Portál AbcLinuxu, 15. května 2025 10:59

Oracle přispěje komunitě svým kódem

Oracle přispěje linuxové komunitě svým kódem a nebude toho málo. První věcí je souborový systém Btrfs s velkými možnostmi škálování. Druhou novinkou je portování YaSTu na Oracle Unbreakable Linux a RHEL. Poté následují nástroje pro automatické testování, rozhraní pro kontrolu integrity dat a práce na novém rozhraní pro asynchronní I/O.

9.8.2007 07:08 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý software


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

9.8.2007 08:19 central positronics :)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
paneboze tak ona uz ta p*covina zvana yast bude opruzovat i v RH ? Tak to je konec....
9.8.2007 09:12 Petr Pluháček | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Ale no tak... ;-)
Pavel Půlpán avatar 9.8.2007 09:32 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
A co Vas bude nutit ji pouzivat? ;-)
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
9.8.2007 09:46 central positronics
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
nic a doufam, ze u tohu zustane, pak to bude v poradku...

uplne jina situace nastane az se ta sr*cka v ramci vseobecneho blaha stane mandatorni :)
Pavel Půlpán avatar 9.8.2007 09:53 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Taky nemam YaST, ono ani cele SuSE, moc v zebricku oblibenosti na prvnim miste... ale to je subjektivni nazor. Za s*racku nebo p*covinu bych je rozhodne neoznacoval, svou kvalitu (a ne malou) maji. ;-)
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
9.8.2007 10:06 central positronics
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
kvalitu to maji :) celkem obstojne dokazou rozvrtat nastaveni systemu, ktere nebylo provedno "stranou a vudcem" schvalenou cestou at uz byl duvod-potreba plynouci ze situace jakakoliv. Z administratoru delaji tupe Yast-klikace, kteri se nedokazou poradit s nicim co presahuje ramec jejich jedineho nastroje :)
9.8.2007 12:01 Petr Pluháček | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
To je presne to priblizovani BFU, po kterem se zde nekolik let zpet volalo. Protoze dokud Linux bude domenou pro "par vyvolenych" a normalni clovek s nim nebude schopen delat, tak se dostane zpet tam, kde byl 8 let z5. Nerikam, ze YaST je nejaky zazrak, ale sve priznivce urcite ma. A dokud budete mit moznost nastaveni systemu "po svem", tak je vse v poradku. Je to jen otazkou volby. A takove flame-rvani o YaST stackach povazuji z Vasi strany jen za bezvyznamne placani do vody. ;-)
9.8.2007 12:51 central positronics
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
volalo, kdo ze volal ? :)

Prominte ale BFU nema na RH serveru stejne co delat natoz ho spravovat :) Mluvime tady snad o RHEL ? Zamestnal by jste BFU pro spravu vasich Enterprise RH serveru ? Asi ne ze ?

Podivejte se co honba za BFU prijatelnym systemem dela s platformou Windows :) ..a to nejen tou desktopovou ale i tou urcenou pro servery, to je paradicka, ne ?!

ps: a jak dlouho si myslite ze prave ta volba vydrzi ? je to jen otazkou casu... v ramci vseobecneho blaha a zjedoduseni se uz prosadila a pote "standardizovala" hromada jinych, ano, p*covin, ktere vice mene pote zrusili dulezitou svobodu vyberu.
9.8.2007 13:11 kerala
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Chtěl bych jenom poznamenat, že podpora RedHatu svému produktu RHEL je nedostačující z pohledu zákazníků, takže možná zařazení Yastu do distribuce ji zlepší. Anebo kdoví, možná Oracle skutečně pošilhává po převzetí firmy RedHat.
9.8.2007 15:32 Aldagautr | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
neznam osobne nikoho, kdo by si na podporu redhatu stezoval, zvlast v porovnani s podporou ms
o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
9.8.2007 22:34 kafa | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Pokud YAST dělá z administrátorů tupce, zajímalo by mě, co ho udělalo z vás. YAST nastavuje pouze základní nebo typické volby a každý administrátor ví, že tytéž volby jsou v /etc/sysconfig. A v nadřízeném adresáři /etc pak samozřejmě veškeré další nastavení, jako v jiném Linuxu. I často amiňované SUSE skripty se dají velmi jednoduše vypnout. Což bezpochyby víte. YAST není nástrojem pro administrátory, kterým by chudou nabídkou voleb ani nestačil, ale je určen běžným uživatelům ke zprovoznění jejich počítačů (případně pro nějakou tu domácí síť a pod). Právě to oddělení základních voleb od "skutečné" administrace považuji za bezvadný nápad. Rozhodně lepší, než někdejší pokus RedHatu šoupnost do wokýnek celý adresář /etc.
mess avatar 9.8.2007 18:44 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
s*racka, LOL :-D
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
Pavel Půlpán avatar 9.8.2007 20:57 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
A jo... :-D
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
9.8.2007 23:47 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Co to meleš vořechu! Je to jeden s mála podobných programů, kde si lze alespoň něco pohodlně nastavit. Například druhý monitor. Na nastavení monitoru nejsou skoro žádné nástroje. Existuje displayconfig-gtk, případně jednodůchá klikátka v KDE nebo GNOME, ale je to fakt bída. Je to trapné, jak někdy přijdu k projektoru a musím editovat xorg.conf...
Pochybnost, nejistota - základ poznání
Marián Kyral avatar 10.8.2007 07:39 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Jo, jo. Taky by se mi to hodilo. Posledně jsem z projektoru pod linuxem nedostal více než 640x480 a na hraní si xorg.conf nebyl čas. Tak jsem nakonec musel prezentovat z windows :-(
10.8.2007 09:41 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Ještě existuje dpkg-reconfigure pro klikací Debianisty ;-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
10.8.2007 11:05 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
No to je fakt luxus :-)
Pochybnost, nejistota - základ poznání
9.8.2007 09:45 Ivo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja by so bol za to aby sa objavili nejake ORACLE balicky v distribuciach. Napriklad taky oracle client. Pripadne DB, ta co je zadarmo. Nech to vieme instalovat rovno z repositories.
9.8.2007 09:55 central positronics
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
jo to je fakt, jeden z poslednich duvodu proc musim trpet na workstejsne virtualizovany windows jsou Oracle BI tools... ale moc sanci tomu nedavam.
9.8.2007 11:28 Petr Masopust | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Aspon pro debian je postup instalace z balicku tady. Zkousel jsem to a opravdu to nainstaluje funkcni oracle xe za par minut.
10.8.2007 09:51 Ivo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Jo, to je ono.
freshmouse avatar 9.8.2007 10:39 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Oracle přispěje linuxové komunitě svým kódem a nebude toho málo.

