Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 19:55
Fully Funded - 2D onlyLOL
Tak on ten DirectX zas tak podstatny neni, sotva na tom hardwaru bude nekdo provozovat Windows.To je špatně pochopeno. Podpora DirectX 7/8.1 (9.0/10.0/11.2 etc) udává v podstatě hardwarovou generaci, ke které karta patří. Nemíní se tím tedy jenom to, že to umí DirectX, nýbrž i to, jaké schopnosti ten hardware má. DirectX 7 = hardwarové T&L. DirectX 8 = programovatelné shadery. A tak podobně. Tyto fíčury jsou pak podstatné i tehdy, když nad tím provozujete jen a jen OpenGL.
It also has a fully IBM compatible VGA controller for legacy operations.OMG! proč všichni chtěj vyrábět VGA (1987!) kompatibilní grafiku. Většina aplikací stejně už používá funkce OS a ten zbytek je tak starej, že
#ifndef BELLARD IMHO #endifby jel rychleji v emulaci instrukční sady v javaskriptu.
Universal Shader This is our ultimate stretch goal and requires a complete redesign.No já nevím přepsat úspěšný projekt znova není dobrej nápad.
We will also release project files for Altera SOC and Xilinx ZYNQHmm hezký, až na to, že Zynq 10-20 nemá v současný době použitelnou PCI(e) desku a 30-100 je bude drahej jako prase. (to jen tak k VGA kompatibilitě) Vzhledem k tomu, že to je jen vývoj HDL kódů (lidi od Parallely dělaj HDMI grafickej výstup taky), tak je to příliš předražený. BTW Zynq a spol. budou IMHO dost pomalé. Jo kdyby vyvinuli Zynq desku (ideálně před měsícem oznámenej 7015 s PCIe řadičem), tak bych podpořil, ale takhle...
OMG! proč všichni chtěj vyrábět VGA (1987!) kompatibilní grafiku.Třeba proto, aby to vůbec zobrazilo post, GUI BIOSu/UEFI, UI bootloaderu a vůbec cokoliv než se zavede OS a nativní ovladač.
~> du -sh xilinx/14.6/ISE_DS/ 17G xilinx/14.6/ISE_DS/Už proto, že komerční tooly jsou neuvěřitelně bloated. Nebo někdo prostě chce experimentovat na bitstream-level.
No tak osobně bych se bál zplácat potenciálně nefunkční čip za 50kKč, ale návrh samotnej není zas tak náročnej.
Nevím kolik ASICů jste už navrhnul, ale v závislosti na výrobní technologii (a tím nemyslím pouze míru integrace) může být návrh pro někoho bez zkušeností sice o dost náročnější než pro FPGA, ale realizovatelný, ale také velmi náročný a rozumně vpodstatě nerealizovatelný.
Pak ještě na rozdíl od FPGA, kde licence na vývojové nástroje stojí nějakých $5000 až $10000 ročně, vývojové nástroje pro ASIC se cenově pohybují o jeden i více řádů výše.
Pokud by skutečně výroba vyšla na 50000 Kč, je to fakt super a jděte do toho. U nás bývaly náklady na první prototypy sice také kolem 50000, ale dolarů. A to pouze na vlastní výrobu pár vzorků na jednom waferu. Nepočítám náklady na vývoj až po tape-out.
Právě, že žádný. Musel bych ze začátku vyvíjet metodou pokus/omyl a to by za 50kKč bylo moc drahý. ASIC (~ skládání standardizovaných bloků) by určitě byl méně náročný než vývoj vlastního full custom designu (= návrh tranzistorů a propojek).
Tady máte trochu hokej v pojmech. ASIC = application specific integrated circuit = integrovaný obvod pro určitou konkrétní aplikaci. Neříká to vůbec nic o použité technologii. Může to být full-custom smíšený analogově-digitální návrh v BiCMOS nebo BCD technologii, ale také relativně jednoduchý návrh pro standard-cell CMOS.
Nešlo by najít firmu, která to dělá z HDL? Vím jen o Clear Logicu, které ale nejspíš zkrachovalo. Navíc to co dělali oni byl hack. Oni vzali bitstream pro Alteru a udělali z něj ASIC. To byli schopni udělat protože rozebrali Atlerácký masky a taky za to byli úspěšně zažalovaní. Ale předpokládám, že existují firmy, co to vyrobí třeba z netlistu.
Ale ano. Je plno vývojových firem, které podobné služby nabízejí. Při jednorázové konverzi FPGA na ASIC to obvykle vyjde levněji než pořízení samotných nástrojů.
Cena nemůže být $50k, EFF deepcrack má 1856 ASICů za $250k včetně vývoje. Bylo to sice v roce 1998, ale čipy jsou obecně dneska levnější.
Mluvil jsem pouze o prototypech, o čemž byla řeč. Jedná se o průměrnou cenu za výrobu jednoho waferu vzorků (A/D BiCMOS full-custom ASIC) v našem vlastním fabu. Pouze výrobní náklady.
