Portál AbcLinuxu, 8. června 2024 05:06


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Ilfirin avatar 18.10.2007 22:28 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ajajaj. To jsme to dopracovali. Takže teď budem zakládat blogy, ve kterých budeme kritizovat ty, co mají jiný názor? A ještě lépe. Budeme je kritizovat za to, že publikují?
David Heidelberg avatar 18.10.2007 22:36 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
+1, musím říct, že takovéhle blogy jsou podle mně dost velká ubohost.

0K!AS
18.10.2007 22:47 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
No, tak trochu křivdíte autorovi - ten navrhuje Petrovi, aby zmenšil počty komentářů. Pod to se mohu podepsat - Petra už nějaký ten pátek znám a myslím si, že přílišná angažovanost je to, co mu neprospívá.

Žijeme ve svobodném světě, Petrovi publikovat nikdo nezakazuje, ale vyjádřit svůj názor na počet jeho komentářů mi příjde v pořádku. Upřímně, na Petra jsem slyšel mnohem ostří názory.

PS: Myslím si, že tenhle zápisek v blogu je i tak trochu o Vás (a řadě jiných na českém netu). Dvakrát měřím, ale jen jednou postuji :o)
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
Ilfirin avatar 18.10.2007 22:56 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Myslím si, že tenhle zápisek v blogu je i tak trochu o Vás (a řadě jiných na českém netu).
Nerozumím. Taky se moc vyjadřuju?
=^..^= AmigaPower® avatar 18.10.2007 23:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
jj, taky! Já taky, proto hned jak to dopíšu, stříhám šnůru od modemu... :-D
19.10.2007 14:55 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Víš k čemu je na tý šňůře dobrej takovej ten plastovej konec? Ne? Poradím - ten ti ušetří práci s hledáním nůžek ;-)
Quando omni flunkus moritati
19.10.2007 09:45 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Na kritizování jiného názoru není nic špatného, pokud k tomu mám důvod a argumenty. Kritizovat ale člověka za to, že je aktivní v specializovaných diskusích o svém oblíbeném tématu, to je taková vojensky buldozerová arogance.
David Heidelberg avatar 18.10.2007 22:39 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Možná čas strávený nad psaním tohoto "ubohého" zápisku, mohl věnovat věcem, na které se ptáš.
Petře, prosím tě, zvolni, život je krátký, ale nejsme jepice. A vůbec, nemáš třeba psát bakalářku, diplomku, dizertaci? Už jsi to tenhle týden udělal svojí holce? A byl jsi aspoň na pivě s kámošem?
0K!AS
Mobilní telefony a tablety s GNU/Linuxem v roce 2020. Proč byste se měli zajímat?
alblaho avatar 18.10.2007 22:55 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Nechci aby to znělo nabubřele, ale já mám splněno, tedy až na dizertaci :-)

Můžu se zeptat v čem spočívá "ubohost" mého zápisku? Není sprostý, nenadává. Nebo je etický problém, že ten zápisek působí osobně, i když dotyčného neznám?
Ilfirin avatar 18.10.2007 22:57 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Nejhorší na něm je, že už jenom to, že vznikl Vás řadí níž, než je Petr Tomeš, ať už je kdekoli.
18.10.2007 23:29 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Bože, jakou dizertaci?
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
alblaho avatar 18.10.2007 23:34 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
No právě žádnou.
19.10.2007 09:07 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
dizertace, disertace. Ony jsou ty pojmy od reformy 1993 ekvivalentní. Ovšem taky mě dizertace tahá za oči :-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
19.10.2007 22:29 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
No, to mne nenapadlo, ale kdyby se jednalo o dezertaci, tak to už by mne do očí bouchlo :-)
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
xxx avatar 18.10.2007 23:06 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A ty se divis, kdyz pises takovehle zapisky.
Please rise for the Futurama theme song.
Martin Stiborský avatar 18.10.2007 23:25 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevím co napsat, kdybych psal upřímně, tak by to bylo asi trochu přisprostlé, co kdyby ses radši staral o sebe a nepsal 3,14oviny, ať už je Tomeš jaký chce, ať se jedná o někoho jiného, tak buď drž ústa, nebo dělej něco v čem budeš lepší, tohle je fakt síla.
Kvík ..
=^..^= AmigaPower® avatar 18.10.2007 23:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Ať si každej píše co chce, je mi to úplně jedno. Je svoboda slova, tisku a já nevim čeho ještě... Můžu to stejně svobodně skritizovat, nebo na to prostě hodit bobek...
Martin Stiborský avatar 18.10.2007 23:41 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
to nepopírám, taky jsem vyjádřil svůj názor, i když jsem se někokikrát ve psaní zastavil, jestli se na to no nevyprdnu
Kvík ..
=^..^= AmigaPower® avatar 19.10.2007 08:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
...a o tom to je ;-) Sebekontrola. Někdy prostě "musim reagovat" a po napsání dvou vět vychladnu a zrušim to. O sobě jsem zjistil, že se strašně rád rozepisuju v poradně "né k věci" a dělám jí tim nepřehlednou. Hlavní je, že jsem přišel na to, jak tenhle nešvar vyeliminovat, prostě napíšu "něco, něco" a za to: viz můj blog, nebo detaily v blogu :-)
brk avatar 19.10.2007 07:00 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Samozřejmě, ale všeho s mírou. Pod zprávičkou o Ubuntu už je velký a absolutně nevjecný flame o jeho osobě a někteří už začínají mít nejen pocit, že potřeba napsat o něm do blogu, aby jejich "kvalitní" názor nezapadl.

