Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 02:50

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Migi avatar 3.7.2012 20:20 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kolik studovaných lidi v Mozille pracuje, a stejně nedokážou přijít s něčim originalním "co tu ještě není". Aneb peněz na vyhazování není nikdy dost.
Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 4.7.2012 01:28 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Studovaných lidí pracuje v Mozille určitě dost. Zkusil bys zmínit nějaký ekvivalentní projekt? Myšleno projekt s podobnou vizí a možnostmi. Chrome OS to není, ten cílí jinam.
4.7.2012 01:39 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Není to podobné WebOS?
Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 4.7.2012 10:27 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Firefox OS a webOS jsou oba OS pro mobilní telefony. webOS je momentálně uzavřený, což by se snad mělo změnit letos na podzim. Vývoj aplikací pro webOS je buď nativní nebo pomocí webových technologií za využitím interního frameworku Mojo. Je to takové hraní na vlastním písečku.

Aplikace ve Firefox OS jsou čistě webová záležitost (i s podporou běhu offline). WebAPI není hraní na vlastním písečku, ale tato sada malých specifikací je postupně standardizována a některé z nich jsou již podporovány WebKitem. Vize je, aby takto vytvořená webová aplikace běžela pokud možno všude. Dnešní stav asi znáš... vývoj aplikace pro každý mobilní OS zvlášť.
4.7.2012 12:56 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Jednoduchá odpověď: Enyo + PhoneGap. Nedávno tu vyšel blog mého kamaráda Petra Šiguta, který tímto způsobem úspěšně portoval aplikaci z TouchPadu na iPad.

Obecně PhoneGap je ten prostředník který řeší malou pružnost vývojářů prohlížečů a implementuje všechny ty drobnosti (nejen) z HTML5, na které jinde čekáme 2 roky než se projde schvalovacím kolečkem a všechno probublá do stabilních verzí browserů.
Rezza avatar 4.7.2012 15:12 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
No ono je celkove strasny nesmysl psat UI v HTML... To je vhodne na obsah. Pekna kombinace je QML+HTML.
pavlix avatar 4.7.2012 17:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Ono vůbec HTML je celé zprzněné kromě základních obsahových značek, třeba formuláře jsou úplně naprd a jejich CSS stylování zvlášť. Tvorba layoutu v HTML a CSS vykazuje některé vlastnosti podstatně horší než tabulkový layout (jiné samozřejmě ne, proto se to taky tak prosazovalo).

Ty standardy od W3C jsou určené úplně pro něco jiného než skutečný web.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
4.7.2012 18:28 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Ano, s tím souhlasím. Jenže HTML tu s námi bohužel ještě několik desítek let bude a dokud se dodavatelé SW nedohodnou na něčem lepším, tak se halt nedá nic dělat. Aspoň že už je tolik toolkitů a frameworků, které umožní se vývojáři soustředit na práci a ne na ladění chyb prohlížečů a pozicování buttonků.
5.7.2012 12:39 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
HTML především slouží pro výrobu dokumentů.

To, že se někdo snaží z dokumentovacích značek poskládat celou desktopovou aplikaci je používání kladiva namísto kleští.

Ostatně, klidně si můžete polodynamickou aplikaci udělat i v PDF dokumentu. Taky lze JavaScriptem i jinak z něho udělat leccos.

Nebo ve vimu si můžete naprogramovat tetris, taky to jde.

Ale HTML je dobře udělaný pro struturu statických dokumentů – a k tomu bylo HTML určeno.

HTML nikdy nebylo určeno na vývoj aplikací, a proto to tam dře a ekonomika vývoje není nic moc.
pavlix avatar 6.7.2012 23:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Výjimečně musím částečně souhlasit s panem astrologem, až na to, že on má pocit, že je to vina těch, kdo HTML používají a z mého pohledu je to vina těch, kdo webové standardy tvoří a případně těch, kdo je implementují na straně prohlížečů.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
cezz avatar 4.7.2012 23:02 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Viz. napriklad tato prednaska. Este to nie je uplne dokonale (zdaleka), ale ponuka postupne dobieha dopyt. Netvrdim, ze v HTML5 spravi clovek vsetko, ale ruku na srdce - 99% aplikacii v appstore, alebo na google play by sa v tom v pohode dalo spravit..
Computers are not intelligent. They only think they are.
5.7.2012 12:42 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
HHTML5 především bude k dispozici až v roce 2022, kdy W3C slibuje, že vznikne standard.

