Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 12:43

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
5.4.2012 12:15 Mustafa
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
haha opravujou jen kosmeticky kravinky, ale aby se nekdo podival na bugy ktery otravujou, to neeee, to si radsi zbastlej web stranku a zacnou somrovat o prachy na huleni s tim ze se mozna na neco podivaj, kdyz zrovna budou pri smyslech.
5.4.2012 19:22 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Asi ty bugy neotravují vývojáře (mě třeba taky žádný bugy ve 4.8.1 neotravují).

Ale pokud ty bugy otravují vás, co vám brání je opravit? Taky hulení?
7.4.2012 05:38 Mustafa
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Proc bych to delal? Ja se zivim necim jinym, somraci vsechny prachy od EU rozkradli a nic neudelali, normalka no, hlavne ze je oupnsource zadara ale ze to platei kazdej ovcan eju to se uz nerika, fakt hnus, stokrat radsi Microsoft, protoze tam jdou penize za urcitou vec ne za mozna asi nekdy to udelame, staci se kouknout na cesky machry co vyhravaj vyberka od statu a nedokazou naprogramovat ani prd, proste zevlaci neschopny celej svet okolo linuksu.
7.4.2012 08:09 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Trololol... Počínaje INDOŠem a konče nejnovějším počinem soudruha Drábka (likvidace ÚP), to jsou zářné úspěchy, že. Taková výkladní skříň korupce. :-D
7.4.2012 09:40 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Nějaký link, že KDE dostává dotace z EU?
7.4.2012 01:09 Mustafa
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Vole trole zalez ...
5.4.2012 16:53 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Do Nepomuku rozhodně žádná výkonnostní vylepšení putovat nemohla, protože Nepomuk nefunguje a ještě nikdy nefungoval.

5.4.2012 20:31 Pinkie
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
haters gonna hate
6.4.2012 00:01 munich machine
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
+1
6.4.2012 06:54 Jarek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
A asi ani nebude, ale žádná škoda. Nevím proč neudělat KDE nezavislé na nepomuku, abych si mohl vybrat. Nejde ani zkompilovat bez té ohavnosti. (Nadruhou stranu jak jinak by nás donutili to mít ve sčotu, ještě vymyslet jak nás donutit to používat. Zbavil bych se i akonadi, taky mi nevyhovuje (ale to překousnu).
belisarivs avatar 6.4.2012 08:20 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Odpoved je velice prosta. Nepomuk dotuje tusim nemecka vlada nebo rovnou EU.
IRC is just multiplayer notepad.
Rezza avatar 6.4.2012 10:08 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Ne, jestli dobre chapu - projekt Nepomuk byl velky vyzkumny projekt dotovany EU. Za ty miliony euro vzniklo kulove - snad jedna proprietarni implementace... A na zaklade toho se udelal s rozpoctem skoro zadnym open source Nepomuk :)
belisarivs avatar 6.4.2012 10:17 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Opravdu? Ja myslel, ze Nepomuk je zdroj prijmu KDE, tak se ho proto tak uzkostlive drzi, byt s tim serou skoro vsechny uzivatele.
IRC is just multiplayer notepad.
Rezza avatar 6.4.2012 10:20 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
KDE z toho kolace fakt nic nedostali - teda podle toho co vim :) A ze to byl pry hodne obri kolac, ktery musel zaplatit spoustu akademiku... Puvodne vyvoj platila Madriva, protoze zamestanavala hlavniho vyvojare... Mozna tak nektere prispevky od nekterych lidi na skolach v ramci vyzkumu pristaly jako open source projekty.
belisarivs avatar 6.4.2012 10:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Hm. Tak to pak ovsem nechapu, proc tam ten Nepomuk tak strasne cpou ze se bez nej snad neda ani zkompilovat a patche, ktere to resi odmitaji coby unsupported scenario.
IRC is just multiplayer notepad.
Rezza avatar 6.4.2012 10:52 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Protoze v soucasne dobe Plasma Active stoji a pada na Nepomuku. A ktera Plasma je v soucasne dobe nejprotezovanejsi? :)
David Watzke avatar 6.4.2012 13:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Krevní?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
8.4.2012 10:34 m;)
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
:-D
Rezza avatar 6.4.2012 10:17 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Tak desktop jeste bez Nepomuku pouzivat jde, staci vypnout. Plasma Active uz je cela na Nepomuku zalozena.
Kaacz avatar 6.4.2012 11:17 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm .. zatim nesifruju, Dolphin nepouzivam (pruzkumnik opravdu nepotrebuju), Kontact taky nezajem a Nepomuk (s Akonadi) je tvrde zaslapan do kouta aby ani Nemuk. No tak alespon par oprav tam bude, toz updatnu. :-)
Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
Petr Bravenec avatar 7.4.2012 07:26 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmmm, tak jsem to nainstaloval - ono už je to jedno, protože KDE samotné chodí výborně a kmail je nepoužitelný už dlouho. Žádné překvapení se nekonalo. Pošta se dala přečíst jen jeden den, včera večer si to postavilo hlavu a od té doby kmail kroutí kroutítkama i u lokálních složek. Kmail je zase horší, než v předchozí verzi - tam jsem se dostal k poště aspoň za úplňku, ale za tohoto úplňku se to na mě zcela netradičně zvysoka vykašlalo. Po restartu akonadi serveru už kmail nevidí složky vůbec žádné - ani lokální, ani imap (hlásí: "Neznámá chyba").

