Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 17:39

EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10

EFF vyjádřilo svůj nesouhlas s tím, že při lokálním vyhledávání v Dash v Ubuntu 12.10 jsou vaše požadavky odesílány přes Internet, aby se vám mohly zobrazit relevantní bannery od Amazonu. EFF požaduje, aby tato "funkce" byla standardně vypnutá. Článek také ukazuje, jak se této věci zbavit.

31.10.2012 09:44 | Luboš Doležel (Doli) | Komunita


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

clayman avatar 31.10.2012 09:52 clayman | skóre: 13 | Praha 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tohle už začíná být docela hegeš. :-( Jedna věc je, aby si Ubuntu na sebe vydělalo, ale něco jiného je, že mě můj shell bude špehovat a posílat info o tom, co u sebe na disku hledám, někam někomu. To už je horší než Windows.
little.owl avatar 31.10.2012 10:06 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Ano. Nastesti jsou tu alternativy.
A former Red Hat freeloader.
31.10.2012 10:11 Jinan Dvoulaločný
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
+1

V této podobě je to skutečně neodpustitelné. O takových věcech má být uživatel informován předem a dostat na výběr. A ano, je to horší než Windows, protože když instalujete Windows, tak se o podobných "vymoženostech" dozvědět můžete (sice je to schované v licenčním ujednání, které nikdo nečte, ale je to alespoň něco). Ubuntu o této funkci pro jistotu mlčí.
Jardík avatar 1.11.2012 03:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
V ubuntu je písmem velkým jakkráva v hlavní nabídce odkaz na tuto informaci, vpravo dole.
Věřím v jednoho Boha.
2.11.2012 06:55 Jinan Dvoulaločný
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Uživatel má být informován přímo, nejlépe přímo během instalace nebo při prvním spuštění Unity. Ne tím, že nejdřív musí kliknout na nějaký odkaz, kterého si nemusí všimnout.