Do té doby HTML5 neexistuje, respektive jde o proprietární vzájemně nekompatibilní technologie různých výrobců, kteří zneužili slovo HTML pro trademark svých nástrojů.

Odmítám pracovat v technologiích, které nemají standard. HTML5 dosud neexistuje a minimálně ještě 10 let existovat nebude.
pavlix avatar 6.7.2012 23:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
HTML5 je pár berliček pro některé aktuální průsery.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
3.7.2012 20:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Klíčová otázka: Běží GUI tohoto OS nad XUL runnerem?

(Pokud ano, tak teda chudák telefon)
SPD vůbec není proruská
AsciiWolf avatar 3.7.2012 23:33 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
:-D
Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 4.7.2012 01:19 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Ne. GUI běží nad renderovacím jádrem Gecko.
Rezza avatar 4.7.2012 15:11 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
On ani mobilni FF nema pouzivat XUL UI.
3.7.2012 22:47 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pomooc, uz ne dalsi platformy :) Nechtel bych byt vyvojar mobilnich aplikaci...
3.7.2012 23:40 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Já bych tvoje tvrzení použil a trochu upravil. Nechci být už vývojář mobilních aplikací! :-)

Naštěstí je šance asi 10:1 že to nebude nikoho zajímat a chcípne to dřív samo než to získá nějaký tržní podíl.
4.7.2012 19:09 anon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Ja teda b2g preju at se chyti prtz android I ios jsou zamerne ojebany aby fungovali jen jako. Terminaly k googlr ci apple cloudu. Nemoznodt odlogovat se z google uctu v android je svinarna kterou u me google skoncill btw.
4.7.2012 19:22 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Tyjo, to ani nevím. Takže android u mě taky asi nikdy. Ale zase ze strany svobody využití zařízení je B2G ještě cloudovější - hardware na kterém si pusíte jenom prohlížeč webu mi příjde jako úplný hřích. Ale jasňačka že operátorům tyjícím z předražených paušálů s extra zpoplatněnými daty se to líbí.
6.7.2012 16:59 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Co je to za blbost? Žádný Google účet nemám a telefon s Androidem používám naprosto normálně. Aplikace, které potřebuji, samozřejmě instaluju ručně, což není žádný problém.
Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 4.7.2012 01:22 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Vzhledem k tomu, že platformou Firefox OS je web, tak bych se o nové platformě nebavil. Ta platforma již existuje.
4.7.2012 10:25 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
priklad nejake pekne webove aplikace, ktera umoznuje telefon pouzit jako gps logger? Myslim tu cast cinnosti, ktera to primo z gps zapisuje..
Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 4.7.2012 10:30 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Narážíš na jeden z problémů, které mají dnešní webové aplikace, pokud chtějí běžet lokálně - malý či nulový přístup k hardware. To je jedna část, co se snaží Firefox OS řešit. Mrkni na WebAPI. Postupně je to standardizované a něco málo již podporuje třeba WebKit.
5.7.2012 15:12 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
cili ta platforma jeste neexistuje, i kdyz se jmenuje web..
Karry avatar 4.7.2012 10:42 Karry | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Pro webOS máme MojoTracker. Není to sice čistokrevná webová aplikace, protože používá nestandardní rozšiřující API, je ale komletně v JavaScriptu a HTML. Kdybych místo webOS API použil HTML5 location API, tak se to dá použiít na webu...
unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
5.7.2012 15:26 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
nestandardni rozsirujici api .. To mi pripomina pluginy napr. Ve ff; je potreba napsat nativni plugin pro win, pro lin, pro mac, krat typy procesoru a pak .. pak maji uzivatele pocit, ze jim staci jen ten prohlizec a web; ale proc ten pocit maji vyvojari... nechapu slo by = neexistuje v teto realite
4.7.2012 23:10 MC
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Souřadnice získat přes JavaScript není problém. Zapsat je přes JavaScript na web server problém také není. A pokud je chceš zapsat do telefonu, tak by ten web server mohl běžet na localhost a pro takové zápisy by byl připraven (byla by to součást systému).

