Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 13:45


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
22.8.2014 10:36 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejvyšší model Xeon E5-2699 v3 vyjde ale na brutálních 3 028 € bez daně, což bude ve výsledku v Česku znamenat cenu kolem 100 tisíc Kč.
To už si radši - když budu potřebovat tolik výkonu v jednom stroji - koupím 2 16-core Opterony. Pochybuju, že by Intel měl dvojnásobný výkon na jádro, takže ve výsledku budu mít výkonnější stroj a ještě mi zbude 20-30 kKč na elektriku.
Quando omni flunkus moritati
Max avatar 22.8.2014 12:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Xeon E5-2699 v3 : 18 core (36 logických) 145W, 2,3GHz - 100kkč
Opteron 6386 SE : 16core (16 logických) 140W, 2,8GHz - 35kkč

A teď, 2x "6386 SE" nemá výkon jako 2x "6386 SE" (přerozdělování a sdílení má nějaké režije).
Spotřeba bude vyšší, dimenzace UPS bude potřeba vyšší, stejně tak klimatizace (takže i vyší potřeba kvůli lepší klimě apod.), výkon na jádro nižší a celkový počet logických jader nižší (těžko říci, jak dobrý bude paralelizmus u Xeonu s HT).
Docela bych váhal, asi by mně přesvědčily až reálné testy obou CPU. Takto bych asi hned nevěděl, do čeho bych šel.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
22.8.2014 12:31 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
A teď, 2x "6386 SE" nemá výkon jako 2x "6386 SE"
???
přerozdělování a sdílení má nějaké režije
Přerozdělování a sdílení čeho?
výkon na jádro nižší a celkový počet logických jader nižší
O 4 když budeme HT jádro počítat jako ideální celé jádro. Což bude hodně vzdálené od reality, zejména tam, kam bych si tipnul, že takové CPU míří, tj. virtualizace. A to nemluvě o tom, že problém virtualizace "plánovač CPU nad plánovačem CPU" se ještě rozšíří na "plánovač CPU nad plánovačem necelých CPU". Suma sumárum bych na vytíženém stroji tipoval, že jestli HT - pokud se vůbec na tom stroji nechá zapnutý - něco přinese, tak to bude pár jader navíc, rozhodně ne dalších 18.

Jasně, spotřeba a náklady s tím spojené, bude vyšší. Proto jsem taky zmiňoval ty peníze, co zbudou.
Quando omni flunkus moritati
22.8.2014 13:59 zander
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT

Jenže Opteron 6386 SE nemá 16 plnohodnotných jader. Obsahuje 8 bloků, z nichž každý obsahuje dvě ne zcela plnohodnotná jádra (obdoba Intel HT, ale daleko lepší......)

Takže tu spíše porovnáváme:

Intel Xeon E5-2699 - (18 fyzických jader/36 virtuálních jader)

AMD Opteron 6386 SE - (8 bloků/16 "neplnohodnotných jader"

 

Je třeba si o architektuře AMD něco přečíst.... :-p

22.8.2014 15:15 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Co znamená "neplnohodnotné jádro"? Bavíme se o tom, že 2 jádra sdílí jednu FPU?
Quando omni flunkus moritati
23.8.2014 04:28 komar
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Ano, přesně tak. Sdílení FPU, L2 cache, atd..... Prostě ta dvě jádra v jednom modulu nejsou zcela plnohodnotná.......

Ve většině případů to však nevadí, ztrátu výkonu to nepřinese, ale lze nalézt i výjimky.....
24.8.2014 23:01 g.g
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
No tak ten Xeon má 256 kB L2 cache na jádro a ten Opteron má 2 MB L2 cache na modul. Takže podle téhle logiky je na tom ten Xeon lépe?
Max avatar 22.8.2014 14:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Narážel jsem na porovnání "multi-server vs. multi-CPU vs. multi-core a poté i s ht"
Netuším, jaký je současný stav. Dřív byla účinnost multi-cpu celkem mizerná, ale asi se to za tu dobu celkem změnilo a možná už tam takové rozdíly nebudou.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
24.8.2014 16:19 Michal2
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
dva procesory - dvojnasobek pametovych radicu - dvojnasobna teoreticka propustnost pametoveho subsystemu. U NUMA-aware softu neni teorie od praxe daleko. pro pametove narocne aplikace je z toho duvodu lepsi 2 procesory nez jeden s dvojnasobnym poctem jader.

Doby, kdy cpu komunikovaly (synchronizovaly cache...) skrze pomalou fsb (navic prostrednictvim northbridge) jsou nastesti davno pryc.
24.8.2014 02:23 milan
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Zober si Opteron 6380 a Xeon E5-2680 alebo E5-2670 (kludne v1)...vysledky pre teba budu velkym sklamanim.
Blaazen avatar 22.8.2014 12:07 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Liší se ty "úsporný" varianty Xeonů a Core i7 i v něčem jiným než v konfiguraci TurboBoostu? Třeba v nižším napětí?

