Portál AbcLinuxu, 16. ledna 2026 08:10


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
xkucf03 avatar 14.11.2025 11:16 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Škoda, že podobný experiment neudělali někdy před patnácti lety. To už by mohl být státní dluh smazaný.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
14.11.2025 11:24 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Tak někdo tu bublinu zaplatit musí, že. A kdo jiný než ČNB, že? A v konečném důsledku každý z nás. Ať se nám to líbí, nebo ne.
14.11.2025 11:53 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Minimalne bitcoin zadna bublina neni!
14.11.2025 12:40 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
:-) Podle mě čím víc tím houšť a zatím jsme ve fázi přifukování bitcoinové bubliny. Osobně jsem to velice podcenil, čekal jsme splasknutí tak 5 let zpátky, ale ani nepřesnost v mém odhadu nezměnila můj názor. Bitcoin nemá žádnou než spekulativní hodnotu. Stačí nějaký event který celý koncept sesype jako domek z karet. Plus příjde doba kdy se nebude dát s bitcoinem nijak nakládat, protože nebude nikdo těžit a tedy každá transakce bude režijně velice nákladná.
xkucf03 avatar 14.11.2025 12:50 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Užitečné kryptoměny
To je jako říct, že bankovní systémy nebo účetní systémy nebo systém platebních karet nebo hotovost atd. nemá žádnou hodnotu. Funguje to jako zúčtovací jednotka a umožňuje to provádět transakce – to je jednoznačně užitečná věc. To, že můžeš zaúčtovat transakci s někým, u koho neznáš jeho fyzickou identitu, neexistuje žádná centrální autorita, nepotřebujete žádné zákony a policii a soudy za zády… a přesto to funguje – to je malý zázrak.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
|🇵🇸 avatar 14.11.2025 17:42 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Užitečné kryptoměny

No právě, ony se ty běžné měny s hotovostí a platebními kartami používají právě pro transakce jako oběživo v normální ekonomice, k čemuž je krypto jako bitcoin výjimečně nevhodné právě z uvedených důvodů.

Dnes tak samozřejmé věci jako chargeback, když protistrana zboží/službu nedodá, jsou zásadní problém.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
xkucf03 avatar 14.11.2025 18:49 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Užitečné kryptoměny
To ovšem spojuješ dohromady dvě nesouvisející úlohy: 1) transakční systém, 2) nezávislý rozhodčí, který strany rozsoudí, když budou ve sporu.

Pokud chceš i to druhé, tak musíš v první řadě najít nějakou důvěryhodnou osobu nebo organizaci, která vám toho rozhodčího bude dělat. To je na tom asi to nejtěžší. Pak ale klidně můžeš použít ty kryptoměny. V nejjednodušším případě dáš ty peníze do úschovy k té třetí osobě. A aby vás oba dva neokradla, můžeš použít chytrý kontrakt a udělat to tak, že peníze půjde převést jen kupujícímu nebo prodávajícímu, ne nikam jinam. Nebo ještě lépe: k převodu bude vyžadován souhlas dvou osob ze tří.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
|🇵🇸 avatar 14.11.2025 19:07 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: rovnák na vohejbák

Ne, to je právě ten problém. Technologie z podstaty nepodporuje chargeback, tak se hledají obezličky… na „chytrých kontraktech“ není chytrého vůbec nic, je to uživatelsky nepřátelský, obskurní kód, ale ve skutečnosti je vymahatelnost zase otázkou hledání důvěryhodné autority schopné vymáhat naplnění smlouvy fyzicky.

