Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 10:42


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Migi avatar 3.2.2012 10:27 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
už se těšim, jak bude ČPU obhajovat udávání a šmírování v ACTA.
3.2.2012 10:42 prqek | blog: prqek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Bedňa avatar 3.2.2012 11:32 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
To len podvratné živly vykrikujú že sa niečo deje. V skutočnosti sa máme výborne a ako čítam, budeme sa mať stále lepšie a lepšie súdruhovia.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
3.2.2012 13:50 sad | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
A v Polsku se také demonstrovalo asi jen ze srandy...
3.2.2012 11:28 Jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejvetsim problemem ACTA je to, ze potvrzuje konzervuje nynejsi stav a pripravuje si pudu pro dalsi tazeni.

Pritom by vubec nebylo od veci zacit vazne premyslet o zarazeni zpatecky.

Treba: Omezit autorska prava na dvacet let od vydani pro sireni a kopirovani a na 50 let pro modifikaci a odvozeni. A tech prvnich dvacet klidne chranit autorska dila vic. Zaroven by se melo zrusit vypalne za pametova media, kopirky atd...

V soucasnosti se spis protahuje stav, v jakem byla autorska ochrana ve 30. letech.
3.2.2012 11:45 JirkaK | skóre: 15 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Omezit autorska prava na dvacet let od vydani pro sireni a kopirovani a na 50 let pro modifikaci a odvozeni. A tech prvnich dvacet klidne chranit autorska dila vic.
I těch 20/50 let je podle mě zbytečně moc. Možná pro komerční použití, ale i tam bych to ještě ořezal, a pro libovolné nekomerční použití bych viděl dobu ochrany tak na max. 5 let. Ale jinak souhlas.
** Počítač bez window$, to je jako ryba bez bicyklu... ** echo 'Kdo neskáče, není Čech!'|sed s/Čech/cvičená\ opice/
3.2.2012 14:52 volani.webnode.cz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta

Já si myslím, že automaticky by díla nemělo být chráněné vůbec a o ochranu by mělo být nutné zažádat.

Na nějákou dobu by to mělo být bezplatné (5 let od zveřejnění díla) a pak by toto prodlužování ochrany mělo zdražovat.. :)

Problém ale toho internetu je že nemáte možnost zjistit, které dílo komu doopravdy patří a jakou má licenci!

Kodloliv cokoliv může okopírovat a vydávat pod jakoukolvi licencí! Jediné jak se tomuto dá z mého pohledu zabránit je přísná cenzura.

A proti cenzuře jsem!

Nevím jak mnou zezačátku navrhovanou ochranu autorských děl vymáhat.. :)
Proti cenzuře protestovat budu.

Hudbu poslouchám na MusicJetu, ale ty hodně hlasité reklamy na lyže pro dámy při poslechu meditačních manther (které mají hlasitost výrazně nižší) mě začínají mírně iritovat a asi začnuraději poslouchat zase ticho (na to doufám ještě nikdo patent či autorský monopol nikdo nemá..).
A nebo si najdu hudbu jinde se svobodnou licencí (jamendo nebo jinde).

3.2.2012 15:09 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Souhlas, melo by to fungovat stejne jako patenty = chces ochranu? Zaplat si ji. A stejne nic nenadelas s tim, ze si nekdo doma vyrobi neco, co sis nechal patentovat. Jen to nesmi prodavat.

A samo, stejne jako u tech patentu by si musel dotycny sam najit porusovatele ochrany a sam si ho dat k soudu.

