Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 21:40

Linux a MCU Stellaris ARM Cortex-M3

26. 1. 2012 | Martin Kučera
Články - Linux a MCU Stellaris ARM Cortex-M3  

Tento článek by měl seznámit čtenáře s vývojovými nástroji a jednoduchou aplikací pro evaluation kit LM3S-8962 od Texas Instruments, která bude komunikovat s počítačem přes sériový port.

Obsah

Seznámení se s kitem LM3S-8962

link

Desku pohání 32bitový proceosor s jádrem ARM Cortex M3. Deska je osazena procesorem LM3S8962, disponuje OLED displejem s 128x96 pixely, síťovým rozhraním, pěti tlačítky, slotem pro microSD kartu... Více informací o desce najdete na ti.com. Na následujících obrázcích je blokové schéma procesoru řady 8000 a fotka desky.

Linux a MCU Stellaris ARM Cortex-M3 Linux a MCU Stellaris ARM Cortex-M3

Uživatelská příručka ke kitu je ke zhlédnutí také na ti.com. K dispozici jsem měl verzi kitu s vývojovým prostředím Code Composer Studio pro Windows. Jednoho dne mi však vývojové prostředí založené na Eclipsu nechtělo naběhnout, tak jsem začal řešit problém, jak uchodit potřebné vývojové nástroje pro Linux. Veškeré popisované kroky byly vyzkoušeny na starším notebooku Thinkpad T61 (CPU T7300 a 2GB RAM) s nainstalovaným Linuxem Mint verze Isadora s pracovním prostředím GNOME.

Před připojením desky budeme nejspíš potřebovat doinstalovat knihovnu libftdi1 (nachází se v repozitáři). Po připojení desky USB kabelem se v systému identifikuje následovně:

mk@t61 ~ $ lsusb 
Bus 007 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 006 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 005 Device 002: ID 0403:bcd9 Future Technology Devices International, Ltd Stellaris Evaluation Board
Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 004 Device 002: ID 1ea7:0002  
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 003: ID 0483:2016 SGS Thomson Microelectronics Fingerprint Reader
Bus 003 Device 002: ID 0a5c:2110 Broadcom Corp. Bluetooth Controller
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub

Vývojové nástroje

link

Při vývoji aplikace byl použit překladč od Code Sourcery a jejich produkt Sourcery G++ Lite. Verze překladače pro MCU Stellaris je třeba arm-none-eabi. Já jsem instaloval verzi z května 2011, instalační binárka pro linux spolu s příručkou pro instalaci je k dispozici zde.

Pro nahrání programu do desky je třeba použít program OpenOCD – Open On-Chip Debugger (nachází se normálně v repozitářích). Konfigurační soubor pro naší desku a postup pro nahrávání najde zde.

Ladění kódu lze provádět např. prográmkem arm-none-eabi-gdbtui, který je součástí balíku Sourcery G++ Lite. Postup debugování lze dohledat zde.

Při vývoji byla dále použita knihovna Stellarisware, ta obsahuje ovladače pro periferie MCU a ukázkové kódy pro různé desky s procesory ARM Cortex. Knihovna se nachází na přiložetém CD k development kitu.

Seznámení se s aplikací

link

Jedná se o jednoduchou aplikaci, kterou budeme mít možnost ovládat běžící přehrávač na počítači. Já jsem si zvolil konzolový hudební přehrávač moc player, který používám k poslechu hudby. Program si může každý upravit pro svůj oblíbený přehrávač, stačí pouze pokud přehrávač disponuje konzolovým rozhraním, můžeme mu pomocí jednoduchého příkazu zadat, ať např. přehraje následující písničku. Pro přehrávač mocp to představuje spustit příkaz mocp -f, pro přehrávač exaile by to byl příkaz exaile -n atd.

Uvededné přehrávače neumějí samy o sobě komunikovat s deskou, proto budeme potřebovat jednoduchý prográmek, který bude zachycovat vysílané příkazy od desky a podle přijatého příkazu bude spouštět příslušné příkazy pro danný přehrávač. Tento prográmek si napíšeme v jazyce C++ za využití knihovny Qt a qextserialport.

Nyní si shrneme požadavky na aplikaci:

Prográmek pro desku

link

Nyní se podíváme na jednotlivé části souboru control.c, který obsahuje program pro desku. Na začátku souboru najdeme vložené knihovny, které potřebujeme pro práci s MCU a periferiemi desky. Zdrojové kódy pro oba programy jsou k dispozici ke stažení zde.