Pak je krypto prakticky ve všem horší oproti konvenčnímu bankovnictví. Zoufale neefektivní atd.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
17.11.2025 10:44 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Užitečné kryptoměny
Ano a kdyz vam je nekdo ukradne tak ta mana - napr. kdyz police CR ukradla BTC ypkovi, pri domvni pohlidce mu zabavili z trezoru peneznku, mel na papriku jak ji otevrit, vzali BTC, prejeli je pres mixer a soud se tim pak odmitl zabyvat, ze nelze zjistit, kdo je ukradl a kam to zmizelo - BIS pokryla policci i kdyz je na vidu se zabavovani vsech veci proi domovni prohlidce ze si to organ dava do kapsy, stacilo pak zfalsovat ze ji tam dal hned mezi veci a ne az 2 dny po zasahu - tedy flasovani policjeniho protokolu kde bylo hezky napsano, ze s tim nikdo nemanipuloval ;-)

Tim padem soud rekl, ze mu to mohl vykrast kdoikoliv a kdo vi kdo vsechno mel vsechny jeho kody ... to ze nikod, ze penezneka byla jen jedna a to tahle HW soudce nezjimalo, nerozumi tomu a policejni znalec rekl jasne, ze BTC nejsou penize, ze je to virtulani a ze ze to muze prevest uplne kazdy a ze stejnych penezenek muze byt mnoho a ze co jako chce ze co to tam ukazuje, ze z jeho BTC neco nekam odeslo ? - kam to odeslo ? jaky MIXER ? kde ma dle zakona nejaky doklad, ze tuhle adresu nekdo vlastni a kdo ? - a ze ani nema, kde ty BTC sly, kdyz to preslo pres mixer - kdyby police tyhle penize ukradla z banky, tak by bylo vedet, kdo je vybral, nebo kam byly prevedeny a kym.

Na druhou stranu, kdyby blbec nemel pasphasi ke klicence napsanou na papirku v tom samem trezoru s tou samou peneznekou tak by se to nestalo
14.11.2025 12:58 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Nevim, co je to ta spekulativni hodnota. Klasicke meny jiz davnou nejsou kryty zlatem, ale pres to jim lide +- veri. Maji tedy klasicke fiat meny take pouze spekulativni hodnotu?

14.11.2025 13:04 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Ale za bitcoinem nemáš žádnou autoritu, zatímco za fiat měnou máš byť třeba i pofidérní státní/národní banky a vlády, které můžeš v případě kolapsu vzít útokem, ukradnout si obrazy z ředitelovy/přecedovy kanceláře a případně defenestrovat. U bitcoinu ti zůstane jen trezor pro pláč.
14.11.2025 16:35 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
... ukradnout si obrazy z ředitelovi kanceláře ... Tak tomu říkám solidní krytí státní měny. :-) Všechno je to jen hra, tak si hrajme.
14.11.2025 17:40 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
jj pochopils to správně...
17.11.2025 17:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Plus příjde doba kdy se nebude dát s bitcoinem nijak nakládat, protože nebude nikdo těžit a tedy každá transakce bude režijně velice nákladná.
V potrvzování transakcí bych problém neviděl, s klesajícím počtem těžařů klesá obtížnost potvrzování. Co se týče škálování ten problém je spíš v množství dat, který se musí přenýst.
17.11.2025 19:40 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Hlavne je tam draha transakce ;-) tim padem porad bude nekdo, kdo to bude pocitat ... al to je ta nevyhoda, super je ze transakce je bez ohledu na castku, ale nehodi se na bezne mensi platby, vlastne ani na platby v radech tisicu kc - dobra tam uz to mozna ozelis ;-) zase u vetsich castek jsi v klidu
17.11.2025 19:55 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
btw kdyz nebude elektrina ani internet, tak je BTC bezcenny ;-) - coz se klidne muze stat Praze ale i celym statum, pokud bude CR neustale provokovat velmoci, tak ji jen tak ze srtandy nekdo muze udelat takovy jinak neskodny EMP vybuch nad mestem, lidem se nic nestanme, ale veskera elektro, co ma polovodice, coz je dnes vse, na elektronky asi moc veci nemate odejde - a grantuji vam ze pri neschopnostyi Prahy bude stanzi utect, nebot za 6 dnu tam zacne peklo, pritom obnova bude trvat roky, nouzove nahozeni min 1/2 roku - zvlaste v dobe kdyz Holnadani znarodnili Cinanum fabriku v EU na chipy a oni prestali dodvat jak chipy, tak suroviny na vyrobu - a CRT by rekla, chcme 20.000 tehle chipu, 2M tehle jo a tady chceme cele desky ... 60.000 prosim ;-) - a dio toho, zcR utekla vetsina techniku, takze ne jen ze to nebude mit vubec kod udelat ;-) ale on vam ani nebude mit kdo rict, co vlastne chcte koupit, aby to vubec jelo ;-))

