Portál AbcLinuxu, 20. července 2025 10:03


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Migi avatar 16.8.2012 17:48 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přeju všechno nejhorší společnosti Red Hat.
16.8.2012 19:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Aha, no takže Gnome 3 byla v podstatě taková puberta ;-)
SPD vůbec není proruská
16.8.2012 21:03 qwertz
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jsem nevěděl, že okenní systém pro linux se dožívá pouze 15ti let :D Dle toho co se kolem gnome děje bych soudil, že tyhle narozeniny budou poslední. Další budou už jen posmrtné výročí narození a vzpomínka, jaké to kdysi bylo skvělé za mladých let :DD
MaT avatar 20.8.2012 09:15 MaT | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Offtopic Grammar Nazi note: Píše se "15 let". Viz třeba http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=790
Open source software for open minded people. :-)
16.8.2012 21:18 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kecy v kleci, podobne hlasky padali i u kde4 - gnome tu s nami bude dlouho nazorove a zvyklostne zaseknuti uzivatele jako vy nedaji linuxu nikdy nic dobreho, vas postoj je k nicemu
Migi avatar 16.8.2012 21:22 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
vyhoda KDE byla v tom, že k němu neexistovala a v podtstate neexistuje konkurence stejneho kalibru (Qt založeny desktop). U GTK je to trocha jinak a jak rikaji statistiky, useri berou nohy na ramena.

U KDE slo navic jen o prechod na Qt 4 a rozšiřeni funkčnosti (ikdyž se to zprvu nemuselo zdat), zatímco u GNOME je to v podstatě návrat na stromy a "nepraktičnosti".
Bedňa avatar 16.8.2012 21:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Skús Mate založené na Gnome knižniciach a uvidíš čo je to nastaviteľný desktop. Nehovoriac o stabilite, to fakt nikdy nepadne. Nemám už nervy na KDE keď sem tam niečo padne, niečo nejde, viem že to veľa ľudí toleruje, ale ja už nie, aje keď je to len občas.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Migi avatar 16.8.2012 21:45 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Bedňo, ty si jako myslíš, že taky distribuční turista jako ja si s tím ještě nehrál? :-) Jinak Xfceeeeee :-P
Bedňa avatar 16.8.2012 23:20 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
XFCE som skúšal, ale do MATE mu chýba ešte veľa.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Dreit avatar 17.8.2012 01:22 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny

Přesně. Jen mi vadí ty názvy, to se fakt nedá pamatovat. Budu si muset vytvořit linky.

Nope
17.8.2012 09:52 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Hmm jak může desktop manažeru něco chybět do window manažeru (tedy pokud je obojí v zásadě funkční a použitelné)? XFce toho dokáže o řád více než jakékoli nastavovadlo okýnek... Bedňo Bedňo :) Jinak proti MATE nemám vůbec nic, i když mám tak nějak raději Openbox...
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
Bedňa avatar 17.8.2012 10:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Moja plocha.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
16.8.2012 22:55 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
zatímco u GNOME je to v podstatě návrat na stromy a "nepraktičnosti"

Souhlas.
16.8.2012 21:37 w0ndr
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prekvapuje me, ze se tady objevuji negativni az nenavistne komentare. Gnome za dobu svoji existence odvadi dobrou praci a je jen dobre ze se vyviji dal. A jelikoz se to tady jeste neobjevilo tak to reknu ja. Gnome 3 je vyborny desktop, ktery zvysuje produktivitu prace. Je dobre ze tvurci se neboji opustit zkostnately zpusob prace, ktery se nezmenil od casu win95 a premysli a hledaji nove cesty jak udelat praci na pocitaci prijemnejsi. Diky tvurcum, vsechno nejlepsi a jen tak dal. howg
Migi avatar 16.8.2012 21:46 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
zaregistruj se prosim, objednam letecky utok na tvou pozici :-D
Sešívaný avatar 16.8.2012 22:20 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny

+1. Plivání na různé projekty je v linuxové komunitě takový kolorit, někteří lidi to asi k životu potřebují. Pár let to muselo vydržet KDE 4, teď to holt přešlo na GNOME 3. Lidi, kteří pamatují přechod z GNOME 1 na GNOME 2 se jen usmívají, protože dnes tak milovaná dvojka to tenkrát schytávala ještě víc než GNOME 3. Prostě psi štěkají a karavana jede dál. Znám hromadu lidí, kteří nedají na GNOME 3 dopustit, i mezi powerusery třeba u nás ve firmě, ale ti to nemají potřebu na rozdíl od haterů psát do diskusí na netu.

