Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 15:20

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Luk avatar 5.8.2012 20:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Trochu pozdní zprávička, ne? ;-) Když tady je článek.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Fluttershy, yay! avatar 5.8.2012 21:10 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Byl jsem týden mimo a zřejmě jsem nebyl sám.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Limoto avatar 5.8.2012 21:26 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Čekám, kdy to bude v Archu v extra a dělám po šesti letech velkej reinstall s přechodem na 64bit. To bude zábava...

Fluttershy, yay! avatar 5.8.2012 21:32 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Koukal jsem, že zatím je to jenom v [testing]. Arch jsem neměl nabootovaný hodně dlouho, ale stejně bych si tam asi dal [kde-unstable] — jako mám na Kubuntu Neon a Kubuntu Backports (kde už 4.9 je).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Limoto avatar 5.8.2012 21:34 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9

Mě to zas tak nějak netrápí, stejně tam víceméně žádná novinka není. Jenom chcu při té příležitosti udělat novej ~/.kde a nechcu, aby hned utrpěl aktualizací...

6.8.2012 09:44 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Jestli chces reinstall celeho archu, tak se "zbytecne" nadres s opetovnou konfiguraci vseho (rozdeleny rc.conf tomu dal korunu :-)). Kdysi jsem si omylem nainstalil 32bit archa, a tak jsem zkusil podle wiki prejit plynule na 64bit a slo to hladce - s 8Mbit internetem to trvalo necelou hodinu po funkcni reboot (celou dobu se vlastne stahovaly a instalovaly balicky, nic vic).
Limoto avatar 6.8.2012 22:00 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9

Já vím, ale na tom současným mám stejně všechny konfiguráky v pár let starým stavu, pak to furt někde mele, že deprecated a prostě by si to zasloužillo celý nastavit znova...

Člověk z Horní Dolní avatar 5.8.2012 21:54 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chybí tomu elegance a minimalismus. A designéři si nejspíš myslí, že když v GIMPu přidají průhlednost, stíny, přechody a odlesky, bude výsledek vypadat hezky.
A ty ikonky, fuj! Styl alá tohle by byl lepší.
6.8.2012 08:20 Rovano
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Tak si naklikej jiný. To je děsný problém, že?
Fluttershy, yay! avatar 5.8.2012 21:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Nechybí ti u offroadu automatická převodovka? o_O
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Jestli je software pro BFUčka nebo pro power usery nesouvisí s minimalismem / elegancí. Viz Arch Linux nebo Haskell.
Fluttershy, yay! avatar 5.8.2012 22:28 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Minimalismus Arch Linuxu je přesně důvodem, proč mám jako hlavní systém Kubuntu, nikoliv Arch (s Awesome).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
6.8.2012 13:39 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Sice mám jako hlavní systém Debian (*ubuntu zmršeniny mi akorát vždycky rozesraly systém), ale jinak souhlasím. Na mašiny, které mám na hraní cpu arch.
Baník pyčo!
6.8.2012 15:27 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
U Wrangleru ani nechybí, bo tam je ;-)
Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 16:17 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
A k čemu je to při použití jako offroad dobré?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
6.8.2012 17:09 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Třeba že nemusíte řadit?
Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 19:47 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
To už vymysleli automatickou převodovku s umělou inteligencí? o_O
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Rezza avatar 5.8.2012 22:20 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Par minut a par kliknuti a kazdy ma, co se mu libi :)
5.8.2012 22:42 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Vyměnit dekstopové prostředí jde i rychleji.
No, nevim nevim, přišlo mi, že ta přeplácanost prostupuje vším a nejde to jen tak změnit :)

Na druhou stranu, díky klasickýmu panelu s taskbarem to je lepší než Gnome 3 a Unity.
Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 00:05 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
díky klasickýmu panelu s taskbarem

WAT?

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Jak tam prepinas okna?

Jinak kdyz vidim to WSAD... pro me by byl idealni desktop s taskbarem dole, pricemz WinKey + A/D/mousescroll by preplo na okno vlevo/vpravo a WinKey + W/S by prepinalo plochu.
Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 00:31 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Okna se mi obvykle nepřekrývají, ale jinak: Alt+Tab nebo dedikovaná klávesa (jo, na jedné klávesnici mám klávesu, která posílá nějaký speciální kód a přepíná okna); Ctrl+F10 nebo najetí do rohu pro efekt á la Exposé; příp. prostřední klik na plochu pro zobrazení seznamu oken.

