Portál AbcLinuxu, 11. května 2024 01:00


Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

Google Chrome pro Linux se posouvá vpřed. Spousta věcí ještě nefunguje, jiné funkce jsou už ale hotové. Každopádně platí, že načítání a prohlížení je stejně rychlé jako ve verzi pro Windows. Podívejte se na screenshoty.

18.3.2009 10:42 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Jardík avatar 18.3.2009 11:12 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sem teda zvědavý, jak implementují taby v titulku okna, protože na Linuxu je tohle nemožné (pokud nepoužijí vlastní titulek, což pak podělá compizáckou správu oken a bude se k oknu chovat jinak než k normálnímu (= žádné efekty při přesouvání (IMHO k ničemu, ale ...) jako je to s audacious, songbirdem atd.), nenativní buttonky na okně, .... Už se těším na epiphany s webkitem.
Věřím v jednoho Boha.
xvasek avatar 18.3.2009 12:05 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

Na Windows je to nenativní lišta, která vypadá "jako Vista" - i v jiných verzích Windows. Asi to není designově úplně čisté, ale funguje to. Epiphany s webkitem bude sice fajn, nicméně u Chromia bych neviděl hlavní výhodu ve Webkitu, ale v samotném designu UI. Z mého pohledu by mi bylo celkem jedno, kdyby Chromium třeba používalo Gecko - hlavně kdyby fungovalo, bylo rychlé, jednoduché a přehledné.

Grunt avatar 18.3.2009 13:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Sem teda zvědavý, jak implementují taby v titulku okna

Nijak. Sami už řekli, že udělají normální taby tak jak je každý známe.

Už se těším na epiphany s webkitem.

Nechápu nač se těšíš. Já Epiphany s WebKitem používám (Teda nepoužívám. Mám raději Gecko. Ale mám zkompilované.) pomalu už rok. A pokud máš radši QT, tak můžeš zkusit Aroru. Bohužel QT verze WebKitu trpí pomalostí renderování při scrollovaní, kterou do nedávna trpěla GTK verze. A pokuď vim, tak SVN verze WebKitu obsahuje volbu:

Usage: build-webkit [options] [options to pass to build system]             
  --help                        Show this help message                      
  --cairo-win32                 Build using Cairo (rather than CoreGraphics) on Windows
  --chromium                    Build the Chromium port on Mac/Win/Linux               
  --clean                       Cleanup the build directory

, která udělá chromium verzi WebKitu a tu potom můžeš použít ve svém oblíbeném prohlížeči(Epiphany,Midori,…). Nevím co je tam jiné. Snad nějaké UI a JavaScript Engine. Já osobně byl z Epiphany tak nadšen, že jsem ho chtěl zkompilovat i na Windowsech(už mám splněny všechny závislosti pro vybuildění GTK verze WebKitu pod Windowsy)…bohužel jen do doby co jsem viděl strom závislostí.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.3.2009 15:59 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

 

Sem teda zvědavý, jak implementují taby v titulku okna, protože na Linuxu je tohle nemožné

Nijak. Sami už řekli, že udělají normální taby tak jak je každý známe.

Opravdu by to nešlo? Nešlo by to obejít, že by to okno nedostalo dekoraci, a chrome by si pak udělal svou vlastní dekoraci "uvnitř" okna(včetně close, maximize/optimize a minimize buttonu)? (I když nevím, jak by to bylo s resizem)

Grunt avatar 18.3.2009 16:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Opravdu by to nešlo? Nešlo by to obejít, že by to okno nedostalo dekoraci, a chrome by si pak udělal svou vlastní dekoraci "uvnitř" okna(včetně close, maximize/optimize a minimize buttonu)?