Jinak všem vývojářům GNOME 3 přeju hodně štěstí a odvahy do dalších 15 let!

16.8.2012 22:31 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Tak, je to trochu blbé, že ta diskuse se dost omezuje jen na haterské projevy lidí, kteří to stejně nebudou používat a reakce na ně.

Že bychom si jako uživatelé Gnome 3 nemohli o skutečných problémech povídat hodně dlouho, to si nemyslím. Některé součásti jsou takové přinejmenším pofiderní.
little.owl avatar 16.8.2012 23:33 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Vyborne. Nejvetsim problemy mam s chybejici dokumentaci a nastroji. Jak psat pluginy ci skiny (theme) je tezke dohledat a jejich debugovani je ponekud slozite. Looking glass je jen takova berlicka, byt pouzitelna. Dalsi vyhrady mam ke GTK3, i kdyz chapu ze autori jsou ted uprostred refaktoringu a tak nektere veci jsou a budou nejakou dobu rozkopane; to se tyka i migrace aplikaci na GTK3 a jejich integrace s Gnome 3.

A vy?
A former Red Hat freeloader.
Sešívaný avatar 16.8.2012 23:41 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Já osobně bych ocenil doladění podpory více monitorů. Jsou to sice všechno drobnosti, ale když se s nimi člověk potkává každý den, tak to štve. Chtělo by to další "Every detail matters". Jinak ta dokumentace taky není ideální i třeba co se týče GNOME Shell a psaní rozšíření pro něj.
little.owl avatar 16.8.2012 23:51 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Ano, vice monitoru. Ja jedu na laptopu, pripojuji velky externi monitor a chtelo by to poladit.
A former Red Hat freeloader.
17.8.2012 11:48 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Mně to současné chování, byť je to spíš znouzectnost, celkem vyhovuje. Připojuju si velký monitor a na něj dávám editor nebo terminál, ty jsou tam pořád, a na laptopu je pak pořád ten zbytek s přepínatelnýma obrazovkama. Celkem se mi i líbí, že si to nějak dokáže pamatovat nastavení pro konkrétní monitory. Doma chci obrazovku laptopu úplně vypnout, v práci chci používat obě.
little.owl avatar 17.8.2012 12:43 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Pro externi monitor je to OK, ale predstavte si dualni statickou konfiguraci.
A former Red Hat freeloader.
17.8.2012 13:09 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
To jsem nepřišel jak používat s žádným prostředím :-) xmonad se tomu jakžtakž blížil...
17.8.2012 10:17 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Já bych třeba ocenil aby z nautila neodebírali funkce jako dvoupanelový režim. Za to by si zasloužili nafackovat. Používám to každý den. Který magor toto vymýšlí? To mě fakt velice nasralo.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
17.8.2012 11:17 psholty2 | skóre: 7 | blog: char
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Dvojpanelovy rezim pouzivatelov zbytocne matie, nevedia na ktory panel maju klikat.
Bedňa avatar 17.8.2012 11:25 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
A čo keby pri inštalácií prebehol malý IQtest a podľa toho by sa funkcie odomykali. Toto by sa dalo použiť aj na účet roota :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
17.8.2012 11:58 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Bože ... . Tak ať si ho, sakra, nezapínají! Musím stisknout F3 aby byly dva panely a to je super. Když si to zapnu já a pak nevím kde klikat je snad můj problém, ne? Přizpůsobování vzhledu a funkcí debilům nikam nevede. Tedy vede, do zádele. .
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
little.owl avatar 17.8.2012 12:12 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Ja pouzivam pouze taby, dvoupanelovy rezim mi prisel jako bastl, ale chapu, ze nekdo to preferoval pred dvema okny nebo dvema taby. Zduvodneni je v commitu zde. Oni se snazi redukovat nekonzisence, veci ktere jsou malo pouzivane, neudrzovane ci duplikuji funkcionalitu. Dalsi commity, ktere redukuji nekterou funkcinalitu Nautilu jsou zde, zde, zde, zde a zde. Uvidime.
A former Red Hat freeloader.
17.8.2012 11:45 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Což, já si s výchozím tématem vystačím. Některé z těhle věcí bude taky řešit další verze.