Dole? Na širokoúhlém displeji? Mno, proti gustu žádný dišputát, každý má nějakou úchylku.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
6.8.2012 13:46 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Já jsem používal ledasco (včetně dlaždicových wm), ale nakonec jsem zjistil, že DE stylu WIN95 mi vyhovuje nejlépe (může být okořeněné o virtuální plochy, ale ty stejně používám jen pro věci jako gimp), včetně dolního panelu (úzkého na výšku). Sice to na širokoúhlém displayi sežere drahocenné pixely, ale to je NUTNÁ oběť. V tomto směru jsem prostě konzervativní ;-).
Baník pyčo!
Je to cena za to, že stále vidím seznam otevřených oken a můžu mezi nimi pohodlně a rychle přepínat. Ale je samozřejmě možnost si to dát na stranu anebo nastavit autoschovávání.

Jeden panel s taskbarem je imho zatím nepřekonaný koncept. Všimni si, že žádný hlavní prohlížeč nepřešel na něco jiného než tabbar (což je vlastně taskbar). Je to jednoduchý, rychlý a funguje to.
little.owl avatar 6.8.2012 15:23 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
stále vidím seznam otevřených oken
Myslite ten list zgrupovanych zmrsenych boxu s casti popisku na liste dole?
A former Red Hat freeloader.
Grupovani mam vyply, takze to je v podstate jako taby v browseru, ktery i tobe jiste vyhovujou. Asi nejvic by se mi libilo neco jako tohle.
6.8.2012 15:34 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Grupovani mam vyply...
+1
Baník pyčo!
6.8.2012 21:21 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Heh, jsem jediný, komu zgrupování připadá jako jedna z těch úžasných blbostí, které dovedou vymyslet jedině vývojáři OSS...?
Ovšem počítám, že u některých to vyvolá celej katalog odvetný brutality...
http://bandzone.cz/_90972
6.8.2012 22:44 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Seskupování položek v taskbaru jsem poprvé viděl na XP.
Baník pyčo!
Luk avatar 6.8.2012 22:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Ovšem hrůza zvaná kickoff měla osud openSUSE -> KDE -> Windows.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
6.8.2012 22:51 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Jo, to mám taky vyplé :-D.
Baník pyčo!
little.owl avatar 6.8.2012 15:35 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
To vypada opravdu dobre, ale panel dole je stejne jen ztrata mista. ;-)
A former Red Hat freeloader.
Tahle varianta zabira min mista :)

Samozrejme by slo si to dat vertikalne nebo schovat a pouzivat jenom expose.
little.owl avatar 6.8.2012 16:20 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Hezky background .... copak to je?
A former Red Hat freeloader.
6.8.2012 15:38 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Nejsem slepý, takže primární je pro mě malá ikonka a popisek je sekundární informace, která ale naprosto dostačuje. Jinak také nepoužívám seskupování. Kdybych taskbar měl nějak schovaný (s tím, že se dá nějak kouzelně vyvolat a je pak třeba lépe čitelný (což nepotřebuji)), jako třeba v gnome 3, cítil bych se dost omezený.
Baník pyčo!
Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 16:10 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Pohodlně a rychle si představuju jinak.

Pokud mám okna pootvíraná tak, že potřebuju furt vidět jejich seznam, je něco špatně.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
little.owl avatar 6.8.2012 16:19 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
+1
A former Red Hat freeloader.
6.8.2012 16:21 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Dává mi to pocit jistoty a bezpečí!
Baník pyčo!
Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 16:22 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Pořiď si plínky, to budeš navíc suchu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
6.8.2012 16:23 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Netřeba, mám panel.
Baník pyčo!
Mám přehled na čem právě teď dělám. Dáva mi to kontext. Je to trochu něco jako todo list.

Druhá věc je, že to umožňuje rychlejší přepínání. Možnost skrolovat myší v taskbaru i tabbaru je taky skvělá. Když jsem na Win nebo na OS X, tak mě nemožnost skrolovat taby přijde hrozně omezující.