Samozřejmě že šlo. Otázka je kdo a hlavně proč by to dělal? Ale třeba se to tam dostane, když bude dostatek křiku.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.3.2009 16:10 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Brrr, to by tedy vypadalo! Konzistence desktopového prostředí by šla úplně do kytek (podobně jako je tomu u spousty aplikací na Windows, co mají vlastí "skiny"), to by byl přímo děs! Jen ať se hezky drží toho co je na linuxovém desktopu standardní a nevymýšlejí vlastní nesmyslné a ošklivé p*čoviny.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Grunt avatar 18.3.2009 16:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Jen ať se hezky drží toho co je na linuxovém desktopu standardní a nevymýšlejí vlastní nesmyslné a ošklivé p*čoviny.

A čim by tak asi furt asi ohromovali?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.3.2009 16:41 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Kvalitou implementace webových standardů, rychlostí a paměťovou nenáročností? To vše jim WebKit poskytuje prakticky zdarma. Případně i promyšleností UI (ale to je věc dosti subjektivní). Vývojáře aplikací používajících vlastní skiny (themes) místo držení se konzistentního systémového vzhledu bych nejradši vraždil...
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Grunt avatar 18.3.2009 16:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Kvalitou implementace webových standardů, rychlostí a paměťovou nenáročností?

LOL.

To vše jim WebKit poskytuje prakticky zdarma.

Tak teď nemám absolutně čím reagovat.

Vývojáře aplikací používajících vlastní skiny (themes) místo držení se konzistentního systémového vzhledu bych nejradši vraždil...

Já zase lynčoval a upaloval na hranici. Nesnáším když mi někdo sebere Tango a vnutí mi místo toho nějaké lesklý candy bazmek.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.3.2009 18:46 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
To já lesklé eyecandy styly rád, ale musí být celosystémové! ;-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Nicky726 avatar 18.3.2009 16:32 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Jako jo, ale třeba na takovém EEE bych viděl taby v titulku okna jako plus vzhledem k výšce obrazovky.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
Grunt avatar 18.3.2009 16:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

F11?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Nicky726 avatar 18.3.2009 16:44 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
A heleme se... :-D Člověk se pořád učí.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
Grunt avatar 18.3.2009 17:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

F1?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Nicky726 avatar 18.3.2009 18:04 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Jo tuhle znám. ;-)
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
Grunt avatar 18.3.2009 17:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Přílohy:
vymýšlejí vlastní nesmyslné a ošklivé p*čoviny.

Grr - už to začíná. A já už chtěl hlásit bug u Epiphany.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jardík avatar 18.3.2009 17:18 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
No ale to by pak dopadlo přesně tak, jak jsem to popsal výše.
Věřím v jednoho Boha.
Grunt avatar 18.3.2009 17:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

No zrovna u Compizu nevím. Ten má vlastní správu okna a třeba ten Emerald je tam fakt jenom jako dekorace. Zkus si spustit Compiz bez emeraldu a chmatni nějaké okno s ALTem. A pokud to dělá nějakou neplechu při set geometry, tak to není featura, ale bug. A navíc všechny WM co znám jsou otevřené, takže si to do nich klidně můžou dodělat.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jardík avatar 18.3.2009 19:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Nechápete ... neva. Spusťte si např. audacious (hudební přehrávač napsaný v GTK) nebo Songbird (Oba mají vlastní "dekoraci") a libovolný program, který má "normální" titulek. V compizu nastavte wobbly (či jak je to anglicky) efekt při přesunu okna. Teď přesuňte za titulek každé z těch oken. Vidíte rozdíl? Okno songbirdu ani audacious se nekroutí, protože používají funkce na přesunu pozice okna z GTK/GDK či X11, kdežto to normální přesouvá compiz (nebo emerald přes compiz) a okno se kroutí.
Věřím v jednoho Boha.
Grunt avatar 18.3.2009 19:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

Už podruhé: tykat prosím.