    #include "inc/hw_ints.h"
    #include "inc/hw_memmap.h"
    #include "inc/hw_types.h"
    #include "driverlib/debug.h"
    #include "driverlib/gpio.h"
    #include "driverlib/interrupt.h"
    #include "driverlib/sysctl.h"
    #include "driverlib/uart.h"
    #include "drivers/rit128x96x4.h"
    #include "utils/ustdlib.h"
    #include <string.h>
    #include "driverlib/timer.h"
    
Nyní se seznámíme s jednotlivými metodami.

void initHw() se stará o inicialiaci částí MCU, které budeme používat. Jedná se postupně o nastavení

O to, jak se ošetří určité přerušení se stará soubor startup_gcc.c, kde se definují externí metody přerušení a příslušným vektorům se pak předá ukazatel na tyto funkce.

    void initHw(){
        //
        // Set the clocking to run directly from the crystal.
        //
        SysCtlClockSet(SYSCTL_SYSDIV_1 | SYSCTL_USE_OSC | SYSCTL_OSC_MAIN | SYSCTL_XTAL_8MHZ);

        //
        // Initialize the OLED display and write status.
        //
        RIT128x96x4Init(3000000);

        //
        // Enable the peripherals used by this example.
        //
        SysCtlPeripheralEnable(SYSCTL_PERIPH_UART0);
        SysCtlPeripheralEnable(SYSCTL_PERIPH_GPIOA);
        //butons
        SysCtlPeripheralEnable(SYSCTL_PERIPH_GPIOE);
        SysCtlPeripheralEnable(SYSCTL_PERIPH_GPIOF);
        //timer
        SysCtlPeripheralEnable(SYSCTL_PERIPH_TIMER0);

        //
        // Enable processor interrupts.
        //
        IntMasterEnable();

        //
        // Set GPIO A0 and A1 as UART pins.
        //
        GPIOPinTypeUART(GPIO_PORTA_BASE, GPIO_PIN_0 | GPIO_PIN_1);

        //
        // Configure the UART for 115,200, 8-N-1 operation.
        //
        UARTConfigSetExpClk(UART0_BASE, SysCtlClockGet(), 115200,
                (UART_CONFIG_WLEN_8 | UART_CONFIG_STOP_ONE |
                UART_CONFIG_PAR_NONE));

        //
        // Configure the GPIOs used to read the state of the on-board push buttons.
        //
        GPIOPinTypeGPIOInput(GPIO_PORTE_BASE, GPIO_PIN_0 | GPIO_PIN_1 | GPIO_PIN_2 | GPIO_PIN_3);
        GPIOPadConfigSet(GPIO_PORTE_BASE, GPIO_PIN_0 | GPIO_PIN_1 | GPIO_PIN_2 | GPIO_PIN_3, GPIO_STRENGTH_2MA, GPIO_PIN_TYPE_STD_WPU);

        GPIOPinTypeGPIOInput(GPIO_PORTF_BASE, GPIO_PIN_1);
        GPIOPadConfigSet(GPIO_PORTF_BASE, GPIO_PIN_1, GPIO_STRENGTH_2MA, GPIO_PIN_TYPE_STD_WPU);

        //
        // Enable the UART interrupt.
        //
        IntEnable(INT_UART0);
        UARTIntEnable(UART0_BASE, UART_INT_RX | UART_INT_RT);


        // Configure GPIO Block E Pin 2 and 3 to detect a falling edge
        //   (i.e. when the LEFT or RIGHT button is pressed).
        GPIOIntTypeSet(GPIO_PORTE_BASE, GPIO_PIN_0 | GPIO_PIN_1 | GPIO_PIN_2 | GPIO_PIN_3, GPIO_FALLING_EDGE);
        GPIOIntTypeSet(GPIO_PORTF_BASE, GPIO_PIN_1, GPIO_FALLING_EDGE);

        // Enable GPIO Port E, Pin 0 - 3 to generate an interrupt
        GPIOPinIntEnable(GPIO_PORTE_BASE, GPIO_PIN_0 | GPIO_PIN_1 | GPIO_PIN_2 | GPIO_PIN_3);
        GPIOPinIntEnable(GPIO_PORTF_BASE, GPIO_PIN_1);


