Portál AbcLinuxu, 22. července 2025 23:19


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
3.5.2007 01:22 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ti nevim, ale me vic bavi cygwin a openssh :) si to otviram pres X/cygwin...
3.5.2007 01:24 mato
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
este radsej hned na zaciatku spomeniem, ze sa nesnazim nikoho vyprokovat ani nemam nic proti tomu samotnemu projektu, ale proste nejde mi to do hlavy :p
preco by si niekto na *nixovych systemoch instalil putty ? ako to ma vyhodu ? co je tam naviac oproti klasike (prihasenie cez ssh) ? pod woknami je dovod jasny a putty je podla mna asi najlepsi programcek na toto .. ale pod *nixami ? fakt, seriozne - co vedie nieko k nainstalovaniu takeho cosi ? m
the.max avatar 3.5.2007 02:14 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
spise to bylo mysleno tak, ze nekteri pouzivaji i wokna (ano itaci bohuzel jsou) a obcas se potrebuji z tech woken dostat na Linux..
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
3.5.2007 02:14 mutex
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
ja tedka pod linuxem treba putty pouzivam ,protoze tunel si radsi naklikam a ulozim do session nez studovat command line, jen me mrzi ze pod linux je pomerne stara verze :( , krome tech tunelu mi to skoro na nic extra neni no to mas pravdu, ale ta moznost potesi :),

dalsi veci muze byt i sila zvyku ... program ktery vypada a chova se stejne pod vice systemy je k nezplaceni (firefox,psi,opera,putty,...)
pol128 avatar 3.5.2007 07:18 pol128 | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
Preco je pod linuxom stara verzia? Ja vidim 0.60, to je to iste ako pre windows.
MaT avatar 3.5.2007 11:33 MaT | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
No, třeba dotyčný spoléhá na balíčkovací systém nějaké distribuce, v kterém ta 0.60 ještě není...
Open source software for open minded people. :-)
pol128 avatar 3.5.2007 16:44 pol128 | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
mozno v nejakej distribucii je stara verzia, ale verzia pre linux je rovnaka ako pre win ;-)
3.5.2007 12:36 mato
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
jj, s tym suhlasim - tiez uznavam programy, ktore su takto prenositelne
mno vsak, ten tunel nie je az tak dlhy prikaz zas ;)
pol128 avatar 3.5.2007 07:11 pol128 | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
Ja pouzivam putty na linuxe kvoli proxy. Je to jednoduche si naklikat, ulozit a pouzivat.
hwsoft avatar 3.5.2007 08:05 hwsoft | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
No me treba prace s seriovym porte, protoze jsem liny si to napsat sam :-(. Telnet relaci na /dev/ttySx neumi poradne zadny ze SW, ktery jsem zkousel. Nejlepsim se zda byt cu, z baliku UUCP.

Pokud mas nejaky managed switch, pripadne embeded zarizeni, muze se ti prave putty hodit. (dale je moznost, ze je nekdo na nej jiz zvykly)
3.5.2007 09:12 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
telnet relaci na /dev/ttySx - to byla asi spatne mysleno :)

minicom na linuxu, ale na bsd je cu/tip :P

http://jirib.blogspot.com/2006/06/seriov-konzole.html
3.5.2007 11:10 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
A co takhle screen /dev/ttySx
No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
3.5.2007 12:41 mato
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
moze byt .. ale taktiez na to su pekne alternativy (alebo skor opacne, putty je alternativou na ne?) v linuxe/unixe - minicom, napr.
i ked je pravda, ze to je o tom, kto chce co pouzivat .
4.5.2007 22:30 Jiri Bajer | skóre: 34 | blog: Sarimuv koutek | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
Zalezi na tom, jakou emulaci terminaly pres ttyS potrebujes. Pro HP-UX se mi nejvic osvedcil C-Kermit (podobny vt-220), popr. Minicom.
Fill avatar 3.5.2007 08:38 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
Já ho v nouzi používám, pokud se musím přihlásit do prostředí s TERM=scoansi (což už je tedy, chápete, hodně velká nouze :^]), protože v jiném se mi nepodařilo rozchodit funkční klávesy.
3.5.2007 09:18 Zbyshek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
Sam to nepouzivam, ale videl jsem to u kamarada linuxaka. Putarna ma vyborne vyresenej zpusob logovani. Od kazdyho serveru a pripojeni muzes mit kompletni log, co se tam delo. Lokalne na masine, ne nekde remote ato jeste k tomu mozna a neuplnej...
3.5.2007 09:32 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
$ script /path/to/log
$ ssh server-v-praci # alias z ssh_config
... nejaky prikazy
$ exit
$ exit
$ less /path/to/log
:) nic moc ale funguje to...
3.5.2007 11:12 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
Tak kamaradovi linuxakovi vyrid "man tee" ;)
No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
3.5.2007 10:10 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
Používal jsem putty na Linuxu když mě zabugovanej NAT (dropoval pakety s TOS!=0) s normálním ssh nechtěl pustit. To jenom proč může být putty na Linuxu k něčemu.
3.5.2007 11:41 rajo AT platon.sk
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
neslo to poriesit cez iptables? Napr.
$IPTABLES -t mangle -A OUTPUT -s 0/0 -j DSCP --set-dscp 0
Vid http://platon.sk/cvs/cvs.php/scripts/shell/firewall/fw-universal.sh funkcia configure_special_rules()
3.5.2007 16:14 Nicco | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
mna to vzdy vyprovokuje:)

