Portál AbcLinuxu, 23. července 2025 11:07


Časový plán Mozilly Firefox 3

Byl zveřejněn přesnější časový plán Mozilla Firefoxu 3. Například další alphaverze je plánována na konec května a první betaverze se dočkáme na konci července 2007.

30.4.2007 19:49 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý software


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

freshmouse avatar 30.4.2007 22:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ty jo, to je celkem kadence... Ale těším se na nové Gecko i na další věci.
1.5.2007 00:13 thomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
no ja sis stahl tuhle testovaci verzi co je ke stazeni a je to hruza :( spousta chyb, ale tesim se jestli to vychytaj bude to dobry ;-)
1.5.2007 00:37 Marex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
si obcas rikam, ze Firefox jde nejak moc do kytek ... ten pocet memory leaku prestava byt unosny a jeho rychlost tak nejak klesa s casem ... chran ruka Linusova nacist ve FF obrazek co ma vic nez 5000x5000 px ... to je pak tuhy jak cep

v tom memory managementu kde mozilla fakt dost zaostava je treba konqi/links mnohem lepsi ...

btw. by me zajimalo, co dela ve zdrojacich mozilly x86 assembler ... to jsem taky celkem nepochopil :-/
1.5.2007 08:03 Milan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Rekl bych ze to vyzaduje crypto knihovna kterou firefox/mozilla pouziva...
David Watzke avatar 2.5.2007 06:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
pocet memory leaku prestava byt unosny a jeho rychlost tak nejak klesa
Start mi přijde čím dál, tím rychlejší. Memory leak jsem dlouho nepotkal, ale to nemůžu až tak posoudit, protože Firefox spouštím málokdy a když, tak jen na chvíli.

chran ruka Linusova nacist ve FF obrazek co ma vic nez 5000x5000 px ... to je pak tuhy jak cep
Obrázek 5112x6816 tu mám načtený během sekundy. Pravda, Konqueror to má docela podstatně rychleji.

Nebudou ty tvoje problémy zapříčiněný tím, že máš prostě shitovej stroj? Já tu teda taky nemám zázrak (Athlon64 3000+ @ 2.5 GHz; 4x512MB DDR @ 460 MHz), ale tohle bych fakt prohlásit nemohl.

PS: Opravdu nejsem zastánce Firefoxu, naopak ho nemám moc rád...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
1.5.2007 19:00 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prosím Vás, naučte se už konečně skloňovat, myslím, žeto není těžké. Je to poněkud trapné psát to špatně v každé novince. "Mozilly Firefox" je špatně, správně je "Mozilla Firefoxu".
Petr Tomeš - Blog
1.5.2007 19:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
No jo, to je ta televizní čeština. Tam je to také plné "basketbalistů Detroitu Pistons" a "hokejistů New Yorku Rangers". Pak se člověk nemůže divit, že se to šíří jako mor… :-(
1.5.2007 19:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Jo, to ať se na mně nikdo nezlobí, ale když jsme v CZille přistupovali k tomu, jak se to má správně skloňovat na webu a dokumentaci, zvítězil naštěstí rozum, který nevedl k debilitám (s odpuštěním), které by se daly přirovnat k "Microsoftu Wordu", "Windowsům Vistám", "Novellu Evolutionu"... Snad toho nechci moc, když požaduju, aby byli zprávičky správně česky. Snaha tohoto portálu být přátelským místem zejména pro začátečníky a přitáhnout nové lidi je naprosto směšná, když je podkopávána zprávičkami, v nichž se hemží nejen gramatické a pravopisné chyby, ale také "browsery, mirrory, alphaverze" a desítky dalších podobných výrazů. To se jděte zahrabat.
1.5.2007 20:27 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
být přátelským místem zejména pro začátečníky a přitáhnout nové lidi je naprosto směšná, když je podkopávána zprávičkami, v nichž se hemží nejen gramatické a pravopisné chyby,

to je trochu přehnané, ne? Mi se třeba pojem mirrory líbí.