Název odkazu je "právní ustanovení", písmo je IMO normálně velké a ne "velké jako kráva" a text "ustanovení" je v angličtině (perfektní pro všechny, kteří neumějí anglicky). Tohle je fail. Kdyby tam alespoň bylo "důležitá informace" nebo "klepněte sem před tím, než něco budete hledat a důkladně pročtěte", ale takhle je to IMO naprosto nedostačující.
31.10.2012 11:40 paranoik
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Jenže tohle pomalu začíná být standard (android, ios). A když už to není jako funkce systému, tak se to člověku nainstaluje s nějakým programem (polovina android a ios aplikací, různé toolbary na windows při instalaci skoro čehokoliv - icq, ask toolbar atd.).
31.10.2012 22:16 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Jak si bude moci na sebe vydělat, aby mohlo být zdarma, a zaplatit lidem, kteří tam dělají? Mě by zajímalo jestli se najde jeden člověk v čechách, který si koupil alespoň cd z jejich obchodu? Dokud vám nějaký afričan nebude klepat na dveře, může vám to být jedno. Mě by tam vadila jedinná věc, že mi to vytěžuje síť, i kdyby to byly jen samé nuly. Jde to vypnout, odinstalovat, pak funguje jako kterákoliv jiná distribuce. Ve Windows lze také vypnout podobné služby. Kdyby to něco posílalo, poznal bych to na svém gprs připojení. Nepadá mě jen, možnost zasílání při aktualizacích ale troše zapojení mysli, si říkám k čemu by jim to bylo?
gtz avatar 31.10.2012 22:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
copak toto dělají nějaké jiné distribuce? Ne. nedělají. Dělá to jen buntu nikdo jiný. Problém je ten, že je to zapnuté v defaultu. A mj. Windows nic takového jako má UBUNTU nemá. Takže Ubuntu je horší než Windows.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
31.10.2012 23:06 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Pokud to někdo chce do Debianu, Archu (V Gentoo, by to mělo jít nainstalovat snadno, přes overlay Unity), má možnost si to upravit, a nastavit si tam třeba SeznamCZ.. https://launchpad.net/unity-lens-shopping V těch kódech není žádná jiná adresa, takže to filtruje Canonical.
gtz avatar 31.10.2012 23:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Opakuji, proč by to někdo někam jinam instaloval?? Už pochopte o co jde. Jde o to, že jen UBUNTU si dovolí udělat takovou prasárnu. Nikdo jiný. Dokonce ani WINDOWS nemají nic takového !!!!
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
31.10.2012 23:33 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
A OpenSuse si dovolí instalovat Yast. Ubuntu je pro lidi, až budou mít řešit paranoidní představy, vypnou si to. Zřejmě Cannonical prosazuje mít nejdřív možnost, než řešit možnost.
gtz avatar 31.10.2012 23:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Tak to jsem ale vůbec nepochopil. Co má YAST společného se softwarem který obsahuje ADWARE/SPYWARE. NIC. Prostě se probuďte a přesňte bránit tento tyfus systém. Takže potvrzujete, že UBUNTU je horší v oblasti bezpečnosti než Windows. Tož vše.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
little.owl avatar 1.11.2012 00:16 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
S tim Yastem mi to take nedoslo .... co tim chce rici ...?
A former Red Hat freeloader.
1.11.2012 00:22 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Že je to jejich právo, mít to tam.
gtz avatar 1.11.2012 10:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Už se prober ty demente. YAST je ovládací a nastavovací centrum!!!!! UBUNTU je AD-WARE. Nic jiného.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
1.11.2012 14:44 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
To časem přijde samo, neboj. Ale uvědom si, že svými výroky, snižuješ pro nové čtenáře, povědomí, inteligentnějších kolegů.
1.11.2012 12:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Že je to jejich právo, mít to tam.
O to se ale nikdo nepřel. Samozřejmě, že je jejich právo tam narvat prakticky cokoli (v mezích zákona, samozřejmě). Nicméně to nic nemění na tom, že tohle konkrétně je hnus, kritika je zcela oprávněná.
gtz avatar 1.11.2012 13:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Já tady ty trolly beru s rezervou, jak jsem se díval tak idnes bude mít nová pravidla pro diskutéry tak můžeme čekat příval looserů.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
1.11.2012 14:42 JirkaH
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
a koukam, ty uz jim to tady sondujes...
gtz avatar 1.11.2012 16:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Nevím proč, že nějaký neregistrovaný píše bohapusté hovadiny o něčem o čem si ani neráčil přečíst. A srovnávat YASTa s šmírovacím/adware SW od Buntu je dle mne demence největšího zrna. A jak zde někdo dole napsal, je to linuxová sračka jako prase. Ani WINDOWS si nic takového nedovolí udělat to co dělá Buntu.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
little.owl avatar 1.11.2012 14:44 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Loser(u) .... !
A former Red Hat freeloader.
gtz avatar 1.11.2012 16:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
To bylo schválně, byl jsem zvědav zda se někdo ozve :-)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
2.11.2012 00:27 retro
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
To ti tak žeru.
gtz avatar 2.11.2012 01:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Zmlkni a vrať se na Váš diskusní server.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
pavlix avatar 31.10.2012 22:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
najde jeden člověk v čechách, který si koupil alespoň cd z jejich obchodu?
A to je povinnost?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
31.10.2012 22:33 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Je to jen k zamyšlení.
gtz avatar 31.10.2012 22:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
ať si BLBUNTU narve celý obchod do špice/popelnic.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Bedňa avatar 1.11.2012 00:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
+1
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 31.10.2012 23:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Zamyšlení hezké, nicméně jsem nenašel jediný důvod, proč bych to měl udělat. Ale možná se nechám inspirovat a pošlu něco na distribuci, kde z toho budu mít větší radost.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Petr Tomášek avatar 1.11.2012 13:28 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Proč bych si měl kupovat něco z obchodu distribuce, kterou zásadně nepoužívám, zásadně nikomu nedoporučuji a která mě svým přístupem(*) velmi sere?

(*)Např. se jedná o povinný copyright assignement Canonicalu od přispěvatelů, atd...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
1.11.2012 14:43 JirkaH
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
a proc se potom tak rozcilujes? pak nemas ani jejich smirovaci vyhledavani.
1.11.2012 16:24 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Nadávat na Ubuntu je přece dneska in. Díky Bohu za Ubuntu, konečně něco, co mohu nainstalovat rodičům a manželce. Windows jsem musel řešit skoro každý týden, Ubuntu jede dva roky jediné, co jsem musel udělat, je instalace updatů. Jinak naprosto nic.

"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
1.11.2012 21:44 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Celkom ma zaujíma, kedy konečne prestane byť moderné tvrdiť, že nadávať na Ubuntu je moderné.
pavlix avatar 1.11.2012 23:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Díky Bohu za Ubuntu, konečně něco, co mohu nainstalovat rodičům a manželce.
Něco, co jsem dříve mohl nainstalovat rodičům a přátelům.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
2.11.2012 10:57 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Díky Bohu za Ubuntu, konečně něco, co mohu nainstalovat rodičům a manželce.
to je smutné, že máš tak omezený výběr ...

já jsem rodičům instaloval Gentoo v době, kdy Ubuntu ještě nebylo na světě, pak jsem instaloval Gentoo přítelkyni v době, kdy sice Ubuntu již na světě bylo, ale tady o něm nikdo nic nevěděl, no a naposledy, na nový NB, jsem manželce instaloval Fedoru

pročež se necítím nijak omezen případnou neexistencí Ubuntu, že bych dotyčným jinak neměl co nainstalovat ... ostatně na jednom stroji přítelkyně používala i FreeBSD ...
2.11.2012 13:11 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Výběr je omezen tím, co trochu znám a co funguje. Gentoo instalovat nebudu, upgrade je pak noční můra. Kdy by se s tím tak rýpal? Nemám na to celý den nebo týden abych to odladil a nastavil.