Intel® Turbo Boost Technology frequency table

i7 4790 vs. 4790S [GHz]

4 4 3,9 3,8 | 4 3,9 3,7 3,6

84 wattů | 65 wattů

Takže 4-vláknová aplikace na tom pojede s nižší spotřebou, ale zas o něco dýl.
22.8.2014 13:47 mps
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Novy SUN Solaris Sparc ma 8 threadov na core a 32 cores na procesor, moznost 32 socketov. Idealne na JavaEE server :D
22.8.2014 15:49 heh
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když už se tu diskutuje srovnání AMD a Intel řešení, bylo by dobré upozornit na jednu podstatnou věc, která se často nezmiňuje. Všechny chipsety Intelu od "consumer grade" až po "enterprise" včetně C600 series nemají pro žádný "PCIe root port" podporu "Access Control Services" (mimochodem součást specifikace PCIe 2.0 :-) ). Stejný problém se týká i Xeonů E3. To má za následek, že socket 1150 je pro I/O passthrough virtualizaci prakticky nepoužitelný a na socketu 2011 jsou použitelné pouze PCIe linky z Xeonu E5.
23.8.2014 22:04 nyan
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Hmm zeby stara dobra taktika intelu, zk*rvime chip a nezk*rvenou verzi vam prodame za mirny priplatek ?
23.8.2014 22:07 heh
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
V tomto případě zapomněli vyrobit tu funkcni priplatkovou verzi chipsetu :-D
22.8.2014 18:42 asdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ac jiste zajimavy kus hardwaru, prectu si o nem radeji jinde. Pokud je prvni slovo recenze "megabrutalni", radeji rychle potlacim symptomy zvraceni, a prejdu jinam. Rochneni se v onom pubertackem vyblitku ponecham jinym.
22.8.2014 23:50 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Je to trochu lacine, to je pravda, ale jinak je clanek pekny..
24.8.2014 18:58 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechci sejčkovat, ale tohle vypadá oproti AMD na solidní technologickou nadřazenost.

Už víc než 10 let to vypadá stále přesně stejně. V roce 2004 by tedy mohlo jít o sejčkování, ale po 10 letech už jde jen o konstatování starých známých faktů.

Je to ovšem velká škoda, ježto se zdá, že technologické možnosti by se daly posunout mnohem rychlejším tempem, kdyby měl Intel důstojnou konkurenci. Ta by se mohla objevit v souvislosti s ARM nebo obecně s různými RISC platformami, které už nemá tolik pod palcem Intel a u kterých by se mohli postupně prosadit i jiní výrobci. Základní podmínka, tedy aby jistý béčkový systém od nějaké velké americké firmy, která má pořád problémy se zákonem, začal podporovat i jiné platformy než Intel, už je nějakou dobu (téměř) splněná. Kromě toho Intel kdysi vzdal svůj projekt XScale a ani Atomu už nepřeje, čímž v podstatě úplně ztratil svou pozici v oblasti velmi malých zařízení. Technologická nadřazenost Intelu tedy nezahrnuje příliš širokou oblast. Nezbývá než doufat, že se jednou objeví konkurent, který bude schopný s Intelem soupeřit i v oblasti malých a středních serverů i notebooků. (Desktopy už nejsou podstatné, takže v jejich případě je v podstatě všechno jedno.)

V AMD měli výborně nakročeno k získání technologické převahy, když začali jako první implementovat 64-bitovou instrukční sadu (zvanou poměrně dlouho amd64, než i v názvosloví zvítězil Intel), zatímco Intel se marně pachtil s později neúspěšným Itaniem. Tenkrát mělo AMD velkou příležitost. Podle mě ovšem AMD ztratilo všechny trumfy lhaním ohledně výkonu procesorů. Například nazvali nějaký procesor „Athlon 3000+“ ve snaze naznačit, že takový procesor předčí srovnatelný procesor Intel na 3 GHz. Bohužel to byla v podstatě pokaždé lež. Skutečná frekvence tohoto procesoru AMD byla 2166 MHz a Intel na 2166 MHz mu totálně natrhl prdel, o 3 GHz nemluvě. Těžko se pak lze divit, že nad takto značenými procesory nejásaly davy zákazníků. Těžko říct, proč marketingovým specialistům z AMD trvalo snad 8 let, než si problém uvědomili a s nesmyslným značením přestali.