Dopadne to jak onehdy s Javou, tedy nějakých pět blogpostů téměř v řadě?
USE="-qt -kde"
Heron avatar 19.10.2007 06:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už jsi to tenhle týden udělal svojí holce?

Spíše klukovi ne? Když už toho o něm víš "tolik"... Zvláštní, že ti nevadí jiní lidé, kteří se tu na abc pletou do všeho (doslova) a přitom před pár lety to byli... no nechme toho.

Heron
19.10.2007 09:23 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Spíše klukovi ne? Když už toho o něm víš "tolik"...
Ajaj, tohle bude pro některé pěkná nahrávka na smeč ;)
19.10.2007 09:31 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
O moc blbější než celé toto téma už to stejně být nemůže. Nicméně ať má Petr přítele nebo je nezadaný, podle autora článku na tom nezáleží, protože to musí povinně udělat přítelkyni, aby splnil plán pětiletky. Každému stejně a pěkně direktivně, ať už je orientovaný doprava či doleva. Individualita je jenom brzdou kolektivizace.
19.10.2007 16:01 SImon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomes je nejak vsude
a proc ne holce?
freshmouse avatar 20.10.2007 14:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Spíše klukovi ne? Když už toho o něm víš "tolik"...
A proč ne holce? Vždyť ani nevíme, o co jde! Třeba my jsme to minulý týden udělali s rodinou bráchovi. (Narozeninovou oslavu.)

;-)
20.10.2007 17:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
No to já taky nevím, proč ne? :-)
Heron avatar 20.10.2007 17:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Nevím jak Tomeš, ale já bych tohle holce neudělal ;-)
freshmouse avatar 20.10.2007 18:01 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Ty prostě pořád myslíš na sex. :-)
=^..^= AmigaPower® avatar 20.10.2007 18:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Hej, a kde se tu vůbec vzalo to "už jsi to udělal sví holce?"poprvé? nějak to nemůžu nikde najít a strácim se v kontextu... ;-)
freshmouse avatar 20.10.2007 18:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
V tom zápisku. Ptal se (autor), jestli to už (Petr) tento týden udělal svojí holce.
20.10.2007 18:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Třeba jo a třeba ne. Ať tak či tak: Co je mu (a ostatním) po tom? Nic.
freshmouse avatar 20.10.2007 18:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Já na to nereagoval. Já jen reagoval na to, že si Heron pod pojmem "udělat to (holce)" představil hned něco sexuálního...
20.10.2007 18:57 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Ale určitě připustíš, že to k tomu přímo vybízí. Takové slovní spojení (hlavně s tím zájemenem "to") se téměř vždy používá pro pohlavní styk.
freshmouse avatar 20.10.2007 19:01 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
To samozřejmě připouštím.
=^..^= AmigaPower® avatar 21.10.2007 20:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Dneska TO udělám svojí holce! ;-)
22.10.2007 09:51 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Na balkone? A je to aspon poradnej mladej kus? :-)
=^..^= AmigaPower® avatar 22.10.2007 17:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Mam balkon metr na metr, sedmý patro a závratě ;-) ...zatočí se se mnou svět, mně je třicet a jí pět... :-D
Heron avatar 20.10.2007 19:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Heron si pod vším představuje sex, tak si zvykněte. ;-)
21.10.2007 23:32 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Pokud si ovšem pod něčím nepředstavíš 750k mailů. ;-)
Heron avatar 20.10.2007 19:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Jo :-)
19.10.2007 08:08 outsider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jestli te to potesi, tak ja te naprosto chapu a Petr Tomes mi taky leze na nervy :-) Ja jen abys vedel, ze nejsi sam...
19.10.2007 08:40 František Pecen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Úžasnej flame :-) Připadám si jako při čtení některých knížek od p. Lewise - mám na mysli ty o Zmarchrobovi a spol. (pro neznalé: třeba "Rady zkušeného ďábla"). Jinak na P. Tomešovi je mi sympatická jeho snaha o věcnost. Občas by mohl projevit více nadhledu a možná skromnosti, ale to příjde s věkem - doufám :-). Já mu osobně přeju hodně štestí v životě a možnost normálně lidsky dozrát. A snad ještě nalezení distra, u kterého bude spokojen s jeho komunitou :-) :-).
19.10.2007 09:55 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
A snad ještě nalezení distra, u kterého bude spokojen s jeho komunitou.