Takze ja pouzivam notebook s linuxom v praci, kde potencialne spravujem 10-15 zakaznikov. Kazdy ma inu IP, kde sa pripajam, iny login alebo proxy. Ja chcem mat ine logovanie, historiu, ... pre rozne session a prave tie session, ktore si mozes ulozit a potom zo zonamu vybrat tu, ktoru chces, je najavsia vyhoda putty.

Znie to az neuveritelne, ale terminal emulatory na luneze su strasne slabe a chudobne, oproti windowsovym. Sa to dotyka mojej prace a prave toto ma najviac stve, ze v linuxe som oproti windows kolegom v nevyhode.

Poznam perfektne free alebo komercne programy pre telnet, ssh, serial, ... ale vsetky su pre windows. Spomeniem iba securecrt, poterosa, tectia ssh, Zoc/emtec alebo attachmate reflection.

Perfektnenastroje pre unix administratorov. GUI, zalozky ako firefox, session, nahravanie a spustanie makier, podpora roznych terminalov, bezproblemovy copy/paste, podpora USB crypto tokenov s certifikatmi,....

Presne ta ista situacia je na poli VPN (linux - windows).

Je to smutne, ale je to tak. 99% vsetkych unix adminov vo firmach po svete ako IBM, sun, HP, oracle, .... vsetko z telecom, it,... ma firemny notebook s windows XP a nejkaky super komercny terminal emulator.

Toto chyba obycajnej chudobnej emul-konzole v linuxe (xterm, konsole, gnome-terminal)

Zaujimave je, ze nikto nic take ako maju widlari nevyvyja, lebo ze naco, ssh ide aj v xterme. To je ako porovnavat links a operu alebo frozen bubble s NFS Carbon. Samozrejem, ze pre niekoho je oblek za 500Sk to iste, co oblek za 7.000Sk alebo za 50.000Sk. Pre mna nie, zivot je o malych detailoch, ktore tvoria velke veci.

Aspon sa nesmejte tim, co pouzivaju Putty a tomu, co ho portuje do linuxu.
pol128 avatar 3.5.2007 16:55 pol128 | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
no a ked teda ide ssh v xterme, tak naco mi je nejaky podivny emulator?
3.5.2007 17:20 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
Právě se ti dovolal významný zákazník nebo někdo důležitý z tvé z firmy, tak si spusť stopky, START, pohledej někde na kterém stroji pracuje, jaký je tam systém? Linux, hpuix, solaris? je tam utf-8 nebo iso8859-2? jak máš mít nastavené prostředí, přihlas se tam a STOP teprve teď můžeš poktačovat v hovoru a něco pro něj udělat. Nepřipadá ti to trochu dlouhé, nemáš z toho divný pocit?
3.5.2007 20:21 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
ssh_config(5). A pak uz jen staci ssh muj_bohaty_zakaznik.

Vase super emulatory maji jednu nevyhodu: pokud chcete neco, co neumi, mate smulu. Se samostatnymi nastroji si to muzete sam poskladat na miru.