Chápu. U compizu při chmatnutí Emeraldu se souřadnice myši posílají přímo do jádra, to schová pixmapu, udělá z ní texturu, pár vertexů a na základě posílaných souřadnic potom vertexy ohýbá aby to vypadalo, že je to okno gumové. Když se okno pustí, tak se původní pixmapa zase zobrazí s novými hodnotami geometrie. Audacious také odečítá koordináty, ale sám sobě posílá novou geometrii na základě odečtených koordinátů. Na tom nevidím nic nenormálního. Spíš se divím, že to v compizu vůbec funguje a nechápu kde je problém. Že se nevlní? Ale to není chyba Audacious.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jardík avatar 18.3.2009 20:16 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Ach jo. Celé okno audacious "borderless" a má vlastní "jakobytitulek". Při chycení okna a přesunu si sám audacious (a né správce oken) zjistí svou pozici, vezme "deltu" tažení, pozici si upraví a nastaví ji oknu. Kdežto u okna s normálním titulkem tu pozici zjistí compiz, sám odečte deltu, udělá animaci s přesunem na nové místo a oknu se pošle info "pozice změněna". Právě proto, že se o to audacious stará sám a "obchází" tak částečně správce oken, proto se nevlní a je to chyba audacious.
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 18.3.2009 20:17 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Tykání: hmm, já jsem zvyklý vykat, někdy však i tykám, prostě to dělám, jak mě napadne a jednou třeba někomu výkám, pak tykám a pak zase vykám ... protože jsem dement :-)
Věřím v jednoho Boha.
Grunt avatar 19.3.2009 00:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Celé okno audacious "borderless" a má vlastní "jakobytitulek". Při chycení okna a přesunu si sám audacious (a né správce oken) zjistí svou pozici, vezme "deltu" tažení, pozici si upraví a nastaví ji oknu. Kdežto u okna s normálním titulkem tu pozici zjistí compiz, sám odečte deltu, udělá animaci s přesunem na nové místo a oknu se pošle info "pozice změněna".

Vždyť oba jsme v podstatě napsali to samé, takže nechápu nad čím vzdycháš. Já chápu(či mám alespoň matnou představu) jak to v tom Audaciousu funguje.

Právě proto, že se o to audacious stará sám a "obchází" tak částečně správce oken, proto se nevlní a je to chyba audacious.

Audacious nic neobchází. V Xprotocolu není o tom, že okno smí přijímat geometrii jen od WM ani zmínka(o composte a nějakém vlnění už vůbec ne). A ještě si dovolím citaci z Xlib Programming Manual:

Applications are free to resize or move the children of their top-level windows as necessary. The window manager has no control over these windows.

Neříkám, že je to úplně super, že se tak děje, ale může se tak dít. A hlavní je, že se to dá vypnout.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jardík avatar 20.3.2009 17:17 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
the children of their top-level windows
Ale to okno samotné je top-level, akorát nemá rámeček.
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 18.3.2009 17:21 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
No já chtěl nainstalit epiphany-webkit v Ubuntu 9.04, ale je tam stará verze a nechce se jí líbit závislost na nějakém -data balíčku, který je v ubuntu v novější verzi.
Věřím v jednoho Boha.
Grunt avatar 18.3.2009 17:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

Tak co se trápíš s nějakými balíčky? To zkompiluj ne? Zrovna tahám WebKit z SVNka a pokusím se ho zkompilovat s volbou chromium a pak narvat do Epiphany. Jestli budeš chtít, slinkuju to staticky a někam umístím.

 

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jardík avatar 18.3.2009 19:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Tak jo, ale musí to být 64bit ( :-) ) a nesmí to být staticky slinkované s freetype/fontconfig/xft, jinak budu mít hnusný fonty jako u thunderbirdu 3b2, který mi tu nedávno staticky slinkoval kozzi (ale děkuji mu, že jsem ho alespoň mohl funkčně vyzkoušet).
Věřím v jednoho Boha.
otula avatar 18.3.2009 11:21 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Teď jsem zmaten. Zprávička píše o Google Chrome pro Linux, ale odkazuje na screenshoty browseru Chromium. Takže bylo myšleno, že Chromium postupuje vpřed?
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
18.3.2009 11:49 Samae1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

Chrome od Googlu je založen na projektu Chromium, které je pod BSD licencí. Chromium lze většinou stáhnout aktuálnější(Google do kódu také přispívá) než samotný Chrome.