Když jsem naposled instaloval Fedoru, vypadala hnusně, chovala se divně. Aby to bylo použitelné podle mých představ, musel bych toho mraky nastavit. Např. téma, fonty, nautilus, repozitáře a co já vím co dalšího.

Na FreeBSD nejde můj program, který taťka používá. Tedy možná by to šlo, ale kdo se s tím má trápit. Chci nainstalovat a co nejdříve fungovat. Nemám náladu trávit nad rozchozením systému hodiny. Ty časy, kdy to pro mne byla zábava, jsou už dávno pryč. A co pak s tiskárnami, foťáky? Zase se v tom hrabat? Děkuji, nechci.

Ano, volba Ubuntu je hodně osobní záležitost. Nejlépe se v něm vyznám, ale taky počet nutných kroků po instalaci je naprosto minimální. Po instalaci 12.04 na manželčin notebook jsem jen jen udělal apt-get update a upgrade. Doinstaloval git, svn a pár dalších věcí. Jinak nic dalšího. Prostě to funguje.

"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
2.11.2012 15:45 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Výběr je omezen tím, co trochu znám a co funguje.
mno, není to pak trochu v rozporu s tou větou, kterou jsem citoval? - spojení "konečně něco" znamená, že předtím jsi to něco neměl, a když jsi to neměl, jak jsi to mohl znát?
Gentoo instalovat nebudu, upgrade je pak noční můra. Kdy by se s tím tak rýpal? Nemám na to celý den nebo týden abych to odladil a nastavil.
co prosím? - upgraduju pravidelně, a žádné noční můry nepozoruju ...
Když jsem naposled instaloval Fedoru, vypadala hnusně, chovala se divně. Aby to bylo použitelné podle mých představ, musel bych toho mraky nastavit. Např. téma, fonty,
hm, no, já jsem necítil potřebu Ubuntu instalovat, takže můžu soudit jen dle screenshotů, a podle těch se zas ono nelíbí mně (mno, popravdě, Fedoru za vrchol umění taky nepovažuju, nicméně po vizuální stránce se nenašlo nic, co by mi vadilo natolik, abych to předělával, už léta ...)

každopádně odsoudit distro na základě vizuálního dojmu, když tento je silně individuální, mi přijde mírně řečeno prapodivné - jsi si jist, že tví rodiče a tvá manželka mají úplně stejný vkus jako ty?
nautilus,
GNOME až tak nesleduju, ale nejsem si vědom, že by se ve Fedoře nějak významně odchyloval od upstreamu ...
repozitáře
myslíš jako ten jeden navíc, protože Fedora sama o sobě nerada licenčně problematický software?
a co já vím co dalšího.
Nadávat na non-Ubuntu je přece dneska in.
Na FreeBSD nejde můj program, který taťka používá.
viz výše, jinak tak trošku problém slepice a vejce - kdybys ho nenapsal pro Ubuntu, nemusel bys kvůli němu instalovat Ubuntu, kdybys nepoužíval Ubuntu, nenapsal by jsi ho pro Ubuntu ...
Tedy možná by to šlo, ale kdo se s tím má trápit.
no tak to je pochopitelné, že se ti do toho nechce, ale je to poněkud nefér argument v diskusi na téma, zda je Ubuntu boží spása - Shuttleworth jistě netvořil Ubuntu proto, aby v něm fungoval nějaký tvůj program, který tou dobou nejspíše ještě nebyl napsaný ...
Chci nainstalovat a co nejdříve fungovat. Nemám náladu trávit nad rozchozením systému hodiny. Ty časy, kdy to pro mne byla zábava, jsou už dávno pryč.
to je spíše argument proti Windows [v dobách kdy jsem je znal, třeba je to teď jinak], nežli pro Ubuntu ... aspoň tedy i v ostatních linuxových distribucích bývá zvykem, že po instalaci fungují a člověk nemusí někde po CDčkách a po netu shánět ovladače na každý kus hardware zvlášť, ty jsou v jádře, a nemusí ručně doinstalovávat vše počínaje rozumně použitelnými správci souborů jako Total Commander a konče kancelářskými balíky, neb tyto bývají v defaultním výběru balíčků k instalaci (jistě, Gentoo je v tomto vyjímka, když se jde dle Handbooku, tak si výběr balíčků člověk dělá sám, a Fedora má ten jeden krok navíc s "nesvobodným" software, ale to je jen příklad, co používám já, ze kterého rozhodně nelze zobecňovat, že nikdo jiný než Ubuntu by nezvládal plnohodnotně fungovat hned)
A co pak s tiskárnami, foťáky? Zase se v tom hrabat? Děkuji, nechci.
nerozumím ... v čem se hrabat?