I když je to server o Linuxu tak vždycky se najde nejvíc odborníků na češtinu, filozofii, politiku...
1.5.2007 21:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Aha, a aplhaverze a browser se vám možná také líbí. Znamená to však, že to přispíve k obecné srozumitelnosti textu? Jednoznačně nikoliv, je to prostě zbytečnej "opruz". Máme tu zavedené a široce používané české ekvivalenty, řekl bych mnohem a řádově používanější, tak snad není důvod používat cizí slova, která jsou navíc v rozporu s terminologií distribucí. Nebo vy tedy víte o nějaké, kde je "browser Firefox"? Pokud ano, tak ji kvůli takovému přísutpu k užiavteli asi moc lidí nepoužívá.
freshmouse avatar 1.5.2007 21:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Aha, a aplhaverze a browser se vám možná také líbí.
Souhlasím. Něco jako slovo interview, které se vyskytlo někdy včera ve zprávičce.
Luboš Doležel (Doli) avatar 1.5.2007 21:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
http://pravidla.cz/hledej.php?qr=interview
1.5.2007 21:47 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
O tom se tu ale nikdo nebavil. Diskuse byla o cizích a českých slovech a jejich používanosti:
2.5.2007 13:06 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
A protože se jeden výraz používá méně než jiný, tak je špatný?
1.5.2007 21:36 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Alphaverzi bych raději psal jako alfaverzi. Jo, browser se mi líbí více než internetový prohlížeč.
1.5.2007 21:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Při pohledu do pravidel pravopisu, slovníku spsovné češtiny, do dokumentací, webů a lokalizovaných prostředí dsitribucí a především do nějakého reprezentativního vzorku používanosti je zcela irelevantní, co se vám líbí nebo nelíbí.
1.5.2007 22:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Na jazyku je především krásné to, že si žije vlastním životem, že se postupem času mění, třeba zrovna přejímáním cizích slov do češtiny. Takže na začátku minulého století by se někdo mohl rozčilovat na skloňováním anglického slova fotball a hle za pár let se jedná o běžné české slovo (jen ztratilo jedno el), nad kterým se vůbec nikdo nepozastavuje. :-D
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
freshmouse avatar 1.5.2007 23:25 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
To je něco jiného. Jedna věc je, že přijmeme slovo "Internet", které vlastně dost dobře nahradit nemůžeme. Stejně tak jiné jazyky mohly vymyslet jiný výraz pro pojem "robot", ale neudělaly to... Proč ale používat slova jako interview, browser a další? Já se obávám, že tato slova v češtině obsažena JSOU a používání cizích slov je tedy činí duplicitními. Toto NENÍ obohacování jazyka.

Jsem Čech, mluvím česky. Když chcete, abych s vámi mluvil jinak, budu s vámi mluvit jinak. Ale ne napůl.
2.5.2007 08:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
browser se mi líbí více než internetový prohlížeč.

Tak to v každém případě, internetový prohlížeč je nesmysl. Když už, tak webový - vy si snad Firefoxem prohlížíte Internet?

Petr Tomášek avatar 2.5.2007 10:00 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Áááá... zas ňáký jazykový píčopúrista... mimochodem slovo „metonymie“ vám asi nic neříká, že?
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
2.5.2007 10:08 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
A mezi internetem a webem je jaká podobnost? Žádná, web je pouze jednou z mnoha podmnožin internetu. Takže jakápak metonymie, nesmysl je to.
Petr Tomášek avatar 2.5.2007 12:12 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Plácáte nesmysly. Metonymie neznamená „přenos v označení na základě podobnosti“ (to je metafora), ale „přenos označení na jiný objekt na základě souvislosti obou objektů“. (Pokud se chcete hádat o slovíčka, pak připouštím, že případě webu versus internetu se jedná o specifický druh metonymie nazávaný synekdocha, tj. „přenos pojmenování z části na celek“.)

Nicméně i pokud odhlédneme od formální stránky věci, pak pořád zůstává fakt, že se zde jedná o běžný jazykový úkaz, na kterém není nic špatného (například: „vypil sklenici vody“, „snědl celý talíř“, „Praha se raduje nad vítězstvím Sparty“, „po Bílé hoře“). Často se dokonce stává, že na základě metonymie vznikne nový pojem (např. „diplomová práce“, atd.).

