Portál AbcLinuxu, 5. listopadu 2025 12:54
>pokud je znám výchozí bod a záznam o rychlostechTo nikomu nepríde divné? Teda buď si niekto nahráva tracking aj so súradnicami, ale že by niekto nahrával len rýchlosť o tom neviem. Poďalšie keby už niekto niečo vyšetroval podľa podobného nezmyslu, neviem prečo by som mu povedal správny počiatočný bod.
že by niekto nahrával len rýchlosť o tom neviemTachografy, u náklaďáků už dlouho standardní věc. Dříve s papírovými kotoučky, dnes elektronické.
Poďalšie keby už niekto niečo vyšetroval podľa podobného nezmyslu, neviem prečo by som mu povedal správny počiatočný bod.Někdy je ten bod známý, například podle toho, odkud auto vyjíždělo (provozovna firmy apod.).
), a ten proste zintegruji, v cem je problem? Ale oni to evidentne delaji z rychlosti jako skalarni veliciny, pomoci mapy.
Jinak to co rikas by nefungovalo, protoze by to pak nesedelo s tim, co se deje dal. Navic rekl bych, ze ridici zpomali (treba kvuli semaforu) i na krizovatkach, kde pokracuji rovne.
Spis kde to muze selhat je nejaka husta sit velmi podobnych silnic, treba uprostred rezidencni zastavby, kde neni ceho se chytit, jelikoz se na vsech jezdi priblizne stejne rychle. Tam to asi polohu neurci uplne presne.
Už vidím jak si to patentují.Mám pocit, že tohle dnes už patentovat nejde, protože velmi podobné systémy založené na inerciální navigaci se používají už dávno (primitivní verzi měla už V2 z druhé světové). Princip samotný je ale ještě starší, protože přesně takto se určovala poloha při námořní navigaci - pokud nebylo možné určit polohu podle pomocí astronavigace (např. za mlhy), musela se poloha (a trasa) počítat z rychlosti a směru.
Badatelé přitom upozorňují na to, že informace o rychlosti vozidla jsou vyžadovány některými pojišťovnami v USA
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.