Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 22:30

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
26.11.2013 15:59 Ragzid | skóre: 24 | blog: Pivní koutek | Liberec-Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co děti, mají si kde hrát solitér?:-)
26.11.2013 16:08 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Kto by to hral, ked moze byt celu hodinu na facebooku?
26.11.2013 19:04 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
26.11.2013 16:17 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Včera mi v Moravské zemské knihovně vytuhlo Ubuntu, měl jsem puštěný jen internetový prohlížeč a otevřené PDFko v nějakém defaultním programu. Šlo akorát hýbat myší, s Windows se mi podobná věc nestala už delší dobu a pokud to nebyla modrá smrt dala se řešit Ctrl+Shift+Esc. Opravdu nerad jsem restartoval, protože jako komunistovi je mi FOSS ideově blízký a mám ho rád. Je mi jasné, že podobné situace se stávají a mohou mít miliony nepravděpodobných příčin. Jen se mi stýská se mi po dobách, kdy vše co v Linuxu fungovalo fungovalo naprosto bez chyb. Věřím, že s větším počtem uživatelů se podaří podobné chybičky v Ubundu odladit a doufám, že se díky roztříštěnosti někde drží perfektně odladěná nerozbitná distra.
26.11.2013 16:39 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Můj osobní tip je, že to PDF se rederovalo pomocí tý JS šílenosti co je v Mozille. :-) Doporučuji, přenastavit na nějaký binární prohlížeš PDF (např. Okular). Jako projekt "Podívejte co umíme v JS" je to pěkný, ale rozhodně nevhodné pro větší PDF.
26.11.2013 16:41 lko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Nahlasil jsi to nekomu, soudruhu?
26.11.2013 19:04 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
nenahlásil, soudruhu. Neměl jsem přesný popis situace a ani nevím, co to bylo za prohlížeč PDFek
30.11.2013 12:56 masaker
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
mas problem priznat, soudruhu, ze tvoj OS vo vseobecnosti pada nasobne viac ako "vsetkymi" nenavideny windows poslednych rokov?
30.11.2013 17:29 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
ale notak, soudruhu, nepřistupujeme k soudruhovi tak kriticky, to jsem netvrdil. Jedna zkušenost je na tohle málo.
26.11.2013 16:54 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Včera mi v Moravské zemské knihovně vytuhlo
Intimní detaily bych snad raději nerozebíral. :-D :-) :-D
AsciiWolf avatar 26.11.2013 18:35 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
:-D
26.11.2013 19:04 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
na proti mě byla taková pěkná slečna, kozy ddokořád, první pohled a už stál :-)
26.11.2013 17:25 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
svoboda a totalita jsou si ideově blízko? hádám, že jsi ze Znojma...
26.11.2013 19:06 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
komunismus jako ideologie není jenom totalita, i když zrovna já se řadím k neostalinistům... Ale existují i sympatické formy, levice je tradičně spojována s lidskými právy, těžko říct, co jsou myšlenky koexistující s komunismem, ale podle mě jsou.
27.11.2013 13:04 adam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Komunismus je bez třídního boje nesmysl, třídní boj je idea vedoucí k praktické totalitě, OS nemá s komunismem nic společného a důsledné využívání principů OS je vynikající obrana proti komunismu i korporatokracii.
lucorp avatar 27.11.2013 14:17 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
komunizmus != socializmus
"Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
pavlix avatar 27.11.2013 14:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Ovšem to bylo velké sdělení.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
lucorp avatar 28.11.2013 08:41 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
... informacne minimalne spravnejsie ak nie rovno hodnotnejsie nez predrecnika predomnou, ktory ocividne pojmy komunizmus/socialzmus/whatever nerozlisuje ;)
"Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
Drom avatar 27.11.2013 17:36 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Komunismus je stav.

Idea, že jakoukoliv změnu je nutné vybojovat silou je imho zcestná, ač se to tak moc poslední dobou nezdá.
28.11.2013 13:06 Mike
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
i když zrovna já se řadím k neostalinistům...
Nejste vy náhodou spíš jen přiblblý troll? Ještě jsem schopný pochopit naivního idealistického komunistu, ale neostalinista? To je na stejné úrovni jako o sobě veřejně prohlašovat, že jste nacista. Tomu se mi ani nechce věřit, že to myslíte vážně :-)
28.11.2013 14:06 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Spíš bych řekl, že jen chce vypadat rádoby zajímavě... A nakonec v tom byl i úspěšný, vzhledem k počtu odpovědí.
27.11.2013 12:58 VK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
To mi přijde dost divný. Pokud se to skutečně stalo, tak bych hádal spíš problém v hardwareu - zřejmě to žádný výkřik techniky nebude, a také bez ECC pamětí se může vždy něco pokazit...
27.11.2013 21:24 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
problem je v tom, ze keby to napisal o PC s Windows, tak sa nehlada chyba v RAM ani nikde inde, AUTOMATICKY by tu bolo niekolko posmievajucich sa komentarov na adresu "kvality" Windows.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
28.11.2013 14:57 Jindřich Makovička | skóre: 17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
S Gnome Shellem jsem zamrznutí desktopu párkrát zažil, naštěstí v Debianu ještě nevypnuli možnost přepnutí na textovou konzoli.
Drom avatar 28.11.2013 16:22 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
...ještě nevypnuli možnost přepnutí na textovou konzoli

