Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 22:39

Dotaz: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.

3.3.2017 16:54 Dominator200cz
První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Přečteno: 1691×
Odpovědět | Admin
Ahoj, Jsem v prvním ročníku na IT. Programování mě baví. Až do 4 ročníku se budu zřejmě učit jen jazyk C++, proto se ptám, jestli s ním lze a je vhodný pro tvorbu náročných 3D her- League of Legends, WOW apod. Je celkem zbytečné se ptát na tak složité programy, jelikož vyjdu ze 4 ročníku a budu rád, že umím vytvořit jednoduchou 3D hru. Zatím neumím ještě ani hada právě budeme brát For cyklus. Mohl by mi ale někdo trochu přiblížit jak a v čem se takové složitější hry tvoří ? Omlouvám se pokud podávám blbé otázky, ale jsem úplný začátečník.

Řešení dotazu:


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

3.3.2017 17:27 NN
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
LoL i WoW jsou napsane v C++, zbytek Lua.
Fluttershy, yay! avatar 3.3.2017 21:02 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Čti mj. Gamasutru, pokud tě zajímá, jak se dělají hry.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
3.3.2017 22:20 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Programovací jazyk je skoro jedno jaký. Neučíš se jazyk. Pouze prostřednictvím toho jazyka se učíš, jak programovat. Jak nad problémy přemýšlet, jak použít nebo vymyslet algoritmus, jaké datové struktury jsou nejlepší na ukládání informací, které potřebuješ. (cyklus for, cyklus while, větvení if atd. má každý jazyk)
Fluttershy, yay! avatar 3.3.2017 23:47 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Myšlenka asi dobrá, ale ta formulace je lhaní si do kapsy. Jistěže na jazyku záleží. (A ne, cykly nemá každý jazyk.)

Ale v praxi je podstatný hlavně ten na konkrétní jazyk navázaný ekosystém – knihovny, frameworky, různé nástroje – a vývojový proces.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
4.3.2017 09:12 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Myšlenka asi dobrá, ale ta formulace je lhaní si do kapsy. Jistěže na jazyku záleží. (A ne, cykly nemá každý jazyk.)

Ale v praxi je podstatný hlavně ten na konkrétní jazyk navázaný ekosystém – knihovny, frameworky, různé nástroje – a vývojový proces.
Nebuď hnidopich. Pokud by začal s tím, že má skvělou ideu na hru a sám nebo s kamarády ji dáva dohromady, tak odpověď je jiná. Tam na jazyku a primárně na knihovnách a prostředí záleží.Ale tazatel je v prváku. Nejdříve se musí naučit řemeslo. A to rozumně tak, aby dokázal rozpoznat co je důlezité až se pro konkrétní projekt bude o jazyku aprostředí rozhodovat. No a ty cykly, samozřejmé máš pravdu, ale rozpoznání, na jaký typ ůloh jsou lepší deklarativní jazyky je zase jiná otázka, než když se kluk v prváku ptá, jestli je to C++, které se učí dobré. Dobré je. Potřebuje se naučit jeden první jazyk pořádně, naučit se v něm myslet. A pak když potká další tak bude si uvědomovat rozdíly, tohle je lepší tady a tohle je lepší tam.
Fluttershy, yay! avatar 4.3.2017 09:48 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Ale tazatel je v prváku. Nejdříve se musí naučit řemeslo.

V prváku, zvlášť když klade takový dotaz, nemá absolutně tušení (ba co hůř, má ho spíš naprosto zcestné), jak vypadá vývoj softwaru v praxi. Ve chvíli, kdy to zjistí, si může uvědomit, že tohle opravdu dělat nechce. Proto je dobré vědět, do čeho člověk jde, co nejdřív.

jestli je to C++, které se učí dobré

C++ je po výukové stránce naprosto zoufalé, ale to je na jiný flamewar.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
6.3.2017 22:29 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
C++ bych si jako první jazyk určitě nevybral, už kvůli tomu že jen dostat funkční program vyžaduje (pro začátečníka) docela složité "rituály". Ideální by byl jazyk který je interpretovaný, ale umožňuje i silnou typovou kontrolu (třeba kvůli tomu, aby studenti nebyli zmatení - proč má v matematice funkce definiční obor a v programování ne). Python sice kontrolu typů (myslím automatickou) neumí, ale jako jazyk pro pochopení cyklů, podmínek, volání funkcí a jednoduchého OOP je téměř ideální.

Nerad bych bral vítr z plachet, ale myslím že ani po dokončení čtvrtého ročníku to na 3D hry nebude stačit. Jednodušší věci (typu zobrazení jednoduché 3D scény pomocí OpenGL, nebo vykreslení grafu funkce ve 3D pomocí jednoduchého algoritmu a v pravoúhlém promítání, atd.) se klidně podařit mohou. Nicméně jen škola Vás na praxi určitě nepřipraví, pokud chcete něčeho dosáhnout tak je nutné postupovat i sám.
pVit avatar 14.3.2017 11:37 pVit | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
O jaké rituály jde? Myslíš jednou nastavit kompilátor a debugger?

