Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 16:09

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
24.8.2014 23:46 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už vidím jak si to patentují. Přitom je to v principu triviální. Polohu - ujetou vzdálenost - dostanou prostou integrací rychlosti. Vzhledem k tomu, že se pohybují ve městě ve struktuře silnic, kde mají zatáčky, křižovatky a jiné struktury, které řidiče nutí měnit rychlost, použijí tyto změny rychlosti (u nichž mají informace jak jsou daleko od počátku) na nalezení odpovídajících struktur a napasování rychlostního a polohového grafu do reality. Myslím, že by zcela stačilo na několika místech, kdy jedu po silnici rovně, ale je tam odbočka, přibrzdit a rychlostně se zachovat tak jako bych odbočoval.
Josef Kufner avatar 25.8.2014 00:04 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Jo, princip je jednoduchý. Otázkou je, jak moc je těžké poznat podle rychlosti různé zatáčky, křižovatky, nepředpokládané překážky na silnici, nebo třeba jen hustší provoz. Také záleží, jak podrobný záznam je k dispozici.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Bedňa avatar 25.8.2014 23:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
>pokud je znám výchozí bod a záznam o rychlostech
To nikomu nepríde divné? Teda buď si niekto nahráva tracking aj so súradnicami, ale že by niekto nahrával len rýchlosť o tom neviem. Poďalšie keby už niekto niečo vyšetroval podľa podobného nezmyslu, neviem prečo by som mu povedal správny počiatočný bod.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Luk avatar 25.8.2014 23:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
že by niekto nahrával len rýchlosť o tom neviem
Tachografy, u náklaďáků už dlouho standardní věc. Dříve s papírovými kotoučky, dnes elektronické.
Poďalšie keby už niekto niečo vyšetroval podľa podobného nezmyslu, neviem prečo by som mu povedal správny počiatočný bod.
Někdy je ten bod známý, například podle toho, odkud auto vyjíždělo (provozovna firmy apod.).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Bedňa avatar 26.8.2014 10:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Aha, náklaďákom nejazdím, tak mi to nedockvaklo.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
27.8.2014 11:35 dee..
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
cože extrapolárka? !
25.8.2014 09:02 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
No, trivialni to uplne neni. Trochu jsem to napoprve nechapal, rikal jsem si, mam vektor rychlosti (ktery stejne vetsinou sezenu z GPS :-)), a ten proste zintegruji, v cem je problem? Ale oni to evidentne delaji z rychlosti jako skalarni veliciny, pomoci mapy.

Jinak to co rikas by nefungovalo, protoze by to pak nesedelo s tim, co se deje dal. Navic rekl bych, ze ridici zpomali (treba kvuli semaforu) i na krizovatkach, kde pokracuji rovne.

Spis kde to muze selhat je nejaka husta sit velmi podobnych silnic, treba uprostred rezidencni zastavby, kde neni ceho se chytit, jelikoz se na vsech jezdi priblizne stejne rychle. Tam to asi polohu neurci uplne presne.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
25.8.2014 23:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Tak v zásadě to je hledání cesty v grafu s ohodnocenými hranami a na různé cesty dělají nějspíš nějakou korelaci nasamplovaných hodnot s předlohou.
26.8.2014 08:49 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Ano, ale jsi si jisty, ze je ta uloha v P? V tom bych rekl bude ten hlavni zadrhel.

Problem totiz je, ze ty muzes diky te spatne korelaci zahodit nejakou cestu, a pozdeji zjistit, ze to ve skutecnosti byla ta spravna. Coz znamena backtracking.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
26.8.2014 22:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Určitě to bude "těžká" úloha. Ale když to porovnám třeba s routováním FPGA (miliony hran), tak je nějaké hledání v mapě trivialitka.
25.8.2014 15:11 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Už vidím jak si to patentují.
Mám pocit, že tohle dnes už patentovat nejde, protože velmi podobné systémy založené na inerciální navigaci se používají už dávno (primitivní verzi měla už V2 z druhé světové). Princip samotný je ale ještě starší, protože přesně takto se určovala poloha při námořní navigaci - pokud nebylo možné určit polohu podle pomocí astronavigace (např. za mlhy), musela se poloha (a trasa) počítat z rychlosti a směru.
little.owl avatar 26.8.2014 22:13 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Presne tak. Pred nekolika lety jsem pracoval na automobilovych navigacich a trajektorie se odhadovala ze ctyr zdroju: GPS, informace o uhlu volantu a rychlosti, MEMS gyroskopu (CVG) a znamych udaju mapy. Pouze na GPS se spolehat nedalo, zejmena kvuli dlouhym tunelum ci udolim.
A former Red Hat freeloader.
25.8.2014 00:00 honymir
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V Praze nepoužitelné, to člověk stojí pořád a o změně směru to nic neříká.
Luk avatar 25.8.2014 01:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Změna rychlosti při popojíždění v zácpě má jiný charakter než při změně směru.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
25.8.2014 08:34 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A kde ten záznam o rychlostech chtějí vzít?
25.8.2014 08:37 honymir
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Badatelé přitom upozorňují na to, že informace o rychlosti vozidla jsou vyžadovány některými pojišťovnami v USA
25.8.2014 09:28 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
prostě big brother je netrpělivý, vypadá to, že bude ještě pár let trvat, nežli bude každé auto bonzovat polohu online, tak si hledá obezličky nad stávající výbavou a technologiemi ...
25.8.2014 09:34 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
To je jednoduché. Zavede se povinnost mít tachograf v osobním autě, u nákladních aut zamozřejmost.
Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
25.8.2014 09:49 Atom321 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Zbytečné. Stejný problém řeší už schválený systém eCall.
25.8.2014 12:09 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to uplne zbytocne, ked vidim, kolko ludi si dobrovolne stiahne, nainstaluje a pouziva aplikaciu na sledovanie ich polohy...
25.8.2014 12:47 Zopper | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Naopak, je to důležité - většina populace si stáhne aplikaci, ale není zajímavá. Zajímaví jsou ti, co odmítají a skrývají se. To jsou totiž skrývající se teroristi. ;-)
"Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
25.8.2014 13:35 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Taki nebudu nikomu poskytovat ani udaje o rychlosti.
25.8.2014 15:23 Jamicon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Určite nie som terorista, ale i tak nemám potrebu hocikomu dávať k dispozícii svoje osobné údaje.
25.8.2014 15:57 Atom321 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
To je v pořádku, většina teroristů sama sebe za teroristu nepovažuje. Považují se za partyzány, nebo bojovníky za svobodu, za pravdu, za vlast, za národ, za jediného správného proroka, za přírodu, za soukromí (váš případ), za lepší budoucnost pro děti, za sociální jistoty, za spravedlnost, za čest, případně pragmaticky čistě jen za peníze. Teroristi jsou vždycky ti druzí.
Bystroushaak avatar 25.8.2014 16:38 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Nejsi v tom případě taky terorista?
mikirc avatar 25.8.2014 19:49 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
Toto je portál plný teroristů.
Byl jednou jeden...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.