Vzdyt i ja jsme zdrhl z CR - v dobe, kdy lide nem,ohli z CSSR utikat Praha nemale odborniky na silnoproud !!! - natoz delniky - kazde vetsi akce co se v Praze delal se koorddovala s tezkym prumysle a doly - nejvice silno-proudaru jezdilo z Ostravy, Havirova, Karvine a Trince - perdel byla, ze tam jeli na smenu na 6 a vzbudili vratneho - tak v 9-10 de dozvedeli co se bude ramcove delat - ale domluvilo se to az dalsi den, nekdy az za 2 dny ;-) - pak to zkontrolovali cop vse bude jeste potreba - takze silnoproud v Praz vubec nedelali lidi z Prahy ;-) ti zvladali jen koncove trafo stanice pro koncaky a mensi fabriky, pravda par podniku v Praze silnoproudare melo - ti prave delali plkany, kdy se ma co zkontrolovat a plany revizi a oprav - ramcove a pak na detialy zavolaly cele tymy lidi - no a to mate tak, mate experta na silnoproud ve WERKU, ale daji mu tam tak 50.000 kc a ma byt pry rad ... a pak zjisti, ze mu jede vlak do Viden, kde mu daji 7.000 euro ve 14 vyplatach a v D mu daji jeste vice ;-) -0 k tomu klid na praci, dodropzvani vsech predpisu, zadne riskovani zivota a jako ze v silnoproud jedna velka chyba a jste na uhel ;-) - vse co je potreba k praci mate a vetsinou to nejlepsi - FLUKE, Kyoritsu, HIOKI ... kvalitni oblek, spickove gumaky co ne jen ze izoluji, navic se dobre nosi - a spicku nemaji kovovou, ale karbonovou at neni tezka
17.11.2025 20:16 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Na to není potřeba EMP, stačí OZE. Když takhle v Německu kolem poledne pořádně zasvítí, v Čechách uhnije kabel, a další vedení preventivně odpojí, s oficiálním zdůvodněním aby jim neshořelo... :-D
18.11.2025 13:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Bereš na to nějaký prášky?
17.11.2025 10:24 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
CNB muze smazat statni dluh hned, ale nesmi to udelat, ani nesmi pujcovat statu --- tim si FED a jeho bansteri zajistuji zalduzleni CR ;-) - Kanada byla celou dopbu v plusu, dokud si pujocvali sami sobe, pak rozvojovou banku7 prodali Rotchildum do USA, sparvuje ji jajko CNB blackrock a FED k tomu a Kanada zahadne zacla klesat a zadluzovat se ;-)

CNB drzi aktiva, ze muze smazat dluh - tim by al;e prisli panicci o splatky uroku - a o to jde, jde o to nesplacet dluh, ale jen uroky - a jeste by mohla stovky let CR pujocvta na rozvojove projketky a dluzit tak sami sobe.

CR ma tez narok na valcne reparce z D, nebot D nezaplatila ani marku na reparacich - takze CR ma narok na takovy balik, ze muze spaltit dluh, nakoupit zlato, uskladnit jej v CR ! a zajistit na 10.000 let naordnio duchod jen nalsednym pozvolnym odpoprdejem zlata, az lidi v onom duchodu budou
14.11.2025 11:52 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejvetsim pruserem dnesniho sveta je statni monopol na menu a penezotvorbu. A je usmevne, ze si statni banka vytvari "testovaci portfolia", aby si mel nekdo s cim hrat...
14.11.2025 13:56 etjrtjury
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Dnesniho sveta? Kdy v historii to fungovalo jinak? A jak by to dle Tebe melo teda fungovat spravne?
|🇵🇸 avatar 14.11.2025 17:55 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun

V 19. století, hledej free bankingwildcat banking. To nechceš.