Sakra, kdo tydle koniny pořád vymejšlí?
26.11.2013 16:27 nuke murica
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No tohle! Takova zrada a zlocin proti kapitalismu. Jak si mohli dovolit NEkupovat novy hardware a licence pro windows? Teroristi jedni
26.11.2013 16:45 lko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
oni to nekupovali ani pred tim, tech 11 pocitacu dostali od ministerstva
26.11.2013 18:58 krut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jezis maria. A co to len znaci ? ZASE RAZ PENIAZE. JE TO DOBRE LEBO SME NEMUSELI ZA TO PLATIT.

Tato linuxacka pokryteckost mi uz ide na nervy.
26.11.2013 19:03 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější

If You Dont like it, dont read it !

Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
26.11.2013 19:07 he
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Some things cannot be unseen!
27.11.2013 15:32 mankind_boost
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Jo, třeba příspěvek toho vejš :-D
27.11.2013 15:31 mankind_boost
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
WTF? Co to sakra meleš? Co přesně kritizuješ? Že za to nemuseli platit?

"JE TO DOBRE LEBO SME NEMUSELI ZA TO PLATIT. " Správně, je to dobře. Protože kdyby za to platili, tak by to platilo miniterstvo a tím pádem VŠICHNI obyvatelé Polska. Ale chápu, že jsi idiot....
27.11.2013 08:57 2v1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rychlost Ubuntu? To je asi nejake ine ubuntu ako maju ostatni :)
clayman avatar 27.11.2013 09:38 clayman | skóre: 13 | Praha 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Na druhou stranu, pokud jim i to Ubuntu přijde rychlejší, tak to bych ani nechtěl vidět ty Windoze předtim. :-)
27.11.2013 10:46 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Skus si dat na PC z roku 2005 Windows Vista alebo 7 a uvidis tu "rychlost".

Unity (v Ubuntu 12.04) prekvapivo celkom chodilo aj na PIII s Radeonom. Ale na P4 s Intel grafikou to bolo uplne nepouzitelne - pomale ako svina a stale to padalo.
27.11.2013 10:53 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
co je to PC z roku 2005? ja mam taky notebook, samozrejme s rozsirenou RAM - pretoze s povodnymi 256 (teda 224 po odratani VRAM) MB by tam neslo ani Ubuntu, ani novsie Windows a aj XP by nabootovali a tym by sme skoncili.

Okrem toho, smutny stav je taky, ze este aj XP ma dlshiu podporu ako to Ubuntu (13.04) co tam dali oni :-D
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
27.11.2013 11:12 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
XP SP2 se nechalo nainstalovat na notes s 128 MB, SP3 na desktop s 256 MB :) Ale pochopitelně měl pak člověk málo RAM na prohlížeč webu a byl to opruz.

Jinak Ubuntu na 512 MB ne, protože se jednak tuším musí použít alternativní instalátor, ale co hůř, Unity to těžce nestačí a systém je naprosto nepoužitelný (na 13.04 i tuším 12.10 to bylo to zcela utrashováno, minutové odezvy a tak, na boot do GUI jste si počkali tak dlouho, že jste nemuseli jít na kafe, ale rovnou do hospody na jedno). Holt dnešní GUI a služby na pozadí toho sežerou v paměti víc...

Na rychlosti CPU tohle ale prakticky *vůbec* nezáleží, všechno je to jen a jen o tom, kolik má stroj RAM.
27.11.2013 11:33 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Ano, XP casom narastaju. Dnes potrebuju viac ako 512MB RAM, aby sa na tom dalo robit.

Ubuntu 12.04 sa s 512MB nainstalovat da.

Donedavna som mal na pracovnom desktope tiez 512MB, s Linuxom (nie Ubuntu) a Trinity. Na beznu pracu to stacilo. Ale ked som otvoril LibreOffice, Operu a Chromium, tak som skoncil. Pridal som 512MB a teraz si k tomu mozem otvorit aj Iceweasel :D

Vo Windows treba na rychlost dve veci: RAM a rychly disk. Linux nie je taky citlivy na rychlost disku, ale GUI hrozne zerie CPU. Cim slabsie CPU, tym to viac vidiet.
28.11.2013 00:57 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
IMHO je to tím, že prohlížeče žerou čím dál tím víc RAM, a pak pochiptelně tím, že čím dál víc RAM žerou taky antiviráky.