        // Enable the Interrupt for GPIO block E and F in the NVIC
        IntEnable(INT_GPIOE);
        IntEnable(INT_GPIOF);

        //
        // Configure the two 32-bit periodic timers.
        //
        TimerConfigure(TIMER0_BASE, TIMER_CFG_32_BIT_PER);
        TimerLoadSet(TIMER0_BASE, TIMER_A, 5 * SysCtlClockGet());

        //
        // Setup the interrupts for the timer timeouts.
        //
        IntEnable(INT_TIMER0A);
        TimerIntEnable(TIMER0_BASE, TIMER_TIMA_TIMEOUT);

        //
        // Enable the timers.
        //
        TimerEnable(TIMER0_BASE, TIMER_A);

    }
    

void printInfo(void) Tato metoda se stará o vypsání informací o přehrávané skladbě na displeji.

    void printInfo(void) {

        RIT128x96x4Clear();
        RIT128x96x4StringDraw(song, 2, 10, 13);
        RIT128x96x4StringDraw(artist, 2, 25, 10);
        RIT128x96x4StringDraw(album, 2, 40, 7);
        RIT128x96x4StringDraw(menuStr, 2, 80, 10);

    }
    
void Timer0IntHandler(void) Přerušení od časovače, pošle na PC žádost o zaslání informací o přehrávané skladbě.
    void Timer0IntHandler(void) {

        TimerIntClear(TIMER0_BASE, TIMER_TIMA_TIMEOUT);
        char message[5];
        strcpy(message, "INFO");
        UARTSend(message, strlen(message));

    }    
    

void ButtonIntHandler(void) Stará se o obsluhu tlačítek. Mění menu na displeji desky, po zmáčknutí příslušného tlačítka se případně odešle příkaz do počítače, že chceme vykonat určitý příkaz. Příkazy se odesílají jako řetězce např. „NEXT_SONG“, „VOLUME_UP“ atd.

    void ButtonIntHandler(void) {
        // Variable for pin status (LEFT or RIGHT)
        long pinStatus;

        // Delay for debouncing
        volatile unsigned long delay;

        char message[16];

        // Wait a bit
        for (delay = 0; delay < 100000; delay++) {
        }

        // Read the state again
        pinStatus = (GPIOPinRead(GPIO_PORTE_BASE, (GPIO_PIN_0 | GPIO_PIN_1 |
                GPIO_PIN_2 | GPIO_PIN_3)) |
                (GPIOPinRead(GPIO_PORTF_BASE, GPIO_PIN_1) << 3));

        // Clear the GPIO interrupt.
        GPIOPinIntClear(GPIO_PORTE_BASE, GPIO_PIN_0 | GPIO_PIN_1 | GPIO_PIN_2 | GPIO_PIN_3);
        GPIOPinIntClear(GPIO_PORTF_BASE, GPIO_PIN_1);


        switch (pinStatus) {
            case KEY_DOWN_VALUE:
                strcpy(message, "VOLUME_DOWN");
                UARTSend(message, strlen(message));
                break;

            case KEY_ENTER_VALUE:
                //tady se rozhodne, co se odešle
                switch (menuInt) {
                    case 0:
                        strcpy(message, "NEXT_SONG");
                        UARTSend(message, strlen(message));
                        break;
                    case 1:
                        strcpy(message, "PREVIOUS_SONG");
                        UARTSend(message, strlen(message));
                        break;
                    case 2:
                        strcpy(message, "PAUSE");
                        UARTSend(message, strlen(message));
                        break;
                    case 3:
                        strcpy(message, "PLAY");
                        UARTSend(message, strlen(message));
                        break;
                    default:
                        break;
                }
                break;
            case KEY_LEFT_VALUE:
            case KEY_RIGHT_VALUE:

                //pohyb v menu
                if (pinStatus == KEY_LEFT_VALUE) {
                    menuInt = menuInt - 1;
                    if (menuInt < 0) menuInt = 3;
                } else {
                    menuInt = menuInt + 1;
                    //MAX položek v menu
                    if (menuInt > 3) menuInt = 0;
                }

