Portál AbcLinuxu, 20. července 2025 14:04
Dnes (čtvrtek 24. dubna) v 20:00 v rámci CodeNight v Brmlabu proběhne přednáška "OpenGL a shadery", zaměřený na naprosté začátečníky (potřeba je jen základní znalost C/C++ a matematiky na úrovni střední školy). Talk bude v češtině nebo v angličtině (pokud bude alespoň jeden zájemce nemluvící česky). Shrnutí: základy programovatelné pipeline, souřadnicové systémy, model-view-projection matice, vertex a fragment shadery, GLSL, ukázka jednoduchého kódu. Slidy a záznam budou k dispozici.
Tiskni
Sdílej:
proč si vybral mkv?Jde dovnitř zabalit mnoho formátů, případně i nějaká extras.
Sice je to můj oblíbený formát, ale na streaming se zas tak často nepoužívá, spíš na DVD/Bluray-like obsah.Streaming je ve FLV. Záznamy se přebalují (a překomprimovávají, bohužel).
proč to přebalujete?Těžko říct, prostě jsem do toho parametru ffmpegu tehdy napsal "mkv"
Z flv se to dá "většinou" bezztrátově převést do MP4.No snad vždy. Ale to neřeší, že bych chtěl ustřihnout začátek a konec (když jsem to zkoušel, mělo to rozpadlou A-V synchronizaci).
Trochu offtopic, ale celkom zaujímavý materiál o shaderoch som našiel tu - Learning Modern 3D Graphics Programming.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.