Jak to Mozilla bude ve skutečnosti řešit nevím, ale nástin jak je to možné udělat jsem uvedl.
5.7.2012 15:17 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
myslim, ze ten nastin je na mile daleko od mnou zpochybnovaneho "ta platforma existuje a jmenuje se web".. pro dalsi argumentaci prosim nahradte vsichni ziskani gps souradnic necim, pro co webapi - ci jakekoli dalsi rozsireni cehokoli - jeste nema rozhrani..
5.7.2012 17:27 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
ale pointa byla jinde - gps prijimac je na mem lokalnim stroji, muj lokalni stroj tak jako tak ma operacni system (na kterem bezi ten browser) se vsemi potrebnymi api, aplikace, ktera to pouziva, musi byt tak jako tak v necem naprogramovana, k cemu mi cokoli mimo tento lokalni stroj? pokud nic mimo nepotrebuji, proc to v vubec obchazet (ten lokalni server napr.)?

jakou vyhodu komukoli poskytuje fakt, ze aplikace bude webova? proc jako jedine api poskytovat "web" s naroubovanymi nestandardnimi doplnky, kdyz totez muzu bez te abstrakce naruby (do browseru vyvedene skrz nativni kod api systemu -> coz je to, co pro nestandardni veci musim delat a i to moje reseni bude nestandardni) resit primo nativni aplikaci?

vyhody js neberu (tytez vlastnosti prece nejsou odepreny jinym dynamickym jazykum), html + css mi jak z uzivatelskeho tak z programatorskeho hlediska jako zadna vyhra nepripada, cili proc to delat naruby?
4.7.2012 00:46 Olaf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak bezesporu mi do toho nic není. Ale mě už tyhle "nápady" plné originality fakt vadí (racionálně nevím proč). Na tuto neschopnost Mozilly jsem už opravdu alergický jako na Canonical. PR keců plný kotel, ale realita tragická, že by rozesmutněla i racka chechtavého. Jedna z mála věcí, co se mi líbila, Moblin, chcípla. Místo dobrých a užitečných netbooků teď máme upatlané tablety, které se hodí leda tak na šňupání koksu, nebo super mega cool ultrabooky za cenu menšího superpočítače, jen s chybějícími HW komponenty. Mně ty buzz-words posledních let včele s celým novým sociálním webem lezou krkem jak tasemnice rourou.
4.7.2012 01:15 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Netbooky si kupovali chudáci jako jsem já, kdežto ty podnosy jsou pro panstvo co neví kam s prachama. Takže je logické, co výrobci raději prodávají :| Zvlášť když podnos samotný je v podstatě k ničemu, takže se pak hovádku dá nacpat ještě další příslušenství (domácí server!), nemluvě o skutečném počítači.
little.owl avatar 4.7.2012 01:32 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Tablet ma svuj use case, rad ho pouzivam ve vlaku, v letadle, male, lehke a kompaktni, ale nahrada PC to neni.
A former Red Hat freeloader.
4.7.2012 02:09 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
To je use-case pro čtečku ebooků :P
little.owl avatar 4.7.2012 23:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Ano. Ctecka s e-ink je dobra jako nahrada knihy, kde je vetsinou jen text a lze to dobre automaticky reformatovat. Pokud se jedna o webstranky ci treba komplikovanejsi pdf-ka, prijde mi tablet jako lepsi reseni.
A former Red Hat freeloader.
5.7.2012 02:55 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Mám elektronickou čtečku Kindle 3.