                //vypis polozky
                switch (menuInt) {
                    case 0:
                        strcpy(menuStr, "Next song");
                        break;
                    case 1:
                        strcpy(menuStr, "Previous song");
                        break;
                    case 2:
                        strcpy(menuStr, "Pause");
                        break;
                    case 3:
                        strcpy(menuStr, "Play");
                        break;
                    default:
                        menuInt = 0;
                        strcpy(menuStr, "Next song");
                        break;
                }
                printInfo();


                break;
            case KEY_UP_VALUE:
                strcpy(message, "VOLUME_UP");
                UARTSend(message, strlen(message));
                break;
            default:
                //strcpy(message, "ERROR");
                break;
        }
    }
    

void UARTSend(const unsigned char *pucBuffer, unsigned long ulCount) Odeslání bufferu po sériové lince.

    void UARTSend(const unsigned char *pucBuffer, unsigned long ulCount) {

        while (ulCount--) {
            UARTCharPutNonBlocking(UART0_BASE, *pucBuffer++);
        }
    }
    

void UARTIntHandler(void) Obsluha přerušení od UARTu. Jedná se o přijetí informací o přehrávané skladbě. Informace jsou zasílané jako textový řetězec, kde řídící znaky 0xF3, 0xF6 a 0xF9 odělují informace o skladbě, autorovi a desce.

    void UARTIntHandler(void) {
        unsigned long ulStatus;

        char c;

        ulStatus = UARTIntStatus(UART0_BASE, true);

        UARTIntClear(UART0_BASE, ulStatus);


        while (UARTCharsAvail(UART0_BASE)) {

            c = UARTCharGetNonBlocking(UART0_BASE);
            buf[lenght] = c;
            lenght++;

            if (c == 0xF3) {
                buf[lenght - 1] = '\0';
                strcpy(song, buf);
                lenght = 0;
            }
            if (c == 0xF6) {
                buf[lenght - 1] = '\0';
                strcpy(artist, buf);
                lenght = 0;
            }
            if (c == 0xF9) {
                buf[lenght - 1] = '\0';
                strcpy(album, buf);
                lenght = 0;
                printInfo();
            }
        }
    }
    

int main(void) Hlavní metoda programu, volá inicializaci zařízení a obsahuje nekonečnou smyčku pro běh programu, jednotlivé události jsou pak obsluhovány v přerušení.

    int main(void) {

        initHw();

        strcpy(artist, "artist");
        strcpy(song, "song");
        strcpy(album, "album");

        printInfo();
        RIT128x96x4StringDraw("Next song", 2, 80, 10);

        while (1) {

        }
    }
    

Obslužný prográmek na PC

link

Nejedná se o nic zázračného, jde o jednoduché okénko (odděděné od QMainWindow) s pár widgety (QLabel, QComboBox, QPushButton, ...), kde si vybereme příslušný sériový port a připojíme se k němu. Prográmek pak odebírá od desky příkazy a pomocí forku spouští jednotlivé příkazy pro přehrávač. Můžete si stáhnout celý projekt.

Konstruktor MainWindow(QWidget *parent)

  MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) :
      QMainWindow(parent),
      ui(new Ui::MainWindow)
  {
      ui->setupUi(this);

      cnt = 0;
      cnt2 = 0;

      //info o portech
      slotRefresh();

      connect(ui->pushButtonConnect, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(nastavVysilac()));
      connect(ui->pushButtonDisconnect, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(slotDisconnect()));
      connect(ui->pushButtonRefresh, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(slotRefresh()));
  }  
  

Nastavení sériového portu slotNastavVysilac(). Nastavení příslušné baudové rychlosti, počtu datových a stop bitů a nastavení slotu pro událost readyRead().

  void MainWindow::slotNastavVysilac(){

      vysilac = new QextSerialPort(ui->comboBoxVysilac->currentText(), QextSerialPort::EventDriven);
      vysilac->setBaudRate(BAUD115200);
      vysilac->setFlowControl(FLOW_OFF);//FLOW_OFF
      vysilac->setParity(PAR_NONE);
      vysilac->setDataBits(DATA_8);
      vysilac->setStopBits(STOP_1);

      int state = vysilac->open(QIODevice::ReadWrite);
      qDebug("vysilac->open() = %d", state);
      if(!vysilac->isOpen()) qDebug("nejde nastavit vysilac");;

      connect(vysilac, SIGNAL(readyRead()), this, SLOT(signalizaceDat()));
      connect(vysilac, SIGNAL(readChannelFinished()), this, SLOT(konec()));

      ui->pushButtonConnect->setEnabled(false);
      ui->pushButtonRefresh->setEnabled(false);
      ui->pushButtonDisconnect->setEnabled(true);