Do KDE4 jsem nastoupil dostatečně pozdě, takže jsem považoval řeči o špatném KDE jenom z řeči - pro mě fungovalo KDE dost dobře na to, abych o návratu k verzi 3 vůbec neuvažoval. Ale to, co nyní předvádí kdepim, je neuvěřitelné a musím se připojit: Je to nechutný šmejd.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
7.4.2012 10:10 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
To vypadá na bug #290317. U mne se ale neprojevuje (openSUSE 11.4). Nemůže být chyba u mysql?
7.4.2012 10:18 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Jo, a ještě za to taky může Bill Gates. Nějaká další výmluva stran toho, kde udělali soudruzi z NDR chybu?

A propos, nedávno se šéfsoudruh od Akonadi chlubil, že zkrátil dobu indexování na čtvrtinu, takže cca 200.000 položek se už indexuje jen cca hodinu. Co se myslí položkou, to raději nespecifikoval. :-)

Tak jsem si to přepočítal a zjistil, že za necelý týden bych mohl mít zaindexován ten svůj testovací maildir. Bohužel, i když jsem to pro srandu chtěl zkusit, tak to nikdy nedoběhlo do konce a nejpozději po několika hodinách to vždy chcíplo a byl nutný reboot. :-D
Petr Bravenec avatar 7.4.2012 12:29 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
MySql? Ono to používá MySql? Podle výpisů z akonadi bych tipoval spíše na sqlite.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
7.4.2012 12:38 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Jo, MySQL. SQLite je naprosto nepodporované a jinak než ruční editací jakýchsi obskurních konfiguráků se vůbec jako backend nedá nastavit.
Rezza avatar 7.4.2012 12:43 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
U nas to jde naklikat :)
8.4.2012 21:11 Tarzan2 | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Je to bug, ale velmi lehce odstranitelný. Prostě došlo ke změně defaultní složky pro úložiště mailů z ~/.local/share/.local-mail na ~/.local/share/local-mail. K naklikání přes Nastavení systému - Osobní informace - Nastavení Akonadi ->úložiště lokálních složek nebo jednoduše přes konfigurák.
Ale měli to chlapci dát vědět... :-)
Petr Bravenec avatar 8.4.2012 22:54 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Mám obavu, že takto jednoduché to není. Ono se to chová... nepředvídatelně. Po přihlášení to chvíli chodí, druhý den zase ne, v jedné imap složce jsem schopný poštu normálně číst, v další si nevylistuju ani maily, při přesunu pošty hlásí neznámou chybu, do toho kroutítka u lokálních složek a tak dál. Ono v podstatě tomu není co vytknout... kromě toho, že to jednoduše nefunguje. Prostě to nefunguje.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
Petr Bravenec avatar 8.4.2012 22:57 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Kmail narazil na vážnou chybu a bude nyní ukončen.

Tak. Už se to nedá ani nastartovat :-(
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
9.4.2012 06:50 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Ještě chvíli s tím zkus laborovat, zajímá mě, jestli to má implementováno i vlastní BSOD. :-D :-)
Petr Bravenec avatar 9.4.2012 07:58 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Na BSOD jsem zatím nenarazil. Ale už to zase funguje. Nepomohl restart akonadi serveru, nepomohlo odhlášení/přihlášení, ale pomohl restart kompletního systému. Uvidím, na jak dlouho.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
xhc avatar 7.4.2012 10:50 xhc | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
aj ten najzarytejší fanda kde4 môže prejsť na iný desktop ... píšem z vlastnej skúsenosti a o problémoch s desktopom už len 'čítam' - ako napr. teraz v tejto správičke d:)
David Watzke avatar 7.4.2012 11:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Souhlasím, já sem přešel na holé WM. Openbox + tint2. Z KDE už toho moc nepoužívám, jen sem tam něco. I tak je mi ale líto toho, kam KDE spěje (nebo spíš už dospělo).
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
xhc avatar 7.4.2012 12:09 xhc | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
z čias keď som bol KDEčkár som vnímal openbox ako nepodarený vtip, či ako niečo na poľutovanie hodné akurát tak na staré pomalé pc .. len pár mesiacov vidím v akých bludoch som to bol ;)

