Portál AbcLinuxu, 26. července 2025 14:32
Byla připravena a schválena specifikace OpenCL 1.0. To bude sloužit jako nový standard jazyka pro využívání výpočetních schopností GPU. Za OpenCL stojí Apple, AMD, NVIDIA, Intel a další. NVIDIA už nyní slibuje podporu.
Tiskni
Sdílej:
Tak kdyz si spocita, ze mu to vynese $, tak to prakticky udelat musi, ze....
DirectX neni neprenositelne. Akorat neni jinde implementovane. DirectX se sice casto srovnava s OpenGL, protoze se oboji pouziva pro podobne ucely, ale podle me to nema uplne smysl. DirectX ma jinou vnitrni logiku nez OpenGL a je mnohem blize hardwarove architekture dnesnich GPU.
Ja mam skor pocit, ze dnesny HW sa viac blizi vnutornej logike DirectX
Taky mám ten pocit Řekl bych, že OpenGL bude nadčasové, zatímco jakmile (jakože je to málo pravděpodobné) se objeví nějaký výrazný pokrok dnes nečekaným směrem, tak DirectX bude hodně kulhat. Ale dnešní karty se spíše přizpůsobují DirectX, než naopak.
JJ vlastne mate pravdu. MS to celkem pravidelne strida. Jednu verzi navrhuje MS s NVIDIi a dalsi s ATI - dulezite je ze navrh HW a SW probiha spolecne . Rozdil mezi OpenGL a DirectX je v tom ze u toho prvni zacnete nejdrive vysvetlovat, ze je nekde najeka kostka, do ni se kouka kamera, ze existuje nejaky souradnicovy system a jak se nasobi matice. Zatimco u DirectX zacnete rovnou s obvody na nasobeni matic, shadery, vertexy ...
Ivan
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.