Portál AbcLinuxu, 14. května 2025 21:59

Nástroje: Začni sledovat (4) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
15.11.2012 11:00 jnml
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Skype? Never ever.
Pavel Čejka avatar 15.11.2012 11:47 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
[krutá ironie] Třeba se konečně na Linuxu dočkáme Microsoft SkyDrive a úžasných služeb spojených s Microsoft Live. Jen technofob by to nechtěl, že? [/krutá ironie]
15.11.2012 12:33 Smisek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bylo načase, jelikož verze 4.0.0.8 u mě měla problém s pulseaudio a tak trhané hovory byly nesnesitelné. Doteď jsem vyčkával u verze 2.2 ale musím jim novou verzi pochválit, vrátili vzhled ikonek a s pulseaudio také už není problém, jen škoda že je to na něj tak fixované, raději bych měl možnost volby mezi pulse a alsou.
Marián Kyral avatar 15.11.2012 14:57 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
V práci na Gentoo PA nemám a Skype mi funguje bez problémů. Že by umělá závislost balíčku?
little.owl avatar 15.11.2012 12:59 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Skype je nutne zlo .... a bude hure, MS to ted nacpe vsude a vsem.
A former Red Hat freeloader.
15.11.2012 13:04 jnml
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Skype je nutne zlo .... a bude hure, MS to ted nacpe vsude a vsem.
Jak nutné??? Telefonuji z Linucha do zahraničí bez Skype.
15.11.2012 13:11 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Cez linphone a betamax... je to o dosť lacnejšie ako skype...
little.owl avatar 15.11.2012 15:28 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
To zalezi hlavne na tom, co maji lide na druhe strane. A vetsina ma Skype, nebo mit bude neb je to fakticky cast Win 8.
A former Red Hat freeloader.
15.11.2012 16:01 jnml
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
To zalezi hlavne na tom, co maji lide na druhe strane. A vetsina ma Skype, nebo mit bude neb je to fakticky cast Win 8.
To je klidně možné, že většina má Skype. To jim nijak nebrání si se mnou povídat pomocí jiného programu. Navíc se ani nemusí instalovat (na desktopu).

Takže znovu: Jak jako nutné zlo??? Skype není třeba používat a IMHO by ho nikdo používat ani neměl (cf. první post).
15.11.2012 17:16 JirkaH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
hmm
little.owl avatar 15.11.2012 17:19 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
To jim nijak nebrání si se mnou povídat pomocí jiného programu.
A to je mam presvedcovat, ze Skype je zlo, kdyz z jejich pohledu dobre funguje a nutit je experimentovat? Fakticky vzato, Skype je implementovan velmi dobre ve vetsine situaci strci SIP based programy do kapsy.
Jak jako nutné zlo??? Skype není třeba používat
Znovu: Ja bych se velmi rad bez Skype odesel, ale pokud ho vetsina lidi spokojene pouziva a jsem neprimo nucen ho pouzivat. Predstava, ze presvedcim ctyricet lidi, vesmes uzivatelu Windows ci Mac, instalovat neco jineho je silne naivni.
A former Red Hat freeloader.
Hans1024 avatar 15.11.2012 17:22 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1

Samozrejme ze to neni nutne, ale vetsina mych znamych proste nebude stahovat a mit spusteny dalsi program jenom kvuli jednomu cloveku, ktery z jejich pohledu z nepochopitelneho duvodu nechce pouzivat skype.
Mluvit s nimi taky neni nutne.

A vzhledem k tomu, ze vlastne nic neni nutne, mohli bychom to slovo uplne vyradit a prestat ho pouzivat, ze?
Veni, vidi, copi
16.11.2012 16:34 komodo | skóre: 27 | blog: komodo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Tohle by me zajimalo, jak mam telefonovat aby

1. to bylo zdarma

2. fungovalo i video

Nejak jsem zatim nenasel, nic co by se s tim dalo srovnat.