tiskárny i foťáky mi bez problémů fungují, v ničem se nehrabu (pominu-li bug v nedávných kernelech, který mi vyřadil z činnosti LPT-USB převodník, nicméně byv v upstreamu, dotknul se i Ubuntu (bug #987485))
Po instalaci 12.04 na manželčin notebook jsem jen jen udělal apt-get update a upgrade. Doinstaloval git, svn a pár dalších věcí. Jinak nic dalšího. Prostě to funguje.
viz výše, nerozumím, jak by se to mělo lišit ... přesněji, po instalaci Fedory není ani třeba dělat "yum upgrade" neb již při instalaci lze použít repozitář updates (no a ekvivalent "apt-get update" je zbytečný, neb yum repozitáře aktualizuje automaticky)

obdobně jiná distra ...
2.11.2012 16:51 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Gentoo instalovat nebudu, upgrade je pak noční můra. Kdy by se s tím tak rýpal? Nemám na to celý den nebo týden abych to odladil a nastavil.

co prosím? - upgraduju pravidelně, a žádné noční můry nepozoruju ...
Vyhnul jsi se,
celý den nebo týden abych to odladil a nastavil
záměrně, nebo nechtěně?
little.owl avatar 2.11.2012 17:53 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Souhlasim s Kavolem. Pouzivam Fedoru, ale obcas jsem nucem pouzit Ubuntu - nektere tooly jsou testovany na nem - treba TI Code Composer Studio a neni tam zadny zasadni rozdil v komplexite a casove narocnosti instalace a nastaveni. Pokud ho rozhodi takove minoritni rozdily mezi distribucemi, jsou jeho znalosti Linuxu na urovni zacatecnika po trech mesicich pouzivani. Navic podle argumentace to vypada tak, ze ostatni distribuce videl tak leda z rychliku.
A former Red Hat freeloader.
3.11.2012 00:26 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
nevyhnul, vždyť říkám, že žádné noční můry nepozoruju

mimochodem, tomu zbytku mého příspěvku ses vyhnul záměrně nebo nechtěně?
3.11.2012 03:40 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
záměrně
gtz avatar 2.11.2012 18:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Tak tak, stejně OpenSuse než zypper přejde k vyhledávání a instalaci tak provede aktualizaci repositářů, jistě mohu ručně pomocí
zypper ref popř. mohu jen aktualizovat určité repo
.

Co se mi na Buntu nelíbí je ten jeho pošahaný instalátor, který se snaží na všech discích udělat fsck. Což kdyby to dělal jen na Linux systémech tak řeknu "no dobrá", ale on to dělá i na VFAT/NTFS systémech. Dále když jsem x-krát zkoušel nějaké livko tak v terminálu dám "mc" a ono lejno. Dám apt-get install mc a ono stejné lejno. No prý musí udělat apt-get update. Tak to tedy ne a to co dělají to je kentus nejvyšší úrovně. I Widle si něco takového nedovolí.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
little.owl avatar 2.11.2012 18:21 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Dám apt-get install mc a ono stejné lejno. No prý musí udělat apt-get update. Tak to tedy ne a to co dělají to je kentus nejvyšší úrovně.
To je jen detail .... DEB/APT je dobry system ...
A former Red Hat freeloader.
gtz avatar 2.11.2012 11:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Dcera má na Netbooku XP, na které jsem šáhl naposledy před rokem (tam byly nechány widle kvůli škole). Na stolním desktopu má OpenSuse a je s tím spokojená. O Ubuntu mne nenapadlo ani uvažovat.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
coder avatar 31.10.2012 10:21 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pred vice jak mesicem jsem "prodelal" zachvat rozumu a presel jsem na Archlinux. Nejenom ze se moje znalosti ohledne linuxu za 1 mesic posunuli warpem do jine galaxie, jak za 6 let na ubuntech ani nahodou ale hlavne uz nemusim resit takovehle veci. Jak jsem se vzdy posmival tvrzeni znalcu, ze ubuntu je pro lamy a drive nebo pozdeji prejdu stejne na Arch... par let jsem zil v ubuntu zatemneni a meli nakonec stejne pravdu :-)
These kids won't have to remember passwords or obsess about security because these kids will grow up with Windows 10!
31.10.2012 10:28 Jinan Dvoulaločný
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Když jsem přecházel na Linux zhruba před deseti lety, učinil jsem podobný závěr. 6 měsíců s Linuxem a dozvěděl jsem se o fungování počítačů víc než za 6 let s Windows. A to jsem přecházel z Windows na Mandrake Linux. Pak samozřejmě Debian a nakonec Arch.
31.10.2012 10:38 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
A jak je to s přechodem z Linuxu na jiný OS? :-)
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
Max avatar 31.10.2012 10:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Mno, já se těšil na Solaris, ale jaksi to pohřbila přehnaná cena za nutný support, takže zase nic :-/
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
31.10.2012 10:46 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Na solaris jsem koukal jako na trošku jinou distribuci Linuxu a u spousty věcí jsem nadával, že jsou jinak, že tam neni gnuněco a tak… :-D Teda Solaris 10 je už docela OK, ale nakonec jsem ho prakticky opustil a přestal se jim zabývat, protože politika výrobce se mi a většinou i našim zákazníkům nelíbí.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
31.10.2012 15:22 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
OpenIndiana si ve svem kouktu zvolna dozrava. Zkousel jsem distro od Nexenty, coz je v podstate debiani userland na solarisim kernelu a potom SmartOS, kterej dela Joyent jako reseni pro virtualizaci ve vlasnim cloudu. KVMko tam chodilo prekvapive pekne, jen maj takovou podivnou politiku vydavani.
31.10.2012 18:00 luko
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
ja pouzivam linux ako full time OS ale popri tom aj Haiku.. s Haiku je to uplne iny svet a skusenost s pouzivania "cisteho" desktopu je uzasna. pod pojmom cisty rozumiem ze desktop a tvorcovia aplikacii sa drzia urcitych zasad a jednotneho dizajnu. skoda ze Haiku ma malo aplikacii a momentalne aj zlobi zvukova karta ale verimz ze obidve problemy ci s nedostatkom aplikacii alebo sem tam rozbitym niecim sa vyriesi. co sa tyka tej rozbitej zvukovej karty v Haiku je to aj moja vina mal som pred tym pocitac s Intel s775 a G41 chipsetom kde som nemal ani jeden jediny problemik ale silou mocou ma zlakalo novsie zelezo teda intel s 1155 a aj novs ichipset kde este je nejaky problem s Intel HD.. osobne ak by mi na Haiku fungovali vsetky veci ako absencia podpory skenerov (aj ked nejake stare SANE tam je este z cias BEOS) a tiez avsencia kniznice libusb ktora je vyzadujuca pre avrdude tak uz davno by som dal bye bye linuxu teda ne ze by soms a ho zbavil ale uz by nebol full time.