Směna samozřejmě může fungovat také zcela jinak, což se také dělo po tisíce let.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
17.11.2025 10:33 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Naopak to je skvela vec - ale zalezi na statu a CNB bohuzel neni ceska banka, nic takoveho v zakone nevidim, ani v zakladacich listinach, naopka tam vidim, ze ji spravuje jakysi BlackRock a pak kupu omezeni, ze CZ stat si nesmi pujcit od CNB, nesmi ani prodat naprimo vlastni dluhopisy - ty musi prohnat pres komercni instituce vlastnene nakonci Rotchildy/Rockefelry. Warburky, JP Morgany, Sachsy atd. - CZ strat si musi dle dohod co podesal pujcovat jen od komercnich instituce, ne od CNB - kterou uz ani neovlada a vetsinou kazdy novy zakon nadiktovany svetovou rozvojovou bankou jeste vice prava CZ statu k narodni bance omezuje.

A jako bonus, vite kdo vymaha dluhy statu vuci MMF ? - je to NATO - nebot MMF nema vlastni am,radu i kdyz vlastne ma, tu z USA zcela ovladaji - pokud by selhala ma Blackrock black-water - soukroma armada ktera je cvicena na akcich USA v ramci relnych akcich - tedy cviceni v boji - lidi z black-water bojovali i na Ukrajine, ted uz nebojuji, zjistili, ze by se nemuseli vratit.
14.11.2025 13:09 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tady u toho mě třeba napadá, že se tu mohli zviditelnit třeba ty piráti. Kdyby nějak protlačili vznik státem řízené, třeba i tvrdě regulované burzy kryptoměn, tak by to byl poměrně unikátní a světově inovativní počin. Áno, v nějakém banánistánu to už nějak funguje, ale v civilizované západně nastavené demokradické zemi ještě nikoliv. (nebo o tom nevim). To by mohlo dodat určité kredibility a rozšířit okruh kryptoměno pozitivních lidí.
14.11.2025 13:38 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To už štátu nestačili tie biktojiny z tej úplatkárskej aféry, a museli ešte dopukovať?
14.11.2025 13:58 wrhwetrhert
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Asi tezko, kdyz temi "biktojiny z tej úplatkárskej aféry" CNB nedisponuje.
14.11.2025 17:17 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Tak to bola chyba že to nechceli preprať cez ČNB.
14.11.2025 14:04 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jestliže někdo kupuje Shitcoin nebo kterýkoliv jiný Proof of Work nesmysl, dává tím najevo, že vůbec netuší, která b(l)ije. Někdo by měl ČNB vysvětlit, proč Proof of Stake dává smysl (a Honza Hus by mohl vyprávět), zatímco Proof of Work je slepá jednosměrka.

Ještě že v tom utopili „jenom“ dvacet mega a ne třeba dvacet giga.

14.11.2025 14:48 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Ještě že v tom utopili „jenom“ dvacet mega a ne třeba dvacet giga.

Obávám se, že přesně má být cílem onoho pokusu. Otestovat, jak takový kšeft projde bez větší pozornosti veřejnosti.

xkucf03 avatar 14.11.2025 14:54 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Bezcenné nekryté EURO
Nekrytých EUR a USD nakoupila ČNB mnohem víc. To ti nevadí?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
14.11.2025 15:03 TrSek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezcenné nekryté EURO
EUR a USD jsou kryte autoritou danych statu. Co na tom nechapeme.
14.11.2025 16:21 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezcenné nekryté EURO
A to jako kterých států?
|🇵🇸 avatar 14.11.2025 17:47 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost

Kterých asi. Kdo má největší armádu na světě? Kdo má disproporční vliv v organizacích jako WTO, řídících mezinárodní obchod?

Časem mezi nimi (regionálně) může být CNY nebo s čímkoliv přijde BRICS… nebo taky ne.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
14.11.2025 20:24 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost
Čína 2000000 vojáků, USA 1400000.