Přijde ti přepínání v browseru nepohodlný a pomalý (ve srovnání s tím co používáš)?
little.owl avatar 6.8.2012 22:38 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
umožňuje rychlejší přepínání.
Mysi? Jedine Alt-Tab!
A former Red Hat freeloader.
Alt+Tab? Musím to zmáčknout na klávesnici a pak se v tom zorientovat. Pak se musím jednosměrně doklikat tam kam potřebuju. V taskbaru mají zástupci oken stále stejnou pozici a můžu si je ručně přeskupit.

Ideální řešení pokrývající potřeby 90+% uživatelů: panel s taskbarem, možnost přepínání přes WinKey + A/D/scroll, exposé pro milovníky exposé. Mohl by sis tam nastavit autoschování, přičemž po stisknutí WinKey by se taskbar objevil a pomocí A/D bys přepínal. Lepší než Alt+Tab.
little.owl avatar 6.8.2012 23:52 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Musím to zmáčknout na klávesnici a pak se v tom zorientovat.
Mys nebo klavesnice, ja mam vetsinou obe ruce na klavesnici. Orientace? K tomu mi skvele slouzi u Alt-~ nahledy, pokud prepinam mezi stejnymi aplikacemi, a staci ikony pokud prepinam Alt-Tab mezi ruznymi.

Krom toho, chovani Alt-Tab se da u Gnome 3 hezky poladit, viz. kod zde.
A former Red Hat freeloader.
Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 23:02 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Mám přehled na čem právě teď dělám. Dáva mi to kontext. Je to trochu něco jako todo list.

Proto mám dva monitory vydlážděné okny a více ploch — stálé workflow.

Druhá věc je, že to umožňuje rychlejší přepínání. Možnost skrolovat myší v taskbaru i tabbaru je taky skvělá. Když jsem na Win nebo na OS X, tak mě nemožnost skrolovat taby přijde hrozně omezující.

Přehmátnout na polohovací zařízení, přejet kurzorem na panel a vybírat? To má být rychlejší než co?

Přijde ti přepínání v browseru nepohodlný a pomalý (ve srovnání s tím co používáš)?

Myslíš webový prohlížeč? Ano.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Proto mám dva monitory vydlážděné okny a více ploch — stálé workflow.
Já pracuju na 13" notebooku bez externího monitoru...
Přehmátnout na polohovací zařízení, přejet kurzorem na panel a vybírat? To má být rychlejší než co?
Než Alt+Tab nebo exposé. Většinou mám ruku na myši. Sjet myší na panel a kliknout je záležutost tak 0.3 s. Možnost sjet dolů a proskrolovat okna je taky super. Nebo skrolnout na vedlejší okno, podívat se, a skrolnout zpět.

V prohlížeči používám podle situace 1) Skrolování v tabbaru 2) Zkratky pro přepnutí na okno vpravo / vlevo (mnohem lepší než AltTab, tohle mi chybí v taskbaru) 3) Kliknutí na tab. Jediný co by bylo rychlejší je zkratka, která mě přepne přímo na tab který chci.
Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 23:42 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Já pracuju na 13" notebooku bez externího monitoru...

Upřímnou soustrast. Taky občas dělám na cca 12" subnotebooku, ale pak tím spíš pak používám maximalizaci/dlaždicování a plochy, na tak malém displeji je vertikální úbytek místa ještě horší.

Než Alt+Tab nebo exposé. Většinou mám ruku na myši. Sjet myší na panel a kliknout je záležutost tak 0.3 s. Možnost sjet dolů a proskrolovat okna je taky super. Nebo skrolnout na vedlejší okno, podívat se, a skrolnout zpět.

Většina dnešních myší už má rozumnou citlivost… a bohužel i hardwarovou akceleraci. Odjet do rohu (exposé) je maličkost. S trackballem tím tuplem.