(samo nejslepsi by bylo tyhle kraviny zrusit obe a bez nahrady)

--- BTW: Kazdej normalni prehravac umi normalizaci hlasitosti.
3.2.2012 19:49 Ferdinand
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Ja ne. Staci se podivat, jak funguji v mnohych pripadech patenty ted (nejen softwarove nebo farmaceuticke). Byrokracie s tim spojena by byla silena, zivilo by to akorat pravniky. Automaticka ochrana vseho ma smysl - je to jednoduchy zpusob, jak zajistit autorum monopol. Pokud ale takova ochrana trva az 150 let od vydani dila (coz se muze dneska klidne stat, protoze ochrana se dost morbidne pocita od smrti autora), je hodne kontraproduktivni.
3.2.2012 12:10 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
To je jen neutrál, zpátečka je max 2/5 je tak akceptovatelné, to že někde někdo někdo něco napíše nebo békne do rádia neznamená, že zbytek života z toho bude někdo jiný žít…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
3.2.2012 12:31 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Ne všechna autorská díla jsou pochybné popsongy s životností týden. Některá jejich autoři tvoří podstatně déle než těch 5 let.
3.2.2012 12:50 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Ale ten čas sa ráta od vydania takže písať to môže aj 20 rokov!

ja by som to videl na max 5/10rokov

Ale žiadne také ako doživotne plus posmrtne ak si dobre pamätám 70rokov či ako.
3.2.2012 16:23 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Prober se.

Napíše-li Jan Vomáčka knihu a má na ni autorská práva do smrti, je to v pořádku a nevznikají tím žádné problémy.

Ty vznikají úplně jinde a to především při převodu práv na různé korporace, které s mini umějí jedinou věc: optimalizovat zisk.
3.2.2012 19:53 Ferdinand
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Vazat ochrannou lhutu na smrt autora je morbidni silenost. Rad bych vedel, kdo to vymyslel. Ochrana by se mela vztahovat na dobu pred vydanim a po nejakou dobu po nem.

Tesim se, az nekoho obvini z vrazdy, protoze dotycny chtel, aby dilo nekoho jineho bylo drive volne.
5.2.2012 11:38 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Stejne tak muzes dneska zabit rodice, kdyz chces dedit. Nic morbidniho na tom nevidim.
Jakub Lucký avatar 6.2.2012 10:14 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Ale nesmí ti na to přijít...
Nedědí, kdo se dopustil úmyslného trestného činu proti zůstaviteli, jeho manželu, dětem nebo rodičům anebo zavrženíhodného jednání proti projevu poslední vůle zůstavitelovy. Může však dědit, jestliže mu zůstavitel tento čin odpustil.
§469 - Občanský zákoník
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Acci avatar 3.2.2012 13:21 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Přesně! Navíc počítat dobu ochrany od vydání mě přijde mnohem rozumnější než od smrti autora či některého ze spoluautorů. Jinak totiž stačí do týmu, který něco tvoří, formálně přibrat nějakého 18 klučinu, čímž se může doba ochrany protáhnout třeba o další 30–40 let.
3.2.2012 16:29 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
To dává smysl, pouze chceš-li altruisticky klučinovi přilepšit, což není zase tak kritický scénář a nemyslím, že by to mohlo reálně působit velké problémy. Ty nastanou až ve chvíli, kdy se práv namísto klučiny ujme Sony...
3.2.2012 20:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
formálně přibrat nějakého 18 klučinu
Nebo naopak hitmana :-D.
3.2.2012 15:11 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mimochodem, Zandl a diskuse, to nejde dohromady, ten dobytek by spos potreboval dostat preshubu.
3.2.2012 16:22 volani.webnode.cz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Bude videozáznam?

3.2.2012 20:10 100% Lenin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdar všem.

Zrovna jsme se tu v děsivé mrazivém večeru bavili o tom, proč jsou ceny v ČR na média (filmy/hudba) cca. (5-2)-kráte vyšší než-li v RF. Ekonomicky orientovaní jedinci začali tu svou píseň o trhu. Že to prý nikdo v RF nekupuje a podobně. No, Došli jsme společně k tomu bodu poznání, že RF není Moskva, která je opravdu příjmově výš (asi tak jako v ČR)a právě ceny na Moskevském trhu jsou ty, o kterých jsme se bavili. Po krátké diskuzi jsme se shodli na tom, že se v ČR někdo hnusně pakuje. Neboť to jinak nelze vysvětlit. Tady to jde a u nás ne. Trhy jsou srovnatelné z hlediska složení kupujících, jejich příjmu (a ten bývá i výrazně vyšší) a jejich zájmů. Prakticky se tu nabízí to samé co u nás, ale kupuje se stejně či méně. Chtě nechtě tak došlo na to - že nám obchodní model v ČR nedává smysl - když to nekupují tady za tu extrémní láci (MP3 CD cca. 60-120 Kč, Film na DVD za 120 - 300 Kč, Blue Ray cca. kolem 400 (i tři kusy v jednom) tak proč nesnižují cenu - trh přeci vše vyřeší ( :D )?