Takže mě dost překvapilo, že Ubuntu s defaultním desktopem se nechtělo praktikcy ani pohnout, ačkoliv nemělo ani jednu z těchhle brzd. S jiným desktopem/WM jsem to nezkoušel, protože ten počítač jsem stejně používal jenom z konzole/ssh.
27.11.2013 13:42 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
No já jsem měl v roce 2005 Athlon 64 3200, jádro Winchester. 2GHz frekvence a ta 3200 v čísle znamenala, že výkonově to bylo blízké jako P4 na 3,2GHz. Pamět 2x512MB DDRII. To nebyl špatný stroj. A ještě teď by se dal provozovat. Pokud nakupovalo na konci roku 2005. tak v létě přišlo Core2 a to je ještě přijatelnější. Měnil jsem ho až před 2 lety za i5.
28.11.2013 01:03 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Jo, nápodobně. Ale Venice. S Winchesterem/socketem 939 to ale bylo na paměti DDR :)

Taky jsem to měl z roku 2005, stálo to všecko dohromady (i s recyklací některých komponent) snad dvacet tisíc, jenž pár měsíců poté šly všechny ceny dolů i na polovinu (hlavně CPU). To tedy byl fakt nákup k vzteku, paměti DDR už narozdíl od DDR2 niky nezlevnily, dvoujádro se do toho nedalo levně sehnat, au au. Ale aspoň že to ještě pořád slouží.
28.11.2013 21:15 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Máš pravdu, DDR, těsně potom přišel AM2 s DDR2 a AMD asi měsíc poté zamázlo Core.
LukynZ avatar 27.11.2013 12:43 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
Tak unity je snad jen jedna a moznost z vice. Ubuntu jde pouzivat i neakcelerovane v klasickem rezimu.
27.11.2013 21:27 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
12.04 - co by aj preto gymnazium bola asi lepsia volba...

ak ale chcu mat system, ktory je podporovany kratsie nez 12 rocne XP, nech sa paci :-D
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
27.11.2013 18:41 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
PC2005 - C2Q + 4GB RAM + 8800GTX ....myslim ze na tom sedmicky pofrcej celkem vpohode ;D.
28.11.2013 01:10 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
C2Q přišlo na trh začátkem roku 2007, první čtyrjádro byla drahá extrémní verze v listopadu 2006.

8800 GTX byla tuším taky až záležitost roku 2006, ale tam si to nepamatuju jistě (Ha! podle Wikipedie listopad 2006).
28.11.2013 09:30 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Polské gymnázium: Linux je rychlejší a levnější
V tomto pripade skor P4 Celeron, 512 MB RAM a integrovana grafika VIA alebo SiS, v lepsom pripade Intel.
28.11.2013 06:46 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše 2005? a co capacitor plague?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
solid polymer elyty přišly někdy až potom. Cokoli nemá solid polymer elyty a je ještě dneska živé, to je bílá vrána. Pár jsem jich takových potkal, ale spočítal bych to na prstech jedné ruky.
[:wq]
28.11.2013 08:36 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: 2005? a co capacitor plague?
Mám tu z let 2003-2004 Abit AI7 a Biostar P4PT a Asus A7V600-X. Všecko elektrolytická klasika a všechno funkční.

I když v posledním roce se moc nepoužívaly.

Naopak Asus A8N-E z roku 2005 se používá den co den dodnes, kolikrát i běžela non-stop. Taky všechno klasické kondenzátory. Že by stačilo nedělat blbosti s taktováním?
28.11.2013 08:38 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: 2005? a co capacitor plague?
Jo a taky mám nějakou no-name desku s Pentiem !!! 666, ale ta se už skoro nepoužívá, takže se tím chlubit nedá. Ale funkční to je, stejně jako FIC KA-6100 s Celeronem 333, ta bude tak z roku 1998 :D
28.11.2013 12:58 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: 2005? a co capacitor plague?
S taktovanim to nema moc spolecne, vetsine lidi ty kondy pochcipou v "normalnim" nasazeni. Proste vyrobci pouzili soucastky, ktere maji limitovanou zivotnost a dali jim zabrat. Dobre chlazeni ma trochu vliv, ale ty kondy si zatapi radne samy, takze je to otazka kusu/vyrobce. (oficialne bezne udavana zivotnost byva 2000h pri 85 nebo 110 st. celsia, ale ty levnejsi to spolehlive nedavaji)

Vymena kondu je otazka chvile. (s nepatrnou sanci na zniceni tistaku). Pokud se zadari, materialove to je otazka par korun a takovy stroj muze zase dal roky fungovat. Pro hodne lidi ma takova lepsi p3/prumerna p4 jeste porad cenu. (minimalne cenu toho, ze by pak museli kupovat skoro cele pc, protoze krome te plechove skrine a privodni snury by jim nepasovalo nic.)

Samozrejme pokud to "uz" koupi i fety pred kondy a pripadne jeste slehnou do mrizky a odperou ten ridici brouk, uz se oprava nevyplati. :-)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
28.11.2013 09:25 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: 2005? a co capacitor plague?
Mam kopu starych dosiek a zdrojov a je ich dost, ktore ziadne problemy nemaju. Napr. AT doska (socket 7) a zdroj asi tak z roku 1997 mi bezi 24/7 od roku 2008 (neviem, kolko to malo nabehane dovtedy).

Alebo socket 370 doska z roku 2000, co bezi najmenej od roku 2005 ako server - menil som ventilator na CPU, zdroj (pre istotu, bol tam Eurocase smejd - typ, co sa rad odpaluje a berie so sebou dalsi HW) a dvakrat disk.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.