T.j. vytvoreni vlastniho distra s komunitou v pocte jedneho clena; nazov by mohol byt Tomesbuntu alebo TomesSUSE :)

Sorry musel som. Ja z jeho vyplodov obcas takmer padam zo stolicky ;)
19.10.2007 10:47 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Úžasnej flame :-) Připadám si jako při čtení některých knížek od p. Lewise - mám na mysli ty o Zmarchrobovi a spol. (pro neznalé: třeba "Rady zkušeného ďábla").
Jsem rád, že tolika lidem přispívám ke štěstí a naplnění, mi věnují tolik svého času a prostoru. I když si myslím, že by ho mohli trávit i lépe. :-D
Jinak na P. Tomešovi je mi sympatická jeho snaha o věcnost. Občas by mohl projevit více nadhledu a možná skromnosti, ale to příjde s věkem - doufám :-). Já mu osobně přeju hodně štestí v životě a možnost normálně lidsky dozrát. A snad ještě nalezení distra, u kterého bude spokojen s jeho komunitou :-) :-).
Děkuju. Máte pravdu, myslím, že začíná být vidět, že se to mění k lepšímu. :)
19.10.2007 16:00 SImon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomes je nejak vsude
zadnej flejm tu nevidim
19.10.2007 09:23 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je hodně blbý zápisek. Nechápu, kde lidi berou to sebevědomí fízlovat ostatní a radit jim, jak mají trávit svůj volný čas. Nejlépe tak, jak jej trávím já, protože činnosti, které vykonávám ve volném čase já, jsou objektivně jediné správné, a pokud někdo ve volném čase dělá něco jiného než já, tak mu musím veřejně domluvit. Protože být nadšenec pro nějakou věc a účastnit se internetových diskusí o nějaké své zálibě, to je opravdu lustrováníhodné. To žádný spořádaný občan nedělá, ten místo toho jednou týdně povinně oblažuje přítelkyni.
Dalibor Smolík avatar 19.10.2007 09:54 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ať si píše Tomeš co chce, to je jeho věc, co udelal sve holce už teprve :-). Nechal bych to být, pokud bude mít nějaké nevhodné (a to je leckdy inidividuální názor) blogy či připomínky, je třeba je konkrétně vytknout. Jinak klid ...
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
19.10.2007 11:54 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A význam tohoto ubohého zápisku je jaký? Pošpinit člověka? Vysmát se někomu? Nebo co to mělo za smysl?
http://ponkrac.net
19.10.2007 12:35 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Myslím, že význam je jasný - autor tohoto článku je aktivní blbec, který si myslí, že pro všechny by bylo nejlepší, kdyby se chovali tak jak on uzná za vhodné. Myslí si, že jeho přístup k životu, vesmíru a vůbec je ten nejlepší z nejlepších (a ve své mecenášské velkorysosti chce ostatním radit co mají dělat :-)).

Stručně a jednoduše - je to tuplovaný blbec s přerostlým egem ;-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
=^..^= AmigaPower® avatar 19.10.2007 13:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Nenadávejte si do blbců, to nemá úroveň!

Jak se začne s nadávkama, další příspěvky jsou pak už jen hádky o to kdo je větší blbec, proč ten či onen není blbec a jakýkoliv smysl konstruktivní diskuze mizí... ;-)
19.10.2007 19:20 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Příspěvek xm pro mě naopak má největší úroveň z celé této diskuse. Tak výstižně to tady ještě nikdo nepopsal. On autorovi nenadával do blbců, on vysvětlil, proč blbec je. Ono být blbcem není rozsudek na doživotí, pokud má člověk snahu a schopnost zamýšlet se nad kritikou, může se chytnout za nos a polepšit se. Tímto autorovi blogu přeji úspěšnou sebereflexi.
19.10.2007 12:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jen bych rád dodal, že autor nijak neprojevil ochotu reagovat na mnou zaslaný e-mail, pokud by měl skutečný zájem lépe poznat moje názory, protože na statické veřejné diskusi se komunikuje jinak než třeba po e-mailu, IM, audio/videokanálu nebo osobně. Z toho vyplývají skutečné důvody a cíle tohoto jeho zápisku.
Petr Tomeš - Blog
19.10.2007 12:59 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Z toho vyplývají skutečné důvody a cíle tohoto jeho zápisku.
Koukam jeste paranoia navrch, no nazdar. :-)
alblaho avatar 19.10.2007 15:11 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Už jsem odpověděl.