Ano, hodně se tu sdílí, ale zrovna v té příjmové hladině to při těchto cenách nemá smysl - protože kvalita zrovna nebývá nic moc a mnozí kolegové raději koupí. Ano - stáhnou si, kouknou a pak jdou do kina. Nebo si koupí disk.

Tak, a teď mi už tuplem nedává smysl zas...á akta. Hm, dává - že nám začínají finanční bolševici utahovat smyčku kolem krku. Inu, rejpat nebudeme - ale dekadentnost, cynismus a výsměch humanismu, který byl a je považován za základní hodnotu západu, nahrává novým proletářům.

A bude hůř. A vo tom to je.
Luboš Doležel (Doli) avatar 3.2.2012 22:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Já jsem před asi rokem chtěl dát hudebnímu průmyslu šanci. Máma má ráda Enyu a zrovna jí vyšla nějaká "Best of", tak jsem zašel do krámu a CD jsem jí k Vánocům koupil. Osobně jsem očekával u Best of nějakou nižší cenu, protože je to naprostý recyklát a nic nového.

Kdeže. Odešel jsem o 650 Kč lehčí. Na*at jim na to. Cítil jsem se natolik okradený, že mám na dalších 10 let nakoupeno. Dvě stovky bych jim dal bez keců, možná i tři. Ale tolik za recyklát? Takovou pokutu mi nedala ani PČR za jízdu ve vozidle technicky nezpůsobilém k provozu na pozemních komunikacích (to jsem tehdy jednou sednul do starýho auta...)!
vlastikroot avatar 3.2.2012 23:19 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
To je ono. Ja bych si nikdy CD v obchode nekoupil. Koupim si ho radsi primo na koncerte. Tam si clovek koupi doma paleny CD s potiskem z inkjetu, treba za 50 nebo 70 korun. A vsechny ty penize jdou te skupine. Z toho CD z obchodu sotva dostane skupina 10%. Aby mohla skupina nahravat, nemusi se hlasit k velkemu labelu. Staci studio s dobrym technickym zazemim (v kazdem vetsim meste takove je), sikovneho zvukare a pak uz se jen kopiruje a kopiruje. Kdo to mysli s hudbou vazne, da ty nahravky na net a koncertuje.
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
3.2.2012 23:51 Ferdinand
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Tak to je znama vec, ze Cesi jsou proste blbi a kupuji drazsi veci. Neni to jen zalezitost autorskych del.
4.2.2012 08:33 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
no a co maj kupovat, když levnej je akorát čínskej šunt a polský žrádlo ze soji

tak si připlatí za ... předraženej čínskej šunt a odpad od německejch a španělskej zemědělců

au

víš, já bych hrozně rád věděl, jak se teda k tý konkurenci chodí, když žádná není

a ty věci koupit potřebuješ ... teda "potřebuješ", samozřejmě můžeš žít v jeskyni, pít z potoka a pytlačit v lese

jak jsem měl například před pár lety při pořizování připojení na bytě vybrat nejlevnější nabídku, když v baráku byla jediná - a nejbližší předpokládaná konkurence se mi ani neobtěžovala odpovědět na poptávku, jestli tam v dohlednu hodlaj bejt taky; později, když se teda uráčili začít tam operovat taky, jsem přešel, ale pomohl jsem si akorát kvalitou, cena je furt stejná (resp. asi o třináct korun míň, než mi nabídl původní poskytovatel), a kurevsky vysoká, jinde, kde ta konkurence je, platim měsíčně třetinu(*) ... tak mi poraď, jak nemám bejt "prostě blbej Čech" a platit míň ("nekupovat dražší věc"), když ten byt prostě nepřestěhuju a připojení na něm potřeba je?

