Portál AbcLinuxu, 7. června 2024 06:40


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
AsciiWolf avatar 24.8.2009 09:49 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Symbian na netbook?! :O

To je snad ještě horší volba, než Android... :-/

24.8.2009 10:18 Field
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

V dobách Psionu se se Symbiany dělaly věci, které by ještě dnes mohly některým netbookům slušně zatopit. Podívejte se na Psion 5 MX, to by byl netbook jak víno.

24.8.2009 14:24 faha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

JJ, souhlasim, nadherne zarizeni, mel jsem Psion 5 MX a bylo to opravdu labuzu zarizeni, sice tomu na dneska dobu uz neco chyby (BT, WIFI, USB,...), ale na svoji dobu hodne povedeny strojecek ... nechapu jak mohl managent nebo kdo potopit neco takoveho.

Apropo, doma se mi jeste v supliku vali plne funkcni Psion Organiser II

http://en.wikipedia.org/wiki/Psion_Organiser

25.8.2009 00:34 Field
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

No, mě se v šuplíku válí právě to MX.

Ještě jsem chtěl zmínit, že Psion právě celý koncept netbooku včetně názvu vymyslel :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Psion_netBook

 

 

24.8.2009 13:28 Roger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

Ten Symbian je podle me blbost - vzdyt i v N900 je uplne normalni Linux, tak proc by do netbooku davali Symbian...

24.8.2009 14:34 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

Souhlasím, také mi to přijde nepravděpodobné. Navíc nokia do linuxu docela přispívá.

24.8.2009 09:56 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jeste nekdo uvazuje o vlastnim netbooku?
24.8.2009 12:00 Anton Tkac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

A co tak DIY GPL netbook? :-)

24.8.2009 15:16 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

Ja :-D

24.8.2009 15:50 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

Já.

Bude to klasický netbook: obyčejný přenosný počítač bez několika náhodně vybraných komponent, s malou obrazovkou, malou klávesnicí a s mou vlastní distribucí operačního systému (špatně nastavené Ubuntu s ikonkou "Get Support" na ploše).

A budou se k tomu prodávat i nezbytné externí komponenty: použitelně velká obrazovka, klávesnice pro lidi s alespoň šesti prsty, myš, vypalovačka optických médií, pevný disk s větší než směšnou kapacitou a reproduktory -- jinak bude úúúplně všecičko už v základu.

Možná by to chtělo i nějaký nový název; "netbook" se používá už asi dvě sezóny a pomalu tato brand new technology nikoho nezajímá. Co třeba "typewriter"? Zní to dost nově, neokoukaně a originálně?

Tak super.

A na víko tomu nakreslím nakousnutý banán, aby si majitel netbooku vždycky uvědomil, jaký je k*kot, když si takový zbytečný vehikl koupil.

Jendа avatar 24.8.2009 17:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
Možná by to chtělo i nějaký nový název; "netbook" se používá už asi dvě sezóny a pomalu tato brand new technology nikoho nezajímá. Co třeba "typewriter"? Zní to dost nově, neokoukaně a originálně?
Co třeba webbook nebo mailbook. Nebo... Facebookbook!
24.8.2009 10:44 iq
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takovej netbook s gsm/3g modulem rovnou v zakladu by byl fajn.
Daniel Kvasnička ml. avatar 24.8.2009 14:53 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nokia neuvazuje. Nokia ho jiz predstavila. A Symbian tam opravdu neni :-) (opravdu radsi ty Windows 7 nez Symbian na netbooku)
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Daniel Kvasnička ml. avatar 24.8.2009 14:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
Jako ze ted tam 7 nebudou, ale casem urcite ano.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
24.8.2009 21:50 Robert
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

Ani bych se nedivil, kdyby si timhle modelem testovali HW s tim, ze Linuxova verze prijde pozdeji

Aplikace Nokia dela v QT (tedy tusim, ze Nokia Update Manager je v QT), portace by pak byla vice nez snadna (zadna).

Maemo sice jeste neni 100%, ale taky dozrava a Nokia s Intelem opravdu investovali hodne energie do podpurnych technologii a je jen otazkou casu, kdy s tim vyjedou.

randy avatar 24.8.2009 22:00 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

 ked na tom pojde7micka, tak pojde hociaky iny os ;)

ano, update manager aj ten novy nokia ovi suite. skusal som to pod woknami a je to nieco hrozne...velke a pomale..a hlavne padave ;)

R>
Daniel Kvasnička ml. avatar 24.8.2009 22:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
Ani bych se nedivil, kdyby si timhle modelem testovali HW s tim, ze Linuxova verze prijde pozdeji
Ale ja porad nikde nevidim duvod proc... Linux na netboocich byl doted jen jedna velka mizerie. K bateriim se neumi chovat, uzivatelske rozhrani na ty displeje absolutne neni delane (Gnome ne, KDE4 vubec), SW taktez...

Netbook neni "maly notebook". Lide, co si to mysli, jsou timto segmentem HW konstantne zklamavani. A dobre jim tak. OS s UI, jake zname dnes, na netbooky IMHO nepatri. Instaluje se tam, protoze v soucasnosti nic moc lepsiho neni, ale je to jako pest na oko. Jediny naznak svetla na konci linuxove-netbookoveho tunelu je podle me Jolicloud, ktery se vyznacuje jakous takous dotazenosti, nebo k ni alespon smeruje.