Nejsem dvakrát šťastný s integrací Empathy, především v tom, že není intuitivní začít s někým novou konverzaci. Najít kontakt sice velmi snadné a pěkné je, nicméně pak se musí jít přes tu Contacts věc, která se spouští několik sekund, a pak tam teprve mohu kliknout na otevření okna nové konverzace. Neintuitivní jsou v tom i věci jako dohledání historie a takové. Pořád si můžu otevřít starý roster Empathy, ale to je hloupá duplikace funkcionality co už je v Activities. Ještě hloupější to je, když potřebuju konverzaci v hlase a videu. Nastavování účtů je nekonzistentní, některé účty mám nastavené skrz online accounts, jiné je třeba hledat v nastavení Empathy. Když už si otevřu staré konverzační okno, nemůžu ho zavřít, aniž by mi nezmizela hlavička v notifikačním poli.

NetworkManagerová ikonka je poněkud blbě navržená, s připojením k wifi se nedá dělat vše co bych potřeboval. Je hezké, že to umí udělat hotspot, ale používá se to špatně.

Podpora více monitorů je ok, ale příliš často se mi dějí "divné" věci. Jako by kompozitor trochu ztratil přehled kde které okno má být a kliky směroval někam podezřele jinam.

Ty přiložené aplikace jsou dobrý nápad, mockupy na live.gnome.org jsou skvělé, ale jsou zcela nedokončené, většina z nich ani není. Web (staré Epiphany) není moc použitelný webový prohlížeč, Documents jsou spíš jen proof of concept, nějaký pěkný mailový klient chybí, Evolution si s sebou pořád nese staré velké UI, kalendář jakbysmet.
17.8.2012 11:54 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Na druhou stranu třeba fungující a vestavěné nastavení pro správu barevných profilů. Kdo jiný tohle na Linuxu pořádně má?
little.owl avatar 17.8.2012 12:20 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
s integrací Empathy
Empathy v prvni verzi byl des bes, ale je tam videt progres a Telepathy framework se mi libi.
A former Red Hat freeloader.
17.8.2012 13:09 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Je, ale pořád to není kdovíco, a zrovna IM je pro mě důležité, používám to pořád.
MaT avatar 20.8.2012 09:40 MaT | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Taky tak, IM docela potřebuji. Vyhovuje mi Gajim. S Telepathy/Empathy jsem narážel pořád na nějaké problémy. Mám pocit, že to snad ani neumožňovalo nastavit u Jabberu prioritu...

Dá se tohle v Gnome 3 aspoň nějak potlačit, abych si pěkně dál v klidu mohl používat třeba ten Gajim a tyto věci tam nezacláněly?

Jednou za čas poslední Gnome vyzkouším, ale pak zase nějak uteču k XFCE. :-) Tak si říkám, jestli nějaké věci nepokročily, že bych to zase zkusil... :-) Jo a ještě záleží na tom, jaká verze je zrovna v repozitářích Debianu.
Open source software for open minded people. :-)
16.8.2012 22:55 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Ja si myslim, ze diskuse o kvalitach libovolnych produktu muze byt prinosna a jsem celkem rad, ze lide ostatni sdeluji i negativni nazory.
16.8.2012 22:34 qwertz
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Je to vec nazoru. Vami akceptovatelne zvyseni produktivity prace nemusi byt akceptovatelne pro jine. Vam se treba Gnome3 zamlouva, me ne i kdyby podle vasich meritek bylo sebevybornejsi. Nijak vas neodrazuju od pouzivani GNOME3. Pouzivejte a milujte si jaky software je vam libo. Nicmene ze nekdo vyjadri negativni nazor na neco co mu nevyhovuje si myslim ze je naprosto prirozene a moc nechapu co vas prekvapuje na tom ze nekdo takovy nazor vyjadri. Vsichni jsme individualni. Ne sablonoviti a tak se nam muzou libit/nelibit vyhovovat/nevyhovovat zcela ruzne veci.