25.8.2014 08:13 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Například nazvali nějaký procesor „Athlon 3000+“ ve snaze naznačit, že takový procesor předčí srovnatelný procesor Intel na 3 GHz. Bohužel to byla v podstatě pokaždé lež. Skutečná frekvence tohoto procesoru AMD byla 2166 MHz a Intel na 2166 MHz mu totálně natrhl prdel
"Totálně natrhl prdel" při měření pomocí Andrejovy metodiky™, jejíž výsledky se bohužel rozchází s velkou většinou tehdy provedených testů.
Těžko se pak lze divit, že nad takto značenými procesory nejásaly davy zákazníků.
Zatímco s faktem, že Intel uplácel výrobce sestav, aby procesory AMD neosazovali (přičemž "davy" zákazníků kupují právě hotové stroje), to žádnou souvislost nemělo.
Quando omni flunkus moritati
25.8.2014 16:14 ebik | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Jak lépe se dá uplatit výrobce sestav než nižší cenou?
25.8.2014 17:49 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Vyrobce sestav ale cena naprosto nezajima, tu zaplati zakaznik.
vlastikroot avatar 25.8.2014 18:28 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Nic nezaplati, protoze si koupi od konkurence levnejsi.
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
25.8.2014 23:21 ebik | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Přesně tak, buď nižší cena, nebo něco navíc. Nic jiného na zákazníky neplatí. Výrobce sestav je jen obchodník, ten má jedinnou prioritu: vyšší zisk, čehož dosáhne daleko lépe množstvím prodaných kusů, než marží. A množství prodaných kusů docílí nejlépe dobrou reklamou a kvalitním výrobkem (ve smyslu stability i přidané hodnoty). Čím větší konkurence, tím méně se dá reklamou skrýt nedostatečnost výrobku.

Ale je pravda, že přidanou hodnotou mohou být i kvalitní ovladače základní desky a grafických karet. Mám subjektivní pocit, že nejstabilnější grafiky jsou integrované od intelu. Jestli ten pocit má většina dodavatelů kancelářských sestav, tak je jasné jak dopadne výběr základní desky a procesoru do kanceláří velkých firem. (Tam by se měly prodávat levnější procesory "ve velkém").
26.8.2014 00:23 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Nález evropského soudu je IIRC k dohledání, můžete se tam podívat.
Quando omni flunkus moritati
28.8.2014 14:22 xxx
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
problem je v tom ze tu cenu nabidl jen za podminky ze nenabidnete nic od konkurence ...
25.8.2014 20:04 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT

Kde jsou ty „tehdy provedené testy“? Nebo je to zase jen obvyklý planý žvást ve stylu trekker.dk? :-D Nelze si nevšimnout, v kolika benchmarcích byl nějaký „Athlon 4000+“ horší než obyčejné Pentium 4 na 3 GHz, třeba zrovna tady. Tak to vypadalo už před 10 lety.

Dnes, když už jsou „sestavy“ minulostí a vládu převzaly notebooky, by to asi chtělo rozšířit konspirační teorie o historku, jak Intel uplatil taky výrobce všech notebooků. :-) Ať už je to pravda, polopravda či pustá konspirační teorie, vývoj, který jsem viděl já, byl trochu jiný. Někdy kolem roku 2004 a v několika dalších letech bylo naprosto normální vidět v E-shopech klidně i 50% zastoupení procesorů AMD. Všude se stokrát zdůrazňovala jejich 64-bitovost, včetně těch notebookových, protože první 64-bitový Intel pro notebooky byl až Core 2 Duo. Přesně v té době mělo AMD zhruba tak stejnou výchozí pozici, pokud jde o možnost odstranit konkurenci z trhu konspiračními postupy všeho druhu. Tehdy se instrukční sadě stále ještě říkalo amd64, nikoliv intel64.

Jenže benchmarky stále znova a dokola ukazovaly, že ve špičkových procesorech vítězí drtivě Intel, že v disciplíně „value for money“ od střední třídy až po nejvyšší třídu vítězí taky Intel a že AMD vlastně vede jen v jediné oblasti — „value for money“ u těch nejlevnějších procesorů. Takže postupem času notebooků s procesory AMD ubývalo, z původních málem 50% nabízených počítačů se stala spíš rarita a ještě pár let zůstaly procesory AMD u nejlevnějších béčkových notebooků, než je i odtamtud vytlačil Intel.

Rád bych zdůraznil, že nejsem a nemám důvod být fanouškem Intelu nebo odpůrcem Intelu. Jenom konstatuju, co kolem sebe vidím. Jak už jsem psal výše, Intel by potřeboval nějakou důstojnou konkurenci, která teď (doufejme) přichází v podobě architektury ARM a celého ekosystému kolem.

Jendа avatar 25.8.2014 23:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Všude se stokrát zdůrazňovala jejich 64-bitovost, včetně těch notebookových, protože první 64-bitový Intel pro notebooky byl až Core 2 Duo.
Tu dobu si moc nepamatuju. Proč se zdůrazňovalo, že jsou 64b, když na to 98 % lidí stejně nainstalovalo 32b Windows?
26.8.2014 04:44 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT

Good point. Byla to zvláštní doba. V každém reklamním letáku s počítači bylo všude veliké logo s číslem 64 u každého notebooku i desktopu s procesorem AMD. Pentium 4 bylo tehdy ještě 32-bitové, ale možná už se začaly objevovat nějaké Xeony s EMT64 či EM64T či jak se ten název vyvíjel, než se vyvinul do podoby Intel64. AMD byl zkrátka jediný procesor v běžných desktopech a noteboocích, který byl 64-bitový, a na tomto faktu byl založený celý marketing, přestože praktické důsledky to tehdy bez patřičného softwaru nemělo.