(*) pravda, za nižší rychlost, nicméně pořád dostatečnou, a klidně bych měl nižší rychlost za míň peněz i na tom bytě, ale taková nabídka tam prostě není, musím platit hodně za rychlost, která není využita
4.2.2012 14:37 100% Lenin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Jo, to bude asi ono.

Kdysi dávno, když se cinkalo jsem po letech uzřel osobu mně blízkou, jež dávno před cinkáním zmizela na západě. Mohu potvrdit, že to žádný levičák nebyl, není a nebude.

Jak tak plkáme o cinkotu a veselí davu, osůbka mi sdělila cosi ve smyslu: milý příteli, tady nejde o o žádnou sametovou revoluci, tady jde jen a jen o vaše trhy! Ale to pochopíš až časem.

Nevěřil jsem. A dnes s tím plně souhlasím.

Prodali nás a naše duše za třicet stříbrných a ještě se nám smějí. Ti umolousaní revolucionáři. Mysleli si jak že to znají ten západ. Jak nám to ukážou a jak jim natrhneme řiť.

Nikomu jsme nic moc neukázali, z bláta jsem skočili mílovým krokem do louže. A ti, kteří vám kázali o Marxismu Leninismu nám dneska ukazují a znovu velí jakými že to máme být liberály.

Soudruzi BOLŠEVICI. Je mi jedno jste-li levými či pravými. Ale, konečně už: TÁHNĚTE DO HÁJE.
4.2.2012 14:23 100% Lenin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Ehm. Tu se musím Čechů trošku zastat. Nemyslím si, že jsme blbí. V tom to nebude. Panečku - to by jste koukali co tu v Moskvě koupí rus za blbosti v cenách, o kterých se vám ani nezdá. Vemte si například pivo - v hospodě dáte za 0.5 l piva od 45 Kč do 300 i více Kč. Boty, které vyšly z módy tu klidně koupí za 7 kKč, u nás ten šunt vyjde na 1.5 kKč. O oblečení reději nemluvím.

Zajímavé je následující sdělení - cituji: víte, my jezdíme do Čech rádi. Jezdili tam naši rodiče a prarodiče neb nebylo jiné volby. Máme rádi českou pohostinnost, české pivo, kulturní památky. Co nás však s.r., to jsou vysoké ceny mnohých věcí, které o 200 km na západ jsou poloviční ne-li třetinové. No, soudruzi státní kormidelníci, zamyslete se. Transformovali jste Českou republiku do podoby jistého banánistánu, kterému nalepujete honosnou nálepku "západ". A ejhle, i Ti prostí rusáci,, kterými nás strašíte si všimli, že je v tom našem banánistánu nějak předraženo. Mohli bychom srovnávat mentality a ceny a chování, ale toto prohlášení mi utkvělo v paměti. Všude je chleba o dvou kůrkách, jak tak koukám - u nás je z jedné strany plesnivý. Není to vše způsobeno tím, že nás všechny spoutali? Že nám pěkně zpívali? No a pak nás lapili do té krásné klece s pozlátky odkud je velmi těžká cesta ven. Určitě nejme blbí jak se zdá, stejně jako tady nejsou všichni blbci. To si jen kdosi kdesi zbožně přeje, abychom tomu sami uvěřili!
6.2.2012 00:02 Name
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Měli pozvat současného šéfa pirátů, ten by jim to tam vytmavil. Fejerčík bohužel nemá moc dobrou vyřídilku. Když jsem ho viděl na diskusi se zástupci OSA a DILIA tak teda nic extra.
6.2.2012 08:51 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Panelová diskuse ACTA – mýty a fakta
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A k čemu tam bude ta protipirátská soužka...? Bude mít 10 vět napsaných na papíře a dokola je opakovat bez ohledu na jakékoliv námitky...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.