Pro jednoho zkostnately, pro druheho naprosto vyhovujici. howgh
16.8.2012 22:53 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Presne tak. Nadrecnik nechape pojem svoboda projevu :-)
16.8.2012 22:52 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Proc by zde nebyly negativni komentare? Zde jste na trzisti se svobodnym softwarem. Gnome3 se mi nelibi, jsem s nim neefektivni a jsem moc liny na to, abych si zvykal na novy koncept desktopu. Takze jsem utekl k xfce4, na ktere jsem si vicemene zvykl a pouzivam ho celkem rad. Gnome2.x bylo fajn, ale gnome3 se imho pouzivat neda. Je super, ze vyvojari maji snahu svuj projekt zlepsovat, ale vzdy to delaji s tim rizikem, ze jim verni uzivatele odejdou. Tak to proste je a to, ze to tito uzivatele pisi po diskusnich forech a mailovych konferencich je jenom dobre.
Sešívaný avatar 16.8.2012 23:11 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny

Pokud mi něco nevyhovuje, tak:

  1. začnu používat něco jiného, co mi vyhovuje víc, a nechám to být. (já jsem třeba dřív používal KDE, potom mi začalo prostě víc vyhovovat GNOME, tak jsem ho začal používat. Nepotřebuju kvůli tomu pořád přát KDE rychlý zánik apod.).
  2. pokusím se s tím kontruktivně něco dělat (napíšu bug reporty, kde popíšu objektivní nevýhody nového řešení, zapojím se do procesu designu, já jsem např. k několika designovým návrhům napsal svoje připomínky a vždycky to brali v úvahu).

Že pod zprávičky o GNOME píšou pořád jedni a ti samí lidi stylem, ať GNOME co nejdřív chcípne (diskuse pár dní nazpět) apod. mi jako zdravá diskuse opravdu nepřijde. Už mi to spíš přijde jako diagnóza.

16.8.2012 23:17 qwertz
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Tak na druhou stranu:

Že pod zprávičky o GNOME píšou pořád jedni a ti samí lidi stylem, jak je GNOME3 fantastické a jeho vývojáři také (diskuse pár dní nazpět) apod. mi jako zdravá diskuse opravdu nepřijde. Už mi to spíš přijde jako diagnóza.

Nezlobte se ale podivejte se na to i z druhe strany. Myslím ze to trosku prehanite a jdete uz do urazek. Napriklad zminka o diagnoze atd. To mi neprijde vubec normalni. Diagnoza je vyjadrit nesouhlas? Tyjo to je sila toto...
Sešívaný avatar 16.8.2012 23:31 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny

Já nemám nic proti vyjádření nesouhlasu. Ať si lidi pod zprávičky o GNOME píšou, že se jim nelíbí, jakým směrem se to ubírá, a ideálně, ať ještě uvedou i nějaké argumenty, ale nelíbí se mi, do jakého rozměru se to překlápí. Kdy už ta diskuse postrádá jakékoliv racionální argumenty a jediné, co se člověk od oponentů GNOME dozví, je to, ať co nejdřív chcípne nebo že se budou bombardovat pozice lidí, kterým se GNOME líbí (ať je to myšleno se sebevětší nadsázkou).

Za sebe prostě nedokážu pochopit, že někdo se nepřenese přes to, že se jeden projekt vydal jiným směrem, než se mu líbí, a zprávičku co zprávičku píše ne nesouhlasné, ale nenávistné komentáře. Zvlášť v případě Linuxu, kdy máme vedle GNOME hromadu konzervativních alternativ. Pro mě to prostě svým způsobem diagnóza je a nemyslím tím nic urážlivého. Každý máme své úchylky ;-)

17.8.2012 09:14 okko
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Ten ostrý nesouhlas uživatelů nebyl dán tím, že existuje nové a jiné GNOME, ale spíše tím, jakým způsobem jim bylo vnuceno. Tvůrci distribucí změnili skokem ovládání desktopu. Zřejmě tušili, že kdyby trojku nechali, aby si své příznivce vydobyla postupně svými kvalitami, jako to bývá u jiného softu, tak by pohořela. Já používám intensivně gnomeshell na jednom desktopu a musím říci, že i po docela dlouhé době používaní a úpravě konfigurace, aby mi to lépe sedlo, je moje produktivita stále menší než v klasickém desktopu. Zato umím děsivě rychle najíždět myší do rohu a podařilo se mi uklikat myš do mrtva po necelém půlroce! Na dalších třech počítačích mi zůstáva dvojka a dalších pět už má něco jiného. Před dvěma léty jsem měl GNOME na všech deseti kompech. Takže věřím údajům, že GNOME po přechodu na trojku začalo ztrácet uživatele. A hrubě se mi nelíbí, že jsou tito uživatelé označování ve zdejších diskusích za líná a zkostnatělá individua, která se nechtějí učit novým kouskům a posílat kamsi bugreporty, jak by se líbilo GnomesHelláckým evangelistům od Fedory.
GeoRW avatar 19.8.2012 06:49 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
treba viac pouzivat klavesnicu ;-)
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
GeoRW avatar 17.8.2012 09:13 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
+1, Gnome 3 je genialne, este vela vody pretecie v Dunaji (Vltave, Temzi ... ) kym niekto pride s niecim lepsim
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
17.8.2012 10:43 luko
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
genialne? vsak to neni vhodne ani na tablety!!! inac toto neni odliv uzivatelov toto je masova deportacia a imigracia, jasne chapem ze vyvojari to riskli a pustili sa do niecoho noveho ale mne tu chybalo spojenie s uzivatelmi kebyze sa pri zaciatku predostreli navrhy a pytali by sa uzivatelov co si o tom myslia a ci to naozaj chcu tak by sme dneska nemuseli riesit gnome 3.. alebo sa mylim? je to hlavne o absencii prepojenia vyvojari a uzivatelia... svedci o tom aj fakt ze gnome3 vyvojari v buducnosti nepocitaju s fallback modom a pritom uzivatelia ho chcu nadalej mat..