Takže USA mají druhou největší armádu na světě, přičemž málem půlka těch vojáků je závislá na potravinové pomoci, protože ze svého platu neuživí rodiny. Jenže USA nemají americký dolar, to je soukromý papírek tlupy bankéřů...

EU jako stát je velmi špatná představa, naposledy to zkoušel jistý rakouský Žid se srandovním knírkem. Naštěstí ten projekt po pár letech zkrachoval. Chceš to po něm opakovat?

Může na tomhle něco změnit zákaz alkoholových dezinfekcí?
|🇵🇸 avatar 14.11.2025 20:42 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: geopolitická negramotnost

lol @ argumentace biomasou, kontraktoři se najednou nepočítají?

Čistě prakticky, dokáže čínská armáda posílit venezuelskou protileteckou obranu, aby zabránila bombardování trumptardy? To by aspoň bylo ku prospěchu, analogicky k podpoře NATO, která zastavila ruskou invazi na Ukrajině.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
14.11.2025 21:04 RealJ | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost
Radovane, fakt mluvit o americke armade? Kolik si v prumeru vydela rusky vojak a co z toho ma? Americky vojak ma tolik benefitu ze se o nich muze vetsine lidi jenom zdat. Free housing na zakladne, pokud bydlis mimo zakladnu (urcite hodnosti, specializace) tak ti armada plati vetsinu tve hypoteky, vydaje na benzin, vetsinu plateb za auto, vzdelani vcetne VS, zdravotni pece pro tebe i rodinu, dle pozice, lokace atd. ti army dava prachy na jidlo… pokud nejsi uplne financne debilni tak za 10let sluzby mas svuj barak, auto, decka vystudovali, atd. No a spousta vojaku ty prachy utrati za dovolene, chlast, kurvy,… a ted se zkus podivat na ruskou realitu ve ktere nemas ani hajzlpapir a musis si vytrit prdel novinami nebo krovim…
15.11.2025 06:01 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost
Koho zajímá nějaké Rusko? Hamburgrožrouti nemají co žrát:

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/miliony-americanu-prisly-o-potravinovou-pomoc-kvuli-shutdownu-na-ni-nejsou_2511011041_adn

Ale jo, benefitů, zejména v okupovaných zemích, američtí vojáci mají dost, třeba za znásilnění je přeložení, za vraždu týden domácího vězení a přeložení :-D

No, nejen Japonky by mohly hodně vyprávět.
15.11.2025 16:03 RealJ | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost
Srovnej si pocet znasilneni ruskym odpadem na ukrajine vs pocet znasilneni americany treba v afganistanu… pokud se vazne jit 80 let zpatky do minulosti, doporucuji ti zjistit si co delali rusove svym vlastnim pocas druhe svetove… jako proruska filcka musis obhajovat rusko ale kurva alespon by vam mohli davat na skoleni lepsi material, zatim ti to stoji za hovno jako furt.
16.11.2025 12:45 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost
Srovnal jsem, a jak říkám, Rusové jsou prostě žabaři :-D

Ano, vím co dělali vlastním, viz Svatojakubská deklarace a například takový Krasnodarský proces. A také vím, co dělali vlastním Ukrajinci, Italové, Francouzi a Němci.
16.11.2025 13:06 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost
A co dělaly USA mnohem později než před osmdesáti lety:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-kdyz-ji-bylo-16-let-delala-na-ni-cia-pokusy-ted-vola-po-spravedlnosti-291733

Mengele jen tiše záviděl!
16.11.2025 14:06 RealJ | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost
Hele, nechces napsat taky o tom jak amici meli otroky a rusove ne? Jako proruska filcka musis kopat za svuj tym, to je jasne, ale fakta… kdyby jsi mel neco aktualniho v nejakem masivnim meritku srovnatelnem s genocidou na ukrajine tak se ti to bude lip prodavat nez jenom kdyz napises ze rusaci jsou svatousci… a treba by te i tvuj vedouci z moskvy pochvalil…
Glee avatar 17.11.2025 05:11 Glee | blog: Gleekoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost
kdyby jsi mel neco aktualniho v nejakem masivnim meritku srovnatelnem s genocidou na ukrajine tak se ti to bude lip prodavat nez jenom kdyz napises ze rusaci jsou svatousci

Hm... Petrohrad stranou, ale kde je vlastne delici "cara aktualnosti"? Je to neco jako Prevadec Spojitosti?