V dohledne dobe jeste stul s kartami prevrati Apple se svym tabletem. Takze o zabavu bude postarano.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Jendа avatar 24.8.2009 23:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
K Jolicloudu budu reagovat sem, přečte si to víc lidí :-)
Koncept závislostí mezi balíčky je před uživatelem zcela a úplně skryt a já jen nedokážu pochopit, proč se takto zjednodušený postup instalace neobjevil v linuxových distribucích dříve...
Ubuntu to má od října 2004. Aplikace → Přidat/Odstranit
Daniel Kvasnička ml. avatar 25.8.2009 12:53 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
To mate pravdu, to mi uniklo. Ovsem porad to ma ke stylu fungovani Jolicloudu daleko. Vyzkousejte to.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Jendа avatar 24.8.2009 23:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
S celým příspěvkem nesouhlasím, ale nevím, jak to vyjádřit :-)
  • Linux se chová tak, jak ho nastavíš. Stejně jako libovolný jiný systém. Symbian bude třeba přiohnout, Linux taky.
  • 1024x768 má třetina lidí, netbooky nejsou o moc menší.
  • Ano, jsou. Protože chtějí dělat věci jako na desktopu. Jejich blbost.
  • Zkoušel jsem týden pracovat na dědově notebooku (15,4" 1280x800), bez externí klávesnice a myši to nešlo.
  • Notebook pro mě není - má to dvě kila, je to velký a desktop to nenahradí.
  • Netbook je na přenášení a také nelze použít místo desktopu.
→ notebook bych nikdy nechtěl, netbook jo
Daniel Kvasnička ml. avatar 25.8.2009 12:58 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
Linux se chová tak, jak ho nastavíš. Stejně jako libovolný jiný systém. Symbian bude třeba přiohnout, Linux taky.
Jej, tak proc dodnes nebyl nikdo schopen upravit Linux tak, aby se umel chovat k baterce? Necekate snad, ze to budou delat uzivatele, ne?
Notebook pro mě není - má to dvě kila, je to velký a desktop to nenahradí.
Kdyz vymenite disk za SSD nebo nejaky 7200rpm a pripojite externi displej, desktop to nahradi. Jiste, profi workstation pro filmove studio asi ne... :-) Ale bezny desktop ano.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Jendа avatar 25.8.2009 14:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
Jej, tak proc dodnes nebyl nikdo schopen upravit Linux tak, aby se umel chovat k baterce? Necekate snad, ze to budou delat uzivatele, ne?
EEE 701, mobily s Androidem?
Kdyz vymenite disk za SSD nebo nejaky 7200rpm a pripojite externi displej, desktop to nahradi. Jiste, profi workstation pro filmove studio asi ne... :-) Ale bezny desktop ano.
No ale to netbook taky. Možná to zní zvláštně, ale já si na desktopu vystačím s 768MB RAM a 1,8GHz CPU.
Daniel Kvasnička ml. avatar 25.8.2009 15:20 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
EEE 701, mobily s Androidem?
EEE 701 ma v sobe nejaky Ubuntu, ne?... netbook remix se tedy k baterce rozhodne chovat neumi. O mobilech s Androidem nemam ted asi nejaktualnejsi informace -- jak jsou na tom s vydrzi v porovnani s iPhonem 3GS?
Možná to zní zvláštně, ale já si na desktopu vystačím s 768MB RAM a 1,8GHz CPU.
Me to zni zvlastne, hlavne ta pamet :-) Ale to je o tom, co clovek s tim pocitacem dela. Navic v desktopu asi nemas Atom, jako v netbooku, takze si nejsem jisty, jestli by sis vystacil s tim. Neni 1.8GHz jako 1.8GHz... Atomy na tehle frekvenci jsou vykonove daleko predaleko za leta starymi PowerPC chipy nebo za Core Solo od Intelu (oboje se stejnym taktem)...
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Jendа avatar 25.8.2009 15:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
EEE 701 ma v sobe nejaky Ubuntu, ne?...
Xandros
netbook remix se tedy k baterce rozhodne chovat neumi
S původním Xandrosovým jádrem prý ano.
O mobilech s Androidem nemam ted asi nejaktualnejsi informace -- jak jsou na tom s vydrzi v porovnani s iPhonem 3GS?
Nevím, ale prý někdo chystá recenzi na ABC.
Me to zni zvlastne, hlavne ta pamet :-) Ale to je o tom, co clovek s tim pocitacem dela.
OO, kwrite, Firefox, Thunderbird, lighttpd, MySQL, občas virtualizace dalšího Debianu (s 128MB RAM).
Navic v desktopu asi nemas Atom, jako v netbooku, takze si nejsem jisty, jestli by sis vystacil s tim. Neni 1.8GHz jako 1.8GHz... Atomy na tehle frekvenci jsou vykonove daleko predaleko za leta starymi PowerPC chipy nebo za Core Solo od Intelu (oboje se stejnym taktem)...
Mám Sempron. Ale zase mám Debian - všechno kromě jádra a libc kompilované pro 486.
Daniel Kvasnička ml. avatar 26.8.2009 11:11 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
OO, kwrite, Firefox, Thunderbird, lighttpd, MySQL, občas virtualizace dalšího Debianu (s 128MB RAM).
Tak to mas asi nejake lehci DE, prip. nejaky ten *box, ze? :-) Treba (K)Ubuntu s timto SW by na 768 MB RAM bylo IMHO nepouzitelne.

FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Jendа avatar 26.8.2009 11:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
KDE 3.5. Momentálně mám spuštěný Firefox, Thunderbird, Konsoli s několika taby a Debian ve VirtualBoxu a mám zaplněno 589MB, 135MB je cache.
randy avatar 24.8.2009 22:01 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

aj na dsl.sk o tom pisu

R>
25.8.2009 09:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
Nokia neuvazuje
Když jsem to psal, tak ještě uvažovala, resp. nepředstavila ;-)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.