18.3.2009 12:04 Samae1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

Jinými slovy Google Chrome to nebude, dokud to tak Google nevydá

otula avatar 18.3.2009 12:12 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
No to vím. Každopádně, pokud se nemýlím, Google Chrome pro Linux (o kterém zprávička píše) vůbec neexistuje. Proto se ptám, protože mne zajímalo, zda se něco změnilo a Google pracuje na verzi Chrome pro Linux.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
18.3.2009 16:03 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

Ale vždyť Google chtěl od začátku i verze pro Linux a Mac OS X. Jenom chtěl upřednostnit vydání verze pro Windows. Nebo se mýlím?

thingie avatar 18.3.2009 17:02 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

Ne, napsali čistě windows-only krám ke kterému teď do značné míry od nuly dopisují linuxové a jiné verze.

Růžové lži.
18.3.2009 20:05 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

Neříkám, že měli multiplatformní Chrome, jenom že ty další verze chtěli udělat později.

thingie avatar 18.3.2009 20:13 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

Jo, při vydání to bylo tak zhruba ve stavu jako by Microsoft zítra v tiskové zprávě slíbil MS Office pro Linux a interně možná začal nesměle uvažovat jak to vlastně udělá. Skutečný Chrome pro Linux bude kdovíkdy, pokud vůbec. Snad až se mu ta část Chromium co je schopna běžet mimo Windows dostatečně přiblíží, a to na dohled furt ještě úplně tolik není.

Růžové lži.
19.3.2009 08:56 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Skutečný Chrome pro Linux bude kdovíkdy, pokud vůbec.
Podle Google má "kdovíkdy" být 1. polovina roku 2009.
OndraZX avatar 18.3.2009 14:56 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vcera jsem zkousel na Ubuntu 8.04 - navod a i pres "nevyzralost" aplikace to bylo velmi rychle.
Grunt avatar 18.3.2009 15:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed

Téměř stejné jako v Epiphany…jen se mi zdá, že Chromium rychleji načítá(myslím tím na sítové vrstvě a ne renderování) stránky. Existuje nějaký test, který stopne za jak dlouho se vyrenderuje nějaká náročná stránka?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Saljack avatar 18.3.2009 15:07 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem zkusil tu vývojovou verzi chromium a musím říct, že oproti firefoxu je to kurevsky rychlé. Ovšem základní věci jako taby a nastavení nefungují takže je to stejně na nic. Se těším, až bude nějaká použitelná verze a implementují rozšíření (hlavně adblock), potom půjde Firefox do kytek. Ani není znát to gtk jako u jiných gtk aplikacích.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
otula avatar 18.3.2009 15:38 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Moc jsem neprolézal možnosti, ale když jsem s Chromiem vlezl na panoramio, tak jsem koukal, jak brutální kompresi fotek provádí. Možná i proto je tak rychlý.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
19.3.2009 08:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Co může webový prohlížeč komprimovat na fotkách? Prohlížeč stáhne hotovou zkomprimovanou fotku z webu, dekomprimuje ji a zobrazí.
gtz avatar 18.3.2009 20:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome pro Linux postupuje vpřed
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Doufám ,že bude chrome vydán co nejdříve. FF se již dnes stává obludou , pokud google doplní pluginy tak jak je známe pro FF pak bude FF out. Na openSuse jsem ho nucen používat , protože nic použitelného není ( ano je Opera , ale ta je sice rychlejší , ale má občasné bugy a některé stránky v ní nelze prohlížet , vím, že to není chyba opery , ale programátorů stránek ).

Pokud jsem na Windows-Vista používám Chrome.

- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.