a dalsia vec nech mi nikto nehovori ze ooo ak sa ti nepaci tak chod inam to je total neochota a ignorancia

a dalsia vec co sa tyka ze no vsak mozes pouzivat nieco ine ide o ot ze vsetci tito uzivatelia co maju negativne nazory (ja som len turista gnome len sem tam) ale co sa tyka nich ich sa to bytostne dotyka lebo oni pouzivali gnome tak nech nikto nehovori ze nemaju do toho co mrmlat.

XFCE je prikladom toho ze aj ked je vyvojarska komunita mala tak riesia veci logicky.. na blogu xfce je jasne napisane ze prechod na GTK3 je nevyhnutny ale budu sa snazit zachovat tak ako xfce je teraz a ze je to skor technicka zalezitost ze vonkajsie xfce sa nezmeni.. LXDE predpokladam tiez ze prejdu na XFCE

co sa tyka KDE4 v podstate neni to az take bolestive.. kdeckari zachovali v hrubych crtach vyzor KDE3 .. to co vadi tym co odisli od KDE4 nie je to zeby KDE4 vyzeralo dizajnovo zle ale to ze ma vyssie hardverove naroky.

ja som presiel na Haiku aj ked zatial je to skor len na hranie
17.8.2012 10:46 luko
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
oprava by nevzniklo nedorozumenie.. chcel som napisat ze LXDE prejdu tiez na GTK3 a nie na XFCE
18.8.2012 19:53 radicalcut
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
V pohodě, on to stejně nikdo nebude číst.
18.8.2012 21:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
:-D :-D Si zabil docela.
MaT avatar 20.8.2012 09:42 MaT | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Přesně, zkoušel jsem to číst, ale šlo to strašně špatně... :-(
Open source software for open minded people. :-)
16.8.2012 23:31 jancici
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
posledne dost citam o tom ako je gnome 3 zle a ze uzivatelia odchadzaju ...

nechapem o co ide, denne aktivne pouzivam gnome 3 a uz si ani nepametam 2.x gnome 3 ako desktopove prostredie mi poskytuje vsetko co potrebujem, takze som spokojny uzivatel

nechapem preco sa o tom musi tolko pisat, su ine moznosti, tak ak sami nieco nepaci mozem pouzit alternativu, to je predsa krasa linuxu, respektive open source.

povrava sa ze windowz 8 budu mat uplne novy "sposob prace s desktopom", co myslite, co budu ludia co pouzivaju windowz robit? ale to je uz ina debata :-)
little.owl avatar 16.8.2012 23:35 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Gnome 3 je pro me fajn, uz bych se v zadnem pripade ke Gnome 2 nevracel.
A former Red Hat freeloader.
18.8.2012 09:58 100% Lenin
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Jsem rád, že to tak vidíš a mohu přát pouze jediné: VYDRŽ !!!

Osobně jsem koexistoval s GNOME2 skoro plných 10 let.

Je mi to osobně líto, že jsem ty ichtyly z gnomácký zklamal - nevydržel jsem a přešel jsem jinam.Až se tohle posere - budu přemýšlet úplně o jiném OS. A nebo se na PC prostě a jednoduše vys...u

Zdar.
little.owl avatar 18.8.2012 15:06 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
A nebo se na PC prostě a jednoduše vys...u
Hodne stesti, pokud je to pro vas reseni.
A former Red Hat freeloader.
18.8.2012 17:49 100% Lenin
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Taky odpověď.