este dodam ze som stastny uzivatel Lubuntu
31.10.2012 16:16 Jan
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Z Linuxu už jedině na *BSD.
31.10.2012 17:49 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
No já utekl na macosx a nelituji :-)
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
31.10.2012 18:42 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Kde se podobná zvěrstva dějou běžně a ani nejdou vypnout pro jistotu :)
31.10.2012 20:14 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
O tom co se kam posílá vím, s čím nesouhlasím neprojde, s čím souhlasím (protože danou službu chci používat) prostě pustím…
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
1.11.2012 12:17 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Nj, ale pak si člověk musí zasvinit systém aplikačníma firewallama, antispyware, antiaids a dalšíma anti a bude v tom mít maglajz jak na widlích :)
coder avatar 31.10.2012 11:17 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10

Ja pred deseti lety resil, jak napsat ve Wordu pismenka s carkou :-D

To mi pripomelo, ze bych si mohl konecne zprovoznit ceska pismenka na svem Archu :-)

Josef Kufner avatar 31.10.2012 11:18 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
No vidíš ;-) Já přecházel na Linux z MS-DOSu, takže jsem to měl poněkud jednodušší.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
31.10.2012 12:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Pěkné. To je asi jako přejít z dřevěnýho počítadla na grafickou kalkulačku :-D
little.owl avatar 31.10.2012 13:32 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Neurazej DOS, to byl nejlepsi system co Microsoft kdy udelal ...
A former Red Hat freeloader.
clayman avatar 31.10.2012 13:39 clayman | skóre: 13 | Praha 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
To je trochu silné vyjádření už jen z toho důvodu, že spíš než "udělal" by se slušelo říct "ukradl".
31.10.2012 19:07 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
*koupil
Bedňa avatar 31.10.2012 18:20 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Ja som sa ešte obkľukou cez Mint a Debian Mint vrátil k Debianu.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
31.10.2012 10:40 Ondřej Profant | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
To sice ano, ale nepomůže to userům. My, různé formy IT, se tomu vyhneme snadno. Ale problém je, co mám nainstalovat babičce, že... (teď má Lubuntu)
Salamek avatar 31.10.2012 10:58 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
No kdyz to instalujes ty, tak proste danou funkcionalitu po installu odeber ;-)
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
coder avatar 31.10.2012 11:02 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Ja to taky resil pomoci Lubuntu. Bezny uzivatel v nem nema problem. Akorat jsem odinstaloval tu ubunti python vec "aport", neskutecnej zrout procesoroveho casu.
31.10.2012 13:29 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
To sice ano, ale nepomůže to userům. My, různé formy IT, se tomu vyhneme snadno. Ale problém je, co mám nainstalovat babičce, že... (teď má Lubuntu)
babičce máš nainstalovat to, co používáš ty, resp. k čemu jsi schopen poskytovat podporu