Než klávesnice je to rychlejší možná, pokud klávesnici nemáš/nepoužíváš. BTW na typematrix mám jedno tlačítko, které se chová jako Alt+Tab. Takové mapování je maličkost. Nebo klávesa Win jako v tuším Gnome's Hell.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
5.8.2012 22:39 Michal2
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Clovek by si pomyslel, ze synergie 4 roky novejsiho hardware a 4 let optimalizaci v KDE 4 (oproti situaci po vydani KDE 4) zpusobi, ze bude vykon uspokojivy. No je to lepsi. Ale na KDE 3 samotne ani na KDE 3 + compiz to stale nema :-(
AsciiWolf avatar 6.8.2012 00:15 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pouze dotaz, no offense: Vyžaduje stále Akonadi pro svou korektní funkci MySQL nebo už si konečně vystačí s SQLite?
Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 00:27 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Vím, že SQLite backend existuje, ale protože nepoužívám Akonadi, nedovedu poskytnout informaci z praxe.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
mirec avatar 6.8.2012 07:00 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
MySQL bol nepoužiteľný keď som naposledy skúšal. SQLite bola absolútna katastrofa. Preto som prešiel na PostgreSQL (prekvapujúco výrazne menej náročné a výrazne výrazne rýchlejšie). Lenže po pár minútach začal akonadi žrať 100% CPU, potom aj RAM a tak šiel spolu s celým kmailom 2 do ...
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
6.8.2012 09:37 Kozzi
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm, tak jako je to sviznejsi tojo, ale napriklad KMail je stale zcela nepouzitelny, ani google ucet se v tom neda stavit, tak to je fakt dost bida
6.8.2012 10:45 nikdo
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Gmail účet používám s Kmailem roky a nevšiml jsem si, že by nefungoval. Akorát jeden čas byly problémy s akonadi, které po probuzení z hibernace nebo přechodu na jinou síť hrozně dlouho přemýšlelo, než se zase něco začalo dít.
6.8.2012 11:34 Kozzi
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
No, tak drive to mozna slo, ale pokud ma clovek ciste nainstalovane nove kde 4.9, tak to nelze, proste ten jejich wizard skace mezi dvema obrazovkama stale dokola :D
6.8.2012 12:31 qpal
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Stejne jako kolega pouzivam Gmail v Kmailu uz hodne dlouho a nemam problem. PS: uz par dni mam KDE 4.9 a mailuju jako obvykle. Pokud vam driv nevysel import, zkuste promazat soubory Kmailu v profilu a spustit import znovu.
mess avatar 6.8.2012 10:55 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doufám, že se někdy dočkám toho, aby byla v Okularu možnost ty anotace uložit přímo do toho PDF.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
D.A.Tiger avatar 6.8.2012 12:29 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobrý, a jak to vypadá třeba ... třeba ... ve spolupráci KDE 4.9 s aplikacemi co nejsou psány v KDElibs/Qt? Tak kupříkladu...

.... už KDE nehulvátí stabdardy Freedesktop.org a do souborů .dosktop dává taky odkazy na spustitelné soubory bez parametrů (položka TryExec)

... pořád cpe do .desktop k odkazu na spustitelný soubor ten hloupý parametr --caption?

... Ještě je téměř nemožné využívat služeb KDE, nebo jeho aplikací bez použití KDElibs/Qt?

... Už má ikony na jednom místě nebo jsou pořád rozházeny (s nadsázkou) po celým /usr?

atpd...
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
6.8.2012 13:42 magor
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
jou a Gnome uz bezi na KDE bez GTK? ty chytrak :)
D.A.Tiger avatar 6.8.2012 13:47 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Cože? o_O
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
Kaacz avatar 8.8.2012 02:08 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Tože. KDE aplikace potřebují ke svému běhu kde/qt stejně jako Gnome aplikace potřebují ke svému běhu GTK2/3. Jak vá vůbec mohla napadnout taková otázka?
Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
D.A.Tiger avatar 8.8.2012 08:22 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
A já jsem někde ve svém prvotním příspěvku tvrdil opak snad opak? Pokud chápu sám sebe, snažil jsem se pomocí několika konkrétních příkladů zeptat, jestli KDE 4.9 ještě pořád prasí některé standardy a dělá všechno proto, aby aplikace které chtějí být s ním kompatibilní, ale nejsou stavěny na bázi KDElibs to měli pokud možno co nejsložitější... Proto jsem se divil předřečníkovy.
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
Kaacz avatar 8.8.2012 10:09 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Sorry, zjevne asi ostatni ve vete