Jiste, ustredni rec je o aktualnim znasilnovani asi, ale stavet krasne Ukrajinky vedle pytlu na makova seminka je usmevne. I takto nehezky se tvuj nazor da interpretovat.

A termituj pls s operama kerejm rozumis dopodrobna. Prave ses sparil s Davkolem. :-)
You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
17.11.2025 07:36 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost
Glee avatar 18.11.2025 02:41 Glee | blog: Gleekoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost
https://www.echo24.cz/a/HL2iL/svet-zpravy-vyjimecna-drzost-a-arogance-nemeckeho-velvyslance-polaci-jsou-poboureni-spojovani-reparaci-podporou-putina

Tohle jsem uz zachytil (aspon teda ty zarodky) i v nasem (CZ) prostoru prave pred volbama (PL). Ale pekny no, koukam, ze ten tlak tam porad je, Psonci si ale vzdy jedou to svoje, kze tak.
You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
17.11.2025 07:30 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost
Ono to s tím otroctvím bylo ještě mnohem zajímavější, než liberasti připouštění, počti si:

https://medium.seznam.cz/clanek/michala-bartonickova-temna-historie-usa-sexualni-otroctvi-zen-a-deti-bylo-bezne-velice-vynosne-a-chranene-zakonem-167341

Samozřejmě se to netýkalo jen USA a doby před Secesní válkou:

https://medium.seznam.cz/clanek/michala-bartonickova-byl-silny-poslusny-a-plodny-pata-seka-legendarni-otrok-ktery-udajne-zplodil-pres-250-deti-207868

Dokonce ani nemusíš za Velkou louži:

https://www.csfd.cz/film/122452-la-discesa-di-acla-a-floristella/prehled/

Také stále lžeš a šíříš dezinformace, protože Mezinárodní soud rozhodl, že Rusko na Ukrajině genocidu nepáchá. Je to pouze výmysl ukrajinských nacistů šířený jejich fašistickými podporovateli. A je úplně jedno, jestli hajluješ třemi nebo pěti prsty.
14.11.2025 21:09 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost
USA jsou snad v počtu vojáků až třetí za mírumilovnou Indií a před Severní Koreou. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_military_and_paramilitary_personnel
15.11.2025 05:45 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost
Po nedávných pohraničních šarvátkách s Pakoši už Indie není druhá :-D
xkucf03 avatar 14.11.2025 16:25 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezcenné nekryté EURO
Jakou autoritu má stát, který je zadlužený tak, že by musel několik let vyrábět a nejíst ani suchý chleba, aby to splatil?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Bystroushaak avatar 14.11.2025 18:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezcenné nekryté EURO
Myslíš mimo nuklerání a konvenční armády? Co třeba jedny z největších ekonomik světa?

Peníze nikdy ani v době zlata nebyly hodnota sama o sobě. Je to jen poukázka na protihodnotu. Viz staré dobré "zlata se nenažereš".
xkucf03 avatar 14.11.2025 19:06 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezcenné nekryté EURO
Tak pokud to jednou dospěje do bodu, že řeknou: „celé to byla jen hra, ty peníze jsou fakt bezcenné, smiřte se s tím, teď jdeme někoho okrást“, tak by to nějak „fungovat“ mohlo, ale spíš z toho bude třetí světová, na které nevydělá (skoro) nikdo a lidstvo obecně prohraje.

