde tak dobře. Jsou lidé, kteří něco ve svém oboru opravdu dokázali, napsali i řadu knih, ale verbální projev jim opravdu nejde :-(

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.