Priznejte si, ze mnohdy ten super emelutor neni treba, ale je to spis o tom, ze je na compatibility listu vyrobce zarizeni. Proto se taky nestane, ze by bylo treba neco, co dany super emulator neumi nebo servisak je jim nebyl vybaven.
3.5.2007 22:47 Nicco | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
kamo, ved som to tam rozpisal na 20 riadkov
3.5.2007 17:06 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
+1

Stejné je to bohužel třeba s tiskem.

Navíc vidím spíše odpor a nepochopení než pokrok. Viz konflikt Linuse a Gnome vývojářů.

Naproti tomu stojí ve windows "Virtuální tiskárna" FinePrint, kde lze dokument odeslaný jakoukoli aplikací dodatečně upravit pro tisk - odstranění nebo přidání okrajů, více stran na jeden list, odstranění jednotlivých stránek z tisku, sloučení jobů do jednoho (odstraní prázdné listy při oboustranném tisku nebo tvorbě brožury z více dokumentů), skládání stránek do brožury, přidání místa na vazbu (lichý-sudý okraj), přidání číslování, datumu, uložení výsledku pro další tisk ... K tomu vidíte jak bude vypadat výsledek v náhledu.

Ano, v linuxu za den uděláte skript kterým to taky zařídíte, ale ve FinePrintu to naklikáte i se studiem jak to funguje za 2 minuty.
3.5.2007 22:55 Nicco | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
ano presne tak

Niekedy mi pride, ze vyvoj komercneho softveru ma nieco doseba, ak je spravne vedeny. A tie reci, ze v linuxe si vsetko naskriptujes, ponastavujes v konfigurakoch, skompilujes, ... Kto ma na to cas v dnesnej dobe. Ludia radsej zaplatia peniazom, ako by sa vrtali hodiny v niecom, co mozu vyklikat za 5 sekund.

Taky priklad. Banky s ich internym softverom na analyzy a prevody, na jednoduchu desktopovu pracu, na grafy,... drviva vatsina toho sw je postavena na exceli, visual basicu a ODBC. Aplikaciu, ktoru by som skladal v linuxe roky, ak nie som nejaky aspon kernel developer s 10 rocnou praxou, maju hotovu bez hlbokych znalosti aobycajny technicky zdatni ludia za par minut-hodin.

Zoberies evolution a outlook. Obidva veda to same, ale outlook, je krajsi a ma plno malych detailov, co ulahcuju zivot, lebo pri jeho vyvoji je kladeny doraz na pouzitie v praxi nie na to mat tool, ale na to, mat urobenu pracu.
3.5.2007 23:43 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
ma plno malych detailov, co ulahcuju zivot...
Například chyby, které umožňují virům, aby se samy rozesílaly ;-)
Quando omni flunkus moritati
4.5.2007 15:41 JoHnY
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60
Existuji veci o kterych nektere lidi nikdy nepresvedcite, a mozna je to i dobre(mozna). Ja taky radci sahnu po nastroji jako putty(zatim nemam v okoli zadnou krabaci se kterou by si neporadil) a nekdo bude dlouhosahle konfigorovat a studovat 10 ruznejch nastroju. Vysledek bude ten, ze se oba pripojime tam kam potrebujeme cca do 20s. Rozdil bude v tom, ze on se po trose snahy pripoji i k tomu neuchylnejsimu zarizeni co existuje a ja budu mit smulu. Uz je na kazdym z nas, jestli jsme ochotny venovat cas studovani dokumentaci a ladeni 10 toolu nebo obetovat kompatibilitu s 1% zarizeni a ten cas usetrit.

btw.: Pouzvam widle a asi este dlouho budu :). Na destop podle mne patri desktop OS a linux este zdaleka neni dost destopoidni, abych ho snesl pouzivat (brzdi me v praci, bohuzel). Hodne zalezi na tom, co presne s pracovnim PC provadite.
xxx avatar 3.5.2007 23:07 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: PuTTY 0.60

Ano nekomu vyhovuje system super programku s peknym GUI. Ono je to pekne dokad to dela vse co potrebujete. Jakmile ale narazit na neco co neumi, tak jste ztraceni, protoze vas super programek uz s nicim dalsim nezkombinujete.

Pokud se vam to preci jen nakonec podari, tak klikate a klikate. Kazde GUI vypada jinak. Najednou je treba prizpusobit vystup z prvniho programu, tak aby ho prechroupal druhy, atp.

Tenhle koncept jsem pred nekolika lety opustil a vubec mi nechybi.

Please rise for the Futurama theme song.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.