Myslím, že Petr Tomeš vzal mé rýpnutí podstatně lépe než než ctěné publikum. Já ani on jsme nepoužili žádnou urážku, no, možná jsem ho zařadil mezi uřvance (snad mi to odpustí).
19.10.2007 13:38 springer | skóre: 10 | blog: engineering
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ja bych kritiku smeroval jinam: totiz na to prekladatelstvi a na tu popularizaci. Vzdycky si na takove 'prekladatele' vzpomenu, kdyz od kolegy natahnu pres CVS nove soubory a snazim se je prelozit. Protoze mam lokalizovanou distribuci (musel jsem, zakaznik naridil), tak na me vystekne hlaska: ' s Vasim systemovym casem neco neni v poradku'.

V te chvili si vzpomenu na pana Tomese i na to prekladatelske oddeleni u SUSE, kde sedi ti mladi lide, kteri se tam roztrhnou pro komunitu (Anicka myslim take) a rikam si, ze by bylo nutno tyto nadsence poradne proplesknout.

A proto bych formuloval "kdyz uz neco delate, tak pouzivejte prosim hlavu a kdyz nedokazete domyslet dopady sveho jednani, tak se zeptejte"
kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
19.10.2007 13:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Proč jste nebyl konstruktivnější a neozmámil chybu překladateli, který je veden v zásluhách o aplikaci, případně neoznámil chybu do bugzilly (standardní postup)? Případně můžete s překlady pomoci. Kritizovat dokáže každý, ale dělat pro to něco skoro nikdo... A pokud ty dobrovolné překladatele třeba zaplatíte, pak ponesou jinou úroveň zodpovědnosti.
19.10.2007 13:48 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
kde sedi ti mladi lide, kteri se tam roztrhnou pro komunitu (Anicka myslim take)

Anicka se ohrazuje :-) Anicka jednak nema s prekladanim nic spolecneho (cesky nijak extra dobre neumi, prestoze nad nepouzivanim zvratnych zajmen zvraci, a hlavne daleko radeji hackuje), jednak se musi zastat i svych nebohych kolegu z dokumentace.

Ona ceska lokalizace je asi tak to posledni, cemu se ti (nyni jiz jen dva, z nichz jedna je na materske a druhy dre jak otrok) lide maji cas venovat pri odpocinku od nekonecnych stohu dokumentace k novellim produktum.

Meli bychom se proste smirit s tim, ze kde se nenakupuje, tam se zadna linuxova firma s lokalizaci nepretrhne. Kdyz uz jsme chudi, musime se spolehnout na komunitu a slusne si to prelozit sami. (Tedy pokud o to stojime - ja lokalizovane programy nepouzivam zcela zasadne, protoze se v nich vyznam jeste hur nez v tech originalnich.)
^D
19.10.2007 13:51 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
A jen tak na vysvetlenou, Anicka se trha pro komunitu v balikarskem tymu :-)
^D
19.10.2007 14:20 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Je to trošku jinak: jedna je na mateřské, druhý tu je tu jen virtuálně a třetí je nemocný. ;-) Dokud nevyvinu pořádný tool, který bude aspoň ze třetiny použitelný tak, jako TRADOS, tak se do ničeho opravdu velkého pouštět nebudu, neb to nemá cenu: Komunitní překlady vypadají, jako kdyby se právě byly otřepaly po průlezu rourou z cat /dev/random. Potřebuju tudíž něco, co rozšíří mé schopnosti dávat věci dohromady tak, abych se v těch desetitisících vět vyznal a mohl přesně určit, co se musí změnit a jak. Jestli měsícem psaní toolů ušetřím za rok třetinu času, vyplatí se to. Ale základní kámen jsem možná položil včera v noci. :-)
19.10.2007 16:05 laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Zajimava myslenka.
19.10.2007 17:09 laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Anicka wrote:

"...ja lokalizovane programy nepouzivam zcela zasadne, protoze se v nich vyznam jeste hur nez v tech originalnich."