Už jsem myslel...
9.8.2007 11:13 xm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ten brtfs vypadá velmi hezky, mohla by to být slušná konkurence suního ZFS.
9.8.2007 12:23 Petr Pluháček | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Jeste zajimavejsi by bylo mit na systemu oba FS.
9.8.2007 16:02 Yenya
Rozbalit Rozbalit vše Slownewsday
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
..., aspon co se btrfs tyka: http://kerneltrap.org/node/8376 je aspon dva mesice stare.

Nicmene btrfs je jeste porad ve stadiu navrhu. Na druhou stranu podle vseho Oracle je docela ochotny spolupracovat (OCFS2 upravili tak, ze pouziva distributed lock manager spolecny s Red Hat GFS, a tak vubec).

-Yenya, http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/
9.8.2007 21:01 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
YAST je nejhorší nástroj, se kterým jsem kdy musel pracovat. SUSE/SLES je v našich končinách po firmách pěkně rozlezlý a já se s ním setkávám bohužel víc a víc. Dnes a denně narážím na servery s verzemi 8, 9, kde je balíčkovací systém v nepoužitelném stavu (např. yast nenachází nenainstalované balíčky z médií, které jsou korektně přidány, nefunkční updaty na již propadnutou subskripci atd). Nevím, jak to ti administrátoři dělají a jak se jim to daří takhle dokonit, ale ani při sebevětší vůli se mi to nepodaří nikdy fixnout. Když k tomu připočtu hloupé ovládání a pomalost následné konfigurace, mám jasno.

A kdo mě ho nutí používat, že? No to je jednoduchá odpověď -- samotné SUSE resp. Novell! Já jej sice nepoužiju, ale následně jej nějaký jiný člověk může spustit a je vymalováno (moje ruční konfigurace je pak přepsaná). Ne všechno se dá dělat v sysconfigu...
Later --- Lukáš Zapletal
9.8.2007 22:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Zajímavé. Jediné, co mi během posledních pár let v SuSE opravdu přepsalo nějaký ručně upravený konfigurační soubor, byl update jádra v 10.2. A ani ten vlastně neměl vliv na funkci, protože mi v lilo.conf jen přeházel řádky (k mé velké radosti).
11.8.2007 13:11 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
V příspěvku mluvím o verzích 8, 9.
11.8.2007 13:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Já snad ne? Vždyť píšu: "za posledních pár let".
11.8.2007 13:20 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Já zase hovořím o verzích 8 a 9, beru to tedy jako doplnění, že nové verze obsahují Yast, který je už v pohodě. Ačkoli tomu nevěřím, tuhle informaci akceptuji, nicméně bohužel si u zákazníka nemůžete jen tak lehce vynutit upgrade na nejnovější verzi. Někdy to prostě nejde (instalovaný certifikovaný software, neochota, nedostatek prostředků nebo času). Staré verze SUSE mají katastrofální nástroj YAST a ten mě odradil od nových verzí.
10.8.2007 01:20 kafa | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Mám tomu rozumnět tak, že se pletete cizím administrátorům do konfigurace serveru? To byste mi proved jednou a letěl byste oknem, ani bych ho neotvíral!
11.8.2007 13:16 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle přispěje komunitě svým kódem
Je naprosto naivní si myslet, že má každá firma vyhrazeného administrátora na své servery, který jako jediný bude mít přístup. Mnoho firem si tuto činnost outsourcuje a v tomto případě nemohu, jako profesionální administrátor dodavatelské firmy, klienta peskovat za to, když si na systému něco rozvrtá. Pokud si myslíte, že je jim možné zakázat přístup, tak je to jen (krásná) nevědomost toho, jak to vlastně v praxi chodí...

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.