Takže jediný nesmysl ste vy ;-)
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
2.5.2007 12:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Pokud se chcete hádat o slovíčka, pak připouštím, že případě webu versus internetu se jedná o specifický druh metonymie nazávaný synekdocha, tj. „přenos pojmenování z části na celek“.
Tak v tom případě byste si neměl plést vlastní dojmy a výmysly s realitou. Část je web a celek je internet. Takže je to, vážený pane, přesně naopak, než tady plácáte.
2.5.2007 12:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Ani to není úplně přesné - web je pouze jednou ze služeb, které mohou být realizovány pomocí (sítě) Internetu. Takže je to asi tak logické, jako kdyby kolega svému autu říkal "silnice"…
2.5.2007 12:52 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Děkuji Vám za upřesnění a doplnění.
2.5.2007 14:02 rfordinal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
To mi pripomenulo microsofti format OpenXML :) ze je to XMLko je sice pekne, ale niesu vsetky XML vlastne open? je to akoby niekto nazval novu znacku auta dobryPlech :))
2.5.2007 10:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Pak je na místě otázka, proč se na hlavní stránce Opery objevuje věta "A better and faster Internet experience with a full Internet browser". Podobně Maxthon - "Maxthon offers internet browser software with a tabbed browser interface." A koneckonců máme i Internet Explorer... Na dotaz "internet browser" najde Google kolem 7 milionů stránek, což je docela mnoho, na druhou stranu je jasný rozdíl, když na dotaz "web browser" najde přes 100 milionů stránek.
2.5.2007 12:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Bohužel to není jediný případ, kdy se čím dál víc rozšiřuje nesmyslné označení. Např. poslední dobou s hrůzou sleduji, jak se čím dál víc pro megabyte místo správné zkratky MB používá Mb nebo dokonce mb.
2.5.2007 12:55 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
hmm ... já prozměnu s hrůzou sleduji, jak dochází k "devalvaci" jednotek, a tak hledím apriorně s nedůvěrou na informatický text, kde se nepoužívá MiB apod., ač sám nemám to vkládání "i" rád
freshmouse avatar 2.5.2007 14:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Když jsme u toho dloubání, dalo by se SeaMonkey už označit za internetový prohlížeč? :-P
2.5.2007 15:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Ne. Mozilla Suite / Seamonkey byla / je sada internetových aplikací, z nichž jednou součástí je webový prohlížeč. Dalíšmi jsou poštovní klient, editor webových stránek, IRC klient...
freshmouse avatar 2.5.2007 15:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Mně je jasné, že pokud bychom to brali striktně, tak ne. jen mě zajímalo, jestli by to šlo s přimhouřeným okem. :-) (Vždyť pokrývá web, chat, elektronickou poštu...)
2.5.2007 15:19 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Internet není zdelaka jen web, IRC a e-mail, ale také přenosy souborů (FTP, Torrenty...), IM, sdílení souborů, VoIP...
freshmouse avatar 2.5.2007 15:21 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Já vím, proto ty tři tečky.

No nic. Tak nedalo. :-)
2.5.2007 08:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Snad toho nechci moc, když požaduju, aby byli zprávičky správně česky.

:-)

2.5.2007 12:13 ondraaaaaa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
"aby byli zprávičky" - zvlastni, co resis, kdyz neumis ani shodu podmetu s prisudkem...
2.5.2007 12:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Horší je, když nějaký stupidní anonym neumí diakritiku. Něco jiného je hrubka v diskusi kdesi pod zprávou a něco jiného jsou opakované chyby ve zprávičkách na hlavní straně tohoto serveru, které by měli mít nějakou úroveň a být kontrolovány.
2.5.2007 12:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Něco jiného je hrubka v diskusi kdesi pod zprávou a něco jiného jsou opakované chyby ve zprávičkách na hlavní straně tohoto serveru, které by měli mít nějakou úroveň a být kontrolovány.
Kritizuješ-li, tak by sis měl zamést před vlastním prahem. Je samozřejmě škoda, že se do zpráviček občas dostane chyba (a jsme rádi, když na ni čtenáři upozorní), ale zároveň je směšné, když se kvůli tomu rozohňuje někdo jako ty - protože tobě zjevně dělá pravopis velké problémy.
2.5.2007 13:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
Snaha tohoto portálu být přátelským místem zejména pro začátečníky a přitáhnout nové lidi je naprosto směšná, když je podkopávána zprávičkami, v nichž se hemží nejen gramatické a pravopisné chyby, ale také "browsery, mirrory, alphaverze" a desítky dalších podobných výrazů. To se jděte zahrabat.
Díky za radu. I když naprosto netuším, jak souvisí přátelskost s pravopisnými chybami.

Mimochodem, jaký že je vlastně rozdíl mezi pravopisem a gramatikou? A byl bys tak hodný a ukázal na další zprávičky, které obsahují pravopisné chyby, když už říkáš, že se jimi hemží?
1.5.2007 22:21 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Časový plán Mozilly Firefox 3
To je ta "potíž" s češtinou, že lidé cítí potřebu skloňovat i cizí slova (a tím je defakto počešťovat) :-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.