kde4 mi tiež ľúto, choval ma cez 4 roky a na nič iné som nedal dopustiť .. nech to vyzerá u kohokoľvek akokoľvek - rozhodne to beriem ako posun vpred a som vskutku spokojný ako nikdy predtým .. z KDE4 používam ....... ehm .... veď ja nemám žiadnu aplikáciu z KDE4 ... a nie že by som bol proti KDE4, len akosi mi ho nie je treba :-) ..takže áno - dá sa to aj bez kde4 a 'nervov' okolo neho ... každý ench si vyberie podľa svojho gusta
mirec avatar 7.4.2012 11:58 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Tiež som to isté absolvoval a to som si kedysi myslel, že KDE sa nedokážem vzdať. Z KDE zostalo už len pár vecí, ktoré používam.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
xhc avatar 7.4.2012 12:13 xhc | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
prejsť z KDE4 na minimalizmus - chce to rozhodne zmeniť priority (myslenie) , inak by som to ja osobne po toľkých rokoch nedokázal ))
mirec avatar 8.4.2012 09:52 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
No chce to trochu zmeniť spôsob práce a uvažovania, ale rozhodne svoj prechod beriem ako posun vpred. Z osobného hľadiska mi teda môže byť KDE 4 ukradnuté. Na druhej strane je to ale prvé prostredie, ktoré som používal a ktoré ma u linuxu udržalo a bolo dôvodom prečo som vôbec linux skúsil a už neodišiel. Z toho dôvodu mi v KDE vadia bugy, ktoré rozhodne v očiach nováčkov nepôsobia tak ako KDE 3.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
8.4.2012 16:44 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Může. Zkusil jsem to. Měsíc Xfce, měsíc LXDE, jedno odpoledne Unity, dvě hodiny GNOME Shell, dva měsíce Awesome. Pak jsem se ještě rád vrátil.

Plasmu mám nastavenou tak, že se u mně až na jednu kosmetickou pitomost (občas nezmizí OSD při přepínání ploch) neprojevují žádné chyby, ale přitom mi ovládání vyhovuje.
xhc avatar 8.4.2012 16:48 xhc | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
ok... na prechod treba viacej, než len "skúsiť" ... o tom sme už písali d:)
8.4.2012 21:10 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Ano. Já s tím nesouhlasím. Nemám čas a chuť řešit chujoviny. Neměl by se software přizpůsobovat uživateli (nikoliv naopak)?

Vertikální panel, oznamovací oblast, kompozitní desktop a současně tiling, jednoduchá vizuální ad-hoc konfigurace druhého displeje,... Nenarazil jsem na nic jiného než Plasma Desktop Workspace, co by mé požadavky splňovalo. Leda nějaký kočkopes (z každého prostředí něco a nějaké nástroje k tomu), ale nedisponuji neomezeným množstvím času, abych se tomu takto mohl věnovat.
xhc avatar 8.4.2012 21:18 xhc | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
Nemám čas a chuť řešit chujoviny. Neměl by se software přizpůsobovat uživateli (nikoliv naopak)?

presne takto to vidím aj ja :-) ak si myslíš, že nie, potom si neporozumel, o čom sme to písali vyššie...
9.4.2012 09:53 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2

Píšeš (v tučné části je spor s tímto):

prejsť z KDE4 na minimalizmus - chce to rozhodne zmeniť priority (myslenie) , inak by som to ja osobne po toľkých rokoch nedokázal ))

Já třeba potřebuju jednou za čas (pokud jsem to ještě neuváděl jako příklad) připojit k netbooku dataprojektor a nastavit klonování obrazu (zatímco doma občas používám monitor jako druhou plochu). V KDE System Settings je tohle nastavení otázka pár intuitivních kliknutí, s minimalistickým desktopem jsem se vždycky musel dívat do manuálu k xrandr, protože si ty parametry při téhle frekvenci používání nepamatuju. Takových příkladů se najde kopec.

xhc avatar 9.4.2012 10:33 xhc | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE SC 4.8.2
nie neprotirečím si .. ide o to, že je to subjektívne: to, čo pre teba je "prioritnejšie", pre mňa nemusí byť .. ty máš také myslenie, ja zase onaké .. ty očakávaš hen to pri nastavovaní, ja zase ono :-)

ja som zmenil priority: to znamená, že som bol na klikátka, teraz už nie a doslova žiadam minimalizmus v podobe terminálu, lebo ma to ešte nesklamalo plus preferujem čistotu (zbytočnosti okolo toho prinášajúce bugy nevyhľadávam) ..

možno toto ti trochu objasní situáciu, tuto o tom píšem link

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.