Portál AbcLinuxu, 13. května 2025 21:27
Studie placená Microsoftem zjišťovala mezi vývojáři, jaký je jejich pohled na omezování patentových dohod v licenci GNU GPLv3. Výsledkem průzkumu, který dle Ars Technica probíhal velmi pochybným způsobem, je, že vývojáři toto v GPLv3 nechtějí. Studii zpracoval docent Alan MacCormack z Harvardské obchodní školy.
Tiskni
Sdílej:
vim ~/.emacs
Je to FUD a nic jiného.
Jen bych rád upozornil na jednu drobnost ohledně překladu: Alan McCormack není profesor. Je pouze docent.
Na slavných a proslulých (u nás spíše nechvalně) anglosaských univerzitách je profesorem každý. Dokonce i asistent si v USA může říkat „profesor“, i kdyby měl znalosti na úrovni studenta třetího ročníku některých českých univerzit. (Některé výplody takových „profesorů“, které jsem bohužel četl, tomu nasvědčují.)
TOP 5 amerických vysokých škol (včetně Harvardu) patří k tomu nejlepšímu na světě...
Věc názoru. Kromě toho to lze těžko posoudit v zemi, která má mezi vyspělými státy (G7, EU) suverénně nejhorší úroveň základního i středního školství. Je mnoho různých kritérií. Pokud jde o materiální zabezpečení a vybavení, to je s největší pravděpodobností vskutku nejlepší na světě...
...a neshazoval bych je kvůli tomu, že si na nějaké noname výšce v USA může asistent říkat profesor.
Pointa byla ale v něčem jiném: Mně nevadí, že si říkají „profesor“. Jen by bylo dobré to správně překládat:
Toto názvosloví se zdaleka netýká nějakých „noname škol“ v USA. Týká se všech vysokých škol v USA, Velké Británii, Kanadě, Austrálii a vůbec ve všech anglicky mluvících zemích. České zpravodajské servery toto zcela ingorují a každý americký asistent je u nich profesorem.
BTW: U nás si může profesor říkat každý středoškolský učitel a nikomu to žíly netrhá.
To jistě nikomu nevadí. Kromě toho lidé většinou velmi důsledně používají přívlastek „středoškolský“, mluví-li o těchto profesorech. Jenže pro vysokoškolské hodnosti nemáme přívlastky, ale zcela jiná slova. O tohle mi šlo.
To jsem si teda všiml jen výjimečně
Nemyslel jsem tím oslovení „pane středoškolský profesore“. Myslel jsem například sdělení typu „Alois Jirásek byl středoškolský profesor“. Slovo profesor se u málokdy používá samostatně. Když už, pak pouze v kontextu, který ho dostatečně přesně vysvětluje.
Zaujimali by ma tvoje kriteria na dobru skolu alebo teda tvoj nazor na dobru skolu.
Kritéria? Toto je tak složitá a vágně položená otázka, že na ni vůbec nelze odpovědět. Pro každého je dobrá jiná škola. Pro mě je to ta, kterou studuji.
Taktiez nerozumiem suvisu medzi kvalitou zakladneho a stredneho skolstva v US a kvalitou top 5 univerzit v US.
Střední školy v USA jsou natolik béčkové, že to negativně ovlivňuje studium na univerzitách. Mluvím zejména o záležitostech typu „freshman's year“ a podobně. Některé poznatky, se kterými jsem se setkal v prvním semestru, se v podobně zaměřených oborech některých amerických univerzit učí ve třetím ročínku. I tohle je ovšem věc na delší diskusi.
Pochybuju že amíci jsou chytřejší než češi ...A podle čeho to hodnotíš? Podle jejich prezidenta? Videí na youtube? Nebo podle toho, že 50% američanů jsou militantní republikáni? Já myslím, že ten poměr bude zhruba ve všech státech úměrný celkové rozvinutosti státu. A američani nejsou hloupí (tedy ne všichni, ale to se dá říct o kterémkoliv národu), naopak, hodně z nich je velmi inteligentních. Ale ti nechodí do stupidních reality show, nezakládají gangy a ani nemučí vězně v Guantánámu. Také si nelibují v tom, že se natočí na video jak padají ze střechy. Ad. hodnocení. Nobelovy ceny jsou snad hlavním měřítkem úspěchu výzkumu a vědy. A samotná úroveň školství IMO záleží hodně na materiálním zaopatření. Co si budeme nalhávat, kdyby se do výzkumu na našich vysokých školách sypalo tolik peněz co se sype do výzkumu v americe, tak by stav byl určitě jiný.
8 z 10 nejlepších světových universit je v USA
No a? Možná je tam taky 8 z 10 zbraní, 8 z 10 aut, 8 z 10 nevímčeho. Konkrétně k tomuto testu: Připomíná mi to tak trochu Get the facts right, nemůžu si pomoct. Ať ještě udělají „Score for Toilets“ a bude to kompletní.
Univerzita by měla být hodnocena jen a výhradně podle znalostí čerstvých absolventů v jejich oboru. K čemu je hodnocení podle výsledků vědců a výzkumníků? Univerzity v bohatých zemích si je mohou snadno koupit. Totéž platí pro špičkové technologie, které v jiných zemích nemusí být k dispozici.
Například zvolíme-li kritérium „pravděpodobnost, že nebudu mezi dvaatřiceti obětmi šíleného střelce“, možná získáme pro české školy pozitivní body.
V žádném případě jsem neměl v úmyslu jakkoliv hodnotit americké (a jiné zahraniční) školy. Jen jsem umozornil, že professor != profesor. To je celé.
Moje studie tento výsledek potvrzuje, jen u druhého čísla jsou nesrovnalosti. Většina dotazovaných totiž toleranci podmiňovala zveřejněním všech zdrojových kódů „operačních systémů“ Microsoft.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.