Umí i PDF a umí i webové stránky – a umí to docela dobře.

Kde dělám chybu?

Nějak nevím, na co by mi vlastně tablet byl. Kindle se mnou prožil i několikatýdenní pobyt v nemocnici, kde bylo WiFi a nahradil knihovnu, webový browser a dokonce jsem skrze něj psal i do diskusí. Nebral jsem sebou nabíječku, celý pobyt vydržel na nabití doma a na konci vykazoval ještě 50 % baterky.

Kindle to dělá jednoduše. E-knihy reformátuje, PDF nechává tak jak jsou a nereformátuje je. A web reformátuje, jak to umí každý browser.

Osobně také nechápu, na co do vlaku tablet a proč ne čtečku.

Navíc e-papír se dá číst i na přímém slunci a je pro oko podstatně příjemnější.
5.7.2012 03:46 Ponkracoslav Mirec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Fajn, a ted tu o videu, ci skoro-plnem-webu. Nemluve o nahrazce TV v jistych situacich.

Ale jo no, ne vsichni jsou tak "secteli"...

Nicmene vyhody e-inku neshazuji, v serialu Lost by se to tem kulibrkum hodilo.
5.7.2012 11:18 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Video nesleduji. S webem jsem neměl nikde problém.

Já jsem se chtěl jenom připojit k tomu, že tablet považuji za přechodnou módu, kterou odnese čas stejně jako děrné štítky nebo feritovou paměť.

Nevidím pro tablet vcelku využití. A co se dívám na běžné lidi kolem sebe, tak tablet poměrně rychle odkládají někam, kde na něho sedá prach.

Zato čtečka je jiné kafe. Sám nevím, k čemu by mi tablet byl, proto si ho nepořizuji ani nehodlám pořídit.
5.7.2012 11:47 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
To bude asi společností. Já okolo sebe pozoruji čím dál tím víc majitelů tabletů, kteří jej skutečně používají. A i já sám se často vidím šahat po tabletu místo notebooku protože je to pro "takové to domácí prohlížení webu" často pohodlnější, a to nemluvím o několikanásobně lepší výdrži na baterku.
5.7.2012 12:32 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Možná by se slušelo připomenout, že toto vlákno reaguje na používání ve vlaku, letadle.

Jinak já doma používám stolní počítač, a protože dělá vše včetně příjmu televize, je daleko pohodlnější dálkovým ovladačem si ten web prohlédnout. Dokonce je možné vzít WiFi klávesnici a zdálky reagovat do diskusí či hrát hry.

Samozřejmě vidím, že pokud někdo doma používá notebook, což je zařízení, které rozhodně není ideálně postavené, tak k tomu použije i tablet.

Nicméně znovu, vlákno bylo i vlaku a letadle – a tam mi čtečka udělá lepší službu, a výdrž jeden měsíc na baterii v pohodě pokryje i několikadenní či několikatýdenní cesty aniž bych sebou musel vláčet nabíječku. Čtečka dokáže vše co od ní požaduji – dokonce i ten web. Takže jediné co sebou musím tahat je zařízení o velikosti poloviny A4, což je velmi skladné a o váze cca 100 gramů. Žádná nabíječka, žádné příslušenství, jen jeden kus čtečky.

Vsadím se o co chcete, že tablet je přechodná bublina. Momentální móda, která splaskne. Asi tak jako boom digitálních hodinek, céček, pokémonů, apod. Je stejně intenzívní bublina jako třeba facebook, který taky do pár let asi umře a ani pes po něm nešktěkne.

little.owl avatar 5.7.2012 13:29 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Možná by se slušelo připomenout, že toto vlákno reaguje na používání ve vlaku, letadle.
Psal jsem:
Tablet ma svuj use case, rad ho pouzivam ve vlaku, v letadle, male, lehke a kompaktni, ale nahrada PC to neni.
A vy jste si vybral nepodstatnou cast.

