Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 21:42

Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

Podle průzkumu Eclipse Foundation za poslední dva roky vzrostl podíl GNU/Linuxu na počítačích vývojářů o 6-7% a to především na úkor MS Windows. Další skutečnosti vypichuje Ian Skerrett.

30.5.2009 08:42 | Fluttershy, yay! | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

30.5.2009 15:05 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Podíl nevzrostl o 7%, ale o 7 procentních bodů (z 20% na skoro 27%, tedy nárůst o třetinu).

30.5.2009 15:35 0
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

Jo, taky jsem ten článek o procentech četl. Je to pěkná blbost. Dřív žádné procentní body nebyly a všichni věděli o co jde.

30.5.2009 17:50 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

Mam dojem ze procentni body se na burzach pouzivaj jako terminologie uz hoodne dlouho. Nebo se pletu?

Fluttershy, yay! avatar 30.5.2009 16:17 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Mohl bych se nějak po lopatě dozvědět, jaký je rozdíl mezi procentem a procentním bodem? Sice chápu, o čem je řeč, ale nějak mne nenapadá, jestli je opravdu nutné to takto rozlišovat --- myslím, že jsme všichni pochopili, oč jde.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
30.5.2009 16:37 .
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Fluttershy, yay! avatar 30.5.2009 18:06 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Já to chápu. Už od začátku. Jenže jak je psáno, procentní body není nutno (já ve škole nikdy o žádných procentních bodech neslyšel) využívat (tohle je ostatně na dotaz především na matematika/češtináře) při správné formulaci. Pokud to někdo nepochopil a zkazil jsem mu tím den, omlouvám se.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
31.5.2009 11:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Používat ho nemusíte, ale pak (nechcete-li nejednoznačnost) musíte upřesnit, z jakého základu ta vaše procenta jsou. Takže je nakonec jednodušší si na ten termín vzniknout.
30.5.2009 21:22 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

> ale nějak mne nenapadá, jestli je opravdu nutné to takto rozlišovat --- myslím, že jsme všichni pochopili, oč jde

Pokud nekdo rekne, ze zastoupeni, ktere driv bylo 20 procent, se zvysilo o 10 procent, tak spravna interpretace teto vety je ta, ze ted je to zastoupeni 22 procent. Pokud by nekdo vyse zminenou vetu interpretoval tak, ze ted je zastoupeni 30 procent, tak by se mel vratit do zakladni skoly si zopakovat procenta. Zmena vyjadrovana v procentech se vzdy vztahuje k podilu nove a stare hodnoty, nikoliv k jejich rozdilu. Pokud clovek chce zmenu popsat pomoci velikosti rozdilu, tak takova zmena se vyjadruje v puvodnich jednotkach, protoze ale puvodni velicina je bezrozmerna (procento neni jednotka, ale v podstate syntakticka zkratka, s kterou je treba zachazet opatrne), tak se zavedla jina syntakticka zkratka, ktera se v tomto kontextu hodi.

Nicky726 avatar 31.5.2009 01:43 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Prostě procento v sobě obsahuje násobení vztažené k základu, o kterém se hovoří. Růst o padesát procent je růst o 0,5 x základ. Základem nemusí být celek, ale může jím být i procento.

Máme-li základ X a z něj 50 %. Pak 10 % z těchto 50 % (z X) je 5 % z původního X. Proto jsou-li základem procent procenta je potřeba být opatrný při uvědomění si z čeho se nyní počítané procento počítá.

K procentům a procentním bodů je potřeba ještě zmínit, že vzhledem k tomu, že procento obsahuje již násobení nějakého základu, pak lze jako u ostatních násobků něčeho sčítat a odčítat pouze násobky ze stejného základu. Když je 2 x A a 3 x A součet provést lze, ale 6 x B už s tím sčítat nelze.

Procentní bod pak označuje změnu mezi stavem 1 % z X a stavem 2 % z X. Toto by byl růst o 1 procentní bod, nebo také o 100 % (ovšem z výchozí hodnoty kterou je 1 % z X).

PS: snad je to ještě srozumitelné.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
31.5.2009 21:58 sid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

Myslim, ze uplni idioti tady nejsme, ale kdyz se hovori o trznich podilech, tak tam je podle me zrejme, ze ma autor na mysli to, cemu se dnes popularne rika "procentni bod".

31.5.2009 22:04 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Ať už se hovoří o čemkoliv, tak mně připadá zřejmé, že se procento říká procentu a ne metru, sekundě, procentnímu bodu nebo radiánu. Procentní bod navíc není žádná módní vlna, je to zavedený a běžně používaný pojem.
make menuconfig, not war!
1.6.2009 16:11 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

Hmm... a ja snad nazyvam metr procentem? Kdyz budu mit nejakou tabulku, kde budou udaje v metrech a "hodnota" u jednoho z udaju se zvetsi o "2 metry", tak proste reknu, ze se "'hodnota' se zvysila o '2 metry'". Kdyz mam ale trzni podil, kde jsou "hodnoty2" udavane v "procentech", tak nemuzu rict "'hodnota2' se zvysila o 'x procent'?

Vzdyt to je nesystemove tvrdit, ze procento stoji nad vsemi jednotkami.

1.6.2009 16:21 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Ne, furt jen nechápete procenta. Když tržní podíl (třeba 20 %) zvednete třeba o 5 % bez bližší specifikace jejich základu, zvednete ho na 105 % ze 20 % - tedy na 21 % neboli o jeden procentní bod.
1.6.2009 22:20 sid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

Tohle jste si mohl odpustit. Pochybuju, ze se tady najde clovek, ktery by nechapal koncept procent. Ja se jen pozastavuji nad tim, ze procento vlastne stoji uplne mimo vsechny ostatni jednotky, a ze s udaji o trznim podilu musim nakladat nesystemove(jinak, nez s udaji v jinych jednotkach).