Diky
16.11.2012 18:09 napriklad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Napriklad Google Talk browser plugin na telefonovanie aj s videom.
16.11.2012 20:11 komodo | skóre: 27 | blog: komodo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Ok, muzu zkusit, a zkusenosti ?

Myslim tim, kvalita zvuku a videa, kde na jedne strane je linux a na druhe windows.

Diky

16.11.2012 23:57 napriklad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Kvalitativny rozdiel vo zvuku ani videu som subjektivne nezaznamenal. Myslim ze oproti skype to ale nevie robit konferencne hovory ... aj ked tam su nejake "google hangouts", ktore by mali byt v podstate to iste ... este som to nevyskusal.
Václav 18.11.2012 13:55 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Hangouts fungují skvěle.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Vašek Lorenc avatar 18.11.2012 14:37 Vašek Lorenc | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Google Hangout je dokonce ještě o dost lepší -- umožňuje sdílet plochu s více než jedním člověkem. U Skype je tohle už placená služba, pokud se něco nezměnilo.
...včetně majestátného loosa
Václav 18.11.2012 17:24 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Ještě umí živě streamovat přes youtube.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
20.11.2012 21:24 komodo | skóre: 27 | blog: komodo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Diky vsem za nazory, tak jsem se konecne zaregistroval na googlu a vyzkousel to, a vypada to zatim velice dobre, jedine minus je, ze jsem musel kvuli tomu nainstalovat pulseaudio, protoze bez toho mi nefungoval mikrofon, ale snad si na to nejak zvyknu :-)

Jeste jednou diky
15.11.2012 13:16 Jindřich
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No hezký, ale koukám, že to potřebuje Qt 4.7 (na rozdíl od verze 4.0), takže to si do Debianu ze stabilní větve nepůjde...
15.11.2012 16:11 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Zase na rozdíl od verze 4.0 už zavedli jeden multiarch balík, takže ve wheezy to nedělá bordel v systému, když si člověk nainstaluje 64bit balík. Ten bude stabilní co nevidět, takže se dočkáš :)
15.11.2012 19:46 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Protože tam mají verzi úpro Debian 7 (Wheezy), tj. pro testing, nikoliv stable (Squeeze). Navíc na stránkách tvrdí, že je to multiarch a přitom je to jen i386. A mimo novější verze Qt potřebuje i novější libc, takže pokud si nechcete udělat v balíčcích zmatek, tak se v Debianu stable na upgrade vykašlete ...
15.11.2012 20:47 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Protože neexistuje 64bit verze, tak je správné, že mají pouze 32bit verzi. Multiarch balík právě znamená, že se dá naistalovat i do 64bit systému. To teď ale bez malé opravy nejde, protože tomu brání bug v QT balíku.
pushkin avatar 15.11.2012 21:17 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Potvrzuji, libqtwebkit4:i386 se pokouší přepsat soubor balíku libqtwebkit4:amd64, takže se nenainstaluje ani to ani Skype. (Debian Wheezy)
little.owl avatar 15.11.2012 22:41 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Wheezy je v tomhle stadiu jeste takto zabugovany? Kdy by mel byt uvolnen, uz je nejaky odhad?
A former Red Hat freeloader.
15.11.2012 22:55 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Přepisuje jenom něco z dokumentace, takže by to mělo být v pohodě to přepsat.
pushkin avatar 16.11.2012 06:33 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Taktak, přepisuje to soubor z dokumentace ... ale APTa jsem k ničemu lepšímu než je chybová hláška nedokopal
16.11.2012 16:31 komodo | skóre: 27 | blog: komodo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Ano, ale to se da vyresit.

faq

Konkretne

Important: If you have libqtwebkit4:amd64 already installed, the installation will fail due to a Debian bug. Learn more.*