.. Ještě je téměř nemožné využívat služeb KDE, nebo jeho aplikací bez použití KDElibs/Qt?

ctou uplne jiny vyznam. Zni to skoro jako zamer delat všechny KDE aplikace bez kde/qt. :)

Mozna kdyby tam bylo:

.. Ještě je téměř nemožné využívat služeb KDE, nebo jeho aplikací aplikacemi, které jsou vytvořeny bez použití KDElibs/Qt?

Ale kdo by takovou zhuverilost delal? K tem sluzbam KDE se dostava aplikace prave pres kde/qt. A kdyz se k tomu nekdo chce dostat partyzanskou oklikou? Who cares? :)

Ostatni :prasečinky: netuším. Netuším, v čem způsobují tak strašné problémy.

Jediný problém který opakovaně řeším, jsou Gnome srajdy automaticky spouštěné do UZIVATELSKEHO desktopu definici v umístění /etc/xdg/autostart, které musím vytřískat jako root. Tohle musel vymyslet fakt kokot a udelal z toho urcite freedesktop standard. :p Už uvažuju, že přidam po startu OS vymazani obsahu toho adresare, protoze semtam po nejakem update tam zase nejaka zhuverilost vznikne .. Desktop je vec UZIVATELE a autostart blbosti do desktopu má byt v pravomoci uzivatele a ne nekde v /etc root-only modifikovatelne.

Poprve jsem se s tim setkal s hamachi gui Hagauchi .. co je mi platne, ze jsem mu zaskrtl, aby se nepoustel po najeti desktopu, kdyz ten debilni sw je spousten natvrdo v XDG nejakym kretenem bez soudnosti ?!?!

Tak to jsou problemy, ktere vidim zase ja a na vine je prave freedesktop rozhrani a blba implementace hovadama.
Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
Kaacz avatar 8.8.2012 10:12 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Koukam, ze rano neni moudrejsi vecera ..:D

Omlouvam se, hned v prvni vete pisete, ze se jedna o vztah non kde/qt aplikaci vuci kde. Nejak jsem si to nespojil s temi body pod tim ..

PS: je jedno v kolik vstanu, probouzim se v 11 .. :)
Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
D.A.Tiger avatar 8.8.2012 11:54 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Koukam, ze rano neni moudrejsi vecera ..:D ...
V pohodě, mě se to občas stává také :-D

Jinak já nechci obhajovat Freedesktop.org, Některé jejich výmysly jsou opravdu mazec, stačí se podívat jak jsou zhulvátěny mime-typy :-( Jde spíš o to, že když už nějaké standardy jsou tak by se měli buď dodržovat, a nebo obcházet takovým způsobem, aby to neovlivňovalo okolní svět. Například já to řeším tak, že aplikace, které využívají *desktop soubory si je cachují a ukládají do adresáře ~/.local/share/nazev_aplikace/apps_cache/. A když už to jinak nejde, tak většinu uprav (až na vyjímky) řeší samostatnou sekcí a nervou to do sekce [Desktop Entry]. Je to opravdu krajní řešení a nemělo by nikomu vadit (tedy zatím jsem si nevšiml, že by to způsobovalo problémy).

Ale stejně je nejlepší pokoušet se prosadit změny přímo v standardu. Myslím, že tlak ze strany vývojářů KDE (vůbec desktopů, nebo distribucí) by mohl mít rozhodně z Freedesktop.org lepší odezvu, než rozhořčené e-maily samostatného samostatného vývojáře, nebo uživatele.