A former Red Hat freeloader.
5.7.2012 14:44 JirkaH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
jaka ctecka kriste pane!? muzes na ctecce prohlizet web? muzes na ctecte hrat hry? muzes na ctecce spoustet programy? muzes na ctecce sledovat video? muzes...

ja se klidne vsadim, ze ctecky jsou mrtva vetev. postupne je vytlaci tablety.
5.7.2012 14:56 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Můžu na čtečce prohlížet web. A o ostatní nestojím.

Tablety jsou mrtvá větev. Čtečky budou postupně integrovány jako součást jiného zařízení – zatím neznámého.

O neustálé ressurection se tablet (a podobné koncepty) snaží už tak patnáctý rok. Pokaždé to umře, pak je z toho zase několikaletý boom, aby to zase umřelo.

Poslední boom tabletů způsobil Apple, ten si na tom nahrabe, pak se zjistí, že tablet není až tak užitečné zařízení a zase to zapadne. A tak pořád dokola jako vždycky.

5.7.2012 15:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Tentokrát tu je ale jeden faktor, který tu dřív nebyl: internet je téměř všudypřítomný a rychlý.
5.7.2012 16:29 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Souhlasím, že tablet je zařízení nanicovaté, hloupé a více méně k ničemu (tuhle jsem četl článek "10 super věcí co se dá dělat s tabletem" a nestačil se divit).

Problém je, že scientologové jich dokážou přes tu módu prodat stamilióny i když vlastně k ničemu nejsou. lidi se zkrátka nechají oblbnout, nakoupí to, a tak se z té pitomosti paradoxně může stát úspěšný výrobek. Něco jako takové ty socialistické plechové točny, co měly jakože sloužit k cvičení či co... měl to v baráku kdekdo.

little.owl avatar 5.7.2012 13:10 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
A co se dívám na běžné lidi kolem sebe, tak tablet poměrně rychle odkládají někam, kde na něho sedá prach.
Nemam ten pocit, v CR je mozna situace jina, ale rozhodne to neni pravda v UK. Hlavne zalezi co s tim chcete delat. Uvidime za par let. Srovnavat to s dernymi stitky ci feritovou pameti je blbost na n-tou.
A former Red Hat freeloader.
6.7.2012 17:11 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Já s panem Ponkrácem souhlasím. Tablet je především móda. Móda je pomíjivá. Možná zůstane jako hračka pro lidi, kteří na práci s počítačem duševně nemají - je jich spousta a aspoň nebudou v PC světě otravovat. Ale PC tablet nahradit nemůže. Ti co potřebují počítač tablet časem odloží a nový už kupovat nebudou - k čemu......?
little.owl avatar 7.7.2012 14:29 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Možná zůstane jako hračka pro lidi, kteří na práci s počítačem duševně nemají - je jich spousta a aspoň nebudou v PC světě otravovat.
To je hodne arogantni.
Ale PC tablet nahradit nemůže.

Mozna by stalo za to citovat muj puvodni prispevek:
Tablet ma svuj use case, rad ho pouzivam ve vlaku, v letadle, male, lehke a kompaktni, ale nahrada PC to neni.
A former Red Hat freeloader.
little.owl avatar 5.7.2012 12:56 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Kde dělám chybu?
Spokojite se s malem.

Pouzival jsem Kindle 2/3/4 a eink ma sve vyhody, jen jako nahrada knihy. Stranek optimalizovanych pro Kindle je malo, cernobily display je velky kompromis. Formatovani PDF je vazano na velikost papiru, u komplikovanejsich dokumentu musite zoomovat, posouvat a pak je pomalost eink videt.
Osobně také nechápu, na co do vlaku tablet a proč ne čtečku.
Pokud ctete web, pdf ci koukate na video, je tablet lepsi a prime slunce mi ve vlaku moc nehrozi a realna vydrz 5 az 8 hodin dostatecna.
A former Red Hat freeloader.
5.7.2012 13:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
E-ink je prostě na čtení knih, nic moc dalšího. Na druhou stranu, tuto jednu úlohu zvládá dokonale, mnohem líp než LCD/OLED.
5.7.2012 14:46 JirkaH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
no prave. zarizeni JENOM na cteni knih je mi a vsadim se, ze i vetsine potencionalnich kupcu ctecek/tabletu na houby.
5.7.2012 15:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Nevim jak tablet, ale čtečka určitě použití má, konkrétně u lidí, kteří hodně čtou knihy. Mít s sebou všade celou velkou knihovnu na zařízení tenkém 8mm a zároveň mít možnost to číst celé hodiny a dny aniž by tě bolely voči a bez nutnosti nabíjet je komfort, který ti žadný jiný zařízení nenabídne.