Pokud ale předpokládáme primárně mírový scénář, tak kam to směřuje? Ty vlády jsou závislé na dalších úvěrech, bez nich nejsou schopné fungovat. Na obsluhu dluhu dávají čím dál větší podíl rozpočtu. Nejdřív dojdeš do bodu, ve kterém zvládáš už jen splácet úroky, ale ne jistinu, takže dluh už neklesá, pořád jen roste. Tohle není ani keynesiánská ekonomie (tam bys dluh aspoň v růstové fázi ekonomického cyklu splatil). Následně budeš mít problém platit i ty úroky – státní rozpočet bude paralyzovaný. A ve třetí fázi ti věřitelé přestanou půjčovat, protože jim bude jasné, že už to nikdy nesplatíš. Pak přijde hyperinflace a zaplatí to všichni tím, že jim znehodnotíš úspory. Věřitelům sice dluh formálně splatíš, ale měnou, která má reálnou hodnotu zlomku té původní. To dopadne na další lidi, kteří si skrze ty věřitele spořili na důchod atd. Alternativa k tomu je, že ten stát někdo zprivatizuje a rozebere si jeho majetek, vydrancuje co tam zbylo a v dalších letech tu zemi bude vysávat. Může to být nějaká zločinná mezinárodní organizace nebo soukromý investor nebo jiný stát. Nic z toho nejsou dobré vyhlídky.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
|🇵🇸 avatar 14.11.2025 19:19 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: ekonomická negramotnost

To je pořád dluhy, dluhy. Ale bez upřesnění, kdo konkrétně dluží komu.

Pokud je to zadlužení vnější, tak ano, stát ztrácí ekonomickou suverenitu. Což je přesně to, co se děje už desítky let v případě půjček Mezinárodního měnového fondu, návazných „stabilizačních programů“ a když na to dojde, silových intervencí (jako např. změna vlády pučem podporovaným imperiální armádou/tajnými). V poslední době to okoukává třeba Čína s Pásmem a cestou.

Gratulki k objevu, ale zajímalo by mě, co k tomu mají reálně co říct lolbertariáni. Spíš třeba ti v latinské Americe se uchylují rovnou k dolarizaci místní ekonomiky.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
14.11.2025 20:27 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezcenné nekryté EURO
Řekl bych, že myslí jistou benzínku s atomovkami, které momentálně šéfuje velkohubý hochštapler s chcíplou veverkou na hlavě :-D
|🇵🇸 avatar 14.11.2025 20:46 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: geopolitická negramotnost
jistou benzínku s atomovkami

Takhle (nejen) John McCain říkal Rusku.

Nevím, že by Putin měl na hlavě jakoukoliv veverku, ale on poslední dobou mezi lidi moc nechodí, tak třeba má Radovan nějaké insider info.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
15.11.2025 05:43 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: geopolitická negramotnost
Kdo to říká, ten to je, tomu se to rýmuje.

Trumpeta se to sice snaží zachránit, a občas to i vypadá, že ví co dělá, ale jestli to bude stačit?
14.11.2025 17:19 kvr
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je takový problém si stáhnout historická data a provést nějaké simulace na nich? Nebo chcou jenom otestovat bezpečnost svých systémů, za jak dlouho jim je někdo ukradne...?
14.11.2025 21:14 hodler
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na co stat sahne, to zkurvi. Tak jdu prodavat bitcoiny.
21.11.2025 17:03 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Měli byste si s Valgrindem pohnout!
xkucf03 avatar 21.11.2025 17:52 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Nákup - prodej
Naopak – je čas nakupovat!
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
20.11.2025 16:45 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Teď by mohlo pro změnu napadnout toho debila co je nechal nakoupit, aby je co nejrychleji ČNB zase prodala.

20.11.2025 16:53 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Teda já jsme o tom v TV slyšel mluvit myslim michla (mmchdm teda ten člověk působil jak autista na koxu) a že prej to maj na hraní, takže to budou asi nějak zkoušet převádět a dělat na tom různý pokusy. Ale prej prodávat jakože zpátky na doláče zatím nee (a ani nakupovat další).
20.11.2025 18:06 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČNB nakoupila bitcoiny a další digitální aktiva za téměř 21 milion korun
Taky by se mi šiklo 21 mega na hraní. Asi bych se měl taky poptat toho Michla (aka "hloupého Honzy").

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.