Problémem kolem toho, že například k odkazům mnoha svých aplikací přidává KDE automaticky parametr "--caption" je to, že KDElibs tohle zná a ví, že za tento parametr má dát nějaký řetězec, který se objeví v titulku dané aplikace, a nebo jej může s klidem odebrat. Předesílám, že většina kde aplikace s parametrem "--caption" bez argumentu vyhlásí hned ze startu chybu a skončí. Ale jak to má vědět non-kde aplikace? Přitom dá se to řešit jednoduše a vyhovělo by krásně standardu, např. :
[Desktop Entry]
...
Exec=digikam --caption 
...
by stačilo (viz):
[Desktop Entry]
...
Exec=digikam --caption %c
TryExec=digikam
...
Kde aplikace s tím může zacházet pořád stejně. Non-kde aplikace alespoň ví, že tam má dát lokalizovaný název spouštěného programu, protože nemůže vědět že zrovna tento parametr lze odstranit. Nebo se vůbec nemusí vůbec zabývat parametry a pomocí položky "TryExec" spustí aplikaci, aniž by se musela o nějaké parametry vůbec zajímat. Tak to by bylo rozebrání alespoň jednoho z těch problémů, takový podrobný popis dalších by asi vydal za samostatný článek :-D

Jinak, nechápu, proč by měla být být zhůvěřilost, když aplikace chce získávat informace a využívat služby prostředí na kterém běží (bez ohledu na to na kterých knihovnách je napsaná ta daná konkrétní aplikace, či to dané prostředí). Navíc mnohdy to mohou požadovat samotní uživatelé.

Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
Ruža Becelin avatar 8.8.2012 10:30 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Jediný problém který opakovaně řeším, jsou Gnome srajdy automaticky spouštěné do UZIVATELSKEHO desktopu definici v umístění /etc/xdg/autostart, které musím vytřískat jako root. Tohle musel vymyslet fakt kokot a udelal z toho urcite freedesktop standard. :p Už uvažuju, že přidam po startu OS vymazani obsahu toho adresare, protoze semtam po nejakem update tam zase nejaka zhuverilost vznikne .. Desktop je vec UZIVATELE a autostart blbosti do desktopu má byt v pravomoci uzivatele a ne nekde v /etc root-only modifikovatelne.

Poprve jsem se s tim setkal s hamachi gui Hagauchi .. co je mi platne, ze jsem mu zaskrtl, aby se nepoustel po najeti desktopu, kdyz ten debilni sw je spousten natvrdo v XDG nejakym kretenem bez soudnosti ?!?!

Tak to jsou problemy, ktere vidim zase ja a na vine je prave freedesktop rozhrani a blba implementace hovadama.
Wow, a ja si rikal, co mi do haje porad spousti screensaver a printer applet, prestoze to je v KDE zakazany :-/
Kaacz avatar 8.8.2012 02:12 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo, pro lidi, kteří používají windecor založený na Aurora (já např. Radial Thin):

Při tažení okna levou myší na title-baru, naskočí přesun po prodlevě. Napřed jsem myslel, že to je feature, ale je to bug. Měl by být opraven hned v příštím update. :) http://blog.martin-graesslin.com/blog/2012/08/fixing-slow-window-movment-in-4-9/

Jo a když titlebar omylem zmizí za rohem, pravá krysa již na okraji okna nevybali menu, přesun se provede ALT+LMouse kdekoli na okně.
Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
Kaacz avatar 8.8.2012 10:56 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.9
Dalsi problem .. kdyz chci v nastaveni desktopu otevrit cast s motivy plochy, kurzoru a windecor .. app padne na drzku.

Muze za to: systemsettings: symbol lookup error: /usr/lib64/kde4/kwin3_iaora.so: undefined symbol: _ZNK25KCommonDecorationUnstable16clientGroupItemsEv

Toz jsem ten soubor dal pryc a uz to jede. Je mozne, ze mnozi ho ani nemaji. Mam to na osuse z balicku kde4-style-iaora - IaOra Theme for KDE4. Toz pryc s tim. :)

Na haldu tech kwin3 dekoraci to nadava:

systemsettings(4473)/kwin KDecorationPlugins::canLoad: "****** The library /usr/lib64/kde4/kwin3_keramik.so has no API version ******" systemsettings(4473)/kwin KDecorationPlugins::canLoad: ****** Please use the KWIN_DECORATION macro in extern "C" to get this decoration loaded in future versions of kwin

Kupodivu ne na plastik. A zrovna ten mi připadá tak nějak nakopnuty .. červené okraje. No ale nemám desktop s KDE4 abych pak na něm používal vzhled minulého století, žejo? :)
Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.