Běžnému uživateli většinou nedocházel ten prostý fakt, že 32-bitové Windows se k celé 64-bitové aritmetice ani k rozšířené sadě registrů nemají jak dostat. Méně běžný uživatel taky neměl na růžích ustláno, protože dostupnost 64-bitových variant user-friendly desktopových distribucí nebyla v roce 2004 zrovna dvakrát samozřejmá. (Stačí se rozpomenout, jak dlouho trvalo třeba ArchLinuxu, než se 64-bitová verze probojovala z partyzánských klonů na úroveň plnohodnotné alternativy a než pro ni byla dostupná rozumná většina balíčků.) Možnost přeložit 64-bitový kernel existovala už odnepaměti, zájem uživatelů a s ním i softwarový userspace však dlouhou dobu pokulhával.

Taky existovaly 64-bitové Windows XP, ale z nějakého důvodu na ně nikdo nevzpomíná v dobrém. (Nikdy jsem s nimi neměl tu čest, tak nemohu soudit.) 32-bitové Windows XP byly každopádně poslední Windows, které jsem kdy používal. :-)

Když se na to dívám zpětně, připadá mi, jako by procesory AMD předběhly svou dobu minimálně o pár let, ale zradil je zčásti nesmrtelný béčkový 32-bitový software od Microsoftu, zčásti lživý marketing s fiktivními frekvencemi procesorů (leč se špatnými výsledky v benchmarcích), zčásti špatné načasování z hlediska kapacity paměti, která tenkrát ještě nepřesahovala 4 GB v každém počítači (například 2 GB byly v roce 2004 solidní kapacita paměti, pro leckteré motherboardy maximální) a v neposlední řadě taky jakési usnutí na vavřínech, přesně takové, jakým dnes prochází Intel.

V roce 2004 bylo úplně běžné v obchodě slyšet: Dnes už Intely nemá cenu kupovat. Je to předražené. Podívejte se, my tady všichni jedeme na Duronech. Když si koupíte Athlon, budete mít fakt dělo za skvělou cenu. (Ne že by tomu objektivní benchmarky nasvědčovaly, ale to nechme stranou.) Vypadalo to chvíli, že AMD se nezadržitelně šíří, že už je vlastně úplně všude, od učebny počítačové grafiky na gymplu až po pařanský stroj u spolužáka, a že Intel už to má spočítané. Jenže Intel náskok AMD velmi rychle dohnal a předehnal, když odepsal architekturu NetBurst (která nedosáhla původně plánovaných 10 GHz) a vsadil na architekturu Core a nepřebernou spoustu jejích variant, které přežívají dodnes. Žádná kloudná odpověď ze strany AMD pak už nepřišla.

26.8.2014 10:12 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
architekturu Core a nepřebernou spoustu jejích variant

Vůbec nevím, co těmi marketingovými žvásty myslíte, ale vzhledem ostatnímu vašemu obsahu se mi už rýsuje pěkná kulaťoučká nula...
26.8.2014 14:08 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT

Vy asi budete ubohý žvanil, že ano. Chtělo by to fakta a argumenty. Hloupé žvásty umí psát opravdu každý. Problém je, že diskusi to nijak neprospívá, ba právě naopak. Pořád si myslím, že tihle anonymní žvanilové by snad ani neměli mít možnost komentovat diskuse, protože jejich styl projevu je až zoufale předvídatelný.

12.9.2014 02:54 neklan | skóre: 11 | blog: neklan_no_clan
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
+1

vzpominam si, ze okolo tohoto data, asi 2006, jsem si koupil herni pocitac cely na AMD + ATi a byl jsem celkem spokojen. Obzvlaste Radeon 650 byl tehdy dost slusna karta a Oblivion bezel paradne. Tvrdite, ze to bylo tak 50:50, ja si v tehdejsich dobach pamatuji spise totalni dominanci AMD.

AMD pokud si dobre pamatuji, tak melo i drive/cenove dostupne/rozsirene dvojjadrove procesory X2. Rozhodne presun z jednojadroveho procesoru na dvojjadrovy na desktopu bylo velmi poznat. Intel Pentium D stalo za starou backoru, obrat prinesly az Core 2 Duo.

A prehnanym akcentem na 64bit taky souhlasim. 4GB ram staci dost dobre i dneska (na desktop/notebook), pred 8-10 lety naprosta utopie. Doted neni porad zadny "zasadni" duvod k 64bit na obyc pocitadle.

12.9.2014 09:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
A prehnanym akcentem na 64bit taky souhlasim. 4GB ram staci dost dobre i dneska (na desktop/notebook),

Jak komu. Já jsem třeba moc rád, že jsem si předloni, když stály DDR3 paměti polovinu toho co teď, do pracovní stanice dal rovnou 32 GB místo 16 GB (s tím, že "se uvidí"). Spíš je mi líto, že jsem tehdy neprovedl upgrade i na druhém počítači, kde mám dodnes jen 6 GB. Ale hlavně: 64-bitový systém má smysl i když nemáte více než 4 GB.