  }
  

Pokud přichází data přes sériovou linku, je zavolána metoda slotSignalizaceDat() a jsou přečteny do buffru data. Z přečtené zprávy se určí o jaký jde příkaz a do proměnné argum uloží příslušný parametr příkazu mocp, který se bude volat pro přijatý příkaz a zavoláme metodu void provedPrikaz(int cmd, char * cCmd, char * argum), která provede fork a v potomkovi provede příslušný příkaz pro přehrávač.

  void MainWindow::slotSignalizaceDat(){

      QByteArray bytes;
      int a = vysilac->bytesAvailable();


      if(a > 0){
        bytes.resize(a);
        vysilac->read(bytes.data(), bytes.size());
        ui->statusBar->showMessage(bytes.data(), 2000);
      }


      int cmd = 0;

      if(QString::compare(bytes.data(), "VOLUME_DOWN", Qt::CaseSensitive) == 0) cmd = CMD_VOLUME_DOWN;
      else if(QString::compare(bytes.data(), "VOLUME_UP", Qt::CaseSensitive) == 0) cmd = CMD_VOLUME_UP;
      else if(QString::compare(bytes.data(), "NEXT_SONG", Qt::CaseSensitive) == 0) cmd = CMD_NEXT_SONG;
      else if(QString::compare(bytes.data(), "PREVIOUS_SONG", Qt::CaseSensitive) == 0) cmd = CMD_PREVIOUS_SONG;
      else if(QString::compare(bytes.data(), "PAUSE", Qt::CaseSensitive) == 0) cmd = CMD_PAUSE;
      else if(QString::compare(bytes.data(), "PLAY", Qt::CaseSensitive) == 0) cmd = CMD_PLAY;
      else if(QString::compare(bytes.data(), "INFO", Qt::CaseSensitive) == 0) cmd = CMD_INFO;
      else cmd = CMD_NOCMD;

      char cCmd[] = "mocp";
      char argum[5];

      //argum = "-f";
      switch(cmd){

          case CMD_NEXT_SONG:
                                    strcpy(argum, "-f");
                                    break;

          case CMD_PREVIOUS_SONG:
                                    strcpy(argum, "-r");
                                    break;
          case CMD_VOLUME_DOWN:
                                    strcpy(argum, "-v-2");
                                    break;
          case CMD_VOLUME_UP:
                                    strcpy(argum, "-v+2");
                                    break;
          case CMD_PLAY:
                                    strcpy(argum, "-U");
                                    break;
          case CMD_PAUSE:
                                    strcpy(argum, "-P");
                                    break;
          case CMD_INFO:
                                    strcpy(argum, "-i");
                                    break;

          default:
                                  break;
      }

      provedPrikaz(cmd, cCmd, argum);

  }
  

provedPrikaz(int cmd, char * cCmd, char * argum) vytvoření potomka procesu a v něm spustíme příslušný příkaz pro přehrávač. Pokud jde o příkaz, jako je přeskočení skladby nebo zvýšení hlasitosti, zavoláme pouze execlp s příslušnými parametry. Jestli ale zjišťujeme informace o přehrávané skladbě, vytvoříme si soubor vystup.txt, do kterého se nám uloží informace o skladbě. Tento soubor následně otevřeme a na příslušných řádkách vyhledáma informace o skladbě, autorovi a desce. Na řádce se nenachází pouze např. název skladby, ale i text artist:, ten pomocí metody QString::mid(int pos, int len) ořízneme a ponecháme případně 21 znaků. (na displej se jich více nevejde). Informace o skladbě pak odešleme přes sériový port desce, která je zobrazí.

  void MainWindow::provedPrikaz(int cmd, char * cCmd, char * argum){

      int soubor;

      if(cmd == CMD_INFO) soubor = open("vystup.txt",   O_WRONLY|O_CREAT|O_TRUNC,S_IRUSR|S_IWUSR|S_IRGRP|S_IROTH);

      int status;
      int pid = fork();
      if (pid == -1)
      {  qDebug("Fork selhal !\n");
         exit(-1);
      }
      if (pid == 0)
      {
          // potomek
          if(cmd == CMD_INFO){
              //přesměrování do souboru
              //dup2(soubor,1);