2.6.2009 06:48 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Tohle jste si mohl odpustit.
Ne, nemohl, protože někdo, kdo tvrdí toto:
Ja se jen pozastavuji nad tim, ze procento vlastne stoji uplne mimo vsechny ostatni jednotky
opravdu nechápe koncept procent.
2.6.2009 14:20 sid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

to nema cenu

1.6.2009 18:00 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Problém je v tom, že procento není až tak jednotka, jako spíš funkce.
make menuconfig, not war!
1.6.2009 22:21 sid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

A centimetr je funkce metru?

2.6.2009 07:01 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Ano, dá se to tak říct, ale jinak se chová jako normální jednotka, není funkcí třeba sekundy, pouze toho metru. Procento je funkcí vždy.
make menuconfig, not war!
30.5.2009 16:24 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Jo, a když budu srovnávat meziroční nárůsty, budu asi muset používat procentní bodobody. Body procentních bodů. Bodová bodoprocenta...

Nenechte se zblbnou ekonomovy a podobnými milovníky nesmyslných procent.

Procento = 0.01.

Podíl vzrostl o 7% = podíl vzrostl o 0.07. To je správná interpretace.

Když chci napsat, že podíl vzrostl 1.3krát, tak to taky tak napíšu.

No percents. No percentage points. No problem.
30.5.2009 18:12 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
% != 0,01
% = 0,01x, kde x je hodnota celku.
Procentní bod je nárůst o číslo, procento je změna na setiny.
make menuconfig, not war!
31.5.2009 18:16 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Příklad:

V roce 2006 byla inflace 3%.

V roce 2007 byla 5%.

V roce 2008 byla 8%.

=>

V roce 2007 tedy vzrostla oproti předchozímu roku o 2% (nebo procetní body, mně je to šumafuk).

A v roce 2008 o 3%.

=>

A jak teď v těch slavných procentních bodech vyjádřím, jak se změnil růst inflace mezi 2007 a 2008?
31.5.2009 18:51 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
V roce 2007 tedy vzrostla oproti předchozímu roku o 2%
Ne, vzrostla o 66,6% (přesněji o 2/3).
A v roce 2008 o 3%.
Ne, o 60%.
A jak teď v těch slavných procentních bodech vyjádřím, jak se změnil růst inflace mezi 2007 a 2008?
Klesl o 6,6 procentních bodů.
make menuconfig, not war!
31.5.2009 18:52 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
BTW všimni si, že dle tvého výkladu se růst zrychluje, ačkoliv ve skutečnosti zpomaluje.
make menuconfig, not war!
31.5.2009 22:00 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Podle mého výkladu se zrychluje růst cen, jelikož nehraju na procentní body. A to je pravda.

Aby byl pán spokojen, přepíšu to tedy na šumafuk variantu:

Příklad:

V roce 2006 byla inflace 3%.

V roce 2007 byla 5%.

V roce 2008 byla 8%.

=>

V roce 2007 tedy vzrostla oproti předchozímu roku o 2 procetní body (mně je to fakt šumafuk).

A v roce 2008 o 3 procentní body.

=>

A jak teď v těch slavných procentních bodech vyjádřím, jak se změnil růst inflace mezi 2007 a 2008?
31.5.2009 22:08 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
V roce 2007 tedy vzrostla oproti předchozímu roku o 2 procetní body (mně je to fakt šumafuk).
Ano.
A v roce 2008 o 3 procentní body.
Ano.
A jak teď v těch slavných procentních bodech vyjádřím, jak se změnil růst inflace mezi 2007 a 2008?
Už jsem vám to napsal – klesl o 6,6 (přesněji o 20/3) procentních bodů. Neumíte číst?
make menuconfig, not war!
Karry avatar 30.5.2009 18:28 Karry | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslím že rozdíl mezi procentem a procentím bodem již byl dostatečně osvětlen :)

Pojďme se nyní radovat nad tím že Linux je skutečně použitelný systém pro vývoj a nasazení (nejen Java) aplikací a tento fakt se znatelně projevuje!

For deployment, Linux is now the leading deployment platform at 43% and Windows has dropped to 41%.

Můj osobní názor je takový že v současnosti se na Windows programuje lépe pouze pro .NET. Pro všechny ostatní platformy vidím Linux jako použitelnější.
unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
30.5.2009 23:24 bpbp
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Daleko podstatnější než debata o procentních bodech a procentech by dle mého měla být o kvalitě provedeného měření - pokud se podívate na zastoupení Javy (jazyků), Neměcka (zemí) a různých frameworků... měli byste se začít ptát jací uživatelé tvořili vzorek dat a zda, na co a s jakou přesností, lze výsledky tohoto měření generalizovat. Na světovou programátorskou populaci to moc nevypadá.

Více viz http://en.wikipedia.org/wiki/Misuse_of_statistics

Karry avatar 30.5.2009 23:41 Karry | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Nekaž mi radost. Zrovna dneska jsem argumentoval kámošovi že pořádní chlapi programují v Linuxu, nejlépe v kernel modu :)

Je jasné že v Eclipse nikdo programuje .NET aplikace, takže už jenom díky absenci této výrazné skupiny programátorů nelze brát tuto statistiku jako vypovídající o světové programátorské populaci.
unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
30.5.2009 23:58 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

Když se člověk napřed zamyslí nad tím, jestli tu obrovskou hromadu .NET patlalů vůbec jde zařadit do světové programátorské populace...

thingie avatar 1.6.2009 19:40 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ale že by před symbolem % měla být mezera, protože jinak to má význam šestiprocentní až sedmiprocentní (což tam trochu jazykově nezapadá), to nikomu nevadí.
Růžové lži.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.