Faktem je to, že v práci makáme na wydlích a nejede přes to vlak.

GNOME 2 dávalo jakousi záruku stability a hlavně podobnosti s wydlema. Protože když něco doma dělám, nemohu dlouho jezdit myší po obrazovce a nebo si pamatovat nové kombinace kláves, bych dosáhl produktivity srovnatelné s tou, kterou generuji každodenně na wydlích.

OK - na tablety možná. Ale na co? Potřebuji jednoduchost a efektivnost. Krásné efekty megaikony a podobné vychytávky nechme konzumentům obsahu. Na tabletu prostě dělat nemohu.

To že kolem nás pobíhají v práci různí ichtylové (spíše frikulíni) a předvádějí se jak jsou in s tabletem. To je pěkné. Jakmile však mají termín na krku, hnedle vidíte na čem že to dělají. No na PC s klasickejma wydlema.

Osobně se za konzumenta obsahu nepovažuji a vyšší efektivitu práce mi rozhodně GNOME 3 nepřineslo. A to jsem ho cca. měsíc poctivě používal.

Pardon - ale takové rozhodnutí prostě nemá logiku.

Čest :D:D:D
little.owl avatar 18.8.2012 18:12 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
nebo si pamatovat nové kombinace kláves
A ze tech uplne novych je ... ;-)
vyšší efektivitu práce mi rozhodně GNOME 3 nepřineslo
To je spise o zvyku, ja mam opacnou zkusenost. Zkuste mi prosim vyjmenovat operace, ktere maji diky Gnome 3 spatne dopady ve vasem workflow na vasi produktivitu. Efektivita je meritelna, zkusil jste to nejak kvantifikovat?
A former Red Hat freeloader.
18.8.2012 21:51 100% Lenin
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
jj. Mraky :D.

1. Osobně se považuji za myšoidního uživatele.

tedy mne neuspokojuje "tabletoidní" práce na úrovni GUI

Znáte to - zvyk je železná košile.

2. Pro svoji práci potřebuji relativně bez ztráty času přepínat mezi okny a, nedej Bože, i mezi plochami. Představte si - DOCELA ČASTO!

No fuj. Jak jsem zhřešil proti vaší vysněné koncepci dotykáče.

3. Ve výsledku jsem zvyklý na práci s task barem a klasickým modelem pracovní plochy.

Operace, vyjmenovat. PROČ já bych měl něco vyjmenovávat?!

Vážení přátelé - chcete-li prosazovat nové GNOME 3, pak s takovými studiemi musíte přijít VY.

A VY TAKÉ MUSÍTE DOKÁZAT VYŠŠÍ EFEKTIVITU NA DESKTOPOVÉM PC BEZ DOTYKÁČE.

-------------------------------------

Jinak je to, jak říkávali naši předci: "O suchém z nosu"

Aby to nevyznělo tak negativně. Ve smyslu - jenom šťorá - ten ňoura. Pak vězte, že GNOME 3 na tabletech a podobně - jsem za.

GNOME 3 na klasickém desktopu je parodií. Dokonce mi to připadne, že až , téměř, výsměchem klasické GNOME komunitě. Ale to je můj osobní názor. Tak to berme s nadhledem.

apelovat možností použití JS nadstavby/komponenty typu skořice není cestou, která je správná. Taková cesta mi připadné jako ohnutí koncepce GNOME 3 a vlastně je jistou snahou zastavit úprk od GNOME 3.

-------------------------

Inu, když už si tak vyměňujeme názory - přemýšlel jsem, komu to vlastně přináší užitek?

Uživatelům GNOME 2? To stěží! Myslíte si, že Wydle 8 budou vítány s otevřenou náručí? Težko říci.

Je přechod na dotykovou koncepci GUI na desktopech cestou vpřed? Nevím, připadne mi to že ne!

Tak komu? Jedině snad uživatelům dotykových zařízení. OK! Sláva. GNOME 3 je to pravé ořechové pro pokolení dotykáčů.

Ale co tedy s desktopem? Co bude s ním?

