Portál AbcLinuxu, 21. května 2024 10:00


Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha

Vyšlo Qt 4.7.0 Tech Preview (ukázková verze) a Qt Creator 2.0 alpha. Novinkou v Qt je Quick (Qt UI creation kit) umožňující vývoj dynamických uživatelských rozhraní ve skriptovacím jazyce QML. Rozšířena byla podpora multimédií. Nový Creator přináší podporu Quick a umožňuje vyvíjet programy pro Symbian a Maemo.

11.3.2010 16:41 | David Watzke | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Saljack avatar 11.3.2010 19:09 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už aby byl v Qt Creator python s pyside. To by byla teprve pecka.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
11.3.2010 19:19 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Přesně! Také se toho nemůžu dočkat (předpokládám, že se tak stane, snad to nejsou plané naděje).

I když takový Eric je také velmi kvalitní IDE pro Python/PyQt a rozhodně si na něj nemůžu stěžovat...
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Saljack avatar 11.3.2010 20:47 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Já myslí, že je to tutová věc jinak by to bylo od Nokie dost hloupé. V Pythnu a Qt vidím budoucnost.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
Jan Šimek avatar 11.3.2010 23:32 Jan Šimek | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Každý přece ví, že budoucnost je v Aluminiu.
progdan avatar 13.3.2010 00:05 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha

Kdepak, budoucnost je v heliu!

Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
thingie avatar 13.3.2010 13:05 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Ne. Budoucnost je v prdeli. (Pardon.)
Růžové lži.
13.3.2010 13:21 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Z prdele vykoukne malá, roztomilá tasemnička, rozhlídne se, zaleze zpátky a ptá se maminky: "Maminko, maminko...co je to modrý, co tak krásně šplouchá? Šssss....šsss..." A maminka říká: "To je moře, holčičko." A tasemnička-holčička se ptá: "Maminko, copak je to kulatý, krásně žlutý, co tak krásně hřeje? A maminka povídá, to je sluníčko, pusinko." A tasemnička se ptá "A proč jsme tady?" Maminka odpovídá: "Protože náš domov je tady, v prdeli..."
mirec avatar 12.3.2010 08:17 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
No neviem, či sa dá od toho čakať niečo viac ako obyčajný textový editor podporujúci zvýrazňovanie syntaxe pre python. Také doplňovanie pre python je výrazne zložitejšie než pre C++ (a to ešte nehovorím o tom ako ľahko sa dá implementovať do editorov ako vim, kde stačí použiť clang). U pythonu väčšinou nie je možné zistiť akého typu pri behu bude premenná, takže zbohom pokročilé doplňovanie kódu.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
12.3.2010 08:44 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Složitější doplňování? Nespletl sis to s Perlem? Python má velmi čistou syntaxi. To je jeho hlavní přednost.
mirec avatar 12.3.2010 09:21 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Nie nemýlim si to. Všetky tieto jazyky sa veľmi ťažko dajú spracovať. Občas keď pozerám cudzí (nekomentovaný) kód musím to vzdať a priznať si, že ani srnka netuší akého je to typu. Jediný (ale nie moc spoľahlivý spôsob) je spustenie, ale ak človek niekde namiesto nejakého objektu dostane None a potrebuje tam niečo iné ale netuší čo tak mu pri pátraní nepomôže nič. Jednoducho preto, že python patrí medzi dynamické typové jazyky. Pre niekoho je to výhoda, pre iného nevýhoda.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
12.3.2010 09:47 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Jednozančně výhoda :-P Staticky typované jazyky osobně nemůžu vystát. Btw. Python používá duck typing, což je moc pěkný (hezky objektový) druh dynamického typování (a na rozdíl od jazyků jako JavaScript či PHP je Python silně typovaný).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
mirec avatar 12.3.2010 11:12 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Kým človek nerobí s nezdokumentovaným kódom a môže sa aj rozkrájať a v niektorých špecifických prípadoch to proste padá (vlastná skúsenosť).
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
12.3.2010 12:51 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Já mám vlastní zkušenost jinou (i s nezdokumentovaným kódem, syntaxe Pythonu je velmi dobře přehledná a čtivá a pokud to nepsalo vyloženě nějaké strašné prase, je ten kód de facto samodokumentační - i když samozřejmě kvalitní dokumentaci se to vyrovnat nemůže). Staticky typované jazyky jsem zavrhnul už dávno, i když samozřejmě neříkám že někde své místo nemají (nízkoúrovňový kód) ;-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
mirec avatar 12.3.2010 12:59 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Nie všetky staticky topované jazyky sú nízkoúrovňové. A mimochodom čítať kód ... nie je to trochu divné? Bežne riešim tým spôsobom, že si pozriem hlavičky a na kód sa pozerám až u časti, ktorú chcem upraviť.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
12.3.2010 14:35 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Muzes trochu osvetlit v cem je kod Pythonu samodokumentacni? (Oproti stejne dobre napsanemu kodu v libovolnem jinem jazyce)
12.3.2010 15:14 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Syntaxe je extrémně přehledná (z mého pohledu) a tak nějak programátory nutí k tomu psát slušně, alespoň taková je moje zkušenost. V cizím pythonním kódu zkrátka většinou nemám problém se dobře vyznat i pokud je nedokumentovaný (na rozdíl od jiných jazyků). Procentuálně jsem se v Pythonu setkal s podstatně menším množstvím prasácky napsaného kódu než v jiných jazycích (porovnávám především s PHP, Perlem, Delphi a pár věcmi v Javě a C++). Rozhodně ale neříkám, že dobře napsaný kód v jiných jazycích nemůže být stejně tak "samodokumentační".
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
12.3.2010 15:31 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Me zarazilo, ze rikas, ze ti nedela problemy cist nedokumentovany kod v Pythonu. Jedna-li se o netrivialni zalezitosti, pak jsem (a predpokladam, ze nejen ja) bez dokumentace a komentaru marny bez ohledu na jazyk :-) Spis bych rekl, ze je to proste o zvyku cist nejaky styl kodu. Python ma vyhodu v tom, ze zpusob zapisu je pevny, takze de facto maji vsichni styl stejny. Jinak se mi ale rigidita syntaxe pythonu v nekterych pripadech nelibi ... ted jsem napriklad psal neco jako:
$result = "";