To fix this, using a terminal and under root, enter the following command and press Enter:

rm /usr/share/doc/libqtwebkit4/changelog.Debian.gz && apt-get -f install

17.11.2012 17:10 Jindřich
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Pěkný, na 32-bit Debianu 6.0 mi to funguje, jen nechápu, proč nemohli udělat distribuční balíček jako pro 7.0... ale to bychom od firmy vlastněné MS asi chtěli moc ;-)
pushkin avatar 18.11.2012 14:50 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Tipoval bych to na závislosti. Jak tu někdo zmínil, tak Skype 4.1 závisí na Qt 4.7, což tuším Debian 6 nemá.
18.11.2012 17:51 Jindřich
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Jasně, ale právě na 6.0 mi Skype 4.1 funguje, když si stáhnu obecný balíček pro Linux,, nainstaluji nezbytné knihovny (jak je to v instrukcích) a spustím. Nenapadá mě, proč by nešlo balíček zkompilovat.
pushkin avatar 15.11.2012 17:45 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Balíček pro openSUSE 28 MiB? Tam se někdo posr..., ne?!
🇺🇦 Pomoc pro obranu Ukrajiny | SOS Ukrajina | Web4Ukrajina | Web4Ukraine 🇺🇦
coder avatar 15.11.2012 19:04 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Pro nas mene chapave?
15.11.2012 20:15 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Zdá se mu to strašně velké. Třeba zmiňovaný Linphone na ubuntu 13.04, všechny potřebné balíky ke stažení cca 7 MB, po instalaci 10.5 MB. Ale třeba Ekiga chce stáhnout celkem 17 MB a po instalaci zabere přes 45 MB. Ale jaké jsou možnosti a featury u jednotlivých programů, kolik a jak velkých balíků už jsou v systému dotažené, to jsem nezkoumal.
pushkin avatar 15.11.2012 21:14 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Přesně tak. Předchozí verze měly ~22MB, což je nárůst velikosti skoro o třetinu. Vzhledem k tomu, že po instalaci na mě vykouknul akorát jinej login screen, mi to připadá, jak kdyby do toho přibalili půlku WINE aby jim to vůbec jelo :)
coder avatar 16.11.2012 08:28 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Aha :-) No i presto, ze mam 30GB SDD, je to stale pod moji rozlisovaci schopnosti ;-)
Marián Kyral avatar 16.11.2012 09:37 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
No není to jen login screen: Skype Garage: Skype 4.1 for Linux ;-)
15.11.2012 20:08 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Skype 28 MB? To museli asi dost ořezat...
Sešívaný avatar 15.11.2012 22:11 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mně by stačilo, kdyby konečně ke Skypu dodávali ikonu s aspoň trochu solidním rozlišením.
little.owl avatar 15.11.2012 22:44 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Me by stacilo, kdyby uvolnily i jejich binarni linuxove sdk a my si mohli napsat frontend ci to naintegrovat ...
A former Red Hat freeloader.
17.11.2012 10:48 quentin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevite nekdo, zda bude 64-bit alternativa, jelikoz balik pro ubuntu jako multiarch je stejne i386...:-( v 4.0..0.8 byla i pro AMD64. Diky moc
18.11.2012 14:24 Erbureth | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Ten AMD64 balík byl 32 bit binárka se závislostmi na lib32* balících. Konečně to aspoň udělali pořádně přes multiarch.
Petr Tomášek avatar 19.11.2012 07:01 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Osobně skype jako takový nepoužívám, pro zabedněné případy jsem si teď nechal u Odoriku zřídit bránu skype->SIP, čili by mě pro příchozí hovory měl Skype vyzvnánět normálně na „pevné lince“ - ale zatím to nebylo potřeba. Ale prý za to Odorik bude časem chtít nějaký paušál, tak nevím, jestli to má vůbec cenu, když mě přes Skype nikdo nevolá.

Jinak volání přes VOIP/SIP je tak levné, že nějaký debilní Skype vůbec nemá cenu řešit...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
19.11.2012 07:32 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype 4.1

Tu bránu u Odoriku mám taky. Používám a je to docela dobré hlavně pro chvíle, kdy nemám zapnutý počítač, ale videhovor je videohovor. Vůbec super pro lidi ze zahraničí, protože ostatní mi můžou volat na telefon. Se uznámými používám SIP.

Nevýhodou, že je problematické posílání zpráv a zjišťování presence.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.