Samozřejmě, že pokud někdo chce chvíli číst, chvíli brouzdat, chvíli koukat na film nebo chvíli něco hrát, tak pro něj e-book asi není vhodná volba...
little.owl avatar 5.7.2012 15:26 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
+1

Na cteni cernobilych knih je eink vyborny, mene na barevne knihy a nikoliv vsak na web.
A former Red Hat freeloader.
5.7.2012 15:01 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
„Pouzival jsem Kindle 2/3/4 a eink ma sve vyhody, jen jako nahrada knihy. Stranek optimalizovanych pro Kindle je malo, cernobily display je velky kompromis. Formatovani PDF je vazano na velikost papiru, u komplikovanejsich dokumentu musite zoomovat, posouvat a pak je pomalost eink videt.“

Ach jo, když neumíte Kindle používat, tak se nedivte.

U PDF jsem nic nezoomoval. Jednoduše jsem si otočil Kindle na šířku, šířka PDF = širší velikost Kindle displeje. Tím bylo zobrazena asi polovina stránky PDF v dostatečné velikosti pro čtení. Nebyl třeba žádný zoom, žádné posouvání (kromě stránkování jako v knize). Přečetl jsem takto stovky PDF, které obsahovaly leccos a rozhodně nebyly dělané pro PDF.

Stejně tak jsem si četl běžné weby, a nepotřeboval jsem aby byly formátovány pro Kindle. Nenašel jsem jediné omezení.

Ani jsem si nevšiml pomalosti eInku.

Zato jsem měl v ruce iPad i mnoho Android zařízení. A ani jedno bych si nepořídil. Na hraní je to dobrý, ale nic se s tím reálně dělat nedá. Ten iPad alespoň reagoval svižně a trochu logicky. Androidi pak byly hrůza hrůz.
little.owl avatar 5.7.2012 15:40 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Ach jo, když neumíte Kindle používat, tak se nedivte.
Vy jste ignorant majici problem akceptovat skutecnost, ze nekomu vyhovuje jiny styl prace. Pokud mam dvousloupcovy text s grafy a vzorci a neco hledam, je schopnost rychle listovat a zoomovat zasadni, a v tomto mne tablet vyhovuje nesrovnatelne lepe.
Ani jsem si nevšiml pomalosti eInku.
Nechtel bych mit vase videni.
Ten iPad alespoň reagoval svižně a trochu logicky. Androidi pak byly hrůza hrůz.
Vetsina slusnych Androidich tabletu strci dynamikou vykreslovani eInk do kapsy, ale tam vam to ovsem nevadi.
A former Red Hat freeloader.
5.7.2012 15:14 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
„Pokud ctete web, pdf ci koukate na video, je tablet lepsi a prime slunce mi ve vlaku moc nehrozi a realna vydrz 5 az 8 hodin dostatecna.“

Pokud čtu web nebo koukám na video je tablet lepší. Jenže reálná výdrž 5–8 hodin ve vlaku ze západních Čech na východní Moravu je nedostatečná. Neřku-li na zahraniční cesty.

Čtení webu na Kindle shledávám naprosto dostačujícím. Vše co si chci přečíst si přečtu bez problémů. A videa si na cestách nepouštím.

Naopak mám pocit, že mnoho zařízení bylo zmrveno jako multimediální. Dnešní notebooky jsou především „multimediální“, teyd už skoro nepoužitelné. K tomu patří lesklé displeje, super repráky, které stejně za moc nestojí, protože místo v notebooku to fyzikálně neumožňuje, různé super ovládátka na noťasu pro přehrávání videí, zprzněná klávesnice, rozlišení displejí jako vodorovně protáhnuté nudle s malou výškou, atd.