if($a == 5)$result .= "A";
if($a > $c)$result .= "B";
if(strlen($d) == 0)$result .= "C";
Proste asi deset trivialnich ifu hned za sebou. V tomto pripade je pouziti tohoto zpusobu zapisu naprosto v poradku (jinak je to IMHO parasarna). Pokud se nepletu, v Pythonu bych na to potreboval 3x tolik radku. IMHO se pri diskusich o citelnosti a prehlednosti kodu casto zapomina na to, ze jednim z nejdulezitejsich faktoru je delka kodu. V tomto Python casto ztraci.
Radek avatar 12.3.2010 18:26 Radek | skóre: 15 | blog: rad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
result = ""
if a == 5: result += "A";
if a > c : result += "B";
if len(d) == 0: result += "C";
12.3.2010 19:52 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Tak to jsem nevedel, ze jde i tohle, omlouvam se.

Nicmene to ukazuje, ze i v pythonu jde prasit :-)
stativ avatar 12.3.2010 12:13 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Šablony v C++ jsou podle mého stejná sviňárna pro inteligentní automatické doplňování. Taky nevíš, co ti tam přijde. Tudíž když to jde ošéfovat pro C++, musí to jít i pro python.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
mirec avatar 12.3.2010 12:38 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Blbosť, u šablón človek vie, aký typ obsahujú v dobe prekladu. Alebo mi niekto chce nahovoriť, že u list<Trieda> zoznam; netuším, čo mi vráti zoznam.begin();? Kedysi boli šablóny pre dopĺňanie horor - pretože sa s nimi dajú robiť rôzne kraviny a proste parsery boli dosť biedne, ale teraz už máme nástroje ako clang, ktoré to hravo zvládnu. Mimochodom ako zistím v kóde def funkcia(nejakyArgument): akého typu je nejakyArgument? Žiaden superiteligentný parser mi nezistí akého typu to bude kým sa program nespustí. Okrem toho nemám istotu, že pri ďalšom spustení bude zase toho istého typu.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
stativ avatar 12.3.2010 13:02 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Blbosť, u šablón človek vie, aký typ obsahujú v dobe prekladu. Alebo mi niekto chce nahovoriť, že u list<Trieda> zoznam; netuším, čo mi vráti zoznam.begin();? Kedysi boli šablóny pre dopĺňanie horor - pretože sa s nimi dajú robiť rôzne kraviny a proste parsery boli dosť biedne, ale teraz už máme nástroje ako clang, ktoré to hravo zvládnu. Mimochodom ako zistím v kóde def funkcia(nejakyArgument): akého typu je nejakyArgument? Žiaden superiteligentný parser mi nezistí akého typu to bude kým sa program nespustí. Okrem toho nemám istotu, že pri ďalšom spustení bude zase toho istého typu.
Nemyslím, že je to blbost. Když to ví (při běhu) interpret pythonu tak se to určitě dá udělat přinejmenším tak, že by se to spustilo. Navíc vzhledem k duck typingu si nemyslím, že by byl takový problém prostě odfiltrovat to, co danému typu neodpovídá.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
mirec avatar 12.3.2010 13:22 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Na konci som písal, že spustenie nie je tiež 100%-ným riešením. Program musí prebehnúť aspoň raz cez oblasť, ktorá je pre mňa relevantná a stále tam nie je žiadna istota, že tak budú práve také objekty aké boli počas spustenia. Pri ďalšom spustení tam môže byť niečo úplne iné. A teraz je tu ešte taký zaujímavý problém s implementáciou - zisťovať informácie o všetkých premenných naraz? V celom programe? Existujú mimochodom programy, ktoré majú niekoľko MB zdrojových kódov. Alebo kontrolovať len typy v otvorených súboroch? Čo keď sa niekto rozhodne editovať iný súbor? Stále nútiť programátora spúšťať program znovu a znovu pri každom otvorení súboru? Tak dobre ako u staticky typových jazykov to proste nepôjde a všetko, čo sa snaží podobne fungovať je riešenie, ktoré nikdy nebude 100%-né. Niekomu stačia približné výsledky, iný chce exaktnosť, je to vecou vkusu. Ja napríklad používam vim a žiadne doplňovanie nemám (robím na menších projektoch, pamätám si čo ako funguje).
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
stativ avatar 12.3.2010 13:37 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
IMO by to šlo realizovat tak, že by se sestavil strom všech objektů v projektu a co všechno implementují. Z těch by se pak vybraly ty, které by šly použít. Interpretr by pak mohl vyzkoušet ty vybrané, jestli opravdu jdou použít a tím by udělal další filtrování.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
12.3.2010 13:38 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Tohle pomerne pekne resi plugin pro Python do Netbeans: pokud chce programator doplnovani kodu v zavislosti na typu promenne, staci pred jejim pouzitim pridat nasledujici komentar:
def foo(param):
    # @type param str
    ...
    ...
Netbeans pak automaticky doplnuje metody u vestavenych typu i vlastnich trid. Problem vsak samozrejme nastava, pokud si dynamicky za behu pridavate nove metody tridy - na to uz je doplnovani kratke. Zalezi tedy na ukaznenosti programatora. (ve smyslu spis "Ceckar" nez rozezny "skriptak)
Saljack avatar 12.3.2010 15:16 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Ale blbost, nevím proč by byl problém s tím, že nevíme co to bude za proměnou. Nevidím žádnou souvislost s doplňováním, jenom bezpečnostní, jinak je to v podstatě jedno.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
12.3.2010 15:22 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
a co treba tohle:
#!/usr/bin/env python

