Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 23:24

Dotaz: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

20.9.2009 14:33 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
Přečteno: 412×
Odpovědět | Admin

Zdravím

Hladám distro kde fungujú tieto dve hry v najnovších veziách: Warzone2100, Scorched3D.

Myslím tým, že po nainštalovaní z repozitára sú funkčné na intel 4500MHD grafike. (Samozrejme z nižšími detailami)

Skúšal som Mandrivu, Slackware, Ubuntu. Všade rovnaké problémy:

Scorched3D: blbne zvuk, rozbytá grafika, nejdú textúry, hra padá

Warzone2100: Čierna obrazovka, blbne zvuk, (hra ide len textúry niesu vydno)

Sú to jediné dve hry ktoré pod linuxom hrávam ale žial posledný rok mi blbnú.

Skúšal som aj kompilovanie ale kompilácia vyžaduje kopu knižníc a polovica z nich nieje v požadovanej verzii v repo.

Pred rokom som ich na Mandrive bežne hrával.

Debian mi nenájde sieťovku, takže som ho neskúšal.

tomolc

pocasienahorach.sk
Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

tsLnox avatar 20.9.2009 15:22 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A funguje ti vůbec 3D akcelerace? Měnit distro jen kvůli dvěma hrám je podle mě dosti mimo ;)
Amest I bovvered, forsooth?
20.9.2009 17:43 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

3D akcelerácia mi samozrejme funguje normálne. Ostatné hry šlapú. GLXgears síce dáva len 350FPS ale keďže všeci hovoria že to nieje test a že ej to v podstate bezvýznamný údaj tak si z toho ťažku hlavu nerobím.

Aktuálne som zakotvil naMandriva 2010 RC. (iné distro mi nenašlo sieťovku LAN....) Mandriva mi celkom vyhovuje. Ale ani v 2009.1 to nešlo.

Má možnosť to niekto odskúšať?

tomolc

pocasienahorach.sk
wolf09 avatar 21.9.2009 15:05 wolf09 | skóre: 30
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

ze glxgears funguje, neznamena, ze je zapnute 3d
zkuste glxinfo|grep direct

pokud to nejede, tak pouzijte proprietarni ovladace a ne ty co jsou v distribuci (hlavne u nvidi a ati)

Zkusili jste to vypnout a znovu zapnout ?
23.9.2009 21:52 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

direct rendering: Yes

Pardon. Som zabudol uviesť túto informáciu už v otázke.

Môže tie dve hry niekto otestovať?

pocasienahorach.sk
23.9.2009 21:34 Dan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

Benchmark to není, výsledky se můžou velmi lišit, ale 350 FPS je už opravdu trochu mimo rozsah i na slabší kartě:) Tj. 3D akcelerace ti opravdu neběží vůbec a nebo blbě. Začni zmíněným glxinfo. Jinak Warzone2100 je velmi vybíravá hra, která běhá správně jen tam, kde se jí líbí. Scorched3D je ale obvykle bezproblémové.

 

23.9.2009 21:58 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

Tu sú kompletné výpisy:

 bash-4.0$ glxinfo


name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
    GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGIS_multisample,
    GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
    GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_video_sync,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group,
    GLX_EXT_texture_from_pixmap
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Mobile Intel® GM45 Express Chipset GEM 20090712 2009Q2 RC3 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.5.1
OpenGL shading language version string: 1.20
OpenGL extensions:
    GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers, GL_ARB_fragment_program,
    GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader,
    GL_ARB_framebuffer_object, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture,
    GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_pixel_buffer_object,
    GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects,
    GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_shading_language_120, GL_ARB_shadow,
    GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
    GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
    GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
    GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle,
    GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object,
    GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos,
    GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,
    GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate,
    GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract,
    GL_EXT_cull_vertex, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_copy_texture,
    GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_framebuffer_object,
    GL_EXT_framebuffer_blit, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays,
    GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels,
    GL_EXT_pixel_buffer_object, GL_EXT_point_parameters,
    GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs,
    GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture,
    GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp,
    GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine,
    GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,
    GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle,
    GL_EXT_texture_sRGB, GL_EXT_texture_swizzle, GL_EXT_vertex_array,
    GL_EXT_vertex_array_bgra, GL_3DFX_texture_compression_FXT1,
    GL_APPLE_client_storage, GL_APPLE_packed_pixels,
    GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_envmap_bumpmap,
    GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_separate_stencil,
    GL_IBM_multimode_draw_arrays, GL_IBM_rasterpos_clip,
    GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate,
    GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_texture_signed_rgba, GL_MESA_ycbcr_texture,
    GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent,
    GL_NV_point_sprite, GL_NV_texture_env_combine4, GL_NV_texture_rectangle,
    GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_vertex_program, GL_NV_vertex_program1_1,
    GL_OES_read_format, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
    GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays

72 GLX Visuals
   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x21 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x22 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xc8 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xc9 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xca 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xcb 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow

 

 

môj xorg.conf:

# File generated by XFdrake (rev 256990)

# **********************************************************************
# Refer to the xorg.conf man page for details about the format of
# this file.
# **********************************************************************

Section "ServerFlags"
    #DontZap # disable <Ctrl><Alt><BS> (server abort)
    AllowMouseOpenFail # allows the server to start up even if the mouse does not work
    #DontZoom # disable <Ctrl><Alt><KP_+>/<KP_-> (resolution switching)
EndSection

Section "Module"
    Load "dbe" # Double-Buffering Extension
    Load "v4l" # Video for Linux
    Load "extmod"
    Load "glx" # 3D layer
    Load "dri" # direct rendering
EndSection

Section "InputDevice"
    Identifier "Keyboard1"
    Driver "kbd"
    Option "XkbModel" "pc105"
    Option "XkbLayout" "sk"
    Option "XkbOptions" "compose:rwin"
EndSection

Section "InputDevice"
    Identifier "Mouse1"
    Driver "mouse"
    Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
    Option "Device" "/dev/input/mice"
EndSection

Section "InputDevice"
    Identifier "SynapticsMouse1"
    Driver "synaptics"
    Option "SHMConfig" "on"
EndSection

Section "Monitor"
    Identifier "monitor1"
    VendorName "Plug'n Play"
    ModelName ""
    HorizSync 29.5-48
    VertRefresh 60-62
   
    # Monitor preferred modeline (60.0 Hz vsync, 46.6 kHz hsync, ratio 16/9, 135 dpi)
    ModeLine "1366x768" 65.5 1366 1390 1406 1406 768 770 774 776 -hsync -vsync
   
    # TV fullscreen mode or DVD fullscreen output.
    # 768x576 @ 79 Hz, 50 kHz hsync
    ModeLine "768x576"     50.00  768  832  846 1000   576  590  595  630
   
    # 768x576 @ 100 Hz, 61.6 kHz hsync
    ModeLine "768x576"     63.07  768  800  960 1024   576  578  590  616
EndSection

Section "Device"
    Identifier "device1"
    VendorName "Intel Corporation"
    BoardName "Intel 810 and later"
    Driver "intel"
    Option "DPMS"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier "screen1"
    Device "device1"
    Monitor "monitor1"
EndSection

Section "ServerLayout"
    Identifier "layout1"
    InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard"
    InputDevice "Mouse1" "CorePointer"
    InputDevice "SynapticsMouse1" "SendCoreEvents"
    Screen "screen1"
EndSection
 

Za akékoľvek nápady budem vďačný.

pocasienahorach.sk
21.9.2009 16:08 xobot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Windows XP. 

ak chces linux, rozbehaj 3D akceleraciu na svojom oblubenom distre, nainstaluj WINE abo zaplat za Transgaming/Cedega.

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=6593

23.9.2009 20:14 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

Ďakujem za radu.

Kúpim si teda licenciu Windows 7 a premigrujem z Linuxu naspäť na Windows.

tomolc

pocasienahorach.sk
tsLnox avatar 24.9.2009 10:02 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
To byl doufám vtip
26.9.2009 20:02 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

hej

pocasienahorach.sk
24.9.2009 21:37 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ve fedore hraju obe hry bez problemu
27.9.2009 18:47 MrPaveL | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
a jakou máš grafiku? Já na ntb. s GMA965(x3100) mám úplně stejný problém(Warzone2100). btw. používám Arch/Testing repo.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.