Stejně tak je to s tablety. Tablety se soutředí na „multimadiálnost“ – protože v tom vidí výrobci prachy. iPad je v zásadě jen terminál k iTunes a iStore. Kindle Fire je zase obchodní nákupní zařízení k Amazon Store, dokonce ani weby to netahá přímo, ale proxuje přes Amazoní servery. Androidí zařízení jsou polorozdělané nedodělky, které možná ve verzi 6756.0 budou konečně dotáhnuté, ale dá se na nich pouštět video.

Pak stačí, aby prostě člověk nestál o poustění videa ve vlaku, a najednou je tablet nevýhodné zařízení napůl k ničemu. Protože je to „multimediální“ klump.

Mnohokrát jsem pozoroval lidi s tabletem jak jej používají. Většinou jej v čekárně, ve vlaku či jinde vybalili, během pár minut znuděně dotykem promačkli pár funkcí a pak to zase zabalili. Oproti čtečkám, které lidi skutečně používají.

Tablet je prostě další několikáté vstaní Fénixu z popela a zase se ten pták upálí.

Samozřejmě subjektivní názor, nic víc. Uznávám, že jednostranný.
6.7.2012 17:28 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Mohl bych se pod vaše slova podepsat. Nejhorší na tom je, že už pomalu člověk nesežene ani pořádný stolní monitor - preferuji poměr stran 5:4, který je na práci ideální, ale byl zcela hloupě vytlačen "multimediálními" nudlemi :-(
cezz avatar 7.7.2012 00:14 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Asi vec nazoru. Ja som za 16:9 celkom rad - na 5:4 sa nedaju dat rozumne dve okna vedla seba cez pol obrazovky. (Pouzivam velmi casto - v Gnome 3 staci to okno potiahnut do prislusneho rohu obrazovky a samo sa natiahne cez polovicu)
Computers are not intelligent. They only think they are.
little.owl avatar 7.7.2012 14:24 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
+1 V Gnome3 to delam take.
A former Red Hat freeloader.
Rezza avatar 9.7.2012 13:11 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
To je dobre vyuziti, dnes to umi snad i Widle... V KDE uz to taky nejakou dobu je. A trebas Calligra ma na to delane cele UI.
little.owl avatar 7.7.2012 14:23 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Me 16:9 vyhovuje, na levo hodim preview, file listing, toolbary a stale mam dost mista.
A former Red Hat freeloader.
4.7.2012 19:13 anon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
To si ten koks celkem uzivas - tam bych uz uvazoval o tom to trochu omezit at to tak neleze do penez
4.7.2012 10:46 AlYoSHA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
+1 co dodat.
frEon avatar 4.7.2012 11:09 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
+1 navic me tvoje prirovnani bavej :-)
Talking about music is like dancing to architecture.
4.7.2012 11:18 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Mna serie znasilnovanie protokolov a formatov na uplne ine ucely, ako je ich urcenie.

To je pripad "moderneho" webu. Nad bezstavovym protokolom urcenym na prenos (hlavne textovych) suborov je vystavana hromada hnoja zabaleneho do pekneho obalu, aby sa to cele tvarilo ako aplikacia. Ked sa nieco niekde pokazi (napr. server sa rozhodne, ze odpovie az po dvoch minutach), tak sa ten hnoj vyvali von.
4.7.2012 16:34 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Pokud budete vědět o nějakém opravdu blbém prohlížeči, který nedává webové straně moc nad mým počítačem, pak mi dejte vědět.

Opravdu nechci už dále rozšiřovat možnosti webu. S úžasem jsem sledoval, že web je schopen detekovat, zda je okno s jeho webovou stránkou aktivní nebo zda pracuji s jiným oknem.

Stejně tak nechci, aby web uměl používat mikrofon, či další věci.