babička, není-li IT geek (v tom případě ovšem nepotřebuje, aby jí systém instaloval někdo jiný), si nemá co administrovat systém sama - a pokud jde o aplikace, ty jsou snad všude stejné (až na případný branding v podobě grafického tématu)
1.11.2012 00:35 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Tvá babička je nesvéprávná. Nebo si myslíš, že za ní musíš rozhodovat? Nebo, di k tomu dala svolení?
little.owl avatar 1.11.2012 00:43 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Ucil jste nekdy seniory pracovat s PC?
A former Red Hat freeloader.
1.11.2012 01:06 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Vy asi ano, věřím, že jste se dohodli. Necítil jsem potřebu aby dotyčný odpovídal..
31.10.2012 11:45 paranoik
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Já po 5 letech na roling updates distribuci zase začínám pokukovat po něčem, co se jednou nainstaluje a nemusím na to šahat. Takže ono nakonec má všechno svoje plusy a mínusy. U mě je aspoň ten přechod lehčí od debianu testing/unstable na stable.
31.10.2012 16:24 Jan
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Stačí sledovat homepage Archu a upgradovat jen když je potřeba. Případně můžeš zaparkovat na stav z data x. y., je na to takový šikovný server, který vytváří archivní repozitář pro každý den. Posledních pár let už taky nemám čas nebo náladu hrát si s tím celej víkend, ale kromě pár větších upgradů typu systemd se to dá v pohodě zvládat za pár minut po případné konzultaci s wiki/forem.
31.10.2012 21:32 paranoik
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Třeba debian stable jsem dal na počítač dědovi a jednou za čtvrt roku mu opravím, když si omylem smaže záložku ve firefoxu nebo přehodí nějaký panel v gnome a to jde i bez konzultace fóra. Tomuhle říkám bezúdržbový systém. Starat se o to jednou týdně je pořád moc (v tom mixu testing/unstable jsem musel řešit problém max. 1 za měsíc).
pavlix avatar 31.10.2012 21:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
+1

Ačkoli já zas pokukuju po rolling Gentoo :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 31.10.2012 22:45 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
To chapu. Arch je hezky system, ale vyzaduje urcitou peci a neni pro cloveka, ktery potrebuje temer jistotu, ze po pristim updatu budu vse fungovat bez nutnosti neco resit.

Na pocitac dedovi je Debian Stable vedle CentOS asi skutecne nejlepsi volba.
A former Red Hat freeloader.
31.10.2012 14:51 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Užijte si to. Já zase po X hodinách programování v práci nechci doma řešit co se zase podělalo po upgrade. Na to nemám náladu. Mám nějaké své hobby projekty, který se chci věnovat a ne se hrabat v "linuxu".

Mě Unity taky nějak přestalo vyhovovat. Přešel jsem na Kubuntu 12.04 a funguju v pohodě. Nastavil jsem si panel v KDE aby se choval jako ve Win 7, stále používám Thunderbird (kmail mi udusil moje 4 jádro se 6GB RAM jako nic). Zatím žiju.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
Ilfirin avatar 31.10.2012 11:01 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Žasnu.
Diskuze se překypuje super-odborníky, ale vypnout funkci co nepotřebují/nechtějí neumí.
To radši přeinstalují OS na jiný.
31.10.2012 11:09 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Tí "super-odborníci" z diskusie to vypnúť určite zvládnu. Zvládne to ale urobiť aj "bežný" používateľ Ubuntu? A vlastne vie, že tam také niečo má?
31.10.2012 15:09 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Ano. Běžný uživatel při vyhledávání uvidí, že mu to vrací výsledky z Amazonu. Dále je v dash vpravo dole "Legal notice", čitelnější než na widnows. Možnost vypnout je v konfiguraci přístupné pro každého uživatele.

Zvláštní, že mnoho lidí považuje za snadnější nadávat do diskuze místo zadání svého dotazu do googlu (nebo jiného svobodnějšího vyhledávače :) )

EFI má víceméně problém pouze s tím, že je to default zapnuté. Vydání Ubuntu 12.10 bylo v médiích prezentováno jako vydání, které maže rozdíl mezi počítačem a internetem. Šlo do světa, s tím, že to umí. Je to věc, kterou tvůrci Ubuntu považují za důležitou vlastnost systému, která mu dává konkurenční výhodu nad ostatními systémy. Myslím si, že Cannonical jen tak výzvy neuposlechne.

Když se Vám to nelíbí, 12.04 to nedělá, tak neupradujte. Přejděte na jinou distribuci.
1.11.2012 15:06 JirkaH
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
aaaa svezi zavan zdraveho rozumu...
1.11.2012 15:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
EFI má víceméně problém pouze s tím, že je to default zapnuté.
Přesně tak, v tom je celý problém. Mám pocit, že tady někteří lidé mají problém s pojmem kritika... Tady nikomu nejde o to, že by to nešlo odinstalovat nebo že by se muselo upgradovat nebo že by nešlo přejít na jinou distribuci.

