Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 20:32

Silverlight - multiplatformnost v ohrožení

Moonlight je open source implementace technologie Microsoft Silverlight, která přímo soupeří s Adobe Flash. Článek Na Tech-no-media se zamýšlí nad multiplatformností technologie vzhledem k současnému stavu a směřování projektu. Moonlight je oproti Silverlightu na Windows a OS X o trvale o jednu řadu pozadu a nenabízí tedy poslední novinky. Microsoft se navíc rozhodl do Silverlightu přidat funkce, které lze řádně implementovat pouze pod Windows (COM), a dále tak poškozuje šance na přenositelné nahrazení Flashe.

26.11.2009 12:27 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

multi avatar 26.11.2009 12:32 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Silverlightu a Flashi je proste nejlepsi se obloukem vyhnout.
Fitness ajťák: kutilův web; bezdrátová čidla teploty vývoj softwaru linux server
26.11.2009 12:39 razor | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
+1, a ještě bych do toho výčtu zahrnul javafx :)
multi avatar 26.11.2009 13:38 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Karry avatar 26.11.2009 17:20 Karry | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Jako Javista bych FX do seznamu technologií na odpis nedával :) Těchto techlogií na "vylepšení" webu se už nezbavíme, lidé budou v prohlížeči dělat čím dál tím víc každodenní práce a FX mi přijde ze všech tří jmenovaných jako nejlepší řešení.
unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
26.11.2009 20:34 razor | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Mě na java fx zklamalo, že to na linuxu funguje blbě. Mám na mysli hlavně multimédia. Např. http://javafx.com/samples/DraggableMP3Player/index.html
26.11.2009 14:00 Garbil
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Přesně tak.
26.11.2009 17:33 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Tímhle se řídím. :-) Tuhle jsem otevřel AbcLinuxu ve Firefoxu, kde běžně nic neblokuju (normálně používám Operu bez Flashe), a nestačil jsem se divit, kolik toho na mě koukalo, co jsem do té doby vůbec neznal. :-D

Jinak, vývoj Silverlightu mě vůbec nepřekvapuje – nutno říct, že jsem mu ani nikdy nefandil – věci od Microsoftu prostě dost často smrdí…
Kryptoměny a bločenka.
pit0 avatar 26.11.2009 13:38 pit0 | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
myslim ze nasadenim html5 vela flashhom a silverlightom odzvoni
26.11.2009 13:45 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
ne... pouze se jeste vic zkomplikuje blokovani reklam a podobne veci. Zobrazeni stranky bude zrat dalsi vykon stroje navic a adblocku pribudou dalsi krkolomne casti v konfiguraci. Nekteri lidi jsou prasata a jakoukoliv novou technologii pouze PRIDAJI ke stavajicimu humusu. Teste se.... Tesite se? Strasne. :-(
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
27.11.2009 10:53 qpal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
je flash blocker, urcite bude i video blocker. A pro nas puristy je tu elinks :-)
Sešívaný avatar 26.11.2009 17:49 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já myslím, že multiplatformnost Silverlightu v ohrožení není, protože Silverlight nikdy multiplatformní nebyl. Já jsem s Moonlightem vždycky u udrtivé většiny věcí narazil. Spíš mi to přijde jako takové divadlo pro zákazníky. Vyvíjejte v Silverlightu, je to multiplatformní stejně jako Flash, je tu přece Moonlight.
Pavel Půlpán avatar 26.11.2009 19:31 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Já myslím, že multiplatformnost Silverlightu v ohrožení není, protože Silverlight nikdy multiplatformní nebyl.
Lépe to vystihnou ani nešlo... :-)
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
Algi avatar 26.11.2009 20:19 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Já myslel, že je Silverlight jak pro Windows, tak pro Mac? Takže je multiplatformní, ne? Ale třeba se pletu, moc se o to nezajímám :-)
I'm a firestarter, twisted firestarter...
Sešívaný avatar 27.11.2009 00:11 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Ano, 2 je extrémní případ multi, stejně jako nekonečno ;-)
Bluebear avatar 26.11.2009 19:37 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Čím to, že mě to vůbec nepřekvapuje? Takhle to dopadnout muselo, to bylo zřejmé už od začátku. :-(
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Pavel Čejka avatar 26.11.2009 22:24 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bojkotovat ... spousta z nás je někde adminem, je to v našich silách.
27.11.2009 00:22 dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nikdy jsem nefandil Monu a ani Moonlightu, a co jsem to viděl v akci, bylo mi jasné, že to prostě nikdy fungovat nemůže. Přijde mi, že se v Monu utopilo hodně peněz a úplně pro nic. Někdo tu psal o JavaFX, ale ta technologie je jen další odpoveď na Silverlight šitá horkou jehlou - je to pomalé a místo použití Javy vymysleli další skriptovací jazyk podobný javascriptu, k čemu další javascript?

Na druhou stranu Silverlight obsahuje celkem dobré koncepty, a místo vymýšlení Mona se mohlo udělat prostě jen něco podobného, ale už když máme tu Javu, tak ani nevím, jesli má cenu něco vymýšlet, nestačilo by prostě udělat dobrou presentační knihovnu, podobnou jak je v SL?

Je mi jasné, že to je tak trochu utopie, chtít po vývojářích, aby se shodli, ale prospělo by to:-)
Karry avatar 27.11.2009 01:09 Karry | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
je to pomalé a místo použití Javy vymysleli další skriptovací jazyk podobný javascriptu, k čemu další javascript?
Možná se tak na první pohled může zdát, *.fx soubory se ale překládají do bytecodu (class soubory), takže se jedná o čistokrevnou Javu.

Pokud jde o pomalost, tak na multimédia se používají nativní knihovny, na unix-like systémech konkrétně GStreamer. Teda alespoň taková je idea. Praxe je bohužel taková že při spuštění se vás to zeptá zda umožníte spustit Applet (FX) s vyššími oprávněními (protože chce použít nativní knihovny) a nakonec beztak nic nepřehrajete, protože je to implementované špatně :( FX je bohužel zatím ve stádiu dětských nemocí, kde se plácá už přes rok. Idea se mi ale zamlouvá ze všech podobných technologií nejvíce.
unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
27.11.2009 09:25 dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Gstreamer zrovna není můj oblíbenec:) Tím že to je pomalé myslím už takovou blbost, že když pohnu scrollbarem v listboxu, tak mám pocit, jako bych degradoval počítač do doby 486. Někdy si říkám, jestli to myslí opravdu vážně, nebo je to nějaký joke.
27.11.2009 10:49 jxjl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Klasika, M$ pokaždé udělá multiplatformí technologii, do které pak dobastlí svoje uzavřené vylepšení, tak aby to na ničem jiným než widlích nejelo. Divím se, že ještě se někdo vůbec snaží o vytváření runtime pro M$ technologie.
xvasek avatar 27.11.2009 15:06 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Nejvíc se mi líbí, jak vždycky počkají, až se to rozšíří a pak to teprve pořádně zprzní. Ale u Silverlightu jakoby se už nemohli dočkat... :-)
otasomil avatar 27.11.2009 15:19 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nebyt teto zpravicky tak jsem zapomel ze nejaky silverlight existuje.

Na co ze to vlastne je ...........          trocha humoru neuskodi.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
Bluebear avatar 27.11.2009 15:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslím, že v kontextu této zprávy je určitě vhodné zmínit blog Miguela de Icazy:

Silverlight: Universal GUI toolkit

To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.