Portál AbcLinuxu, 15. července 2025 13:51


Dotaz: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1

19.3.2005 10:59 6xx
Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Přečteno: 199×
Odpovědět | Admin
Potřeboval bych poradit s kompilací Blenderu 2.36 ze zdrojáků pro Linux Mandrake 10.1. Knihovny mám myslim vsechny Ale kompilace mi zatim vzdy spadla s touhle zpravou:
-o /home/lukas/Desktop/blender/obj/linux-glibc2.3.3-i386/gameengine/GamePlayer/netscape/src/Blender3DPlugin_nati ve_implementation.o In file included from Blender3DPlugin_native_implementation.c:46: blender_plugin_types.h:53:51: prlock.h: No such file or directory In file included from Blender3DPlugin_native_implementation.c:46: blender_plugin_types.h:136: error: syntax error before "PRLock" blender_plugin_types.h:136: warning: no semicolon at end of struct or union blender_plugin_types.h:141: warning: type defaults to `int' in declaration of `window_ready_lock' blender_plugin_types.h:141: warning: data definition has no type or storage class blender_plugin_types.h:227: error: syntax error before '}' token blender_plugin_types.h:227: warning: type defaults to `int' in declaration of `BlenderPluginInstance' blender_plugin_types.h:227: warning: data definition has no type or storage class Blender3DPlugin_native_implementation.c: In function `native_Blender3DPlugin_blenderURL': Blender3DPlugin_native_implementation.c:64: warning: cast does not match function type Blender3DPlugin_native_implementation.c:65: error: `inst' undeclared (first use in this function) Blender3DPlugin_native_implementation.c:65: error: (Each undeclared identifier is reported only once Blender3DPlugin_native_implementation.c:65: error: for each function it appears in.) Blender3DPlugin_native_implementation.c:70: error: syntax error before ')' token Blender3DPlugin_native_implementation.c:64: warning: unused variable `npp' Blender3DPlugin_native_implementation.c: In function `native_Blender3DPlugin_SendMessage': Blender3DPlugin_native_implementation.c:93: warning: cast does not match function type Blender3DPlugin_native_implementation.c:94: error: `inst' undeclared (first use in this function) Blender3DPlugin_native_implementation.c:99: error: syntax error before ')' token Blender3DPlugin_native_implementation.c:93: warning: unused variable `npp' Blender3DPlugin_native_implementation.c: At top level: Blender3DPlugin_native_implementation.c:129: warning: unused parameter 'msg' make[5]: *** [/home/lukas/Desktop/blender/obj/linux-glibc2.3.3-i386/gameengine/GamePlayer/netscape/src/Blender3DPlugin_n ative_implementation.o] Error 1 make[4]: *** [all] Error 1 make[3]: *** [all] Error 1 make[2]: *** [all] Error 1 make[1]: *** [all] Error 1 make: *** [all] Error 1
Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

19.3.2005 11:22 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
[ivok@zero ~]$ urpmf prlock.h
libnspr4-devel:/usr/include/mozilla-firefox-1.0.1/nspr/prlock.h
mozilla-thunderbird-devel:/usr/include/mozilla-thunderbird-1.0/nspr/prlock.h
nvu-devel:/usr/include/nvu-0.81/nspr/prlock.h
možná tam ještě někde budete muset zadat cesty ...

Jinak samozřejmě nejjednodušší je nainstalovat RPM balíček a kompilování se vyhnout.
20.3.2005 08:14 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Jenom takovej stupidní dotaz: k čemu to mají být cesty, to jsou nějaké knihovny? A kdy je seženu? Stačí si stáhnout netscape?

PS. Sorry jsem uplnej zacatecnik, linux mam necelej tejden. PPS. Balíček...ani ne, každý procento může znamenat minuty(v případě náročnějších prací skoro hodiny) usetrený prace, takze to hodlam max. optimalizovat
20.3.2005 08:21 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Oprava: ...kde je seženu
20.3.2005 08:48 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
PS. Sorry jsem uplnej zacatecnik, linux mam necelej tejden. PPS. Balíček...ani ne, každý procento může znamenat minuty(v případě náročnějších prací skoro hodiny) usetrený prace, takze to hodlam max. optimalizovat