V tom se shodneme, dlouho jsem to taky rikal. Ale narazil jsem na par veci:

1. Original nelokalizovany prohlizec mi automaticky podstrkuje nektere ceske stranky v anglicke mutaci.

2. Nektere nelokalizovane produkty mi nechteji psat pismena s hacky.

3. Lide z okoli nelokalizovane produkty nechteji nebo alespon se hlasite divi a nadavaji.

4. Kdyz pouzivam delsi dobu nelokalizovany produkt a pak si nekde sednu k tomu lokalizovanemu, musim se aklimatizovat.
19.10.2007 17:15 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
ad 1: v nelokalizovanem prohlizeci si ten Accept-Language zvladnu hrave nastavit

ad 2: uz jsem takovy dlouho nepotkala - nevim jak to delaji ostatni distribuce, ale my umime skoro vsude unicode (i kdyz patche treb do mc jsou fakt huste)

ad 2: aspon mi tam nikdo cizi neleze :-D

ad 3: resim tim, ze lokalizovane zkratka nepouzivam vubec (proste vyndam z tasky notebook :-))
^D
19.10.2007 17:32 laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Joj, to jsem to zase dostal. Muj kamarad mnich, ktery ted prisel a stoji vedle mne, se smeje, coz je u nej krajne neobvykle.
19.10.2007 18:31 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Proc dostal? Ja docela dobre rozumim tomu, ze ani jeden z texh bodu na Tebe nemusi byt aplikovatelny... jen jsem chtela ukazat, ze s trochou snahy se taky vsechny daji vyresit :-)

(ten ctvrty je ale falesny... co si pocnes, kdyz Te posadi k nelokalizovanemu programu, pricemz budes zvykly na lokalizovany?)

A mnichu, ktery se nesmeje, bych neverila :-)
^D
Dalibor Smolík avatar 19.10.2007 19:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
(ten ctvrty je ale falesny... co si pocnes, kdyz Te posadi k nelokalizovanemu programu, pricemz budes zvykly na lokalizovany?)
To já jsem si jednou sedl k OpenOffice lokalizovanému do ruštiny. Přestože jsem se rusky učil a umím, byl jsem v tu chvíli ztracen :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
19.10.2007 20:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Na slušném systému nemusíš ani hledat notebook, ale rovnou napsat LC_ALL=C nazev_programu :-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
20.10.2007 22:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
A ještě k jedné věci se dovolím ohradit, SUSE žádné překladatelské oddělení nemá. To znamená, že ti, co na to kvalifikaci mají a rádi by (já se roky živil překladem na full-time pro spoustu zákazníků značně citlivých na kvalitu a myslím, že neschopný v tomhle směru nejsem), si na to musejí najít čas v podstatě mimo práci, a to není vždycky snadné. Já bych se teď rád nějak věnoval té "infrastruktuře", jak jsem psal, protože ta opravdu chybí. Nicméně pokusím se aspoň něco provést s KDE 4.
20.10.2007 22:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Mohl byste prosím napsat, kolik aktivních přispěvatelů nějak znatelně přispělo do překladů řekněme v posledních půl roce a kolik je přeloženo z celku? Myslím, že by to pomohlo hodně lidem udělat si představu.
20.10.2007 22:32 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Do jakých překladů konkrétně? Pokud jde o SUSE, to má pouze dvě vlastní větve překladu: YaST a obecná lokalizace. Ostatní se bere z upstreamu. Určitě jsme byli aktivnější já, Kyknos, Koty a M4r3k (všichni odsud :-)). Statistiky susích překladů přes všechny jazyky jsou zde.
19.10.2007 14:18 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pockejte, az linux objevi Frantisek Zdrahal, to bude teprve toco...
19.10.2007 17:00 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
A to je prosím kdo ?
19.10.2007 17:25 laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Jeden frantisek zdrahal byl znamy revolucionar a druhy je notoricky prispivac do diskuzi v rozhlase. At je diskuze o cemkoliv, jakmile dojde na telefonaty posluchacu, ozve se vzdy "dobry den jmenuji se frantisek zdrahal ...". Byva to velmi zajimave.
19.10.2007 20:50 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Jo, to je on. A zajimavy byva zejmena souboj moderatora s se slovnim prujmem pane Zdrahala. On totiz dokaze dlouhe minuty zasvecene hovorit k jekoliv veci a pritom nic nerici. Idealni material na politika.
19.10.2007 22:18 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
Aha :) Radiozurnal posloucham docela pravidelne, ale s Frantou se zatim chvalabohu mijim ;)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.