Zdarec
little.owl avatar 18.8.2012 23:49 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Osobně se považuji za myšoidního uživatele.
Take jsem spise byl. Ale po letech mysoideni jsem zacal lehce pozorovat neblahe dusledky na zdravotni stav a omezil to na nezbytne minimum.
přepínat mezi okny a, nedej Bože, i mezi plochami.
Alt-Tab/~ funguje skvele.
Vážení přátelé - chcete-li prosazovat nové GNOME 3, pak s takovými studiemi musíte přijít VY. A VY TAKÉ MUSÍTE DOKÁZAT VYŠŠÍ EFEKTIVITU NA DESKTOPOVÉM PC BEZ DOTYKÁČE.
My ani vy nemusime s nicim prijit ani dokazovat.
apelovat možností použití JS nadstavby/komponenty typu skořice není cestou, která je správná. Taková cesta mi připadné jako ohnutí koncepce GNOME 3 a vlastně je jistou snahou zastavit úprk od GNOME 3.
Vubec ne, JS komponenty jsou plnohodnotna soucast systemu, zadna skorice. JS je integralni soucasti Gnome Shell jiz od sameho pocatku a cela rada komponent je v nem primo napsana, viz zde. Oni celkem racionalne napsali casti majici velky dopad na vykon v C s GObject, zbytek v JS. V realu jsou skripty jen tenka vrstva nad Clutterem, jadrem Shellu ci Gtk, treba AltTab zde, a vykon soucasnych JS enginu je vyborny. Rekl bych, ze odpor vuci tomu je casto iracionalni mentalni blok, mne trvalo snad tri roky nez jsem akceptoval JS, ten "ten odporny webarsky bastl", jako normalni programovaci jazyk.
Ale co tedy s desktopem? Co bude s ním?
Dotekove ovladani na desktopu bude jeste dlouhou dobu spise doplnkovy zpusob ovladani, na laptopech bude uspesnejsi - a ty jiz tvori vice nez polovinu prodeju.
A former Red Hat freeloader.
fict10n avatar 17.8.2012 09:03 fict10n | skóre: 2 | Nové Město na Moravě
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
GNOME3 pro mě není "GNOME". GNOME se teď jmenuje MATE.
17.8.2012 10:02 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ctěni diskutující, spoléhajíce se co nejvíce na Váš Bystrý Úsudek, domníváte se, ža cíl projektu Gnome formulovaný Miguelem de Ycazou je (na)plněn? Addendum: Jaká by dle Vás byla formulace cíle pro následujících 15 let projektu Gnome? Podotýkám, že nepoužívám ani Gnome ani KDE a XFce jen občas, zato v poslední době e17.
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
18.8.2012 10:06 100% Lenin
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Projekt GNOME si stanovil následující cíle:

- být FREE

- být COOL

- být IN

Tato svatá trojice cílů se vyjádří následující větou: GNOME nemusí být použitelné. Musí být líbivé, konstruktivní a proaktivní.

Jedině tak, my osvícení a jediní správní vývojáři, oslovíme masy fikulínů a ichtylů.

A požehná-li nám svatý MIGUELO, pak převálcujeme wydláky s jejich windozeOSem.

Smrt vindouzum:

Staniž se!

:D:D:D:D
18.8.2012 16:47 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
jak jsem psal jinde, od vseho, na co Miguel sahne, radsi honem rychle dal... porad se nemuzu zbavit pocitu, ze je to clovek nasazeny MS k rozlozeni Linuxove komunity zevnitr (viz. jeho urputile prosazovani patentove problematickeho mono). Bylo by to logicke - vezmeme cloveka s vlivem a celkem popularniho (v dobe Gnome2) a uplatime ho... No, vlastne tento status maji u mne 2 lide (jeste L.P.)
17.8.2012 10:30 MOKENBOX
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Gnome 3 patří mezí nejlepší Desktopové prostřední na linuxu. Jde směrem, který my vyhovuje. Pro středí KDE, XFCE a Mate jsou dobré ale nedokonalé. Gnome 3 je jako droga kterou když zkusíte tak ji neopustíte.

kouzer avatar 17.8.2012 11:12 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny

Já jsem Gnome 3 zkusil a přešel ke KDE 4. :-)

Linux user #448944.
17.8.2012 11:36 MOKENBOX
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Ono jeto hlavně dle vkusu každého z nás. Podle mých zkušeností KDE4 chybuje více než Gnome3.
18.8.2012 10:26 100% Lenin
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME slaví patnácté narozeniny
Líbí se. To ano. Leč - mohl by jsi Tvá slova doložit statistikou?

Díky

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.