              // Redirect standard output
              if (soubor >= 0) {
               //close(STDOUT_FILENO);
               dup2(soubor, STDOUT_FILENO);
              }
          }

          int ret = execlp(cCmd, cCmd, argum, NULL);
          qDebug("ret = %d\n", ret);

      }
      else
      {  // rodic
         qDebug("Rodic: Cekam na syna\n");
         int spid = wait(&status);
         if (spid != pid) qDebug("Rodic: To neni muj syn !");

         qDebug("Rodic: Uz koncim");
      }


      if(cmd == CMD_INFO) {
          QFile fileQt("vystup.txt");
          if (!fileQt.open(QIODevice::ReadOnly | QIODevice::Text))
          {
              ;
          }

          QByteArray artist, song, album;
          int radek = 1;
          while (!fileQt.atEnd()) {
              QByteArray line = fileQt.readLine();

              if(radek == 4) {
                  artist.append(line);
                  artist = artist.mid(8, 21);
              }
              if(radek == 5){
                  song.append(line);
                  song = song.mid(11, 21);
              }
              if(radek == 6){
                  album.append(line);
                  album = album.mid(7, 21);
              }

              radek++;
          }

          fileQt.close();

          QByteArray msg;
          msg.append(song);
          msg.append(0xF3);
          msg.append(artist);
          msg.append(0xF6);
          msg.append(album);
          msg.append(0xF9);

          vysilac->write(msg.data(), msg.length());

      }
  }
  

Na posledním obrázku je fotka z nasazení, v terminálu běží OpenOCD server, připojení k OpenOCD servru přes telnet a program pro zachytávání příkazů od desky.

Linux a MCU Stellaris ARM Cortex-M3

Další články z této rubriky

HW novinky: podzimní přehled #2
HW novinky: podzimní přehled #1
HW novinky: návrat skleněných ploten v HDD
HW novinky: PCI Express 4.0 prý ještě letos
HW novinky: i Skylake-X s 12 jádry používá levnou teplovodivou pastu

Diskuse k tomuto článku

26.1.2012 08:33 avzgag
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a MCU Stellaris ARM Cortex-M3
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nejde nainstalit linux pro arm primo na tu desku? nevim jestli linux jede na cortex-3.
26.1.2012 09:11 Mark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a MCU Stellaris ARM Cortex-M3
Jsou jiste pokusy o portaci Linuxu na Cortex-M[3,4], ale procesory s timto jadrem jsou primarne urcene jako "velke a rychle" MCU == jednocipy s integrovanou SRAM i Flash, proste moderni evoluce Intel 8051. Vetsinou nemaji radice DDR[1,2,3] SDRAM a celkove jsou prilis "male" bez sirokych externich sbernic.
26.1.2012 09:38 avzgag
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a MCU Stellaris ARM Cortex-M3
dik za info, ja ty rozdily mezi cortex-3 a napr. cortex-7 neznam. cortex-7 je myslim na linux pripraven, nebo cortex-9, ne?
26.1.2012 11:17 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a MCU Stellaris ARM Cortex-M3
Miešate jedno cez druhé. Jadro Cortex je nové jadro od ARM, konkrétne ho ARM označuje ako verzia č. 7 svojho jadra. Toto jadro má 3 "edície": M, R a A, každá edícia má vlastný set jadrových periférií, čím vznikajú jadrá Cortex-M0 až M4, Cortex-A5 až A15, Cortex R (neviem presne, dá sa dohľadať). Každá edícia je primárne určená na iný trh: M- microcontroller, A- multimedia application, R- signal processing. Jadrá Cortex Mx nemajú MMU a preto nemožno linux na ne nasadiť, jedine uClinux.
26.1.2012 23:59 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a MCU Stellaris ARM Cortex-M3
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm podle TI @50MHz, to by možná zvládlo přehrát mptrojku samo :-D.

BTW obrázek desky (vedle blokovýho) nejde.
Intel meltdown a = arr[x[0]&1]; karma | 帮帮我,我被锁在中国房
vlastikroot avatar 27.1.2012 08:26 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a MCU Stellaris ARM Cortex-M3
Proc, kdyz se k tomu da pripojit HW dekoder ...
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
28.1.2012 00:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a MCU Stellaris ARM Cortex-M3
Já jen poukazuju na to, jak jsou dneska uC výkonný.
29.1.2012 22:25 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a MCU Stellaris ARM Cortex-M3
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Druhý obrázek nejde otevřít. Chyba Error 500.
Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.