26.8.2014 00:32 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Nelze si nevšimnout, že když se v tom odkazu nepodíváte na začátek, ale na procesory z doby, kdy AMD s tím značením X+ začalo, jsou tam například Athlon 1700+ a Pentium 4 1.70 GHz se srovnatelnými výsledky. Takže kde je to vaše "v podstatě pokaždé lež"...
Quando omni flunkus moritati
26.8.2014 04:22 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT

Ano, kdybych hodně dlouho usilovně klikal, našel bych třeba jeden benchmark (z mnoha), kde Athlon 1700+ připomíná těch 1700 MHz u Intel, ale rozhodně si nezaslouží to plus. Tedy názvy procesorů AMD s fiktivními frekvencemi byly v podstatě pokaždé lež, přesně jak jsem psal.

26.8.2014 10:47 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Ano, kdybych hodně dlouho usilovně klikal, našel bych třeba jeden benchmark
Zajímavé, mě stačilo kliknout jednou a našel jsem test se srovnatelným výsledkem (AMD o 1% horší). Kliknul jsem podruhé a našle jsem test s výsledkem AMD o 20% lepší. "Rozhodně si nezaslouží to plus" je tedy zjevně opět měřeno vaší metrikou.

Btw. v době těchto procesorů Intel svůj výkon naháněl neuvěřitelnou spotřebou, 100W žádná míra (IIRC Pentium D mělo nejmíň 120W a mám takovej pocit, že byly i modely 160W). Hluk s tím spojený byl opravdu nic moc. Pentia 4 osazená do notebooků měla trvale nastavený první stupeň throttle (po každých 7 instrukcích jeden nop iirc).

U AMD64 bylo jasně deklarováno, že AMD od tohoto značení (X+ znamená frekvenci procesoru Intelu) upouští. Dovolil bych si zpochybnit vaše tvrzení, že v té době (Ahtlon64, Athlon64 X2) Intel ve střední třídě dával lepší value for money. Tehdy jsem situaci sledoval a fakt nedával, zejména u vícejader ne.

Když jsme u toho, kupodivu ji nedává ani dneska, což souvisí s tím, že procesory prodává předražené (před nedávnem jsem kupoval AMD, za výkonově srovnatelný Intel bych dal o polovinu víc.) Ano, v high-end je situace jiná, ale nejsem blázen, abych nakupoval procesor za 7k
Quando omni flunkus moritati
26.8.2014 14:32 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT

Ano, Pentium 4 mělo často zásadní problémy se spotřebou energie, což mohl být jeden z mnoha důvodů, proč Intel celou architekturu NetBurst, která nesplnila očekávání (== dostat se na 10 GHz) nakonec típnul a dal přednost větvi Core, které předcházelo notebookové Pentium-M, procesor forknutý někde od posledního Pentia III, který uměl všechny nové vymoženosti Pentia 4, pokud jde o instrukční sadu, ale problémy s TDP a s chlazením zmizely. Notebook na 1,6 GHz, který jsem tehdy měl, dokázal v leckterém benchmarku porazit staré desktopové Pentium 4 (bohužel nevím, které přesně, ale bylo bez hyper-threadingu) na 2,2 GHz. (Ale jasně, není fair srovnávat Pentium 4 z roku 2001-2002 a Pentium-M z roku 2004.)

U AMD64 bylo jasně deklarováno, že AMD od tohoto značení (X+ znamená frekvenci procesoru Intelu) upouští.

Ano, upustil od toho značení. Koneckonců, i na Tom's Hardware je v roce 2004 vidět, že u (tehdy) nejnovějších typů toho postupně nechal. Ale obávám se, že tehdy už bylo hodně pozdě.

Tehdy jsem situaci sledoval a fakt nedával, zejména u vícejader ne.

Ovšem dnešní kombinaci vícejader s hyper-threadingem zase nedává AMD. Intel se stejným počtem jader dává dvakrát víc logických procesorů než AMD, což sice neznamená dvakrát větší výkon (protože se různé výpočetní jednotky sdílejí mezi HT vlákny, stejně jako (téměř) celá pipeline), ale rozhodně to znamená dvakrát víc kontextů, tedy dvakrát víc sad registrů a méně context-switchingu při větší paralelní zátěži.

AMD připravuje nějakou novou platformu, která bude kombinovat Intel i ARM, tj. jakýsi asymetrický multiprocesor. To by mohlo být konečně něco nového a zajímavého. Nicméně u současných klasických serverových 8-jádrových Xeonů, na kterých teď něco benchmarkuju, by se těžko hledal konkurent od AMD za podobnou cenu. To je samozřejmě špatně, protože Intel pak nevyvíjí nové procesory tak rychle, jak by mohl, a ty současné jsou předražené.

26.8.2014 08:03 heh
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Příloha:
PCMark? To je ten benchmark, který přiděluje skóre na základě CPUID string? :-D :-D :-D

Stačí ho zfalšovat na "GenuineIntel" a skore u toho samého CPU významně vyskočí nahoru...