Tady jde o to, že Cannonical defaultním nastavením téhle věci vyjadřuje postoj, že mu je šumák, že s tím budou mít uživatelé nepříjemnosti a/nebo že to může ohrozit jejich soukromí. Což je prostě postoj, který si z hlediska Linuxové komunity celkem jednoznačně zaslouží kritiku.

Nic víc, nic míň.

Že Cannonical si může dělat co chce (to může každý), že si to uživatel může odinstalovat, neupgradovat, přejít na jiný distro atd. atd., to je všechno pravda, ale na oprávněnosti té kritiky to nic nemění.
little.owl avatar 1.11.2012 16:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Spise to ukazuje, ze stavajici obchodni model Canonical je nefunkcni, kdyz jsou nuceni cinit takovehle zoufalosti a prodavat sve uzivatele.
A former Red Hat freeloader.
1.11.2012 17:34 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Máte právo kritizovat cokoli, omlouvám se, že jsem si dovolil Vám říkat, co máte dělat :) - tím myslím odinstalovat, vypnout a takové ty kecy okolo.

Také musím přiznat, že s kritikou EFF souhlasím :) i když je krásné, co všechno dash umí pro uživatele udělat a pro vývojáře je velmi obtížné rozhodnout se to vypnout. Nechlubit se, jaké je to úžasné.
gtz avatar 1.11.2012 20:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Jednoduchá rada, Zazálohovat data a přejít na systém který tím netrpí (OpenSuse, Fedora, RH, Arch, Gentoo, Mandriva, Debian apod).
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
1.11.2012 22:02 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
:-) to už jsem někde slyšel.

Přestože souhlasím s tím co říká EFF, zároveň nemám žádný problém s mít Ubuntu 12.10 se zapnutým vyhledáváním na internetu. Na amazonu nekupuju a s facebookem to taky nemám propojené, ale nemám to ani vypnuté a vůbec mně netrápí, že to co hledám, jde někam do světa.
2.11.2012 00:34 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Jenom aby to s další verzí nezačalo i objednávat :) pak ti přijde domů knížka s fekal pornem a doma se budou hodně divit :D
coder avatar 31.10.2012 11:11 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10

No kdyby to bylo o jedne funkci, tak jsme tu banda debilu. Ale u me to bylo o povestne "posledni kapce". Nekomu to tam kaplo pri 10.10, 11.04, 11.10... me to tam kaplo ted.

Compiz se ukazuje jako spatne rozhodnuti, vykon je bidny. (intel "sandy bridge" a nvidia 310m blob zkusenost). Zmenile se mi preference a Unity desktop mi prestal vyhovovat. Zacal jsem mit potrebu aktualniho softwaru a prestalo me bavit donekonecna pridavat PPA. Nekterymi arogatnimi kroky a prohlasenimi Cannonicalu jsem zacal byt silne znepokojen...

Ale jestli tohle vsechno nekomu nevadi, neni to pro nej dulezite, tak je to prece super, je na svem desktopu spokojenej a to je hlavni :-)