Pro případ full custom designu jsou k dispozici open source nástroje pro návrh layoutu (napadá mě TOPED). Sice nevím jak (ne)kvalitní v porovnání s proprietární konkurencí (mě se obvykle nelíbí ovládání).
Pár open-source nástrojů existuje, ale pro reálné použití nejsou. Jsou to všechno spíš univerzitní výzkumné projekty.
Jinak FPGA vyrobený jako ASIC nebude zas až tak rychlý a FPGA obecně potřebuje velké plochy ("použítá logika" + "nepoužitá logika" + "konfigurační paměť", kdežto obvod přímo na čipu by potřeboval jen plochu zabranou "použitou logikou"). V takovém případě by bylo možná lepší koupit velké FPGA a to vlastní na něm emulovat.
Jako zábavu nebo výzkumný projekt určitě. Reálné použití v tom moc nevidím. Mimochodem, největší plochu na čipu dnešních FPGA zabírají propoje.
Tady máte trochu hokej v pojmech.Jo mírně jsem to zamotal (nás hlavně učili ASIC vs. FPGA, navíc pod tu zkratku se vleze skoro cokoliv). Teď když mám víc času, tak to trochu rozepíšu (řekl bych hlavně pro ostatní). Jsou víceméně čtyři možnosti:
Mluvil jsem pouze o prototypech, o čemž byla řeč. Jedná se o průměrnou cenu za výrobu jednoho waferu vzorků (A/D BiCMOS full-custom ASIC) v našem vlastním fabu. Pouze výrobní náklady.Hmm tak to mělo EFF výrazně levnější (za $250k od nuly kompletní mašinu)
Mimochodem, největší plochu na čipu dnešních FPGA zabírají propoje.Jj
Hmm hezký, až na to, že Zynq 10-20 nemá v současný době použitelnou PCI(e) desku a 30-100 je bude drahej jako prase. (to jen tak k VGA kompatibilitě)
Denně používám (kromě plno jiného hardwaru) desky ZC702 (XC7Z020) a hlavně ZC706 (XC7Z045) a nepřijdou mi nějak moc nepoužitelný.
BTW Zynq a spol. budou IMHO dost pomalé.
Logika i Artixových Zynqů (10, 20) je slušně rychlá. Zynq s Kintexovou logikou je pak mnohem rychlejší než třeba Virtex-6. Pokud se jedná o rychlost PS (ARM CPU), tak to samozřejmě není Core i7, ale bída to taky není. Navíc osobně bych předpokládal, že grafický procesor bude implementovaný v PL a ne v PS.
Feb 2014 - Source will be frozen and 3 month early access backers will get access to our SVN server. USB keys will go out to Beta and Early access backers.
Naozaj rozmyslam, co je take fasa na tom, ze im poslem co ja viem $300 a mozem sa za to pozriet do kodu, ktory prakticky existuje a nic mu nebrani byt otvoreny uz teraz, s trojmesacnym predstihom.
A ten kompletny shader za milion... s planom na dokoncenie o ani nie rok a pol... cista fantasmagoria.
Cele mi to pripada, ako keby mali umierajuci produkt, tak niekomu napadlo, ze chlapi, co keby sme to dali ako OSS, ale este si na tom naposledy nieco trhli a jo, jasne, ak nam da niekto milion :D tak sa na vsetko vyserieme a pokoumame, ako tam pridat 3D API, lebo ved to by bola strasna prdel robit anyway a ked uz nam to niekto plati bez toho, aby nas za to niekto mohol zazalovat, tak jasne, pome na to.
Feb 2014 - Source will be frozen and 3 month early access backers will get access to our SVN server.Jo to nechápu taky. Když dostanu GPL, tak ho můžu šířit tak jako tak dál.
A ten kompletny shader za milion... s planom na dokoncenie o ani nie rok a pol... cista fantasmagoria.Myslíš, že to není možný? Jak složitá je výroba shaderu?
Nebudu odpovídat na jednotlivé komentáře a raději přidám další.
Mám pocit, že u mnoha diskutujících došlo k nepochopení o co vlastně jde. Cílem toho projektu není vytvoření open-source grafické karty pro univerzální použití v běžných PC. Výsledkem by mělo být IP jádro použitelné při vývoji integrovaných obvodů/systémů na čipu, které potřebují 3D grafický výstup. Tam je v dnešní době na trhu obrovská mezera a pokud nejste firma velikosti Samsung, máte v podstatě smůlu. Do svého produktu (pro průmyslový trh a ne masovou spotřebu) s předpokládanou výrobou sto kusů ročně si nemůžete dovolit koupit licenci na grafické jádro nVIDIA, AMD nebo Intel. Nemluvím už vůbec o open-source embedded hardwarových projektech, tam je to ještě horší.
Samozřejmě, s pomocí výsledného IP jádra bude možné navrhnout kromě jiného i onu grafickou kartu pro PC.
Trefná poznámka. Přesně tak to na mě působí a musím přiznat, že se mi to také moc nelíbí.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.