import sys

s = "ahoj"
if len(sys.argv)>1:
    s = 123;

@@@ print s
Muzete s jistotou rict, jakeho typu bude promenna 's' v miste oznacenem '@@@'?
Saljack avatar 13.3.2010 11:44 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Cože vždyť to druhé je vnořené tak je to normální celé číslo.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
mirec avatar 13.3.2010 15:23 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Zaujímavé, u mňa je to string ;)
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Saljack avatar 14.3.2010 10:13 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
To jenom proto, že jsi @@@ smazal a neodsadil, takže to je mimo a proměnná s jako číselná již "neexistuje".
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
mirec avatar 14.3.2010 10:27 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Riadok je označený znakmi @@@, ale to označene nie je myslené ako odsadenie. V takom prípade má premenná typ podľa toho akým spôsobom sa program spustí čo demoštruje práve to, že neexistuje istota, že premenná bude nejakého konkrétneho typu čo je problém pre doplňovanie.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
stativ avatar 14.3.2010 11:22 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
V tom nevidím problém. Prostě to nabídne obě možnosti – jak pro string, tak pro číslo. Ani člověk to nezvládne lépe.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
stativ avatar 14.3.2010 11:24 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Nebo lépe – doplňování by v tomhle případě bralo v potaz jen průnik toho, co jde dělat i s čísly, i s řetězci.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
15.3.2010 07:32 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
hmm a co by se melo doplnit v tomhle pripade?
def foo(param):
    param ### tady
Vzdejte to, v Pythonu, vzhledem k jeho podstate, automaticke doplnovani udelat nejde ;-)
stativ avatar 15.3.2010 08:13 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
hmm a co by se melo doplnit v tomhle pripade?
Cokoliv, protože tam cokoliv být může.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
15.3.2010 08:15 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Jo, mas pravdu :D vzdavam to
Saljack avatar 14.3.2010 17:10 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Já jsem asi mimo, ale když to není odsazení, tak s je lokální proměnná, a když již pracujeme vně tak již neexistuje. Pokud je print odsazeno a je vnořeno v if, tak s je lokální proměná, která překryje string a bude celočíselná, nevidím problém.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
14.3.2010 19:52 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
To je samozřejmě nesmysl, pravdu by si měl, pokud by to byla definice funkce nebo metody. V případě if, for nebo podobných konstrukcí je to jen odsazený blok kódu, ale ne jiný jmenný prostor.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
12.3.2010 08:52 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.7.0 tech. preview a Qt Creator 2.0 alpha
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Qt 4.7 is the first release controlled by a new Qt Continuous Integration system – introducing a new level of control to ensure that the quality of Qt improves with each release.

To mě zarazilo -- vůbec bych nepředpokládal, že CI vůbec nepoužívali (zatím).
Later --- Lukáš Zapletal

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.