Nesmíte koukat na pseudobenchmarky typu PCMark. Některé aplikace byly sestaveny pomocí Intel Compileru, který obsahoval "Cripple AMD function", která cíleně snižovala výkon na AMD CPU.
26.8.2014 14:13 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT

Je tam spousta benchmarků, nikoliv pouze PCMark.

Kdo přesně používá Intel Compiler? Překládal tím Microsoft svoje Windows? Ne. Překládaly se tím běžné distribuce Linuxu, FreeBSD, Solarisu? Ne. Tak proč je nějaká antifeature kompilátoru Intel tak podstatná?

Samozřejmě nechci hájit Intel. Chování Intelu mi připadá krajně nesprávné a možná je i nelegální, zrovna pokud jde o kompilátor Intel a procesory AMD. Ale jako argument se to zrovna v tomto případě nehodí, protože kompilátor Intel opravdu nepatří k většinovým. Nechť si AMD klidně vyvine svůj kompilátor, nic proti tomu. (Možná jde spíš cestou spolupráce na GCC, což je v mnoha ohledech lepší.)

26.8.2014 14:48 ByCzech
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Vzhledem k tomu, že znatelný propad výkonu u AMD se děje jen u Windows u Linuxu ne, tak to nebude jen o Intel kompilátoru ;-)
26.8.2014 16:26 heh
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Je tam spousta benchmarků, nikoliv pouze PCMark.
Podle Techreportu to vypadá poněkud jinak.
Kdo přesně používá Intel Compiler?
To si snad za domácí úkol zjistíte sám! Týkalo se to vícero oblíbených aplikací (nejen benchmarků), které se objevovaly v tzv. recenzích. Např. Sandra.

Překládal tím Microsoft svoje Windows? Ne. Překládaly se tím běžné distribuce Linuxu, FreeBSD, Solarisu? Ne. Tak proč je nějaká antifeature kompilátoru Intel tak podstatná?
Viz výše. Záleží, jaký okruh testů vybral recenzent. A vy nemáte ani potuchy, čím ty aplikace byly sestaveny.
26.8.2014 22:58 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT

Ano, záleží na tom, jaký okruh testů vybral recenzent. Proto je například na Tom's hardware spousta různých okruhů testů. AMD v nich propadá a navrch mívá pouze ve „value for money“ u nejnižší třídy procesorů v ceně desítek dolarů.

Pokud opravdu kompilátor Intel extrémně znevýhodňoval procesory AMD (jak praví konspirační teorie), mělo AMD v dobách své největší slávy a prosperity spoustu příležitostí představit svůj vlastní kompilátor. K tomu ovšem nedošlo.

27.8.2014 09:01 Jindřich Makovička | skóre: 17
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Tohle není konspirační teorie, Intel to později oficiálně potvrdil a zveřejnil informaci, jak omezení obejít. Viz například tady.
27.8.2014 12:23 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Proto je například na Tom's hardware spousta různých okruhů testů. AMD v nich propadá a navrch mívá pouze ve „value for money“ u nejnižší třídy procesorů v ceně desítek dolarů.
Zajímavé, když jsem se nedávno koukal na jeden jejich test, ve střední třídě tam bylo taky AMD. Jak já to dělám, že mi stačí jednou kliknout a najdu věci, které jste buď přehlédnul, nebo nezapadaly do vašeho vidění světa...
Quando omni flunkus moritati
26.8.2014 14:37 ByCzech
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Koukám, že lživý marketing Intelu má schopnost na určité jedince působit ještě po mnoha letech, přestože dnes už jsou běžně k dispozici pravdivé informace. Vystřiženo z Wikipedie:

Ve výsledcích benchmarků nebyly výhody architektury NetBurst zřetelné. S pečlivě optimalizovaným kódem byl schopný první Pentium 4 porazit (podle očekávání) nejrychlejší Pentium III. Ale v reálných aplikacích s velkým množstvím větvení nebo x87 instrukcí se stěží vyrovnalo, nebo dokonce podlehlo Pentiu III. Navíc architektura NetBurst produkovala mnohem více tepla, než kterýkoli předchozí procesor od AMD nebo Intelu.

Pentium 4 se tudíž nesetkalo jen s kladným ohlasem: vývojáři neměli rádi Pentium 4, které zavádělo novou sadu pravidel pro optimalizaci. Například, v matematických aplikacích mnohem níže taktovaný procesor od AMD snadno porazil Pentium 4, které se mu dokázalo vyrovnat jen pokud byl software speciálně zkompilovaný s optimalizací pro SSE2. Počítačoví nadšenci se Pentiu 4 také vyhýbali kvůli vysoké ceně a k ní nepřiměřenému výkonu.

Dvě standardní jednotky pro měření výkonu procesoru je počet vykonaných instrukcí na jeden takt a frekvence procesoru. Zatímco počet vykonaných instrukcí za takt je jen obtížně měřitelný a velmi závislý na typu aplikace (a její optimalizaci), frekvence je snadno vyčíslitelná. Neznalí zákazníci si tedy vysokou frekvenci automaticky spojí s vysokým výkonem a Pentium 4 bylo neoddiskutovatelným megahertzovým šampiónem. Jelikož AMD nebylo schopno soupeřit na poli frekvence (ale naopak vedlo ve výkonu), zavedla tzv. PR-značení procesorů, které udávalo výkon srovnatelného procesoru Pentium 4. Například tedy Athlon XP s jádrem Thoroughbred s PR 2200+ mělo frekvenci pouze 1833 MHz, ale mělo mít výkon na úrovni Pentia 4 na frekvenci 2200 MHz.

Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pentium_4
26.8.2014 22:52 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT

Nikdy nikde jsem netvrdil ani slovem, ani půlkou slova, že NetBurst byla nějaká skvělá architektura. Naopak to byla slepá ulička. Tedy tento výstřižek je z pohledu debaty zcela off-topic. Celé první dva odstavce jsou shodné s tím, co už bylo řečeno výše, a nic nového neříkají.

Počet vykonaných instrukcí na jeden takt dnes není obtížně měřitelný. Právě naopak. Pokud budeme věřit, že performance countery ukazují to, co dokumentace tvrdí, že ukazují, pak je to trivialita a jde o pouhopouhé spuštění příkazu perf. V roce 2004 to samozřejmě mohlo být jinak.

AMD nikdy nevedlo ve výkonu. To byl právě ten lživý marketing. Je vidět, že lživý marketing AMD přežívá v některých jedincích dodnes. Možná trik s frekvencí fungoval v dobách Pentia MMX, nejpozději Pentia II, ale nedlouho po roce 2000 přestal fungovat. AMD se ho však křečovitě drželo ještě pár let a prolhalo se tak až k prohře ve prospěch Intelu. Výkon toho Athlonu rozhodně nebyl ani na úrovni Pentia 4 na frekvenci 1,8 GHz, natož na frekvenci 2,2 GHz. Není to poprvé, kdy se marketingové lži a jiné nesmysly dostaly na Wikipedii. Takže pěkně prosím, argumentaci Wikipedií tu vynechme a zkusme se raději soustředit na fakta.

Ano, některé benchmarky mohly být zmanipulované. Ano, některé benchmarky mohly být přeložené kompilátorem Intel, hypoteticky. Ale rozhodně se to netýká všech. A ono to vypadá, že i starý upocený NetBurst nejen natrhnul, ale i roztrhnul každému Athlonu prdel. Je to smutné, ale je to tak. Jako odpůrce zlovolných monopolů mě takový vývoj situace mrzí, ale není to pro mě důvodem, abych si něco nalhával.

27.8.2014 12:23 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
A ono to vypadá, že i starý upocený NetBurst nejen natrhnul, ale i roztrhnul každému Athlonu prdel.
Vidíte, co chcete vidět.
Quando omni flunkus moritati
27.8.2014 21:08 ebik | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Jak tak sleduji tu vaši diskuzi, tak mi napadá několik věcí.

1. Jaký byl podle vás uvažovaný workload většinou zákazníků, a jaký byl při zhodnocení jejich koupě. (Třeba taková databáze neměla moc důvod těžit z 64bitových pointerů ani z floating point aritmetiky.) A jaký byl workload uvažovaný marketingovým oddělením při označování procesorů frekvenčním ekvivalentem.

2. Intel nedělá jen procesory, takže může náklady na vývoj technologie rozložit, a těžit ze spolupráce různých částí (chipset, integrovaná GPU...) jak technologicky, tak finančně. Není to náhodou tak, že AMD bylo postaveno do role menšího hráče právě menším záběrem?
28.8.2014 00:16 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Třeba taková databáze neměla moc důvod těžit z 64bitových pointerů ani z floating point aritmetiky.
To myslíte vážně? Doporučuji přečíst si například http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/innodb-parameters.html#sysvar_innodb_buffer_pool_size
Není to náhodou tak, že AMD bylo postaveno do role menšího hráče právě menším záběrem?

To je otázka na někoho jiného, ale nemělo náhodou AMD první x86 APU, tedy procesor s integrovaným grafickým jádrem?
Quando omni flunkus moritati
28.8.2014 04:34 ByCzech
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT

To je legrační příspěvek. Vy si to co píšete prostě jen myslíte a nemáte na to žádné podklady a fakta. Koukněte třeba sem: http://www.anandtech.com/show/1713/5

--- střih ---

This is really remarkable, as the Xeon does not benefit from 64 bit at all. Worse, a 10% performance penalty is paid for moving over to 64 bit. The Opteron, however, thrives on 64 bit and gets a 30% boost from 64 bit.

--- střih ---

Přes 30% výkonu SQL navíc jen protože běží v 64 bit režimu místo 32 bit mi přijde solidní. A naopak úsměvné mi přijde, že Intel má v 64 bit režimu přes 10% nižší výkon ve stejném testu než když běží v 32 bit.