Nainstaluj si balicek, to tve procento te stejne nezabije a cas, ktery budes cekat na renderovani muzes venovat studiu Linuxu. To jsi v blenderu takovy machr, ze uz dopredu vis, ze budes renderovat hodiny?
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
20.3.2005 10:27 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Takovej machr nejsem ale stačí zapnout plně AO, raytracing nějakou animačku a máš jistotu několikahodinouvýho renderu, navic studovat Linux při renderu neni k ničemu když se bude kazdej dokument otvirat buhvijak dlouho(nemam nijak extra vykonej pocitac) A další důvad-chci se naučit co nejlépe ovládat Linux tak mi tohle připadá jako dobrá příležitost, instalace z balíčku je "moc jednoduchá" při tý se toho moc novýho nenaučim
20.3.2005 11:04 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Zatímco napsáním ./configure dojdeš osvícení :-)

Nainstaluj si blender*.src.rpm a překompiluj ten:
rpmbuild -ba --target i686  /cesta/k/SPECS/blender.spec
případně si ještě pohrát s optflags... Jde to i zkrátit na rpmbuild --rebuild blender*.src.rpm. Když ti budou chybět nějaké devel balíčky, tak si o ně rpmbuild řekne.
20.3.2005 11:11 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
20.3.2005 17:50 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
u blenderu ./configure nejde, tam musis pripadne do makefile zasahnout sam
Stanislav Brabec avatar 21.3.2005 15:43 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Makefile je tam jen z historických důvodů, a možná už ani nefunguje.

Pro kompilaci je třeba editovat SConstruct a pak použít scons.
22.3.2005 19:04 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Scons mi nějak blbne(ale jen u Blendru, Yafray fungoval v pohodě) a chci zkusit i kompilaci Já holt uz něco vymyslim, v nejhorsim pripade si stahnu RPM
22.3.2005 19:20 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Pokud vážně trváte na tom, že chcete provozovat vámi zkompilovaný program, vřele doporučuju stáhnout si src.rpm a začít s ním.
Stanislav Brabec avatar 22.3.2005 21:33 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Musíte nastavit v souboru SConstruct správné hodnoty, které odpovídají vašemu systému (cesty knihoven, hlavičkových souborů, závislé knihovny, způsob lokalizace atd.)

scons také nepodporuje DESTDIR a podobné vymoženosti, takže to se také musí ošetřit zvlášť.

Navíc je třeba trochu poeditovat zdrojové kódy, abyste si nemusel instalovat soubory s implicitní konfigurací a lokalizací do domovského adresáře.
23.3.2005 18:33 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Aha, tak o nastaveni knihoven jsem nemel ani šajn.

PS: co je to DESTDIR?
Stanislav Brabec avatar 23.3.2005 21:28 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
DESTDIR je proměnná, která se nastavuje pro make, když chcete udělat balíček namísto přímé instalace. Více viz články o vytváření balíčků na AbcLinuxu nebo na Rootu.

Bohužel scons je, co se týče pružnosti vytváření balíčků, na úrovni, na které byl make před vznikem automake.

Poprvé jsem si s blenderem také hrál několik dní, než se začal kompilovat.
25.3.2005 18:41 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Aha... díky, nevěděl by někdo co s timhle: řádek 36:bs_config.parseOpts() hlásí že bs_config nemá parametr parseOpts() a scons skončí
20.3.2005 11:07 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
No a renderování může běžet s nižší prioritou (man nice; man renice), takže se nevymlouvej, že nemůžeš studovat ;-)
20.3.2005 16:29 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Já se nevymlouvam, ja to nevim :(, jinak ty rpm teda asi zkusim
26.3.2005 09:38 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už to mám, kompilace jede!
Už jen poslední dotaz: Jak nastavím cesty k hlavičkovým souborům - k některým to nemělo cesty (pouze relativní k adresáři, napr. vyse zmineny prlock.h to netahalo z usr/include... ale z aktualniho adresare) a musel jsem to vyresit jejich zkopirovanim mezi zdrojaky blendru
26.3.2005 09:44 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Nápověda k tomu scons neví?

No vida, jaký jste udělal za týden pokrok... Už to sice mohlo být sedmkrát vyrenderovaný, ale zase byste nevěděl, co jsou hlavičkové soubory a tak :-)
stativ avatar 26.3.2005 19:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
To je pravda, jen v jednom se mýlíte, co jsou to hlavickové soubory jsem vedel už předtim, programuju v C++ ve Win a tam se znalost existence hlavickovych souboru obcas hodi
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.