Také bych rád, aby prohlížeč umožnil velmi detailně nastavit možnosti JavaScriptu.

Nebo aby web dostal možnosti si požádat, že chce běžet jako fullscreen.

Možnosti webové stránky by měly končit uvnitř prohlížeče. Ideálně by se webová stránka neměla dozvědět ani to, na jakém os běží, ani rozlišení obrazovky, pouze velikost okna prohlížeče, ve kterém běží.

Mám pocit, že se to už zvrtlo, chci zpátky kontrolu nad browserem.

Firefox verze od verze odbourává další a další omezení, které webová stárnka má, a mě se to nelíbí.
4.7.2012 23:21 h0nzZik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
xxxterm/xombrero ;)
5.7.2012 08:06 x
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Jeste chybi dodat, ze idealne v kombinaci s AdSuck (od stejneho autora) a prohlizec v modu whitelist
5.7.2012 12:34 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Možná jsem úchylný, ale mě se to xombrero docela líbí.
4.7.2012 15:08 nyan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
upatlané tablety, které se hodí leda tak na šňupání koksu,
No minimalne v kuchyni se taky hodi :-)
little.owl avatar 5.7.2012 01:23 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Tusim, ze to znam: otec pouziva darek od dcery - iPad - jako prkenko na krajeni.

Bohuzel za**ana cenzura irskeho providera internetu me nedovoli to zobrazit, nebot:

This site has been blocked by the network administrator.

URL: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/4190161/...

Block reason: Forbidden Category "Intimate Apparel/Swimsuit"

A former Red Hat freeloader.
4.7.2012 22:57 jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
to jsou kecy. ty ses zvanil non plus utra. machr nad vsechny.
5.7.2012 01:11 Olaf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Hmm
pavlix avatar 5.7.2012 02:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
+1
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
5.7.2012 14:50 JirkaH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
od zvanila, co neco mota o snupani koksu a o pouzitelnosti netbooku to opravdu sedi...
4.7.2012 09:54 AlYoSHA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sudruhovia ktory este nemate vlastny OS prihlaste sa u sudruha Zincicu.
4.7.2012 11:09 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vyrobi sa jeden-dva typy mobilov, ktore nikto nebude predavat a ani kupovat. O pol roka po tom ani pes nestekne.
5.7.2012 03:00 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Mě spíš zajímá jiná věc. Firefox, tedy Mozilla, je fakticky placená Googlem. Je otázkou, jestli proti Firefoxu OS nezakročí Google sám, protože je to konkurence Androidu. Myslím, že jednou dostane pár náznaků, že jestli bude pokračovat s os, tak nebudou cinkavý od Google. A tiše se to zahraje do ztracena.

Jak se likvidují rozjeté os lze vidět na Nokii a Elopocalypse.

5.7.2012 10:56 klingger | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Ja by som zasa povedal či to nebude práve snaha odpútať sa od Google, a hľadajú nový zdroj príjmov.
5.7.2012 11:21 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Na to už je Mozilla rozežraná jako Kalousek. Je zvyklá na velmi luxusní peníze.

Obávám se, že v takovém případě bude Mozilla ve stejné pozici, jako žena živící se deset let prostitucí s měsíčním příjmem 100 000 Kč měsíčně, která se rozhodne, že s tím sekne a začne se živit poctivě a najde si normální běžnou práci.
Josef Kufner avatar 5.7.2012 21:17 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Ono je lepší mít spřátelenou konkurenci, na které lze testovat a získávat nápady, než nepřátelskou, která je vykrádá.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
gtz avatar 5.7.2012 21:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Utratí se mraky peněz, ale úspěch to asi mít nebude.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
6.7.2012 19:37 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox OS
Já bych si přál, aby mělo. Pokud se podaří Mozille prosadit rozhranní pro ovladače propietárních součástek (GSM), jak slibuje její návrh, tak bude možné provozovat otevřený systém bez strachu, že budu mít svobodný telefon, který nebude moci telefonovat, jak je nyní bohužel normou.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.