Stejně úsměvné je, že bez zapnutého HT je Intel CPU o 10% rychlejší než se zapnutým, přitom to je něco, čím se Intel pořád chlubí jako výhodou oproti konkurenci. A přitom to je logické, pusťte si více stejných úloh a HT ztrácí smysl, protože je založeno na tom, že CPU umí více vláken, pokud zrovna není určitá část CPU využívána jiným vláknem, což u stejných úloh nehrozí, ale aplikace si díky HT myslí, že má k dispozici více CPU a ta vlákna na nich pustí a problém je na světě... Nic není ideální, ani Intel ani AMD, ale tvrdit, že Intel je vždy a za všech okolností lepší je nesmysl a zaslepenost.

28.8.2014 20:35 ebik | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Samozřejmě, že píšu co si myslím. Podklady pro to nemám (protože jsem výkon procesoru nikdy nesledoval, menší než dvojnásobné zrychlení mi přišlo vždy nezajímavé), ale chci se dozvědět více, právě tady v diskuzi, z reakcí. Navíc ten 64bitový režim není jen o 64bitových pointrech, ale třeba i o 64bitových registrech, kterých je navíc více. To jsem tam záměrně nezmínil, protože nevím jak to před deseti lety uměly kompilátory využít. Třeba u tree indexu není žádný zjevný důvod proč by měl 64bitový režim pomoct. Naopak u hashových indexů lze jistě aritmetiku některých hashovacích funkcí s 64bitovými registry udělat lépe.
29.8.2014 09:03 Jindřich Makovička | skóre: 17
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Pokud jde o registry, ještě je potřeba vzít v úvahu, že v případě position-independent kódu (typicky knihovny) vyplácnete trvale jeden registr na bázovou adresu, a pokud chcete kód ladit, zabere další registr frame pointer. Například některé kusy FFMPEGu, obsahující inline assembler, nešly na x86 v debug módu ani přeložit, protože registry kompilátoru došly. Což je docela otrava, pokud tu knihovnu třeba provozujete někde na serveru, záhadně vám v produkčním nasazení někdy padá a potřebujete se na ni připojit debuggerem, jenže zároveň assemblerové optimalizace nemůžete vypnout kvůli výkonu.

S dvojnásobkem registrů (a relativním adresováním vůči (R)IP, které navíc jeden zaplácnutý registr ušetří) na x86-64 je tohle všechno mnohem snazší.
3.9.2014 07:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
…a pokud chcete kód ladit, zabere další registr frame pointer.

To je trochu přehnané. Frame pointer sice (někdy) ladění usnadňuje, ale nutný rozhodně není.

29.8.2014 12:56 ByCzech
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
64 bit režim = nové registry ve větším počtu (registr je nejrychlejší pamět v počítači), nové instrukce, možnost adresace většího paměťového prostoru to vše pomáhá vylepšení rychlosti. U mySQL byly v 64 bit režimu AMD CPU běžně měřené u některých operací zrychlení přes 60 %.
28.8.2014 04:17 ByCzech
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Asi je zbytečné s vámi dále diskutovat, vzhledem k tomu, že už jen ukazujete prstem a přestože vyzýváte k faktům a přitom žádná fakta pro svá tvrzení neuvádíte. Zpochybňujete Wikipedii a místo toho dáváte jako oporu pro svá tvrzení Tom's Hardware, který je velmi tendenční právě pro Intel.

Já jsem OT, když reaguji na váš příspěvek, kde vy sám píšete o Pentium 4 vs AMD K7 a když vám dodám podklady k Pentiu 4, tak řeknete, že jsem OT? Přiznejte, že se vám jen nelíbí předložené informace a nevíte jak se toho zbavit...

AMD nikdy nevedlo ve výkonu? To jsem asi ty testy, které jsem v té době dělal asi udělal špatně :-). Pravda, netestoval jsem DOOM III, ale reálné serverové věci ap. A také je fakt, že já nejsem úplně typický uživatel PC.

Obecně byl Intel lepší vždy v single thread a AMD počínaje K7 v multithread. Co je neodiskutovatelné je, že AMD od té doby co má jedno FPU na 2 CPU jádra to má v některých aplikacích horší. A stejně neodiskutovatelné je, že ve Windows je AMD silně znevýhodňováno mizerným plánovačem CPU.

Myslím, že vidíte co chcete vidět a to co nechcete mistrně přehlížíte. Připomíná mi to pana Laela na konkurenčním serveru...

PS: Nikdy jsem nepochopil ve světě CPU jednu věc, jak to, že se běžně porovnává výrazně dražší CPU od Intelu oproti výrazně levnější variantě od AMD a strašně se diví, že je AMD slabší. To je jako říkat, že Superb je na houby, protože Porsche je rychlejší. U aut se obvykle porovnávají cenově podobná auta... Ale to už jsem OT.
25.8.2014 00:04 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ta difrakce je níž. Při cloně 8 difrakce na APS-C nevyrobí více než 8M distiktních červených bodů, 13M zelených bodů, jenom modrých (400nm vlnová délka) je 25M tedy více než senzor.
pools avatar 26.8.2014 19:05 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel Xeon E5-2699 v3 má 18 jader, 36× HT
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ty upoutávky na články začal psát Horst Fuchs???
Vivre libre ou mourir!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.