Python je takový jazyk pro ty, kteří se nechtějí (nebo na to nemají schopnosti) učit normální vrstvu programování, ve velké míře to je základna lidí kolem Arduina, Raspberry atp, kteří programovat neumí, jen si nakopírujou kód z netu, změní a na b a myslí si, že jsou programátoři. I pro úplného začátečníka je C++ ideální, nejen že se naučí zákonitosti, ale vytváří si základ do světa programování, protože z C++ vyždímá mnohosetnásobně víc, než z Pythonu. Měli jsme na škole Python, Delphi, C, C++ a javu a s přehledem vyhrálo C++.

K druhému odstavci, jestli ho programování baví a bude se mu věnovat ve volných chvílích dobrovolně, tak za 4 roky může mít vymazlenou hru. Škola dává základ, jak ho studenti rozvinou, je jen v jejich rukou.
Writing multithreaded code is easy... to get wrong.
Fluttershy, yay! avatar 14.3.2017 11:55 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Co je sakra „normální vrstva programování“? Technická masturbace?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
pVit avatar 14.3.2017 12:18 pVit | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
To je vrstva, která je nad Pythonem ^^. Něco jako porovnávat malé dítě, co umí jezdit jen na kole s bočníma kolečkama, s Péťou Saganem. Oba umí jezdit na kole, rozdíl je v tom, že když dítěti odmontuješ boční kolečka, tak udělá bác. To samé je v programování, dáš-li Pythoňákovi C++, tak udělá bác, kdežto C++kař je zvyklý na vyšší úroveň a Python pro něj bude neuspořádaná chaotická fraška.
Writing multithreaded code is easy... to get wrong.
Fluttershy, yay! avatar 14.3.2017 12:32 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Existuje něco, čemu se říká dělba práce.

Statistik, biolog, lingvista, designér aj. nepotřebují ztrácet čas s patláním v C++. Když je něco pomalé, on jim to do něj přepíše a optimalizuje nějaký ajťák, který obvykle zdaleka nemá doménové znalosti a dovednosti.

Přičemž je otázka, co vlastně chce OP dělat. Jestli bušit kód, nebo – v případě her – dělat hry samotné.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
pVit avatar 14.3.2017 12:59 pVit | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Bereš to moc obecně a moc praxe, samozřejmě tvé myšlenky jsou správné, ale nekorespondují s otázkou autora. Ten se ptá na jazyk, pomocí kterého bude schopný si naprogramovat nějakou hru. Tvá odpověď je alibistická ve smyslu "nemusíš ji vytvářet, když na to budeš mít lidi". V PyGame si může vytvořit snadnou hru, ale bude mít jen znalosti Pythonu a zas jen Pythonu, který je primitivní. Když pochopí C++, otevře se mu více dveří do světa programování a bude schopen udělat věci, které Python nikdy nedokáže.
Writing multithreaded code is easy... to get wrong.
Fluttershy, yay! avatar 14.3.2017 13:27 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Pythonu, který je primitivní (…) věci, které Python nikdy nedokáže

Nesmysl. Krom toho, že C++ a Python jsou výpočetně stejně silné, Python má vysokoúrovňové charakteristiky, které se v C++ lepí leda přes knihovny nebo se tam dostávající až v nejnovějších specifikacích v posledních letech (a použít se dají leda pro nové projekty, což není případ většiny toho, co se dělá v praxi).

Python je primitivní oproti C++ leda z hlediska didaktiky. Což je dobře. Proč by se začátečník, když se učí, co jsou cykly nebo funkce nebo základy OOP, měl potýkat s procesem překladu, jmennými prostory, argumenty main aj.?

Když pochopí C++

Hodně štěstí, bude potřeba. C++ je docela bumbrlíček a upřímně, prakticky se drtivé většině lidí hodí jenom jeho celkem malá podmnožina.

Tvá odpověď je alibistická ve smyslu "nemusíš ji vytvářet, když na to budeš mít lidi". Ten se ptá na jazyk, pomocí kterého bude schopný si naprogramovat nějakou hru.

Není od věci ušetřit si šok z toho, že vývoj frameworků/infrastruktury je už dávno něco diametrálně odlišného od vývoje her samotných.

Pokud chci dělat hru, vezmu Unity nebo jiný framework a dělám hru. Když chci dělat framework… no, hodí se mít nějaké teoretické zázemí a počítat s tím, že nedělám něco, co půjde samo o sobě hrát.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
14.3.2017 15:53 georgius
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Musím se pythonu zastat. Tak jako Ubuntu je staré africké slovo, které znamená "nemám čas/neumím nakonfigurovat pořádně Debian" tak python je zkratka pro "nechci psát nic velkého a hledat po netu knihovny pro C++" ;-)
Řešení 1× (kozzi)
7.3.2017 08:10 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hry se uz dneska pisi pomoci hotovych enginu, ktere obsahuji i specialni IDE, napr. Unreal engine (C++), Unity (C#), JMonkeyEngine (Java) atd...
11.3.2017 11:16 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.

stale ten engine musi nekdo napsat. A rozhodne navratnejsi je prodavat engine/nastroje okolo nez hry:)

USE="-gnome -kde";turris
Grunt avatar 11.3.2017 12:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doom je napsaný v Céčku, GzDoom a klony v C++
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.