Sešívaný avatar 31.10.2012 16:55 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Mně to tam kaplo v 10.10, u poslední verze před výchozím Unity. Na druhou stranu je nechci kritizovat. Ubuntu je prostě konzumní produkt. Pokud chtějí být masovka, tak se musí přizpůsobit. iOS, Android apod. jsou takovými věcmi prolezlé. I ten uzavřený vývoj do toho zapadá. Android funguje stejně tak. Akorát já chci raději zůstat v tom tradičním linuxovém světě, kde se společně vyvíjí v upstreamu a integruje a distribuuje v distribucích, a klade se důraz na svobodu uživatele. Ano, je to možná svět, který nikdy neosloví víc než 2 % populace, ale já ho mám prostě rád :-)
pavlix avatar 31.10.2012 17:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
v tom tradičním linuxovém světě, kde se společně vyvíjí v upstreamu
To já bych taky moc rád. Občas se od něj odklánějí „všichni“, ale faktem je, že Ubuntu překypovalo kecama o komunitě a o lidech více než kterákoli jiná distribuce, ale současná skutečnost je značně odlišná.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
2.11.2012 01:29 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Já bych viděl tu komunitu (čistá forma), z čechů/slováků, zatím tady a o pár jedincích, píšících o Ubuntu, kteří šíří pravdivé informace. Možná slovo komunita, chápu špatně.
2.11.2012 01:41 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Pardon, jejich více, site:launchpad.net "languages * czech, english"
2.11.2012 01:54 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
snad jsem to nezaplevelil, ale nechci mít špatné svědomí.
https://translations.launchpad.net/+languages/cs
https://translations.launchpad.net/+languages/sk
pavlix avatar 2.11.2012 14:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Já bych viděl tu komunitu (čistá forma), z čechů/slováků, zatím tady a o pár jedincích, píšících o Ubuntu, kteří šíří pravdivé informace. Možná slovo komunita, chápu špatně.
Já proti uživatelské či vývojářské komunitě nic nemám, právě naopak. Je mi líto, když je někdo tlačí do něčeho, s čím předem nepočítali a musejí se s tím buď těžce smiřovat nebo odcházet.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
2.11.2012 16:26 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Je mi jasný, že každý je zapojen do jiného projektu, a diskutovat mezi sebou nemusí, ale pokud se sami neozvou, nemůžou si na nic stěžovat. Odchod je pak jen jejich záležitost. Kdyby to tak platilo, že Canonical, komunitu neslyší, nebylo by takových změn release poznámkách, a to téměř u každého nového vydání. Tedy nejen stabilizační opravy, nebo jen nové vlastnosti.
2.11.2012 17:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
ale pokud se sami neozvou, nemůžou si na nic stěžovat
Jo, to je přesně ten podivnej názor, že dokud člověk něco (co vlastně?) neudělá, nemá právo kritizovat. Není to pravda.
31.10.2012 22:25 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
+1
regine2 avatar 31.10.2012 11:23 regine2 | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše laik a souromí
Uvedené téma je jen kapkou v moři v napadání soukromí nejen hackery, ale i státními "bezpečnostními" agenturami. Nedávno jsem na ROOT diskutoval o zveřejňování hesel ke svým mailům. Proč chce LinkedIn heslo k mému mailu?
Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
coder avatar 31.10.2012 11:38 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
Rozbalit Rozbalit vše Re: laik a souromí
deafboy avatar 31.10.2012 14:31 deafboy | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: laik a souromí
Facebook tiež chce heslo k iným účtom. A dokonca sa našlo pár jedincov z okolia čo mu ho dali...
gtz avatar 31.10.2012 20:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
řešením je přejí na jinou distribuci. Buntu -100000000
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
1.11.2012 14:22 Laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ubuntu s Amazonom dalo slovám "linuxová sračka" nový rozmer :)
1.11.2012 14:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Ano, tentokrát mají ta slova nově pravdivý rozměr, bohužel...
beer avatar 2.11.2012 09:46 beer | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mne se funkcionalita líbí, jediné co mi vadí, je , že se jedná o amazon. Kdyby se jednalo například o Heuréka.cz, byl bych radši. Jak bylo zmíněno, Cannonical má na to právo a nevidím na tom nic špatného, že hledá takovíto obchodní model. Pokud je mi známo, zatím z toho od Amazonu nic nekape. Pokud by data byla odesílána šifrovaně, bylo by to samozřejmě lepší. Jen v případě kliknutí by se mohl odeslat nějaký referral, který by v případě, že se nákup neuskuteční, byl ze záznamů smazán, a v případě, že si něco koupím, by Cannonical mohl dostat provizi. Toto by se mi líbilo a myslím, že by to byl dobrý obchodní model.
2.11.2012 11:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Pokud by data byla odesílána šifrovaně, bylo by to samozřejmě lepší.
Wtf? Ono se to nešifruje? Tomu nevěřim... To už by byl vůbec fail jako prase.
gtz avatar 2.11.2012 12:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Nešifruje
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
2.11.2012 12:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Příloha:
gtz avatar 2.11.2012 14:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
:-)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
little.owl avatar 2.11.2012 12:34 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Pokud by data byla odesílána šifrovaně, bylo by to samozřejmě lepší.
A nejlepsi by bylo, pokud by defaultne nebylo posilano vubec nic a uzivatele jako vy, kteri radi posilaji informance tretim stranam o tom co si hledaji na svem lokalnim disku si to museli sami zapnout.
A former Red Hat freeloader.
2.11.2012 12:49 Martin Mareš
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Vůbec mi nepřijde v pořádku, když někdo má data bez mého svolení posílá třetím stranám. Ať už šifrovaně či holubí poštou.
2.11.2012 16:42 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Kdyby si uživatel četl, poznámky k vydání, dříve než povýší, dozvěděl by se to? Mohl by také jako já, přejít až na další LTS, a do té doby sledovat, jak se situace vyvíjí.
2.11.2012 16:45 jadd
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
neříkám, že jsem to vždy dělal, tedy alespoň před léty, ale pak jsem si to za to mohl tak akorát sám.
2.11.2012 21:02 Martin Mareš
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
Moment, jaképak poznámky k vydání? Tady jde o zveřejnění soukromých dat, to není věc, kterou by stačilo letmo zmínit kdesi v poznámkách k vydání, na tu je nutné upozornit velice důrazně a zejména ji nikdy neprovést bez explicitního souhlasu uživatele. Ale co jeden neudělá pro 30 stříbrných, že?
pavlix avatar 2.11.2012 21:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: EFF se nelíbí únik dat z vyhledávání v Ubuntu 12.10
+1
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.